20:30 לקראת תנודה חדה במדדים השבוע? שימו לב למצב הקיצון שמאיים להתפרץ >>

17:09 מחאת הנכים: כביש החוף נפתח לתנועה לאחר שנחסם למשך כשעה

17:03 שר החוץ הסעודי בנאומו באו"ם: "לא רואים סיבה להמשך הסכסוך הישראלי-ערבי

16:56 פרשת ישראל ביתנו: כתב אישום נגד איש העסקים משה קליסקי

13:55 מניית כלכלית ירושלים מרכזת מחזור חריג של 32.5 מיליון שקל >>

13:33 מדד SME60 ממשיך לתקן מעלה - מזנק עוד 1.4%

13:08 שטייניץ מגיב על החקירות בסביבתו >>

10:31 אקסלנס ברוקראז': "התקלה בתמר - אירוע חיובי לבזן" >>

10:16 תאת טכנולוגיות: חוזה בשווי של 40 מיליון דולר עם חברת תעופה גדולה >>

10:09 אירונאוטיקס רוכשת את Chassis Plans תמורת 6 מיליון דולר >>

10:05 טראמפ: איראן משתפת פעולה עם צפון קוריאה, הסכם הגרעין לא מוצלח

08:10 מזור חוזרת עם פער חיובי של 4.1%

08:10 טאואר חוזרת עם פער שלילי של 2.3%

08:10 טבע חוזרת עם פער שלילי של 1.2%

22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה צללה >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה בזק של 9% מהשיא, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של הקרן הגדולה בעולם - הנה ההחזקות המרכזיות >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

בוכים שאין כסף לדירה? 66% מהזוגות הצעירים לא ירכשו דירת 3 חדרים ישנה

כך עולה ממדד Bizportal וגיאוקרטוגרפיה לינואר. היכן בארץ 85% מהצעירים לא יתפשרו על פחות מדירת 4 חד' חדשה? כנסו לנתונים
 |  64
תמונת מצב
Share
שנת 2014 נפתחת עם עלייה בביקוש לדירות ביחס לסוף שנת 2013 – מדד Bizportal ומכון גיאוקרטוגרפיה שבודק את רצון הציבור לרכוש דירות מראה כי יותר משקי בית מתכננים לרכוש דירה בתקופה הקרובה, זאת לאחר שבחודשים האחרונים בוצעו מידי חודש מעט פחות מ-9,000 עסקאות בחודש. עם תחילת השנה החדשה מסתמן כי שיעור גבוה יותר ממשקי הבית עומדים בפני חיפוש דירה ומתכננים רכישה של דירה (חדשה או ישנה).


לדבריה של רינה דגני, מנכ"לית גיאוקרטוגרפיה, "מספר העסקאות בפועל עתיד להיפגע בחודש ינואר בעקבות השביתה בטאבו אך בחודש-חודשיים הקרובים צפויה פעילות ערה לעובדים שחוזרים מהשביתה".
הביקוש למגורים; קרדיט: גיאוקרטוגרפיה
הביקוש למגורים; קרדיט: גיאוקרטוגרפיה

בנוסף למדד הקבוע בדבר הביקוש לדירות בחודש הקרוב, נבחן מדיי חודש נושא בוער הנמצא על סדר היום. במדד נבחנה סוגיית ההתפשרות על רכישת דירה קטנה וישנה יותר על ידי זוגות צעירים לרקע עליות המחירים בשנים האחרונות.

השאלה שנשאלה היא – כזוג צעיר, האם תעדיף לרכוש דירת 4 חדרים חדשה או דירת 3 חדרים יד שנייה. במדד נמצאה העדפה ברורה לרכישה של דירה חדשה בת 4 חדרים – כמעט שני שליש מהישראלים שהיו עומדים היום בפני החלטה לרכוש דירה כזוג צעיר היו מעדיפים דירת 4 חדרים חדשה וכשליש בלבד היו מעדיפים דירת 3 חדרים ישנה.

מבוגרים מעדיפים דירות 3 חדרים
כמו כן, מהמדד עולה כי לגברים ונשים יש העדפות דומות באשר לגודל הדירה וההבדלים בהעדפות מתבטאים ברמת ההכנסה, גיל ומקום המגורים:

• כמחצית מבעלי הכנסה נמוכה מהממוצע, יסתפקו בדירה בת 3 חדרים על פני דירת 4 חדרים חדשה. זאת נוכח מצבם הכלכלי וההכרות עם רמת המחירים של דירות חדשות, קהל זה מודע למגבלות שלו ומראש יעדיף דירה זולה יותר.• כ-44% מבני 55 ומעלה יעדיפו דירת 3 חדרים ישנה מהסיבות הבאות:
1. העדפת מגורים בשכונות ותיקות בהן יש דירות ישנות בנות 3 חדרים, אבל בהן יש קהילה מוכרת.
2. צניעות והסתפקת במועט- מוותרים על שטח שעולה על הצורך.• נתון מעניין שעולה מהמדד הוא, כי רק 15% מתושבי השרון (אזור מבוסס) ישקלו מגורים בדירה קטנה כזוג צעיר, הם יעדיפו את הדירה הגדולה והמרווחת בשכונה חדשה.

• לעומתם, 43% מתושבי המרכז יבחרו בדירת 3 חדרים קטנה אולי בגלל מחסור בהיצעים ורמת מחירים גבוהה של דירות חדשות.

"תרבות של קנייה מעבר לצרכים"
דגני סבורה, על סמך הנתונים, כי "עדיין יש שוק לדירות הישנות במרכזי הערים, אבל התפתחה בישראל תרבות של קנייה מעבר לצרכים (ואולי גם ליכולות). הזוגות הצעירים מעדיפים לרכוש דירות חדשות, שבמקרים רבים הן מעבר ליכולות שלהם ומפספסים מחירים נמוכים משמעותית בדירות דומות בגודלן אך לא חדשות."
איזו דירה מעדיפים לרכוש זוג צעיר? קרדיט: גיאוקרטוגרפיה
איזו דירה מעדיפים לרכוש זוג צעיר? קרדיט: גיאוקרטוגרפיה

רינה דגני; קרדיט: יח"צ
"אם נסתכל על שוק דירות היד השנייה, נראה כי המחירים בשוק זה נמוכים משמעותית מדירות חדשות- זוג צעיר שרוצה לגור באזור השרון יוכל לרכוש דירת 3 חדרים בנתניה במחיר של 850 אלף שקל בממוצע. בחדרה, דירה דומה תעלה כ- 663 אלף שקל בממוצע", טוענת דגני. "לדירות אלו יש פוטנציאל לעבור תהליכים של התחדשות עירונית וכך ערכה של הדירה יעלה. אין ספק שלמגורים בדירה ישנה יש עלויות אחרות כמו תחזוקה גבוה יותר ורמת חיים שאינה דומה לרמת חיים בשכונות חדשות אך, לצד זה, הזוג הצעיר יתגורר בשכונה שיש בה שירותים ציבוריים מבוססים וקהילה שיש לה צביון ומשמעות".

מבחינת אזורי הביקוש בינואר, מתברר שלא נראו שינויים בהשוואה לנתוני חודש דצמבר 2013.

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

64 תגובות ב-21 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
21 רועי 30/01/2014 21:12 איזה שטויות הסיבה הנוספת היא
שרוב הדירות הישנות היום יש עליהן שלט או פינוי בינוי או תמ"א 38, גם הדבר הלכאורה טוב הזה הקפיץ מחירי דירות שלא שוות כלום במצב מוזנח מאד ובטח לשכוח ממעלית וכו, ובכלל אין דירות ב 700 אש"ח, ואם תמצא ב 800 ועוד מינמום 60 אש"ח שיפוץ, אין שום הגיון וסיבה לקנות. איך אפשר בכלל למצוא משהו?????
20 דני 26/01/2014 17:52 כתבה מטופשת שלא נוגעת בסיבות האמיתיות
הרי ברמת המחירים כיום גם 3 חדרים ישנה זה משכנתה לעשרות שנים ודירה כזו לא מאפשרת את הרחבת המשפחה. ההגיון של להתחיל מ3 חדרים ולהתקדם כבר לא רלוונטי כש3 חדרים כ"כ יקרה. "קהילה עם צביון ומשמעות" , על מה אתם מדברים? אתם על פטריית הזיה?!
19 אני 26/01/2014 11:51 כי מבוגרים לא מרחיבים משפחה (ל"ת)
פינוקי 26/01/2014 14:27 3 חדרים מספיקה לזוג+ילד
בשלב שבו מדובר בזוג צעיר ללא ילדים דירת 3 חדרים מספיקה מעל ומעבר, לצרכי התרחבות ראשונית לילד הראשון. לא ברור בכלל אם תהיה התרחבות כזו, ואפילו אם יגיע הילד השני, אחרי עוד כמה שנים, תמיד אפשר לשכור ולהשכיר, או לשדרג - אבל רק בנקודת הזמן שבה זקוקים לכך, ולא לשרוף מאות אלפי שקלים, שאין לכם, על דונמים מיותרים של בלטות.
גיחוכי 26/01/2014 18:45 דונמים של בלטות? אתה ממש המום, או שתקוע עם 3 חדרים ישנה
בראשל"צ בלי יכולת למכור כבר 3 שנים.... בדירת 3 חדרי בקושי אפשר לנשום, ומי בארץ נשאר עם ילד אחד? בין 2-3 זה המינימום. ההשקעה ב-4 או 3 כמעט אותו דבר רק שאח"כ צריך שוב להחליף וזה עולה הרבה. ושכירות? לך תגור אתה בשכירות עם ילדים, נמאס. ואגב, אם תוריד את המחיר של ה-3 יש משקיעים שיקנו ממך וזהו.
פינוקי 28/01/2014 14:55 האם אתה ערבי או חרדי?
אם לא אז לא ברור המשפט הבא שלך: "2-3 ילדים זה המינימום". כמעט אף חילוני לא מביא יותר מ 3 ילדים. רבים מביאים 2 ורבים מסתפקים בילד אחד, או בכלל לא. יש הרבה שבשבילם כלב או חתול זה הילד. לכל אלה אין שום סיבה להתחיל את החיים עם דירת פינוקי של 4 חדרים.
18 אני 26/01/2014 11:26 לאחר כמה שנים, כשרוכשים דירה יותר גדולה ויותר חדשה,
מסתבר שהמאמץ היה כידאי
פינוקי 26/01/2014 14:24 לאחר כמה שנים יש סיכוי טוב שמתגרשים
ואז מסתבר שסתם שרפתם כמה מאות אלפי שקלים על דונמים שוממים של בלטות, וגם שילמתם עליהם יותר ארנונה. לא חבל? הרבה גירושים קורים על רקע כלכלי, ומי שקונה דירה גדולה מדי מעלה את הסיכוי שלו להתגרש.
גיחוכי 26/01/2014 18:46 לא כול דבר כמו אצלך ואנחנו משתתפים בצערך, ראינו את מאות
הדירות הישנות בראשל"צ שלא מגיעות אפילו למחצית מחיר חדשה, ותקועות ומסתובבות שנים בין מתווכים, עד שנופל האסימון ומבינים שאין סיכוי להגיע למיליון ומוכרים.
פינוקי 28/01/2014 14:57 מעולה! אלה בדיוק הדירות שצריך לחפש
נכון. זה לא בניין מפואר עם לובי מרשים, חניה, מחסן, מרפסת ומעלית, כמו במערב ראשל"צ. אז מה? זה קורת גג, בגוש דן, וזה עולה הרבה פחות כסף. ההבדל בין 800 אלף ל 1.6 מיליון הוא עצום, בשביל זוג צעיר בתחילת דרכו.
17 עוד סקר שקרי 24/01/2014 10:57 תציינו שרינה דגני וגאוחרטא עובדים עבור התאחדות הקבלנים (ל"ת)
16 אייל 23/01/2014 19:03 נשמע קצת מוזר
מצב השוק היום אצל כולנו לא חגיגה וכל מי שעומד לפני לקיחת משכנתא יודע כמה הרגע נראה גורלי, כמה אתה מקווה שהתאימו לך מסלול טוב, שהבנק שלך באמת מומחה למשכנתאות ולא סתם מנסה לגזור קופון. אז נשמע לי קצת מוזר ש66% ממדגם צעירים באמת מסננים עכשיו עד לרמה כזאת
15 צביקה דורון יועץנדלן 23/01/2014 15:17 אבל ההורים נותנים עוד ועוד אז למה להסתפק ב 3 חדרים ????
מגרדים מההורים שלה 200,000 ואם ההורים שלו גרושים אז מגרדים בנפרד מאמא שלו ומאבא שלו והנה הון עצמי נחמד של 500,000 ועם משכנתא קטנה של 1,000,000 אפשר לקנות 4 חדרים באם המושבות ב 1.5 מיליון...
מתי 24/01/2014 00:27 צביקה לא צריך לאכול את הלב, הימרת על לוד ולא הצלחת, לא
סוף העולם, יש ערבים ועבריינים שיקנו.
פינוקי 23/01/2014 17:06 או להסתפק ב... 3 חדרים בפ"ת
במיליון שקלים, ואז לקחת רק 500 אלף משכנתא, ולא מיליון. משכנתא קטנה יותר תאפשר יותר גמישות בתקציב המשפחתי (פיטורין לא ימוטטו אתכם באופן מיידי), תשלום ריבית נמוך יותר ופחות ארנונה. אם בעתיד יהיו עוד 2 ילדים תמיד אפשר יהיה לשדרג ל 4 חדרים, או להשכיר את ה 3 ולשכור 4, אבל כל עוד הזוג שלנו מגדל רק את עצמו והחתול? למה לשרוף, סתם, פשוט סתם, עוד 500 אלף שקלים, על חדר מיותר בדירה? אלה 500 אלף שקלים שאין לזוג הצעיר שלנו, ועליהם הם גם נדרשים לשלם ריבית. בריבית שנתית של 5% זה אומר לשרוף, סתם, עוד 25 אלף שקל לבנק. לא חראם? עם עוד אלפיים שקל לחודש בטח יכולתם לעשות דברים שימושיים יותר מעוד חדר שומם בדירה. אפילו אם תהיה ירידת מחירים כללית במשק, הירידה האבסולוטית בשקלים בדירה קטנה תהיה קטנה מהדירה הגדולה, ובנוסף חסכנו את הריבית על ה 500 אלף אקסטרא משכנתא בכמה שנים. זה מה שקורה שקונים לפי העיניים, ולא לפי הצרכים.
הומלס 24/01/2014 23:42 פינוקי - כמה שטויות אתה מדבר
נראה לי אתה ילד בן 12 שלא מבין כלום מהחיים שלו וחי בללה לנד... מנגד - אולי אתה מישהו בן 60 שחי על המחירים שהיו פה לפני 40 שנה. אז תתעורר. העולם השתנה. עם מחירי הדירות והחזרי המשכנתא היום - איך אפשר לחסוך בכלל??
פינוקי 26/01/2014 14:28 מי שקונה דירה גדולה מדי באמת לא יוכל לחסוך
כי הוא משלם עוד כסף כדי לממן חדר מיותר. סתם, פשוט סתם. מי שצנוע, ורוכש בדיוק לפי צרכיו, כן יוכל לחסוך.
14 בא 23/01/2014 14:04 ולמה באירופה כולם במרצדס וכאן במיני מיקרו לא בטוחה .
במקרה תאונה המיני מיקרו מסוכנת מאוד ואנשים יהרגו סתם ,זה לא בדיחה ,מחיר מרצדס באירופה כמו סוברו בארץ .
דני 24/01/2014 14:01 שבילי אופני
למען עתיד ילדינו. רכב שווה עצבים ובזבוז וכהות חושים ועושה רע בנשמה.
פינוקי 23/01/2014 14:37 באירופה הרבה יותר נוסעים בתח"צ
ואף אחד לא רואה בנסיעה באוטובוס, או ברכבת קלה/תחתית, סוג של פגיעה באגו. אבל כאן? אם הצעירים המפונקים לא יסעו ברכב פרטי, וחלקם אפילו בליסינג, שזו שיטת לוקסוס יקרה במיוחד, אז הם "מקופחים", ופגעת קשה באגו שלהם.
דני 26/01/2014 17:55 באירופה יש תחבורה ציבורית יעילה
רכבות תחתית, רכבות קלות.
13 בא 23/01/2014 13:57 השאלה ,כרגיל ,מי הזמין את הסקר . (ל"ת)
12 יעקב 23/01/2014 13:56 דור של זבל שדורש דירה 4 חדרים בגיל 25 ומרצדס בחניה..... (ל"ת)
מתי 24/01/2014 00:29 זבל אתה. כול אחד עושה חשבון לעצמו. (ל"ת)
אהוד 23/01/2014 14:41 להתחיל מלמטה
לפני שלושים שנה העדפתי לקנות דירה במחיר ובאזור לפי היכולת הכלכלית שלי.לא קניתי אוטו חדש אלא שנסעתי על אוטו ישן מאוד.את הסטא'ז עשיתי על סוסיתא במשך חמש שנים כדי לקבל ביטחון בנהיגה בכביש.עבדתי מאוד קשה כדי להחזיר את המשכנתא.לא התפנקתי.עבדתי בחיי עד היום כ-21,000 שעות נוספות מעבר לשעות העבודה הרגילות שהייתי חייב לעבוד.
מתי 24/01/2014 00:32 יופי אהוד, קיבלת מחיאות כפיים סוערות. אבל במחיר שדורשים
לדירה ישנה, צריך להוסיף200-300000 ש"ח בשביל לעשות אותה נורמלית, ואם השכנים ישתפו פעולה (וכנראה שלא) אפשר להוסיף מעלית בחצי מיליון לפחות, או 3 קומות על בניין ישן??? בקיצור, מים לא שופכים לסל, עדיף להשקיע בדירה חדשה שגם תעלה בערכה. כול הבתים החדשים עם שיפוץ חזית, וכו' רק משפרים את סיכויי הדיירים למכור ולברוח, אבל לא ממש משפיעים על המחיר וכדאיות ההשקעה.
11 בא 23/01/2014 13:56 בסקר שאני עשיתי ה5 דקות ,התברר ש100 אחוז רוצים דירה
בחצי מליון שקל ושלא יסחטו אותם כול החיים . דירות שיכון היו מחלקים החינם ,לא מזמן .
מתי 24/01/2014 00:32 למי חילקו בחינם חוץ מלאתיופים? (ל"ת)
10 בא 23/01/2014 13:54 שמעתי על אחת בהולנד שהתחתנה עם עצמה ,ולגמרי משהו
אחר ,מי זאת בתמונה .
9 תמר 23/01/2014 12:50 ההבדל בין דירה חדשה לישנה זניח
ביחוד כשלוקחים את עלויות השיפוץ בחשבון
פינוקי 23/01/2014 13:47 סוד כמוס: לא באמת באמת חייבים לשפץ
לחילופין אפשר לדחות את השיפוץ לעוד 5 שנים, לכשירווח כלכלית. זה אולי יזעזע אותך מבחינה נפשית, אבל באמת לא קורה שום דבר, אבל שום דבר, אם את הולכת על בלטות בצבע קרם במקום בצבע מוקה, ואם הדלת במטבח טיפה חורקת? רססי עם wd40 או החליפי את הציר. זה עולה "טיפה" פחות מדלתא של 500 אלף-1 מיליון שקלים. מרפסת ומחסן זה נחמד, אך גם כן, פינוקים לא הכרחיים.
דני 26/01/2014 17:59 רק לחם יבש ומים.
כל השאר מותרות של עולם ראשון.
אלי 24/01/2014 22:51 אבל מה עושים כשיש בעיות צנרת? ורטיבות מחלחלת בקירות?
חייבים לשפץ אחרת יהיה הרבה יותר גרוע והרבה יותר יקר. אז עדיף כבר לעשות הכול ביחד וזה עולה הרבה ובסוף עדיין נשארים עם בנין ותשתיות ישנות ושכונה מתנוונת.
פינוקי 26/01/2014 14:31 קוראים לאינסטלטור
והוא מתקן לך את הסתימה בצנרת ב 300 שקל. אפילו אם זה קורה אחת לשנה זה עדיין מדובר בגרושים למול השופוני שבבחירת דירה גדולה וחדשה, העולה מאות אלפי שקלים יותר. התשתיות בשכונה ישנה דווקא עדיפות על אלה שבשכונה חדשה, כי הכל כבר הוקם מזמן.
גיחוכי 26/01/2014 18:50 קראתי לו ועכשיו אני תקוע בשיפוץ של 260000 ועדיין לא
סיימתי עם הצרות. דירה ישנה זה כמו חתול בשק, אתה פותח ומקבל חושך בעיניים ודבר גורר דבר. מ אם הייתי משקיע את כול הכסף בדירה חדשה הייתי מקבל הרבה יותר וגם בניין חדש עם תכנון אזורי וסביבה צעירה. חבל שבכלל נכנסתי לצרה הזו. זה מה שקורה כשחוסכים, משלמים יותר!
8 אבל מוכרים ב900 אלף 23/01/2014 12:14 דירת 3 חדרים ישנה בנתניה לא צריכה לעבור את ה400 אלף (ל"ת)
פינוקי 23/01/2014 14:18 אז חפש בפרדס חנה
פרדס חנה, חדרה ואור עקיבא לא רחוקות מנתניה, ואפשר למצוא בהן דירות זולות יותר. בפרדס חנה 4 חדרים חדשה, מקבלן, עולה מיליון. דירות 3 חדרים ישנות עולות הרבה פחות. אחרי שמוכרי הדירות בנתניה יראו שהקונים הולכים למקום אחר המחירים ירדו. סה"כ מדובר בנתניה, לא בדיוק המקום הכי נחשק בישראל.
שוכר 2.5 חדרים 24/01/2014 23:37 ותהיה מובטל כי אין שם עבודה...
מובטל, אבל עם דירה חורבה בת 50
פינוקי 26/01/2014 14:33 מובטל מנתניה יכול לעבוד בת"א, כ"ס או רעננה
גם באיקאה צריכים עובדים, ככה שאין באמת סיבה לסרב לגור בדירה ישנה בשרון
7 astern 23/01/2014 11:30 אז אולי המצב הכלכלי לא כל כך נורא
האווירה בארץ - אווירת נכאים. כולם בוכים על ריסוק מעמד הביניים וכו'. אבל בשטח - כולם עם סמארטפונים, כולם מטיילים בחו"ל, לכולם רכבים חדשים יחסית, לכולם ארונות מלאים בבגדים, נעלי ספורט, טלוויזיות דקות עם מאה ערוצים. וכן, בסוף רוב המתלוננים גרים בדירת 4 חדרים חדשה... אז איפה האמת? טוב פה או רע פה?
אסף 23/01/2014 13:09 נכון מאוד
לך ביום שבת לכל מרכזי הקניות ותראה מה קורה שם!!כולם קונים וזה עוד בלי שומרי שבת !!כנראה שיש חגיגת מינוס למי שאין יכולת מצד אחד והרבה עשירים מהד השני! מי באמת יודע מה הולך ? אף אחד.
6 זוג צעיר ששרת בצבא!! 23/01/2014 10:46 יש המון קרקעות למדינה אבל הבדואים והערבים לא שואלים... (ל"ת)
5 בועז 23/01/2014 10:37 יש כאן דור של פלצנים שחי הרבה מעבר ליכולת
ההורים שלנו יכלו להתחיל ב-3 חדרים ולגדל שני ילדים עד גיל 10 בחדר אחד, מה קרה? אני גדלתי בחדר עם אחותי עד גיל 10 ולא קרה לי שום דבר
דני 26/01/2014 18:01 אבל פעם היה מפרנס אחד בבית.
אתה רוצה להשוות בין תקופות? תשווה הכל, לא רק מה שנוח!
מתי 24/01/2014 00:35 היום זה לא אז, אז עשית כמו כולם והיום כולם עושים אחרת
היינו רואים מכירות פומביות של דירות,וגם כינוס נכסים היום לא זול בכלל. בתכלס דירה ישנה עולה ותעלה יותר מחדשה עם כל ההשקעה שיורדת לטמיון.
4 גון 23/01/2014 10:36 סקר טיפשי
מה היית מעדיף - דירת 4 חדרים חדשה או 3 חדרים ישנה? יש לי הצעה לעוד כמה סקרים: מה היית מעדיף - מרצדס ספורט או סוברו? טיול מסביב לעולם או אוהל בצפון? להיות בריא ומאושר או חולה ועני?
astern 23/01/2014 11:58 הנשאל אמור לקחת בחשבון את המחיר
מה היית מעדיף: דירת 4 חד' חדשה ולשלם עליה את המחיר של דירת 4 חד' חדשה, או דירת 3 חד' ישנה ולשלם מחיר של דירת 3 חד' ישנה? באמת השאלה היא אם הנשאלים הבינו את השאלה.
בועז 23/01/2014 10:40 יש כאן דור של ילדים בני 30 שיגורו אצל ההורים 5 שנים
כדי לקנות דירה, יהרסו לעצמם את חיי הנישואין ולהורים שלהם יקצרו את החיים במקום לקנות דירה פשוטה יותר
3 dd 23/01/2014 10:35 מה יעשה זוג נשוי עם דירת 3 חדרים? ישים את התינוק בכיור? (ל"ת)
פינוקי 23/01/2014 13:50 בוא נראה...
חדר 1 סלון. חדר שני חדר הורים. חדר שלישי לתינוק/ילד. מילא היית אומר זוג+2 ילדים. 2 ילדים בפועל, לא בפנטזיה בעתיד, כי הרבה פעמים אולי מתכננים אבל ההיריון לא מצליח, או בכלל מתגרשים. מצוקה כלכלית אגב היא גורם מהותי בגירושין, אז אולי תגור בדירה ענקית, אבל בלי בן/בת הזוג.
בועז 23/01/2014 10:40 יגדל שני ילדים בחדר כמו שרובנו גדלנו, מה קרה?
ולאחר 10 שנות מגורים עוברים לדירה מרווחת יותר, לאחר שחוסכים עוד קצת כסף, ולא קונים דירה על חשבון הפנסיות של ההורים
ביטונסקי 23/01/2014 13:18 אתה צודק בתקופה נורמלית
אבל עם מחירי הדיור הנוכחיים, הזוג בדירת שלושת החדרים לא יחסוך כלום וקרוב לוודאי שלא ישפר דיור לעולם
פינוקי 23/01/2014 13:54 הכי נורא ישכור וישכיר
ההבדל בשכירות בין 3 ו 4 חדרים די קטן, אבל מה שיעיל כלכלית הוא שהדלתא במחיר תשולם אך ורק בתקופה שבה באמת תזדקק לה, ולא שנים רבות מראש, כאשר זוג צעיר שורף מאות אלפי שקלים סתם, פשוט סתם, על דירה חדשה ענקית עם דונמים של בלטות שוממות. ואלה מאות אלפי שקלים שאין לו, ועליהם עוד משלם ריבית דריבית. לא לשכוח גם ארנונה יקרה יותר. לא חראם? קנו מה שאתם באמת צריכים עכשיו. בעוד 5-10 שנים? תראו מה הצרכים שלכם ותעשו חושבים מחדש. הרבה פעמים הצרכים האמיתיים קטנים מפנטזיות הנדלן המגלומניות.
פינוקי 26/01/2014 14:48 מי מטייל כל שנה?
דירות 4-5 חדרים, למשפחה, זה לא דירה קטנה לילדים בני 22 במרכז ת"א, כאלה שמחליפים דירות כמו גרביים, כי הם רוצים להתנסות ולחפש את עצמם. בדירות האלה לא מחליפים אותך כל שנה, ומשפחה שמשלמת היטב ובזמן יכולה לגור בדירה כזו לפחות כמה שנים טובות. משכירים נורמלים לא מחליפים משפחות טובות סתם ככה. מכיר אחד שמשכיר למשפחה דירת 5 חדרים כזו ברחובות, והוא לא חולם בכלל להחליף אותה. אם צריך להחליף דירה כל כמה שנים, ולחסוך קנייה מיותרת של חדר מיותר במאות אלפי שקלים, שאין לך? זו עיסקה לא רעה בכלל. מעט יותר טירחה, בשביל חיסכון של עשרות אלפי שקלים בשנה.
מתי 25/01/2014 16:23 אבל כול הרעיון הוא שקונים בשביל לא לשכור ולא לטייל כול
שנה לדירה אחרת עם כול הבאלגן, ובכלל להשקיע בדירה משלך ולא להשקיע בשביל בעל הבית. מעט מאד בעלי דירות משקיעים בדירה להשכרה ולא תמיד נעים לחיות שם. ובכלל על אילו דונמים שוממים של רצפות אתה מדבר? היום אי אפשר לשים 2 ילדים בכלובים שמוכרים, גודל שהדירה מחולקת יותר טוב. אז אם כבר נכנסים ללחץ, עדיף להתאמץ עוד קצת ולהתכונן גם ליליד השני, בינתיים החדר הפנוי יכול להיות מחסן או חדר עבודה, או חדר לבייביסיטר, הורים וכו', לא חסר שימושים, אבל המעבר עצמו מדירת 3 ל-4 חדרים יקר.
2 א.ב 23/01/2014 10:29 מה הקשר לפינוק מה?
לפני 15 שנה דירות כאלה שציינתם שעולות 650 אלף ש"ח היו שוות 200 אלף ש"ח בקושי, כי אלה שכונות קשות לרוב, לכו אתם תגורו שם ב 650 אלף ש"ח.. כאילו לצעירים היום יש הון עצמי לרכוש דירה ב 650 אלף ש"ח, אפילו את זה לא..אלא אם יקחו הלוואות על הלוואות + משכנתא. כשהבועה תתפוצץ הצעירים ה"מפונקים" שחיכו בסבלנות - הם אלה שירוויחו.
פינוקי 23/01/2014 14:07 שכונות קשות???
כדור הארץ למר א.ב : חצי ת"א וגוש דן זה דירות כאלה של 3 חדרים. חצי ת"א (כולל רמת אביב הישנה, נאות אפקה, בבלי, יהודה מכבי, בזל, דיזנגוף, שד' רוטשילד, פלורנטין) זה שכונות קשות? חצי הרצליה זה שכונות קשות? חצי חולון זה שכונות קשות? חצי בת ים זה שכונות קשות? חצי נתניה זה שכונות קשות? חצי חדרה זה שכונות קשות? חצי פ"ת זה שכונות קשות? חצי כ"ס זה שכונות קשות? חצי י-ם זה דירות 3 חדרים בדיוק כאלה. גם ברחביה יש דירות קטנות. חצי י-ם זה שכונות קשות? באמת, אבל באמת, אין שום בעיה לרווק, גרוש, זוג צעיר, עם חתול או ילד (אחד), לגור בדירת 3 חדרים. לא שכונות קשות ולא נעליים. מילא היית מתחיל לדבר על זוג+2 ילדים. אז 3 חדרים מתחיל להיות צפוף, אבל עדיין, גם אז אפשר להסתדר אם באמת רוצים (מיטת קומותיים בחדר הילדים). אין שום סיבה בעולם שזוג צעיר, ללא ילדים, מוגבל אמצעים, יתעקש להתחיל את החיים בדירת שופוני גדולה וחדשה, חוץ מהרצון לנקר העיניים לאחרים.
שוכר 2.5 חדרים 24/01/2014 23:33 מה לא ברור?
כל הדוגמאות שהראית - לא תמצא 3 חדרים בפחות מ 1M ש"ח.ץ דירה ישנה, ללא ממ"ד. ללא חניה. ללא מעלית. ולשלם עליה כל החיים משכנתא?
פינוקי 26/01/2014 14:41 ועדיין, זה עדיף על דירה ב 1.5 מיליון
קודם כל כן תמצא בנתניה או באשדוד דירות 3 חדרים בפחות ממיליון שקלים. ועדיין - אם אין לך הרבה הון עצמי, עדיין עדיף שתלך על דירה קטנה וישנה, שעולה פחות, מאשר דירה חדשה, שעולה יותר. לא טענתי שהישנות זולות, אלא שהן זולות יותר מהחדשות, ולמי שמוגבל אמצעים עדיף שלא ישרוף סתם עוד מאות אלפי שקלים על חדר מיותר, בשביל שאולי, פעם, הוא יזדקק לו. קנה את החדר הזה רק כאשר אין לך ברירה.
הצלף 23/01/2014 10:57 אמן שיבוא הפיצוץ והמחירים יחזרו לקרקע בום 40%OFF (ל"ת)
1 יחיד ומיוחד 23/01/2014 10:25 אני גר בשלשה חדרים
כבר הרבה שנים. איזה עשיר השמח בחלקו
פינוקי 23/01/2014 14:12 גם אני
וכמונו לפחות עוד 2 מיליון ישראלים, ועוד מאות מיליוני אזרחים באירופה וארה"ב. אבל לזוג צעיר פינוקי לא יאה לגור בדירת 3 חדרים ישנה כמו שלנו. לא. אם הוא לא מתחיל את החיים עם דירת שופוני גדולה וחדשה אז הוא "מקופח". תשאירו את הדירות הגדולות והחדשות רק למי שבאמת זקוק להן - למשפרי הדיור. באמת שאין שום בעיה לגור בדירת 3 חדרים. לקנות דירה גדולה מדי זה אומר לשרוף מאות אלפי שקלים על דונמים מיותרים של בלטות, וגם לשלם יותר ארנונה על הבלטות השוממות האלה.
שוכר 2.5 חדרים 24/01/2014 23:31 אתה באמת לא מבין?
אני לא מוכן לרכוש דירת 3 חדרים ישנה במחיר מופקע!!! וכמוני כנראה רוב הזוגות הצעירים. דירת 3 חדרים בת 40 שנים צריכה לעלות לכל היותר 700K ש"ח. יותר מזה זה פשוט גניבה. תנו לי דירה במחיר הוגן!
פינוקי 26/01/2014 14:38 המחירים גבוהים בכל השוק
אתה זה שלא מבין! נצא מהנחה שהמחירים פה מופקעים, אבל ההפקעה הזו היא בכל השוק, ככה שאם המחירים ירדו ב 30% הם ירדו גם בדירה הקטנה והישנה וגם בדירה הגדולה והחדשה. ההבדל הוא שלא היה לך עוד כסף כדי לשלם על הדלתא של מאות אלפי שקלים בדירה החדשה והיקרה, ולכן שילמת יותר ריבית לאורך השנים, סתם, על חדר מיותר, ובעצם תפגע יותר, בשקלים.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש