16:12 אל על תפצה את הנוסעים שנתקעו בציריך ב-10 אלף שקל לכל אחד

16:08 בולטות בת"א: פרוטרום עולה 2.5%, בזן יורדת 3.4%

15:00 זימבבואה: הנשיא רוברט מוגאבה ואשתו הודחו ממפלגת השלטון

15:00 חוזר לשוק: אריק שור בדרך להקמת חברה להפצת מזון >>

13:42 עבר בממשלה: מתקן 'חולות' ייסגר תוך 3 חודשים

12:52 אינפימר עולה 2.7% ומשלימה עלייה של 68% מתחילת החודש

12:49 לאומי יורדת 0.6% ומשלימה 3 ימי ירידות רצופים

12:55 בשורה להורים: הקלות בקבלת נקודות זיכוי על ילדים נטולי יכולת >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

שלמה מעוז: "אומר זאת בעדינות, מע"מ 0% זה צעד לא חכם" - ומי ייפגעו קשות?

"המדינה מספסרת בקרקעות, עושה ספקולציות ואז נותנת הטבות". מהם פתרונות הדיור המיידיים שהוא מציע לממשלה?
 |  57
משבר הדיור
Share
הציבור געש אתמול (ג') לאחר פרסום הבשורה שקבינט הדיור צפוי לאשר תוכנית להתערבות בשוק הדיור לפיה זוגות צעירים שירכשו דירה ראשונה מקבלן ישלמו 0% מע"מ . למרות ש"על הנייר" מדובר בצעד משמעותי עבור רוכשי הדירות, גורמים רבים בשוק מעריכים שצעד זה לא יועיל כלל להרגעת שוק הדיור .


"מדובר במהלך לא חכם, אומר זאת בעדינות", אומר שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של קבוצת טפירו ל-Bizportal. "אנחנו נמצאים כיום בשוק של קונים, המחיר כאילו יורד, שני שליש מההנחה תלך לכיסם של הקבלנים מאחר שברגע שהביקוש יגדל גם המחיר יעלה. המחיר יעלה במיוחד עבור אלה שלא יהיו
זכאים
זכאים
סעיף במאזן של החברה בצד ההתחייבויות השוטפות
".

"צריך להפסיק לדבר על דיור להשכרה, כל העולם במגמה של רכישת דירות במקום מגורים בשכירות, החליפו תקליט ופועלים כמו בישראל. בעלות על בית מנטרלת זעזועים, שהעם יהיה בעל בתים, האדמה שייכת לעם, המדינה כעת מספסרת בקרקע ואחר כך נותנת הנחות, קודם כל עושה
ספקולציה
ספקולציה
השקעה המבוצעת לטווח הקצר בסיכון גבוה על מנת
ואחר כך מבטיחה דיור להשכרה ונותנת הנחות, היא יוצרת הקצאה לא נכונה של מקורות. לא רוצה שהמדינה תספסר בקרקעות, הרצחת וגם ירשת."

לדברי מעוז, הפתרון הוא הגדלת ההיצע- "בצעד הזה למעשה מגדילים את הביקוש, צריך לשחרר קרקע מתוכננת, להביא פועלים, והממשלה צריכה להעביר את 2 מיליארד השקלים המיועדים להטבה לרשויות המקומיות כדי שיהיה להן כדאי לבנות דירות ולא עסקים".

מעוז מציע כצעד מיידי להחזיר את שיטת ה"מחיר למשתכן" ולנטוע ביטחון ברוכשי הדירות שאם חלילה אחד מבני משק הבית ייקלע לאבטלה המדינה תגן עליו – "המדינה יכולה, במקרה שאחד מבני משק הבית יאבד את מקום עבודתו, להבטיח שתשלם חלק מהמשכנתא עד ההתייצבות, לא מדובר כאן בעלות גדולה, כך אנשים לא יפחדו לקחת משכנתא".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

57 תגובות ב-38 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
38 מעוז הגזענים 26/03/2014 07:29 מעוז הגזענים!!!! (ל"ת)
37 דודו 25/03/2014 14:04 yasamut@gmail.com
אם אני מחקה להיתר בניה 5 שנים בגלל שכן שמתנגד. זה מסביר הכל. ולא ביקשתי בעל מה שנותנים לבנות.
36 מעוז!! 23/03/2014 17:03 עוד פלצן , לק לק של ביבי,
תעקבו אחריו, כל מה שאמר שהיה יצא הפוך!!לא מבין כלום רק לדבר ולברבר!
35 לפיד לא מבין כלכלה 22/03/2014 10:01 לצערנו שר אוצר פופוליסט שלא גמר תיכון... (ל"ת)
34 שלום 21/03/2014 06:52 צודק צודק הכלכלן הטוב בארץ (ל"ת)
33 כלכלן 20/03/2014 19:36 פיתרון פשוט יותר להפוך את כל מי שאין ברשותו דירה
להיות זכאי להטבה גם נכים שיוכלו לקנות שגם אין להם 35 והם לא נשואים גם להם מגיע לקנות בית בהטבה זכאות לכל מי שרווק או נשוי שיקבל את ההטבה בעצם כל אחד שאין ברשותו דירה שיוכל לקנות אחת , כל זה בלי קשר לקחת מס על המשכירים ולא מ5000 אלך שח אלא יש להפוך את הדירות להשכרה ללא משתלמות וזאת ע"י הטלת מס על הדירה , בלי קשר כאשר יקחו מס על דירות הרבה משקיעים יזרקו דירות לשוק וכיום יש למעלה מ 180 אלף אנשים בעלי יותר מדירה אחת אז לפחות חצי מההיצע הזה יוצא לשוק מה שנותן כמו שנה שנתיים בנייה של דירות בזמן הקרוב מאוד יש המון פיתרונות למצוקת הדיור השאלה כמה רצון יש לממשלה להורידם וכרגע לפי איך שזה ניראה המחירים ירדו ,הממשלה לוקחת יותר מחצי מהבית רווח על הציבור המסכן החל ממחיר הקרקע מע"מ על חומרי הבנייה ומס הכנסה מהעובדים ועל כל דבר למדינה יש יד ולכן אם היא תירצה להוריד המחירים ירדו גם ביום ב 50 אחוזים השאלה כמה רצון יש להם , במידה ולא יוזלו מחירי הדירות בקדנציה הנוכחית כולם יצאו עצמם בבחוץ בקדנציה הבאה
32 יוסי 20/03/2014 19:19 איפה האחריות האישית של כל אזרח
ראוי שהמדינה תפסיק לספסר בקרקעות ותיגמל ממיסי נדל"ן. לא ראוי שהמדינה תיטול על עצמה התחייבוות של מי שכשל ואינו יכול לעמוד בתחייבויותיו . לפי ההיגיון של של מר מעוז מדוע שהמדינה לא תסייע למי שכשל בעסקיו ?
31 משה 20/03/2014 12:02 אין הצדקה כלכלית ומוסרית להתנות הבאת ילד לעולם
מר לפיד אנא בטל התנייה זו. זוגות צעירים רוכשים דירה בטרם הבאת ילד
30 בני 20/03/2014 10:27 מהלך מעולה וראוי. סוף סוך מישהו עושה משהו
בעולם אידיאלי ובשיפוט כלכלי טהור, אולי היה מסתבר שהמהלך הנוכחי אינו מושלם. אבל, נוכח הבירוקרטיה וההתנהלות ההזויה של כל האחראים לנושא הדיור - הממשלה, המינהל, גורמי התכנון והביצוע, הרי שהתכנית הנוכחית מהווה בשורה מרעננת אשר עשויה גם להזיז משהו בקרוב. אין גם כל בעיה עם עניין ה"הפליה". במדינה מתוקנת ראוי בהחלט לתת העדפה ודחיפה כלכלית לזוגות צעירים, וכוווווולם יכולים לקבל - גם החרדים וגם הערבים, בתנאי (מינימלי) שייתנו שירות לאומי/אזרחי גם אם אינם יכולים להתגייס. באשר ליישום, שתי דירות זהות/דומות ימכרו לשני רוכשים, הרוכש העומד בקריטריונים יהיה פטור ממע"מ והשני ישלם את מלוא הסכום. הדבר ניתן לבדיקה ולאכיפה. האחראי יהיה היזם/קבלן אשר מוכר את הדירה
