ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

תמיר דגן: "מחירי השכירויות בישראל הם לפי כל קנה מידה - מהנמוכים בעולם"

בכירי הנדל"ן השתתפו בפורום השנתי Dun's 100. אוהד דנוס: "לזוגות הצעירים אין מה לשבת על הגדר, לא תהיה ירידת מחירים"
 |  71
בכירי הענף מדברים
Share
"אם יגיע מומחה מחוץ לישראל הוא יגיד שהמחירים צריכים לעלות", כך אמר היום (ג') תמיר דגן, מנכ"ל חברת שיכון ובינוי נדל"ן במסגרת הפורום השנתי Dun's 100 של קבוצת דן אנד ברדסטריט במסגרתו עסקו בכירי ענף הנדל"ן בין היתר בתחזיות למחירי הדירות למגורים בשנה הקרובה, דיור בר השגה, התחדשות עירונית וענף המשרדים והריטייל.


דגן הוסיף, "למרות זאת, יש פרמטר אחד שהעלה את מחיר הדירות וזה עלויות הבנייה. העלויות מאוד גבוהות, ישנם מחסור בעובדים וכתוצאה מכך- איכות הביצוע נפגעת. בתקופה שראש הממשלה כיהן כשר האוצר היו כ-90 אלף רישיונות עבודה. היום יש בקושי 5,000. המצב הזה משפיע על המחירים שעולים וזה מתגלגל לכיס הצרכן".

"למדינה עולה סדר גודל של מיליון שקל לכל דירה שהיא מתכננת לדיור בר השגה. במקום זה, שתיתן למשקיעים במחיר מלא והם ישכירו את זה לציבור. לא מבין את העליהום על היזמים. מחירי השכירות בישראל לפי כל קנה מידה הם מהנמוכים בעולם".

עליית
ריבית
ריבית
הפיצוי הכספי הניתן על ידי לווה למלווה על
תקטין את הביקוש


את דיברי הפתיחה בפורום נשא צח ברקי, סמנכ"ל אגף מידע כלכלה ומחקר בדן אנד ברדסטריט כשהציג במחקר שערכה הקבוצה ואמר: "ניתן לראות שמשנת 2005 כמעט שלא הייתה עלייה בשכר הריאלי במשק בעוד שמחירי הדירות עלו ביותר מ-46%. כמו כן חלה ירידה של קרוב ל-1% בכמות המועסקים ב1,000 חברות הגדולות במשק לשנת 2013". ברקי העריך כי בשלוש השנים הקרובות המשק הישראלי צפוי להתמודד עם ארבעה אתגרים: אי שוויון בהכנסה, קיפאון ביצירת משרות במגזר העסקי, ירידה בכדאיות הכלכלית בפתיחה ותפעול עסקים וצפי להעלאת ריבית. לדבריו, "כשני שלישים מרוכשי הדירות, מונעים באופן כזה או אחר מהריבית בשוק. עליית הריבית בישראל בעקבות העולם, תקטין את אותם שני שלישים מהביקוש". אין שום בועה

אוהד דנוס, יו"ר לשכת השמאים התייחס למחירי הנדל"ן וציין: "לזוגות צעירים אין מה לשבת הגדר, רצוי שיירכשו דירה מה שיותר מהר. כל עוד המערכת לא מסונכרנת, לא נראה ירידת מחירים. ואני צופה שזה לא יהיה בקרוב".

בנוסף ציין דנוס כי: "אין בועה במחירי הדירות. עיקר העלייה במחיר הדירות היא במרכיב הקרקע שרובו ככולו משווק ע"י המדינה. המדינה היא המרוויחה הגדולה ולא היזמים. מדינת ישראל כשלה בעשור האחרון מלייצר היצע באזורי ביקוש ולרכך את העלייה במחירים. לכן שאתה מנתח את השוק אתה מבין שאין שום בועה".

חנן מור , התייחס אף הוא למחירים ואמר, "יש שני סוגים של מחירים- מחירים בת"א ומחירים ביתר המדינה. מחירי הדיור במדינת ת"א לא נמצאים בשוויון כלכלי של מטר לדירה. מחירי הדירות במטרופולינים שונים במדינה, כגון חיפה, ב"ש וירושלים הרבה יותר יציבים. ולמרות זאת, זוגות צעירים מתקשים לקנות דירה. המפגש של מחיר מול היצע הוא לא במצב נורמלי".

שחר
שחר
איגרת חוב ממשלתית המונפקת לתקופה של עד 10 שנים. איגרת החוב זו אינה צמודה והריבית המשולמת אחת לשנה נקבעת מראש. לצפיה בנתוני אג"ח
זיו, שותף מנהל בחברת BDO- זיו האפט
אמר,"כדי להגדיר בועה צריך להסתכל על כמה דברים. שיעור הבעלות בישראל הוא 70%. אין מלאי דירות בשוק וזה משפיע לבסוף על התנודתיות בשוק. תחת מצב קיים לא נראה שינוי דרמטי. אני חושב ששינוי בביטחון התעסוקתי ושינויים בריבית כן יכולים לסייע להורדת מחירי הדיור. דיור להשכרה מעניק פתרון לזוגות מסוימים. זה מוצר ביניים שדורש סיבסוד".

המחיר מגולגל לצרכן

אורן הוד, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים אמר "יש היום שלושה חסמים עיקריים שמונעים ירידת מחירים - קרקע דלה שלא משוחררת בכמויות, קבלת היתרים שאורכת המון זמן ועלויות הבנייה שכל הזמן עולות. כמות ההוצאות שיש לקבלן היום היא לא סבירה ולכן המחיר בסופו של דבר מגולגל לצרכן".

סגי איתן, מנכ"לית נכסים ובנין אמרה כי "הסבסוד צריך להיות לזוגות ולא ליזמים. אם נסתכל על השוק ב2013. היו ביקושים מאוד גדולים אבל הביקושים היו לדירות עד מיליון וחצי בגלל הקושי לממן. זה לדעתי יוביל לשינוי מגמה של בניית דירות קטנות יותר. ב2013 נמכרו רק 2,000 דירות של 3 חדרים".

"לגבי כל התכניות הגדולות אנחנו צריכים לחלק את זה. זה כמו שוק ההון. ברגע שמתכננים ל5- 6 שנים השוק משתכלל. צריך לטפל גם בעלויות הבנייה, היום עובד בענף הבנייה מרוויח כ- 20 אלף שקל משכורת. המדינה לא צריכה למקסם את הרווח מהקרקע, הקרקע עלתה בשנים האחרונות הכי הרבה".

ישראל מאוד מיוחדת

הרשי פרידמן, יו"ר אזורים : "ישראל היא מאוד מיוחדת. המנטליות של הישראלים, היא לקנות דירות ולא להשכיר דירות. בניו יורק יש אחוז גבוה של אנשים ששוכרים דירות לטווח ארוך וגם פה זה צריך להיות ככה".

פני המוסדיים לחו"ל

בהתייחסות להשפעה של הדופים המוסדיים על ענף הנדל"ן אמר אבי מוסלר, מנכ"ל אמות השקעות : "המוסדיים הופכים להיות חזקים בענף מהסיבה שהאלטרנטיבות שלהם לכסף פחות טובות. זה מביא אותם למצב של תחרות לא קטנה ויש גם רכישות מסוימות עם התפשרות נדל"נית".

אבי לוי, מנכ"ל מליסרון התייחס גם הוא לסוגיה זו ואמר "המוסדיים בארץ הם פחות פעילים והעסקאות בשנים האחרונות הן רק מאולצות. אני לא ראיתי מכירות מסיביות. אנחנו מכרנו כי נאלצנו. אזורים ואפריקה ישראל היו זקוקים למזומן לכן מכרו. לכן פני המוסדיים לחו"ל.

בארץ נולדה מאהבת חדשה

בהתייחסות לתכניתו של שר האוצר לפיד לדיור בר השגה אמר אוהד דנוס : "אני חושב שהתכנית של לפיד לא יכולה לצאת לפועל כי היא דורשת הפרשות ענקיות של קרקעות. בסופו של דבר שוק הנדל"ן הישראלי ימשיך לעבוד כמו שצריך. הבעיה שלנו היא שלא נותנים לשוק הפרטי לעשות את העבודה ומנסים להתערב".

"בארץ נולדה מאהבת חדשה והיא שוק הנדל"ן הישראלי וכל פוליטיקאי שמתעסק עם הנושא הזה נופל לבור. ההתאהבות היא איטית אך כואבת. המדינה לא מוכנה לבנות להשכרה ולכן בקטע הזה של המחאה החברתית אין בשורה, ובפועל המחירים רק עלו מאז".

תמיר דגן התייחס גם הוא לנושא ואמר "האמא הישראלית לא רוצה שהבן שלה ישכיר דירה 20 שנה. אם המדינה הייתה יוצאת במכרז שבה היא היתה מציעה ליזמים להציע דירות להשכרה לטווח ארוך ל-5 שנים ולאחר מכן לקנייה עם סבסוד של המדינה - אז אולי המצב היה פה משתנה".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

71 תגובות ב-59 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
59 הם עושקים וגונבים 03/02/2014 10:42 "בכיר הענף" עלק, הם האויבים של עם ישראל (ל"ת)
58 רוני 02/02/2014 18:24 מה אתם רוצים ממנו שיגיד שהמחירים גבוהים, איך הוא ימכור
דירות, זה כמו שאני אמכור פלפל ואגיד שהפלפל שלי מאוד יקר ולא כדי לקנות ממני. עדיף לכם לקנות חצי מנת פלפל. נו באמת נותנים לחתול לדבר רעה על השנמנת, ברגע שלא תסתכלו הוא יקפוץ על השמנת או אל הבנק שלו לראות כמה החשבון תפח.9
57 המשבר בפתח 31/01/2014 13:58 מי שמקשיב לאינטרסנטים תאבי הכסף האלה-אידיוט!!!!!! (ל"ת)
56 לחוקק איסורים!!! 30/01/2014 19:17 ישראל המקום היחיד בעולם עם החוצפה להעלות 10% ו 20% בשנה (ל"ת)
55 ואח"כ לכבשן 30/01/2014 00:41 הייתי מכניס אותם לתא גזים את היהודונים החמדנים האלה
הם פוגעים בעם ישראל
מסיתי הקרן החדשה 31/01/2014 11:06 הנה השמאל האוטו אנטישמי מרים את ראשו, זה חופש ההסתה (ל"ת)
הם הורסים את העם 03/02/2014 10:43 זה לא "שמאל", זה אנשים שנדפקים על ידם (ל"ת)
54 משכיר לשוכר 29/01/2014 16:10 חייבים להעלות מחירי השכירות הנמוכים
המשכירים נהנים מדיור זול. עוד מעט קיץ איך ניסע לקריביים אם ירדו מחירי השכירות. אני קורא למשכירי הדירות אחים יקרים 5000 ש"ח לשלושה חדרים זה המינימום.
53 pshay 29/01/2014 13:18 חבורה של שקרנים ואינטרסנטים
לא מספיק להגיד "לפי כל קנה מידה " ולצפות שנאמין לשטויות שהשקרן הזה אומר - הרי כמעט כולם מכירים אנשים שגרים בחול ובטח שהנתון הזה שקרי ומגוחך נמאס מהשקרים ומהעובדה שכל אידיוט מקבל אייטם וכותרת
52 רונן 29/01/2014 10:48 אוהד דנוס אתה טועה ומטעה
תהיה ירידת מחירים, על אפך וחמתך.
51 משקיף צפוני 28/01/2014 22:50 כל העורבים חברו יחד לגדר אחת
ואת הקרע-קרע שלהם קוראים בקול גדול ואחיד בכדי שאדונם רוה"מ ימחא להם כפיים. הם לוקחים משכורות המתחילות ב-50-60 אלף ש"ח,ולכן נוח להם לומר את מה שאמרו. במילים אחרות,הם מעידים על עצמם שמצבם מעולם לא היה טוב יותר.
50 תום 28/01/2014 21:27 בבכירי הענף שמרויחים סכומי עתק על חשבון הציבור מדברים:) (ל"ת)
49 תום 28/01/2014 21:26 במדינות המערביות גם אפשר לחיות כמו מלך ממשכורת ממוצעת (ל"ת)
מני 29/01/2014 07:21 ברור והם רק מחכים לך שתגיע לפנק לפנק ולפנק. סע כבר! (ל"ת)
48 בכיר 28/01/2014 20:24 בכירי הענף אינטרסנטים
רק יפסידו אם המחירים ירדו
47 התנועה 28/01/2014 19:54 התנועה לשקיפות כלכלית
הנה לכם עוד אחד מהלובי כך מפטמים את יוצא שואה כולם בלי יוצא מהכלל.כאילו לא שמעו על40% ילדים רעבים בלי צהרים.די ללובי ,ודי לנו מהמשכנתא שדחפתם לכולנו מקום המדינה לכול רק מי שרגלו דרכה אז באירופה.הם עבדו זוג עם הכנסות מחוץ בלי ילדים מה השגעון בלובי הזה בטלו חלקו לכול נצרך לפי מדד ההכנסה בלבד די
46 ככה מדברים המליונרים 28/01/2014 19:26 "בכירי הענף" חיים על הירח מנותקים לגמרה כנראה (ל"ת)
45 י 28/01/2014 19:01 עוד שטויות
במחיר השכירות בארה"ב לא נכלל ביטוח ארנונה ועל השכירות משלמים מס הכנסה.. סך הכל בישראל המחיר ריאלי לחלוטין (תשואה של כ4% אחרי הוצאות)
44 אלי 28/01/2014 18:26 כשיגיע יום הבוחר בעיית מחיר הדיור תצור מפה פוליטית חדשה (ל"ת)
43 אלי 28/01/2014 18:23 התשואה הנמוכה לא בגלל מחיר השכירות אלא מחיר הדירה
מחיר השכירות ביחס לשכר במשק הוא גבוה מהיחס במדינות המערב. ולגבי ירידת מחירי הדיור אז יש לי חדשות בשבילכם, נדרשות מעל 140 משכורות לדירה שזה יחס בועתי פרו, ומחירי הדיור לא רק שירדו הם כבר עכשיו בירידה.
42 אמיר 28/01/2014 18:15 "מומחי" נדל"ן אבל אומרים ישכיר במקום ישכור...
"מומחי" נדלן ולא יודעים מה ההבדל בין שוכר לבין משכיר... מעולם לא קראו חוזה השכרה...
41 ברק 28/01/2014 17:46 אין בעיה נשווה את כל המחירים לאירופה אבל את השכר נעלה
וגם נוזיל את המזון המכוניות ואת האלקטרוניקה הבידורית (טלוויזיות וכו'). לא חוכמה לצעוק באירופה זה עולה יותר ולהתעלם מפרמטרים אחרים. אנחנו לא באירופה!!! התירוץ הזה נועד להצדיק עליות מחירים
40 ישראלי 28/01/2014 17:19 מתי מגייסים חרדים לעבודה בבניין?
יש בישראל עשרות אלפי גברים צעירים, שהמעדיפים להתבטל בישיבה ממוזגת במקום לעבוד על פיגום. הגיע הזמן להפסיק קצבאות לבחורי ישיבה ולשלוח אותם לעבודה בבניין.
39 שמאי מקרקעין ותיק 28/01/2014 17:16 קיים בישראל עושק וחזירות בל תתואר בנושא השכירות והדירות (ל"ת)
אמיר 28/01/2014 18:16 כולם דופקים אותי, אז אין לי ברירה אלא לדפוק אחרים...
זה כל הסיפור
ציון 28/01/2014 19:45 כשהייתי טירון בצבא ב1979 אמר לי המפקד אים דפקו אותך פעם
ריאשונה אז מי שעשה זאת לא בסדר אבל אים שוב פעם דפקו אותך הבעיה אצלך וכניראה שאתה דפוק מאז אני בודק כל דבר וניזהר שיבעתיים בהכל פשוט דרך חיים
38 אל תשמעו לאינטרסנטים 28/01/2014 17:10 מחירי הדירות והשכירות הזויים ביותר ומהיקרים בעולם
עושקים אותכם במחירי השכירות
37 נדלניסט 28/01/2014 16:54 דנוס - עוד חוכמולוג שלא רואה מטר קדימה
כולם יאכלו את הכובע במוקדם או במאוחר
36 ותיק בתחום 28/01/2014 16:38 דנוס נחרץ וטועה כי אינו כלכלן - השוק קרוב לירידה
אמנם דנוס לא טעה בשנתיים האחרונות כשטען שהשוק לא יירד אך בגלל חוסר רקע כלכלי וניסיון בפסיכולוגית שווקים המונעים ע"י המונים אינו מבין שאנו קרובים להיפוך הסנטימנט ומשם לא יהיה ניתן לעצור את כדור השלג במדרון . ההצע יהיה עדיין במחסור אך אנשים לא יקנו אלא דווקא ימכרו והציפיות המתגלגלות במדרון יגשימו את עצמן . כשמדובר בתנועות של המונים כך היה וכך יהיה תמיד .
35 חני 28/01/2014 16:36 ל-33 לגור בשכירות זה שיעבוד לכל החיים
שכירות היא לא זולה ובסופו של דבר זה "כסף שנזרק לפח". המשכנתא היא הלוואה לזמן מסויים ונגמרת לאחר תקופה מסויימת. ואז הנכס שלך. אז מה המשמעות של "לשבת על הגדר"?? היכן תגור-באויר?? קצת מחשבה לפני שכותבים שטויות.
ציון 28/01/2014 19:55 כן אבל זה לא מצדיק לשלם כל מחיר צריך מחיר דירה הגיוני (ל"ת)
משה 29/01/2014 14:10 מה זה הגיוני?כולם צריכים להתיישר לפי זה שאין לך גרוש?מי
שמשלם שכירות מבזבז את כספו, אלא אם כן הוא מכיר דירה אחת ושוכר דירה אחרת. לפחוות לא ישאר בלי כלום בפנסיה, או לפני.....
34 יופיטר שוקי הון 28/01/2014 16:31 קייס שילר שקרןןןןןןןןןן נוכללללללל ממציא מספריםםםםםםםםם
FOLCLOUSER נמשכים במרץ בארצות הברית שלא תיפלו בפח
33 יאיר 28/01/2014 16:20 עדיף לשבת על הגדר ולא לשעבד את החיים (ל"ת)
א. קונץ 28/01/2014 18:17 שב אתה על גדר דוקרנית... (ל"ת)
מני 29/01/2014 07:20 גם על הגדר הדוקרנית וגם בלי תרופות וזו התוצאה=שלשול של
תגובות היסטריות מוטרפות וזה בגלל סגירת וצמצום בתי חולי נפש.
32 צביקה דורון יועץנדלן 28/01/2014 16:19 כדי שהתשואה תהיה נורמלית מחירי המכירה צריכים לרדת
ולא שהשכירות צריכה להתייקר. יש יחס בין משכורת למחירי דיור וצריך לחזור להתאמה ביחס הזה.
31 בועז 28/01/2014 16:18 אמרתי לכם שהם נבהלים בזמן האחרון
לא קונים דירות ובצדק, אני גר בדירת חדר בת"א שבמנהטן הייתי משלם עליה פחות. כן מה שתגידי בגלל זה יורדים מהארץ.
ישראלי 28/01/2014 17:20 פחח, במנהטן הרבה יותר יקר מבת"א
צא ממרכז ת"א ואז לא תצטרך לגור בדירת חדר. אף אחד לא באמת באמת חייב לגור במרכז ת"א.
30 יופיטר שוקי הון 28/01/2014 16:18 שטויות מחירי השכירות הכי גבוהים (ל"ת)
29 בדבכט 28/01/2014 16:11 לחלוטין צודקים במיוחד בתל אביב (ל"ת)
28 נתי 28/01/2014 16:10 השכירויות נמוכות?
אבל לא ביחס לשכר? בעולם משלמים יקר אבל זה 10 אחוז מהשכר,וכאן זה לפחות 30 אחוז. בזמן האחרון באים כל אלה ששמים כותרת כאן לשחד אנשים לקנות מנופח.שילר מארה"ב רשם שיש כאן בועה וכל מי שאומר שלא שקרן
27 כ.מ 28/01/2014 16:10 הם מפחדים!!!!
מה חשבתם,שקבלן יודה שהמחירים יקרים?
26 יואב 28/01/2014 16:07 זה כמו להגיד: תפנימו, לא יהיו ירידות בבורסה. (ל"ת)
25 פחדניםםם 28/01/2014 16:06 דברי הבל ואינטרסים
הם מפחדים פחד מוות כי יודעים שהם הולכים ליפול... תחזיקו חזק טיפשים... לכל הזוגות תמתינו בסבלנות .. תגורוו בשכירות בנתיים אתם רק תרוויחו מזה
24 כיתתת יורין 28/01/2014 16:04 צריך לעשות צדק היסטורי ולא לחסוך באמצעים (ל"ת)
23 אל 28/01/2014 16:02 רק דיבורים
במקום סיסמאות עברו למיספרים אנא ממכם קבלנים מסכנים פיתחו את הספרים ותוכיחו במיספרים אם אתם באמת כאלה מסכנים והעלויות באמת כל כך גבוהות. אני לא מכיר אף פועל בניין שחי ברמה מעל הממוצע במשק.
22 גליוטין 28/01/2014 16:00 לחתוך את המעמד העושק ולהחזיר את הכח להמונים (ל"ת)
21 זוועת עולם 28/01/2014 15:59 הרשי פרידמן רוצה להביא את המחלות של אמריקה לארץ (ל"ת)
20 ביבילוג בכיר 28/01/2014 15:58 ביבי נכשל בהכל. אין כוחו אלא בפטפוטים (ל"ת)
19 שישי 28/01/2014 15:57 מממממממ מעניין!!!!
גם המשכורות הם מהנמוכות בעולם גם הרווחה היא מהנמוכות בעולם גם הרפואה מהמדינה היא הנמוכות מהעולם גם האוכלוסיה היא מהנמוכות שבעולם (לא בגובה) גם המורל שלנו הוא מהנמוכים בעולם אבל אבל אבל מחירי הדירות הם מהגבוהים בעולם!!! יש פחד אמיתי אצל הקבלנים הבנקים והטייקונים , לא לעולם חוסן גם האמריקאים חשבו שהנדלן רק עולה....אנחנו יודעים איך זה נגמר....שלא יעבדו עליכם השיא מאחורינו.
18 סאקו 28/01/2014 15:52 הם מפחדים !!! (ל"ת)
17 יעקב 28/01/2014 15:52 בכירי הנוכלים של המשק הישראלי...עם זבל (ל"ת)
16 ינתי פרזי 28/01/2014 15:44 רוב האנשים שמתראיינים יועמדו לדין אחרי פיצוץ הבועה...
על חלקם בניפוח וגזל של האזרחים במדינה.
15 בא 28/01/2014 15:37 ואז בגיל זקן ,לא תוכלו לשלם שכירות להרשי פרידמן
והוא יגיד לכם לכו קיבינימט ,למרות ששילמתם לו שכירות כול החיים ,כמו שעושים באמריקה ,ניויורק ,ואז תעברו לקרוון כמו באמריקה .הכול כמו באמריקה הרשי .
14 נדלניסט=בלוף שיווק 28/01/2014 15:34 דמגוגיה לפראייר=לפי משכורת/הכנסה הם מחיר יקר!!!!!!!!!!! (ל"ת)
13 בא 28/01/2014 15:33 בחירי הענף מדברים מפוזיציה . יעל למה את שוכחת מילים . (ל"ת)
12 בא 28/01/2014 15:31 שאלה לקבלנים ,מה זה מטבח קבלן , מושחטים . (ל"ת)
קבלן 02/02/2014 08:02 דווקא בכול המטבחים שלי השחיטה כשרה למהדרין (ל"ת)
אפרת 29/01/2014 14:13 אני לקחתי את המטבח שהקבלן נתן, עם יחידת בילטאין לתנור
ומיקרו ומאד מרוצה. בעתיד כשארמה אולי אחליף לקלאפות וכו', בינתיים קיבלתי אחלה מטבח, מספיק בהחלט.
11 asafridman 28/01/2014 15:20 הרשי פרידמן הזה גאון
תגור אתה בשכירות כל החיים שלך , הרי ברור שגם בגיל 70 יהיה לך קל לשלם 4,500 ש"ח לחודש עבור דירה. במיוחד כשהתנאים הסוציאליים במדינה שלנו מדהימים. מזל שאני לא מסתמך על המדינה.
10 איזי 28/01/2014 15:20 בכירי הענף מדברים
שימשיכו לדבר.... אין משמעות למה שהטיפוסים האלה זורקים לחלל האויר. אם הכוונה להצדיק את המשך ניפוח המחירים אז ברור לכל שהכל מונע מאינטרסים אישיים מובהקים. מי שרוצה לזרום עם דעת "המומחים" שיזרום. הכלכלה תכריע את כולכם, גם את ממשלת הזדון.
9 חיים 28/01/2014 15:04 השכירות גבוה מאוד באופן יחסי לריבית בבנק נקודה
כל הספוקולטים למינהם כמובן רוצים להתעשר...ולהרים את מחירי הדיור זה האינטרס שלהם....
8 אחד 28/01/2014 15:01 הקבלנים הם הראשונים לעמוד מול כיתת יורים על שוד הציבור (ל"ת)
7 מני 28/01/2014 14:54 בחול אחד מרויח כמו 2 פה. בחול הכסף מספיק להם לשכד
גנים אוכל מכונית . פה 2 עובדים ואין עתיד. אם הממשלה הזאת תמשיך כך לא לבנות ולא להוזיל את מחירי הדירות יגדל פה דור עני מרוד ההורים יפלו נטל על הממשלה . ממשלת אימפוטנטים במלוא הדרה
6 שים. 28/01/2014 14:54 ביחס למשכורת? ליוקר המחיה?תפסיקו עם נתונים מגמתיים ותלו (ל"ת)
5 חנן 28/01/2014 14:53 אם הקבלנים אומרים שהמחירים יעלו אז כנראה שזה נכון
סתאאאאאאם, בועת נדלן בדרך להתפוצץ ולא משנה מה יגידו...
4 דירות 28/01/2014 14:52 המטומטמים קונים ומשלמים אז מגיע להם שיעלה עוד (ל"ת)
3 u 28/01/2014 14:50 ומה עם הקנה מידה של המשכורות? (ל"ת)
2 פראייר 28/01/2014 14:49 מצחיק ששואלים קבלנים,לא הם לא מדברים מתוך
פוזיציה...חחחח
1 ש.מ 28/01/2014 14:46 לפי איזה קנה מידה??? שקרנים
לפי קנה מידת המשכורת? או לפי התשואה על מחיר הדירה? הרי מה לעשות שמחירי הדירות הם בשמיים
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש