"עצירת התמ"א 38 בר"ג תחלחל לערים אחרות, תתכוננו לקיפאון בענף"

עו"ד יורם חגבי חגי מתייחס להשלכות עצירת התמ"א 38 ברמת גן על השוק ומציע פתרונות ייעול - "המדינה חייבת לחייב בצו ביצוע תמ"א 38"
פינוי בינוי, צילום: Bizportal
השבוע פסק בית המשפט המחוזי תל אביב שיש לבטל את "תוכנית הצפיפות" ברמת גן, אשר העניקה זכויות בנייה מפליגות במייזמי תמ"א 38 בעיר, הרבה מעבר לזכויות שמעניקה התוכנית המקורית.

יזמים וגורמים רבים מגדירים את הפסקת התוכנית כ"רעידת אדמה" אשר תעצור יוזמות תמ"א 38 רבות, במיוחד במסגרת תיקון 2 אשר איפשר ביצוע פינוי בינוי. Bizportal בירר עם עורך הדין יורם חגבי חגי, יו"ר משותף של פורום קניין של לשכת עורכי הדין בישראל, אם אכן מדובר במכת מוות לתמ"א 38 בעיר, את ההשלכות על ערים אחרות, וחיפש עימו פתרונות למצב. צפו בסרטון


תגובות לכתבה(13):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    תמ"א עם חריגות מול הבית שלי
    מיקי גיא 19/12/2013 17:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מול הבניין שבו אני גרה בונים במסגרת תמ"א 2 בניינים עם תוספות ענקיות תוך ניצול לרעה של תמ"א (רח' הכרמל 81-83 בכפר סבא . מהתכניות שראיתי בעריה עולה כי הקומות העליונות מגיעות כמעט עד לקו המגרש . זה יגרום לצפיפות נוראה ולבעיות חניה באזור. האם אפשר ואיך ניתן לעצור את זה . ממה שנאמר לי אין טעם לפנות לעירייה .
    סגור
  • 11.
    תמא 38 הוא אסון
    ליבה 19/12/2013 15:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    .בית המשפט עשה מה שחייב לעשות, לפסוק ךפי החוק הקיים והחוק הקיים הוא אסון לבעלי והדיאו ועוד יותר גדול לציבור היחידים שנהנים מהחוק תמא 38, הם היזמים למיניהם. הקבלנים גם הם עבדי היזמים. יש לחזק את הבתים נגד רעידת אדמה. נשאר רק לדאוג למימון.
    סגור
  • 10.
    מה עם מעטה ממשלתי לתכניות ?
    תושב 17/12/2013 16:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעורבות , אחריות וערבות ממשלתית יתנו תנופה וסדר בבלגן הן יסירו הרבה ששות והתנגדויות ובסוף נקבל מקום ראוי ומוגן
    סגור
  • 9.
    לא לחתום על פינוי בינוי-זו עבודה בעיינים.
    תושב ר"ג שלא חותם 14/12/2013 21:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תיזהרו מאד מיזמי תמ"א 38/2. הכל הונאה!!! השטח שדירתכם יושב עליו שווה הרבה יותר מהתמורה המתקבלת על ידם שבדרך כלל היא דירה +שכ"ד לתקופה מסויימת. כל דייר אמור לקבל 2 דירות תמורת פרויקט כזה. לא לחתום לאף אחד שמנסה לעבוד עליכם על אישור פינוי בינוי. זו תהיה מבחינתכם בכיה לדורות.
    סגור
  • נוכלים עליך - ה ז ה ר ו!
    בעל נסיון 19/12/2013 15:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שווה לבדוק את תוכן החוזה שמציעים לך יזמים במסגרת תמא 38. אני לא מצאתי - בין ההבטחות המפליגות לבין החוזה המוצע - כל דבר משותף. בכל זאת נמצאו טיפשים שחתמו. למזלם של הטפשים, לא כולם כאלה. היזם, יכול שיהיה רק בעל חותמת של חברה, ללא כל הון עצמי. ה ז ה ר ו.
    סגור
  • 8.
    יש ים אדמות במודיעין ומחוץ לגוש דן
    מני 12/12/2013 17:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תבנו את המדינה ולא את הספקולנטים שרוצים להמית אותנו בעשן פיח ועצבים בפקקים גוש דן מגעיל אותי ואני כאן אבל עומד להגר מחוץ לגוש
    סגור
  • 7.
    אדם טבע ודין=טייקון-קוזק (ל"ת)
    שופרון 12/12/2013 17:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    הזהרו מ"היזמים" לתמא 38
    אנונימי 12/12/2013 16:25
    הגב לתגובה זו
    2 3
    פתאום צצו חברות לתמא 38 עם הצעות מפוצצות: תקבל דירה חדשה יותר גדולה, ישלמו לך 4,500 ש"ח לחודש לשכירת דירה חלופית, תקבל ערבות בנקאית ועוד הבטחות מפתות. למעשה רוצים ממך יפוי כוח כדי למשכן את דירתך ומה אחר כך? נקל לנחש. בכל זאת יש פריירים שחותמים. ה ז ה ר ו !
    סגור
  • 5.
    חיזוק בניינים כנגד רעידת אדמה
    ליבה 12/12/2013 16:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש הרבה יזמים ו"יזמים" שרוצים להתאשר על חשבון התוכנית תמא 38. לא תמצא יזם או קבלן שמוכן פשוט לחזק בניין ישן קיים כגגד רעידת אדמה. (בלי להוסיף קומות). טוב לי בביתשלי עם מספר השכנים שלי. אני מוכן לשלם לקבלן שיבצע חיזוק הבנין, אך אין כזה בנמצא. טוב עושה עיריית רמת גן שאינה מאשרת בנייה פרועה.
    סגור
  • 4.
    למה ירושלים מחוץ למשחק? (ל"ת)
    קלימן 12/12/2013 14:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    תמא 38 הורסים לשכנים את החיים (ל"ת)
    44 12/12/2013 14:50
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    לסנן מהר,רק במעגל הצמוד לת'א ר'גגבעתיים (ל"ת)
    ארמגדון זה פה 12/12/2013 14:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    הזקנה מ פילנר לא מפסיקה לבכות
    YL 12/12/2013 13:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איזו אכזריות אכשיו להסתפק ב2 אחוז בלבד לחוזה?
    סגור