הרכבת ביטלה תנאי סף שמנע מקבלנים ישראלים להשתתף במכרז הקו לי-ם

התאחדות בוני הארץ פעלה לבטל את תנאי הסף אשר דרשו ניסיון בהקמת מערכות אלקטרו מכאניות במנהרות
רכבת ישראל, צילום: Bizportal
לא תוגבל העסקתם של ישראלים בהקמת קו הרכבת המהיר לירושלים - בשבוע שעבר ביטלה רכבת ישראל תנאי סף במכרז להקמת קו הרכבת המהיר לירושלים, שמנע מחברות ישראליות מלהשתתף בו.

על פי תנאי המכרז המקוריים שהוצגו בשלב המיון הראשוני לפרויקט (PQ), היה על מגישי ההצעות בו להציג ניסיון בהקמת מערכות אלקטרו-מכאניות במנהרות או ניסיון בהקמת מערכות אלקטרו מכאניות בהיקף של 30 מיליון שקל לפחות, במכרז מסוג "תכנון וביצוע" - שבו הקבלן עצמו מתכנן את הבניה ומבצע אותה על פי תוכנית שהוא הכין. בישראל לא הוקמו מערכות כאלה מעולם.

מנהל אגף התשתיות בהתאחדות בוני הארץ, דוד שחף ציין, אשר פעל לביטול תנאי הסף, אמר: "תנאי זה היה מונע השתתפות קבלנים ראויים בעלי איתנות פיננסית וניסיון מוכח. ביטול הדרישה הינו צעד חשוב להגדלת התחרות והקטנת הריכוזיות בתחום התשתיות תוך עידוד התעשייה המקומית".

לדבריו, "יש מספיק חברות קבלניות היכולות להתמודד עם הפרויקט ואין שום סיבה לייבא את האבטלה מאירופה לישראל".

אין זו הפעם הראשונה שבה מנסה גוף ממשלתי בישראל להדיר ממכרזי תשתיות את רגליהם של הקבלנים הישראליים. כך למשל, דרשה חברת נת"ע, האחראית להקמת הרכבת הקלה בגוש דן, עמידה בתנאי סף במכרז מנהור מרכזי שלה, לפיו משתתפים במכרז יהיו רק שותפויות שהשליטה בהן נמצאת בידי חברות זרות. גם חברת נמלי ישראל נקטה בדרך דומה כאשר היא כללה סעיף שנועד להכשיר השתתפות חברות זרות במכרז להקמת מסוף רכבת בעורף נמל אשדוד.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה