בובליל: "מחירי הדירות יזנקו בעשרות אחוזים במקרה של הרעה ביטחונית"

נשיא התאחדות בוני הארץ במכתב לרוה"מ: "ירידה חדה במספרם של העובדים הפלסטינים תוביל לקריסת ענף הבנייה"
ניסים בובליל, צילום: Bizportal
המצב הביטחוני בשטחי יהודה, שומרון וחבל עזה, והעליה משמעותית במספר אירועי הטרור מפחידה את הקבלנים החוששים מירידה דרסטית בעובדי הבנייה.

לפי התאחדות בוני הארץ, נכון להיום, קיים פער ניכר בין מספר העובדים הפלסטינים למספר העובדים הזרים כאשר מספרם של העובדים הפלסטינים בענף הבנייה עומד על 28,000 לעומת 5,000 עובדים זרים בלבד מסין ומאירופה. לדבריהם, נוכח ההידרדרות במצב הביטחוני כאמור עולה הסבירות להטלת סגר מלא או חלקי על שטחי יהודה ושומרון, לתקופה ארוכה ו/או לתקופות מקוטעות.

"שינוי מעין זה בשגרת היום של העובדים בענף הבניין יביא לקריסת ענף הבנייה, כאשר קצב הבנייה יכול, באבחת חרב, להתארך עד למאוד", כך כתב נסים בובליל, נשיא התאחדות בוני הארץ בפניית חירום ששיגר לאחרונה לראש הממשלה בנימין נתניהו והועברה אף לשרי החוץ והשיכון וליו"ר רשות ההגירה והאוכלוסין.

"היצע הדירות יקטן באופן חריף"
לדברי בובליל במכתבו "הירידה החדה הצפויה במספרם של העובדים הפלסטינים עלולה להקטין את היצע הדיור באופן ניכר ולהחריף את המשבר הקיים. כידוע לכם, במהלך השנים האחרונות ובהתאם למדיניות הממשלה, צומצמה מכסת העובדים הזרים במשק, ובענף הבנייה בפרט, באופן בו סובל ענף הבנייה ממצוקת כוח אדם חריפה. מספר העובדים הזרים בענף הבנייה הנמצאים כיום בישראל נמוך מהמכסה המרבית המותרת. יחד עם זאת, בעוד שמספרם של העובדים הזרים צומצם משמעותית, מספרם של העובדים הפלסטינים בענף שמר על יציבות מסוימת ואף גדל. "

"כך, החליטה הממשלה על הרחבת האישורים להעסקת עובדים פלסטינים בענף הבנייה באופן בו ניתנו היתרי עבודה לקבוצות עובדים נוספות, אשר לא הורשו בעבר להיכנס לשטח ישראל מתוך כוונה לספק פתרון חלקי למחסור הקיים בעובדי בניין. למותר לציין, כי המחסור המשמעותי בכוח האדם בענף פוגע הן בקבלנים והן ברוכשי הדירות ומוביל להתארכות משך הבנייה, להעלאות שכר משמעותיות לעובדים הקיימים וכפועל יוצא מכך לעלייה של עשרות אחוזים במחירי הדיור", הוסיף.

לדברי בובליל, הפיתרון האופטימאלי כעת להתגברות על התרחיש לפיו תחול מצוקה קטסטרופאלית באתרי הבנייה הינו בהבאת עובדים זרים לענף הבניין, ובעיקר מסין: "על הממשלה והשרים המופקדים על העניין להיערך מבעוד מועד ולהביא בחשבון תסריט צפוי זה. על מנת להיערך בהתאם ולא לדרדר עוד יותר את שוק הדיור ולגרום להעלאת מחירים נוספת, על הממשלה לפעול ללא דיחוי להבאת מספר רב ומשמעותי של עובדים זרים. הבאת כמות עובדים אפקטיבית, מיומנת, זמינה ובעלויות נמוכות של עובדים, אפשרית בעיקרה מסין. על-אף תמימות הדעים בתוך הממשלה בעניין זה, מאז שנת 2008 הופסקה הגעת עובדים מסין ואם זו לא תחודש, אזי הפגיעה בציבור רוכשי הדירות תהיה אנושה."

תגובות לכתבה(39):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 34.
    בובלישיט נגמרו התירוצים ואתה בפאניקה? (ל"ת)
    אתה חלאה קבלנית 13/01/2014 13:47
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 33.
    טפל במרפסות קורסות קודם
    שקט 13/01/2014 13:11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    גם אויל מחריש לחכם יחשב
    סגור
  • 32.
    בלופ ממשלות הכפילו מחירי דירות
    ים 13/01/2014 09:43
    הגב לתגובה זו
    4 1
    בושה הפגיע במשרתים משלמי המיסים המדינה מזניחה אותם..בבריאות..ובמיוחד בדיור.. ובכלל היכן שר כלכלי על רק ברברת אירן.. והיכן לפיד עתיד מפלגה שבדרך למחיכה..
    סגור
  • 31.
    האיש שקרן כרוני עם אינטרס (ל"ת)
    pshay 13/01/2014 09:27
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 30.
    הקשקשן בובליל תמיד רק תמיד בכוון אחד שהמחירים יעלו. הוא
    יוסי 13/01/2014 08:56
    הגב לתגובה זו
    4 1
    עוד יופתע. מת לראות את הפרצוף שלו כשהמחירים יתמוטטו. היום לא רחוק. צריך רק סבלנות.
    סגור
  • 29.
    יש מילכוד , לכן המחירים לא ירדו
    ריקו 13/01/2014 06:37
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ריבית נמוכה פירושה המשך העליות,העלאת הריבית פירושה קריסה של מאות אלפי משפחות. תוסיפו לזה את אחוז הגירושין הגבוה,עליה בתוחלת החיים , אולי עליה פתאומית מצרפת או פינוי יו"ש ותקבלו רק עליות , אף על פי שהמחירים מטורפים.
    סגור
  • 28.
    אני כבר כמה שנים שומע שהמחירים
    ריקו 13/01/2014 06:32
    הגב לתגובה זו
    2 4
    יירדו , והם רק עולים.המתנתי לשווא והפסדתי.לפני חצי שנה קניתי והמחירים ממשיכים לעלות.הם יירדו כמובן,אבל לא ב 5 השנים הבאות.תמשיכו לחכות.
    סגור
  • 27.
    הבבא בובליל
    בבושקה 13/01/2014 00:12
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לא מפסיק לבלבל לנו ת'מוח ולא משנה מה המחירים רק יעלו ויעלו
    סגור
  • 26.
    בובליל אנחנו מחכים כבר למלחמה רק שתגיע ותוריד את הנדלן
    זוג צעיר 12/01/2014 22:34
    הגב לתגובה זו
    5 3
    מי בדיוק קונה דירות במלחמה כולם נשארים בבית והכלכלה קורסת
    סגור
  • 25.
    רק עשרות אחוזים? מיליוני אחוזים!
    שישקו 12/01/2014 22:29
    הגב לתגובה זו
    7 3
    יאללה כבר, נמאס לשמוע אותו!
    סגור
  • טען עוד
  • 24.
    כמה אפשר כמה כמה אפשר ללכת נגד העם כמה
    ע 12/01/2014 21:16
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בסופו של דבר אתה תישאר פה לבד עם הפועלים הערבים שלך!!! ונחש מה - הם לא יאהבו אותך!
    סגור
  • 23.
    מי פוחד? בובליל?
    אנונימי 12/01/2014 20:27
    הגב לתגובה זו
    38 5
    מחירי הדירות ירדו , מי שקונה היום פראייר גדול.
    סגור
  • את זה אני שומעת כבר 6 שנים (ל"ת)
    טובה 12/01/2014 21:51
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 22.
    בובליל-יו"ר אירגון הנוכלים הארצי והאידיוטים רצים לקנות (ל"ת)
    יעקב 12/01/2014 20:09
    הגב לתגובה זו
    26 2
    סגור
  • 21.
    הגיוני יותר שמחירי הדירות ירדו (ל"ת)
    אלי 12/01/2014 19:09
    הגב לתגובה זו
    19 2
    סגור
  • תוכל לשתף אותנו בהגיון שלך? (ל"ת)
    ד 13/01/2014 06:27
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • קבלן יקר, בהגיון שלך המחירים תמיד עולים ולא נשכנע אותך (ל"ת)
    ז 13/01/2014 13:19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 20.
    הפוך גוטה הפוך (ל"ת)
    יוסי 12/01/2014 19:06
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • 19.
    הלנצח יפחידו הקבלנים את הציבור כדי להגדיל את קופתם
    משקיף 12/01/2014 19:03
    הגב לתגובה זו
    17 2
    השמנה בלאו הכי עם רווחים עצומים למרות שקונים קרקעות בזול ודמעות התנין שלהם.הלוואי והציבור יוכל להתאפק לחצי שנה ולא לקנות דירות במחירים המופקעים כיום.
    סגור
  • 18.
    המדינה שבה חיים האזרחים הכי מאויימים
    צעירים לנצח 12/01/2014 18:44
    הגב לתגובה זו
    12 2
    אין רגע דל, מראש הממשלה ומטה - כל הזמן מהלכים אימים על הציבור, אז אתם עוד מתפלאים שמי שיכול בורח מכאן?
    סגור
  • 17.
    אנחנו לא מפחדים!!! (ל"ת)
    ירדו גם ירדו!! 12/01/2014 18:28
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 16.
    בובליל תפסיק לבלבל תשכל-מי יקנה דירה בצפון כשיפלו טילים (ל"ת)
    קשקשן 12/01/2014 18:24
    הגב לתגובה זו
    11 3
    סגור
  • 15.
    אם ההסתדרות תחליט להפסיק להיות ארגון טרור אלא ארגון
    חסן תורגמן עיני דומר 12/01/2014 18:06
    הגב לתגובה זו
    7 3
    עובדים, שיארגנו 10 קואופרטיבים סולל בונה שיבנו ברחבי הארץ ברווחיות שפויה ויעיפו כמה קבלנים לחו"ל במקום את טובי בנינו.
    סגור
  • 14.
    ב 2015 כל דירה תעלה מיליארד זרגים (ל"ת)
    בובליל לך טפס על עץ 12/01/2014 18:06
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • 13.
    התבלבלת בובליל... ירדו המחירים גם ירדו (ל"ת)
    דני 12/01/2014 17:59
    הגב לתגובה זו
    14 2
    סגור
  • 12.
    הנחה ענקית של 40% במחיר הקרקע לא גלגלתם אל הקונים... (ל"ת)
    תפסיק להפחיד 12/01/2014 17:57
    הגב לתגובה זו
    13 3
    סגור
  • 11.
    אין בעיה, יש את מהגרי העבודה מסודן ואריתריאה. !!!
    אאאא 12/01/2014 17:55
    הגב לתגובה זו
    7 4
    נכון שהם לא עובדים מקצועיים, אבל הם ילמדו. אני רק לא יודע מי יהיה מוכן לקנות את הדירות של המתלמדים כי האיכות תהיה בהתאם, אבל מה זה חשוב האיכות? העקר שיהיה בזול!!! אם הרצפה יצאה עקום, אפשר לשים שטיח וגם לא מוכרחים לרקוד. רוצה לרקוד? לך למועדונים. :-)
    סגור
  • 10.
    רוב הפלסטינאים לא יודעים לעבוד וזה מעלה מחירים ! (ל"ת)
    דודו 12/01/2014 17:51
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 9.
    שלא יפחיד את הזבובים
    אחד שמבין 12/01/2014 17:47
    הגב לתגובה זו
    11 3
    אם נניח שתהיה עליה עליה של 30% בשכר העבודה הכולל בבניה אזי זה יגרום בדרך כלל לעליה של 5% במחירי הבתים..
    סגור
  • 8.
    חה חה חה חה הקריסה תהיה השאלה מתי ? (ל"ת)
    jv jv jv 12/01/2014 17:43
    הגב לתגובה זו
    15 4
    סגור
  • 7.
    תיקון חשוב
    אבולילה 12/01/2014 17:41
    הגב לתגובה זו
    14 5
    יעלו באלפי אחוזים כל דירה תעלה במקרה כזה 100 מיליון שקל ואז אני אקנה ממך 2 דירות וגם חברי לעבודה ניקח משכנת דנקנר מהבנק......איזה מצחיק אתה בובובובובליל
    סגור
  • 6.
    הציבור מתקרב לקצה גבול היכולת הכלכלית שלו. הציבור זה לא
    צביקה דורון יועץנדלן 12/01/2014 17:34
    הגב לתגובה זו
    17 3
    הציבור מתקרב לקצה גבול היכולת הכלכלית שלו. הציבור זה לא אלה שעושים אקזיט בהייטק אלא אנשי "הפריפריה", כלומר צפונית לכ"ס ודרומית לרחובות. יזמים יתקעו עם דירות בראש העין וקרית גת, לא בגלל שהמחיר שם יקר אלא בגלל שמשקיעים לא יקנו שם. קחו למשל את שנת 2010, שמשקיעים רצו לקנות את רוב הדירות בפרוייקטים חדשים בעפולה. זה כבר היסטוריה. המגבלות על המימון, התשואות הנמוכות, מס הרכישה, מס השבח ועוד מכות, כנראה יבלמו את הפריפריה
    סגור
  • הוא כבר הגיע, עכשיו ההורים שלהם מגיעים לזה (ל"ת)
    אלי 12/01/2014 19:11
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 5.
    אם אני אגיע לאתרי בנייה ואפליץ, הפועלים הערבים יברחו (ל"ת)
    ואז 1000% עליה במחיר 12/01/2014 17:29
    הגב לתגובה זו
    13 4
    סגור
  • 4.
    לא לשכוח מצבים נוספים בהם מחירי הדירות יעלו ->
    יוני 12/01/2014 17:25
    הגב לתגובה זו
    29 5
    שואה אטומית, מלחמת כוכבים, ישראל עולה למונדיאל, ישראל לא עולה למונדיאל, מחירי הקרטיבים יורדים, מישהו בטעות דרך על נמלה.
    סגור
  • מישהו לא לקח את התרופה???? (ל"ת)
    מתי 12/01/2014 17:58
    הגב לתגובה זו
    5 8
    סגור
  • 3.
    עוד קבלן שקרן. מחירי הדיור יפלו על אפכם וחמתכם.
    המציאותי 12/01/2014 17:24
    הגב לתגובה זו
    24 5
    הקבלנים מרוויחים מאות אלפים על כל דירה שנמכרת.
    סגור
  • 2.
    במקרה של אסון גרעיני - מאות אחוזים!!!! (ל"ת)
    ליצן 12/01/2014 17:17
    הגב לתגובה זו
    19 3
    סגור
  • 1.
    ליצן. כל דבר זה עליות :) (ל"ת)
    ליצן 12/01/2014 17:16
    הגב לתגובה זו
    14 4
    סגור