דב צור: "נמכור דירות במיליון שקל בראשל"צ, 30% פחות ממחיר השוק"

כך אמר הבוקר ראש העירייה בגל"צ. "המטרה היא להשאיר את הצעירים בעיר. ראשי רשויות צריכים לאפשר בניית דירת 3 חדרים"
עיר סואנת, צילום: Getty images Israel
"אנחנו שוברים את הראש כבר הרבה שנים כיצד לפתור את בעיית הדיור של הזוגות הצעירים, אנחנו מקימים דירות קטנות לזוגות הצעירים תושבי העיר", כך אמר הבוקר דב צור, ראש עיריית ראשון לציון בגלי צה"ל.

המודל מאפשר בניית מספר רב יותר של דירות קטנות של 3 חדרים במחיר של כמיליון שקל, במקום מחיר רגיל של 1.3 מיליון שקל. הדירות יימכרו רק לזוגות צעירים או רווקים שהתגוררו בעיר בעשר השנים האחרונות. תנאי נוסף הינו של 350 אלף שקל.

צור טוען כי העירייה הציעה להגדיל את זכויות הבנייה לקבלנים מ-64 דירות ל-120, כאשר המטרה היא לשווק 60 דירות במחיר מוזל לצעירים. "נלך לעוד פרויקטים בעיר, המטרה היא להשאיר את התושבים בעיר. נמכור דירות ב-25%-30% פחות ממחיר השוק, לא הגדלנו את זכויות הבנייה כי זה היה לוקח עוד 5 שנים לאשר את התוכנית. המחיר הוא צפיפות נוספת של דירות בעיר, אך אנחנו מוכנים לשלם את המחיר."

לדבריו ניתן ליישם את המודל באזורים נוספים בארץ - "במקום הקמה של 20 דירות 5 חדרים ניתן לבנות 30 דירות של 3 חדרים. העיריות צריכות פשוט לאפשר בניית דירות קטנות ולהפסיק לפחד מהגעתן של אוכלוסיות חלשות, בשבילי הצעירים של ראשון לציון אם לא חלשים אלא אוכלוסייה מצויינת."
תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    אבל מדובר בקבוצת רכישה, כך שהמחיר הוא מחיר ראשוני בלבד (ל"ת)
    אייל 13/11/2013 20:31
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 17.
    בדיחה גרועה
    חנן 13/11/2013 17:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חכו ותראו איך כל פוליטיקאי מנסה לעשות הון פוליטי על משבר הדיור...
    סגור
  • 16.
    פינוי בינוי לא ובנייה של 120 במקום 64 כן???!!!?? תמוה
    אור 13/11/2013 14:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מעניין כמה $$$$$ הוא מקבל מהיזמים כדי שיגדיל את זכויות הבנייה??? הכל מושחט פינוי בינוי לא מאשר ובנייה בחדשה כן??? מוזר מאוד
    סגור
  • 15.
    על חשבון צפיפות יתר ? (ל"ת)
    אריק 13/11/2013 08:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 14.
    3 חדרים במליון ש''ח :):) גונבים את האזרח ועוד מתגאים בז (ל"ת)
    תום 12/11/2013 19:04
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 13.
    דמגוגיה לפראייר=מיתון2014-17=בועה50%פיצוץ בפני האשמים! (ל"ת)
    פופוליזם=הרצת פראייר 12/11/2013 16:05
    הגב לתגובה זו
    3 9
    סגור
  • מה בנוגע לריטלין? (ל"ת)
    מתי 13/11/2013 20:27
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 12.
    תשובה ל4 ו-9
    המלש 12/11/2013 12:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במערב העיר ליד יס פלאנט יבנו מרכזי הייטק משם עד מכבי אש והכל למען שצעירי ראשל"צ יוכלו לעבוד בעיר. ול-4 על איזה פקקים אתה מדבר? כבישי העיר ותחבורה מגיעים לכל מקום בעיר וגם לתל אביב. סעו בתחבורה ציבורית( בעיקר במוניות שירות).
    סגור
  • מחיר בועה ב-50%=דרוש צדק חברתי למען הדור הצעיר!!!!!!!!! (ל"ת)
    פופוליזם=הרצת פראייר 12/11/2013 16:10
    הגב לתגובה זו
    0 9
    סגור
  • 11.
    רק בנתניה זורקים לכלבים את הצעירים (ל"ת)
    ראש עיריית נתניה 12/11/2013 11:59
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    ראש עירית נתניה לא עושה חצי דבר למען אוכלוסיה צעירה (ל"ת)
    ובנתניה בונים כיכרות 12/11/2013 11:58
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 9.
    דב, תקים פארק הייטק.
    יוסי 12/11/2013 11:39
    הגב לתגובה זו
    7 0
    זה מה שיביא ישאיר את הצעירים בראשון. פשוט הזוי שהעיר הרביעית בגודלה בארץ, עם שטחים עצומים לפיתוח בכיוון הים, ואין אזור נורמלי להייטק.
    סגור
  • 8.
    למה פיירברג לא בונה דירות 3 חדרים בנתניה ?
    תושב נתניה 12/11/2013 10:34
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ראשי הרשויות רוצים לבנות רק דירותגדולות במטרה להביא אוכלוסיות חזקות לעיר. ובכך אינן דואגות לתושבי העיר הקיימים ואלה שמעוניינים להישאר בעיר. פיירברג, אנא תתחילי לבנות דירות 3 חדרים בנתניה לזוגות צעירים עם הטבות לתושבי העיר נתניה !! נתנייתי מודאג
    סגור
  • מוסדות חינוך
    קריית השרון 12/11/2013 12:17
    הגב לתגובה זו
    0 4
    קודם תבנה מוסדות חינוך במיוחד לציבור הדתי ,
    סגור
  • 7.
    דירת 3 חדרים בראשון ממילא לא שווה יותר ממיליון (ל"ת)
    וכולה 60 דירות 12/11/2013 10:11
    הגב לתגובה זו
    11 3
    סגור
  • 6.
    פופוליזם זול
    תושב העיר 12/11/2013 10:06
    הגב לתגובה זו
    11 2
    דב צור הפך להיות פופוליסט זול. עד לא מזמן הוא התנגד לבנייה נוספת בעיר. פתאום הוא חסיד הגדלת הדירות בעיר ותוספת לבנייה קיימת. פששש. עלי לא עבדת.
    סגור
  • 5.
    יופי! כל לוד ובת ים משפרי דיור לראשון.. (ל"ת)
    אייל 12/11/2013 10:02
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • יועץ נדל"ן לא מתווך - בלוד 4 חדרים 850,000
    צביקה דורון 12/11/2013 10:13
    הגב לתגובה זו
    1 9
    בבת ים כבר יותר יקר מאשר בראשון
    סגור
  • אם יש לי את הסכום הזה, אקח משכנתה בסכום כזה ואקנה
    מתי 13/11/2013 20:29
    הגב לתגובה זו
    7 0
    בראשל"צ או באר יעקב, רק לא לוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 4.
    מצוין! עוד אנשים בפקקים לת"א. מה עם מקומות עבודה שאינם
    ראשוני 12/11/2013 09:45
    הגב לתגובה זו
    12 0
    מוסכים או פיצוציות?
    סגור
  • 3.
    מהיכן זוג צעיר יביא סכום כזה??????????? (ל"ת)
    הומלס 12/11/2013 09:37
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור
  • 2.
    מצוין
    ניר 12/11/2013 09:25
    הגב לתגובה זו
    2 6
    סוף סוך ראש עיר שגם מבצע ולא רק מדבר
    סגור
  • 1.
    זה דירות ששות חצי מליון. עד לא מזמן. בדיחה גרועה! (ל"ת)
    מיליון שח בייבי? 12/11/2013 09:23
    הגב לתגובה זו
    11 3
    סגור