ז'בז'ינסקי: "אלה המגבלות שהטיל בנק ישראל שדוחפות את הקונים לסוג מסויים של דירות - ושם נראה עליות חדות"

הכלכלן של מיטב-דש באולפן BizportalTV על שוק הדירות בישראל - "לא מזהים שום חולשה, רק שינוי העדפות." ומה יקרה למחירים?
 |  (15)
אלכס ז'בזינסקי, צילום: Bizportal
כלכלנים סבורים שרמת מחירי הדירות, אשר זינקו נומינאלית בשיעור של 75% משנת 2013 הינה בעייתית ובנק ישראל, אשר חרד ליציבות הבנקים, פרסם בחודש שעבר הוראות חדשות המגבילות את היקף ההחזר החודשי לעד 50% מההכנסה.

אתמול (ב') פרסם , במסגרת פרוטוקול דיוני הריבית, כי מחירי הדירות בחודשים מאי-יוני עלו בשיעור של 0.5% וכי במקביל עודכנו שלושת התצפיות החודשיות הקודמות למחירי הדירות כלפי מעלה.

אלכס ז'בז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, אמר בראיון ל-BizportalTV כי בקרוב נראה עליית מחירים בדירות הזולות יותר והמאובזרות פחות, זאת בשל אי היכולת להגיע להון העצמי הנדרש כיום והמחסור בדירות מסוג זה. בכמה יעלו המחירים בשנה הקרובה? צפו בסרטון


כתבות מעניינות נוספות:
צפו בדירה הכי יקרה בכל אחת מ-15 הערים הגדולות בישראל
כל מ"ר שווה זהב: בכמה נמכרה "דירת" 16 מ"ר ליד נמל תל אביב?
תגובות לכתבה(15):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    מעלים את הריבית כדי שהבנקים ירויחו יותר
    זאב 14/09/2013 13:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק ישראל כתפקידו דואג שהבנקים ירויחו יותר מצב הדיור מחירי הדיור - אין זה תפקידו וזה גם לא מעניין אותו
    סגור
  • 12.
    בזן
    מישקה המשקיע 12/09/2013 16:23
    הגב לתגובה זו
    0 2
    במחיר עכשו זה הזמן לקנות בזן. גם דיבידנד גדול וגם המחיר
    סגור
  • 11.
    מנית בזן
    איציק הקונה 12/09/2013 16:04
    הגב לתגובה זו
    0 2
    עכשו הזמן לקנות מניית בזן בגדול
    סגור
  • 10.
    מניית בזן
    דר" מורן 12/09/2013 16:01
    הגב לתגובה זו
    0 2
    במחירים כאלו זו עיסקה מצויינת לקנות את המניה תוך חודש אני עושה % 100
    סגור
  • 9.
    דווקא בכיפור על כל המשמעיות חטא היוהרה והשוויץ ואנחנו
    בדבכט 10/09/2013 21:30
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שונים והכי חכמים וי הכי הכי השמש זורחת לנו מהתח.... כמעט שנמחקנו .הנדלן יפול ובגדול לא בגלל שהממשלה רוצה אלה שלציבור אין את הכסף לרכישת דירה וכל הדיבורים שהבועה כאן שונה אז תחפשו בדפי ההיסטוריה שום דבר פה לא שונה ההיפך פה הכי בעייתי
    סגור
  • 8.
    בעזרת מיסוי ניתן להוריד בקלות את מחירי הנדלן - היכנסו
    כל כך פשוט 10/09/2013 20:07
    הגב לתגובה זו
    5 1
    - מס רכוש על דירות להשקעה - מס רווחי שכירות מהשקל הראשון - הורדת מס רווחי הון צעדים אלו יובילו משקיעי נדלן רבים למכור דירות וכך המחיר ירד.
    סגור
  • 7.
    מסתייב ב"אם המצב יישאר" מחירי הדירות יעלו
    אביב 10/09/2013 10:48
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הבעיה בכלכלה, שהמצב אף פעם לא נשאר!
    סגור
  • 6.
    מחסור בדירות? עאלק
    מא 10/09/2013 10:33
    הגב לתגובה זו
    11 0
    יש כאן באמת מחסור? כשאני פותח עיתון, דף אינטרנט או בשלטי חוצות בכבישים המהירים נראה שיש המון המון דירות ופרוייקטים חדשים - ביד 2 מאגר הדירות ממש לא ריק, אז באמת אין דירות ויש מחסור אמיתי ? או מחול שדים סביב בעיה שלא קיימת מלווה בקרטל מחירים של קבלנים חזירים שפיתחו שיטת עבודה שאומרת "נבנה פחות - נמכור ביוקר" כלומר למה לעבוד קשה ולמכור בזול אם אפשר לא לבנות או לבנות ממש ממש לאטטטטטט...ולנפח מחירים,וכמובן להאשים את המדינה - במדינת הערסים הקבלנים הכל אפשרי. בסין בונים מגדלים בשבועיים - יש גם סירטון ביוטיוב, ופה לוקח 5 שנים. מתוכן שנה עד שהקבלן הערס מעלה טרקטור על הקרקע. המדינה יכלה לעשות הרבה אך בחרה לטפח את הקבלנים הערסים ובעלי העניין וההשפעה. לדוגמא - הקלה במיסוי על הקרקע שתמומן על ידי קנסות לקבלנים מאטי בנייה . תמשיכו ככה ואף אחד לא יישאר כאן רק הערסים ואלו שאין להם מה להפסיד.
    סגור
  • 5.
    ממש הצרכן פה לא ממונף די...
    ארז 10/09/2013 10:14
    הגב לתגובה זו
    17 0
    אנשים לוקחים הלוואות ממי שרק יכולים בשביל להגיע למינימום הון עצמי לקבלת משכנתא, אם הרבית תעלה ב-1% תהיה פה בהלה ואנשים יזרקו דירות לשוק. ההיסטוריה תמיד חוזרת על עצמה המצב כרגע מנופח ואנשים לא מודעים לזה מה אתם חושבים שהריבית תישאר כל כך נמוכה ב-20 שנה הקרובות??
    סגור
  • 4.
    בימי אולמרט הוחלט על ייבוש בניה במרכז
    אלי 10/09/2013 08:58
    הגב לתגובה זו
    11 2
    לצורך חיזוק הפריפריה וההתנחלויות
    סגור
  • 3.
    תיקרו את הכסף והנדלן 66% פחות (ל"ת)
    ריבית 6% הנדלן קורס 10/09/2013 08:53
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 2.
    אותו משפט תמיד - "אצלנו זה אחרת, כאן זה שונה"...
    ינתי פרזי 10/09/2013 08:49
    הגב לתגובה זו
    18 1
    מתאים וטיפוסי לכל מצב בו מתפתחת בועה ענקית. וכך אמרו גם בארה"ב, ספרד, אירלנד, יוון, ועוד ועוד...
    סגור
  • 1.
    מאיפוא הכסף?
    אפי 10/09/2013 08:33
    הגב לתגובה זו
    13 3
    לוקחים משכנתה והופכים להיות עבדים
    סגור
  • להיות עבד אז מגיע לו שישלם ויעבד כל חייו ויוותר על הכל
    מי שמסכים 10/09/2013 09:17
    הגב לתגובה זו
    9 2
    העיקר הרווחים של שרי אריסון ודומיה
    סגור
  • מעל 90% מעם ישראל מאז ומתמיד רכשו דירות בעזרת משכנתאות
    אפי אמיתי 10/09/2013 19:14
    הגב לתגובה זו
    1 5
    וכך הגיעו לדירה אחת לפחות ולרוב גם ליותר. החוכמולוגים כמוך שישבו שאננים על הגדר בגו הציבורי וניבאו שחורות, ממשיכים לשבת בחוץ.
    סגור