29 גד 20/03/2014 10:16 קלקלן נמאסת (ל"ת)
28 דודו 19/03/2014 22:45 מעוז היה מהלל את המהלך לו שר האוצר היה עירקי (ל"ת)
יעקב 23/03/2014 17:04 עירקי או ביבי!! (ל"ת)
27 דירות זה לא לוטו 19/03/2014 17:38 חסרי החוליות שמפחדים לקחת משכנתא ישלמו שכירות כל חייהם (ל"ת)
26 ממליכה 19/03/2014 17:10 לא יכול להביא ילד
מי שלא יכול להביא ילד ייענש פעמיים ,לא יקבל ההטבה ,ונענש כבר שאין לו ילדים
25 בא 19/03/2014 16:38 זקן מיובש וקמצן . (ל"ת)
בא 19/03/2014 16:48 אני מקווה שהייתי עדין . (ל"ת)
24 אחד 19/03/2014 16:35 מה אתה מקשקש, בכל העולם יש שכירות מוזלת ומפוקחת
לא לכל אחד יש מספיק הון עצמי בשביל דירה. לכן יש להרחיב את הבניייה להשכרה , תחת שכירות מפוקחת
23 צביקה דורון יועץנדלן 19/03/2014 15:50 זוג צעיר שיגור בשכירות מוזלת 10-20 שנים, ימות ללא דירה
כי מחירי הדירות בעוד 10-20 שנים יהיו יותר גבוהים בגלל שיעור הילודה !!! ואי יהיה אפשר לקנות כי מרכז הארץ יהיה צפוף ויקר !!!
קובי 19/03/2014 19:24 דירה בשכירות
מותר לזוג צעיר שאין ביכולתו לקנות דירה לגור בשכירות כמה שנים ולחסוך את הפרש התשלום למשכנתה שהוא הרבה יותר גבוה. משכנתה מכפילה מחיר הדירה זאת לא מתנה
22 יודפת 19/03/2014 15:28 צריך לפרסם כמה דירות יש לכל חבר כנסת. (ל"ת)
אייל 21/03/2014 16:25 או מה שיותא נכון, כמה רכש לאחר שנעשה חבר כנסת, ראה סתיו (ל"ת)
21 א. ב. ג. 19/03/2014 15:19 51 מליון צעירים 18-34 ב EU גרים עם הוריהם
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_OFFPUB/KS-SF-10-050/EN/KS-SF-10-050-EN.PDF
20 עינת 19/03/2014 15:16 ממתי משכנתא זה דבר טוב
אני מתפלאת על כלכלן שמשכנע בורים שמשכנתא זה דבר טוב ושלא יפחדו לקחת ,מה נשארת עובד בנק . קודם כל שיחסכו ושכירות זו לא קללה ולא ביזבוז ,ובמחירים של דירה היום מטומטם מי שקונה ,אין כזה דבר כל הזמן עליה ,הירידות יגיעו למרות הממשלה ולא בזכות הממשלה.
19 ליצן 19/03/2014 14:44 די עם הטבות ופטורים - אם רוצים מורידים מחיר - הכל הצגה
אם הממשלה הייתה רוצה הא הייתה מזמינה 100 אלף יחידות דיור ומוכרת אותם בשוק החופשי לכל דורש . המחיר היה יורד ב30 אחוז לפחות .
בא 19/03/2014 16:39 אתה צודק ליצן ,גם חוסר עשיה היא מדיניות . (ל"ת)
18 פילוסוף 19/03/2014 14:39 הצעד המיידי להגדלת הצע - מס רכוש על דירה שניה ומעלה
