הדרך לדירה מתארכת: 148 חודשי עבודה לרכישת דירה? קרוב יותר ל-170

לפי נתוני הלמ"ס, השכר הממוצע במשק ירד בחודש נובמבר ב-2.1%, מה שאומר שמספר החודשים הממוצע לרכישת דירה גדל
נדל"ן, צילום: Getty images Israel
הפער הבלתי נתפס בין התייקרות שוק הדיור לשחיקת השכר במשק ממשיך לטפס. בתחילת השבוע פרסם בנק ישראל סקירה בה נכתב כי הפער צמח ברבעון השלישי של 2013 ל-148 חודשים הנדרשים לרכישת דירה בממוצע. נתון זה מתחשב במחיר דירה ממוצעת למשכורת שנתית ממוצעת במשק.
קרדיט: בנק ישראל
קרדיט: בנק ישראל

היום (ה') פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי השכר הממוצע למשרת שכיר ירד בחודש נובמבר ל-8,941 שקלים , בהשוואה ל-9,284.7 שקלים בממוצע ברבעון השלישי של השנה. משמעות הירידה היא שהדרך לדירה, שגם כך היתה ארוכה מאוד, התארכה עוד יותר.

לפי ניתוח שעשינו ב-Bizportal התמונה נראית כעת קשה עוד יותר. אם בשכר שהרווחתם ברבעון השלישי נאלצתם לעבוד 165 חודשים לרכישת דירה חדשה ממוצעת או 123 חודשים לרכישת דירה יד שניה, לפי השכר הממוצע בחודש נובמבר הדרך מתארכת, כפי שניתן לבחון בטבלה הבאה.
נתונים: משרד השיכון והלמ"ס
נתונים: משרד השיכון והלמ"ס

יש לזכור שמחירי הבתים כנראה המשיכו לעלות מאז, אם כי הנתונים מתפרסמים באיחור של מספר חודשים. כמו כן, אם מתחשבים בשכר החציוני במשק, שעמד על 6,541 שקלים לחודש בשנת 2012, היחס מדאיג עוד יותר.
תגובות לכתבה(12):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    תחזירו 50 אלף מסתננים סודנים = 10 אלף דירות בגוש דן (ל"ת)
    שרים - תפסיקו לפחד 09/02/2014 00:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    פשוט מחדל! וצריכה לקום על כך ועדת חקירה
    אלי 08/02/2014 15:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפקירו את הישראלים לכרישי נדל"ן.
    סגור
  • 8.
    כמה שנים שאני מנדנדת לילדי לרכוש דירה, אבל עכשיו זה כבר
    אמא 07/02/2014 15:22
    הגב לתגובה זו
    4 1
    פשוט בלתי אפשרי. המדינה מפנה עורף לילדיה ששירתו בצבא ולא מעניין אותה שאין להם אפשרות לרכוש דירה, ולא מדובר על דירה חדשה, מחירי יד 2 מבוקשים הזויים לחלוטין ולא משתלם כלל. דווקא הקבלנים מציעים הנחות והטבות, אבל הכול יקר מידי, איבדנו כול תקווה, המדינה נטשה אותנו.
    סגור
  • שיגורו אצלכם.עד יעבור זעם
    קליפ 07/02/2014 17:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם בייבי קנגרו מסרב לעזוב.....(לא באמת יכול לעזור לך...רק לנגב את הדמעות)אחרי גיל 5 להורים אין הרבה מה לומר למתבגרים...
    סגור
  • 7.
    היכולת לרכוש דירה תלויה בגודל הסיוע של ההורים. נקודה.
    צביקה דורון יועץנדלן 07/02/2014 08:32
    הגב לתגובה זו
    6 1
    בישראל של 2014 אין זוג אחד בני 30 שרוכש דירה ב 1.5 מיליון מחסכונות שלו.
    סגור
  • 6.
    לכל התקשורתיים .דרוש ריענון בכתבים הכלכליים! (ל"ת)
    להצעיר 07/02/2014 08:04
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 5.
    הקבלנים בונים חדרים קטנים יותר
    קליפ 07/02/2014 05:36
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מאחר ואין תקן אז חדר מוגדר ללא שטח.מאפר לעצור שפה חדשה מושתת על רמאות זיוף וגניבה.חוקי?ברור.כמו שהנגב ניתן חינם לעבריינים בדואים.הגליל ניתן חינם לעבריינים ישראלים מהרוב הערבי.המגזר היהודי, יצתופף בעיר....
    סגור
  • הם מקטינים חדרים וגם חוסכים בחומרים (ל"ת)
    מסוכן לקנות דירה 09/02/2014 11:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    מה זה חשוב???
    חנן 07/02/2014 00:18
    הגב לתגובה זו
    2 3
    ברגע שעבר את ה- 120 משכורות זה כבר לא חשוב אם זה 120, 140 או 1400 משכורות, לא ניתן לרכוש דירה במחיר הזה ולכן זאת האמא של כל הבועות. ומה קורה לבועות כולם יודעים....
    סגור
  • 3.
    תמיד אמרנו השכר נמוך מאוד וכל עניים (ל"ת)
    izy10 06/02/2014 22:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    עשו מיליארדים ע"ח הפראייר=בועה50%בפיצוץ=מיתון2014-17!!! (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים 06/02/2014 21:50
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 1.
    היצע גדול מוסתר=כ-200משכורתלהשתעבד=בועה50%מעל=מיתון!!! (ל"ת)
    נדלן=בלוף לפראייר 06/02/2014 21:47
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור