19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

12:41 פורסייט השלימה בהצלחה פיילוט נוסף בסין - המניה עולה 3.3% >>

10:56 באירופה - הדאקס מטפס 0.6%, הקאק עולה 0.4%

10:55 מניית מנדלסון תשתיות בולטת בעלייה של 3.4% במחזור חריג

10:55 הדולר מטפס 0.2% ונסחר סביב 3.53 שקלים

07:52 עליות באסיה - המדד בהונג קונה עולה 1%

07:51 הדולר נסחר ביציבות מול האירו ברמה של 1.194 דולר לאירו

07:51 הנפט נסחר הבוקר בצמוד לרמה של 50 דולר לחבית

16:20 מניית בית שמש השלימה טיסה של יותר מ-30% בשבוע >>

15:05 מניות שנסחרות בשיא: מיטרוניקס, אמות, חילן - צפו בטבלה >>

14:53 הגיעה ליעד: העלאת המלצה לשופרסל ל'תשואת שוק' >>

10:50 מיטב-דש במו"מ לרכישה פעילות הברוקראז' של בנק ירשלים >>

10:20 מנהל הלוקיישנים של "נרקוס" נרצח במקסיקו כשחיפש אתרי צילום לסדרה

08:41 איידיאו: התקשרות בעסקה לרכישת פרוטפוליו נכסי נדל"ן בברלין גרמניה

08:38 חמאס הודיע על פירוק ממשלת הצללים בעזה

08:30 רפי שדה חדל לכהן כמנכ"ל דן מלונות

20:16 ההימור המעניין והמסוכן שחברת בואינג עושה על קרן הפנסיה של העובדים >>

18:50 גולדמן זאקס חותך את תחזית הצמיחה של ארה"ב ל-1.6% בלבד

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

רינה דגני: "הצעירים לא חייבים להתחיל עם דירת 4.5 חד' בת"א; אפשר בקלות להגיע לכך שדירה תעלה 800 אלף שקל"

מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה בראיון לראש השנה: "מחירי הדירות ימשיכו לעלות ב-3 השנים הקרובות" - היכן כדאי לרכוש דירה והיכן לא?
 |  45
הנדל"ן בתשע"ד
Share
בשנה העברית החולפת המשיכו השמאי הממשלתי, משרד הבינוי והשיכון והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לספק שלל נתונים סותרים אודות מחירי הדירות. הנתונים האחרונים עבור הרבעון השני של 2013 הראו לפי המשרד השיכון והלמ"ס ירידת מחירים של 3.8% ו-1.3% בהתאמה, ואילו נתוני השמאי הממשלתי הראו דווקא עלייה קלה של 1% במחירי דירות 4 חדרים.


בראיון מיוחד לחג רינה דגני, מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה מבקרת את שיטות המדידה השונות שלדבריה רק מזיקים לציבור רוכשי הדירות המבולבל, ומספקת תחזית שנתית לשוק הנדל"ן - צפו בסרטון


כתבות מעניינות נוספות:
צפו ב-10 הדירות הזולות ביותר שנמכרו בת"א בחודשיים האחרונים
צפו בתמונות 10 גורדי השחקים הגבוהים בעולם שיוקמו עד 2019
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

45 תגובות ב-27 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
27 "פצצה" אירנית\ נדלן 01/11/2013 15:33 אם כן המדינה בכוונה דוחקת אותנו לפריפריה חסרת העבודה
ובכוונה לא ממהרת להגדיל את היצע הדירות; וזה יתפוצץ לה בפנים בצורת אוכלוסייה רעבה, נואשת, שתהפוך חייתית... לא תעשה צבא, אלא תעבוד למחייתה, תרד מהארץ, ואלא שלא יהפכו לעבריינים, מעלימי מס, או סתם אלימים חסרי תק'ווה - כי מה נשאר להפסיד? בית אין, תקווה לשרוד כאדם אין? תוכניות בזק לבנייה אין? הפשרת קרקע במרכז אין? תחבורה מהירה לפריפריה נטולת מקומות עבודה - אין, הפיכת קרקע חקלאית לבנייה - אין, בטח שלא במרכז (תגדלו גידולים בצפון), בניית דירות קטנות אין, מחירים שפויים אין, יוקר מחיה יש, משכורת רעב, יש. עתיד? אין.
26 כרמיאלי 07/09/2013 14:57 על איזה מחיר היא מדברת ? בכרמיאל שלוש שעות מת"א
דירה 4 חדרים קבלן מבקש מיליון ₪ על מה ? לפני ארבע שנים מכרו אותה דירה בחצי איך יגיעו צעירים לפריפריה במחיר כזה?
25 חי 07/09/2013 10:24 יש גדול אוכלוסיה משמעותי לכן צריך 100 אלף
היא טועה ישראל תגדל בדור משמעותית באוכלוסיה צריך לבנות ב20 שנה מאות אלפי יחידות דירות.. וחייבים מיד פעילות ממשלתית אחודה..בין 60-100 אלף דירות בשנה והמחירים ירדו לכ אלף 900 שקל ל4 חדרים....... בקיצור מי יכול לא לקנות כשנה שנתיים ירוויח בהמשך פחות חובות ודירה גדולה יותר.. רק שלפיד במקום ספינים יתחילו לקדם ... אחרת יתגלה הבלוף תוך שנתיים ושם הכסף הגדול למשפחות..
24 משקיף צפוני 06/09/2013 19:37 ממשלה מטעה ומשקרת
השר לפיתוח הגליל לא עושה מאומה. אם עד היום יש רק מסילה אחת מקרית מוצקין לנהריה,איך רוצים שהציבור ייסע בתחבורה ציבורית,או יעבור לגור במקום שהממשלה רק מדברת עליו ועושה אפס אחד גדול.
23 מהנדס בניין 06/09/2013 00:00 האישה הזאת הזויה
שמעתי נכון, היא אמרה שהאוכלוסיה גודלת בקצב איטי??? האוכלוסיה גודלת בקצב השני הכי גבוה בעולם המערבי, יש פה צורך בכ-45 אלף דירות בשנה בזמן שבונים בקושי 40 אחרי מאמצים רבים וגם זה אחרי ששנים בנו בקצב של 30-32 אלף. והמספר 150 אלף של חסר בדירות הוא בהחלט לא מופרח. האישה הזו הזויה, הוזה או פשוט לא יודעת על מה היא מדברת והמחירים לא יירדו הם ימשיכו בעלייה אבל יותר מתונה כל עוד יש חסר בהיצע קבוע כל שנה בנוסף לחסר הקיים ויש יותר מידיי בעלי אינטרסים שרוצים להשאיר את המצב הקיים (מדינה, בנקים, קבלנים).
ישראלי 06/09/2013 10:56 החילונים בקושי מתרבים
הנתון הכללי שאתהנ מציג מגיע מ 2 מגזרים: חרדים וערבים.
22 א 05/09/2013 23:53 שכחו את הפריפריה - צודקת בהחלט.
הממשלה מפוצצת את איזור המרכז ועוד מעט לא יהיה ניתן לצאת לעבודה, הכבישים יהיו פקוקים. במקום שיבנו ויפתחו את הפריפריה, ישקיעו בכבישים, ואולי גם בחב' הייטק, שום מילה אין מצד הממשלה. פשוט מדהים.
21 amit315 05/09/2013 23:12 האינטרס שלך רשום לך על המצח
מה שהיא עשתה פה זה בעצם קידום מכירות של מכון הסקרים שלה. מי נותן לה עבודה?? אני ואישתי ששנינו עובדי הייטק + 2 בגיל 30+ שמרוויחם טוב אך אין סיכוי שבלי מתנה ענקית מההורים שלנו אפילו לא נתקרב לדירה, וכל זאת בהנחה שנהיה מוכנים להשתעבד ל 30 השנים הבאות. אז לא. אנחנו לא נזמין סקר, אבל מי שכן אלו הם התאחדות הקבלנים וכל מיני תואמי אינטרסים שלהם. להם יש הרבה כסף בנתיים ויעשו כל שיוכלו עלמנת שהחגיגה תמשך.
ישראלי 06/09/2013 11:00 נסו לחפש דירה קטנה וישנה
אם אתם זוג שעובד בהייטק לא אמורה להיות לכם בעיה לקנות דירה קטנה וישנה בגוש דן. נכון, זה יהיה עם משכנתא ל 20 שנה. אני מכיר מישהו שקנה עכשיו דירה להשקעה בפ"ת, ליד ביילינסון, דירת 3 חדרים קטנה וישנה, ב 900 אלף שקל. הוא הביא בערך חצי הון עצמי וחצי משכנתא. אם הוא יכול למה אתם לא? אתם בטוח משתכרים יותר טוב ממנו. גם בת"א אפשר - נסו לחפש גם בשכונות - לא במרכז היקר, אלא בשכונות שמסביב. באזור המיליון עד 1.5 מיליון אפשר למצוא דירות בסדר גמור.
צדק 09/09/2013 11:28 אתה שוכח משהו
הבניינים הישנים בישראל זה לא הבניינים הישנים באירופה, שבנויים על יסודות חזקים ועוברים תחזוקה תמידית. זה בניינים בני 40 שנה על עמודים, מתפוררים, אפילו אי אפשר לקדוח חור בקיר. בישראל צפויה להיות בוודאות רעידת אדמה קטלנית ב 50 שנה הקרובות, אז פלא שלא בא לנו לחיות בבית שיפול כמו מגדל קלפים ועוד להתחייב למשכנתא ל 40 שנה עבור בית זה, שאולי לא ישרוד עד סוף המשכנתא (וביטוח משכנתא זה רק עבור עלות המבנה-שזה כלום... אם אין לכל השכנים שלך את אותו הביטוח בסוף תשאר בלי בית).
לישראלי 06/09/2013 20:59 זו הבעיה, יש כאן דור מפונק שלא מוכן להתפשר על ישן
הוא חייב לקנות דירת 4 חדרים, ואם אפשר 5 חדרים חדשה ב-1.6-1.8 מיליון כי מה פתאום לגור בדירה ישנה זה פח! זו הבעיה הגדולה ביותר כאן, יש מלא דירות בפחות ממיליון שקל במרכז הארץ, צריך פשוט להתחיל בקטן ולהפסיק להתבכיין
אחראי 07/09/2013 00:16 ההבדל בין חכם לפיכח.
אני לא אתן לעצמי ומשפחתי להיכנס להרפתקאה שבה אתחייב ל 20- 30 שנה על יותר מ 40% מההכנסה המשפחתית שלנו משום שאני פיכח (ואחראי) ואחכה לבן שלך שאם יש לו מזל הוא חכם ויצליח לשרוד את 20 השנים הבאות בקושי ואם לא יאלץ להפרד מההרפתקאה היקרה שאבא שלו דחף אותו אליה, אך הפעם יצא עם שיעור טוב לחיים.
מלכה 07/09/2013 16:39 אתה פשוט לא אחראי, כולנו דור ההורים התקדמנו בחיים
בעזרת משכנתאות, לקחנו דירת 2.5 חדרים ישנה בקומה 3 ולאט לאט התקדמנו. והמשכנתה הייתה להרבה הרבה שנים ובתנאים פחות טובים, לא היו משכנתאות גמישות כמו עכשיו ושילמנו הרבה הרבה כסף לחסל אותן לפני הזמן. אז אתה מפונק בכיין ולא מתאים להקים משפחה עם דוגמה כמו שלך.
20 אמיר 05/09/2013 22:38 ל top commenter סגל
למי שיש יכולות שכליות ישיג דירה בישראל על אף המחיר למי שאין - מצבו בחו''ל רק יורע [ בלוס אנגלס עובדים קשה פי כמה מפה ואין זכויות סוציאליות ושם אתה נזרק לכלבים אם אין לך מספיק כסף]
19 קליפ 05/09/2013 20:30 לגבות מס על מי שיש יותר מדירת מגורים!!!
לעשרות אלפי יהודים יש כמה דירות. אני מציע מס של 10,000 ₪ על כל דירה נוספת....יש יהודים בעלי 10 ו-20 דירות ויותר!!!
ממה טמטום 06/09/2013 21:01 יגולם בשכ"ד לאוכלוסיות המסקנות ביותר
חייבים ליצור כאן שוק של שכירויות, זה לא ישנה שום דבר, למיליונרים שיש מספר דירות לא יזיז הסכום הנוסף כשאין במה להשקיע, מספיק עם הפופוליזם הזה. צריך פשוט לקנוס קבלנים שלא בונים, לחייב ביצוע של תמ"א 38 ופינוי בינוי בכל מרכזי הערים מבלי יכולת להתנגד ולדאוג שהתהליך כולו לא ייקח יותר משנתיים, וכן, זה אפשרי!
18 h 05/09/2013 19:09 למה מרעינים אותה בכלל? (ל"ת)
מרעינים 06/09/2013 06:39 לא מרעינים אותה בכלל מראיינים אותה! (ל"ת)
17 קליפ 05/09/2013 18:59 לחייב בניית דירות חדר למאות מיליוני הגרושים!
100% מהמגזר היהודי יתגרשו במהלך החיים. בתנאי שטרחו קודם להתחתן! רק אהבה מביאה חתונה ילדים וגרושים.....לנקבות כלכלי וריווחי לגרש את הזכר !!!..נקבות לא עושות צבא ומילואים. ולוקחות פנסיה 10 שנים לפני הזכר...למה?
למה? 06/09/2013 06:40 ככה! והם גם חברות של יהיר לפיד ועובדות במשרד האוצר (ל"ת)
אשר 05/09/2013 20:10 כי אני לא מוכן להשכיר אפילו מלונה לכלב כמוך, הבנת?! (ל"ת)
16 שקר=באישור החזירות 05/09/2013 17:55 שתבקש סליחה=שקר=הרצת הדור הצעיר=נציגתבנק,קבלן,ממשל! (ל"ת)
אשר 05/09/2013 20:09 נגמר הריטלין??? (ל"ת)
נדלניסט אינטרסנט 06/09/2013 18:50 מונע צדק חברתי=נגד קיום המדינה= שהם רק "הדור הצעיר"!!!! (ל"ת)
15 גלעד 05/09/2013 17:53 מדד השכורות
לא יודע כמה זה ממה נכון למדוד ככה קנית דירה: פעם היו משכנתות לפחות שנים ועם תשלום קבוע לכל אורך השנים . אז שהמדינה תתחיל לרדת מהעץ שהיא טיפסה עליו -ולא תחפש תירוצים לגבי הזוגות צעירים שהם מפונקים
אשר 05/09/2013 20:09 מה אתה מבלבל את המוח, אנחנו לקחנו תמיד משכנתאות
ל-25 שנים והיו גם ל-30 שנים וצמודות יופי. למה סתם לקשקש שטויות כשלא יודעים כלום?!
14 קיים היצע גדול מוסתר 05/09/2013 17:47 קפיטליזם חזירי=בלוף שיווק לפראייר=בועה50%פיצוץ=מיתוןקשה (ל"ת)
13 אל תקנו דירות 05/09/2013 17:46 מחירים הזויים ועכשיו משכנעים אותכם שיש אלטרנטיבה
גם האלטרנטיבה זה במחירים גבוהים עובדים עליכם
12 שקר=המחיר הזוי!!!!!! 05/09/2013 17:43 מחיר הזוי=במות משכורות=בועה50%פיצוץ בפני החזירות=מיתון (ל"ת)
11 אסון קיום המדינה 05/09/2013 17:39 שקר=חזירות=דחוף צדק חברתי למען"הדור הצעיר"=קיום המדינה! (ל"ת)
10 שקר=הרצת פראייר 05/09/2013 17:35 דמגוגית=למניעהפיצוץ הבועה50%=מיתון קשה=פיצוץ לבלוףהמדינ (ל"ת)
9 תום 05/09/2013 17:26 דירות יד2 בראש העין, מרכז חולון, וראשל"צ בפחות ממיליון
אבל הזוגות הצעירים חייבים דירה חדשה בסטנדרט גבוה כמו הוריהם, מפונקים ומטומטמים
ישי 06/09/2013 00:27 איפה ראית בראשל"צ דירה במיליון ש"ח??? (ל"ת)
לתום 05/09/2013 17:45 דירות כאלה שאתה מתלהב ממחיר של פחות ממיליון
הם במחירים מנופחים ושוות חצי מליון. פתאם כולם התרגלו למחירים גבוהים?
אשר 05/09/2013 20:07 לפי מה אתה מחליט שזה השווי שלהם? תתרגל למחיר השוק, (ל"ת)
8 avikark 05/09/2013 17:26 גברת רינה דגני היקרה
בלבולי שכל! מי רוצה בית של 4.5 חדרים?? אני לאל רוצה לגור במרכז ת"א אלא להיות קרוב למקום העבודה שלי ושל בת זוגתי באזור המרכז. עלאאק 70 מטר ב 800 אלף!! אני מוכן עכשיו לקנות 70 מטר ב מילון שקל , רק תגלי לי בבקשה גברת רינה דגני איפה אני יכול למצוא דירה כזאת במחיר כזה??מה שהיה בזמנך כבר לא קיים בזמננו...
7 אדם 05/09/2013 17:25 זוגות מפונקים, מוציאים 400 אלף שקל על חתונה ובוכים שאין
להם כסף לדירה, טיפשות שכזו
העשירים מוציאים יותר 05/09/2013 17:44 מזמינים גם חבורת רקדנים סמויים משלמים להם אלפים
ואף מטיסים אותם לחול. אלה מצידם מעלימים הכנסות והמדינה שותקת. העם הפשוט לא מוציא כאלה סכומים רק המפגרים שמזמינים 450 איש מינימום כל אלה שפגשו בחדר זבל או על יד הברזיה בכתה א בביס עש בן גוריון
6 מי קונה בתל אביב? 05/09/2013 17:25 קונים באם המושבות חרא מקום צפיפות בבוקר צפיפות בערב
פקקים בדרך לעבודה ובחזרה לצאת מהחניון התת קרקעי לוקח חצי שעה . האשה הזאת מנותקת ובנוסף המשפחות מחזיקות 2 מכוניות ועובדות מבוקר עד ערב ומשלמים משכנתא . בקרוב פיטורים של אחד מבני הזוג ויש לך שפע דירות זה לא ת"א זה חור במרכז בלי איכות חיים.
5 בעלי דירות 05/09/2013 17:22 כל פעם צצה כתבה של בעלי דירות שלא רוצים שהדירות שלהם
ירדו. גם המממשלה לא רוצה. אז יש למה שלא יעלו לכולם משכורות כדי שנוכל לשלם משכנתא של מליון ש"ח? מטומטם מי שקונה פה דירה הממשלה עושה הון על גבי האזרחים הטיפשים שעובדים קשה בשביל דירה מסריחה. אבל יש כאלה שלא יקנו דירות במחירים האלה עדיף לרדת מהארץ למה לקנות פה אורוות במחיר ארמונות. ? ועוד במקומות זבלה?
4 יעקב 05/09/2013 17:15 אין אלטרנטיבה לבניית דירות קטנות לצעירים ולחד הוריים.
אם יבנו דירות קטנות כל פירמידת הביקוש תסתדר. בשנים האחרונות בונים רק דירות גדולות ויקרות ובהן אין מחסור ולא יהיה גם. הביקוש הגדול הוא למעשה לדירות יד שניה קטנות ובינוניות כי כבר לא בונים כאלו.
3 דגני עלובה 05/09/2013 16:54 דירה בדרום ת"א עולה כמו דירה בצפון ת"א לפני 5 שנים
אם דירה עולה 700 אלף חחחחחח היא שווה 300 אלף בקושי. מביאה דוגמא מלפני 30 שנה קנו לה בדרום ת"א .בטח הרויחה את זה בעבודה .. נבלה
2 דירה להשכיר 05/09/2013 16:52 לא נקנה דירות בישראל. (ל"ת)
מלכה 07/09/2013 16:32 מצויין ככה ישארו לנו יותר. (ל"ת)
1 שמואל מנשר 05/09/2013 16:13 נקודה למחשבה
כל אלו שהתבססו ,בעיקר כל אלו שהצליחו להתברג לעליתה הכלכלית -משפטית -ממשלתית , מתנהגים על פי חוקי הגונגל , בכך שהם מציעים לכל אלו שנשארו כלכלית מאחור ,או לאותם זוגות צעירים שאינם כמובן קרובי משפחתם , להנציח את פיגורם הכלכלי ולהתיישב במקומות שבהם אין עבודה או לחלופין סיכויי התקדמותם הכלכלית מוגבלים. מאוד מעניין מי צריך את אותם מכוני סקר ומחקר חברתי השואבים את כספם מהמדינה , ואינם מחדשים מאומה או תורמים דבר חוץ מלעצמם. על כל החכמים על החלשים ליזכור כי בגו'נגל , אין לכידות חברתית , כל אחד לנפשו. וכשיגיע הזמן תרוסק העליתה הזו כפי שראוי לה ,ואז נשמע ממנה דיבורים הפוכים ממה ששומעים מהם כעת .
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש