רינה דגני: "הצעירים לא חייבים להתחיל עם דירת 4.5 חד' בת"א; אפשר בקלות להגיע לכך שדירה תעלה 800 אלף שקל"

מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה בראיון לראש השנה: "מחירי הדירות ימשיכו לעלות ב-3 השנים הקרובות" - היכן כדאי לרכוש דירה והיכן לא?
רינה דגני, צילום: bizportal
בשנה העברית החולפת המשיכו השמאי הממשלתי, משרד הבינוי והשיכון והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לספק שלל נתונים סותרים אודות מחירי הדירות. הנתונים האחרונים עבור הרבעון השני של 2013 הראו לפי המשרד השיכון והלמ"ס ירידת מחירים של 3.8% ו-1.3% בהתאמה, ואילו נתוני השמאי הממשלתי הראו דווקא עלייה קלה של 1% במחירי דירות 4 חדרים.

בראיון מיוחד לחג רינה דגני, מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה מבקרת את שיטות המדידה השונות שלדבריה רק מזיקים לציבור רוכשי הדירות המבולבל, ומספקת תחזית שנתית לשוק הנדל"ן - צפו בסרטון


כתבות מעניינות נוספות:
צפו ב-10 הדירות הזולות ביותר שנמכרו בת"א בחודשיים האחרונים
צפו בתמונות 10 גורדי השחקים הגבוהים בעולם שיוקמו עד 2019
תגובות לכתבה(45):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 27.
    אם כן המדינה בכוונה דוחקת אותנו לפריפריה חסרת העבודה
    "פצצה" אירנית\ נדלן 01/11/2013 15:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובכוונה לא ממהרת להגדיל את היצע הדירות; וזה יתפוצץ לה בפנים בצורת אוכלוסייה רעבה, נואשת, שתהפוך חייתית... לא תעשה צבא, אלא תעבוד למחייתה, תרד מהארץ, ואלא שלא יהפכו לעבריינים, מעלימי מס, או סתם אלימים חסרי תק'ווה - כי מה נשאר להפסיד? בית אין, תקווה לשרוד כאדם אין? תוכניות בזק לבנייה אין? הפשרת קרקע במרכז אין? תחבורה מהירה לפריפריה נטולת מקומות עבודה - אין, הפיכת קרקע חקלאית לבנייה - אין, בטח שלא במרכז (תגדלו גידולים בצפון), בניית דירות קטנות אין, מחירים שפויים אין, יוקר מחיה יש, משכורת רעב, יש. עתיד? אין.
    סגור
  • 26.
    על איזה מחיר היא מדברת ? בכרמיאל שלוש שעות מת"א
    כרמיאלי 07/09/2013 14:57
    הגב לתגובה זו
    6 0
    דירה 4 חדרים קבלן מבקש מיליון ₪ על מה ? לפני ארבע שנים מכרו אותה דירה בחצי איך יגיעו צעירים לפריפריה במחיר כזה?
    סגור
  • 25.
    יש גדול אוכלוסיה משמעותי לכן צריך 100 אלף
    חי 07/09/2013 10:24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    היא טועה ישראל תגדל בדור משמעותית באוכלוסיה צריך לבנות ב20 שנה מאות אלפי יחידות דירות.. וחייבים מיד פעילות ממשלתית אחודה..בין 60-100 אלף דירות בשנה והמחירים ירדו לכ אלף 900 שקל ל4 חדרים....... בקיצור מי יכול לא לקנות כשנה שנתיים ירוויח בהמשך פחות חובות ודירה גדולה יותר.. רק שלפיד במקום ספינים יתחילו לקדם ... אחרת יתגלה הבלוף תוך שנתיים ושם הכסף הגדול למשפחות..
    סגור
  • 24.
    ממשלה מטעה ומשקרת
    משקיף צפוני 06/09/2013 19:37
    הגב לתגובה זו
    3 1
    השר לפיתוח הגליל לא עושה מאומה. אם עד היום יש רק מסילה אחת מקרית מוצקין לנהריה,איך רוצים שהציבור ייסע בתחבורה ציבורית,או יעבור לגור במקום שהממשלה רק מדברת עליו ועושה אפס אחד גדול.
    סגור
  • 23.
    האישה הזאת הזויה
    מהנדס בניין 06/09/2013 00:00
    הגב לתגובה זו
    9 3
    שמעתי נכון, היא אמרה שהאוכלוסיה גודלת בקצב איטי??? האוכלוסיה גודלת בקצב השני הכי גבוה בעולם המערבי, יש פה צורך בכ-45 אלף דירות בשנה בזמן שבונים בקושי 40 אחרי מאמצים רבים וגם זה אחרי ששנים בנו בקצב של 30-32 אלף. והמספר 150 אלף של חסר בדירות הוא בהחלט לא מופרח. האישה הזו הזויה, הוזה או פשוט לא יודעת על מה היא מדברת והמחירים לא יירדו הם ימשיכו בעלייה אבל יותר מתונה כל עוד יש חסר בהיצע קבוע כל שנה בנוסף לחסר הקיים ויש יותר מידיי בעלי אינטרסים שרוצים להשאיר את המצב הקיים (מדינה, בנקים, קבלנים).
    סגור
  • החילונים בקושי מתרבים
    ישראלי 06/09/2013 10:56
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הנתון הכללי שאתהנ מציג מגיע מ 2 מגזרים: חרדים וערבים.
    סגור
  • 22.
    שכחו את הפריפריה - צודקת בהחלט.
    א 05/09/2013 23:53
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הממשלה מפוצצת את איזור המרכז ועוד מעט לא יהיה ניתן לצאת לעבודה, הכבישים יהיו פקוקים. במקום שיבנו ויפתחו את הפריפריה, ישקיעו בכבישים, ואולי גם בחב' הייטק, שום מילה אין מצד הממשלה. פשוט מדהים.
    סגור
  • 21.
    האינטרס שלך רשום לך על המצח
    amit315 05/09/2013 23:12
    הגב לתגובה זו
    19 1
    מה שהיא עשתה פה זה בעצם קידום מכירות של מכון הסקרים שלה. מי נותן לה עבודה?? אני ואישתי ששנינו עובדי הייטק + 2 בגיל 30+ שמרוויחם טוב אך אין סיכוי שבלי מתנה ענקית מההורים שלנו אפילו לא נתקרב לדירה, וכל זאת בהנחה שנהיה מוכנים להשתעבד ל 30 השנים הבאות. אז לא. אנחנו לא נזמין סקר, אבל מי שכן אלו הם התאחדות הקבלנים וכל מיני תואמי אינטרסים שלהם. להם יש הרבה כסף בנתיים ויעשו כל שיוכלו עלמנת שהחגיגה תמשך.
    סגור
  • נסו לחפש דירה קטנה וישנה
    ישראלי 06/09/2013 11:00
    הגב לתגובה זו
    1 10
    אם אתם זוג שעובד בהייטק לא אמורה להיות לכם בעיה לקנות דירה קטנה וישנה בגוש דן. נכון, זה יהיה עם משכנתא ל 20 שנה. אני מכיר מישהו שקנה עכשיו דירה להשקעה בפ"ת, ליד ביילינסון, דירת 3 חדרים קטנה וישנה, ב 900 אלף שקל. הוא הביא בערך חצי הון עצמי וחצי משכנתא. אם הוא יכול למה אתם לא? אתם בטוח משתכרים יותר טוב ממנו. גם בת"א אפשר - נסו לחפש גם בשכונות - לא במרכז היקר, אלא בשכונות שמסביב. באזור המיליון עד 1.5 מיליון אפשר למצוא דירות בסדר גמור.
    סגור
  • אתה שוכח משהו
    צדק 09/09/2013 11:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבניינים הישנים בישראל זה לא הבניינים הישנים באירופה, שבנויים על יסודות חזקים ועוברים תחזוקה תמידית. זה בניינים בני 40 שנה על עמודים, מתפוררים, אפילו אי אפשר לקדוח חור בקיר. בישראל צפויה להיות בוודאות רעידת אדמה קטלנית ב 50 שנה הקרובות, אז פלא שלא בא לנו לחיות בבית שיפול כמו מגדל קלפים ועוד להתחייב למשכנתא ל 40 שנה עבור בית זה, שאולי לא ישרוד עד סוף המשכנתא (וביטוח משכנתא זה רק עבור עלות המבנה-שזה כלום... אם אין לכל השכנים שלך את אותו הביטוח בסוף תשאר בלי בית).
    סגור
  • טען עוד
  • זו הבעיה, יש כאן דור מפונק שלא מוכן להתפשר על ישן
    לישראלי 06/09/2013 20:59
    הגב לתגובה זו
    2 7
    הוא חייב לקנות דירת 4 חדרים, ואם אפשר 5 חדרים חדשה ב-1.6-1.8 מיליון כי מה פתאום לגור בדירה ישנה זה פח! זו הבעיה הגדולה ביותר כאן, יש מלא דירות בפחות ממיליון שקל במרכז הארץ, צריך פשוט להתחיל בקטן ולהפסיק להתבכיין
    סגור
  • ההבדל בין חכם לפיכח.
    אחראי 07/09/2013 00:16
    הגב לתגובה זו
    11 2
    אני לא אתן לעצמי ומשפחתי להיכנס להרפתקאה שבה אתחייב ל 20- 30 שנה על יותר מ 40% מההכנסה המשפחתית שלנו משום שאני פיכח (ואחראי) ואחכה לבן שלך שאם יש לו מזל הוא חכם ויצליח לשרוד את 20 השנים הבאות בקושי ואם לא יאלץ להפרד מההרפתקאה היקרה שאבא שלו דחף אותו אליה, אך הפעם יצא עם שיעור טוב לחיים.
    סגור
  • אתה פשוט לא אחראי, כולנו דור ההורים התקדמנו בחיים
    מלכה 07/09/2013 16:39
    הגב לתגובה זו
    0 11
    בעזרת משכנתאות, לקחנו דירת 2.5 חדרים ישנה בקומה 3 ולאט לאט התקדמנו. והמשכנתה הייתה להרבה הרבה שנים ובתנאים פחות טובים, לא היו משכנתאות גמישות כמו עכשיו ושילמנו הרבה הרבה כסף לחסל אותן לפני הזמן. אז אתה מפונק בכיין ולא מתאים להקים משפחה עם דוגמה כמו שלך.
    סגור
  • 20.
    ל top commenter סגל
    אמיר 05/09/2013 22:38
    הגב לתגובה זו
    3 1
    למי שיש יכולות שכליות ישיג דירה בישראל על אף המחיר למי שאין - מצבו בחו''ל רק יורע [ בלוס אנגלס עובדים קשה פי כמה מפה ואין זכויות סוציאליות ושם אתה נזרק לכלבים אם אין לך מספיק כסף]
    סגור
  • 19.
    לגבות מס על מי שיש יותר מדירת מגורים!!!
    קליפ 05/09/2013 20:30
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לעשרות אלפי יהודים יש כמה דירות. אני מציע מס של 10,000 ₪ על כל דירה נוספת....יש יהודים בעלי 10 ו-20 דירות ויותר!!!
    סגור
  • יגולם בשכ"ד לאוכלוסיות המסקנות ביותר
    ממה טמטום 06/09/2013 21:01
    הגב לתגובה זו
    1 2
    חייבים ליצור כאן שוק של שכירויות, זה לא ישנה שום דבר, למיליונרים שיש מספר דירות לא יזיז הסכום הנוסף כשאין במה להשקיע, מספיק עם הפופוליזם הזה. צריך פשוט לקנוס קבלנים שלא בונים, לחייב ביצוע של תמ"א 38 ופינוי בינוי בכל מרכזי הערים מבלי יכולת להתנגד ולדאוג שהתהליך כולו לא ייקח יותר משנתיים, וכן, זה אפשרי!
    סגור
  • 18.
    למה מרעינים אותה בכלל? (ל"ת)
    h 05/09/2013 19:09
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • לא מרעינים אותה בכלל מראיינים אותה! (ל"ת)
    מרעינים 06/09/2013 06:39
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 17.
    לחייב בניית דירות חדר למאות מיליוני הגרושים!
    קליפ 05/09/2013 18:59
    הגב לתגובה זו
    1 8
    100% מהמגזר היהודי יתגרשו במהלך החיים. בתנאי שטרחו קודם להתחתן! רק אהבה מביאה חתונה ילדים וגרושים.....לנקבות כלכלי וריווחי לגרש את הזכר !!!..נקבות לא עושות צבא ומילואים. ולוקחות פנסיה 10 שנים לפני הזכר...למה?
    סגור
  • ככה! והם גם חברות של יהיר לפיד ועובדות במשרד האוצר (ל"ת)
    למה? 06/09/2013 06:40
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • כי אני לא מוכן להשכיר אפילו מלונה לכלב כמוך, הבנת?! (ל"ת)
    אשר 05/09/2013 20:10
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 16.
    שתבקש סליחה=שקר=הרצת הדור הצעיר=נציגתבנק,קבלן,ממשל! (ל"ת)
    שקר=באישור החזירות 05/09/2013 17:55
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • נגמר הריטלין??? (ל"ת)
    אשר 05/09/2013 20:09
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • מונע צדק חברתי=נגד קיום המדינה= שהם רק "הדור הצעיר"!!!! (ל"ת)
    נדלניסט אינטרסנט 06/09/2013 18:50
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 15.
    מדד השכורות
    גלעד 05/09/2013 17:53
    הגב לתגובה זו
    9 4
    לא יודע כמה זה ממה נכון למדוד ככה קנית דירה: פעם היו משכנתות לפחות שנים ועם תשלום קבוע לכל אורך השנים . אז שהמדינה תתחיל לרדת מהעץ שהיא טיפסה עליו -ולא תחפש תירוצים לגבי הזוגות צעירים שהם מפונקים
    סגור
  • מה אתה מבלבל את המוח, אנחנו לקחנו תמיד משכנתאות
    אשר 05/09/2013 20:09
    הגב לתגובה זו
    2 3
    ל-25 שנים והיו גם ל-30 שנים וצמודות יופי. למה סתם לקשקש שטויות כשלא יודעים כלום?!
    סגור
  • 14.
    קפיטליזם חזירי=בלוף שיווק לפראייר=בועה50%פיצוץ=מיתוןקשה (ל"ת)
    קיים היצע גדול מוסתר 05/09/2013 17:47
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • 13.
    מחירים הזויים ועכשיו משכנעים אותכם שיש אלטרנטיבה
    אל תקנו דירות 05/09/2013 17:46
    הגב לתגובה זו
    11 3
    גם האלטרנטיבה זה במחירים גבוהים עובדים עליכם
    סגור
  • 12.
    מחיר הזוי=במות משכורות=בועה50%פיצוץ בפני החזירות=מיתון (ל"ת)
    שקר=המחיר הזוי!!!!!! 05/09/2013 17:43
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור
  • 11.
    שקר=חזירות=דחוף צדק חברתי למען"הדור הצעיר"=קיום המדינה! (ל"ת)
    אסון קיום המדינה 05/09/2013 17:39
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • 10.
    דמגוגית=למניעהפיצוץ הבועה50%=מיתון קשה=פיצוץ לבלוףהמדינ (ל"ת)
    שקר=הרצת פראייר 05/09/2013 17:35
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 9.
    דירות יד2 בראש העין, מרכז חולון, וראשל"צ בפחות ממיליון
    תום 05/09/2013 17:26
    הגב לתגובה זו
    6 14
    אבל הזוגות הצעירים חייבים דירה חדשה בסטנדרט גבוה כמו הוריהם, מפונקים ומטומטמים
    סגור
  • איפה ראית בראשל"צ דירה במיליון ש"ח??? (ל"ת)
    ישי 06/09/2013 00:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • דירות כאלה שאתה מתלהב ממחיר של פחות ממיליון
    לתום 05/09/2013 17:45
    הגב לתגובה זו
    12 5
    הם במחירים מנופחים ושוות חצי מליון. פתאם כולם התרגלו למחירים גבוהים?
    סגור
  • לפי מה אתה מחליט שזה השווי שלהם? תתרגל למחיר השוק, (ל"ת)
    אשר 05/09/2013 20:07
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 8.
    גברת רינה דגני היקרה
    avikark 05/09/2013 17:26
    הגב לתגובה זו
    14 3
    בלבולי שכל! מי רוצה בית של 4.5 חדרים?? אני לאל רוצה לגור במרכז ת"א אלא להיות קרוב למקום העבודה שלי ושל בת זוגתי באזור המרכז. עלאאק 70 מטר ב 800 אלף!! אני מוכן עכשיו לקנות 70 מטר ב מילון שקל , רק תגלי לי בבקשה גברת רינה דגני איפה אני יכול למצוא דירה כזאת במחיר כזה??מה שהיה בזמנך כבר לא קיים בזמננו...
    סגור
  • 7.
    זוגות מפונקים, מוציאים 400 אלף שקל על חתונה ובוכים שאין
    אדם 05/09/2013 17:25
    הגב לתגובה זו
    12 15
    להם כסף לדירה, טיפשות שכזו
    סגור
  • מזמינים גם חבורת רקדנים סמויים משלמים להם אלפים
    העשירים מוציאים יותר 05/09/2013 17:44
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ואף מטיסים אותם לחול. אלה מצידם מעלימים הכנסות והמדינה שותקת. העם הפשוט לא מוציא כאלה סכומים רק המפגרים שמזמינים 450 איש מינימום כל אלה שפגשו בחדר זבל או על יד הברזיה בכתה א בביס עש בן גוריון
    סגור
  • 6.
    קונים באם המושבות חרא מקום צפיפות בבוקר צפיפות בערב
    מי קונה בתל אביב? 05/09/2013 17:25
    הגב לתגובה זו
    15 2
    פקקים בדרך לעבודה ובחזרה לצאת מהחניון התת קרקעי לוקח חצי שעה . האשה הזאת מנותקת ובנוסף המשפחות מחזיקות 2 מכוניות ועובדות מבוקר עד ערב ומשלמים משכנתא . בקרוב פיטורים של אחד מבני הזוג ויש לך שפע דירות זה לא ת"א זה חור במרכז בלי איכות חיים.
    סגור
  • 5.
    כל פעם צצה כתבה של בעלי דירות שלא רוצים שהדירות שלהם
    בעלי דירות 05/09/2013 17:22
    הגב לתגובה זו
    15 6
    ירדו. גם המממשלה לא רוצה. אז יש למה שלא יעלו לכולם משכורות כדי שנוכל לשלם משכנתא של מליון ש"ח? מטומטם מי שקונה פה דירה הממשלה עושה הון על גבי האזרחים הטיפשים שעובדים קשה בשביל דירה מסריחה. אבל יש כאלה שלא יקנו דירות במחירים האלה עדיף לרדת מהארץ למה לקנות פה אורוות במחיר ארמונות. ? ועוד במקומות זבלה?
    סגור
  • 4.
    אין אלטרנטיבה לבניית דירות קטנות לצעירים ולחד הוריים.
    יעקב 05/09/2013 17:15
    הגב לתגובה זו
    9 3
    אם יבנו דירות קטנות כל פירמידת הביקוש תסתדר. בשנים האחרונות בונים רק דירות גדולות ויקרות ובהן אין מחסור ולא יהיה גם. הביקוש הגדול הוא למעשה לדירות יד שניה קטנות ובינוניות כי כבר לא בונים כאלו.
    סגור
  • 3.
    דירה בדרום ת"א עולה כמו דירה בצפון ת"א לפני 5 שנים
    דגני עלובה 05/09/2013 16:54
    הגב לתגובה זו
    11 4
    אם דירה עולה 700 אלף חחחחחח היא שווה 300 אלף בקושי. מביאה דוגמא מלפני 30 שנה קנו לה בדרום ת"א .בטח הרויחה את זה בעבודה .. נבלה
    סגור
  • 2.
    לא נקנה דירות בישראל. (ל"ת)
    דירה להשכיר 05/09/2013 16:52
    הגב לתגובה זו
    13 5
    סגור
  • מצויין ככה ישארו לנו יותר. (ל"ת)
    מלכה 07/09/2013 16:32
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    נקודה למחשבה
    שמואל מנשר 05/09/2013 16:13
    הגב לתגובה זו
    24 4
    כל אלו שהתבססו ,בעיקר כל אלו שהצליחו להתברג לעליתה הכלכלית -משפטית -ממשלתית , מתנהגים על פי חוקי הגונגל , בכך שהם מציעים לכל אלו שנשארו כלכלית מאחור ,או לאותם זוגות צעירים שאינם כמובן קרובי משפחתם , להנציח את פיגורם הכלכלי ולהתיישב במקומות שבהם אין עבודה או לחלופין סיכויי התקדמותם הכלכלית מוגבלים. מאוד מעניין מי צריך את אותם מכוני סקר ומחקר חברתי השואבים את כספם מהמדינה , ואינם מחדשים מאומה או תורמים דבר חוץ מלעצמם. על כל החכמים על החלשים ליזכור כי בגו'נגל , אין לכידות חברתית , כל אחד לנפשו. וכשיגיע הזמן תרוסק העליתה הזו כפי שראוי לה ,ואז נשמע ממנה דיבורים הפוכים ממה ששומעים מהם כעת .
    סגור