ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

לאן הגענו: על דירת 14 מ"ר בתל אביב דורשים 3,000 שקל! הבעלים - "מתוכננת מאוד יפה ופרקטי, מרגישה כמו 25 מ"ר"

תיאבון בעלי הדירות בת"א בשיא חדש: "יש מבואה של 20 מ"ר לפני דלת הכניסה שכולה לרשות הדייר". צפו בתמונות הדירה המיניאטורית
בניין
כל מ"ר במרכז תל אביב ובאזור הצפון הישן הפך בשנים האחרונות למכרה זהב ומחירי השכירויות בעיר הגדולה התנתקו לחלוטין מאלו בערים השכנות דוגמת גבעתיים, רמת גן והרצליה.

מצוקת הדיור הפכה את דירות המיקרו, כלומר חללים בשטח הקטן מ-20 מ"ר, למבוקשים מאוד בקרב רווקים, לרוב סטודנטים או משוחררי צבא טריים המבקשים ליהנות מפרטיות בלב העיר הגדולה. עם הביקוש מגיע גם התיאבון ובעלי דירות מסוג זה מבקשים לא פעם שכר דירה הזהה לזה של דירות בשטח הגדול פי 2 ואף יותר באזורים סמוכים. להלן דוגמה שמצאנו באתר יד2:

ברחוב פינלס המקביל לרחוב יהודה המכבי בצפון הישן, מוצעת להשכרה דירת חדר בשטח 14 מ"ר תמורת 2,950 שקל, כלומר 211 שקל למ"ר. מדובר אומנם בדירה משופצת ומאובזרת קומפלט, אך היינו מצפים ששכר דירה כה גבוה עבור חלל כל כך קטן יכלול את כלל ההוצאות הנלוות.
תמונת המטבח והכניסה למקלחת; קרדיט: יד2
תמונת המטבח והכניסה למקלחת; קרדיט: יד2

"הדירה מתוכננת מאוד יפה ופרקטי, ה-14 מ"ר מקבילים ל-25 מ"ר בגלל התכנון והריהוט, שטח המחייה מאוד גדול", אמר בעל הדירה לכתב Bizportal. "יש גם מבואה של 20 מ"ר לפני דלת הכניסה שכולה לרשות הדייר."

במודעה מצוין כי תשלום הארנונה לחודשיים עומד על 60 שקל ותשלום ועד הבית הוא 50 שקל למ"ר. בעל הדירה מצדיק את המחיר הגבוה בגלל רמת התכנון הגבוהה והמיקום.
חלל הדירה בתמונה פנורמית מאוד מחמיאה; קרדיט: יד2
חלל הדירה בתמונה פנורמית מאוד מחמיאה; קרדיט: יד2

האם מישהו כאן נפל על הראש? לשם השוואה, לא הרחק מהדירה, ברחוב אבן גבירול, ליד פארק הירקון, מוצעת להשכרה דירת 1.5 חדרים בשטח 30 מ"ר, עורפית, מרוהטת קומפלט ומשופצת, תמורת 3,000 שקל. ברחוב בן יהודה, ליד פארק הירקון והנמל, מוצעת להשכרה דירת סטודיו עם גג צמוד בשטח 38 מ"ר עם ג'קוזי תמורת 3,900 שקל.
המיטה הנפתחת; קרדיט: יד2
המיטה הנפתחת; קרדיט: יד2

חדר הרחצה; קרדיט: יד2
חדר הרחצה; קרדיט: יד2


כתבות מעניינות נוספות:
מחירה של דירת גג מפוארת נחתך ב-340 אלף שקל - מה הסיבה לכך?
למשקיעים: היכן נמכרה דירה ב-400 אלף שקל? כנסו לעסקאות הבולטות
תגובות לכתבה(38):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    דירה מזעזעת, כמו בפרבר עוני (ל"ת)
    איזי 12/03/2014 16:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 25.
    אני די בטוח שזה מחסן או חלל בין קומתי שהסבו לדירה (ל"ת)
    אריאל 12/03/2014 12:37
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 24.
    מתאימה לנערת ליווי ובעל הדירה מתנהג כסרסור ! (ל"ת)
    רן 12/03/2014 00:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 23.
    לפי החישוב של הדירה שלי...
    מורן 11/03/2014 22:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הדירה שלי ליד יהודה מכבי, לשני שותפים. אני משלמת בסביבות 55 ש"ח למ"ר, כלומר הדירה שמוצגת כאן צריכה לעלות 770 שקל לחודש. אם לוקחים בחשבון את העובדה שמדובר בדירת יחיד, אפילו עם תוספת מוגזמת של 1000 שקל זה עדיין לא צריך לעלות יותר מ-1700 שקל!!!!
    סגור
  • 22.
    מי שרוצה ישלם ומי שלא רוצה לא ישלם (ל"ת)
    על מה הבכי? 11/03/2014 20:36
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 21.
    מטומטמים
    שאול 11/03/2014 15:23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    על מה אתם מתבחינים מי שרוצה תל אביב שישלם יש פריפריה ויש מחוץ אז תבחרו יבחינים מפונקים!!!!!
    סגור
  • 20.
    הספייס שלי בעבודה גדול מ-14 מטר מרובע (ל"ת)
    מתכנת 11/03/2014 12:48
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 19.
    הייתי משלם עליה 1500 ש"ח שמרגישים כמו 4000 (ל"ת)
    נגיד בנק ישראל 11/03/2014 12:45
    הגב לתגובה זו
    17 0
    סגור
  • 18.
    זה פשוט פשע צריך לחוקק חוק נגד דירות מתחת ל45 מ"ר ומי
    שלמה מעוז 11/03/2014 11:59
    הגב לתגובה זו
    6 7
    שיתפס משכיר או שוכר נכס כזה ישלם כנס מיידי של כמה אלפי שקלים
    סגור
  • לשלוח אותו לסיביר
    מוטי 12/03/2014 16:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל אחד יכול לדרוש איזה מחיר שהוא רוצה ואם יש קונה מרצון אז העסקה מוסרית.
    סגור
  • טען עוד
  • אני שוכר דירה של 20 מ"ר וטוב לי עם זה
    תפרן עלוב 11/03/2014 15:50
    הגב לתגובה זו
    6 5
    כי זה כל מה שאני יכול להרשות לעצמי. האופציה הבאה שלי היא אוהל בככר נמיר או ספסל בגן הציבורי. מי אתה שתחליט לאנשים אחרים מה מספיק טוב להם? חריאט.
    סגור
  • אתה גם נובח? (ל"ת)
    יזם 11/03/2014 22:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • מציע מס 10% על כל דירה מה-2 עד ה-איןסוף
    יזם 11/03/2014 22:25
    הגב לתגובה זו
    3 1
    רק דירה אחת תהיה פטורה ממס. למה?חלוקת הון צודקת.....הרתעת משקיעים. הקבלה למס ריווחי הון.....כך יוצף השוק במאות אלפי דירות המוחזקות בידיי קומץ טיקונים.....צודק? לדעתי הרע במיעוטו
    סגור
  • בגלל מפגרים כמוך זה כל מה שאתה יכול להרשות לעצמך
    sad 11/03/2014 18:22
    הגב לתגובה זו
    5 0
    השלב הבא זה שיציבו אוהלים ויגבו 3000 שקל
    סגור
  • 17.
    תל אביב היא רק מקום אחד בישראל
    חני 11/03/2014 11:28
    הגב לתגובה זו
    7 1
    העתונות משרה אוירת נכאים. כל הזמן מציינים את המחירים רק בתל אביב. מעניין כמה עולה לשכור 14מ"ר בחולון. דירת 4 חדרים מושכרת ב-4500ש"ח לחודש בחולון באזור טוב. אז מדוע כל הזמן לייצר ייאוש אצל הצעירים? למי זה עוזר? למה לנהוג כך?
    סגור
  • 16.
    זה לא נראה רע כול כך
    משה 11/03/2014 10:56
    הגב לתגובה זו
    7 4
    לא לשכוח זה תא מרכז שיעבור לבת ים יקבל 70 מטר
    סגור
  • 15.
    ככה זה
    סוחר 11/03/2014 10:46
    הגב לתגובה זו
    6 2
    כשהמחירים עולים והתשואות על דירה יורדות, מתחילים למשוך את הקופונים למעלה- כי הם יכולים
    סגור
  • 14.
    תהיו סבלניים השוק כבר מראה סימני חולשה. (ל"ת)
    איציק ר 11/03/2014 10:35
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור
  • 13.
    דירונת יפיפיה
    אידה 11/03/2014 10:27
    הגב לתגובה זו
    4 13
    מתוכננת מקסים. ושווה את המחיר בגלל ההשקעה והמקום!!!
    סגור
  • אין ספק שהיא משופצת יפה
    תל אביבי 11/03/2014 11:28
    הגב לתגובה זו
    4 3
    מהיכרות עם הרבה דירות שכירות בת"א אין ספק שמדובר בדירה מושקעת, ושמתוכננת חכם. הבעיה שלה היא קוטנה. למי שזה מתאים? סבבה, אבל כדאי לדעת שבתקציב הזה יש בת"א 591 דירות אלטרנטיביות (חפשו דירה בת"א, בתקציב 2000-3200), ולכן גם מי שמעוניין בדירה הזו שלא יתבייש להתמקח עם המשכיר. יש בת"א מאות דירות הרבה יותר מרווחות מהדירה הזעירה הזו, באותו מחיר. נכון, לא ליד יהודה מכבי ופארק הירקון. אז מה? באוטובוס או באופניים אפשר להגיע לפארק, גם אם לא גרים מטר ליד.
    סגור
  • 12.
    כל עוד יש פראיירים
    הומלס 11/03/2014 10:23
    הגב לתגובה זו
    13 3
    הכל תלוי בנו, באזרחים הקטנים. אם נפסיק לשלם סכומים כאלה תמורת 4 קירות אולי המחירים ירדו. איפה ב 2008 היו ירידי מכירת דירות ? מה קרה שהפכנו לכבשים ויוצרים את אפקט העדר הזה ? בסיסו של כל שוק הוא היצע וביקוש וברגע שאנשים יחזרו לשכל הישר אז אולי לא נצטרך להשתעבד לבנק לכל החיים ונוכל גם להתפרנס נטו בשביל עצמנו. הבעיה שכל אחד מתלונן אבל לא עושה כלום. כל הכבוד לחרדים על אחדותם בהתנגדות חוק הגיוס צריך ללמוד מהם לצאת לרחובות. כל בבועה משלו בתוך בועה ענקית שעתידה להתפוצץ. אנשים לוקחים הלוואה בכדי לכסות הלוואה קודמת. הפיצוץ קרב ויהיה פה כמו בארה"ב 2008
    סגור
  • 11.
    יש המון דירות נורמליות בת"א בתקציב הזה
    תל אביבי 11/03/2014 10:23
    הגב לתגובה זו
    10 3
    נמאס כבר לראות את ההשמצות הללו, כאילו כל הדירות בת"א כאלה. מדובר בקומץ זניח. לטובת הלא תל אביבים בינינו - דעו לכם שב 3000 שקל אתם יכולים לשכור דירה קטנה אבל רגילה בשכונות יד אליהו במזרח העיר (אחרי מיקוח, חובה להתמקח עם המשכיר באזורים פחות מבוקשים כאלה, כדי שלא ישחיל אתכם), נווה שרת בצפון העיר (זו השכונה הכי חלשה בצפון ולכן המחיר), נווה עופר בדרום העיר ויפו. פתחתי עכשיו יד2 וחיפשתי דירות להשכרה ברחבי ת"א, בתקציב של 2000-3200 (כי לפעמים אפשר להוריד קצת במחיר), וקיבלתי 591 דירות! לא לשכוח אלפי דירות שכירות, מה שמאפשר ל 2 שותפים לגור בסדר גמור בדירת 3 חדרים מרווחת, גם באזורים מבוקשים, וזה עולה פחות מ 3000 שקל לדייר. לא באמת באמת חייבים לגור ליד יהודה מכבי, למרות שזה נחמד מאד, וקרוב מאד לפארק הירקון הנחשק. חפשו ביד2 בעצמכם למי שלא מאמין. 591 דירות בתקציב הזה!
    סגור
  • 10.
    במשבר הנדלן הקרוב מי שיפגע הכי חזק זו תל אביב (ל"ת)
    השפוי 11/03/2014 10:22
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 9.
    בואו לפלורנטין 40 מ"ר ב 2500 (ל"ת)
    בועז 11/03/2014 10:20
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 8.
    תל אביב היא עיר אטרקטיבית בקנה מידה בינלאומי
    Face It 11/03/2014 10:14
    הגב לתגובה זו
    4 10
    זה המחיר למאורות כאלה בני יורק, לונדון, פריז וגם בתל אביב. מי שרוצה שישלם ולמי שלא רוצה יש את פתח תקוה...
    סגור
  • probablly you dont know what u are talking
    just came back.. 11/03/2014 13:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    דירות בניו יורק אפשר גם למצוא במחירים שפויים...והמשכורת גם בהתאם. דירה ברח 71 ואמסטרדם, לופט עם סטודיו קטן לאורחים בסדר גודל של כ 80 מ"ר תעלה לך כ 2400$....אם תמצא עבודה גם סביר שתרוויח כ 10K בקירוב...אז בבקשה...
    סגור
  • צודק לגמרי
    נועם 11/03/2014 11:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני אישית העדפתי לגור בפתח תקוה בדירה נורמלית ולא להידחס כמו עכברוש במאורה מצחינה בתל אביב. עם הזמן אנשים יתפכחו, ואם לא- שיהיה להם בהצלחה בפנסיה.
    סגור
  • פשוט לא נכון,מצאתי 591 דירות אלטרנטיביות
    תל אביבי 11/03/2014 11:22
    הגב לתגובה זו
    4 2
    יד2, השכרה, ת"א כולה, תקציב 2000-3200. 591 דירות. חלקן נורמליות לגמרי. הוסף לאלה אלפי דירות שותפות, ככה שלכל דייר זה יעלה פחות כסף. לא באמת באמת חייבים לגור בדירה משופצת ולבד ליד יהודה מכבי, למרות שאין ספק שזה כיף לגור במרחק הליכה מפארק הירקון.
    סגור
  • 7.
    הוא דורש 3000, זה לא אומר שיקבל 3000. האשמה היא בשוכרים
    יוני 11/03/2014 10:13
    הגב לתגובה זו
    13 0
    שפשוט יצאו מתל אביב.
    סגור
  • זהו, שיש 591 דירות אלטרנטיביות, בת"א
    תל אביבי 11/03/2014 11:24
    הגב לתגובה זו
    4 2
    בתקציב 2000-3200. אפשר כמובן גם לצאת מהעיר, אבל אפילו בת"א יש שפע אלטרנטיבות. כל מה שצריך זה רק להגדיל קצת את תחום החיפוש. זה הכל.
    סגור
  • 6.
    לבעלי הבית: תתקינו את האסלה בכיור וככה תחסכו עוד 2 מ"ר (ל"ת)
    ש.מ 11/03/2014 10:12
    הגב לתגובה זו
    21 1
    סגור
  • 5.
    זו רק החזירות הישראלית ....
    כרמילידה 11/03/2014 10:08
    הגב לתגובה זו
    12 4
    שמתחילה במחירי מזון שערורייתיים וממשיכה בסופר-פארם ועוד. מדינה של חזירים רודפי כסף
    סגור
  • סליחה...הישראלי הערבי לא פראייר
    יזם 11/03/2014 23:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בונה וילה לא חוקי בכפר.או לוקח בנחת 30 דונם בנגב....רק המגזר היהודי הולך כמו צאן לשלם 36 אלף שח לשנה תמורת מלונת כלב בית. ואפילו מתקשה לנבוח!
    סגור
  • 4.
    הם יודעים שיש פראיירים שמוכנים לגור במאורות האלה. (ל"ת)
    אחד 11/03/2014 10:03
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 3.
    זה לא בעלי הדירות זה השוכרים ונמאס לראות את הכתבות הללו
    אורן 11/03/2014 10:02
    הגב לתגובה זו
    24 4
    אם יש מטומטמים שמוכנים לשלם אז על מה הדיבור .ושלא יספרו סיפורים שאין ברירה ,
    סגור
  • צודק, מצאתי 591 דירות בתקציב הזה
    תל אביבי 11/03/2014 10:24
    הגב לתגובה זו
    7 2
    הרץ חיפוש ביד2, ת"א כולה, תקציב 2000-3200 (כי אפשר ללחוץ על המשכיר במחיר), וקיבלתי 591 דירות אלטרנטיביות. לא באמת באמת חייבים לגור ליד יהודה מכבי, למרות שזה כיף לגור במרחק הליכה מפארק הירקון.
    סגור
  • 2.
    בשוק יש שני טיפשים: מוכר בזול או קונה ביוקר (ל"ת)
    אני 11/03/2014 09:56
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • 1.
    פשוט לא לקנות - אבל בטוח יהיה איזה פרייאר שיסכים לכך