ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

לפיד מתכנן: 0% מע"מ ברכישה של דירה ראשונה לזוג צעיר, צפו בתנאי הזכאות

נשיא התאחדות הקבלנים, ניסים בובליל: "בשורה אמיתית לזוגות צעירים במדינת ישראל"; היום משלמים רוכשי הדירות מע"מ של 18%
 |  91
משבר מחירי הדירות
Share
שר האוצר ממשיך לנסות להילחם בזינוק החד במחירי הדיור, לפי פרסום הבוקר בעיתון "ידיעות אחרונות" - לפיד יביא ביום שני הקרוב לאישור קבינט הדיור החלטה לפיה כל זוג עם ילד אחד לפחות שירכוש דירה ראשונה מקבלן במחיר נמוך ממחיר מקסימלי שתקבע הממשלה, ישלם מע"מ בשיעור 0%.


היום משלמים למדינה רוכשי דירות מע"מ בגובה של 18%. יאיר לפיד מתכנן את הפחתת המע"מ למרות התנגדות של מספר בכירים במשרדו. המגזרים החרדי והערבי לא יהנו מהרפורמה המתוכננת והעלות הצפויה למדינה – 2 מיליארד שקל בשנה.

להצעה מספר תנאים: לפחות אחד מבני הזוג שירת שירות צבאי או שירות לאומי, לפחות אחד מבני הזוג עובד, בני הזוג מתגוררים בישראל, מחיר הדירה אינו גבוה מהמחיר הממוצע המוגדר לכל אזור בארץ ואם הדירה תימכר בתוך 5 שנים מיום הרכישה - סכום ההטבה יוחזר באופן מיידי. השמאי הממשלתי הראשי יקבע מחירי מקסימום למ"ר בכל אזור בארץ.

לפיד, המכהן גם כיו"ר קבינט הדיור, בחן החודשים האחרונים הצעות נוספות בכדי לנסות לעצור את הטירוף במחירי הנדל"ן: מענק מדינה בגובה של 100 אלף שקל לזוג שירכוש דירה בפריפריה, מכרזים שבהם הממשלה קובעת מחיר אחיד לקרקע ומוכרת לקבלן שהציע את מחיר הדירה הסופי הנמוך ביותר, קיצור בירוקרטיה, בניית דירות להשכרה עוד.

נשיא התאחדות הקבלנים, ניסים בובליל, אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל: "בשורה אמיתית לזוגות צעירים במדינת ישראל".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

91 תגובות ב-62 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
62 מעוניין 27/03/2014 17:09 מה
משהו יכול לומר לי אז כמה הון עצמי צריך להביא לאחר הורדת מעמ נגיד 800אלף
61 מאיה 24/03/2014 22:27 שאלה חשובה!!!
מה קורה עם מי שרכש דירה ממש עכשיו??????גם הוא יקבל פטור מה18%???אנחנו ממש מבואסים מהעניין ...שנים שחיכינו לקנות דירה.
60 לביא 19/03/2014 17:48 ביבי תפשיר קרקעות
ואז מחירי הדירות יוזלו..........
59 אחיתמר 19/03/2014 14:02 50 מ"ר
חייבים לחזור לשפיות של פעם.וכמו שיש הצלחה מסחררת למכוניות קטנות. צריך לחזור ולבנות דירות של שניים וחצי חדרים.בגודל של 50 מ"ר.ואז יהיה סיכוי שפוי לזוגות צעירים לקנות דירה ב750 אלף שח
58 הוטל עלינו מס חדש 19/03/2014 10:04 אין ארוחות חינם, כולנו נשלם את הנחת המע"מ
מס פיצוי הנחת מע"מ לזוגות צעירים ומי ישלם אותו ? כל האחרים שלא זכאים. זה מס מפלה שאסור שיעבור בחקיקה. קופת האוצר היא משחק סכום אפס כל מתנה שנותנים - משלמי המיסים יצטרכו לממן אותה.
57 rr 19/03/2014 08:51 זה מה שכולם אמרו שרוצים ועכשיו שעשה גם לא טוב (ל"ת)
56 לימון סחוט ועשוק 18/03/2014 21:40 שוב פוגעים במעמד הביניים והשכירים שישלמו את זה
גיל הפנסיה עלה, אבל אין עבודה מעל גיל 40-45. הממשלה לוקחת יותר מסים, סוחטת את הפנסיות. לא מעיזה לגעת בטיקונים, חברות ענק והון שחור, אנשי קבע ןמנגנון ממשלתי, חרדים.... חתזירו את המפתחות - לא מקיימים הבטחות הבחירות!!!!
