מהומה בטקס בשדה דב: יאיר לפיד - "מחירי הדיור הם איום אסטרטגי"

עם חתימת ההסכם לפינוי שדה דב עובדי המקום פרצו לאולם בו נערכה מסיבת העתונאים והפסקת חשמל אירעה במקום
יאיר לפיד, צילום: Getty images Israel
מהומות בטקס חתימת ההסכם לפינוי שדה דב - עשרות עובדי המקום פרצו לאולם הקטן בו נערכה מסיבת העיתונאים והפסקת חשמל אירעה במקום. העובדים מתלוננים על כך שהחתימה על ההסכם נחתמה עוד לפני שהוחלט באופן סופי מה יעלה בגורלם.

לפיד אמר בטקס כי "הממשלה הזו נחושה לעשות הכל כדי להוריד את מחירי הדירות. זו ההבטחה שלנו לבוחרינו ואנו נקיים אותה. 230 מיליון שקל מתקציב רשות מקרקעי ישראל יופנו להסרת חסמים בשוק הדיור. מחירי הדיור הם איום אסטרטגי על דור שלם במדינת ישראל ואנחנו מטפלים בזה".


שר הבינוי והשיכון אורי אריאל אמר: "חתמנו היום על פינוי שדה התעופה שדה דב בתל אביב ובניית יותר מ-12,000 אלף יחידות דיור חדשות במרכז הארץ. אני כשר השיכון בונה וחבריי לממשלה בונים בכל רחבי הארץ, בצפון, בדרום, ביהודה ושומרון וכמובן שגם במרכז הארץ. אני מחויב להורדת מחירי הדיור וגם היום אנו עושים צעד חשוב בכיוון הזה". השר התייחס בהלצה למו"מ המדיני ואמר: "היום נפתח כאן המו"מ, אבל לא המדיני אלא הכלכלי, והוא גם נחתם, בשיתוף הפעולה בין משרדי הממשלה להוזלת מחירי הדירות".

טקס החתימה התקיים בשדה דב. במסגרת ההסכם בין משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל ורשות שדות התעופה, יושקעו 230 מיליון שקל לטובת פיתוח תשתיות חדשות לשדה תעופה חלופי בנתב"ג אליו תעבור הפעילות התעופתית האזרחית משדה דב, עד ליוני 2016.

משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל ועיריית ת"א מקדמים תכנית לפיתוח שטח השדה המתפנה, הכוללת הקמת כ- 16,000 יחידות דיור, שטחי מסחר, תעסוקה ובתי מלון. בשל הסרת מגבלות הבנייה לגובה בסביבת השדה, יהיה ניתן להוסיף זכויות בנייה בהיקף של כ- 6,800 יחידות דיור בתוכנית בניין עיר.
תגובות לכתבה(13):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    הזוג הצעיר שיוכל לקנות שם דירה יהיו הבנים של הטייקונים
    יוסי 16/08/2013 12:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזוג הצעיר שיוכל לקנות שם דירה יהיו הבנים של הטייקונים או ילדים של יהודים עשירים מצרפת\ אמריקה. זוג של עשירון 9 ומטה לא יוכל לחלום לקנות שם דירה. עוד נכסים שילכו לאלפיון העליון
    סגור
  • 10.
    תגבילו את תושבי החוץ ברכישת דירות
    12000 זה נחמד 15/08/2013 01:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ייתכן שהם קונים כאן דירות ומפזרים כאן מיליונים על דירות ,גורמים לעליית מחירים מטורפת,משלמים מיסים מופחתים ,והישראלי שחי כאן בגיהנום של טילים נחנק ממשכנתא\שכירות של דירת 4 חדרים . די נ מ א ס
    סגור
  • 9.
    עובדות
    א׳ 14/08/2013 14:12
    הגב לתגובה זו
    0 2
    2. מעולם לא נפגע איש על הקרקע בארץ מתאונת מטוס באיזור שדה תעופה כלשהו! יש סטטיסטיקות עולמיות בעניין-תפסיקו לשקר לציבור! 3. השדה הזה היה ״תקוע״ שם מלפני קום המדינה ואתם באתם לגור לידו!
    סגור
  • 8.
    לא חסר קרקעות - אפשר עוד להתחרט על הטמטום הזה
    שקר הקרקעות 14/08/2013 13:36
    הגב לתגובה זו
    1 1
    למה בלונדון יש שדה תעופה? למה הכל פה מרוכז במקום אחד?
    סגור
  • 7.
    יאיר לא דואג להם, העם רוצה שר אוצר מיקצועי!!!
    מרדכי לקיש 14/08/2013 13:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאיר כבר לא פופולרי ולא רגיש לכלום. יש לתת לעובדים של שדה דב פיצויים ולחפש להם מקום עבודה אחר. אם הוא לא רגיש לאחיו אז זה בגלל רגישות יתר למחבלים אותם שיחרר. אם משחררים מחבלים עם דם על הידיים אז שישחררו את עמי פופר שמתחרט על מה שעשה ועוד כמה אסירים יהודים. אני צופה שהממשלה הזאת תסתכסך עם עצמה בנושאים קריטיים כשאובמה ילחץ או בגלל נקמנות אישית תוך מפלגת יש עתיד והבחירות זה ענין של זמן. לפיד הוא מפלגת איש אחד וחושב שמבין הכל. אפילו בנטל הוא לא שווה. כשהייתי באימון מתקדם וגם לא ישנתי לילות בגלל מארבים הוא ישב וכתב שטויות. קשקשן שמדבר על שוויון בנטל.
    סגור
  • 6.
    שיהיה שדה תעופה על גגות הבתים
    אקמולי 14/08/2013 13:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בין כה מחרבנים לנו על הראש
    סגור
  • 5.
    יש עוד איום אסטרטגי-יהיר לפיד ואין עתיד
    ישראל 14/08/2013 13:24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מדוע בתמונות הוא תמיד מסתכל מלמעלה? הבנתי שהוא נמוך קומה-יש לו רגשי נחיתות?צלמו אותו בגובה העיניים. ולעובדי שדה דב-אתם מפריעים למקורבים למפלגות לגזור קופונים של מיליארדים-היזהרו!!
    סגור
  • 4.
    למה שלא יהיה שדה תעופה בעיר? חסר קרקעות?
    בכיה לדורות 14/08/2013 12:56
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מעשירים את העשירים עוד יותר בשעה שבאזור יש בנינים ישנים בני 50 שנה שיקרסו ברעידת אדמה במקום להרוס אותם ולפתח את האזור בונים לעשירים . אלק חסר קרקעות . זה התוכנית המטומטמת של כץ לרכז את כל שדה התעופה במקום אחד חשיבה מטומטמת כמו לרכז את כל הצבא והבהד"ים בבאר שבע לא חסר קרקעות . שקרנים. זה המדיניות הרכוזית של הממשלה
    סגור
  • לפיד יימחק בכל מקרה לא מעניין אותו בורסה (ל"ת)
    גל 14/08/2013 13:01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 3.
    נראה שיאיר הפנים, אם הוא לא מפוצץ הבועה הוא נמחק!
    ינתי פרזי 14/08/2013 12:52
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ביבי לא הפנים וחטף מכה קשה בבחירות. אם יאיר ונפתלי לא יפעלו חזק בתחום הם נמחקים. נראה לי שהאסימון נפל... בהצלחה ומהר, השעון מתקתק.....
    סגור
  • 2.
    הלוואי וזה יהיה מיועד לזוגות צעירים לצערי אין אמונה כזו (ל"ת)
    tr 14/08/2013 12:43
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 1.
    למה... מה לא "אוהבים .." את לפיד...שקרן גנב את הקולות (ל"ת)
    יזר 14/08/2013 12:41
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • כמו אביו (ל"ת)
    יהודי 14/08/2013 12:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור