ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

פחד גבהים: הישראלים נטלו משכנתאות בהיקף של כרבע טריליון שקל מ-2009

ב-2013 נרשם שיא כל הזמנים -52 מיליארד שקל ובדצמבר נרשם זינוק של 28%. דנוס: "אות קין למדיניות הדיור של ממשלת ישראל"
נדל"ן
עם ישראל חזר לשוק הנדל"ן בחודש דצמבר 2013 – לפי נתוני שפורסמו היום, בחודש זה הסתכם היקף המשכנתאות בכ-4.743 מיליארד שקל, זינוק של כ-28% בהשוואה לנתוני נובמבר.

בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד נרשמה עלייה של כ-2% בהיקף המשכנתאות מרמה של 4.664 מיליארד שקל. ייתכן כי הגידול נובע מגידול במכירת דירות מצד משקיעים עקב ביטול הפטור ממס שבח על מכירת דירה להשקעה כל 4 שנים ורכישתן על ידי רוכשי דירות למגורים.

גידול של 11% בשנה
ברמה השנתית הסתכם היקף המשכנתאות ב-51.7 מיליארד שקל, גידול של כ-11% בהשוואה לנתוני 2012 אשר הסתכמו ב-46.6 מיליארד שקל. מדובר בנתון הגבוה ב-9.6% מהשיא הקודם של 2010 אשר הסתכם ב-47.19 מיליארד שקל. מאז 2009 נטלו הישראלים משכנתאות בהיקף של כ-225 מיליארד שקל.

יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, אוהד דנוס, מסר: "שימשיכו לדבר על הפחתות מחירים והציבור ימשיך להצביע ברגליים. השיא ההיסטורי בנטילת משכנתאות בשנת 2013 הוא אות קין למדיניות הדיור של ממשלת ישראל עד כה. דיבורים לחוד ומעשים לחוד. עם זאת, הנתון הזה כולל כ- 24 מיליארד שקלים הנובעים מהגידול הטבעי במשקי הבית ועוד כ- 28 מיליארד שקלים כתוצאה מהכשל בטיפול במשבר הדיור."

ערן כרמל, מנכ"ל טאבו ישיר משכנתאות, מקבוצת קו מנחה, מסר: "היקף משכנתא של 4.7 מיליארד שקל בדצמבר אינו אופייני לתקופה, אשר לרוב מאופיינת בירידה בביצועים, עם זאת, המגבלות האחרונות היקשו על נוטלי המשכנתאות, אך מנגד, הסיבה לגידול בעסקאות הוא ביטול הפטור ממס שבח למשקיעים שמוכרים דירה כל 4 שנים. בנוגע לגידול השנתי, אנשים הפסיקו להאמין ולהמתין להבטחות הממשלה וחזרו בהמוניהם לרכישת נכסים."
תגובות לכתבה(18):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    שטויות השוק מת שילוט במרפסות חודשים ללא קונים ,המחירים
    בדבכטי 13/01/2014 03:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גבוהים מידי ואינם שווים כלכלית ,יתכן ובפריפריה הרחוקה ישנם עסקאות ,באזור המרכז די מת יהי זכרו ברוך
    סגור
  • 12.
    ממש בהמוניהם,כל דצמבר לא נמכרה אפילו דירה 1 אצלנו!!! (ל"ת)
    מתווך רמתהשרון 12/01/2014 16:18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 11.
    מיתון2014-17=כ-200משכורות להשתעבד למשכנתא=בועה בפיצוץ (ל"ת)
    בועה מעל50%בפיצוץ 12/01/2014 15:49
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 10.
    תתעוררו=דמגוגיה לפראייר=מיתון2014-17=בועה מעל 50%בפיצוץ (ל"ת)
    פרסום=הרצת פראייר 12/01/2014 15:46
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 9.
    מספר המשכורות לדירה הגיע לשיא של כל הזמנים
    אלי 12/01/2014 15:42
    הגב לתגובה זו
    9 0
    150 לעומת 65 בזמנים שפויים, ז"א שמחיר דירה ממוצעת צריך לרדת יותר מ 55% מהמחיר היום. לדוגמה: דירת 1,000,000 ש"ח צריכה לעלות 433,000 ש"ח. אין כלכלה אחרת בישראל לעומת העולם בסוף היא מתממשת.
    סגור
  • מי אמר לך שפעם זה הה שפוי? אולי היום זה המחיר האמיתי? (ל"ת)
    יאיר 13/01/2014 10:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יאיר, מדד משכורות לדירה הוא אוניברסלי ובהשוואה לעולם יש (ל"ת)
    כאן בועה 19/01/2014 17:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    בעקבות ביטול הפטור ממס שבח, אני לא מוכרת את ביתי. זה
    איטה 12/01/2014 15:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בית בן מעל 35 שנים, שההבדל בערכו עצום וגם אם אשלם עדיין מס מופחת זה עדיין יוצא המון. לא רוצה למכור, אני משלמת מספיק מיסים, בעוד שרוב המדינה לא משלמת, ובכלל זה חברות רבות שמקבלות מתנות תמוהות מהמדינה, אז נמאס לי לשלם בשביל כולם. אני לא מוכרת, אבל כן קונה דירה ולוקחת משכנתה גדולה, אותה אממן חלקית ע"י השכרת הבית. ואל תגידו לי שיש לי פטור, כי הורי נפטרו ומכרנו 2 דירות לאחר כמה שנות סכסוכי ירושה ומשפחה רודפת בצע, אז עכשיו אין פטור ולא מוכרים!
    סגור
  • תתייעצי עם עו"ד - למיטב ידיעתי יש פטורים נוספים (ל"ת)
    לא רק הפטור 4 שנים 12/01/2014 18:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    השאלה היא לא אם יהיה משבר פיגורים, אלא כמה חזק הוא יהיה (ל"ת)
    מעתיקים מאמריקה 12/01/2014 15:11
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 6.
    ההסבר הוא פשוט, לא קונים יותר דירות אלא קונים במחירים כ
    צביקה דורון יועץנדלן 12/01/2014 15:07
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ההסבר הוא פשוט, לא קונים יותר דירות אלא קונים במחירים כפולים. במקום לשים הון עצמי של 400,000 ולקחת מימון של 400,000 עבור דירה של 800,000, כעת מביאים 600,000 (מההורים, מהסבים, מהאחים) ולוקחים משכנתא של 1,000,000 וזה ההסבר היחידי שיש לי לטירוף הזה!!!
    סגור
  • 5.
    לתת משכנתאות רק לקוני דירה חדשה או למשפרי דיור
    אנונימי 12/01/2014 14:12
    הגב לתגובה זו
    3 5
    וכמובן להגביל את אורך החזר המשכנתא ל-20 שנים!!!
    סגור
  • פרסמת פה 5 תגובות מטומטמות והזויות,כול אחת יותר מקודמת! (ל"ת)
    אבי 12/01/2014 15:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 4.
    עובדים עבדים למשכנתא בחסות
    ים 12/01/2014 14:11
    הגב לתגובה זו
    7 1
    בחסות ראש שנבחר 3 פעמים והיה שר כלכלי על.. גמרו את האנשים העובדים..מה לא לקחו להם במס הכנסה לקחו במס עקיף.דלק רכב.. ואת יתרת הכסף במס דיור כ50% מעלות כל דירה הספסרות בקרקע ומיסי נדלן.. שיעבדו האנשים בלקיחת משכנתא כפולה ..כי הדיור הכפיל מחיר והשכר נשחק.. בושה.. לפיד עתיד נמחק גם נשחק בלי תוצאות. חבל
    סגור
  • 3.
    תן לבועה להתפוצץ מעצמה . הממשלה הזאת ידועה בחידלון
    לא נורא 12/01/2014 14:02
    הגב לתגובה זו
    10 4
    האישים שלה אבל הממשלה אישרה נחלות חקלאיות ברמת הגולן שר שיכון מהמתנחלים יעזור רק לחברים שלו מההתנחלות חרא מדינה כבר אמרנו?
    סגור
  • 2.
    להמשיך לפמפם שלא יברח אוויר מהבועה (ל"ת)
    אנונימי 12/01/2014 13:48
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 1.
    אנשים משוגעים קונים כאשר הנפילה באופק
    אנונימי 12/01/2014 13:46
    הגב לתגובה זו
    13 4
    הבועה תתפוצץ, ומסכנים הזוגות הצעירים, מי יציל אותם?
    סגור
  • אתה לא מגזים קצת ?
    עמית 12/01/2014 16:27
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מה כול הספור. לא חובה לכולם לקנות דירות. אין לך כסף תגור בשכר דירה כול החיים. את מי זה מעניין.!! גם מרצדס וסירה אין לי אזה מה אני בוכה כול היום.!
    סגור