55 הילה לוגסי 18/03/2014 20:04 קבוצת רכישה
האם גם מי שקונה בקבוצת רכישה מגיעה לו ההנחה ???
54 קובי ישראלי 18/03/2014 14:38 ערבים וחרדים ומי שיש לו יותר מילד אחד אזרחים סוג ג'!!!
אבל לקחת מע"מ מהם במכולת, כשקונים מכוניות, בגדים ועוד הוא יודע לעשות טוב מאוד!!! הגזען הזה שונא מיעוטים ואנטי דמוקרטי!!! תחשבו שהיו עושים ככה ליהודים באירופה שהם אזרחים שלה או במדינה אחרת??!!! שיכליל גם את הזוגות הצעירים עד 3 ילדים שזה כולל המון זוגות של חילונים שגם בהם הוא פוגע!!! צריך בחירות ולהביא שלטון שפוי יותר!!!
אני 20/03/2014 08:43 שילכו לצבא או שרות לאומי ואז יקבלו גם. (ל"ת)
קליפ 18/03/2014 23:29 קובי אתה ערבי במדינת יהודים!
תחזור למצרים.שם נראה אותך פותח פה ג'ורה ......כערבי,מעולם לא תרמת למדינה.אתה לא משלם מיסים.בונה בית לא חוקי ב"כפר"שלך. משתלט על אדמות הנגב.אתה פושע .לו היית יהודי לא הייתה מדבר כך.
RC 18/03/2014 16:23 לפחות ילד אחד זה אומר שגם למי שיש 11 ילדים
וכן מי שלא תורם למדינה וממלא את חובותיו האזרחיות צריך להיחשב אזרח סוג ג'
53 חיים 18/03/2014 13:40 שרות צבאי-מלואים
סוף סוף מתעורר משהו שמבין הצורך לעודד בוגרי צבא ומילואים. השאלה מה עושה קצין מלואים ראשי(יש ג׳וב כזה)-עוד אוכל חינם שלא עשה כלום למען משרתי צהל ומילואים.
52 פניקה=חוסר מכירות 18/03/2014 12:43 בלוף לפראייר=מזמן מוכרים ב-20%פחות=בועהמעל50%=מיתון!!!! (ל"ת)
51 דמגוגיה להרצת פראייר 18/03/2014 12:40 פופוליסט=בועהמעל50%בפיצוץ=כ-200משכורת=מעמד ביניים עני!! (ל"ת)
50 רז 18/03/2014 12:30 חובת שירות של שני בני הזוג היתה יכול להועיל פה.
אבל כל הכבוד על היוזמה.
קליפ 18/03/2014 23:31 יום אחד בצבא נותן מענק 200 אלף ש"ח.ביזיון
רק שרות של 36 חודש.....כמו המגזר היהודי זכאי להנחה.מי שמשתמט או לא רצוי לצה"ל שישלם.
49 דמגוגיה להרצת פראייר 18/03/2014 12:20 פופוליסט=בועהמעל50%בפיצוץ=כ-200משכורת=מעמד ביניים עני!! (ל"ת)
48 שלמה מעוז 18/03/2014 12:14 הפתרון המיידי מס רכוש על נדלן בשווי 10 אחוז מיידי מהשוו
של הנכסים להשקעה
47 שאול 18/03/2014 12:07 פרוטרום
איזה ניעור. נקנתה חבילה שמנה. לט"א , אחת המניות היותר טובות בשוק.
אני כבר מכרתי 19/03/2014 01:55 היתה המלצת מכירה (ל"ת)
46 גיא 18/03/2014 11:49 כל הכבוד ליאיר לפיד סוף סוף מהלך למען האנשים הנורמטיבים (ל"ת)
45 ישראלי 18/03/2014 11:42 מדוע לצ'פר קוני דירות לוקסוס?
דירה חדשה זה מוצר נדיר, מוצר לוקסוס. לא תקין לעודד זוגות צעירים לקנות דירות לוקסוס חדשות במקום דירות ישנות יד 2. אם רוצים לתת מתנה של 200-300 אלף שקל אז תנו אותה לרוכש דירה ראשונה מכל סוג שהוא - חדשה וישנה כאחד. רוב הדירות בישראל הן דירות ישנות, ולא הגיוני שהזוגות הצעירים יופנו לקנות אך ורק דירות חדשות.
רז 18/03/2014 12:31 רק בתודעה שלך דירה חדשה היא מוצר לוקסוס.
.
44 הוא רק מפסיק להפריע 18/03/2014 11:40 לפיד גונב קרדיט
שר השיכון מדבר על הרעיון הזה ומנסה לקדמו כבר זמן רב, לפיד בסה"כ מפסיק לעמוד בדרכו
43 בא 18/03/2014 11:28 טוב שניזכרת במצביעים שלך . (ל"ת)
42 שחרזדה 18/03/2014 11:06 הפליה בעייתית וגזענית ועצירה מיידית של מכירות עד אישור
בוודאות ילך לבג"ץ ועד שהחוק יעבור ,חצי שנה אף צעיר לא יקנה דירה ראשונה ומה עם צעירים שקנו בשנתיים האחרונות ? כרגיל לא חושבים לפני שרצים לספר לעיתון !! חבורת פופוליסטים
41 גאון 18/03/2014 11:01 ירידה בסקרים.
המחיר רק יעלה. צריך את יצחק הרצוג כראש ממשלה כדי לעשות סדר במדינה.
ינתי פרזי 18/03/2014 22:31 בוז'י??? להזכירך הבנאדם שתק בחקירת משטרה! חיסיון!
איך אדם שבחר להתחבא מאחורי חיסיון ולשתוק בחקירת משטרה בפרשת המימון המפלגתי של אהוד ברק מעז להמשיך ולכהן בתפקיד ציבור??? איך???
40 איתן 18/03/2014 10:51 סוף סוף משהו מיידי -ישפיע גם על יד שנייה (ל"ת)
אפרת 18/03/2014 12:17 לא ישפיע ולא נועד להשפיע על יד 2, פשוט מאד, הקבלנים
מתקשים למכור ויש הרבה קבוצות רכישה אז הפעילו "לוביסטים" בשביל לקדם את האינטרס שלהם.
39 יאיר טמבל 18/03/2014 10:46 קונים בקבוצות רכישה ולא אצל קבלן !!! >>>
בקבוצת רכישה יש לי 25 % הנחה על מחיר קבלן ! כעת יאיר רוצה שאקנה מקבלן בשביל 18 % ???
גם אתה טמבל 18/03/2014 16:55 על קבוצת רכישה אין חוק מכר
על קבלנים חל חוק מכר ולכן נכון שהמדינה תעודד אותם. בקבוצת רכישה יש בדרך כלל גוף מנהל שלוקח 10 אחוז שזה בדיוק הרווח הקבלני, ודואגים לתת מפרט תת רמה כדי להוריד את המחיר ללא שום בטוחות
אחד שקנה 18/03/2014 17:33 לקבוצת רכישה יש מעמ וברור שגם הוא יוכר ויקבל פטור מלפיד (ל"ת)
38 zigiman 18/03/2014 10:40 ומה עם דירות יד 2?
אם זוג עם ילד רוצה לקנות דירה ראשונה לא מקבלן אלא מיד 2, גם שם תנתן הנחת מע"מ? לא ברור לי המהלך הזה, זה פתרון של אקמול ולא פתרון של מיגור הבעיה. במקום לעלות ריבית על משכנתאות בשונה מהריבית במשק ולהגדיל את כמות הדירות מבלבלים את השכל כל פעם מחדש עם רעיונות לא ישימים , שלא פותרים את הבעיה. ברגע שהרבית תעלה יהיה פה דור שלם שלא יוכל להחזיר משכנתא. כל השאר הבל הבלים.
37 רווק בן 40 18/03/2014 10:35 רווק ששרת בצהל משלם מיסים אבל לא התחתן (ל"ת)
אפרת 18/03/2014 12:17 מה אתה רוצה פרס תנחומים? תמצא לך כלה (ל"ת)
אמא 18/03/2014 11:29 תתחתן גיבור . (ל"ת)
36 יעל 18/03/2014 10:25 לדעתי זה לא יעבור בחיים! (ל"ת)
35 יגאל 18/03/2014 10:10 צעד מבורך
צריך לדאוג להיצע ולפוצץ את הבועה בהדרגתיות
34 elibadra 18/03/2014 10:04 למה לא לכולם למה
למה לא לכולם,למה האפליה הזאת או שעושים את זה לכולם או שלא עושים. וחוץ מזה מה יקרה עם דירה יד שניה,תימכר במחיר מלה?
אפרת 18/03/2014 12:22 לא לכולם, רק לרוכשי דירה ראשונה. וצריך להיות גם ליד 2 (ל"ת)
33 jack 18/03/2014 09:56 למה רק זוגות?מה זה ,חייבים להתחתן ועוד להביא ילד?
שיהיה לכל יחיד בוגר שירות צבאי.
32 MinFin 18/03/2014 09:55 תשרתו תקבלו
סוף סוף הטבה למשרתים בצבא ולעובדים ולא סתם לאספסוף.
שלומי 18/03/2014 11:41 תביאו ילדים תקבלו!
לפדי דואג לילודה, הוא דואג גם לדפוק את הקהילה הגאה, הוא גם נגד גירושין, הוא הך להיות רב ראשי? יחימוביץ לשלטון!!!
31 ישראל ישראלי 18/03/2014 09:53 אין תחליף לבניה ממשלתית
הקבלנים לא יבנו בשביל לדפוק את עצמם. לכן הקבלנים לא יבנו מספיק דירות לספק את הביקוש. רק בניה ממשלתית אגרסיבית כמו בימי שרון או בשנו ה 80 בניה לזוגות צעירים.
30 אחד העם 18/03/2014 09:41 למה לדירה ראשונה? הטבה לשימוש אחד בחיים
קניתי דירה. קבור במשכנתא. תנו לי למכור את הדירה הזו ולקנות חדש מקבלן בלי מע"מ. מה זה הכלל הדרקוני הזה? אם מישהו קנה אתמול דירה ראשונה מגיעה לו חלוקה שונה של הטבות המיסים ממי שיקנה מחר? זה המיסים שכולנו משלמים. אני לא אקבל את ההטבה וחבר שלי שטרם קנה, כן יקבל? לא מבין את זה. תנו זיכוי ממע"מ פעם אחת בחיי הזוג (כמובן רק זיכוי לקניה עתידית - שלא יבואו לבקש על קנייה רטרואקטיבית).
הוגן 19/03/2014 11:23 ההצעה הטובה ביותר ששמעתי כאן (ל"ת)
29 אלעד 18/03/2014 09:36 לפיד לך תלמד קודם אחרי זה תקשיב ליועצך
נהדר עכשיו לפיד עודד את הקבלנים לעלות מחירים איך יקזזו מס ומע"מ ,סגר לקבלנים את הדרך לעשות שחור והציבור ישלם....זה לא פתרון רק בניה מסיבית תשבור את הביקושים .........תבנה 100000 דירות בשנה תראה איך המחיר ירד
28 ישראל ישראלי 18/03/2014 09:34 אימפוטנטים, שיתחילו לבנות באמצעות משרד השיכון (ל"ת)
27 co007 18/03/2014 09:33 סוף סוף החלטה לטובת המעמד בינוני
מקווה לטובת רוב האוכלוסייה בארץ שעובדת ומשרתת, שההחלטה תתקבל ולא תעצור בגלל אינטרסים פוליטיים.
26 יהודי 18/03/2014 09:31 לפיד על הגבלאות במלחמה בחרדים ובערבים. (טיפש)
הלוחם הגדול עם האסטמה (המזויפת ?). ראינו לוחמים קרביים עם אסטמה הבנת יאיר
25 צד 18/03/2014 09:29 קצת חשוד שראשון לברך על התוכנית הוא נשיא הקבלנים. (ל"ת)
מור 18/03/2014 17:35 בטוח עשו דיל ביינהם- כולם מושחתים. עכשיו יעלו המחירים (ל"ת)
24 אנחנו 18/03/2014 09:25 שקר,שטויות,בלבול מוח.... (ל"ת)
23 אבי 18/03/2014 09:22 ברור שבובליל יברך - הקבלנים הם המרוויחים העיקריים
איך לא לומדים - זה כמו הטבה - זה רק יגביר את הביקוש והקבלנים ינצלו את זה
אבגד 18/03/2014 09:41 צריך לקרוא נכון
אם תקרא נכון בובליל אומר בשורה אמיתית לקבלנים
22 אורי 18/03/2014 09:19 לפיד פחדן. יכנע לפקידי האוצר. לא יקרה כלום. (ל"ת)
21 בדבכט 18/03/2014 09:11 מציל העם היהודי מידי ביבי (ל"ת)
20 אלף 18/03/2014 09:09 ואיך יבטיחו שהקבלנים החזירים לא יכניסו את ההטבה לכיסם? (ל"ת)
19 אלף 18/03/2014 09:09 ומה לגבי הורים לילדים שאינם חיים ביחד? (ל"ת)
18 אהרון עם העיפרון 18/03/2014 09:00 מתכון בטוח להגדלת הרווח של הקבלנים+ עליה במחיר הדירות
אני בטוח שהרעיון רוצה לעשות טוב עם הזוגות הצעירים, אבל או שהוגה הרעיון הוא נאיבי או טיפש? הוא אינו מבין שזה מתכון בטוח להגדלת רווח הקבלנים ו/או עליה במחירי הדירות. צריך להבין קצת בכלכלה במקום בפופוליזם. למה זה יכול רק על דירה מקבלנים?
17 אנונימי 18/03/2014 09:00 הבטחות כמו חול
הממשלה הזו כולה דיבורים. מי שקצת מבין יודע שהכל מס שפתיים ואין הם באמת רוצים להוריד את מחירי הדיור. כל הפשרות הקרקעות שעליהם הם מדברים זו אחיזת עיניים. מה שהם רוצים זה רק לקחת כסף ועוד כסף ולא לאפשר תחרות שווה לקבוצות רכישה ועמותות על קרקעות של המדינה. נמאס מכל השקרים שהם מוציאים. עדיף לעשות מאשר לדבר. בואו נראה אתכם.
16 רון 18/03/2014 08:59 בעלי דירות יד 2
צפו לירידת מחירים אגרסיבית כי זוגות יקנו חדש
רק חדש 20/04/2014 01:50 אני רוצה רק חדש.למה בכלל צריך ישן?
קונה רק חדש.
15 רחל 18/03/2014 08:57 חד הוריות
מה עם חד הוריות להן גם מגיע
14 שלומי 18/03/2014 08:55 כמובן שהקבלנים יעלו את המחירים
מדינת חלם-במקום לבנות מחפשים קומבינות
13 עבודה בעינים 18/03/2014 08:52 רק רייטינג לא יותר-כלום לא אמור להתבצע (ל"ת)
12 אבגדה 18/03/2014 08:49 זה לא הפתרון המיסויי הנכון
מבחינת מס, צריך למסות כל השכרת דירה (כלומר לבטל את הפטור עד 5K שיש היום). הטבת מס בצורה של מע"מ בשיעור אפס עלולה ליצור ניצול לרעה של ההטבה (בדיוק כמו שיש אנשים שרוכשים דירות על שם הילדים שלהם כדי להמנע מתשלום מס הכנסה בגין שכר הדירה והילד לעולם לא יגור באותה דירה). דרך אגב, מי שחושב שמיסוי של דירה יחידה אינו ראוי, מוזמן להסביר מה יותר מוסרי בלקחת 300 ש"ח לחודש מזוג עם שלושה ילדים שחי בשכירות (זה מה שעשו בקיצוץ קצבאות הילדים) לבין מיסוי של 300-400 ש"ח לחודש על מישהו שיש לו נכס בשווי 1.5 מיליון ש"ח? שאר הפעילות להורדת מחירי הדירות צריכה להיות ע"י הורדת מחירי הקרקע. כל עליית מחירי הדירות נעוצה במחירי הקרקע - ושם צריך להיות גם הפתרון.
11 ניר 18/03/2014 08:49 אלה הדברים שאנו מצפים מלפיד (ל"ת)
10 שלומי 18/03/2014 08:36 ואיך זה בדיוק יוריד את המחיר
ברגע שקבלנים יראו שיש לזוגות הצעירים יותר כסף הם פשוט יעלן את המחיר עוד- זה לא יוריד את מחירי הדיור !!!
9 לפיד הביתה 18/03/2014 08:34 בלי תנאים לדירה ראשונה. מה קשור ילד לדירה?
כלב לא נחשב? בא לי להקיא מהאנשים שמנהלים לנו את החיים
8 בחירות עכשיו 18/03/2014 08:32 מתי כבר יגיעו הבחירות צריך להעיף את כל החבורה
הזאת, ביבי , לפיד, שר השיכון ההזוי, שרת הבריאות המרשעת שלי הקומוניסטית, ו2 חברי הכנסת מהמחאה לא רואים לא שומעים . להעיף מיד. להביא אנשים חדשים ואם הם לא יעשו כלום להעיף אותם גם. לא צריך ממשלה כזאת בינכה הם לא עושים כלום אז שילכו הביתה
7 מתוקי 18/03/2014 08:31 מחירי הדירות
שום המצאה לא תוריד את מחירי הדירות . רק הגברת קצב הבניה ורק הזרמת קרקעות לבניה
ציון 18/03/2014 09:36 אין בעייה של מחסור בדירות יש בעייה של מחיר קרקע ומיסים
יחידת קרקע לדירה בין 500.000 ל800.000 שח בתוספת מיסים והינה הבעייה לכן צריך תכנית שתקל ותשחרר את זכאי דירה ריאשונה מהנטל הקרקע והמס עד למחיר שפוי והינה הפיתרון
6 אלוני 18/03/2014 08:28 ברכות ללפיד, המשפט הכי הכי שנאמר הוא
"השמאי הממשלתי הראשי יקבע מחירי מקסימום למ"ר בכל אזור בארץ." כך שהקבלנים לא יבלעו גם את ה- 18%
5 דירה 18/03/2014 08:27 כמה תנאים כדי שהעשירים יקנו דירה?
מי קונה דירה מקבלן? ועוד צריך ילד בשביל זה? כל זה קורה כי מדינת ישראל החלבנית לא בונה דירות תתחילו לבנות ואז לא צריך חוקים והצעות מטופשות שלא משרתים אף אחד. למי יש כסף לקנות דירה מקבלן?
4 לא 18/03/2014 08:23 ישפיע
על מחירי הדיור , כמה זוגות צעירים יש להם ילד אחד לפחות והם חילוניים ולא דתיים ? כמה ? ו-ב. אלה שיש להם כבר ילד , כמה כאלה יש להם הון עצמי , בטל בשישים ! לא רק שלא יוריד את המחירים אלא ,להיפך יעלה אותם.....יש מישהו שעדיין מאמין לפוליטיקאים ? ו- ג. למה זוג שאין לו ילדים לא זכאי לפתור ממע"מ ? הוא ירוץ לעשות ילד ? וישלם פי כמה לגן ילדים.....זה בלוף שאסור להאמין לו , סתם פופוליזם זול....
3 אני 18/03/2014 08:15 סוף סוף משהו אמיתי וצודק (ל"ת)
להפך 18/03/2014 08:29 זה לא צדק. רק עשירים קונים מקבלן . ועוד הוא מציב תנאים
ילד אחד לפחות, לא למכור 5 שנים. ממשלת קומוניסטים ואם זלזוג יש בעיות פוריות ואין ילד אז לא מגיע לו הנחה על דירה ראשונה? שלא יעשה טובות שיתחיל לסתום את הפה ולעבוד להרוס מבנים ישנים ולהקים חדשים
שלמה מעוז 18/03/2014 12:10 איפה כתוב ילד ? מה אתם מקשקשים זוג נשוי ששירת בצבא
לפחות אחד מהם ולפחות אחד עובד אלו הקריטריונים
2 דור 18/03/2014 08:14 כלומר זוג לא יוכל לקנות דירה לפני שיש לו ילד? (ל"ת)
לדור 18/03/2014 09:18 תגיד , מה אתה לא יודע לקרוא , הבנת הנקרא (ל"ת)
אני 18/03/2014 08:52 זוג בלי ילד זה לא משפחה טיפוסית (ל"ת)
כן 18/03/2014 08:30 עידוד ילודה בדרך. עוד מעט גם יציע פרס ל 5 ילדים
כמו בן גוריון.
1 אפי 18/03/2014 08:13 ושכח לומר זוגות צעירים חילוניים (ל"ת)
יא מקופח 18/03/2014 09:09 לא אמר חילוני. אמר ששירת בצבא (ל"ת)
כן 18/03/2014 09:02 כן הפעם זה באמת צודק (ל"ת)
אני 18/03/2014 08:51 הכי חשוב ששרתו בצבא ולפחות אחד עובד (ל"ת)
אלוני 18/03/2014 08:29 נאמר : "שירת שירות צבאי או שירות לאומי" (ל"ת)
דן 18/03/2014 08:24 תשרת בצה"ל ואח"כ לך לעבוד! אין בעיה לקיים מצוות ולעבוד (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש