נתניהו: "ממשלת קדימה אשמה בעליית מחירי הדירות, אנחנו רוצים למקסם רווח על קרקעות? זו אגדה אורבנית"

ראש הממשלה בדיון מיוחד אליו הוכרח להתייצב בנושא משבר הדיור. "הוצאנו מכרזי בנייה לאלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון"
בינימין נתניהו
ראש הממשלה הגיב היום בכנסת על משבר הדיור, זאת לאחר שח"כ איציק שמולי (עבודה ) החתים 40 חברי כנסת שדרשו את תגובתו.

נתניהו האשים את ממשלתו של אהוד אולמרט במשבר הדיור בכך שצמצם את הבנייה במרכז הארץ: "זאת אחת ההחלטות האומללות שהתקבלו בישראל, מטרה היתה להביא חצי מיליון איש לפריפריה,לצפון ולדרום. הדרך היתה לדחוף את האנשים להתנתק מהמרכז אלא מה שקרה בפועל - במקום להתנתק מהמרכז קרתה התכנסות במרכז".

"חוק התכנון והבנייה מוגש מחדש"
נתניהו התייחס להצעת החוק שלו בנושא הרפורמה בתכנון ובנייה, אשר לדבריו התעכבה בגלל הבחירות: "עכשיו החוק מוגש מחדש. אנחנו יכולים לעשות הרבה דברים. המחירים עלו ב-40%, אבל אנחנו רוצים שזה יירד. אם אתם רוצים באמת לחולל את התמורה הזו אז הדבר המעשי המיידי הפשוט ביותר הוא להעביר את החוק הזה".

נתניהו שלל נחרצות את הטענה שהממשלה אינה מעוניית להוריד את מחירי הדירות ומעוניינת להמשיך לקבל מיסים במיליארדי שקלים: "יש אגדה אורבנית שאומרת שאנחנו רוצים למקסם את מחירי הקרקע. אין מישהו שלא רוצה להוריד את מחירי הדיור. איננו רוצים במיקסום רווחים של מינהל מקרקעי ישראל. היעד שלנו הוא למקסם את מספר יחידות הדיור שאנחנו בונים ומשווקים. לכן, בשינוי היעד שלנו יחד עם חוק הבינוי שאני מבקש שיעבור, אנחנו נגדיל באופן משמעותי את היצע הדירות המשווקות, ואנחנו גם יכולים לעשות שינוי בחלוקת העוגה. זה מה שאנחנו רוצים לעשות וזה ישנה חברתית את המדינה. מה שמתחולל בנגב זה שינוי עצום. שינוי, מהפיכה, החזון הזה של אכלוס הנגב, הדבר הזה מתממש הלכה למעשה."

"עמדנו בלחצים מול הלחץ הבינלאומי"
נתניהו שיבח את הגברת הבנייה ביהודה ושומרון: "בחודשים האחרונים הוצאנו מכרזי בנייה לאלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון. זה לא היה קל לעשות, אבל עשינו את זה בשכל, באחריות. עמדנו בלחצים מול הקהילה הבינלאומית". ביחס להצהרות שר הבינוי והשיכון אורי אריאל בדבר בניית יותר מ-20 אלף יחידות דיור אמר: "אין טעם להוסיף צעדים שאינם מעשיים, שמדברים על הפוטנציאל התיאורטי של הבנייה. בעת הזו במיוחד אין טעם לבזבז משאבים, אנרגיה, הון פוליטי יקר... אל מול דבר שאין בו שום תוצאה מעשית".

קודם לכן אמר חבר הכנסת איציק שמולי, אשר יזם את הדיון: "בני דורי נמצאים בדרך ללא מוצא - של מצוקת דיור ומשבר תעסוקה ותובעים לדעת מדוע אינך נוקף אצבע. איפה אתה - אדוני ראש הממשלה? עברו כבר שנתיים וחצי מאז המחאה. הסתכלתי אתמול על מסיבת העיתונאים שלך מיולי 2011. אני בטוח שגם אתה זוכר אותה: את ההזדהות, את ההצהרות על זיהוי הבעיה ויותר מכל את ההתחייבות המפורשת שלך לטפל בה."

"הבטחת לנו 'סופרטנקר' שיקרר את המחירים ואפילו עפיפון לא הגיע. צריך להגיד את האמת: 50% מעלותה של כל דירה חדשה הם בעצם כספים שהולכים למדינה. בשנת 2011 לבדה גבתה המדינה מעל 8 מיליארד שקל ממכירת קרקעות למגורים, חלק גדול מזה הגיע מהזוגות הצעירים."

מלשכתו של אולמרט נמסר בתגובה לדבריו של רה"מ נתניהו: "ההחלטה שקיבלה ממשלת אולמרט למען הציבור בישראל, להקמת עשרות אלפי יחידות דיור בפריפריה, לא יצאה אל הפועל, וזאת בגלל ממשלת נתניהו, אשר החלה את כהונתה בראשית אפריל 2009. ממשלת נתניהו זרקה החלטה חשובה זו לפח, מה שגרם להגדלת הפערים בין הפריפריה למרכז ולנזק אדיר לציבור הרחב ולשוק הדיור כולו. ביבי שכח כנראה שהוא ראש ממשלה כבר חמש שנים. חמש שנים בהן פיזר עשרות הבטחות חסרות כיסוי, והקים עשרות ועדות שלא יצא מהן שום דבר. מכל ההצהרות על רפורמות נשאר רק רעש וצלצולים, וזאת במקום מעשים אמיתיים בשטח."



תגובות לכתבה(48):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 40.
    ביבי במקום לשעות מאשים אחרים כמו ילד
    שאול 17/11/2013 10:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי תתבגר 5 שנים ראש ממשלה,הבטחות יש הרבה,עלית מחירים יש הרבה,אנשים בלי דירות יש הרבה,דיבורים יש הרבה,ביבי מעשים יש מעט.שוב פעם מינה שר שיכון סקטוריאלי שדואג לסקטור שלו שוב בניגוד להבטחה של ביבי. עד שביבי לא יפגע בבחירות בגלל כישלון אדיר זה כנראה שהוא לא יפנים את הבעיה.
    סגור
  • 39.
    ביבי מספיק עם בירבורי הסרק
    blond101 13/11/2013 22:33
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הגיעה זמן המעשים,לא יהיו תוצאות לא יהיה ביבי
    סגור
  • 38.
    ביבי הוא ליצן להטוטן שצוחק על כולנו (ל"ת)
    מנהיג הוא לא 13/11/2013 21:30
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 37.
    ביבי הפך דור שלם, מיטב צעירינו, לחוטבי עצים ושואבי מים!
    דן 13/11/2013 21:07
    הגב לתגובה זו
    10 0
    ביבי עם המדיניות שלו הפיל דור שלם על הקרשים
    סגור
  • 36.
    תומך ביבי וסולד אולמרט אבל 5 שנים זה מספיק כדי לתקן (ל"ת)
    הקבלן 13/11/2013 19:58
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 35.
    האשם העיקרי הוא יצחק שמיר ז"ל -ביבי כנס ...
    בן גוריון 13/11/2013 19:56
    הגב לתגובה זו
    12 2
    הוא האשם שהכניס אותך לפוליטיקה - דע לך שאתה המכה האחד עשרה ייביבי
    סגור
  • 34.
    האיש כבר 5 שנים ברצף ראש ממשלה....
    ומאשים את אולמרט :)) 13/11/2013 19:51
    הגב לתגובה זו
    12 1
    אבל הוא צודק בדבר אחד: מדינה שבה כל כך הרבה מטומטמים - אם תחזור על אותה הססמא כמה פעמים - בסוף האספסוף יאכל את זה ושוב יצביע "ליכוד"......איזה אסון,אלוהים
    סגור
  • 33.
    אולי! אבל מי שיאכל אותה היא הממשלה הזו (ל"ת)
    בייייי 13/11/2013 19:40
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 32.
    פשוט זבל של ראש ממשלה איפה היית 4 שנים בקדנציה הקודמת?? (ל"ת)
    תום 13/11/2013 19:27
    הגב לתגובה זו
    17 1
    סגור
  • 31.
    lupuco@gmail.com
    זאב 13/11/2013 19:14
    הגב לתגובה זו
    3 5
    לא צריך שום ועדות .פשוט להטיל מס על מישהו שמחזיק יותר מדירה אחד .יחד עם זאת פיקוח על שכר דירה במשך 5-10 שנים .
    סגור
  • טען עוד
  • 30.
    מדינה של אפסים שבוחרת במי שירק עליהם שוב ושוב (ל"ת)
    אלירן 13/11/2013 19:13
    הגב לתגובה זו
    16 1
    סגור
  • כשהאלטרנטיבה היחידה זה השמאל הקיצוני שרוצה בחיסלנו (ל"ת)
    מה לעשות?? 13/11/2013 19:57
    הגב לתגובה זו
    2 7
    סגור
  • 29.
    להפיל את התיק על האחר זה לא קונץ-- ביבי עשה עשה עשה נו (ל"ת)
    דיוטי פרי 13/11/2013 19:10
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 28.
    מגיע לבוחרי ביבי שיכניס להם מה שיותר (ל"ת)
    קוקטריס פותח תריס 13/11/2013 19:00
    הגב לתגובה זו
    15 2
    סגור
  • 27.
    אתה יורק לציבור בפרצוף בלי שום בושה בשמיים שומעים
    פריד היהודי 13/11/2013 18:58
    הגב לתגובה זו
    14 2
    אוי לנו מאנשים שחושבים שהם יודעים הכל ומשקרים בפה מלא וללא בושה
    סגור
  • 26.
    אולמרט עדיף בהרבה על שקרניהו (ל"ת)
    אפי 13/11/2013 18:49
    הגב לתגובה זו
    12 5
    סגור
  • אתה בטח מושחת נוכל בדיוק כמו אולמרט (ל"ת)
    יעקב 13/11/2013 20:30
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 25.
    לא רוצים למקסם את הרווחים?? חה! חה!
    יצחק 13/11/2013 18:33
    הגב לתגובה זו
    7 0
    ביהודה ושומרון אפשר, בארץ ישראל ה"ירוקה והטובה" ..... זה לא תואם את האינטרסים?? אני חש מרומה!!
    סגור
  • 24.
    ב 2013 פחות התחלות בניה מ 2012.
    איש האמת הכואבת 13/11/2013 18:14
    הגב לתגובה זו
    14 0
    אריק שרון בהיותו שר השכון בנה 87000 דירות בשנה וממשלת נתניהו מגרדת בקושי בניה של 40000 דירות השנה.
    סגור
  • 23.
    זאת בושה שזה מה שיש לו להגיד אחרי שנים בשלטון. להאשים א
    ehudhl 13/11/2013 18:12
    הגב לתגובה זו
    15 1
    אחרים ולברוח מאחריות. טוב שלא האשים את איראן או הפחיד עם איראן גם בדיון הזה. שילך הביתה עם הצרה שלו
    סגור
  • 22.
    כמה שנים ביבי בשלטון????
    עינת 13/11/2013 18:11
    הגב לתגובה זו
    15 4
    זה סיבוב שלישי שלו עלינו ,עליית מחירי הדירות נעשתה בזמנו בזכותו ובגללו ,לפחות שיקח אחריות על מעשיו . כל כך הרבה מיסים הוא קיבל ואנחנו בגרעונות כי הוא בונה ביהודה ושומרון על חשבון המיסים שלנו.
    סגור
  • 21.
    יש אשמים
    מורפי 13/11/2013 18:08
    הגב לתגובה זו
    12 1
    יפה שביבי מאשים את קדימה ולא את הכלניות מהתקופה הבריטית. הוא ברגיל שכח שהוא מכהן כבר קדנציה שניה.
    סגור
  • 20.
    גזלניהו השקרן נמאסת על כולם תעוף כבר (ל"ת)
    אפי 13/11/2013 18:05
    הגב לתגובה זו
    11 5
    סגור
  • 19.
    נמאסת. לך לך לך
    אלאל 13/11/2013 18:02
    הגב לתגובה זו
    11 7
    גם אם אצטרך לגור בחו"ל לא יראו אותי שכן למתנחבלים בשכם/חברון ובודאי לא אהיה שותף לשקר ולרמאות של הנהגה זו
    סגור
  • 18.
    טוב שיש את מי להאשים, ומי אשם בגרעון של -47 מיליארד ש"ח (ל"ת)
    אבי 13/11/2013 18:01
    הגב לתגובה זו
    15 2
    סגור
  • 17.
    ביבי כבר ירד במנדטים שקיבל
    אורי 13/11/2013 18:00
    הגב לתגובה זו
    14 2
    הוא בכיוון הנכון
    סגור
  • 16.
    שקרניהו נמאסת עם הספינים והשטויות שלך עוף כבר הביתה!!!!
    יוסי 13/11/2013 17:53
    הגב לתגובה זו
    9 4
    דיייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי נמאס עלינו כבר!!!!!!!
    סגור
  • 15.
    הפתרון בניה בשטחים !!!
    אילן 13/11/2013 17:52
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אדוני רוה"מ ! זה באמת פתרון טוב !!!! להתיישב ביהודה ושומרון,, אולי בעתיד גם בעזה... אתה חושב שאתה מדבר אל אספסוף.. טיפש... בעצם לא עשית כלום.
    סגור
  • 14.
    מה עובר על ראש הממשלה שלני?
    אנונימי 13/11/2013 17:47
    הגב לתגובה זו
    10 3
    בעצם כלום הוא תמיד היה קשקשן ומלך הדמגוגים.
    סגור
  • 13.
    יהודה ושומרון
    המלש 13/11/2013 17:43
    הגב לתגובה זו
    5 1
    האם יהודה ושומרון שלנו ? הרי כבשנו את יהודה ושומרון. יש שם כ-3 מיליון פלשתינאים. רוב העם לא מעוניין במדינה דו לאומית .אם תהיה מדינה כזאת הרי שבעוד כ-100 שנים הפלשתינאים יהיו רוב וישלטו בכל הארץ ובנו היהודים. אז לשם מה הקימו את המדינה שלנו? לשם מה נפלו כה הרבה חללים כדי להגן על המדינה? אז על איזה בנייה אתה מתכננן את חיינו לטווח הארוך מאד. האם לך ולחברי הכנסת הימניים אבדה התבונה. תסתכלו לטווח ארוך ותחשבו רק על טובת העם היושב במדינת ישראל ועל יהודי התפוצות שיודעים שיש להם מוצא במקרה של אסון ורדיפת יהודים אנטישמית.
    סגור
  • שקר, יש שם רק מיליון וחצי פלסטינים והגירה שלילית נמשכת. (ל"ת)
    אמת 13/11/2013 20:02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 12.
    השבח לסגני שבונה רק ביהודה שומרון ע"ח תושבי המרכז
    הדובר של ה' 13/11/2013 17:39
    הגב לתגובה זו
    4 1
    וכועס בכאילו על המלאך אריאל.לך שישיך למכור לוקשים לאובמה וגם לחבריו בליכוד לאחר שהעדיף שחרור רוצחים נתעבים ע"פ הפסקת בניית ערי מקלט מפוארות למתנחלים במחירים מסובסדים.
    סגור
  • 11.
    נימאס כבר ממכם ומהנוהג להאשים כל פעם את הממשלות הקודמות (ל"ת)
    חב 13/11/2013 17:35
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 10.
    אחרי רעידת האדמה הוא יסביר שזה אשמת בן גוריון שבזמנו (ל"ת)
    נבנו הבתים... 13/11/2013 17:33
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 9.
    אדון "תיזהרו..איראן".. אתה שם כבר חמש שנים. (ל"ת)
    אריק 13/11/2013 17:31
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • אמא שלך יודעת שאתה אידיוט ?? (ל"ת)
    יעקב 13/11/2013 20:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • תרשה לי לא לענות לתת רמה ליכודניקי (ל"ת)
    אריק 13/11/2013 22:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 8.
    ממשלת ישראל היא דה פקטו אויב
    המציאות בשטח 13/11/2013 17:28
    הגב לתגובה זו
    9 0
    ניצוץ אחד קטן ונראה לממשלה מה הציבור חושב עליה. בדם זה יגמר. מדינת חוק בתחת שלי.
    סגור
  • רק דיבורים לא עושים כלום קדימה לעשות (ל"ת)
    מאוכזב לפיד 13/11/2013 17:43
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 7.
    עוד אוכל חינם להעיף אותו ואת סתיו שפירירית הסתומה (ל"ת)
    איציק שמולי 13/11/2013 17:26
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • 6.
    בקיצור ביבי לא ענה על השאלה. למה שלא יורידו את המס? (ל"ת)
    זיו 13/11/2013 17:26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 5.
    זה היה מזמן מה אתם עשיתם? כלום (ל"ת)
    ממשלת אולמרט 13/11/2013 17:25
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 4.
    אגלה לך סוד שלולי ,אין לאוצר עץ כסף שמשלם משכורות
    בא 13/11/2013 16:54
    הגב לתגובה זו
    1 4
    לטפילים כמוך שיושבים באופוזיציה ולא עושים כלום ,לפחות היית מוותר על משכורת חודשית ועובד ,טוב מתבטל ,בהתנדבות אז הייתי מעריך אותך טיפה .
    סגור
  • 3.
    ברוך הבא שלולי ,איך היה בחול ,איפה היית . גם אני
    בא 13/11/2013 16:50
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לא מצביע לך . תזכיר לי מה עשית בשבילינו .
    סגור
  • 2.
    מלך ! כל הכבוד (ל"ת)
    דניאל - כלכלן 13/11/2013 16:38
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 1.
    צודק במאה אחוז ואנחנו מטומטמים שהצבענו ללפיד וביבי !
    orenzeee 13/11/2013 16:35
    הגב לתגובה זו
    14 1
    אני ימיני לגמרי ופשוט לא יכולתי להצביע לעבודה אפילו שידעתי שחברי הכנסת שלה יעשו את העבודה אבל שלי ושמאלניות פשוט הרחיקה את כולם
    סגור
  • אתה הליכודניק הדפוק טיפוסי
    אחד 13/11/2013 17:07
    הגב לתגובה זו
    10 2
    גם אחרי שסוף סוף הבנת( ולקח לך זמן להבין...) שביבי והליכוד דופקים אותך ואת 80 אחוז מהעם , אתה עדיין ממשיך להצביע לו .
    סגור
  • וימשיכו להצביע לו (ל"ת)
    מאוכזב לפיד 13/11/2013 17:44
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור