תמיר דגן: "מחירי השכירויות בישראל הם לפי כל קנה מידה - מהנמוכים בעולם"

בכירי הנדל"ן השתתפו בפורום השנתי Dun's 100. אוהד דנוס: "לזוגות הצעירים אין מה לשבת על הגדר, לא תהיה ירידת מחירים"
נדל"ן
"אם יגיע מומחה מחוץ לישראל הוא יגיד שהמחירים צריכים לעלות", כך אמר היום (ג') תמיר דגן, מנכ"ל חברת שיכון ובינוי נדל"ן במסגרת הפורום השנתי Dun's 100 של קבוצת דן אנד ברדסטריט במסגרתו עסקו בכירי ענף הנדל"ן בין היתר בתחזיות למחירי הדירות למגורים בשנה הקרובה, דיור בר השגה, התחדשות עירונית וענף המשרדים והריטייל.

דגן הוסיף, "למרות זאת, יש פרמטר אחד שהעלה את מחיר הדירות וזה עלויות הבנייה. העלויות מאוד גבוהות, ישנם מחסור בעובדים וכתוצאה מכך- איכות הביצוע נפגעת. בתקופה שראש הממשלה כיהן כשר האוצר היו כ-90 אלף רישיונות עבודה. היום יש בקושי 5,000. המצב הזה משפיע על המחירים שעולים וזה מתגלגל לכיס הצרכן".

"למדינה עולה סדר גודל של מיליון שקל לכל דירה שהיא מתכננת לדיור בר השגה. במקום זה, שתיתן למשקיעים במחיר מלא והם ישכירו את זה לציבור. לא מבין את העליהום על היזמים. מחירי השכירות בישראל לפי כל קנה מידה הם מהנמוכים בעולם".

עליית תקטין את הביקוש

את דיברי הפתיחה בפורום נשא צח ברקי, סמנכ"ל אגף מידע כלכלה ומחקר בדן אנד ברדסטריט כשהציג במחקר שערכה הקבוצה ואמר: "ניתן לראות שמשנת 2005 כמעט שלא הייתה עלייה בשכר הריאלי במשק בעוד שמחירי הדירות עלו ביותר מ-46%. כמו כן חלה ירידה של קרוב ל-1% בכמות המועסקים ב1,000 חברות הגדולות במשק לשנת 2013".

ברקי העריך כי בשלוש השנים הקרובות המשק הישראלי צפוי להתמודד עם ארבעה אתגרים: אי שוויון בהכנסה, קיפאון ביצירת משרות במגזר העסקי, ירידה בכדאיות הכלכלית בפתיחה ותפעול עסקים וצפי להעלאת ריבית. לדבריו, "כשני שלישים מרוכשי הדירות, מונעים באופן כזה או אחר מהריבית בשוק. עליית הריבית בישראל בעקבות העולם, תקטין את אותם שני שלישים מהביקוש".

אין שום בועה

אוהד דנוס, יו"ר לשכת השמאים התייחס למחירי הנדל"ן וציין: "לזוגות צעירים אין מה לשבת הגדר, רצוי שיירכשו דירה מה שיותר מהר. כל עוד המערכת לא מסונכרנת, לא נראה ירידת מחירים. ואני צופה שזה לא יהיה בקרוב".

בנוסף ציין דנוס כי: "אין בועה במחירי הדירות. עיקר העלייה במחיר הדירות היא במרכיב הקרקע שרובו ככולו משווק ע"י המדינה. המדינה היא המרוויחה הגדולה ולא היזמים. מדינת ישראל כשלה בעשור האחרון מלייצר היצע באזורי ביקוש ולרכך את העלייה במחירים. לכן שאתה מנתח את השוק אתה מבין שאין שום בועה".

חנן מור , התייחס אף הוא למחירים ואמר, "יש שני סוגים של מחירים- מחירים בת"א ומחירים ביתר המדינה. מחירי הדיור במדינת ת"א לא נמצאים בשוויון כלכלי של מטר לדירה. מחירי הדירות במטרופולינים שונים במדינה, כגון חיפה, ב"ש וירושלים הרבה יותר יציבים. ולמרות זאת, זוגות צעירים מתקשים לקנות דירה. המפגש של מחיר מול היצע הוא לא במצב נורמלי".

זיו, שותף מנהל בחברת BDO- זיו האפט אמר,"כדי להגדיר בועה צריך להסתכל על כמה דברים. שיעור הבעלות בישראל הוא 70%. אין מלאי דירות בשוק וזה משפיע לבסוף על התנודתיות בשוק. תחת מצב קיים לא נראה שינוי דרמטי. אני חושב ששינוי בביטחון התעסוקתי ושינויים בריבית כן יכולים לסייע להורדת מחירי הדיור. דיור להשכרה מעניק פתרון לזוגות מסוימים. זה מוצר ביניים שדורש סיבסוד".

המחיר מגולגל לצרכן

אורן הוד, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים אמר "יש היום שלושה חסמים עיקריים שמונעים ירידת מחירים - קרקע דלה שלא משוחררת בכמויות, קבלת היתרים שאורכת המון זמן ועלויות הבנייה שכל הזמן עולות. כמות ההוצאות שיש לקבלן היום היא לא סבירה ולכן המחיר בסופו של דבר מגולגל לצרכן".

סגי איתן, מנכ"לית נכסים ובנין אמרה כי "הסבסוד צריך להיות לזוגות ולא ליזמים. אם נסתכל על השוק ב2013. היו ביקושים מאוד גדולים אבל הביקושים היו לדירות עד מיליון וחצי בגלל הקושי לממן. זה לדעתי יוביל לשינוי מגמה של בניית דירות קטנות יותר. ב2013 נמכרו רק 2,000 דירות של 3 חדרים".

"לגבי כל התכניות הגדולות אנחנו צריכים לחלק את זה. זה כמו שוק ההון. ברגע שמתכננים ל5- 6 שנים השוק משתכלל. צריך לטפל גם בעלויות הבנייה, היום עובד בענף הבנייה מרוויח כ- 20 אלף שקל משכורת. המדינה לא צריכה למקסם את הרווח מהקרקע, הקרקע עלתה בשנים האחרונות הכי הרבה".

ישראל מאוד מיוחדת

הרשי פרידמן, יו"ר אזורים : "ישראל היא מאוד מיוחדת. המנטליות של הישראלים, היא לקנות דירות ולא להשכיר דירות. בניו יורק יש אחוז גבוה של אנשים ששוכרים דירות לטווח ארוך וגם פה זה צריך להיות ככה".

פני המוסדיים לחו"ל

בהתייחסות להשפעה של הדופים המוסדיים על ענף הנדל"ן אמר אבי מוסלר, מנכ"ל אמות השקעות : "המוסדיים הופכים להיות חזקים בענף מהסיבה שהאלטרנטיבות שלהם לכסף פחות טובות. זה מביא אותם למצב של תחרות לא קטנה ויש גם רכישות מסוימות עם התפשרות נדל"נית".

אבי לוי, מנכ"ל מליסרון התייחס גם הוא לסוגיה זו ואמר "המוסדיים בארץ הם פחות פעילים והעסקאות בשנים האחרונות הן רק מאולצות. אני לא ראיתי מכירות מסיביות. אנחנו מכרנו כי נאלצנו. אזורים ואפריקה ישראל היו זקוקים למזומן לכן מכרו. לכן פני המוסדיים לחו"ל.

בארץ נולדה מאהבת חדשה

בהתייחסות לתכניתו של שר האוצר לפיד לדיור בר השגה אמר אוהד דנוס : "אני חושב שהתכנית של לפיד לא יכולה לצאת לפועל כי היא דורשת הפרשות ענקיות של קרקעות. בסופו של דבר שוק הנדל"ן הישראלי ימשיך לעבוד כמו שצריך. הבעיה שלנו היא שלא נותנים לשוק הפרטי לעשות את העבודה ומנסים להתערב".

"בארץ נולדה מאהבת חדשה והיא שוק הנדל"ן הישראלי וכל פוליטיקאי שמתעסק עם הנושא הזה נופל לבור. ההתאהבות היא איטית אך כואבת. המדינה לא מוכנה לבנות להשכרה ולכן בקטע הזה של המחאה החברתית אין בשורה, ובפועל המחירים רק עלו מאז".

תמיר דגן התייחס גם הוא לנושא ואמר "האמא הישראלית לא רוצה שהבן שלה ישכיר דירה 20 שנה. אם המדינה הייתה יוצאת במכרז שבה היא היתה מציעה ליזמים להציע דירות להשכרה לטווח ארוך ל-5 שנים ולאחר מכן לקנייה עם סבסוד של המדינה - אז אולי המצב היה פה משתנה".
תגובות לכתבה(71):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 59.
    "בכיר הענף" עלק, הם האויבים של עם ישראל (ל"ת)
    הם עושקים וגונבים 03/02/2014 10:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 58.
    מה אתם רוצים ממנו שיגיד שהמחירים גבוהים, איך הוא ימכור
    רוני 02/02/2014 18:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דירות, זה כמו שאני אמכור פלפל ואגיד שהפלפל שלי מאוד יקר ולא כדי לקנות ממני. עדיף לכם לקנות חצי מנת פלפל. נו באמת נותנים לחתול לדבר רעה על השנמנת, ברגע שלא תסתכלו הוא יקפוץ על השמנת או אל הבנק שלו לראות כמה החשבון תפח.9
    סגור
  • 57.
    מי שמקשיב לאינטרסנטים תאבי הכסף האלה-אידיוט!!!!!! (ל"ת)
    המשבר בפתח 31/01/2014 13:58
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 56.
    ישראל המקום היחיד בעולם עם החוצפה להעלות 10% ו 20% בשנה (ל"ת)
    לחוקק איסורים!!! 30/01/2014 19:17
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 55.
    הייתי מכניס אותם לתא גזים את היהודונים החמדנים האלה
    ואח"כ לכבשן 30/01/2014 00:41
    הגב לתגובה זו
    1 9
    הם פוגעים בעם ישראל
    סגור
  • הנה השמאל האוטו אנטישמי מרים את ראשו, זה חופש ההסתה (ל"ת)
    מסיתי הקרן החדשה 31/01/2014 11:06
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • זה לא "שמאל", זה אנשים שנדפקים על ידם (ל"ת)
    הם הורסים את העם 03/02/2014 10:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 54.
    חייבים להעלות מחירי השכירות הנמוכים
    משכיר לשוכר 29/01/2014 16:10
    הגב לתגובה זו
    1 2
    המשכירים נהנים מדיור זול. עוד מעט קיץ איך ניסע לקריביים אם ירדו מחירי השכירות. אני קורא למשכירי הדירות אחים יקרים 5000 ש"ח לשלושה חדרים זה המינימום.
    סגור
  • 53.
    חבורה של שקרנים ואינטרסנטים
    pshay 29/01/2014 13:18
    הגב לתגובה זו
    8 3
    לא מספיק להגיד "לפי כל קנה מידה " ולצפות שנאמין לשטויות שהשקרן הזה אומר - הרי כמעט כולם מכירים אנשים שגרים בחול ובטח שהנתון הזה שקרי ומגוחך נמאס מהשקרים ומהעובדה שכל אידיוט מקבל אייטם וכותרת
    סגור
  • 52.
    אוהד דנוס אתה טועה ומטעה
    רונן 29/01/2014 10:48
    הגב לתגובה זו
    4 3
    תהיה ירידת מחירים, על אפך וחמתך.
    סגור
  • טען עוד
  • 51.
    כל העורבים חברו יחד לגדר אחת
    משקיף צפוני 28/01/2014 22:50
    הגב לתגובה זו
    5 4
    ואת הקרע-קרע שלהם קוראים בקול גדול ואחיד בכדי שאדונם רוה"מ ימחא להם כפיים. הם לוקחים משכורות המתחילות ב-50-60 אלף ש"ח,ולכן נוח להם לומר את מה שאמרו. במילים אחרות,הם מעידים על עצמם שמצבם מעולם לא היה טוב יותר.
    סגור
  • 50.
    בבכירי הענף שמרויחים סכומי עתק על חשבון הציבור מדברים:) (ל"ת)
    תום 28/01/2014 21:27
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 49.
    במדינות המערביות גם אפשר לחיות כמו מלך ממשכורת ממוצעת (ל"ת)
    תום 28/01/2014 21:26
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • ברור והם רק מחכים לך שתגיע לפנק לפנק ולפנק. סע כבר! (ל"ת)
    מני 29/01/2014 07:21
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 48.
    בכירי הענף אינטרסנטים
    בכיר 28/01/2014 20:24
    הגב לתגובה זו
    6 4
    רק יפסידו אם המחירים ירדו
    סגור
  • 47.
    התנועה לשקיפות כלכלית
    התנועה 28/01/2014 19:54
    הגב לתגובה זו
    1 4
    הנה לכם עוד אחד מהלובי כך מפטמים את יוצא שואה כולם בלי יוצא מהכלל.כאילו לא שמעו על40% ילדים רעבים בלי צהרים.די ללובי ,ודי לנו מהמשכנתא שדחפתם לכולנו מקום המדינה לכול רק מי שרגלו דרכה אז באירופה.הם עבדו זוג עם הכנסות מחוץ בלי ילדים מה השגעון בלובי הזה בטלו חלקו לכול נצרך לפי מדד ההכנסה בלבד די
    סגור
  • 46.
    "בכירי הענף" חיים על הירח מנותקים לגמרה כנראה (ל"ת)
    ככה מדברים המליונרים 28/01/2014 19:26
    הגב לתגובה זו
    8 4
    סגור
  • 45.
    עוד שטויות
    י 28/01/2014 19:01
    הגב לתגובה זו
    2 7
    במחיר השכירות בארה"ב לא נכלל ביטוח ארנונה ועל השכירות משלמים מס הכנסה.. סך הכל בישראל המחיר ריאלי לחלוטין (תשואה של כ4% אחרי הוצאות)
    סגור
  • 44.
    כשיגיע יום הבוחר בעיית מחיר הדיור תצור מפה פוליטית חדשה (ל"ת)
    אלי 28/01/2014 18:26
    הגב לתגובה זו
    10 6
    סגור
  • 43.
    התשואה הנמוכה לא בגלל מחיר השכירות אלא מחיר הדירה
    אלי 28/01/2014 18:23
    הגב לתגובה זו
    17 3
    מחיר השכירות ביחס לשכר במשק הוא גבוה מהיחס במדינות המערב. ולגבי ירידת מחירי הדיור אז יש לי חדשות בשבילכם, נדרשות מעל 140 משכורות לדירה שזה יחס בועתי פרו, ומחירי הדיור לא רק שירדו הם כבר עכשיו בירידה.
    סגור
  • 42.
    "מומחי" נדל"ן אבל אומרים ישכיר במקום ישכור...
    אמיר 28/01/2014 18:15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    "מומחי" נדלן ולא יודעים מה ההבדל בין שוכר לבין משכיר... מעולם לא קראו חוזה השכרה...
    סגור
  • 41.
    אין בעיה נשווה את כל המחירים לאירופה אבל את השכר נעלה
    ברק 28/01/2014 17:46
    הגב לתגובה זו
    5 1
    וגם נוזיל את המזון המכוניות ואת האלקטרוניקה הבידורית (טלוויזיות וכו'). לא חוכמה לצעוק באירופה זה עולה יותר ולהתעלם מפרמטרים אחרים. אנחנו לא באירופה!!! התירוץ הזה נועד להצדיק עליות מחירים
    סגור
  • 40.
    מתי מגייסים חרדים לעבודה בבניין?
    ישראלי 28/01/2014 17:19
    הגב לתגובה זו
    7 3
    יש בישראל עשרות אלפי גברים צעירים, שהמעדיפים להתבטל בישיבה ממוזגת במקום לעבוד על פיגום. הגיע הזמן להפסיק קצבאות לבחורי ישיבה ולשלוח אותם לעבודה בבניין.
    סגור
  • 39.
    קיים בישראל עושק וחזירות בל תתואר בנושא השכירות והדירות (ל"ת)
    שמאי מקרקעין ותיק 28/01/2014 17:16
    הגב לתגובה זו
    13 8
    סגור
  • כולם דופקים אותי, אז אין לי ברירה אלא לדפוק אחרים...
    אמיר 28/01/2014 18:16
    הגב לתגובה זו
    0 4
    זה כל הסיפור
    סגור
  • כשהייתי טירון בצבא ב1979 אמר לי המפקד אים דפקו אותך פעם
    ציון 28/01/2014 19:45
    הגב לתגובה זו
    0 3
    ריאשונה אז מי שעשה זאת לא בסדר אבל אים שוב פעם דפקו אותך הבעיה אצלך וכניראה שאתה דפוק מאז אני בודק כל דבר וניזהר שיבעתיים בהכל פשוט דרך חיים
    סגור
  • 38.
    מחירי הדירות והשכירות הזויים ביותר ומהיקרים בעולם
    אל תשמעו לאינטרסנטים 28/01/2014 17:10
    הגב לתגובה זו
    13 8
    עושקים אותכם במחירי השכירות
    סגור
  • 37.
    דנוס - עוד חוכמולוג שלא רואה מטר קדימה
    נדלניסט 28/01/2014 16:54
    הגב לתגובה זו
    12 5
    כולם יאכלו את הכובע במוקדם או במאוחר
    סגור
  • 36.
    דנוס נחרץ וטועה כי אינו כלכלן - השוק קרוב לירידה
    ותיק בתחום 28/01/2014 16:38
    הגב לתגובה זו
    10 4
    אמנם דנוס לא טעה בשנתיים האחרונות כשטען שהשוק לא יירד אך בגלל חוסר רקע כלכלי וניסיון בפסיכולוגית שווקים המונעים ע"י המונים אינו מבין שאנו קרובים להיפוך הסנטימנט ומשם לא יהיה ניתן לעצור את כדור השלג במדרון . ההצע יהיה עדיין במחסור אך אנשים לא יקנו אלא דווקא ימכרו והציפיות המתגלגלות במדרון יגשימו את עצמן . כשמדובר בתנועות של המונים כך היה וכך יהיה תמיד .
    סגור
  • 35.
    ל-33 לגור בשכירות זה שיעבוד לכל החיים
    חני 28/01/2014 16:36
    הגב לתגובה זו
    6 10
    שכירות היא לא זולה ובסופו של דבר זה "כסף שנזרק לפח". המשכנתא היא הלוואה לזמן מסויים ונגמרת לאחר תקופה מסויימת. ואז הנכס שלך. אז מה המשמעות של "לשבת על הגדר"?? היכן תגור-באויר?? קצת מחשבה לפני שכותבים שטויות.
    סגור
  • כן אבל זה לא מצדיק לשלם כל מחיר צריך מחיר דירה הגיוני (ל"ת)
    ציון 28/01/2014 19:55
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • מה זה הגיוני?כולם צריכים להתיישר לפי זה שאין לך גרוש?מי
    משה 29/01/2014 14:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שמשלם שכירות מבזבז את כספו, אלא אם כן הוא מכיר דירה אחת ושוכר דירה אחרת. לפחוות לא ישאר בלי כלום בפנסיה, או לפני.....
    סגור
  • 34.
    קייס שילר שקרןןןןןןןןןן נוכללללללל ממציא מספריםםםםםםםםם
    יופיטר שוקי הון 28/01/2014 16:31
    הגב לתגובה זו
    0 5
    FOLCLOUSER נמשכים במרץ בארצות הברית שלא תיפלו בפח
    סגור
  • 33.
    עדיף לשבת על הגדר ולא לשעבד את החיים (ל"ת)
    יאיר 28/01/2014 16:20
    הגב לתגובה זו
    13 5
    סגור
  • שב אתה על גדר דוקרנית... (ל"ת)
    א. קונץ 28/01/2014 18:17
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • גם על הגדר הדוקרנית וגם בלי תרופות וזו התוצאה=שלשול של
    מני 29/01/2014 07:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תגובות היסטריות מוטרפות וזה בגלל סגירת וצמצום בתי חולי נפש.
    סגור
  • 32.
    כדי שהתשואה תהיה נורמלית מחירי המכירה צריכים לרדת
    צביקה דורון יועץנדלן 28/01/2014 16:19
    הגב לתגובה זו
    16 6
    ולא שהשכירות צריכה להתייקר. יש יחס בין משכורת למחירי דיור וצריך לחזור להתאמה ביחס הזה.
    סגור
  • 31.
    אמרתי לכם שהם נבהלים בזמן האחרון
    בועז 28/01/2014 16:18
    הגב לתגובה זו
    12 7
    לא קונים דירות ובצדק, אני גר בדירת חדר בת"א שבמנהטן הייתי משלם עליה פחות. כן מה שתגידי בגלל זה יורדים מהארץ.
    סגור
  • פחח, במנהטן הרבה יותר יקר מבת"א
    ישראלי 28/01/2014 17:20
    הגב לתגובה זו
    4 6
    צא ממרכז ת"א ואז לא תצטרך לגור בדירת חדר. אף אחד לא באמת באמת חייב לגור במרכז ת"א.
    סגור
  • 30.
    שטויות מחירי השכירות הכי גבוהים (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 28/01/2014 16:18
    הגב לתגובה זו
    12 6
    סגור
  • 29.
    לחלוטין צודקים במיוחד בתל אביב (ל"ת)
    בדבכט 28/01/2014 16:11
    הגב לתגובה זו
    2 12
    סגור
  • 28.
    השכירויות נמוכות?
    נתי 28/01/2014 16:10
    הגב לתגובה זו
    9 7
    אבל לא ביחס לשכר? בעולם משלמים יקר אבל זה 10 אחוז מהשכר,וכאן זה לפחות 30 אחוז. בזמן האחרון באים כל אלה ששמים כותרת כאן לשחד אנשים לקנות מנופח.שילר מארה"ב רשם שיש כאן בועה וכל מי שאומר שלא שקרן
    סגור
  • 27.
    הם מפחדים!!!!
    כ.מ 28/01/2014 16:10
    הגב לתגובה זו
    12 5
    מה חשבתם,שקבלן יודה שהמחירים יקרים?
    סגור
  • 26.
    זה כמו להגיד: תפנימו, לא יהיו ירידות בבורסה. (ל"ת)
    יואב 28/01/2014 16:07
    הגב לתגובה זו
    9 6
    סגור
  • 25.
    דברי הבל ואינטרסים
    פחדניםםם 28/01/2014 16:06
    הגב לתגובה זו
    11 5
    הם מפחדים פחד מוות כי יודעים שהם הולכים ליפול... תחזיקו חזק טיפשים... לכל הזוגות תמתינו בסבלנות .. תגורוו בשכירות בנתיים אתם רק תרוויחו מזה
    סגור
  • 24.
    צריך לעשות צדק היסטורי ולא לחסוך באמצעים (ל"ת)
    כיתתת יורין 28/01/2014 16:04
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 23.
    רק דיבורים
    אל 28/01/2014 16:02
    הגב לתגובה זו
    6 4
    במקום סיסמאות עברו למיספרים אנא ממכם קבלנים מסכנים פיתחו את הספרים ותוכיחו במיספרים אם אתם באמת כאלה מסכנים והעלויות באמת כל כך גבוהות. אני לא מכיר אף פועל בניין שחי ברמה מעל הממוצע במשק.
    סגור
  • 22.
    לחתוך את המעמד העושק ולהחזיר את הכח להמונים (ל"ת)
    גליוטין 28/01/2014 16:00
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור
  • 21.
    הרשי פרידמן רוצה להביא את המחלות של אמריקה לארץ (ל"ת)
    זוועת עולם 28/01/2014 15:59
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 20.
    ביבי נכשל בהכל. אין כוחו אלא בפטפוטים (ל"ת)
    ביבילוג בכיר 28/01/2014 15:58
    הגב לתגובה זו
    13 1
    סגור
  • 19.
    מממממממ מעניין!!!!
    שישי 28/01/2014 15:57
    הגב לתגובה זו
    14 3
    גם המשכורות הם מהנמוכות בעולם גם הרווחה היא מהנמוכות בעולם גם הרפואה מהמדינה היא הנמוכות מהעולם גם האוכלוסיה היא מהנמוכות שבעולם (לא בגובה) גם המורל שלנו הוא מהנמוכים בעולם אבל אבל אבל מחירי הדירות הם מהגבוהים בעולם!!! יש פחד אמיתי אצל הקבלנים הבנקים והטייקונים , לא לעולם חוסן גם האמריקאים חשבו שהנדלן רק עולה....אנחנו יודעים איך זה נגמר....שלא יעבדו עליכם השיא מאחורינו.
    סגור
  • 18.
    הם מפחדים !!! (ל"ת)
    סאקו 28/01/2014 15:52
    הגב לתגובה זו
    10 4
    סגור
  • 17.
    בכירי הנוכלים של המשק הישראלי...עם זבל (ל"ת)
    יעקב 28/01/2014 15:52
    הגב לתגובה זו
    12 4
    סגור
  • 16.
    רוב האנשים שמתראיינים יועמדו לדין אחרי פיצוץ הבועה...
    ינתי פרזי 28/01/2014 15:44
    הגב לתגובה זו
    16 4
    על חלקם בניפוח וגזל של האזרחים במדינה.
    סגור
  • 15.
    ואז בגיל זקן ,לא תוכלו לשלם שכירות להרשי פרידמן
    בא 28/01/2014 15:37
    הגב לתגובה זו
    2 1
    והוא יגיד לכם לכו קיבינימט ,למרות ששילמתם לו שכירות כול החיים ,כמו שעושים באמריקה ,ניויורק ,ואז תעברו לקרוון כמו באמריקה .הכול כמו באמריקה הרשי .
    סגור
  • 14.
    דמגוגיה לפראייר=לפי משכורת/הכנסה הם מחיר יקר!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    נדלניסט=בלוף שיווק 28/01/2014 15:34
    הגב לתגובה זו
    9 5
    סגור
  • 13.
    בחירי הענף מדברים מפוזיציה . יעל למה את שוכחת מילים . (ל"ת)
    בא 28/01/2014 15:33
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 12.
    שאלה לקבלנים ,מה זה מטבח קבלן , מושחטים . (ל"ת)
    בא 28/01/2014 15:31
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • דווקא בכול המטבחים שלי השחיטה כשרה למהדרין (ל"ת)
    קבלן 02/02/2014 08:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אני לקחתי את המטבח שהקבלן נתן, עם יחידת בילטאין לתנור
    אפרת 29/01/2014 14:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ומיקרו ומאד מרוצה. בעתיד כשארמה אולי אחליף לקלאפות וכו', בינתיים קיבלתי אחלה מטבח, מספיק בהחלט.
    סגור
  • 11.
    הרשי פרידמן הזה גאון
    asafridman 28/01/2014 15:20
    הגב לתגובה זו
    7 4
    תגור אתה בשכירות כל החיים שלך , הרי ברור שגם בגיל 70 יהיה לך קל לשלם 4,500 ש"ח לחודש עבור דירה. במיוחד כשהתנאים הסוציאליים במדינה שלנו מדהימים. מזל שאני לא מסתמך על המדינה.
    סגור
  • 10.
    בכירי הענף מדברים
    איזי 28/01/2014 15:20
    הגב לתגובה זו
    10 4
    שימשיכו לדבר.... אין משמעות למה שהטיפוסים האלה זורקים לחלל האויר. אם הכוונה להצדיק את המשך ניפוח המחירים אז ברור לכל שהכל מונע מאינטרסים אישיים מובהקים. מי שרוצה לזרום עם דעת "המומחים" שיזרום. הכלכלה תכריע את כולכם, גם את ממשלת הזדון.
    סגור
  • 9.
    השכירות גבוה מאוד באופן יחסי לריבית בבנק נקודה
    חיים 28/01/2014 15:04
    הגב לתגובה זו
    14 4
    כל הספוקולטים למינהם כמובן רוצים להתעשר...ולהרים את מחירי הדיור זה האינטרס שלהם....
    סגור
  • 8.
    הקבלנים הם הראשונים לעמוד מול כיתת יורים על שוד הציבור (ל"ת)
    אחד 28/01/2014 15:01
    הגב לתגובה זו
    15 5
    סגור
  • 7.
    בחול אחד מרויח כמו 2 פה. בחול הכסף מספיק להם לשכד
    מני 28/01/2014 14:54
    הגב לתגובה זו
    16 5
    גנים אוכל מכונית . פה 2 עובדים ואין עתיד. אם הממשלה הזאת תמשיך כך לא לבנות ולא להוזיל את מחירי הדירות יגדל פה דור עני מרוד ההורים יפלו נטל על הממשלה . ממשלת אימפוטנטים במלוא הדרה
    סגור
  • 6.
    ביחס למשכורת? ליוקר המחיה?תפסיקו עם נתונים מגמתיים ותלו (ל"ת)
    שים. 28/01/2014 14:54
    הגב לתגובה זו
    11 5
    סגור
  • 5.
    אם הקבלנים אומרים שהמחירים יעלו אז כנראה שזה נכון
    חנן 28/01/2014 14:53
    הגב לתגובה זו
    19 4
    סתאאאאאאם, בועת נדלן בדרך להתפוצץ ולא משנה מה יגידו...
    סגור
  • 4.
    המטומטמים קונים ומשלמים אז מגיע להם שיעלה עוד (ל"ת)
    דירות 28/01/2014 14:52
    הגב לתגובה זו
    11 6
    סגור
  • 3.
    ומה עם הקנה מידה של המשכורות? (ל"ת)
    u 28/01/2014 14:50
    הגב לתגובה זו
    12 4
    סגור
  • 2.
    מצחיק ששואלים קבלנים,לא הם לא מדברים מתוך