ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

"קבלנים מעלים בזה הרגע מחיר בגלל תוכנית לפיד - אנשים בורחים מיד שנייה"

מנכ"לית רשת התיווך רשף נכסים מתארת איך תוכנית הדיור של יאיר לפיד משפיעה בפועל על שוק הדירות. "תשכחו מהנחות מהקבלנים"
 |  58
חודש למע"מ 0%
Share
חודש חלף מאז הכריז שר האוצר יאיר לפיד על תוכנית מע"מ 0% אשר נועדה להקל על זוגות צעירים שרוכשים דירה ראשונה ורבים בשוק הנדל"ן חוששים מעצירה גורפת של השוק. מנכ"ל BDI אף אמר ל-Bizportal כי ייתכן שלקראת סוף השנה נראה גל של פשיטות רגל בקרב חברות הבנייה .


נציין שלפי נתוני משרד האוצר לחודש פברואר שפורסמו אתמול, שוק הנדל"ן נכנס לקיפאון עוד לפני ההכרזה על התוכנית . אז מה צפוי לקרות כאן? כיצד התוכנית תשפיע על שוק יד השנייה? Bizportal שוחח על הסוגיות הבוערות עם עליזה כהן, מנכ"ל רשף נכסים. צפו בוידאו


כתבות מעניינות נוספות:
4 קושיות למנכ"ל: מיהם התם, החכם, הרשע ושאינו יודע לשאול של הנדל"ן?
בכמה נמכרה דירת 53 מ"ר בת"א וכמה שילמו על 8 חד' על הים בנתניה?
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

58 תגובות ב-43 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
43 ירון 29/04/2014 18:28 קצת כלכלה
מספר הדירות שעומדות בקריטריונים 0% מע"מ נמוך בהרבה ממספר הרוכשים שעומדים בקריטריונים ולכן לאחר (ואולי אף לפני) אישור התכנית יעוטו הרוכשים על משרדי המכירות ובאותו הרגע לא ישארו למכירה יותר דירות העומדות בקריטריונים (ברור שהמחיר יהיה נמוך יותר מהמחיר עם מע"מ וגבוה יותר מהמחיר ללא מע"מ). בשלב השני כל המאוכזבים יצטרכו לעמוד מול שוקת שבורה של היצע דירות נמוך יותר ותנחשו - עליית מחיר - כל הכבוד לשר....
42 בא 27/04/2014 13:40 מי שבבעיה זה הקבלנים ואנשים שקונים עכשיו דירות . (ל"ת)
41 בא 25/04/2014 10:23 הנדלן גמור ,היום מעמ 0 ,בעוד שנה מחירי מטרה ,אחכ
יביאו קבלנים מסין ,אף אחד לא צריך מחירי נדלן גבוהים .זה רע לעסקים במשק .
40 ביקורת בונה 25/04/2014 07:56 הגברת מדברת מפוזיציה.
פוזיציה של רשת נדל"ן שהולכת ונעלמת, פוזיציה של מתווך שסגר עסקה ומתבלבל מהג'ובות בכיס, פוזיציה של עוזרת בית שפתאום מקבלת 2 דקות בתוכנית כלכלית בTV
39 אלי 24/04/2014 15:21 עד עכשיו הקבלנים נתנו הנחות על חשבונם, עכשיו..
הברון נותן את ההנחה והקבלנים יקבלו מחיר מלא, המע"מ בכל מקרה לא הלך לקבלנים. כל ג`יפה תקבל תג מחיר מתאים לתוכנית לפיד והעדר הצעיר יקנה בגלל האין מע"מ ואת האין מע"מ מי ישלם? משלמי המיסים! לפיד לוקח ממשלמי המיסים ומחלק מתנות לתפארת יש עתיד. אז מי מרוויח מכל הטררם - הקבלנים, יש עתיד וזהו.
38 צחי 23/04/2014 19:07 הגברת טועה מאד
כוחות השוק כמובן שיפעלו ויגרמו לירידת מחירים. הקבלנים והיזמים מכוונים לרווח מסוים. די בכך שהקונים יבדקו את רמות המחירים בעבר וינכו את שיעור המס, ויתעקשו לא לשלם יותר. בהינתן שיעור רווח רצוי וידוע של הקבלנים- התחרות בניהם תגרום להם להוריד מחירים כמעט בשיעור המעמ. אם המהלך ילווה גם בשחרור קרקעות של המדינה, מהלך שקורה כבר היום, תהיה ירידת מחירים, גם של דירות יד שנייה.
37 רוני 23/04/2014 18:56 באור יהודה ב-2 פרוייקטים הפסיקו
לשווק במחיר מבצע. דירות שמכרו ב 1.4 לא מוצעות עכשיו אפילו ב 1.52 והביקוש רק עולה. תכנית גרועה גם לרוכשי הדירות וגם למשלם המיסים
36 חמדנים 23/04/2014 16:12 הם העלו בסביבות ה200 אלף (ל"ת)
35 יהודים מתועבי בצע 23/04/2014 16:12 חייבים להביא קבלנים גויים מחו"ל ולא יהודונים נוכלים (ל"ת)
34 מירב 23/04/2014 14:16 קבלנים ומשכירים מעלים מחירים ותודה ליהיר (ל"ת)
33 אריק 23/04/2014 13:57 הכוונה טובה , רעיון היישום חרה
אדוני שר האוצרי,קבע סכום לפי מפתח אישורי מצב משפחתי. הנהנים יקבעו אם הם רוצים שהסכום יהווה שיעור המע״מ או חלקו יהיה גדול יותר בקניית דירה יד שניה. הסכום עובר לידי המוכר רק במעמד העברת הנכס ע״ש הנהנים בטאבו ובא לציון גואל
32 אחד 23/04/2014 13:52 אין ברירה אלא להביא קבלנים מחו"ל.
המקומיים פשוט רמאים
31 עידית 23/04/2014 13:04 לפיד גורם לעליית מחירי הדירות (ל"ת)
30 משה ג 23/04/2014 12:11 שטות גמורה !!!
הרי ברור שהקבלנים יצמצמו את המחיר בחזרה עד שההטבה של מעמ אפס תיעלם. ואז בעוד מספר שנים הממשלה תחליט על החזרת המעמ ובו במקום הדירות יעלו ב 18 אחוס נוספים. תחשבו על זה.
29 ביאליק 23/04/2014 11:37 קצת סדר במחיר הדירה
מע"מ הוא בעיקרון מס המשולם למדינה. כיצד הוא משולם? בעל המקצוע (הקבלן) הבונה קונה חומרים או שרותתים החייבים במע"מ משלם אותו ומנכה אותו, מהמע"מ המתקבל מתשלום הדירה, את היתרה מעביר לאוצר. כיצד יהיה התהליך "לדירה מעמ 0"?
טל 23/04/2014 12:01 תגובה
הקבלן משלם את המע"מ למדינה כאשר בונה את הפרויקט. את המע"מ הקבלן מחזיר דרך הצרכן, זה שקונה ממנו את הדירה ומוסיף לזה עוד רווח. כאשר יהיה 0 מע"מ לזוגות צעירים, המע"מ יפול על הקבלן בעיקר ולא על הצרכן כפי שקורה ברוב המקומות פרט למלכרים למינהם. בגלל זה דואגים שמחירי הדירות יתייקרו עכשיו, בגלל שנטל המס נופל על הקבלן.
28 זה מה שאומרת עליזה 23/04/2014 11:20 ובקיצור : המפולת התחילה ולפיד הצליח
בניגוד לכותרות - צריך לשמוע את דבריה במלואם
27 נגמר הכסף. 23/04/2014 11:09 מבלבלת במוח.
כל בר דעת אעלק.
26 חיים 23/04/2014 11:05 לפיד טיפש (ל"ת)
25 בועז 23/04/2014 11:05 זה שוק חופשי, מי שרוצה לקנות שיקנה
הדירות לא הולכות להיגמר אף פעם, אני חושב שניפגש ב 50 % פחות.
yair 23/04/2014 16:16 מסכים בהחלט (ל"ת)
בא 23/04/2014 11:59 אתה צודק 100 אחוז ,השוק עובד בגלים . (ל"ת)
24 ירדנה 23/04/2014 11:05 לפיד אני מאוכזבת
אני מחכה כבר שנתיים לדירה משלי ולפיד רק מרחיק אותה ממני בצעדים השטותיים שלו אני מתחרטת על כך שבחרתי בו
23 א 23/04/2014 11:02 תרגעו
הקבלנים יחנכו את לפיד והציבור ישלם במיסים על דמי הלימוד של לפיד
22 י 23/04/2014 10:50 אתם מצפים שאני יאמין "למנכלית רשת תיווך" ?
בחייאת' זומזום.....
רמת הטוקבק 23/04/2014 11:40 גם כשמישהו מדבר לעניין ומציאותי אתה לא מאמין לו?
כל מה שאמרה לא היה כדי לעודד עסקאות, הפוך מזה בדבריה יש המלצה מרומזת להמתין.
21 pan 23/04/2014 10:50 מחירי דירות בשמיים !!! בקרוב ירדו מחירים בעשרות אחוזי
גל פשיטת רגל במשכנתאות וכינוסי נכסים,,, בריחת משקיעים ,,, היצעים ענקיים בדירות יד שנייה יורידו מחירים בשנים הבאות בעשרות אחוזים עד חצי !!! מי שקונה במחירים נוכחיים במיוחד לצורך השקעה, משחק באש!
דיאנה 25/06/2014 14:11 מתי זה בקרוב להערכתך? (ל"ת)
זוזו 23/04/2014 11:04 בקיצור סוף העולם מגיע לפי דבריך- שנת 1929 בפתח.... (ל"ת)
20 ag 23/04/2014 10:48 לאפשר לחברות בנייה סיניות להשתתף במכרזים:
כמו שחברה סינית ביצעה את פרוייקט המנהרות, יש לתת לחברות הסיניות לשבור את המונופול וויסות הבנייה ע"י הקבלנים הישראלים!!! כמו ששיכון ובינוי בונה בחו"ל אין סיבה שחברה מחו"ל תבנה בארץ. קדימה תחרות
19 בא 23/04/2014 10:46 צריך מדיניות נכונה של דירות זולות ,למה בחול דירה עולה
50 אלף יורו ,זה גועל נפש אחד גדול מה שקורה כאן ,ההורים צריכים לעבוד כדי להחזיק קבלנים בנקים ואוצר ,במקום להשקיע בילדים ולחנך אותם . למה זה צריך להיות ככה ,אין פלא שבבתי הספר יש אלימות מילולית ופיזית ,אין הורים שיחנכו את הילדים ,ההורים ......בעבודה . מי שקונה עכשיו הוא אידיוט .
ירון 29/04/2014 18:16 בחול זה פחות מחינם
אני שמעתי שבחול משלמים לך שתיקח דירה, וגם משכורת חודשית לכל החיים ו2 במוו מתנה- כן ככה זה בחול ובמיוחד ליהודים.
בועז 23/04/2014 11:08 כי פה שכחו שדירה זה סה"כ 4 קירות וגג
וגם שכחו שדירות זה לא דבר שנגמר, מי שקונה כרגע זה משקיעים טיפשים, משקיעים מוסדיים שרוצים לשמור על המחיר ואנשים תמימים שאוכלים כל מה שנותנים להם.
18 ירושלמי 23/04/2014 10:44 יאיר, אם זה הכותרת נכונה, כנס בהם בכל הכוח!
זה מה שהציבור מצפה ממך!
17 כל אחד מבין מה בא לו 23/04/2014 10:43 היא עוד לא הבינה שתקרת הפטור היא לפי אזור!!!!!!!!
זה לא שכל קבלן עכשיו יוכל להעלות מחיר ל1.6 כי תקרת הפטור תהיה מוגבלת פר אזור לפי המחיר הממוצע למטר באותו אזור! התוכנית הזאת גאונית והיא סוף סוף עושה הבדלה בין מוצר חדש למוצר משומש בדיוק כמו בשוק הרכב שאנשים מבינים שאוטו מפסיד מערכו מדי שנה ולא יכול לעלות כמו חדש!!!
16 לא קונה - 23/04/2014 10:43 הכוח אצל אזרחים עדיף לגור שנה באוהל מאשר להיחנק עם הבנק
מע"מ 0% לא יעזור, אבל אל תקנו חודש קיפאון הם נחנקים . תנו להם 12 חודשים . המדינה בלי הכנסות, קבלנים בצרות ,הבנקים לא יצליחו לגבות הלוואות שנתנו לבנקים, ולא ימכרו משכנתאות.
קליפ 23/04/2014 22:04 מי שיתאפק 3 שנים ירוויח חיים!
תגורו עם ההורים.....סבלנות. הקבלנים יחנקו וידממו למוות איטי ומייסר
15 גג 23/04/2014 10:42 אם יכלו להעלות מחיר כבר היו מעלים מלפני (ל"ת)
14 דודי 23/04/2014 10:42 קבלנים לוקחים תשלום כתנאי להמתנה 3-4 חודשים
הם קוראים לזה דמי מקדמה, שגבוהים יותר מהמקדמה הרגילה שהם לוקחים, ומתחייבים שלא להחזיר את המקדמה במקרה של ביטול עסקה מכל סיבה שהיא, כולל מקרה שההטבה לא תבוצע בסופו של דבר
13 בן 23/04/2014 10:40 המחיר בשוק נקבע לפי היצע וביקוש-
את השוק - לא מעניין ממה מורכב המחיר המחיר הישן "הכולל מע"מ" - יהפוך למחיר "לפני מע"מ"- חגיגה לקבלנים. מחיר מטרה עם מפרט בניה מוגדר יהפוך את הקבלנים לקבלני ביצוע המתחרים במכרז על קבלת העבודה במחיר כלכלי להם ולרוכשים
ביאליק 23/04/2014 11:40 המחיר ניקבע בעיקר בט(ת)מאות הקבלן.... (ל"ת)
12 בא 23/04/2014 10:37 להיות מושחט זה דבר שאסור שיקרה לאדם בחיים ,
את הבנת את זה מנכלית ,אנחנו לא טיפשים .
11 מחפש דירה 23/04/2014 10:34 ניקנה דירות יד שניה ושהכבלנים יתקעו עם הדירות
ניקנה דירות יד שניה למי שירצה למכור ולרדת במחיר ואז יהיה פחות ביקוש לקבלנים ושהקבלנים יחכו עד שגם הם יבבינו שהבעיה היא במחיר הדירות ואל בהטבה , אם הקונים לא יכלו לקנות ב 1.4 למה שיקנו עם ההטבה ב 1.4 ?? הציבור לא עד כדי כך מטומטם אולי חלק כן אבל אני אישית ראיתי דירה ב 1.35 ואני יודע את המחיר ואם הקבלן יגלגל את ההנחה לעצמו אני לא אקנה שיתקע עם הדירה
מתווך 23/04/2014 10:47 כרגע יש עצירה אבל בשיחרור תהיה עליה חדה גם ביד 2 (ל"ת)
10 ממצביעי לפיד האידיוט 23/04/2014 10:31 ברור- זה כל הרעיון בתכנית- לצפר קבלנים ולקבל מחיאות כפי (ל"ת)
9 ערן 23/04/2014 10:28 אנשים מטומטמים זה לא בעיה של לפיד
אנשים החליקו על הראש , אני גר בנהריה והאנשים פה חוטפים דירות מקבלנים כאילו אין מחר , בד"כ זה כאלו שיוצאים לפנסיה או לקראתה ויש להם כסף בצד , אבל הם קונים את הדירות במחירים מוגזמים לדוגמא דירת 4 חדרים ב 1.25 מיליון ש"ח שלפני שנה זה היה המחיר של דירת חמישה חדרים , אם אנשים כאלו פילנטרופים שיתרמו למי שצריך ולא לקבלנים , יאיר תמשיך בשלך , הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם!!
עמי 23/04/2014 14:14 ואולי אתה המטומטם שעומד מהצד כשכולם מרוויחים???? (ל"ת)
8 טל 23/04/2014 10:28 במקום הורדה במע"מ, סובסידיה של 18%
מה הייתם אומרים אם במקום שיורידו את המע"מ, תקבלו סובסידיה של 18%? הקבלנים נפגעים מההורדה כיוון שמה שנגרם עכשיו זה ירידות בביקושים. השוק יאזן את עצמו ויבוצע תיקון במחירי הדירות כלפי מטה. סה"כ מדיניות טובה שתשפר את מחירי הדירות.
7 מתעניין בשוק 23/04/2014 10:28 שוק יד שניה יגיב בהתאם לדירות חדשות בהתאמה ולא כפי שהגב (ל"ת)
6 ישראל ישראל 23/04/2014 10:27 שטויות, הקונים יתחילו להתמקח על המחירים מול הקבלנים (ל"ת)
5 ציון 23/04/2014 10:26 הבה וניתחכמה לקבלנים מענק 200.000 שח לרוכשים יד 2 לזכאי
דירה ריאשונה ובא לציון גואל ופיתרון לצעירים שבאמת זקוקים לביטחון ולקורת גג לעתידם ולעתיד מישפחתם