"לפיד בחר לכבות את מדורת הנדל"ן עם בנזין, ההתייקרות תגבר"

כך אומר יוסי אפרתי, סמנכ"ל הכשרה ביטוח. "ההנחה ללקוח הסופי תעמוד על 10% בלבד"
 |  (22)
בנייה, צילום: Buzportal
"הפטור ממע"מ על רכישת דירה ראשונה לזוגות צעירים ייטיב רק במעט עם הזוגות הצעירים אך יגרום לביקוש לדירות לעלות שוב ולייקר את מחירי הדיור לכל השאר", כך אומר יוסי אפרתי, סמנכ"ל ראש מחלקת השקעות של הכשרה .

לדבריו, הצעד גורם כבר כיום לכל זוג צעיר שעומד בקריטריונים להמתין לאישור החוק ולקבלנים לחכך ידיים בהנאה ,להתכונן להעלות מחירים ולהמתין לגל הביקושים החדש שיגיע לשוק כך שהצעד יוביל לעליית מחירי הדירות לכלל רוכשי הדירות.

"גם אלו שייהנו מהפטור המוצע לא יזכו להנחה של 18% בגובה המע"מ כיוון שהקבלנים יעלו מחירים כך שההנחה ללקוח הסופי העומד בקריטריונים של האוצר צפויה להיות סביב 10%", מוסיף אפרתי. "שר האוצר לפיד בחר לכבות את מדורת הנדל"ן עם בנזין, במקום להתמודד עם צד ההיצע ולהגדיל את ההיצע ע"י הסרת חסמים, הוזלת מחיר הקרקעות לבניה בחרו באוצר בדרך הקלה ועם ההשלכות בהמשך שיתמודדו האחרים".

תגובות לכתבה(22):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    לצערי אתה צודק -זהו מהלך מטומטם של האוצר
    יניב 01/04/2014 21:13
    הגב לתגובה זו
    4 3
    ורק יוביל לעליית מחירים
    סגור
  • 17.
    לפיד לא היה בכיתה כשלמדו על ההבדל בין מים לבנזין (ל"ת)
    זה מה יש 01/04/2014 19:25
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 16.
    לפיד הקפיא את שוק הנדלן תוך חודש עד שלוש חודשים לא ישאר
    שלמה מעוז 01/04/2014 15:45
    הגב לתגובה זו
    10 4
    לקבלנים חמצן עקב מינוף והם יתחילו להוריד את המחיר מה שיביא למפולת כמו שאמרתי תחילת חודש למכור מהר מניות ואגח"ים של חברות נדלן
    סגור
  • השוק ייעצר לחודשיים ולאחר מכן זינוק במחירים
    הטרוף הגדול 06/04/2014 06:31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כולם יחכו לחקיקה ובינתיים ירכשו אופציה לקניה דירה במע"מ 0... בעוד חודשיים 100,000 משפחות ירכשו את 2,000 הדירות המתוכננות מחדרה ועד אשקלון .... ואז מחירי הדירות יעלו בטרוף ...
    סגור
  • 15.
    שאלה ליוסי ,מה זה מטבח קבלן . (ל"ת)
    בא 01/04/2014 15:38
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 14.
    צודק בשביל זה צריך להוציא את הסופרטנק
    צודק !!! 01/04/2014 15:36
    הגב לתגובה זו
    3 1
    עד עכשיו לפיד השתמש בפטיש חמש הקילו כנראה שזה לא מספיק . לפיד צריך לחנוק את השוק כל עוד הריבית מתחת ל- 3% .
    סגור
  • 13.
    10 אחוז ובקבלן יוריד 10 אחוז ,והשוק יפול 10 אחוז ,וכבר
    בא מתימטיקה של החיים 01/04/2014 15:32
    הגב לתגובה זו
    6 2
    קיבלנו 30 אחוז ,וככה 10 אחוז זה בעצם 30 אחוז , וכשלוקחים משכנתה אז משלמים על דירה עוד 100 אחוז בחישובי ריבית דריבית , לפחות עוד 100 אחוז ואני לא טועה .
    סגור
  • 12.
    שאלה לקבלנים ,אתם כבר בניתם איגלו לעצמכם ,הנדלן
    בא 01/04/2014 15:27
    הגב לתגובה זו
    11 1
    עבר למזג אויר ארקטי ,או בקיצור מזג אויר ארטיק . מי יקנה עכשיו דירה .
    סגור
  • 11.
    כל אינטרסנט נהיה נביא. (ל"ת)
    דני 01/04/2014 15:03
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 10.
    מחירי הנדל"ן מתרסקים
    בועז 01/04/2014 14:21
    הגב לתגובה זו
    12 5
    בית - 4 קירות וגג, 80 מ"ר יותר מ 400-450 אלף שקל? על מה ולמה, שניתן את הכסף שלנו במתנה למישהו?
    סגור
  • טען עוד
  • נשב על הגדר עד הסוף
    נשב על הגדר עד הסוף 08/04/2014 12:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשב על הגדר עד הסוף
    סגור
  • 9.
    נו אז הקבלנים צריכים להיות שמחים ולא כועסים כמו שרואים (ל"ת)
    רר 01/04/2014 14:19
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 8.
    מעמד ביניים עני=סכנה לקיום המדינה=בועהמעל50%=מיתון!!!!! (ל"ת)
    תפסיקו האינטרסנטיות! 01/04/2014 14:11
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 7.
    תתעוררו=בועהמעל50%=דור צעיר עני=אסון להמשך קיום המדינה! (ל"ת)
    דמגוג הרצה פראייר!!! 01/04/2014 14:08
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 6.
    מזמן קיפאון=בשטח פחות20%=מעמדביניים עני=בועהמעל50%=מיתו (ל"ת)
    דמגוג הרצה פראייר!!! 01/04/2014 14:07
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 5.
    אז למה השוק מת וכולם מורידים מחיר ? (ל"ת)
    אחד שחזק בתמונה 01/04/2014 14:04
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • לא ראיתי שמורידים מחירים על מה אתה מדבר (ל"ת)
    אסנת 01/04/2014 21:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    לא תהיה שום הנחה-הקבלנים לא פריירים של אף אחד
    למה שיתנו הנחה עם יש 01/04/2014 13:54
    הגב לתגובה זו
    6 6
    למה שקבלן יתן הנחה כשיש עודף ביקוש על היצע? כי יהיר רוצה? כל מה שיקרה זה עליה היסטרית במחירים שתגרום לזעזוע בכל המשק. לפיד בכלכלה זה פרץ בביטחון. תכינו את המקלטים.
    סגור
  • 3.
    כולם מפחדים ממחיר מטרה שירסק תשוק
    איציק 01/04/2014 13:44
    הגב לתגובה זו
    9 1
    עזבו אותכם מע"מ מחיר מטרה יהיה פחות 20% ממחיר השוק ואז הנפילה תתחיל לדעתי . ב 28.4 יפורסם מחיר מטרה .
    סגור
  • 2.
    כולם נביאים... איזו נחרצות... (ל"ת)
    העסק על כרעי תרנגולת 01/04/2014 13:44
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 1.
    כאילו שאפילו במקרה הזה 10% זה כלום...
    עוד בעל נדל"ן 01/04/2014 13:39
    הגב לתגובה זו
    11 3
    עוד בעל נדל"ן שמתבאס שהמחיר ירד.
    סגור
  • למה שיתבאס . הוא טוען שהמחיר יעלה
    אמיר 01/04/2014 14:39
    הגב לתגובה זו
    6 5
    ואם לשיטתך הוא בעל נדלן אז דברים אלו אמורים לשחק לטובתו , לא? . אה ...אתה בעצם טוען שהוא כותב הפוך על הפוך ולמרות שבתוך תוכו הוא מאמין שהמחיר ירד הוא מפרסם כתבות בשביל שכל עם ישראל יכנס לביזפורטל ,יקרא את כתבותיו ואז יתנפל על הדירות ואז המחיר באמת יעלה ואז זה באמת ישחק לטובתו. וואוו אתה באמת גאון שהצלחת לעלות על המזימה של הכתב
    סגור