כל הקישקושים, כולל אלו של שלמה מעוז, לא יביאו בעתיד הקרוב לכל שינוי. הצעד היחיד שגם יוריד את מחירי הדירות ובייחוד באזורי ביקוש, וגם יגדיל את הכנסות המדינה (שיוכלו להינתב אל אלו שבאמת צריכים ולא יכולים להגיע לדירה בגלל כל מיני "פיננספרים" ומשקיעים ) הוא הטלת מס רכוש על כל בית אב שמחזיק ביותר מדירה אחת ובאופן ששעור המס ילך ויגדל ככל שמספר הדירות באותה בעלות, הולך וגדל. בהזדמנות זו אפשר יהיה להגדיר את מפצלי הדירות כמחזיקים ביותר מדירה אחת ולגבות מהם מס. אם יעשו זאת, פתאום יתברר לכולנו שיש הצע דירות והמחירים יתחילו לצנוח. הבעיה היא ששלמה וחבריו, בכירי השרים, האוצר וכל הסובבים אותם מחזיקים בעצמם ביותר מדירה אחת ולכן לא יעיזו להשתית מס כזה.
אייל 21/03/2014 16:27 לקשקן הפילוסוף, תגיד פשוט וישיר: אני רוצה את הדירה שלך (ל"ת)
מס על דירות! 20/03/2014 08:17 כמו בבורסה גם על דירות צריך מס!!
מאות אלפים מהמגזר היהודי בעלי עשרות רבות של דירות. גנבים!!!
שלמה מעוז 19/03/2014 15:06 זה לא קשקוש ואתה צודק מס רכוש הוא פתרון מהיר להוציא
את המשקיעים מהנדלן
סוף מעשה במחשבה .... 20/03/2014 10:55 אם לא היו המשקיעים בנדל"ן לא הייתה לך דירה לשכור (ל"ת)
17 B B 19/03/2014 14:26 "כך אנשים לא יפחדו לקחת משכנתא" - מי מפחד?
אנשים לוקחים משכנתא לא כי יש להם ביצים מברזל, אלא כי הם מפגרים. אם אנשים לא יפחדו לקחת משכנתא, הביקוש לא יגבר? ...דיור זה לא בירה או סיגריות. אם יש ביקוש לדירה ראשונה אז זה כי הוא אמיתי וממלא צורך בסיסי. הרעיון להדחיק את הביקוש ע"י מחירים גבוהים הוא אכזרי ומטומטם, ורק "בנקאים" ו- "נעיר אוצר" יכולים להשתעשע בכלי הזה. מול אוכלוסייה חסרת אונים.
אייל 21/03/2014 16:28 בשלב זה נראה לי שאתה בפיגןר מצטבר וגדל אחרי מחיר השוק,
רק לגרבץ כול היום ואח"כ עוד להתלונן שמגרד לך איפה שכואב....
16 avi2498 19/03/2014 14:23 מספר 12 כמה לפיד משלם לך תגיד בטח מטקבט מהכנסת !!!! (ל"ת)
15 פופוליזם על חשבוננו 19/03/2014 14:21 מי שישלם את המתנה הסלקטיבית הזו יהין משלמי המיסים
שלמה צודק ותמיד היה הראשון להזהיר את העדר המטומטם.
14 צידקוני 19/03/2014 14:20 שנאת האחר עוברת גבולות
על כל דבר שמישהו ינסה לעשות , יקום חכמולוג אחר שחושב שהוא יותר טוב וימצא מה לא טוב. השינאה לכל מי שמנסה ,עוברת גבולות ,גזע, ומוצא , די לשנאה הגזענית הזאת לכל מי שמנסה..
אלי 19/03/2014 18:03 ומה עם הגזענות של לפיד?
למה? לפיד לא גזען???? מי שקצת מבין בפוליטיקה \ פרקטיקה ידע שההצהרה בשלב כזה אין לה שום כיסוי\סיכוי מעבר לכך של ליצור כותרות כשבתוך זה כמובן בנויה תכנית הדרה של אוכלוסיות שלפיד מעוניין בהצרת צעדיהם....!!! וד"ל!
דן 20/03/2014 10:40 החרדים נהנו עד עכשיו לא יקרה להם כלום אם כעת אחרים יהנו (ל"ת)
13 איציק ר 19/03/2014 13:53 הבנתי אותך עד שהתחלת להציע הצעות.....יש לי הצעה
אדמות יש בשפע וקוראים להם פינוי בינוי ומייד. כולם מרוויחים אבל הבעיה שזה לא זז. לא מאמין בתמ"א 38 אבל פינוי בינוי אמור להיות תהליך פשוט וחכם.
אייל 21/03/2014 16:34 איציק כיום זה לא פשוט כי מערימים קשיים. בתהליך חקיקה
אמיץ וחכם הממשלה יכולה לשנות את כול מפת השכונות באזור המרכז, ולהוסיף עשרות אלפי יחידות דיור מובחרות. יש לחייב את רשויות התכנום העירוניות להוספת אחוזי בניה, (וכן, הן יצטרכו להשקיע בתשתיות במקום לשבת בבתי הקפה ולהסתובב בקניונים ובנסיעות מוזלות לחו"ל על חשבון משלם המיסים). בנוסף יוצמד ליווי מקצועי לתווך בין הדיירים והנהלת הפרוייקט לאורך כול הדרך. בנוסף, יחייבו את הפרוייקט ברוב של 51% והמתנגדים יחוייבו לשאת בעצמם בהוצרות שיפוץ הבתים במידה ויכשילו את הפרוייקט. ופרט אחרון, לחייב את היזם וכול קבלן בכול פרוייקט בניה לבניית דירות קטנות וזולות של -2-3 חדרים וכך לספק פתרון לזוגות צעירים או מבוגרים וכול מי שלא צריך 160 מ"ר עם מרפסת ריקודים.
12 כל הכבוד ללפיד!! 19/03/2014 13:50 שלמה איכזבת
שינוי במחירי הדירות חייב להגיע בהדרגה כדי לא לפגוע ביציבות המשק - זו הסיבה שלא בונים עכשיו 100K יחידות דיור בשנה וגם לא מנהיגים מחיר למשתכן. הדבר הכי נכון הוא לתת את ההטבה למי שבאמת זקוק לה בצורה נואשת, זה לא יעלה את הביקוש כי אוכלוסיית הזכאים גם כך מהווה חלק מהביקוש. ברור שצריך לשפץ את החוק כך שיהיה שיוויוני יותר, אבל זו הדרך הנכונה כדי לטפל בבעיה באופן נקודתי - לא לשכוח שבונים כרגע דירות במאסות שזהו טיפול לטווח הארוך יותר. שאפו יאיר!!
שלמה מעוז 19/03/2014 14:26 הרעיון לתת הטבה למגזר בתוך האוכלוסיה יגרום למי שלא
זכאי בהטבה לשלם עוד יותר כי הקבלן יעלה את המחיר של הדירה או במקרה הגרוע יותר ימכור דירה באותו המחיר היום אבל בסטנדרט נמוך מאוד לא כולל מטבח פורצלן תריסים חשמליים וכל דבר נוסף יהיה תוספת מחוץ למחיר הדירה ככה שאת הדירה תקנה ערומה ואחרי זה תשלם את ה200 אלף על תוספות אתם שוכחים שאתם במדינת היהודים ולגנוב זאת המומחיות שלנו כל מכשול אפשר לעקוף ובסוף מי שלא זכאי להטבה יאלץ לקנות דירה ערומה במחיר שהיום קונים דירה מאובזרת תחשבו על
11 רעיונות 19/03/2014 13:45 ומה עם הלוואה עומדת
רק מי שתורם לכלל ראוי לקבל מהכלל
אייל 21/03/2014 16:34 ושוב, מי יממן את ההלוואה העומדת? (ל"ת)
10 אבי 19/03/2014 13:43 לפיד
...כדברי הגששים: "אם הטפשות היתה מחלה כואבת..."...
אייל 21/03/2014 16:35 בינתיים היא כואבת לכול המשק ולכול משלם מיסים (ל"ת)
9 לפיד 19/03/2014 13:43 פשוט מטומטם (ל"ת)
8 xipr28 19/03/2014 13:26 הוזלת מחירי הדירות
הצעות כמו חול ואין מה לאכול כולם חכחמים כולנו נבונים אבל מי שמחליט זו הממשלהיש להמתין ולראות מה באמת יקרה ולא לתת הצעות באויר
7 נועה 19/03/2014 13:12 לשם שינוי דברי טעם, רק עודף היצע יוריד את המחירים, תראו
מה קרה למחירי המשרדים בת"א עם השיטפון הקיים.... ואוסיף רק את הצורך הדחוף בקידום מסיבי של תכניות בינוי פינוי שכונתיות ע"י הוספת אחוזי בניה, חיוב רשויות מקומיות לטפל לפחות ב-2 שכונות מצוקה וללות אותם בתהליך ע"י גורם מקצועי וחיוב הדיירים לשפץ בעצמם את הבניינים במקרה של סירוב לתכנית.
6 ישראלי 19/03/2014 13:09 רוב הדירות בישראל,ובעולם, הן דירות ישנות
דירה חדשה זה מוצר נדיר, מוצר לוקסוס. אין שום הצדקה לנתב זוג צעיר בראשית דרכו לרכוש מוצר לוקסוס. זוג צעיר צריך להתחיל עם דירת 3 חדרים קטנה וישנה, שנהדרת לזוג וגם זוג+ילד ראשון (ואם נורא רוצים אפשר גם זוג+2, למרות שזה כבר מתחיל להיות פחות נוח), ועם הזמן לשדרג, ככל שהמשפחה גדלה - ופעמים רבות היא לא גדלה ואפילו קטנה (שליש מתגרשים). מכאן שאם רוצים להקל על זוגות צעירים שעובדים וששירתו בצבא (טוב מאד, הגיע הזמן להפסיק את ההטבות לחרדים הבטלנים, על חשבון הציבור העובד, חרדי בטלן שרוצה להנות מההטבות מוזמן ללכת לצבא ולהכנס לשוק העבודה) הרי שעדיף להציע מענק לזוג - ושהם יבחרו בעצמם מה לעשות איתו: לקנות דירה ישנה, וזולה יותר, או דירה חדשה, ויקרה יותר. מבחינת אוצר המדינה אין הבדל אם מוותרים על הכנסות המע"מ או נותנים במקומו מענק. בכל מקרה הזוג שלנו מקבל 200 אלף שקל (מעמ על דירה של מיליון שח לערך) - אז למה להכריח אותו לתעדף דווקא דירה חדשה ונחשקת? רוב האנשים ממילא רוצים דירה נדירה כזו.
5 ארז 19/03/2014 13:09 לא חדש לנו...
שהמדינה בראשות הממשלה גונבת את אזרחיה. הספסרות בקרקעות מעשירה שכבת אוכלוסיה קטנה במסגרת הון - שילטון. בושה. האם בשביל זה הורינו הקימו מדינה? מדוע הציבור והצעירים בעיקר לא יוצאים לרחובות. רק לחץ לא מתון יעזור להזיז את המושחתים
עמית 19/03/2014 14:33 לצאת לרחובות אתה אומר
למי יש זמן. אנחנו עובדים מהבוקר עד הלילה. עובדים ומטפלים בילדים. "אין לי זמן" אמר פעם איש חכם, ז"ל.
4 ארצי 19/03/2014 13:04 מעוז מדבר שטויות
מי אוכל אותה בגדול ?החיילים ,שרות צבאי ,מוסרים את חייהם המשפחות השכולות,מגיע רק למי שמשרת בצבא ,
3 מחיר הזוי מעל50%!!!! 19/03/2014 13:02 דמגוגיה להרצת פראייר לפני קריסה טבעית=אין סיכון לבנקים! (ל"ת)
2 אזרח 19/03/2014 13:00 מוקיון, היה וישאר.
למה אפשר כבר לצפות שממנים את הסוס של קליגולה לשר האוצר ?.
אזרח ב' 20/03/2014 10:58 כי הוא לא אשכנזי? (ל"ת)
מוטי 21/03/2014 16:40 מה הקשר? למה תמיד מזרחיים בעלי ריגשי נחיתות מאשימים את
כול העולם בכישלונות שלהם? ראיתי הרבה אשכנזים שלא הצליחו ולא קיבלו גם הטבות בעיריות שורצות תימנים, אבל לא מתלוננים. לעומת זאת השכנים העירקים שלי שהבן שלהם לא הצליח להתחתן עם החברה האשכנזיה שלו מלאי קיטורים על אשכנזים. לא יעזור, המדובר ברמת קיטורים ובכיינות של אוכלוסיה ברמה נמוכה שמסרבת להכיר במציאות.
1 מחיר הזוי מעל50%!!!! 19/03/2014 12:59 מזמן בשטח פחות20%=מעמד ביניים עני=כ-200משכורת=מיתון!!!! (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש