08:20 לאחר דחיית החנינה של עזריה - ריבלין סופג ביקורת קשה ברשת

08:15 אסיה: הניקיי יורד 0.5%, שנחאי יורד 0.5%

08:14 גרמניה: מרקל נכשלה בהקמת קואליציה - האירו מגיב

18:02 הנשיא דחה את בקשת החנינה של אלאור עזריה

16:12 אל על תפצה את הנוסעים שנתקעו בציריך ב-10 אלף שקל לכל אחד

15:00 חוזר לשוק: אריק שור בדרך להקמת חברה להפצת מזון >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

אורי אריאל: "אני אומר לבני משפחתי להמתין עם רכישת דירה כי המחיר יירד, ייתכן ואפילו בשיעור של 20%-30%"

"יוקמו 100 אלף יח"ד באזורי הביקוש, התערבות ממשלתית משמעותית - תוך שבועות". היכן תיבנה מאסת דירות ומה המסר שלו לצעירים?
 |  66
הבטחות הנדל"ן
Share
"אנחנו נישפט רק על פי התוצאות, וכך זה יהיה. אני לא ברחתי ולא אברח, אני תלמיד של אריאל שרון בהנעת הבולדוזרים. נכון שאנחנו לא מצליחים להדביק את האוברדראפט של השנים האחרונות, יש עלייה של 10% בבנייה פעילה, היא לא מספיקה", כך אמר היום אורי אריאל, שר הבינוי והשיכון, בכנס של גלובס בתל אביב.


לדבריו, יש שינוי גישה ברשויות - "יותר עיריות פונות אלינו בלחץ, שנכניס אותן להסכמי הגג, ונגיע ליותר מ-100 אלף יחידות דיור באזורי הביקוש. כאשר אנחנו מדברים על אתרים של לפחות 5,000 יחידות דיור - 6,442 בקריית גת, 12 אלף במודיעין, 7,500 בקריית ביאליק, 11 אלף בראש העין, 15 אלף בראשל"צ, 6,000 בהרצליה, 5,000 בירושלים, 5,000 בחיפה, 100 אלף ביבנה ובאשקלון ו-12.5 אלף בבאר שבע, ב-3-4 השנים הקרובות. ב-2014 אנחנו הולכים לעשות יותר שיווקים מ-2013."

"זוג צעיר יכול לגור בדירת 3 חדרים בבת ים"
"המפתח הוא איפה משווקים. בהקשר של מחירי הדירות אנחנו הולכים יותר ויותר למרכז, לא רק תל אביב. המציאות בה אנחנו חיים היום שנקודת ההתייחסות היא דירת 4 חדרים בתל אביב ויד ראשונה היא טעות בלתי רגילה, אפשר שזוג צעיר יגור בדירת 3 חדרים בבת ים, חולון, יבנה, ואפשר לקנות גם דירת יד שנייה. אני חולק על נקודת ההתייחסות של העיתונאים ל-4 חדרים חדשות במרכז, אלו לא המחירים ברחוב. מתחילים בדבר יותר צנוע, מתבססים ומשפרים דיור. במרכז הארץ, מדובר על 18 אלף דירות בצריפין ב-2015-2018, ומספר זהה בתל השומר. בשדה דב 18 אלף ב-2018-2021 ובסירקין 12 אלף שנתחיל לשווק ב-2015 כנראה".

אריאל החמיא לעיריית תל אביב על ההסכם בשדה דב ועל התוכנית להוצאת המשרדים מדירות: "זה צעד 100% נכון של עיריית תל אביב להוצאת משרדים מדירות, עו"ד ורופאים לא צריכים להיות שם, זה תוספת של אלפי יחידות דיור בתל אביב. החתימה על הסכם פיתוח שטחי מסחר ונדל"ן בתחנות רכבת יוסיף מאות יח"ד בתל אביב."

"לא מקבל את ההנחה שמחירי הדירות רק יעלו"
אריאל אמר כי בחודש הקרוב תוסדר הבנייה בקיבוצים ובמושבים – "ישחרר לנו עוד השנה תוספת גדולה של דירות, רבות באזור המרכז, נפח גדול של יחידות דיור. את פירות דירה להשכיר של יאיר לפיד נראה רק בעוד 3 שנים. אנחנו לא יכולים לחכות עוד שלוש שנים. צריך התערבות ממשלתית בשוק הזה. הגענו להסכמה עם שר האוצר יאיר לפיד, הבאתי לו 4 הצעות שונות. אני אופטימי מאוד וזה יקרה בשבועות הקרובים". "יש את מחיר המטרה, פירושו שהמדינה קובעת מה יהיה מחיר דירה בגודל מסוים לדוגמה בראש העין. לוקחים את המחיר הממוצע בשכונה מסויימת ואמר אני רוצה להיות X אחוזים פחות, 10%-15%, ואני אומר לקבלן שהוא יכול להוריד את זה ממחיר הקרקע. זה לא על חשבונו. אופציה אחרת היא לתת מענק לרוכש, אולי דרך החזר המע"מ, זה ישפיע גם על יד שנייה. בסופו של דבר מדינת ישראל תשים כל שנה במשך כמה שנים מיליארד שקל כדי להרגיע את המצב בשוק. אני לא מקבל את ההנחה שמחירי הדירות רק יעלו ואני פועל לשנות את זה. אני אומר לבני משפחתי להמתין עם רכישת דירה, ייתכן ומחירי הדירות יירדו בשיעור של 20%-30% בשלוש שנים." כתבות מעניינות נוספות:
זוג צעיר: "לא ניקח משכנתא של יותר מ-50% ברמת המחירים המסוכנת הזאת"
סגנית ראש עיריית תל אביב: "צריכים להמשיך להקים משרדים בעיר כדי שתל אביבים לא יסעו לעבוד בפתח תקווה"
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

66 תגובות ב-57 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
57 בדבכט 13/03/2014 12:06 אחרי שגנבתם את הכסף מהציבור הקופות מלאות ,ועליות 110%
במחירי הנדלן להוריד 20% או30% מתפרסים עפ 3 שנים זה לעשות צחוק מהעבודה
56 "תוך 3 שנים יתכן":)) 13/03/2014 08:32 ביבי הוא המן הרשע (ל"ת)
55 "תוך 3 שנים יתכן":)) 13/03/2014 08:31 ביבי הביתה לקיסריה כחלון לראשות הממשלה (ל"ת)
54 ביבי הביתה לקיסריה 13/03/2014 08:24 רק כחלון נותן תוצאות ביבי הביתה נמאסתה (ל"ת)
53 ביבי הביתה לקיסריה 13/03/2014 08:23 ביבי משקר בשנת 2011 אמר מחירי 2008 שיקר משקר וישקר (ל"ת)
52 רק כחלון, לך הביתה 13/03/2014 08:22 למה אומר ב 2015 יתכן ויתכן ב 2016 ויתכן ב 2030 (ל"ת)
51 רן 13/03/2014 00:16 תיקחו מהקיבוצים את הקרקעות שהם גזלו - הם כבר לא משתמשים
בשטחים רבים לצורכי גידולים.הם מנצלים את חוסר המעש מצד הרדשויות ומשכירים מבנים בונים למסחר וכמובן נותנים לילדים. ואני שואל :לעזאזל למה?? למה הם מתחת לראדאר? גם משם תבוא הישועה למחירי הדירות המטורפים.
50 להב 12/03/2014 23:35 הכל בבלת מבולבל, הסיכוי שתהיה ירידה בכלל הוא אפסי (ל"ת)
49 יאיר לפיד 12/03/2014 21:40 תפסיק לדבר תתחיל לעבוד!!! (ל"ת)
48 גיא 12/03/2014 20:54 כמה הפוליטיקאים אטומים לעם!!זה פשוט מזעזע!!
כששר שיכון אומר שאולי תהיה ירידה של 20% בדיור ובגלל זה לא לקנות דירות,זה מצביע עד כמה המצב של האזרח במדינה עגום!!פשוט בושה ששר שיכון עם בעיה כל כך אקוטית בטיפולו חושב שהוא בא עם בשורה לאזרחים!!בדיוק ההיפך,אחרי שהדירות עלו במאה אחוז מה תועיל ירידה שכזו לאזרח!!תתעורר שר השיכון אם אתה לא מוריד את הדירות בחמישים אחוז אנחנו לא צריכים אותך!!פשוט תסתלק,ותציע את משרדך למישהו שחושב שיכול לעשות הרבה יותר!!אתה לא מבין את מצב העם!!ההולך מדחי אל דחי!!אתה לא מבין את הכלכלה שתיכנס למיתון עמוק עם מחירי דירות שכאלו!!אתה לא מבין,אז תלך!!
47 ממתין לירידה במחיר 12/03/2014 18:47 זהירות -מענק רק יעלה את מחירי הדירות (ל"ת)
46 eti 12/03/2014 15:55 100 אלף ביבנה
נראה לי שיש טעות במספר 100 אלף יח"ד ביבנה ואשקלון - מה זה? ביחד? כמה בכל עיר?
45 צביקה דורון יועץנדלן 12/03/2014 15:01 שבנק ישראל ישתף פעולה ויעלה את הריבית וזה ישפיע
להגן על היצואנים בדרך אחרת. אי אפשר להמתין עד שהבנק המרכזי בארה"ב יעלה את הריבית כי זה לא קרוב אפילו. היצע דירות בעוד 4-5 שנים מהיום לא יעזור כעת כל עוד הריבית ברמה אפסית !!!
44 יגרום למשבר כלכלי 12/03/2014 14:53 צריכים להיזהר מירידות של 20-30 אחוז
ירידה כזו במחירים תמחוק לחלוטין את ההון העצמי של אנשים ותגרום למשבר כלכלי קשה, אובדן תחושת העושר וצניחה בצריכה של משקי הבית.
אההמ 13/03/2014 22:57 תמחק את תחושת העושר של משקיע כמוך
לך תעבוד על מישהו אחר
נחמן 12/03/2014 21:25 תיספורת
אם לטייקונים נתנו תיספורת . יעשו גם למשכנתא . מנהלי הבנקים והבנקים עצמם לא ייפגעו . יירד קצת מהשומן החזירי שלהם ... (:
43 גיא 12/03/2014 14:49 מענקים לא יעזור
מענקים לא יעזרו, הרי שגם הקבלנים הם ישראלים, הם פשוט יעלו את מחיר הדירה ע"ס הידיעה הזאת. רק הגדלת ההיצע תוריד את מחירי הדיור !!! בפריפרייה, הרחבות קיבוצים, יישובים, בכל מקום שרק ניתן. הייתי אומר גם לכיוון הנגב, אבל עד שיזוז שם משהו כנראה שאהיה בספרה אחרת.
42 מאיר 12/03/2014 14:46 שר השיכון
אמרה ששר השיכון יבין היטב איסטרא בלגינא קיש קיש קרייא
41 מלחמה 12/03/2014 14:42 עולמית
בפתח .....שואי הארץ רובם ככולם עומדים להסתלק מכאן ולהשאיר את כל נכסיהם כאן.....לא צריך לקנות דירה , מי שישאר כאן בחיים יקבל הרבה מאד נכסי נדל"ן מכל הסוגים....זה מה שנאמר בספר יחזקאל.....
40 איציק ר 12/03/2014 14:37 לא הייתי קונה ממנו דירה.!!! (ל"ת)
39 אנונימי 12/03/2014 14:34 כל הכסף, שיכון, התיישבות,חקלאות הולך למתנחבלים
איך יורידו את מחיר הדירות? מי מעונין להוריד המחיר? הכסף מושקע בגדה במאות אחוזים מעל המתוקצב
אההמ 13/03/2014 22:57 תגובה דבילית... ^^^ (ל"ת)
38 אבי 12/03/2014 14:30 להמתין ברכישת דירה . .
אין כמו אתנחתא/נפיחה משעשעת ... להרגעת ציבור רוכשי הדירות ..... יאללה כולם לאוטובוסים ... דירות בשפע בגדה המערבית . . . במחירים הזויים . . . אין גבול לבושה . . .
37 משה 12/03/2014 14:27 עוד שקרן
אתה והממשלה זו חבורה של העולם התחתון וממש מטמטמים את האזרחים בדיווחי שקר והאמת פה זה תרגיל שבדומה לנישול האזרחים ע"י הממשלה כשיזמה בשנת 82 את נפילת מניות הבנקים כי ידעה שכספי כל האזרחים מושקע שם אבל הפעם שהכסף מפוזר גם בחו"ל היא עושה את זה דרך הדיור ולאורך הרבה שנים
36 יוסי 12/03/2014 14:23 למה היום הדולר עולה זה בדיוק מה שקורה בבורסה (ל"ת)
35 יוסי 12/03/2014 14:21 כולם אומרים שהדולר נמוך
יש כמה דברים הם אחד לקנות דולרים 2 להוריד את הבורסה שיכנסו אים הכסף לדולר זה הפיתרון היחיד כמו בשנת 92 היתה הדולר 330 שח ואז הבורסה נפלה ל580 היום הבורסה עלתה בלי שום סיבה ל1370 יותר מהמפולת שהיתה ב1334 מדד 25 וזה היתה הסיבה לירידת הדולר נכנסו לבורסה ומכרו דולרים צריך בדיוק אפוך
34 אמנון 12/03/2014 14:21 הממשלה לא תוריד מחירים מאחר והיא מרוויחהבקרקע ובמיסים. (ל"ת)
מאיר 15/03/2014 17:50 היא לא צריכה להוריד מחיר, רק לתת הטבות לרוכשי דירה
ראשונה. אפשר בהחזר מע"מ או בנקודות מס, לפי בחירה, כי יש גם רוכשי דירה יד 2.
33 בועז 12/03/2014 14:21 דירה, 4 קירות וגג בטון ובלוקים, 50% פחות מהמחירים
של היום אחרת לא שווה לקנות, עולה לייצר דירת 80 מ"ר 300000 כולל רווח לקבלן.
32 לשר השיכון 12/03/2014 14:16 צעירים חכמים בשום אופן לא יקנו פה דירה תשכח מזה
כל החכמים מזמן ברחו מפה ובצדק.
31 לפיד ודירה להשכיר 12/03/2014 14:15 הישראלים לא רוצים להיות שוכרי דירות כל חייהם הפרויקט
הזה בכיה לדורות והלואי ויכשל בגדול. ככה זה שיש לנו נבחרי ציבור מטומטמים
אחד 12/03/2014 14:48 אתה טועה. שכירות מפוקחת במחיר הוגן כמו בכל העולם
זה משהו שדווקא כן ירצו. לא לכל אחד יש מאות אלפי שח הון עצמי לדירה.
מאיר 15/03/2014 17:51 מחיר הוגן כמו בכול העולםלפי התשואה של 8-10% שיש בגרמניה (ל"ת)
30 דוד 12/03/2014 14:15 כואב לבורסה לרדת שהדולר יעלה (ל"ת)
29 עיריית תל אביב 12/03/2014 14:14 המחמאות שלו לעיריית ת"א רק מעידות על טיפשות
למה שלא יהיו בעיר מרפאות ומשרדים? עכשיו כולם צריכים לנסוע לעיר אחרת? צריך ועוד איך בכל עיר מרפאות ומשרדים. לא צריך כל היום לנסוע ממקום למקום. גם המחמאות על שדה דוב אדיוטיות למה שלא יהיה שדה בעיר? למה צריך לסוע לחורים אחרים? בעיר מרכזית כמו תל אביב שיש בה ים ונופש צריך שדה תעופה משרדים ומרפאות . מדבר מפופוליזים וטיפשות ותו לא עוד שר מאוס
28 דוד 12/03/2014 14:11 בקרוב יההה מיתון אז הדירות ירדו (ל"ת)
27 ישראל ישראלי 12/03/2014 14:10 מה שלא נעשה בשנה הראשונה לכהונתו - לא יעשה כלל (ל"ת)
אנונימי 12/03/2014 14:36 איזה כהונה? אין כוונה לעשות דבר, המפתח להתנחלויות (ל"ת)
26 ישראל ישראלי 12/03/2014 14:09 חבל לבזבז עליו מילה - הכל חרטה (ל"ת)
25 ניצן 12/03/2014 14:03 אז תמכור עכשיו קנה בעוד שלוש שנים (ל"ת)
24 אלוני 12/03/2014 14:03 השר, אתה יודע שאין לנו סבלנות, אז תזרז. (ל"ת)
23 שמענו שמענו תחילו לע 12/03/2014 14:02 לעבוד -לא לקשקש לכן נבחרתם חבורה של אפסים רק הכסא מעני
ן אותכם
22 מירב 12/03/2014 14:01 איך החזר מע"מ יגיע לרוכשי דירה ראשונה? שקר. יש פה
אינטרס קבלני בלבד, תנו החזר גם לרוכשי דירה יד2.
21 לא להאמין לו 12/03/2014 14:01 הוא יבנה רק בשטחים. שולח את הצעירים לדירות ישנות בבת ים
רק השיפוץ יגיע למאה אלף שח. שלא לדבר על זה שהשכנים חוליגנים רק יהרסו וישברו ולא ישלמו אם הביוב יקרוס והגג רעפים ישבר. תעברו ברמת גן ברחוב אבא הלל ותראו בתים עם גגות רעפים שנראים כמו אחרי הפגזה . בתים שהגג הוחלף ובתים שאין הסכמה בין הדיירים חלק מהגג חדש וחלק ישן. למה בכלל לגור בבתים ישנים? זה בתים להריסה . בתים בני 60 שנה צריך להרוס. ממשלה של רמאים.
20 שקרן רמאי 12/03/2014 13:58 ביבי הביתה לקיסריה ביבי הביתה ביבי הביתה ביבי הביתה (ל"ת)
לופט 13/03/2014 12:34 התבלבלת? השנה היא 2014, תעשה ריסט (ל"ת)
19 מתוסכל בלי בית 12/03/2014 13:58 עוד קשקשן.......
מכין תכניות לקנות דירת 3 חדרים בפלורידה!
18 יעלו40% ואז ירדו 20% 12/03/2014 13:56 מדבר על שנים 2018-2021 דבר על הגלגול הבא וזהו (ל"ת)
17 ehudhl 12/03/2014 13:55 תגיד להם לחכות עד שהממשלה הזו תתחלף וחוץ מזה בני משפחתך
גרים בשטחים על אדמות פלסטיניות אולי . רק שם המחיר סביר אבל יש לזה מחיר אחר.
16 נתן 12/03/2014 13:50 חחחחחחחח ליצנים חמדנים שנהנים מהביקוש להעשיר את הקופה (ל"ת)
15 מיכל 12/03/2014 13:50 אין לנו אמון ואין לכם רצון! בסוף החלטנו לקנות היום, דיי (ל"ת)
14 בועז 12/03/2014 13:49 למה שנאמין לך ונמתין עוד 3 שנים שיעלו 150000שח שכירות?
כבר 6 שנים אני ממתין ואם כולם ימתינו עוד יהיה לחץ של רוכשים ברגע האחרון ואז שוב המחיר יקפוץ הונאה!! מושחתים!
13 ררר 12/03/2014 13:47 תרדו מהעניין של מענקים, זה לא יעבוד. (ל"ת)
12 פבלו 12/03/2014 13:47 הוא לגמרי מסטול, איזה חומר הוא מעשן? (ל"ת)
11 ראבאק 12/03/2014 13:45 אני אומר לך : עם היציאה מיו"ש- המחירים ינסקו לשמיים ! (ל"ת)
רולר 12/03/2014 14:28 מאיזה כסף בדיוק ? מי ישלם ? די לחיות בקלישאות (ל"ת)
10 טל 12/03/2014 13:30 המחירים יורדים!
מי שמתפרנס מנדלן יקטרג ויגיד שהכל קישקוש, אני עוקבת אחרי דירות יד שניה בזכרון יעקב - המחירים יורדים - אנשים לא קונים!! מי שרוצה להיחנק עם משכנתא שיקנה עכשיו, מי שחושב שיירד שלא יתבייש להציע30 -25 אחוז פחות מהמחיר המבוקש - אין מה להפסיד!
9 כותבי תרחישים 12/03/2014 13:29 הסתרת נתונים =מתי ימסרו הדירות?(לא מתי יתחילו)
דירות שיתחיו לבנות בשנים 2016-7 ימסרו לכניסה ב 2018-9 משתינים על הצעירים ב ק ,,,, ,,,, בשקר
8 מני 12/03/2014 13:26 שר המתנחלים שודדי הקופה הציבורית. (ל"ת)
7 אמיר 12/03/2014 13:24 אתה באמת חכם גדול! בני משפחתך קונים בשטחים ולא בארץ.
כאשר כל מאמצי הבניה מתרכזים מעבר לקו הירוק, מחוץ לגבולות המדינה, כדאי מאוד לכל מתנחל לחכות עם הקניה כי מהר מאוד הבניה שם תעבור את נקודת הרוויה והמחירים יצנחו. (הקרקע זולה מאוד בכל מקרה, הלא היא נגזלת בחינם מבעליה והפיתוח כולו על חשבון משלם המיסים הישראלי...) לפיכך, כאמור, אם אתה בן משפחתו של אורי אריאלי שווה לך לחכות ולקבל בית צמוד קרקע בכמעט חינם.
6 כותבי תרחישים 12/03/2014 13:21 להזכירך- אריק ש בנה 80000 דירות בשנת 1998
באם אריק שרון זל היה קם מקברו ורואה ושומע את דברייך היה מת בשנית
5 דמגוג בלוף שיווק 12/03/2014 13:18 ממשל הבלוף=בועהמעל50%בפיצוץ=מחיר הזוי=מעמדביניים עני!!! (ל"ת)
4 כותבי תרחישים 12/03/2014 13:18 המחיר ירד לקראת הבחירות=המחסור מכוון בהוראת בובו הצק-רן
השקרן הבטיח פעמיים לפני הבחירות שהואנ אשית ידאג להוריד מחירי הדיור ב 20-30% בו בזמן המחירים עלו ב50% בחירות האחרונות זה הי אירן אירן אירן,,,,, בבחירות לפני 5 שנים זה היה מיחר הדיור ירד ירד ירד יר,,,,, בבחירות הקרובות כנל איך יודעים שהוא מאמין ומייצג האזרחים והכלכלה בארץ ? פתח חשבון בחול לקראת וועדת החקירה יהיה לו חשבון הימלטות הונאת הצעירים
3 עירית 12/03/2014 13:18 איפה בשטחים?
משבר האימון בין העם למנהיגיו כל כך גדול שהם צריכים "לגייס" את בני המשפחה שלכם...עלוב
2 מוכרים לנו בלופים 12/03/2014 13:17 איך אפשר להתחיל מדירת 3 חדרים אם לא נבנות דירות כאלה
ראשי ערים חוצפנים וקבלנים חזירים בונים דירות 4,5,6 חדרים למרות הביקוש הרב שיש לדירות 3 חדרים. הגיע הזמן שהמדינה תתחיל כפות בנייה של דירות קטנות, בין אם על ידי חקיקה ובין על ידי סנקציות כספיות על ראשי ערים וקבלנים שלא יעשו זאת.
1 אחד 12/03/2014 13:14 שקר - מנהל מקרקעי ישראל ביטל מכרז ל 1500 דירות
רק בגלל שלא הגיעו למחיר שהיה מביא את הכנסת המינימום לקרקע שהמדינה דורשת
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש