"השינוי בתמ"א 38 ברמת גן חתך לי 11 דירות בבניין, אף יזם לא יתקרב לעיר"

יוזמת תמ"א 38 ברחוב בן גוריון 36 בעיר יורדת לטימיון: "שנתיים עבודה על הפרויקט נזרקות לפח" - מה אומרים בעיריית רמת גן?
תמ"א 38, צילום: Bizporal
האם רמת גן תאבד בקרוב את התואר של "מלכת התמ"א 38"? החלטת בית המשפט המחוזי מאמש (ב') לבטל את "תוכנית הצפיפות" צפויה להוביל לביטולן של עשרות יוזמות תמ"א 38(2), קרי של הריסה ובנייה מחדש.

ההחלטה מבטלת את תוכנית רג/30/א אשר אפשרה לצבור תוספת של 25 מ"ר על כל דירה קיימת ותוספת של 2.5 קומות. בהתאם לתב"ע ניתן היה להגיע לצפיפות גבוהה ולחלק את המתחם לדירות בשטח של 60 מ"ר ליחידת דיור. הטבת זכויות זו אפשרה ליזמים להגיע ליחס של לפחות 1 ל-3, דבר המשמעותי למיזמי תמ"א 38 (2). עם קבלת הערר יתבטלו כל התוכניות שהוגשו מה-16 בדצמבר 2012, סיום תוקף התוכנית, אשר למרות אי הארכתה, עיריית רמת גן המשיכה להעניק זכויות בנייה בהתאם לצפיפות המותרת בה, דבר אשר גרם להסתמכות מצד יזמים.

ברחוב בן גוריון 36 בעיר החל לפני כשנתיים משה גרינברגר, בעל דירת גג בבניין, ליזום חיזוק מחשש להרס הבניין בעת רעידת אדמה – "אני גר בבניין 33 שנה, בהתחלה רציתי שנבצע את החיזוק לבד, אך ההצעות שקיבלנו עמדו על כ-300 אלף דולר ולאיש לא היה את הכסף לכך. פנינו ליזם אשר הציע לנו לבצע פינוי בינוי – כיום הבניין כולל 9 דירות בשלוש קומות, ולפי הסתמכות על העירייה, ליזם התאפשר לבנות בניין בן 9 קומות עם 42 דירות, כעת ניתן לבנות 31 דירות בלבד. במשך שנתיים התנהל משא ומתן מול בעלי הדירות, חלקן דירות גג אשר היה צורך לפצותם על אובדן הגג, וחלקם השקיעו מאות אלפי שקלים בשיפוץ דירתם ודרשו פיצוי הולם. כעת, ליזם לא כלכלי לבצע את הפרויקט. חייבים להתאגד ולהגיש ערעור על פסק הדין, לא ייתכן שלאחר שנתיים עבודה יבטלו את הכול."

"תמ"א 38 רגיל - כמו להלביש אישה בת 80 בחצאית"
"אני מבטל כעת 3 פרויקטים של תמ"א 38 ברמת גן בעקבות הקטנת הצפיפויות", אמר אמנון בן דרור, מחברת 'משה חדיף החזקות', אשר תכנן את הפרויקט ברחוב בן גוריון 36. "את כל הקדמה שהביא ראש העיר הקודם צבי בר מחזיר ראש העיר החדש ישראל זינגר לאחור. הוא אומר שהקטנת הצפיפות היא לטובת הציבור, וזו טעות – במקום לפתור את מצוקת הדיור ולספק דירות חדשות ומקומות חנייה, יבצעו תמ"א 38 רגיל, זה כמו להלביש אישה בת 80 בחצאית."

עבור הפרויקט הוגשה בקשה, אך טרם התקבל היתר בנייה. לדברי בן דרור, הפחתה של 10 דירות בבניין לא תאפשר להוציא את הפרויקט בבן גוריון 36 לפועל – "חשבנו שייקח לנו חודש לקבל את אישור הדיירים ולהגיש בקשה להיתר בנייה, אך זה לקח הרבה יותר זמן. צריך להוציא את האנשים מהדירות, לשכור להן דירות חלופיות, כולל חניה תת קרקעית, אף יזם לא ייגע בפרויקט הזה כעת". בן דרור טוען שניתן לבצע בבניין תמ"א 38 רגיל, קרי תוספת של 2.5 קומות, אך לדבריו דיירי הבניין לא יסכימו לכך כי יוכלו לקבל רק מרפסת שמש, ולא תוספת של חדר, מרפסת וחניה – "אף אחד בפרויקטים של תמ"א 38 לא מדבר על החשיבות של חיזוק הבניין נגד רעידות אדמה, רק הכסף מעניין את היהודים. ביטול התוכנית היא זריקת מוות לתמ"א 38(2) ברמת גן."

עיריית רמת גן ליזמים - "חכו חודש עד שתוגש תוכנית רובעים"
עו"ד רוית סיני, המייצגת דיירים בתמ"א 38 ובמיזמי פינוי בינוי, ואשר ייצגה את דיירי בן גוריון 36 מול היזם, אומרת כי הפחתת הצפיפות תבטל את אפשרות קיומן של יוזמות תמ"א 38(2) בעיר – "בבן גוריון הסתמכתי על אישור הזכויות שהעניקה לי עיריית רמת גן לבניית 42 דירות, כעת העירייה אומרת ליזם שיוכל לבנות 31 דירות בלבד, ומתבטלת כל הכדאיות הכלכלית לביצוע הפרויקט. קיומן של 3 דירות גג אינו מאפשר לבצע תמ"א 38 רגיל מאחר ולא יתאפשר להן פיצוי ראוי מויתור על מרפסות הגג."

עו"ד אביבית מאור-נמרודי, יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רמת גן, אמרה ל-Bizportal כי ליזמים שטרם קיבלו היתר בנייה אין כל עילה לטענה בנושא ולאלו שקיבלו היתר בנייה לאחר ה-16 בדצמבר 2012 יימצאו הפתרונות – "אנחנו עובדים על תוכנית מסודרת שתחלק את העיר לרבעים, כך שלכל רובע תותאם הצפיפות הראויה בהתאם לתנאי השטח. אנחנו מקבלים את פסיקת בית המשפט וניקח כל בקשה ונראה כיצד נוכל לאפשר זכויות בנייה בהתאם לתקנות שב"ס, התב"ע הקיימת וכמובן התמ"א 38, נעשה כמיטב יכולתנו שכמה שיותר פרויקטים ייצאו לדרך. יהיו פרויקטים שבהם יצומצם מספר הדירות המאושרות, אך כדאי ליזמים לחכות עוד חודש עד שתוגש תוכנית מגובשת לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה."

עו"ד רועי ברזילי, חבר מועצת העיר ומי שהגיש את הערר נגד העירייה, אומר: "היזמים יוכלו להמשיך לבצע פרויקטים בעיר אבל בהעדר תשתיות נאותות ותכנון מוקדם, יאלצו להסתפק בפחות יחידות דיור. חלקם טוענים כי זה לא משתלם אבל העובדות מצביעות על כך שגם עתה, כל העת, מתקבלים היתרים לבקשות מכוח תמ"א אשר אינן לוקחות בחשבון את ההטבות שאפשרה התוכנית שתוקפה בוטל והפרויקט עדיין רווחי. לצערי, האשמה הגדולה היא עיריית רמת גן אשר התנהלה בפיזור דעת כאשר עודדה הגשת בקשות על יסוד תכנית שאינה קיימת. צר לי על אותם תושבים שהסתמכו על מצגי שווא של יזמים לא אחראים שפיתחו בליבם צפייה עקרה. יחד עם זאת, כולי תקווה שמעתה תיכון ודאות תכנונית ושקיפות, שבאמצעותן ניתן יהיה להגדיל את היצע הדירות תוך מתן דגש אמיתי לצרכים הנובעים מהגידול ולתשתיות הנחוצות".

כתבות מעניינות נוספות:
בלתי נתפס: בכמה נמכרה דירת 41 מ"ר ליד פארק הירקון בתל אביב?
רמון עמית מלידר מונה 4 מניות נדל"ן עם אפסייד של עד 25%
תגובות לכתבה(46):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    פינוי בינוי
    אילנה 18/02/2016 08:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכל תושב בעיר בארץ תזהרו מהשילוב עו"ד ויזם זה שילוב אינטרסנטי. המבין יבין!!!
    סגור
  • 24.
    היזמים שכחו - כדי לתת להם זכויות הדיירים מוותרים עליהם
    אני 02/08/2015 16:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז לדיירים מגיע מינימום שמעבר אליו לא חייבים להסכים. היזמים רודפי בצע וחצופים! יש גבול - יש יזמים שמקבלים כ-20 דירות מותכם פנטהאוסים אז שיתאמצו לתת לדיירים חניה, ממד מרפסת והגדלה.
    סגור
  • 23.
    זעקת הקוזק הנגזל
    ליאור 15/11/2014 00:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לך לשלום. יבוא יזם אחר שיסתפק ברווח יפה מהכפלת יחידות הדיור פי 2.5.
    סגור
  • 22.
    בגלל זה קוראים לזה תמא (תמע = קמצן) (ל"ת)
    הןמןר עירקי.. 14/12/2013 12:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 21.
    תמ"א 38 זה עבודה בעיניים
    קבלנוביץ 11/12/2013 13:28
    הגב לתגובה זו
    12 1
    במקום לעשות פינוי בינוי ולהרוס את הבניין ולבנות חדש, עושים קומבינה לא מובנת של חיזוק יסודות, טלאי על טלאי שלא יחזיק מים בזמן רעידת אדמה. זה פשוט בדיחה התמ"א 38. יצא לי לראות מספר בניינים שעברו את התהליך, הדירות ישנות עם סדקים בקירות אך הבניין בחוץ משופץ כאילו היה חדש, חתכו את המדרגות, הוסיפו מעליות וממ"דים חיצוניים. אך ביסודות עצמם לא ממש נוגעים, כי לא באמת אפשר. בניין בן 40 שנה ומעלה שבנוי עם הרבה טיח וקירות מתפרקים חייבים להרוס ולבנות חדש במקומו ולא בשיטת הנוכחית שטובה אך ורק ליזמים. זה פשוט בדיחה שהממשלה והעירייה מאשרת את התהליך הדפוק הזה. רק פינוי בינוי לאשר ולא את הקומבינה הנוכחית. טוב מאוד שלא מאשרים את המשך הטירוף הזה.
    סגור
  • לקבלנוביץ
    י.בן משה 15/12/2013 20:36
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ואתה, הרי מבין בזה יותר מכולם ואני מציע שתשנה את שמך למהדסוביץ, יותר מתאים ויותר משכנע.
    סגור
  • קלמנוביץ לא מבין על מה הוא מדבר (ל"ת)
    יוסי 11/12/2013 14:07
    הגב לתגובה זו
    1 8
    סגור
  • ליוסי הקבלן, אנחנו מבינים שאתה רוצה להתפרנס, אבל אנחנו
    מירב 11/12/2013 16:48
    הגב לתגובה זו
    5 1
    רוצים לחיות, לך טפס על עץ אחר ותמשיך לעבוד על אנשים.
    סגור
  • למירב
    בן משה 15/12/2013 20:58
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מירב היקרה, לצערי את מייצגת את רוב הציבור במדינה: " אוציא לעצמי עיין אחת ולך שתיים". את וכמוך לא יתנו לקבלן "החמסן " להרוויח על חשבונינו, אנחנו נוותר על חיזוק הבניין ונסכן את ילדינו ברעידת אדמה אשר תגיע יום אחד, נוותר על תוספת של 25 מ"ר לדירתנו ונוותר על מרפסת שמש, חידוש הבניין והבאתו למצב של בניין חדיש, כולל מעלית וחנייה ורק שה"חמסן " לא ירוויח. את ושכמותך צודקים!!! הלואי ולא תצטרכו לשלם את המחיר בגין עיניכם הצרה.
    סגור
  • 20.
    זינגר אתה חייב לטפל בנושא ולקדם את התחדשות רמת גן
    איתי 11/12/2013 13:26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    פינוי בינוי עושה רק טוב לעיר. המיקום המצויין של רמת גן עם בניה חדשה יביאו לעיר עוד ועוד משפחות חדשות.
    סגור
  • טען עוד
  • 19.
    אצלנו 12 דיירים אישרו 52 דירות וקבלן בכה שלא מרוויח . (ל"ת)
    יעל 11/12/2013 13:17
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • אם תראו כמה מיסים יש אז תבינו! (ל"ת)
    מבין 25/01/2014 23:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    בר הביא קדמה ? כן, את קדמת השחיתות בתחום הבנין (ל"ת)
    ציניקן 11/12/2013 12:47
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 17.
    זה אסון בעיקר לעורכת דין מ פתח תקווה
    YL 11/12/2013 11:33
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הגברת לא עובדת על פרוייקט עם היא***לא שותפה**** מה המשמעות? לעבוד רק בשביל 2% זה לא בשבילה מה היה? ממה תפרנס את הילדים ? אני על סף דמעות
    סגור
  • הההה אך היא לא נופלת למדגם מס הכנסה (ל"ת)
    פלינר 12 11/12/2013 11:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • דביל אתה לא יודע? הבן שלה חבר של נציב מס הכנסה לשעבר (ל"ת)
    רבינוביץ 11/12/2013 12:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 16.
    תמיד קל יותר לבטל מיזם מאשר לעבוד לשפר את המצב התשתיות (ל"ת)
    לרינה 11/12/2013 10:45
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 15.
    תמא38
    גברי 11/12/2013 10:37
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בנין ישן שקיבל אישור בניה ל-42 דירות כדאי לקבלן להרוס אותו ולבנות בניין חדש ושלא יבכו הקבלנים שלא כדאי להם.........
    סגור
  • 14.
    אם בר"ג נופלים ברור שתמ"א 38 לא תתרומם -
    מפוכח 11/12/2013 10:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אלא אם תיפתח לקריטריונים גמישים המותאמים לאזורים ופרויקטים, תוך איזון לפי יתכנות כדאיות כלכלית
    סגור
  • 13.
    "מחשש להרס הבניין בעת רעידת אדמה" חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    סמי וסוסו 11/12/2013 10:04
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מה שמעניין את הדיירים והקבלנים זה לגזור קופון של רווח. הדיירים - מעליית ערך הדירה והקבלנים - ממכירת הדירות החדשות שייבנו כתוספת. רעידת האדמה מעניינת אותם כשלג דאשתקד.
    סגור
  • 12.
    מלכת התמא 38 זה תואר מפוקפק
    כתר התמ"א 38 11/12/2013 10:04
    הגב לתגובה זו
    9 3
    יותר נכון צריך להיקרא מלכת החפ-לאפ היהודי.... תמא 38 זה שקר, זה טלאי על טלאי, זה מכוער, זה לא מתחשב, וזה טוב רק ליזם. לא פלא שרמת גן, ען ראש העיר הקודם והמורשע בשחיתותו, היא הממלכה של הפרוצדורה העקומה הזו.. ותחשבו על זה! רק פינוי בינוי אמיתי יפתור את הבעיות של העיר!!!!!!!!!
    סגור
  • שום טלאי על טלאי
    יוסי 11/12/2013 14:16
    הגב לתגובה זו
    0 5
    שלד חדש , מע' אינסטלציה חדשה , מע' חשמל חדשה , אלומיניום חדש , הרחבות בגודל של עד - 25 מ"ר חדשות , כולל חדרי ממ"ד מאושרים ותקניים , מרפסות שמש , מעלית ועוד חדש!!. בתמ"א 38/1 (תוספות) הדיירים מרוויחים הרבה יותר כלכלית וסביבתית (בחישוב פשוט כ - 17000 ₪ למ"ר ) .
    סגור
  • 11.
    תודה לאל - הרגתם את העיר עם התמ"א הזו!!! (ל"ת)
    ליאת 11/12/2013 09:55
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 10.
    "חזירות" הקבלנים
    יס מיניסטר 11/12/2013 09:53
    הגב לתגובה זו
    7 1
    בעסקת קומבינציה קבלן היה "משלם" מקסימום 50% כך שלמעשה תשארנה לו 6 דירות גמורות יותר מעסקת קומבינציה רגילה אם נעריך את מחיר ההריסה ושכ"ד לדיירים בערכן של 2 דירות כי אז יישאר לקבלן הפרש של 4 דירות גמורות לטובתו לעומת עסקת קומבינציה ואפילו אם נאמר תקלות והוצאות בלתי צפויות עדיין תשארנה בידיו 3 דירות נוספות לעומת עסקת קומבינציה רגילה על מגרש פנוי שגם שם היה מרוויח כסף כלומר הבעיה היא רק ה"חזירות" !!!
    סגור
  • 9.
    31 דירות במקום 9 ולא כדאי?? משהו לא ברור... (ל"ת)
    gri 11/12/2013 09:44
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 8.
    זה מה שקורה כשעיריה, יזם ובעלי דירות חמדנים מתאחדים
    שלום 11/12/2013 09:40
    הגב לתגובה זו
    8 1
    ביוזמה כלכלית ומסוכנת, ללא התחשבות בצפיפות עירונית וללא התחשבות אמיתית בבטיחות. עכשיו העיריה מנסה להתחכם לבית המשפט.
    סגור
  • 7.
    זקנה בחצאית
    משה 11/12/2013 09:30
    הגב לתגובה זו
    4 3
    עדיף 5 זקנות בחצאית מ30 אנורקסיות שחיות בצפיפות בלתי נסבלת.חוץ מזה יזם מוכשר יכול לעשות שבת השמונים תראה בת 22וחצי. יש קבלות ברח אמיר 12 בר"ג
    סגור
  • רחוב אמיר ברמת גן -מלך התמ"א 38 בישראל, כל הרחוב עבר
    מתווך 11/12/2013 09:59
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ועובר שם תמ"א 38 , יש עלייה לרגל של קבלנים שבאים ללמוד ממגוון הבניינים ששודרגו ברחוב, העלות דירה ממוצעת ברחוב עלתה עקב האוכלוסייה החזקה שנכנסה לבניינים. מקרה לימוד - ממליץ ליזימים ולקבלנים לבקר ברחוב.
    סגור
  • 6.
    יש סרט בשם:מחר אזיל דמעה... (ל"ת)
    ל.נ 11/12/2013 09:30
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 5.
    חצאית
    אודי 11/12/2013 09:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ליזם ברח בן גוריון, אנחנו יודעים להלביש זקנות בחצאית שיראו הרבה יותר סקסיות מצעירות צפופות של 60 מ"ר. ויש לנו גם קבלות בר"ג
    סגור
  • אתה אודי מחברת ארד הבונה? (ל"ת)
    מישהו 11/12/2013 09:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    הקבלנים הם הבעיה במחירי הדירות, כל הטבה שבאה להקל
    אלוני 11/12/2013 09:06
    הגב לתגובה זו
    5 1
    על זוגות הצעירים, הולכת לכיסם.
    סגור
  • 3.
    זינגר הורס לתושבים את העתיד ומשאיר אותם חסרי כל
    בליך 11/12/2013 09:02
    הגב לתגובה זו
    5 2
    רוב הבניינים ברמת גן ישנים ורקובים, האופציה היחידה לשדרג אותם היא דרך תמ" א 38 א ו -38 ב , באופן פרטי זה בלתי אפשרי מכיוון שהעלויות גבוהות מאוד על רוב דיירי בניינים אלו ולכן ברגע שאדון ראש העיר עוצר את הפרויקטים הוא שולח את ציבור העיר להירקב וחס וחלילה למות בתוך הדירות הישנות שלהם שכנראה יישארו כך עוד הרבה שנים ויוכרעו עם עייפות החומר. במידה יתהיה פה רעידת אדמה או מלחמת טילים , אלפי תושבים יהרגו ואז דינו של ראש העיר ייחרץ!!!
    סגור
  • לבכין, למה אתה לא מחזק את הבית שךף וללא תוספת 3 קומות
    שלום 11/12/2013 09:44
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מעל? אפשר לחשוב שכולם חייבים לך וכולם אחראים עליך ואתה רק יושב בחיבוק ידיין ובא בטענות לכול העולם. אם אתה באמת מודאג לך תארגן מתרבות הדיור הלוואה והשאר מכיס הדיירים ותחזקו את הבנין וגם תייפו את החזית, ואם אתה דייר הקומות העליונות שרוצה להכפיל את ערך דירתך בחינם, אז לא על חשבון הדיירים בקומות התחתונות, השכנים והעיר כולה!
    סגור
  • להירקב ?למות?באירופה יש בתים בני 500-600 שנה.
    א.מ 11/12/2013 09:32
    הגב לתגובה זו
    3 1
    צריך לסייע לתושבים בהלוואות כאלו ואחרות אבל כל אחד צריך להיות אחראי על ביתו וזה חלק מאחזקת הבית.מי שרוצה לחיות בח'ירב בבקשה.הדרך של לחנוק את העיר ולהעשיר קבלנים לא נכונה.
    סגור
  • באירופה בונים אחרת, לך תלמד את החומר לפני שאתה כותב
    רן זינגר 11/12/2013 09:56
    הגב לתגובה זו
    1 3
    בישראל בנו את רוב הבניינים שזקוקים לתמ"א , אגב שרבים מהם ברמת גן ות"א, באופן כזה שהיה צריך לבנות כמה שיותר מהר וכמה שיותר זול עקב המצב שהיה קיים אז בישראל בשנות ה 60 וה -70, רק באמצע שנות השמונים שהמדינה התחילה לעשות עוד דברים מלבד לשרוד מלחמות , התחילו לכתוב תקני בנייה ולכן להשאיר את הבניינים כמו שהם זה פשע!!!! זינגר חבל, לא נבחר בך שוב אתה תלך לנהל בית ספר יסודי עוד 4 שנים.
    סגור
  • מה זה אומר על הקבלנים בישראל ? שלפני 600 שנה ידעו ? (ל"ת)
    ציניקן 11/12/2013 12:49
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • באירופה משמרים גם בניינים מתפוררים למען מורשת העיר
    שלום 11/12/2013 10:11
    הגב לתגובה זו
    4 2
    וההסטוריה, אבל פה אם אין ערך הסטורי עדיף להרוס שכונות שלמות ולבנות מחדש לפי תקני בטיחות מתקדמים כנגד רעידות אדמה ולא את הבדיחה של תוספת עומס 3 קומות מעל במסווה של "חיזוק", בסה"כ שדרוג בחינם לדיירי הקומות העליונות, תוספת מיסוי לעיריה ופרנסה לקבלן.
    סגור
  • אגב, מ למה אתה מתכוון אירופה? כי אני ראיתי שם מגדלים
    מירב 11/12/2013 16:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ורבי קומות בערים מרכזיות. הסבו שכונות ישנות שלמות לאזורי מגדלים, לידיעתך.
    סגור
  • 2.
    רמת גן תשאר עיר ישנה עם כל הבעיות שלה.
    שלמה 11/12/2013 08:47
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ברור שאף קבלן או יזם לא ירצו להפסיד כסף. פנוי בינוי דורש הרבה משאבים וסיכון ואף קבלן לא יקח את הסיכון להפסיד הון תועפות.
    סגור
  • ותודה לאל שלא, צריך להחליף את העיריה דחוף שתתחיל לחשוב
    שלום 11/12/2013 10:12
    הגב לתגובה זו
    2 1
    על התושבים ולא רק על מי שמשמן לתןעלתו האישית. יש צפיפות עירונית בלתי נסבלת ללא תשתיות מתאימות ולעיריה זה לא מזיז.
    סגור
  • אוי - באמת מסכנים הקבלנים....... (ל"ת)
    ליאת 11/12/2013 09:56
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    הקבלנים בוכים על הכסף לא על הכיעור והצפיפות
    אסי 11/12/2013 08:22
    הגב לתגובה זו
    6 5
    זה המבחן של ראש העיר החדש האם יחזור על טעויות קודמו או שידאג להחזיר את העיר למעמדה כעיר של גנים ולא של בטון.
    סגור
  • תמ"א
    אילנה 18/02/2016 08:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חמדנות של יזם עורך דין ובעלי נכסים שמקבלים יותר. תזהרו מנצלים קשישים ונשים שגרות לבד בקיצור אנשים "חלשים"....ראו הוזהרתם בעלת נסיון!!!!
    סגור
  • ואני בוכה שאני לא יכול לקנות דירה, אותך זה לא מעניין (ל"ת)
    זוג צעיר 11/12/2013 08:32
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • נכון, אם היו מבצעים במקום זה תמא 38/2 שכונתי, כול העיר
    שלום 11/12/2013 09:46
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הייתה מתוכננת יותר טוב, היית מקבל דירה חדשה באמת ולא טלאי על חורבה וחסרי הדיור אולי היו זוכים להטבות.
    סגור