ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

"עד סוף העשור בכירים בשוק יהיו בהלם ממה שיקרה למחירי הדירות"

כך אמר יעקב שיינין בעלי חברת מודלים כלכליים. יאיר לפיד: "מחירי הדירות יירדו באופן משמעותי ב-2015"
 |  58
לקראת טראומת נדל"ן?
Share
"השוק קצת איבד אמון בממשלה, אך הוא חוזר לאט לאט – זהו שוק שלוקח לו זמן. ההיצע יעלה על הביקוש בסוף. אני משוכנע שנעמוד בתחזית המשותפת של עצירת המחירים ב-2014 וירידה משמעותית ב-2015. אני פוליטיקאי, למה אני מצמיד את השם שלי לדיור? לא הייתי חייב, אני עושה את זה כי אני יודע שהמחירים יירדו, מה שאני סופג עכשיו זה הדיבידנד שאקבל מבחינה פוליטית", כך אמר יאיר לפיד, שר האוצר, בכנס גלובס בתל אביב.


לפיד שולל את הטענה שהמדינה לא מוכנה להפחית את מחירי הקרקעות – "אני רוצה להפסיד על הקרקע, תקופת הבוננזה על הקרקעות של הממשלה הסתיימה, ממשלה מורכבת מפוליטיקאים, כל אחד מהם מבין שזה המשבר הכי מאיים היום. ערך הדירה של מי שקנה בערך קרקע גבוה אולי יפגע בתחושת העושר, צריך באיזשהו מקום לוותר ומה שחשוב בעייני זה הורדת מחירי הדירות. לא הבנתי בשנה האחרונה מדוע ראש הממשלה לא היה מעורב יותר, אני מברך על המעורבות שלו."

"הכסף הפנוי של מעמד הביניים הופנה לדירה קטנה שנייה, למרות שמי שהשקיע במניות בעשור האחרון קיבל תשואה יותר גבוהה. אנשים קנו דירה שלישית ורביעית בעשור האחרון ואנחנו נפעל נגד השקעות אלו, ננקוט צעדים ב-24 לחודש. "

"עדיף שמוסדיים ישקיעו בארץ ולא ברומניה או בוגאס"
לגבי בניית 150 אלף דירות להשכרה אמר לפיד: "אנשים אומרים שיעזבו לברלין, אנשים גרים שם בשכירות, אם יש לך שני ילדים אז אתה עובר באותו מתחם לדירה קצת יותר גדולה, זה המבנה שצריך להיות ונייצר עוד ועוד. הרבה יותר טוב למוסדיים להשקיע בשכירות בארץ מאשר בנכסים מפוקפקים ברומניה או בלאס וגאס, הם מחכים לאופציה הזאת."

יעקב רויטר, מנהל זרוע המשכנתאות של בנק מזרחי טפחות, אמר קודם לכן: "הביקוש לדירות כיום הוא מאנשים שצריכים לגור, אנשים שאין להם כרגע עזרה בהון עצמי לא יכול לקנות דירה. רואים סטודנטים שלומדים בטכניון או באוניברסיטת באר שבע, רוכשים דירות, אלו מקומות בהם עדיין ניתן לקנות דירה. יש ביקוש גדול בעכו. יש כאלה שלצערי הרב לא יוכלו לקנות דירה – לא כתוב בספר תורה שצריך לתת לכל ילד הון עצמי לרכישת דירה. השוק הוא מאוד מעניין, יש פה הרבה הזדמנויות, אני מציע ליזמים לא לקטר יותר מדיי ולעזור אחד לשני." "לנו הלוא יש בועה מיוחדת שלא מתפוצצת"
יעקב שיינין, בעלי חברת מודלים כלכליים, אמר: "זו פעם ראשונה שכל השרים בממשלה אומרים שיש בועה וצריך לחסל אותה. לפני 5 שנים מי שדיבר על רפורמה בשוק הסלולרי שלחו אותו לאשפוז, אותו דבר ייקרה בנדל"ן. כולנו חושבים שמחירי הדירות יוכלו לעלות לאורך זמן, לנו הלוא יש בועה מיוחדת שלא מתפוצצת, לעולם היא תישאר, גם האמריקנים חשבו כך, הם כתבו את ספריי הכלכלה ובוקר אחד נפלו עליהם השמיים ומחירי הנדל"ן נפלו ב-40%. אלן גרינשפן אמר לקונגרס – אני בהלם. גם אצלנו, יכול להיות שזה ייקח עוד שנתיים- שלוש. לפני סוף העשור יהיו בכירים במשק שיגידו שהם בהלם ממה שקרה."

שיינין ממשיך: "אומרים שבארץ אין הלוואות נון ריקורס, הבנק נותן בקושי 50% משכנתא, אבל גם הילדים יצטרכו לשלם אותה. פה דפקו דור, שיבוא וישאל למה דפקתם אותנו? אדם שקנה דירה ב-200 אלף שקל מחירה עלה ל-2 מיליון שקל, הוא לא רוצה שמחיר דירתו יירד, אבל זה לא בסדר שהמחיר לבן שלו גבוה. כל ה-70% שרכשו דירה למגורים מה זה משנה אם הדירה שלהם שווה מיליון או 40 מיליון". כתבות מעניינות נוספות:
סגנית ראש עיריית תל אביב: "צריכים להמשיך להקים משרדים בעיר כדי שתל אביבים לא יסעו לעבוד בפתח תקווה" זוג צעיר: "לא ניקח משכנתא של יותר מ-50% ברמת המחירים המסוכנת הזאת"
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

58 תגובות ב-47 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
47 דניאל 16/03/2014 23:09 שיניין לא פוגע כבר 20 שנה,למה הוא חושב שהנבואה ניתנה לו (ל"ת)
יויו גם 18/03/2014 11:44 אין לך מושג על מה אתה מדבר
הוא פגע בול אצל גבי גזית בשנת 2008 שהמליץ לאסוף מניות כי לדעתו הנפילה בבורסות העולם היא זמנית. אמר וצדק.
46 דניאל 16/03/2014 23:07 הרבה חושבים שריסוק שוק הנדלן יעזור למישהו, זהו ממש הפוך
ריסוק השוק יביא יותר רע מאשר טוב, תשמרו על איפוק., עדיף לכולם
מישהו 18/03/2014 16:24 ריסוק שוק הדירות יעשה טוב לרוכשי דירות למגורים ורע ל-
רוכשי דירות להשקעה. כלומר, ריסוק שוק הדירות יציל את הזוגות הצעירים על ילדיהם ונכדיהם בעתיד שיהיו משוחררים מעול המשכנתאות המוגזמות.
45 אנונימי 16/03/2014 16:22 אם היו מצמידים את שכר עובדי המדינה לעליית הנדל"ן....
אני מבטיח לכם שהאוצר היה מרסק את הנדל"ן תוך שנה כי הוא לא היה יכול לעמוד בשכר של עובדי המדינה .מה הסיבה שדירות של 3 חדרים בצפון ת"א שמחירים היה בשנת 2003 ס"ה 150.000 $ ומחירם קפץ פי 5-6 בתוך עשור .למה אתם מספרים לציבור שהנדל"ן עלה רק ב-80% רק נוכלים בנשנה יכולים להונות את האזרחים בסיפורי פוגי..
44 פתרון צודק ומהיר 15/03/2014 20:57 מס רכוש על דירה שלישית ומעלה - עכשיו !!! (ל"ת)
מירי 16/03/2014 22:33 מס על טפשות ורוע עכשיו
עם פחות רעים וטפשים אולי נהיה ארץ טובה יותר
43 נאור 14/03/2014 16:35 אנחנו כבר עשר שנים בהלם ממחירי המחיה הכללית וזלזול
המימשל, עזוב אותנו מפרופגנדה זולה של יחצני טייקונים. הופכים אותנו למדינת עבדים.
42 תל אביבי 14/03/2014 16:02 יש אלפי דירות מבוזבזות בת"א
אלפי דירות קטנות ועממיות, בול מה שהמחאה ביקשה, משמשות כיום לאיכלוס הומלסים אפריקאים מוסלמים, במקום הומלסים ישראלים צברים. לא חלם? הגיע הזמן לפנות את המסתננים מדרום ת"א למחנה פליטים מסודר ליד גבול הדרום, וככה לשחרר לשוק אלפי דירות קטנות ועממיות, שבנייתן הסתיימה מזמן. מדובר בביזבוז הנדלן הכי מקומם במדינה. דקות נסיעה ספורות מעזריאלי ורוטשילד. אלפי דירות שיכולות לשמש ישראלים, כבר עכשיו, ב 2014-2015.
41 תום 14/03/2014 14:21 למד מנתניהו איך להיות נוכל ודברן בלי הפסקה (ל"ת)
40 שחרזדה 14/03/2014 10:29 היד מעודדת והפה מגנה בכלכלה הכול עניין של כדאיות
על רוב הדירות להשקעה בארץ אין מס .. האשמים העיקריים בעליית מחירי הדיור הם המשקיעים הקטנים אותם הממשלה מעודדת לקנות דירה להשקעה ע"י ריבית נמוכה ופטור ממס והממשלה עצמה בהטילה מיסוי מפלצתי על כול הקשור לקניית בית ובחוסר השליטה שלה על מנהל מקרקעי ישראל .. אם תטפל הממשלה בבעיות אלו השוק כבר יעשה את שלו והמחירים יחזרו למצב שפוי .לא מבין למה מי שמרוויח כסף בבורסה ממוסה מהשקל הראשון ובעלי דירות להשקעה זוכים לפטור
39 ירון 14/03/2014 08:29 ל 37 הוא אכן טועה
סך הירידות יהיו גבוהות בהרבה. רק הגל הראשון יסתיים ב 2019 - 35 אחוז לערך. אז כשכולם יחשבו שזו ההזדמנות שלה חיכו תגיע עליה של שנתיים. המכה האמיתית תגיע לאחר ההתאוששות ותכלול גל נוסף של ירידות של 35 אחוז. סה"כ הירידה תארך יותר מעשור ובסיומה המחירים יחתכו ב 50 אחוז לפחות. כל בועה בהיסטוריה היסתיימה מתחת למקום בו החלו העליות. זה מגיע וזה יהיה עוצמתי בהרבה מהעליות.
38 בריחה מיהודה לספסרות 13/03/2014 16:52 השמאל הבועתי רוצה לספסר בנדל"ן בגוש דן = לרכז יהודים שם (ל"ת)
37 שיינין-תניח לנו 13/03/2014 16:30 הבן אדם אלוף בלדבר שטויות ולא לפגוע בכלום (ל"ת)
36 הפתרון הוא במיסוי 13/03/2014 16:01 למסות הכנסות מדירה שלישית ומעלה - והמחירים יורדים (ל"ת)
35 הנביא יחזקאל 13/03/2014 15:07 מחירי הדיקות בוודאות מוחלטת ירדו, או יעלו. (ל"ת)
34 בא 13/03/2014 11:57 יעקב ,כנס ליוטיוב מוות קליני בעברית ואנגלית ,ואחכ תכתוב
שוב באתר ,אולי ישתנה משהו אצלך .
33 ביבי הביתה 13/03/2014 11:45 מושחתים שקרנים רמאים נוכלים אוכלי חינם נ-מ-א-ס-ת-ם (ל"ת)
32 ביבי הביתה לקיסריה 13/03/2014 11:44 כחלון לראשות הממשלה כחלון לראשות הממשלה כחלון לראשות המ (ל"ת)
31 בא 13/03/2014 10:18 בינתיים רק הריבית יורדת ומחיר הדירות עולה בהתאם . (ל"ת)
30 אמיר 13/03/2014 09:47 הבעיה היא אנחנו, לא הם
אנחנו הבעיה. לא הם. וככל שנפנים אותה מהר יותר הבועה תתפוצץ מהר יותר. חרם צרכנים, כן שמעתם נכון - ח ר ם ! אבל במקום זה כל צעירי ישראל נוהרים לכל "יריד דירות" עלוב שמציעים בו דירת 3 חדרים בראש העין ב 1.3 אם לא היה מגיע אף אחד לכנס, ולא הייתה מתבצעת עסקה אחת בשוק הדירות החדשות במשך חודש אחד מסכן, המחיר כבר היה יורד ב 10 אחוז. נשמע פשוט מידי להיות אמיתי? זו האמת. כמו ירקן בשוק שנשאר עם סחורה מאתמול. אין קונים? המחיר יורד.
אלי 13/03/2014 12:47 גג מעל הראש הוא מצרך בסיסי ולא ניתן להחרימו, האזרחים
הופקרו לשוק חופשי חזירי וזאת הייתה אחריות הממשלה למנוע את המצב.
29 העומד על הקרקע 13/03/2014 09:26 לרדת יורדים רק בחולון או קרית שאול ...
בסוף העשור צוג צעיר יחיה בדירת קרטון מצוירת...ולפיד וביבי ושראלה בארמון זהב וידליקו סיגרים עים שטרות של 100 דולר....ירדו....
28 אני לא יאיר לפיד 13/03/2014 09:07 תורת הספין
שר האוצר היקר שלנו מוכן להפסיד על קרקעות כדי שמחירי הדיור ירדו. יאמר נא לי שרנו היקר מה יקרה ברגע שהממשלה תתפכח ותגלה כי פתאום הכנסות המדינה ממיסים הצטמצמו ? מה יעשה יקירנו כאשר בנק ישראל ישב לו על הצוואר וידרוש העלאת מיסים כדי לסתום חורים שהוא יוצר במקומות אחרים ? מה תעשה אז ? תעלה את המע"מ ב 3% ואח"כ תוריד אותו באחוז אחד ותרוץ לספר לחבר'ה ש"הנה אמרתי לכם שאני אוריד מיסים" או שתשנה את מדרגות מס ההכנסה כדי לשוב ולזמבר (אין לי מילה יותר טובה...) את מעמד הביניים שמניע פה את הכלכלה ואז תוותר על איזה 1% כדי ששוב תוכל לרוץ לחבר'ה (או לפחות לחבר'ה הוירטואלים שלך בפייסבוק) להגיד שאתה מצמצם את הפערים ? אני חושב שהגיע הזמן שתפסיק לבלבל את המוח ותתחיל לעבוד ! ועדיף שתעשה את זה בלי פייסבוק !
27 חני 13/03/2014 08:56 אז מה אם מחירי הדירות אולי ירדו?
דירות להשקעה מושכרות בדרך כלל ומחירי השכירות לא נגזרים ממחירי הדירות אלא מהיצע וביקוש לשכירויות. הלוואי שמחירי הדירות ירדו. אולי אז אעדיף לרכוש דירה ולא משרד. המשרדים הם ההשקעה הנדלנית הטובה והבטוחה ביותר, ולא הדירות למגורים, ותבדקו נתון זה.
26 הצלף 13/03/2014 08:30 אם הייתה לי דירה והייתי עושה עליה 200% הייתי מוכר
ללא ספק ההיתי מוכר מכסה את המשכנתא חי בשכירות ונהנה מהחיים שם 60% בצד ומחכה בסובלנות שהמחיר יצנח בכ 40% וקונה מחדש חי ללא משכנתא וללא שכירות עם 2 דירות
25 מיכאל 13/03/2014 08:24 נטישה
אתם עוד תראו דירות נטושות והרבה כי המחיר יפול ב40 אחוז ולא יהיה להם כסף לשלם ארנונה
24 נדלניסט 13/03/2014 04:36 שורטטטטטטטט (ל"ת)
23 א 13/03/2014 00:45 המדינה קונסת הורים שקונים דירות לילדיהם, פנסיונרים
צעירים שאינם מוצאים עבודה ומשקיעים את כספם בדירה להשקעה = להשכרה ומצד שני רוצה לממן מהכסף הציבורי דירות להשכרה שיבנו על ידי טייקונים. נכון, יש בעיה לרוכשים, אבל יש גם בעיה לשוכרים ואם המדינה תלחם נגד הדירה השניה והשלישית היא תקפיץ את מחירי הדירות להשכרה.
22 מישהי 12/03/2014 23:29 מחירי נדלן בירידה
כבר כעת משרדי תיווך במצב קיפאון.אין תנועה. והמוכרים כבר יותר גמישים. הדירות על המדף הרבה יוצר זמן וזה יגבר!!!אל צגידו לא ידענו.
21 susu 12/03/2014 22:01 מנסים לעבוד עלינו וזה לא עובד להם , המחירים רק יעלו
לא יעשו כלום כדי להוזיל עלויות . יורידו בקרקע יעלו בתשומות הבניה , הממשלה לא יכולה שלא להמשיך להעלות מיסים , בטח שהיא לא תרצה לקבל פחות על עסקאות נדלן .
20 המומחה 12/03/2014 21:47 מחירי הדירות יירדו ללא ספק . סבלנות (ל"ת)
19 רזי 12/03/2014 21:33 להוסיף קרקעות במכרזי מחיר למשתכן (ל"ת)
18 להסדיר את שכד 12/03/2014 20:36 הפתרון בחינוך כל אחד פה בעלבת גועל חזירות (ל"ת)
ציון 13/03/2014 06:01 הכי לעניין ןהכי נכון זה עצוב אך זאת המציאות וזו האמת (ל"ת)
17 אחד בלי דירה 12/03/2014 20:22 שטויות במיץ עגבניות
המחירים לא ירדו ורק יעלו
16 ממשלה - התעוררו 12/03/2014 19:29 הפתרון הוא במס רכוש על דירות להשקעה
המשקיעים הם אלו שהרסו את שוק הנדלן ויש לטפל בהם תחילה
מירי 16/03/2014 22:35 למה שלא תשלח לסיביר את כל אלו שיש להם דירה שניה?
חשבנו שהקומוניזם נפל לעולמים, והנה הם צצים שוב
יזם 12/03/2014 21:36 מס 10% על כל על דירה ה-2 עד ה-30
ריווחי הון משלמים 25עד 50% מס. הדירות נקנו בכסף שחור.פטור לפי חוק הרשעות רוע וגזל של 120 כרישיי נדלן!!!
15 צביקה דורון יועץנדלן 12/03/2014 17:59 הכל תלוי בגובה הריבית בארה"ב ולא בטוח שהיא תעלה
אם יהיה עוד שנתיים משבר כלכלי עולמי, הריבית בארה"ב לא תעלה ואז מחירי הדירות בישראל לא ירדו. אולי יישארו באותן רמות גבוהות. לילדים שלנו כבר לא נוכל לעזור כשדירה ברחובות או חדרה תעלה כמעט 2 מיליון. דור הילדים שלנו אכל אותה שלא באשמתם. מסכנים. הריבית האפסית מחסלת בכל יום נתון סיכוי של עשרות צעירים להגיע לבעלות על דירה !!!
14 אנונימי 12/03/2014 17:53 בהצלחה לפיד בהצלחה אורי אריאל
אנחנו מחזיקים לכם אצבעות הורידו מחירי הדירות למען כל אלו שלא רכשו דירה וחסכו עד היום אחרי גיל 30 וכמובן עבור צעירים רבים שנכנסים לעניינים
13 טוב שיש את מי להאשים 12/03/2014 17:43 לא הבנתי בשנה האחרונה מדוע ראש הממשלה לא היה מעורב יותר
בשנה וחצי האחרונות אתה שר האוצר ושר השיכון הוא ממפלגתך, אז מספיק לזרות חול בעינינו.
12 אני 12/03/2014 17:40 פופולריות של אובמה עלתה הודות להעלאת שכר מינימום
ואצלנו הליצנים רוצים על חשבונינו לכסות הפסדים של חב' החשמל עם המשכורות השמנות שלהם, את הגירעונות של בתי חולים, תאגידי מים, בגם משכורות פנטסטיות של מנהלי החברות והבנקים. תראו מי פה דואג למה?
11 אמיר 12/03/2014 17:34 שביבי יתן את התשובות או שיקימו וועדת חקירה ויבדקו מה קר
ה ,למצוא אשמים ולמצות איתם את הדין מדובר בפשע כלכלי כנגד עם שלם שתורם לצהל מזמנו ומקריב את חיו ועוד בחינם ,אני קורא למערכת המשפטית ולציבור לקום ולבדוק איך הגענו למצב הזה
ציון 13/03/2014 06:07 מחיר קרקע לזכאים מופקע מעמ מועמס על המחיר והינה המחדל (ל"ת)
10 מוחקים לאנשים הכל 12/03/2014 17:25 שיינין טועה -מאוד משנה שמחיר הדירה יורד דרסטית
דוגמא- זוג שקנה דירה ב- 1.5 מיליון, עם הון עצמי של חצי מיליון, והמחירים יורדים בשליש, בעצם כרגע הונם העצמי ירד ל- 0 עגול. אין להם גם יכולת לקנות בית אחר כי ברגע שימכרו ויחזירו המשכנתא, אין להם שקל הון עצמי לרכישת בית.
איציק 13/03/2014 08:47 טעות נוספת
כשמחיר הדירה ירד בשליש, הבנק ידרוש מידי החזר של שליש מהמשכנתא, כלומר 330,000 ש"ח.
a 12/03/2014 20:00 יש לך טעות - אם קנית משהו ואתה לא מוכר- לא הפסדת/הרווחת
אתה כנראה משקיע אז אתה חופר סתם
9 jos1 12/03/2014 16:31 לא מאמינים ללפיד - אינו דובר אמת גם אם יש לו נתונים (ל"ת)
8 דבי 12/03/2014 16:30 כבר לא רוצה את ההנחה שלכם- למה לי להמתין 3שנים
גם אם ירד קצת המחיר שאשלם בעוד 3-4 שנים שכירות יכסה על ההוזלה אז תפסיקו לצחוק עלינו!!!
7 אחד 12/03/2014 16:12 יש פה מאפיה של אינטרסנטים שמונעים בכוח הורדת מחירים
פוליטיקאים ועובדי ציבור בנקודות מפתח שמחזיקים 2,3 דירות להשקעה, בנקים, מתווכים וקבלנים.
ציון 12/03/2014 18:06 כל מה שכתבתה זה נכון אך יש עוד גרמים עד קרקע יקרה ומעמ (ל"ת)
6 אליהו 12/03/2014 16:08 שמעתם את הגיבור הזה איך הוא מאיים על המשקיעים שהעזו
ונאלצו לקנות דירות בגלל מחדליו ומחדלי ביב שדפק את קופות הגמל וקרנות הפנסיה? צריך להעיף את האדיוט השחצן הזה ומהר לפני שיעשה עוד יותר נזקים.
5 ליצן 12/03/2014 15:56 דיבורים כמו דבורים - בזזזזזזזזזז ועקצים המחיר עלה !!!! (ל"ת)
4 למה לא בעד ? 12/03/2014 15:53 צעדים נגד רוכשים
בדיוק מה שמצופה ממשלה. במקום להגדיל היצע - לקנוס את הציבור.
3 4 מנדטים אולי!!! 12/03/2014 15:52 הליצן מריח בחירות אז הוא מנסה לערבב אותנו!!בחירות הבאות (ל"ת)
2 מה קרה מלחמה? 12/03/2014 15:45 תוך שעה גם כתבה עם שר האוצר האבוד ושר השיכון ההזוי?
מפחדים שהעם יצא בגשם לרחובות? מה הם גילו ? שהרבה ישראלים משכילים ברחו מפה? שהרבה ישראלים חכמים לא קונים דירה? משחררים הצהרות כדי שהם ירגע? בטח שר האין אוצר ושר האין שיכון מתכננים לבנות דירות להשכרה בשטחים. מה שנשאר להם זה רק לשכנע את המטומטמים
1 אני 12/03/2014 15:44 לא רוכשים דירה שניה על חשבון מישהו אחר
מה זה לנקוט צעדים? למי שיש כסף - האם אתה יכול להציע אלטרנטיבה אחרת?
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש