אוהד דנוס: "האשימו אותי בהרצת שוק הנדל"ן וגם ספגתי איומים, אבל אני חוזר ואומר - מחירי הדירות יעלו עוד 10%"

יו"ר לשכת השמאים פתח את כנס הלשכה באילת בנאום חריף. "הציבור ישלם עוד 11 מיליארד ש', מרוב ספינים לא רואים את הספין הראשי"
אוהד דנוס, צילום: יח"צ
יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, אוהד דנוס, פתח את נאומו בכנס לשכת שמאי המקרקעין בברכות לבאי הכנס, אך מהר מאוד הוא עבר למתקפה חסרת תקדים בחריפותה כנגד התנהלות ממשלת ישראל בנושא הדיור. דנוס קבע כי אוזלת ידה של הממשלה ואי רצונה לטפל בבעיית מחירי הדירות שעלו בשנת 2013 ב-10% ימשיכו לעלות בשנת 2014 ב-10% נוספים.

"מדובר ב-11 מיליארד שקלים נוספים שהציבור ישלם השנה, בעקבות עליית המחירים הצפויה", אמר דנוס. "אנו מצויים היום במציאות בה שלוש הצעות חוק מרחיקות לכת מונחות על שולחן הכנסת: הצעת תיקון מספר 102 לחוק התכנון והבניה, הלא היא 'רפורמת הפרגולות', הארכת הוראת השעה בעניין האצת הבנייה למגורים, המכונה חוק הוד"לים' והצעת חוק הדיור הציבורי, אמר דנוס.

"שמענו אך לאחרונה כי בכוונת הממשלה להניח על שולחן הכנסת הצעת חוק רביעית - חוק לבניה להשכרה. הממשלה ממשיכה לעשות סלטות באוויר על מנת שלא להוציא כסף מהכיס. בצוות 90 הימים קראו לזה העדר היתכנות כלכלית לפרויקטים להשכרה. ברור, כשרוצים כסף על הקרקע ולא מוכנים לשחרר בחינם -זה בדיוק מה שקורה."

דנוס המשיך ואמר: "אם יימשך השיח הציבורי והחקיקתי בכיוון אליו מובילה הממשלה, הבעיה, ממנה כולנו סובלים היום, תהפוך לחלום טוב. במה לא האשימו אותי? ביד אחת עם הקבלנים, בהרצת השוק ואפילו איומים ספגתי. אבל, אני רואה זאת חלק מהשליחות האישית שלי לומר לציבור רק את האמת, גם אם זה לא מתאים למישהו: רבותיי, עובדים עליכם בעיניים."

"מרוב ספינים בשוק הדיור כבר לא רואים את הספין הראשי. כשכולם דיברו על ירידות מחירים, אנו הזהרנו מפני עלייה צפויה. דיברו על שנת 2013 כשנה מבוזבזת, אנחנו אומרים כי גם שנת 2014 תהיה כזו. אז מחירי הדירות עלו השנה בכ-10 אחוזים, וכנראה שבשנה הבאה, בנובמבר 2014, נזכה לעוד 10 אחוזים".

הפיתרון של דנוס: "התחדשות עירונית"

לסיום קבע דנוס מה יש לעשות על מנת לשנות את המצב. "כששואלים אותי מה הפתרון לעוד 10 שנים ולעוד 50 שנה, אני מספק שלוש תשובות: התחדשות עירונית, התחדשות עירונית והתחדשות עירונית", הוא אמר והוסיף, "אנו נסייע בידי כל מי שיסכים לקבל את עזרתנו בנושאים עקרוניים של התחדשות עירונית, וניצול מיטבי של משאבי הקרקע של המדינה. באזור המרכז יש די קרקעות לבנייה, או שיש להם פוטנציאל לבנייה לגובה. המצאי קיים, אך הניצול - גרוע. אנו נעשה הכל כדי שמצב זה ישתנה".
תגובות לכתבה(36):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    כבר 2015 , אתה צדקת . שמאים תותחים
    כל הכבוד אוהד דנוס ! 02/01/2016 09:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו כבר ב2015 , אתה מייצג את השמאים כמקצועניים ומוכיח שהידע שלנו הוא גבוה ומדהים . תודה לך ומקווה שתוכל להכנס לממשלה ולבצע מה שצריך ע"מ לעזור לאוכלוסיה . רועי
    סגור
  • 20.
    שנים דמגוגיה הרצת פראייר=מיתון2014-17=בועה50%פיצוץ!!!!! (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים 12/11/2013 16:26
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • מחלת נפש=סבל למשפחה ולחברה (ל"ת)
    נאור 13/11/2013 20:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    הממשלה ?! יש לאיש שם: בנימין נתניהו ! הוא האשם ! (ל"ת)
    אורי 12/11/2013 09:06
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • מעניין איך לפיד יוצא טפלון למרות כל ההצהרות שלו (ל"ת)
    עבודי 13/11/2013 11:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    צודק ב100% רק התחדשות עירונית
    צביקה 12/11/2013 08:37
    הגב לתגובה זו
    4 1
    זו עבודה קשה שכולם בורחים ממנה אבל זה הפיתרון היחיד התחדשות עירונית ובניה לגובה בתוך הערים הותיקות הקיימות ......
    סגור
  • 17.
    לפיד: חפשו אותי בפייסבוק אם אני לא שם אז חפשו ב........ (ל"ת)
    לפיד: תסמכו עלי 12/11/2013 01:27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 16.
    לפיד: אני חייב לפחות עוד קדנציה ואז תרגישו בשינוי:)) (ל"ת)
    לפיד:אני קרוב לפתרון 12/11/2013 01:25
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 15.
    לפיד: זה לא נכון אני ואח שלי בנט עובדים על...כם (ל"ת)
    לפיד: כותרת מטעה 12/11/2013 01:24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 14.
    לפיד: בחרו בי ותראו איך אני מוחק את מ.הביניים (ל"ת)
    לפיד: פוליטיקה חדשה 12/11/2013 01:23
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    לפיד: תרגישו שינוי כבר לקראת הבחירות :)) (ל"ת)
    לפיד: אני עובד על זה 12/11/2013 01:22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 12.
    לפיד: לציבור בוחרי מחירי 2007 כבר ב 2030 עשו לי לייק:)) (ל"ת)
    לפיד:אני בהפסקת סיגר 12/11/2013 01:20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 11.
    לפיד הבטיח לחזור למחירי 2007. אנחנו עוקבים ומצפים. (ל"ת)
    מעמד ביניים 11/11/2013 22:13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • הוא לא הבטיח את זה
    ח 12/11/2013 01:18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הוא הבטיח בניית דיור להשכרה
    סגור
  • 10.
    יועץ נדל"ן (לא מתווך) - לוד היא עתיד הצעירים במרכז
    צביקה דורון 11/11/2013 16:44
    הגב לתגובה זו
    2 7
    לוקחים משכנתא של 200,000 ש"ח ומתקדמים בחיים
    סגור
  • עוד פעם אתה מפמפם לנו את השטויות שלך
    jo uhp, 11/11/2013 17:15
    הגב לתגובה זו
    6 4
    עזוב אותנו באמשך
    סגור
  • היועץ מנסה להציל אותך מקריסה אז תקשיב לו
    סתם אחד 11/11/2013 18:18
    הגב לתגובה זו
    2 6
    לך תקנה בהרצליה ב 2,000,000 ותהיה קבור בחובות עד גיל 70
    סגור
  • את עיצות אחיתופל שישמור לעצמו, בעיה שלו שהוא תקוע
    לא סתם אחד 11/11/2013 23:33
    הגב לתגובה זו
    3 1
    עם נדלן בלוד, מי בכלל מתקרב לשם חוץ ממתנחלים וחרדים. איך אני אוהב שכול אינטרסנט קורא לעצמו בשמות של סתם אחד ולא מתווך. האמת? סתם אפס מלוד.
    סגור
  • 9.
    להגר לאמריקה רבותי חבלז אין עתיד במדינת הגנבים (ל"ת)
    בוזי 11/11/2013 16:42
    הגב לתגובה זו
    4 6
    סגור
  • 8.
    בעקרון הוא צודק . הפתרון - קארוונים במידי ובניית 2-3 חד
    אדם 11/11/2013 16:39
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כשרוצים עושים !
    סגור
  • צודק? מחיר לבניה של בית בסטנדרט טוב עולה כ-1000 דולר
    שמעון 11/11/2013 17:11
    הגב לתגובה זו
    7 1
    למ"ר, דהיינו 80 מ"ר 80000 דולר, 280000 ₪ בערך ואני מדבר על סטנדרט טוב כולל רווח לקבלן. על מה משלמים עוד 600000-1000000 ? על הקרקעות שההוא הנ"ל מהלשכה שקובעת את המחירים שלהם. פשוט ביזיון
    סגור
  • 7.
    במקום שתקרא לכולם לא לקנות במחירים האלה
    סנחריב 11/11/2013 16:29
    הגב לתגובה זו
    14 6
    אתה מוסיף דלק למדורה.
    סגור
  • הצחקת אותי, שביתת קונים לא הצליחו על עגבניות ומאז החרם
    לא סתם אחד 11/11/2013 23:35
    הגב לתגובה זו
    3 1
    על הקוטג' לך תראה מה קרה למחירים. בדיחה אתה וה"מרד" שאתה כול פעם מנסה לעשות בשמות אחרים. אתה פשוט אדם אומלל ומנותק מהמציאות ולא נראה שאי פעם בחייך תגיע למשהו עם אשליות כאלו שאתה נאחז בהן כמו חולה נפש כרוני.
    סגור
  • 6.
    דבר ראשון צריך לפטר את השמאי מקרקעין, שדופקים לנו
    בועז 11/11/2013 16:27
    הגב לתגובה זו
    9 6
    מחירים על הקרקעות ששייכות בכלל לנו.
    סגור
  • 5.
    בעל עניין
    אנונימי 11/11/2013 16:17
    הגב לתגובה זו
    7 5
    פסול לחוות דעת
    סגור
  • 4.
    עבדים לקירות בלוקים ל 20 שנה
    אפי 11/11/2013 16:01
    הגב לתגובה זו
    10 6
    זה מה שאנחנו
    סגור
  • לא חייבים להיות
    חנן 11/11/2013 21:12
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ניתן לבחור בדרך אחרת, שכירות זול משמעותית מקניה בימינו...
    סגור
  • 3.
    אתה כמו יצחק לוי..קובע מחירים מתוך אינטרס אישי עלוב נפש (ל"ת)
    יעקב 11/11/2013 15:57
    הגב לתגובה זו
    14 7
    סגור
  • ואתה חסר אינטרסים לחלוטין וגם לא מעוניין בדירה בזול (ל"ת)
    לא סתם אחד 11/11/2013 23:37
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • לוי יצחק הגיוני, הנ"ל חי בכוכב אחר. (ל"ת)
    סופרמן 11/11/2013 16:03
    הגב לתגובה זו
    4 6
    סגור
  • 2.
    בוזזזז עליכם (ל"ת)
    משרד התחבורה גנבים ב 11/11/2013 15:56
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 1.
    רק 10%? מה קרה לך הם יעלו עוד 300%
    סמי וסוסו 11/11/2013 15:56
    הגב לתגובה זו
    25 5
    ובעוד שנה שנתיים דירה מעופשת בת 4 חדרים בלוד תעלה 20 מילון שקל - תמשיך לחיות בסרט. בנק' מסויימת כח הקנייה של הציבור יגיע למקסימום. גם לימון אפשר לסחוט עד נק' מסויימת שבה כבר לא נשאר מיץ.
    סגור
  • 300% ? לפחות עוד 2000% (ל"ת)
    סופרמן 11/11/2013 16:02
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • אתם לא בפוקוס - יעלו בעוד 5000% כמו כלום (ל"ת)
    ג'מבו 11/11/2013 16:32
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • 8000% (ל"ת)
    חברה, חייב להצטרף 12/11/2013 05:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • דירה בתא תהיה שווה 350 מליון שקל בסוף 2014 חכו תראו (ל"ת)
    מנותק 12/11/2013 18:24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור