ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

יאיר לפיד: "מחירי הדירות יירדו מאחר והשוק לא יעמוד בזה, אנחנו מייצרים פה תנופת בנייה שלא נראתה כאן שנים"

האירוע: שר האוצר חתם על הסכמי הגג לבניית 15 אלף יח"ד בראש העין. "אל תקנו עכשיו במודיעין וראש העין, המחירים בהן יירדו"
יאיר לפיד, צילום: Getty images Israel
"אחד הגורמים המרכזיים למשבר הדיור הישראלי, שעד היום לא התקיים השולחן העגול של נציגי המשרדים והרשויות", כך אמר יאיר לפיד, שר האוצר, בטקס חתימה על הסכמי הגג לבניית 15 אלף יחידות דיור בראש העין. "זה לא יקרה ביום אחד ולא בדרך נס, אלא בעבודה קשה, עם קשיים בירוקרטיים. אך החדשות הטובות באמת שזה כבר קורה - בקריית גת הכרזנו על 7,500 יחידות דיור, לפני שבועיים הכרזנו על 12 אלף יחידות דיור במודיעין, הסכמי הגג מצטרפים למכרזים נוספים".

לפיד ממשיך: "השבוע הכרזנו על תוכנית הדיור הלאומית, זו מסה גדולה של פעולות, ונמשיך עד שמחירי הדיור יירדו באזורי הביקוש בישראל. מחירי הדיור יירדו מאחר והשוק לא יעמוד בזה. אנחנו מייצרים פה תנופת בנייה שלא נראתה כאן שנים. לומדים להגיד לקבלנים וליזמים שאם מחירי הקרקע יורדים - אין סיבה שמחירי הדירות לא יירדו. אנחנו מוכנים להפסיד כסף, הזמנים שהמדינה ראתה בדיור הזדמנות להרוויח כסף הסתיימו, המשימה היא שזוג צעיר יוכל לגור ליד ההורים שלו."

בנצי ליברמן, מנהל רשות מקרקעי ישראל, אמר: "עם כל הכבוד לממשלה ככל שתהיה חזקה, אם בקצה של הצינור מי שצריך לתת את היתר הבנייה לא יהיה שותף מלא לאתגר הלאומי להפחתת מחירי הדירות - לא יקרה שום דבר. כל שרשרת הייצור נמצאת תחת יריעה כוללת אחת שמשרדי האוצר והשיכון נותנים. כל מה שנחוץ וצריך כדי להפחית את מחירי הדירות נמצא וניתן, על מנת שכל הסכמי הגג ייצאו מהכוח אל הפועל. זה כסף גדול וממשלת ישראל, שר האוצר ושר השיכון נמצאים מתחת לאלונקה. אני אומר לזוגות צעירים רוצו לקריית גת ותמתינו במודיעין ובראש העין. בסופו של דבר ההיקפים האלה יובילו להפחתת מחירים, זה דיור בר השגה. מדובר בכספים גדולים מאוד."

אורי אריאל, שר הבינוי והשיכון , אמר: "אנחנו הולכים להסכמי גג בכל רחבי הארץ של 100 אלף יחידות דיור. משהו חדש מתחיל, יש אור בקצה המנהרה וזה לא הקטר שבא ממול, זה הסיכוי לדיור בר השגה - לזוגות צעירים למצוא דירה. אנחנו לאחר עשר שנים של עליית מחירים. אני חוזר ואומר - ב-2014 תפסק עליית המחירים, ב-2015 המחירים יתחילו לרדת. זה מזמן לא הריון של אמצע הדרך, יש פתיחה של 5 אצבעות, זאת לידה. העיר הזאת תגדל פי שלוש, נטפל בעיר הוותיקה כמו שצריך - אין מצב שבונים בעיר המזרחית עיר חדשה ומאחורה משתרכת לה עיר ישנה. מגיע לעיר הזאת כולה להיות חדשה וטובה. אני פונה לשר האוצר, צריך שמדינת ישראל תביא כסף על השולחן. אנחנו משווקים יותר ויותר, אבל אנחנו צריכים להביא מחיר מטרה, או מיסים, אני פונה לשר האוצר עם הנושא הזה. המציאות הנוכחית מצריכה התערבות ממשלתית."

שלמה בן אליהו, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, נאם: "לצורך הורדת מחירי הדירות נצליח רק כשנוציא הרבה היתרי בנייה באזורי הביקוש תוך זמן קצר. לצורך הרחבת התשתית צריך את כל משרדי הממשלה, מוסדות ציבור וממשלה. התוכנית בראש העין התחילה ב-1996 והתב"ע אושרה בחלקה הראשון רק ב-2008 ובחלקה השני ב-2012 - כלומר 15 שנה. ברמת הביצוע, אם היינו מוציאים היתרי בנייה בראש העין בקצב נורמלי וסביר, היינו מסיימים את הפרויקט בעוד 20 שנה. בהתחשב בקצב שיווק של 500 יחידות דיור בשנה. לפי הסכם הגג נסיים הכל תוך 3-4 שנים."

בן אליהו מוסיף כי היתרי הבנייה יצאו תוך 3 חודשים, קצב השיווק יעמוד על 2,500-3,000 יחידות דיור בשנה - "עד היום נחתמו הסכמי גג בקריית גג 7,500, במודיעין 11,500 וכאן, בראש העין, 15,000 יחידות דיור. כ-4,000 יחידות דיור כבר שווקו, עם שב"ס 4,700. ב-2014 ישווקו כ-3,000 יחידות דיור, 2015 כ-2,800 יחידות וב-2,016 כ-3,100 יחידות דיור, זאת בנוסף ל-4,000 ששווקו עד כה. יתווספו לעיר עוד כ-60 אלף תושבים, צריך תוך זמן קצר להכין מוסדות ציבור ל-30 אלף ילדים, לכן נחתם הסכם אליו חברו כולם ביחד ועובדים לא לפי הכללים הרגילים. היקף עבודות הפיתוח - 2.2 מיליארד שקל, 225 מיליון שקל למוסדות ציבור, סך כל עלויות בנייה - 9 מיליארד שקל."

"זהו מפנה דרמטי לראש העין, עיר שהתחילה את דרכה כעיירת עולים, במיוחד לעולים מתימן. אני רואה את המהלך כסוגר מעגל", אמר שלום בן משה, ראש עיריית ראש העין . "ראש העין ניצבת בפני מהלך דרמטי. אנחנו בעצם בונים עיר חדשה. בסוף התהליך, בעוד כמה שנים, יהיו כאן עוד 60 אלף תושבים. מנהלים עיר עם שכונות חדשות ועיר ותיקה, אנחנו צריכים להקים עיר חדשה בסדר גודל שלא היה כמותו. יש כבר שיווק ל-4,000 יחידות דיור, יש היתרים ל-2,500 יחידות דיור. אני צריך שמשרדי הממשלה ייתנו לראש העין את מלוא העלות של המהלך הדרמטי הזה. אסור שזה יהיה על חשבון תושבי ראש העין הקיימים, אסור לגרום לה לקריסה כלכלית. זהו מהלך לאומי, דירות להשכרה במינון ובתמהיל נכונים, אני נכון לדירות 3 חדרים ברות השגה כדי לתת פתרון לזוגות צעירים. יש מהלך לאומי לפעולה נרחבת להגדלת מספר הדירות ולהקטין את עלותן".
תגובות לכתבה(53):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 45.
    תפסיק לדבר תתחיל לעבוד (ולא רק בנושא החרדים) (ל"ת)
    גדי 06/02/2014 11:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 44.
    1.מס על רווחי השכירות. 2. מס על אדמות שאושרו לבניה. (ל"ת)
    יונה 06/02/2014 08:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 43.
    #42 תרשה לי לחזק את דבריך. (ל"ת)
    אמפסיז 06/02/2014 08:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 42.
    בשביל מי בדיוק בונים ?....
    הולה 05/02/2014 16:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש עודף דירות, דירות הן מקלט מס, ולכן עמישראל אוסף דירות.
    סגור
  • אין עודף דירות (גם אני חשבתי כמוך)
    astern 09/02/2014 18:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם זוגות גרים אצל ההורים אז אין עודף דירות. נכון שמשקיעים אוספים דירות, אבל הן מושכרות לכאלה שלא קנו דירה. עודף אין.
    סגור
  • 41.
    צחוק צחוק, אבל אם יצליח בנדלן, יעלה משמעותית את סיכוייו
    דני, הייתי ימני 05/02/2014 12:57
    הגב לתגובה זו
    1 2
    להיות ראש המממשלה הבא. בטח ביבי כבר רועד במטבחון, וזה גם הישג לא קטן עבור לפיד. תודה מר לפיד
    סגור
  • 40.
    ירדו 20% אחרי שעלו 120% יופי של עיסקה (ל"ת)
    בדבכט 05/02/2014 10:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 39.
    אדוני שר האוצר, מחצית ממחיר הדירה הם מיסים
    דמעות תנין 05/02/2014 10:04
    הגב לתגובה זו
    2 2
    די לעבוד עלינו בעיניים ובכיס.
    סגור
  • 38.
    אם תצליח להוריד את מחירי הדיור תהייה ראש הממשלה הבא (ל"ת)
    רוצה להאמין 05/02/2014 09:55
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 37.
    לפיד: מחירי 2008 כבר ב 2020 תעשו לי לייק בפייסבוק (ל"ת)
    לפיד: פוליטיקה חדשה 05/02/2014 09:15
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • טען עוד
  • 36.
    לגנץ חסר כסף, איך תוריד? (ל"ת)
    חנני 05/02/2014 08:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 35.
    הבטחה
    izak 04/02/2014 23:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין איש שיכול להבטיח שכך יהיה רק שוטים מבטיחים יש מי שהוא שיותד חזק ממנו
    סגור
  • 34.
    3 שנים מבטיחים לי שמחירי הדירות ירדו והם רק עולים
    הבטחות ללא כיסוי 04/02/2014 20:25
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ש- 50% ממחיר הדירה זה מיסים והטלים ... רק הורדת מיסים תוזיל את הדירות
    סגור
  • 33.
    אני רוצה לצטט משפט אחד מהכתבה:
    צביקה דורון יועץנדלן 04/02/2014 18:52
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ב 2014 תפסק עליית המחירים. ב 2015 המחירים יתחילו לרדת... והמבין יבין... הפטור ממס שבח בוטל ב 1.1.14...
    סגור
  • 32.
    רק כותרות היכן הפועלים והקבלנים
    חי 04/02/2014 18:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חסרים מיד כ100 אלף דירות.. הם מוחזקים עי ידי משקיעים כל אחד מחזיק כ4 דירות..שיכלו להיות בשוק.. זה פתיר רק על ידי מיסוי מי מחזיק יותר משתי דירות.. כדי לאלץ שימכרו.. אך בזה לא יטפלו כי המחליטים ומשפחותיהם וחבריהם מסודרים בנדלן בחסות זה שנבחר 3 פעמים לרוהם ב10 שנים האחרונות ואצלו הוכפלו הדירות.. רק רעש ציבורי יכול להפסיק חגיגת המקושרים..
    סגור
  • 31.
    יאיר חשבתי שאתה מציאותי (ל"ת)
    אורן 04/02/2014 15:46
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 30.
    3 שנים מבטיחים לי שמחירי הדירות ירדו והם רק עולים
    הבטחות ללא כיסוי 04/02/2014 15:41
    הגב לתגובה זו
    1 3
    ש- 50% ממחיר הדירה זה מיסים והטלים ... רק הורדת מיסים תוזיל את הדירות
    סגור
  • 29.
    ראינו איך אתם משווקים קרקע בגליל ים ב1 מ' ליח"ד
    דודו 04/02/2014 14:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    דירות 4 חדרים ב2 מ' ש"ח זה לא דיור בר השגה!
    סגור
  • 28.
    קבלן,בנק,ממשל=קפיטליזם חזירי=בועהמעל50%=מיתון2014-17!!! (ל"ת)
    פופוליסט=אינטרסנט 04/02/2014 14:37
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 27.
    למה אין פיקוח על השכירות כמו בכל מדינה נאורה? (ל"ת)
    יובל 04/02/2014 14:21
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 26.
    קשקשן בלי כיסוי
    כרמילידה 04/02/2014 14:17
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כמה שטויות אפשר לדבר. הממשלה גורפת לכיסה את מחירי הקרקעות הגבוהים ומדברת על ירידת מחירי דיור. נו באמת .... יאיר, לא כולם מטומטמים
    סגור
  • 25.
    תודה יאיר וגם להגביל עליית שכ"ד כל שנה (ל"ת)
    כמו אירופה 04/02/2014 13:31
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 24.
    וועדות התיכנון המחוזיות הן הפקק הגדול שם הבעיה (ל"ת)
    זוג צעיר 04/02/2014 12:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 23.
    וועדות התכנון המחוזיות הם סרטן בגוף מחיר הדירה
    כלכלן שהתנסה 04/02/2014 12:55
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יושבים בוועדות האלו פקידים משועממים, חסרי הבנה, אנשים בעלי חשיבות עצמית מנופחת. הם מחבלים בבניה, פוגעים קשות בשוק הדיור, מזלזלים בקבלנים וגורמים להם הפסדי עתק. הפסדים אלו מועמסים על מחיר הדירה ומחירי הדירות עולים לשמים ומרחיקים כל זוג צעיר מהדירה הנכספת. וועדות אלו במשך שנים רבות מתכנסות רק פעם בחודש!! למה? ככה!! כי שרי הפנים היו פולטרוקים מש"ס חדלוניים כמו ראש הממשלה. אתמול הודיע שר הפנים כי הוועדות ישבו פעם בשבועיים, יפה, צעד קטנטן. למה לא כל שבוע? למה לא בשתי משמרות? ככה, כי ישראל מתנהלת בתחום הבינוי כמו מדינה ששום דבר לא בוער לה. כמו שאני רואה רק לשר לפיד איכפת מה קורה בתחום הזה. כל יתר השרים מתנהגים כמו זומבים. בינתיים שרי ש"ס הפציצו את הישוביםם החרדיים בדירות
    סגור
  • 22.
    ללפיד אין מושג בכלכלה וחשבון פשוט אומר
    יורם דירות"א 04/02/2014 12:33
    הגב לתגובה זו
    4 5
    אם הריבית 1% לשנה אז ההשקעה המניבה ביותר היא דירה להשכרה עם הריבית למשכנתא היא 2.5% לשנה והתשואה היא 4% לשנה אז לפיד צריך לחזור לצייר בעיתון
    סגור
  • 21.
    מאז שלפיד באוצר רואים אותו יותר בערוץ 2 (ל"ת)
    קוף חלל 04/02/2014 12:25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 20.
    מיסים ,מיסים,ועוד פעם מיסים.
    zvco 04/02/2014 12:20
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ללא הורדת המיסים הסיכוי אפסי.
    סגור
  • 19.
    לפיד ממשיך בריחוף העבמ"י שלו. להתראות בבחירות (ל"ת)
    יאיר ו-18 המנותקים. 04/02/2014 12:20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 18.
    פטפטן עשיר, יהיר ודמאגוג ! (ל"ת)
    חבר שמחכה לג'וב 04/02/2014 12:18
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 17.
    בונא איך שדיברתי על בזק המשיכה לעלות בטירוף
    עוף החול 04/02/2014 12:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יש לי את זה
    סגור
  • 16.
    אני עדיין לא מבין איך אפשר להפסיד כסף על קרקע? (ל"ת)
    רון 04/02/2014 12:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • להרוויח פחות זה להפסיד ידידי. (ל"ת)
    אפסיז 06/02/2014 19:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    זה נראה יותר כמו wishful thinking
    שלומי 04/02/2014 12:04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אבל אני מאודש מקווה שזה אמיתי
    סגור
  • 14.
    אנחנו רוצים להבין משהו
    דור שלא יוכל 04/02/2014 12:04
    הגב לתגובה זו
    9 0
    לכבוד שר האוצר יאיר לפיד אנחנו גרים בדרום ישוב קטן תסביר לי אך זה שחצי דונם מהמינהל עולה מעל 500000 שח לא כולל פיתוח לא כולל בניה שלפני 4 שנים היה עלה 300000 שח כולל הכול לכן על תבלל לנו את המוח הבועה מתחילה וניגמרת במינהל אנחנו לא חמורים
    סגור
  • הלואי שהיו מוכרים לי חצי דונם בחיר הזה (ל"ת)
    הולה 05/02/2014 16:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    אני היחידי שלא מאמין שייצא מזה משהו?
    זיו 04/02/2014 12:01
    הגב לתגובה זו
    11 1
    לא נראה לי. רק משבר כלכלי יוריד את מחירי הדירות.
    סגור
  • 12.
    המלכוד של לפיד
    kotler1580 04/02/2014 11:59
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל קבלן יודע שעד שהוא לא יבנה לחרדים מחירי הדירות לא יירדו, מצד שני הוא שונא חרדים ומה פתאום שיעזור להם.
    סגור
  • 11.
    לא סובלת את הלפיד הזה
    דפנה 04/02/2014 11:59
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מתלקלק לו, יורד כל היום על החרדים, וחושב שהג'ל היפה בשער שלו ימשיך להחזיק אותו בסקרים. מודה ומתוודה, מצטערת שבחרתי בו.
    סגור
  • תסכולים עצמיים (ל"ת)
    יאיר אחלה 04/02/2014 17:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    בבל"צ ובתרגום לעברית בלבול ביצים !! (ל"ת)
    avi2498 04/02/2014 11:59
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 9.
    בזק מפגינה עוצמה מחזור גדול ועליות ביום אדום
    עוף החול 04/02/2014 11:52
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מודה שגורביץ קלט משהו הפעם
    סגור
  • 8.
    קרקע
    T 04/02/2014 11:51
    הגב לתגובה זו
    8 1
    המינהל מוכר חצי דונם ברהט 80000 שח לבדואים וקילומטר קו אויר ליהודים 500000 שח איזה צדק שלא יבלבלו לכם את המוח שקרנים
    סגור
  • 7.
    T
    T 04/02/2014 11:48
    הגב לתגובה זו
    5 0
    קוקם כל שיורידו את מכירי הקרקע בדרום גם ליהודים ולא רק לבדואים
    סגור
  • גונבים לנו את הכבוד
    כ 04/02/2014 11:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל הכבוד
    סגור
  • 6.
    מודיעין היא התנחלות וגם ראש העין בגבול, לפנות !
    רון 04/02/2014 11:37
    הגב לתגובה זו
    3 11
    אתה רוצה שלום ובונה בשטחים הכבושים ?? הרי ידוע שמודיעין היא שטח בעייתי, וגבולי מאוד מבחינת המדינה הפלסטינית העתידית, וגם ראש העין היא עיר גבול עם קוי 67. אתם הורסים במו ידכם את השלום על הערבים !
    סגור
  • 5.
    הכלבים נובחים והשיירה עוברת. מי מאמין לכם? חבורת אפסים. (ל"ת)
    צחי 04/02/2014 11:32
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 4.
    השוק אכן לא יעמוד בזה אבל לא בגלל מה שאתם מייצרים.. (ל"ת)
    א 04/02/2014 11:22
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 3.
    לפיד דיי כבר לדבר בפועל אתה לא עושה כלום
    ציקי 04/02/2014 11:21
    הגב לתגובה זו
    16 2
    תקבע מחיר ריצפה לדירה נניח 800 אלף ש"ח 4 חדרים תקבע עם המנהל מחיר מגרש לקבלן מינימום (בתנאי למחיר היעד ) עם ביקורת לאיכות טובה לבנייה . המחיר לדירה ראשונה בלבד מבלי יכולת למכירת הנכס במשך 5 שנים.
    סגור
  • 2.
    צריך לבנות בטירוף. יש עליה גדולה בגלל האנטישמיות
    טליה 04/02/2014 11:20
    הגב לתגובה זו
    7 5
    המחירים לא ירדו
    סגור
  • אף אחד לא עולה לכאן! (ל"ת)
    חיים 04/02/2014 11:34
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • אף אחד גם לא גר פה, עכשיו אתה רגוע??? תוציא את הראש מ.. (ל"ת)
    מיטל 04/02/2014 11:45
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 1.
    דיבורים דיבורים
    יוס 04/02/2014 11:08
    הגב לתגובה זו
    14 0
    לבחור הנחמד אין שמץ של מושג
    סגור
  • בחור נחמד? (ל"ת)
    גטשי 04/02/2014 12:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור