18:02 הנשיא דחה את בקשת החנינה של אלאור עזריה

16:12 אל על תפצה את הנוסעים שנתקעו בציריך ב-10 אלף שקל לכל אחד

15:00 זימבבואה: הנשיא רוברט מוגאבה ואשתו הודחו ממפלגת השלטון

15:00 חוזר לשוק: אריק שור בדרך להקמת חברה להפצת מזון >>

13:42 עבר בממשלה: מתקן 'חולות' ייסגר תוך 3 חודשים

12:55 בשורה להורים: הקלות בקבלת נקודות זיכוי על ילדים נטולי יכולת >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

לפיד בנאום לוחמני: "גם את המשקיעים נבלום - מחירי הדירות עומדים לרדת"

שר האוצר משיב למבקרי מע"מ 0%: "איפה הייתם כשהצעירים התחילו לפזול לכיוון ברלין וקנדה? נלך גם לבג"צ כדי להגן על קריטריון הגיוס"
 |  104
יפעל בכל הכוח?
Share
"מחירי הדיור עומדים לרדת, כלכלנים, פוליטיקאים ואינטרסנטים מכל מני סוגים אומרים בימים האחרונים שהורדת המע"מ על הדירות החדשות, היא לא הצעד הנכון גם אם תוביל להורדת מחירי הדיור", כך אמר יאיר לפיד, שר האוצר בכנס שיתופי פעולה אסטרטגיים לקידום הדיור בישראל בבנייני האומה בירושלים.


"הורדת המע"מ לא מיועדת לכלכלנים, פוליטיקאים ואינטרסנטים, היא מיועדת לצעירים ממעמד הביניים, ששירתו בצבא, שמנסים להקים תא משפחתי – ולא חשוב מאיזה סוג, להט"בי, חד הורי, לכולם מגיעות אותן זכויות – והצעירים האלה יודעים עכשיו שלמדינה אכפת מהם והיא באמת מוכנה להפסיד כסף, ומחירי הדיור באמת יירדו".

"דור שלם קרס לנגד עיניינו"
לפיד ממשיך משיב לסקפטיים ואומר: "זה בסדר גמור, מפני "והם יודעים גם עוד דבר: שכלכלנים, פוליטיקאים ואינטרסנטים מכל מיני סוגים הביאו לזה שמשנת 2009 עד שנת 2013, מחירי הדיור עלו ב-64%. זו לא עליית מחירים, זו לא התייקרות, זו שיטה! זו שיטה שבה כולם הרוויחו כסף – המדינה, היזמים, הקבלנים, הספוקלנטים, רוכשי דירות ההשקעה – אבל היה לשיטה הזו גם מחיר. והמחיר הוא שדור שלם קרס לנגד עינינו. המדינה היא לא הפוליטקאים שלה, ולא אנשים שקונים חמש דירות בבוקר אחד, ולא גיליון אקסל עם טורי רווח והפסד".

"ובגלל זה יצרנו תוכנית שהולכת לתוך כל המקומות הכואבים של המשבר, ועושה החלטות קשות, ומתערבת בשוק ומעלה את ההיצע, ותוריד את המחירים גם אם זה בכוח. הדבר הראשון שהתוכנית הזו עשתה הוא שהיא החזירה את אמון הציבור. נדל"ן הוא שוק של ציפיות, ובפעם הראשונה מזה שנים הציבור יודע – לא באופן תיאורטי, באופן מאוד מעשי, במספרים אמיתיים - שהמדינה מוכנה לשים את היד בכיס ולהפסיד הרבה כסף כדי להוזיל את מחירי הדיור".

לפיד מותח ביקורת חריפה על אלו שאינם אוהבים את התוכנית: "יש לי שאלה אליהם: איפה הייתם בשנים האחרונות? איפה הייתם כשהדור הקורס התחיל לפזול לכיוון ברלין וקנדה? איפה הייתם כשכל חודש המחירים זינקו בעצם בלי שום סיבה? הקרקע אותה קרקע, המלט אותו מלט, המנוף אותו מנוף והמחירים לא מפסיקים לעלות. אז אם אין לכם שום רעיון איך לפתור את הבעיה, תנו לעבוד, בשביל זה באנו הנה".

על פקידי האוצר: "יש לנו לא מעט ויכוחים"
"אני רוצה להגיד משהו, בהקשר הזה, על האנשים שאותם נהוג לכנות – בזילזול מסויים - פקידי האוצר, או נערי האוצר. נכנסתי לאוצר לפני שנה. אני מודה שגם אני הגעתי עם הדיעה הקדומה הזו, אבל פגשתי קבוצה מחוייבת, ערכית, שרובה שייך מבחינת הפרופיל בדיוק לדור שעליו אני מדבר. נכון שהיה לנו ויכוח מקצועי לוהט עם אלה מביניהם שהתנגדו להחלטה. יש לנו לא מעט ויכוחים כאלה, ואני רוצה לעבוד רק עם אנשים שנלחמים בכל הכוח על דיעותיהם ולא פוחדים להתייצב מול השר הממונה, כל עוד כולם זוכרים שיש מי שהתפקיד שלו הוא להחליט בסוף ושיש לנו מטרה משותפת אחת – האדם העובד בישראל, ששירת בצבא או בשירות אזרחי, שמשלם מיסים, ושכבר שנים איש לא ייצג אותו בתוך הממסד הממשלתי."לפיד התייחס ל"הסכמי הגג", אשר נחתמו עד כה בקריית גת, מודיעין, ראש העין וקריית ביאליק: "יחד עם שר השיכון אורי אריאל ויו"ר רשות מקרקעי ישראל בנצי ליברמן חתמנו בחודשים האחרונים על הסכמי גג לבניית 35 אלף דירות באיזורי הביקוש ואנחנו בשלבי סיכום של הסכמים נוספים שיעלו את המספר ל-100 אלף דירות. רק בראש העין השקענו יותר מ-2 מיליארד שקל בהסכמי גג שיובילו לבנית 15 אלף יחידות דיור. אנחנו בעצם בונים שם עיר חדשה, במרכז הארץ, לזוגות צעירים, ותהיה עוד עיר, של 17 אלף יחידות דיור, שאנחנו נבנה בין ראשון לבאר יעקב, על המקום שעליו עומד היום מחנה צריפין". "נבנה דיור לסטודנטים ונקדם מגורים במכולות"
לפיד רמז על צעדים עתידיים בנושא מיסוי רוכשי הדירות להשקעה: "יחד עם רשות המיסים ואגף התקציבים אנחנו מבצעים סדרה של צעדי מיסוי ואכיפה כדי לבלום את הספקולנטים מלרכוש דירות להשקעה שמייקרות את השוק.
יחד עם משרד המשפטים וראש עיריית תל אביב רון חולדאי אנחנו מקדמים את חוק השכירות ההוגנת, שיגדיר את זכויות השוכר והמשכיר, ויאפשר לשוכרים לדעת שלא יקפיצו להם את המחירים באופן בלתי מבוקר כל שנה".

לצעירים, אומר לפיד: "יחד עם ארגוני הסטודנטים והות"ת אנחנו משקיעים 160 מיליון שקל בבניית מעונות סטודנטים וגם בפרוייקטים של מגורים במכולות ובמבנים יבילים, כי עם אנשים צעירים אפשר לעשות נסיונות קצת יותר נועזים".

לגבי פינוי בסיסי צה"ל, אמר לפיד: "יחד עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר התנענו כבר את פינוי מחנות צה"ל במרכז, לטובת פרוייקטים של דיור, ויחד איתו אנחנו מסיימים בימים אלה הסכם בילטארלי עם ממשלת סין שיאפשר לנו להביא הנה מספר גדול של עובדי בניין סינים ברמה גבוהה שיעזרו להגדיל את קצב הבניה. יחד עם חברת הכנסת מירי רגב, אנחנו מקדמים עכשיו את חוק הותמ"לים שיאפשר קיצור דרמטי של תהליכי התכנון והבניה בישראל. במקום שנחכה שנים לאישורים, נעשה את זה בחודשים."

לפיד מעביר מסר חריף לרשויות המקומיות המעדיפות לבנות שטחי משרדים ומסחר במקום דירות, כדי לזכות בתשלומי ארנונה גבוהים יותר: התוכנית האחרונה הזו תלויה גם בהתגייסות שלכם, ובדחיפה שלכם לבניית דירות של שלושה וארבעה חדרים. אני יודע שארנונת עסקים משתלמת יותר, ואני יודע שזוגות צעירים עם ילדים קטנים הם עסקת הארנונה הכי גרועה מבחינתכם כי ההוצאה עליהם גדולה יותר מההכנסה, אבל אתם מנהיגים, ומנהיגות היא היכולת לראות את התמונה הרחבה יותר. אתם לא צריכים להיות חלק ממשבר הדיור הישראלי, אלא חלק מהפתרון שלו".

לפיד ממשיך במסר לרשויות המקומיות: "הצעירים האלה הם העתיד של הערים שלכם, הצעירים האלה הם הילדים של התושבים שלכם, ובטווח הארוך אתם לא רוצים שהם יילכו לבנות את הסטרט-אפ שלהם בתל אביב, או להקים את המסעדה שלהם בברלין ולקחת לשם את כל מקומות העבודה. ראשי ערים כל הזמן מתלוננים בפני על בעיות של תעסוקה איכותית. איך אתם רוצים שתהיה אצלכם תעסוקה, אם הצעירים הכי מוכשרים שלכם יברחו החוצה בגלל מחירי הדיור? אם אתם רוצים אותם אצלכם, בונים ויוזמים ומקימים עסקים – אתם צריכים לדאוג לזה שיהיו להם דירות קטנות יותר, במחיר סביר. אנחנו נעזור לכם כספית, ואנחנו נעשה את זה יחד, אבל אתם צריכים לשים את הדיור של הצעירים האלה – אצלכם בעיר - כמטרה איסטרטגית שלכם."

לגבי הקריטריונים של תוכנית מע"מ 0%, אמר לפיד: "הצעירים החרדים כלולים בתוכנית הזו, כל מה שהם צריכים לעשות בשביל לזכות בהטבות שעליהם מדובר, כולל במע"מ-אפס, הוא להתגייס לצבא או לשירות אזרחי כמו כל אזרח ישראלי אחר בגילם. ולכל מי ששואל אותי אם זו לא אפליה אני רוצה להגיד: שירות צבאי או אזרחי במדינה הזו הוא ערך. ואם צריך אנחנו נלך גם לבג"ץ כדי להגן על סולם הערכים שלנו, כי הגיע הזמן שנפסיק לפחד להיאבק על הערכים שלנו ועל הציונות שלנו, ונחזור להיות גאים בהם ולעמוד מאחוריהם".




מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

104 תגובות ב-69 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
69 אילן 02/04/2014 22:10 בש
ישר כוח
68 משה - חיפה 02/04/2014 15:30 תגדיל את ההיצע זה יותר מעשי, תשחרר קרקעות ותכניות (ל"ת)
67 א 31/03/2014 01:41 3% תשואה על כסף כשחייבים לתחזק את הדירות ולוקחים
סיכונים להתפוצצות צנרת, לדיירים שאינם משלמים וכו' הם ממש לא ספקולציה. כל מי שהשקיע בבורסה השנה עשה הרבה יותר בלי להתעסק בחוזים וכו'
66 א 31/03/2014 01:39 אדיוטי - הוא ישלם לטייקונים שיבנו להשכרה ויהרוס את
אתהמשקיעים הקטנים שקנו דירות כפנסיה או כהבטחה לכך שלבניהם יהיו בעתיד דירות למגורים. קל מאד להרוס. מכירת הדירות להשקעה תגרום להקפצת מחירי השכירות. בדיוק כמו שכשמכרו את דירות עמידר לדיירים גרמו לכך שאין דירות לכל מי שזקוק לשיכון ציבורי
65 השכרה זה לא שוד 29/03/2014 15:57 יאיר אתה מלך ילכו המשכירים המכוערים לעבוד (ל"ת)
64 וואו שנים לא היה 29/03/2014 15:31 כל הכבוד לפיד סוף סוך מנהיג חושב (ל"ת)
63 לפיד לראש הממשלה 29/03/2014 12:56 לפיד ינצח בבחירות הבאות זה כבר ודאי (ל"ת)
62 לפיד ראש הממשלה הבא! 29/03/2014 12:55 לפיד לראשות הממשלה כחלון שר הבינוי והשיכון (ל"ת)
61 כל כך פשוט 28/03/2014 09:25 לבלום משקיעים ע"י מס רכוש (ל"ת)
60 צביקה דורון יועץנדלן 28/03/2014 09:04 משקיע זה אדם שמקבל תשואה של 3 אחוז עם סיכון
ועושה מה שהמדינה לא עושה - מאפשר לחסרי דירה לגור מחוץ לבית הוריהם. יש להגן בחוק על משכירים במקרים ששוכרים לא משלמים.
59 שני 27/03/2014 21:00 הופה, איזה קרביות מול האזרח הקטן, איפה הוא כששודדים את
קופות הגמל וקרנות הפנסיה, משאבי הטבע של המדינה וכול מה שרק אפשר להעלות על הדעת. גיבור גדול מאד מול האזרח הקטן. להעיף אותו מהר עם כול שאר המושחתים.
58 מיסוי - פתרון מיידי 27/03/2014 20:40 רק דיכוי משקיעי הנדלן יפתור את הבעיה (ל"ת)
יחצן משרד האוצרולפיד 29/03/2014 12:09 שכחתי לרשוםאת שמי..... (ל"ת)
57 שר אוצר בדימוס 27/03/2014 17:37 היי יאיר,
תבלום גם את המשקעים בבורסה אחרת גם היא עלולה לעלות. ואל תשכח גם לא לסלול כבישים כדי שהספקולנטים יסעו בתחבורה ציבורית. יכול להיות שאתה שר אוצר של עם ספקולטיבי?
56 סולומון 27/03/2014 14:56 600,000 דירות להשקעה= קריסה טוטאלית, מי שפיקח מכר אתמול
מי שחכם ימכור בהפסד קל יחסית היום(שאני אומר קל הכוונה ל-10-15% פחות) ומי שישאר יפסיד עוד 20% נוספים כל שנה במשך שנתיים וזה בעידוד הריבית שתעלה החל מסוף שנה נוכחית ומאמצע שנת 2015 באופן חד. אני יודע שהנבואה ניתנה לשוטים אבל כאן מדובר בבטוחה!!! עוד שנתיים מהיום המחיר 50-60% פחות לגזור ולשמור.
55 גדי 27/03/2014 13:15 כל הכבוד לשר האוצר יאיר לפיד
כולם דיברו= ובסוף רק אחד משתדל ומיאתמץ שאפו ענק ללפיד
54 צביקה דורון יועץנדלן 27/03/2014 10:45 חייבים לשים סוף לרמות השכר והפנסיה במגזר הציבורי
החגיגה של המגזר הציבורי יושבת לכולנו על הצוואר !!!
53 בא לעשות לביתו. 27/03/2014 10:40 האידיוט פוצה פה וכוווולנו מאמינים לו.... שקרן מגמתי. (ל"ת)
52 למה? כי יש לו.... 27/03/2014 10:29 במקום כל ההתחכמויות עם המע"מ למה לא למסות דירות להשקעה? (ל"ת)
51 ולאחר שכבר עשה לביתו 27/03/2014 10:15 הגאון הגדול לפיד פוצה פה לאחר שהסוסים ברחו מהאורווה.... (ל"ת)
50 זוג צעיר 27/03/2014 09:04 מוותר על העברת המע״מ לקבלנים, בבקשה מס אמת ומוגדל על
רווחי השכירות!!! הגיע הזמן לשחרר דירות לזוגות צעירים מידיהם של ״משקיעים״ שקנו בזול מאד/ ירשו, ותופסים דור שלם בביצים. והכי גרוע גורפים לכיס כסף שחור.
שכיר 27/03/2014 14:36 אין סיכוי, השכירות במדד והם רוצים אותו נמוך כדי לא לשלם
לך תוספת שכר
49 מיקי לוי 26/03/2014 23:35 מיקי לוי סגן שר האוצר סותר את עצמו חובה לראות
https://www.youtube.com/watch?v=ySSfb-HC-uc
48 agami123 26/03/2014 20:07 לפיד בסדר גמור הבעיה הריבית הנמוכה תעלו אותה השוק יתרסק (ל"ת)
מנסה שוב לשטות בצבור 27/03/2014 10:17 איפה הליצן היה עד עכשיו. מלבד להעלות מע"מ מה הוא עשה? (ל"ת)
47 agami123 26/03/2014 19:58 תעלה את הריבית המחירים ירדו לבד ותחליף קרנית פלוג (ל"ת)
46 שלמה מעוז 26/03/2014 19:26 לפי התגובות פה נראה שהמשקיעים בלחץ לפני מפולת בנדלן
מי שרוצה להרוויח שיתגמש במחיר וימכור היום לפני שבקרוב תגיע המפולת ואז נראה ירידות של מעל 30 אחוז משקיעים יאבדו את החיסכון
45 vrcbh, 26/03/2014 17:23 בכל מקרה הורדת מחירי הדירות תעלה לממשלה כסף. אז כבר
אפשר לנקוט בצעד אפקטיבי להורדת מחירי הדירות: ביטול מס הבורסה!
not frayer 28/03/2014 01:02 לא צריך לוותר בורסה צריך למסות משכירים 45% מס
ולעשות רגולציה מחירי השכירות.זה יפתור בעיה.
משת"פ של בנט ואוריאל 27/03/2014 10:22 הוא בסה"כ מנסה לפזר מסך עשן על העברות מיליארדים ליו"ש (ל"ת)
44 לפיד ופלוג 26/03/2014 16:34 צירוף קטלני למשק פלוגי תמיד בעד מיסים
לפיד בעד עצמו
43 כל הכבוד לפיד 26/03/2014 16:28 משקיעי הנדלן ילמדו על בשרם שכמו שלא
מתווכחים עם הפד ושהפד רוצה שהמניות יעלו אז הם עולים ככה לא מתווכחים עם הממשלה , אם הממשלה החליטה החלטה אמיתית להוריד את מחירי הנדלן לא יעזור לאף אחד מחירי הנדלן ירדו !
א. שקד 27/03/2014 10:23 הנדל"ן ירדו אבל רק בהתנחבלויות = המדיניות שלו ושל אחיו. (ל"ת)
ל43 26/03/2014 16:35 מה יש לך נגד המשקיעים? הם לא הבעיה . הבעיה היא
הממשלה וההיצע שלה. מה כואב לך אם יש משקיע חכם שבחר לקנות דירה במקום להשקיע בתוכנית חיסכון בריבית חצי אחוז? או לשים בקופת גמל ולשלם עמלות ושישחקו לו בכסף?
not frayer 28/03/2014 01:08 גם הממשלה אבל גם המשכירי דירות כי
צריך לחשוב ולהיות אדם. פעם להחזיק עבד היה חוקי. והרבה החזיקו.ומה קרה? בסוף קמו העבדים והתומכים וביטלו עבדות.היה הרבה עצבים מצד בעלים של העבדים-הפסידו כסף ושלטון. אבל מה-צריך להיות בן אדם. אם במדינה יש מצב חרום אז צריך להפסיק להיות חזיר.רוצים כסף ? תעסקו במלאכה,תפתחו פלאפליה-תעבדו!!!
שרון 26/03/2014 23:01 זה מגיב מטעם האוצר ו/או לפיד... הרי ברור לכולם שהממשלה
ורק היא אשמה בחוסר הצע של דירות ורק הממשלה אשמה בהרס החסכון לטווח ארוך של קופות הגמל וקרנות הפנסיה עם ביטול הטבות המס ושוד דמי הניהול השערורייתיים. אז לפיד גיבור גדול על גברת כהן הפנסיונרית המסכנה מחדרה; הוא הרבה פחות גיבור עם תשובה ואריסון וכיו"ב. כנראה שהוא בעל האינטרסים......
42 קדימה בלגאן 26/03/2014 16:14 נהרוס את המשקיעים. נעלה להם מיסים. אבל נוזיל להם
את הקוטג והטלפון. זה הכי חשוב. לא נמכור את כיל כי זה שלנו לא נמכור את תנובה לסינים כי הם מלוכסנים. לא נייצא גז כי זה שלנו. וביבי החלשלוש שותק
ולעזאזל הדורות הבאים 27/03/2014 10:31 הלוואי ולא היו מייצאים את הגז. אך הם עושים זאת עבורם. (ל"ת)
שרון 26/03/2014 23:02 איזה גיבור לפיד על המסכנים שמנסים להציל משהו לפנסיה.,הו
לא יתן להם ויקח הכול לאוצר הטורפני, רעב ומסית בסגנון גרמניה לפני מלחמת העולם השניה נגד היהודים שכביכול הרסו את כלכלתה.
not frayer 28/03/2014 01:09 יש חוקים בשביל פנסיה.נדלן הוא לא (ל"ת)
מוטי 29/03/2014 12:13 ליחצן משרד האוצר ולפיד, איזה חוקים? שביטלו את הטבות המס
שחייבו להפקיד כספים בקרנות פנסיה וקופות גמל בלי אפשרות לגעת בהם? (לא כולל את מנהלי הקופות והקרנות השודדים החוקיים).........
41 גמלאי 26/03/2014 15:39 למה לא להשקיע ?תכה אותם בהיצע ולא בהבל פה ומיסים. (ל"ת)
משקיעים 26/03/2014 16:16 מה יעשה גימלאי בלי פנסיה? ישקיע ב 0 אחוז ריבית?
מה אכפת לפודל הזה אם פנסיונר משקיע כסף ומרויח משכד 3000 שח? בינכה עם 5000 שח אי אפשר לממן פיליפינית אבל אפשר לא ליפול כעול על המדינה . האיש הכי מטומטם שיש במדינה זה לפיד כבר חשבתי ששלי יחימוביץ הרסנית אבל לפיד עולה עליה פי 7
ממש חכם 29/03/2014 15:54 לא שישדוד צעיר ללא דירה ויעלה לו שכד 10% כל שנה (ל"ת)
חכם בטלויזיה 26/03/2014 16:30 מינויו לתפקיד שר האוצר = טעות פטאלית היסטורית (ל"ת)
ביבי אשם 26/03/2014 16:37 בחר בו לשר אוצר. המטרה של ביבי היתה להמשיך באותה
מדיניות ולפיד יהיה המוציא לפועל כי יש לו הרבה מנדטים בכנסת ביבי הביתה
40 יאיר 26/03/2014 15:32 הגאון
מבלי משים פוגע הגאון באלה שבחרו בו. אלפי חוסכים בני המעמד הבינוני נוכחו שכספם רק הולך ומאבד מערכו והחליטו להשקיעו בנדל"ן - ובהם נלחם עכשיו הגאון. זוהי שירת הברבור שלך אדון יאיר.ממדינה בעלת כלכלה חופשית היא הופכת למדינה בולשביקית תחת ידו של הבן של טומי לפיד. צחוק הגורל.
עוד אינטרסנט 29/03/2014 15:53 תתבייש תתעלה מעל השקעותיך הכושלות צריך דיור זול (ל"ת)
מאוכזב לפיד 26/03/2014 16:00 לא יהיה פה זמן רב יהרוס וילך (ל"ת)
39 מ 26/03/2014 15:25 המשיח הגיע. הכינו את השופרות. (ל"ת)
מירב 27/03/2014 16:34 משיח? מקסימום חמור לבן..... (ל"ת)
38 מדינת ישראל הזויה 26/03/2014 15:17 הם עוד יתחננו שיקנו פה דירות. כל המשקיעים יעברו לקנות
בחו"ל המדינה הולכת אחורה. הכל פה מחלבת מיסים . לפיד מסוכן למדינה
איזה אנשים 29/03/2014 15:52 אתה לא מתבייש אינטרסנט? לא תוכל לשדוד צעירים בשכ"ד? (ל"ת)
37 בלוףהרצה פראייר!!!!! 26/03/2014 15:17 תתעוררו=בשטח פחות20%=רוב מעמד ביניים עני=בועה+50%=מיתון (ל"ת)
36 קבלן,בנק,ממשל=גנבים 26/03/2014 15:13 מונופול על מחיר הזוי=אסון לדור הצעיר שהם קיומת המדינה! (ל"ת)
35 האנליסט 26/03/2014 15:00 מס על קרקע
כל קבלן מווסת את היצע הקרקעות שלו וכך נוצר מחסור אדיר בדירות ברגע שייהיה מס על קרקע כל קבלן ימהר לבנות וכך המחירים ירדו. למה לא עושים זאת? כי בעלי הקרקעות הם התורמים הגדולים למפלגות.
34 אחד העם 26/03/2014 14:59 כל הכבוד ותודה לשר לפיד. די לציניות! (ל"ת)
אידיוט, מעריץ לפיד 27/03/2014 10:34 הצחקת. כל הכבוד למי שהעלה מע"מ והוזיל את השמנת החמוצה. (ל"ת)
33 ציון 26/03/2014 14:50 רכבת מהצפון למרכז תוריד לחץ הדיור ותיצור שגשוג כלכלי (ל"ת)
32 שרון 26/03/2014 14:47 יהיר לפיד:גאון אף אחד לא הצליח רק הגמד הנמוך בהצהרותי
ו הלוחמניות מתוך שירותו הצבאי בעיתון במחנה.ג-עון
לפיד 26/03/2014 15:18 עוד יצטערו פה על המהלך הטיפשי הזה (ל"ת)
31 מיקי 26/03/2014 14:32 לפיד תתפטר נכשלת בענק העם לא מאמין לך. (ל"ת)
30 ששי חיים 26/03/2014 14:11 שטויות!!!
לפיד לא מבין כלום! תגדיל את ההיצע לכולם (כל המגזרים) וכך הכלכלה תתחזק והממשלה ממילא תקבל יותר מיסים ישירים ועקיפים. מחירי הדירות יתמתנו ואולי ירדו 5%-10% אחרי השנה הראשונה או שניה שזה יבוצע. יהיה יותר מקומות עבודה לכולם וממילא אנשים ממגזרים שונים שרוצים לעבוד יעבדו. אם הוא היה רוכב על גל של "אהבה" ולא שנאה, תאמינו לי, הוא היה יכול להגיע להיות ראש ממשלה. אבל הוא עןשה את כל השטויות האפשריות. בזבז תחמושת מילולית על החרדים (הוא רק מפסיד מזה כי הם לא ישתנו), הקים לעצמו אויבים ממפלגתו ומהליכוד והדרך עוד ארוכה. שילך הביתה או לאוניברסיטה להוציא תואר בכלכלה כמו בן אדם נורמלי. חבל שהצבענו לו!!!
19 מנדטים שהתאדו 27/03/2014 10:36 אפשר לשקר למחצית העם כל הזמן אי אפשר לשקר לכולם כל הזמן (ל"ת)
29 ד"ר לכלכלה 26/03/2014 14:07 פקידי האוצר סופרים (נזק תיאורטי) שלכסף שלא קיים במערכת (ל"ת)
28 אחד 26/03/2014 14:03 לפיד, לא לשכוח בנייה להשכרה. לא לכולם יש הון עצמי לקניה (ל"ת)
מה יקבל בתמורה?? 27/03/2014 10:37 הוא לא יישכח. הקים חברה מיוחדת עבור חברו אורי שני... (ל"ת)
27 דגן 26/03/2014 13:50 שרה ביבי
הזהר מצמד חמד שרה רואה עצמה מלכת ישראל ירדו לחייך
26 יהויכין 26/03/2014 13:49 דירות להשכרה
"גם את המשקיעים נבלום" - סוף סוף מצאנו את האשמים בבעית הדיור. ומאיפה יגיעו דירות להשכרה אם לא יהיו משקיעים שירכשו דירות וישכירו אותן בתשואה מתקבלת על הדעת? ואל תשכחו: כל דירה המושכרת ע"י משקיע מקטינה את הצורך להקצות מתקציב המדינה בעבור דירה כזו. נכון פעלה הממשלה בנסיונותיה לעודד השקעה בדירות להשכרה ע"י חוקי הטבות במס - אז אם הממשלה מעונינת לעודד בניה/השקעה בדירות להשכרה, מה הדיבורים על "נבלום את המשקיעים"? אל תשכחו שהתשואה מהשכרה בברלין או ניו יורק גבוהה בהרבה מזו שבארץ וגזירות נוספות על המשכירים רק יגרמו לרבים מהם להסיט את השקעותיהם לחו"ל, כפי שרבים כבר עושים בהעדר אלטרנטיבות מפתות בארץ!
25 יודפת 26/03/2014 13:45 מס על דירות להשקעה , זה הפיתרון .להביא למצב שלא יהיה
כדאי להשקיע בדירה,.השוק יוצף בדירות
גמלאי 26/03/2014 15:41 למה מיסוי למה שינאה יעיל יותר היצע והשוק יעשה את שלו. (ל"ת)
24 אזוב מצוי 26/03/2014 13:40 תותח
יאיר מאמין לכל מילה שלך זו האמת תמשיך בעשיה ולא בדיבורים
23 זוג צעיר 26/03/2014 13:38 יאיר לפיד ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל תראו לאיפה
אומץ יכול להביא אדם עשה מעשה פשוט וברגע שירדו מחירי הדיור לפיד יהיה ראש הממשלה הבא
22 אלוני 26/03/2014 13:24 לפיד הולך להצליח בגדול. בהצלחה (ל"ת)
21 אזרח 26/03/2014 13:21 תביא גם קבלנים סינים כי המקומיים יתקעו לתכנית מקלות
הקבלנים המקומיים יעשו כל תכסיס שפל שהם יכולים כדי למנוע ממחירי הדירות לרדת. לכן יש להביא לא רק עובדי בניין סיניים אלא גם קבלנים סיניים.
20 האמת בפנים 26/03/2014 13:10 מייד ! לא להשתאות .
להוציא משקיעים מהמשחק . זה הדבר ביחיד שיוריד את המחירים ולא יפוצץ הבועה .
מירב 27/03/2014 16:36 אני חוזרת ומשתאה משגיאות הכתיב שלך והקנאה החולנית (ל"ת)
19 שאלה 26/03/2014 13:08 מה לגבי להקפיץ את המשכנתה באופן בלתי מבוקר, כל חודש?
הרי לקחו פה כמעט 200 מיליארד שקל בריביות משתנות, וזה רק ב 5 השנים האחרונות
18 נבזות 26/03/2014 13:07 הדבר היחיד שצריך לרדת זה הממשלה שמטרתה לקחת
מיסים. כל המהלך הזה יביא להתעשרות הממשלה שמכל מחדל שלה היא עושה כסף. בושה וחרפה.
17 שמעון 26/03/2014 13:03 יאיר יהיר דל גאה נראה אותך בעוד 8 חדשים (ל"ת)
16 צביקה דורון יועץנדלן 26/03/2014 13:02 עדיף משכנתא 30 שנים מאשר שכירות 60 שנים
וכל עוד הריבית נמוכה המחירים לא ירדו בגלל עוצמת הביקוש
אנונימי 26/03/2014 13:42 זה מתומתם עם קבלות11 (ל"ת)
בועז 26/03/2014 13:07 עדיף שכירות שנתיים ואז לקנות במחיר הוגן
בית - 4 קירות וגג בטון, 80 מ"ר 250-300 אלף ₪ כולל רווח לקבלן, על מה ולמה?
15 א 26/03/2014 13:02 אולמרט , ברק, ביבי - אילי נדל"ן בגלל זה לא נקפו אצבע (ל"ת)
לפיד ושלי 26/03/2014 13:07 גרים ברחוב? (ל"ת)
14 בא 26/03/2014 13:00 בשביל מה צריכים 120 מושחטים ,לא מספיק 70 כמו בסנהדרין
להבדיל כמובן .שם היו גם צדיקים .
כנסת מושחתת 26/03/2014 13:08 לא צריך 120 חברי כנסת עם מזכירות שמתעוררות אחת
ל 10 שנים. מספיק 70 עם מזכירות
מוטי 29/03/2014 12:16 ולא כולם שחיטה כשרה...... (ל"ת)
13 ציון 26/03/2014 12:55 כבוד השר לפיד כל הכבוד לך בלעדי תעוזתך ויוזמתך לא היה
פיתרון וביבי וחבריו היו ממשיכים לישון והצעירים הוי ממשיכים ביאושם לחפש בית בנכר אני פגשתי הרבה כאלה כשהייתי ביולי אוגוסט האחרון בטיול בארהב ובקנדה
12 אזרח 26/03/2014 12:51 לפיד
ביבי ביבי תציל אותנו מהאיש הזה. אנשים יעזבו את הארץ בגללו. הוא הורס כלכלכה . ומשקיעים מחול לא יתקרבו לפה.הוא בה למלחמה . כאשר אינו מבין מאומה.
11 שלמה 26/03/2014 12:48 דרך אחת בלבד לעצור את עליית המחירים
להציף את השוק בבניה רוויה זולה ופשוטה, הרי האבסורד זועק לשמים, קחו לדוג' את ראש העין התב"ע של העירייה ישנן תוכניות לבניית עשרות אלפי יח"ד נוספות, ובמקום שהמדינה / המינהל תשחרר כמה אלפים במכה, ובכך להוריד את הביקוש והתחרות בין הקבלנים, היא משווקת מאות מאות בודדות כל פעם, כדי שהמחירים יאמירו וכתוצאה מכך המדינה תרויח פעמיים הן מחיר לקרקע גבוה יות, והן מחירי מיסים גבוהים...
10 חומי 26/03/2014 12:46 שר האוצר הוא שמשון ... הההה מסכן (ל"ת)
9 שלמה המלך 26/03/2014 12:44 לפיד
לפטר אותו מיד.
8 רונן 26/03/2014 12:38 ------כל שאר ה 119 ח"כים צריכים ללמוד מלפיד!!!---------
סוף סוף מישהו מזיז דברים לכיוון שלנו ולא לכיוון בעלי ההון, המקושרים והאינטרסנטיים. תמשיך כך לפיד והרווחת גם את הקול שלי בבחירות הבאות!
לרונן 26/03/2014 13:09 חבל שאתה לא מבין מה יקרה פה באמת. הממשלה תתעשר
ממיסים ותו לא
7 jhf 26/03/2014 12:33 תותח-וכל הממשלה מתנגדת שתבינו (ל"ת)
6 די לטיפשות! 26/03/2014 12:32 יש לגבות ארנונה פר ראש - ואז נראה בנייה שפוייה!
השיטה של גביהה לפי מ"ר יוצרת בנייה לא מתאימה ויקרה - הרי ברור שרשויות לא יעודדו בנייה של יחידות דיור הפסדיות עבורם!
5 בא 26/03/2014 12:32 למה נזכרת רק עכשיו גיבור . (ל"ת)
4 מילים כדורבנות 26/03/2014 12:32 גבר גבר (ל"ת)
מוטי 29/03/2014 12:17 גבר קבר, לכול עם ישראל (ל"ת)
3 ראובן גרפיט 26/03/2014 12:29 פקידוני האוצר טועים ובגדול!
1. כמו משל הרב והעז, הם,פקידונים שכירים ,שאינם מבינים דבר מהו משק חי ובועט כי הם מוגנים והפנסיות שלהם מובטחות, ממציאים מיסים (מס ריח זוכרים), מעלים את המע"מ ואחר בוכים את בכי הקוזק הנגזל. שוכחים שהם משרתים אותנו האזרחים! 2.הפקידונים ספרו את הסכומים "האבודים" מפטור ה18% בפועל %15.3 אבל כסף זה לא היה מגיע לאוצר, כי לזוגות האלה אין כסף לרכוש דירה. ואילו עתה , הם יתאמצו ירכשו דירות ובנוף יפעילו מנוף צמיחה במקש השוקע באבטלה. רכישת דירה משמעותה רכישת ריהוט, ציוד ביתי מגוון, אינסטלטורים , חשמלאים +++. כאן אין פטור והאוצר ופקידיו השבויים בקוטנצפטים שגויים יהנו מכסף רב. והמשק יצמח. 3. שיגבו מעמ מהירקות והפירות ושיאפשרו יבוא מזון ללא גביית מס מהמונופול הדתי. לסיכום לפיד - הנזק שגרם בנק ישראל גבוה בסדרי גודל מהנזק לכאורה של ביטול פטור המעמ.
2 שלוי 26/03/2014 12:28 לא מענין אותך שמחירי השכירות יעלו??????
עשירים לא גרים בשכירות!!!!
לא פראייר 28/03/2014 01:11 לא יעלו-יירדו רק.וזה כבר כאן. (ל"ת)
1 שלוי 26/03/2014 12:26 אדון לפיד!! צריך לבנות והרבה, לא שום פטנט אחר
אולי המדינה תפסיק לגנוב מכולנו מיסים על הנדלן ועל הקרקעות, תפסיקו לעשות חגיגות על חשבוננו!!!!!
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש