לפיד רותח על אורי אריאל: "בניית 1,200 יח"ד בהתנחלויות בעת הזו טעות כפולה"

"שימוש במשאבים המיועדים לדיור למעמד הביניים כהתרסה מול האמריקנים". גלאון: "מטען צד שמניחה הממשלה לחיסול המשא ומתן"
 |  (37)
יאיר לפיד, צילום: Getty images Israel
דבריו של שר הבינוי והשיכון אורי אריאל בדבר הקמתן של למעלה מאלף דירות ביהודה ושומרון וירושלים זוכה לביקורת נוקבת מצדו של שר האוצר יאיר לפיד.

"פרסום המכרזים לשיווק 1,200 יחידות דיור במזרח ירושלים ובגושי ההתנחלויות הגדולים בעת הזו הוא טעות כפולה. את הפתרונות לבעיית הדיור צריך ליישם באזורי הביקוש וזו מטרת קבינט הדיור. בנוסף, השימוש במשאבים המיועדים לדיור למעמד הביניים כדי להתריס התרסה מיותרת אל מול האמריקאים ולתקוע מקלות בגלגלי שיחות שלום אינה נכונה ואינה מועילה לתהליך", אמר לפיד.

תוך כך, יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון, אמרה כי "בניית אלפי יחידות דיור בהתנחלויות היא מטען צד שמניחה הממשלה לחיסול המשא ומתן המדיני. לא יהיה הסכם עם הפלסטינים כל עוד הבנייה שם תימשך ולא יהיה הסכם שלום שאינו מבוסס על קווי 67 עם חילופי שטחים וחלוקת ירושלים."

אורי אריאל: "אף מדינה בעולם לא מקבלת תכתיבים ממדינות אחרות"
משרד הבינוי והשיכון הודיע היום על יציאה לשיווק של למעלה מאלף יחידות דיור בירושלים ויהודה ושומרון באמצעות רשות מקרקעי ישראל.
בשכונת גילה בירושלים ישווקו 400 דירות, בחומת שמואל יהיו 210 דירות חדשות, בפסגת זאב ישווקו 183 דירות ובסך הכל בירושלים 793 דירות. באריאל ישווקו 117 דירות, באפרת 149 דירות, במעלה אדומים 92 ובביתר 36 דירות חדשות. סך הכל ישווקו בישובים הגדולים 394 יחידות דיור.

שר השיכון אורי אריאל אומר: "ממשלת ישראל פועלת להורדת יוקר המחייה בכל חלקי מדינת ישראל. אף מדינה בעולם לא מקבלת תכתיבים ממדינות אחרות היכן מותר לה לבנות והיכן לא. אנו נמשיך לשווק דירות ולבנות בכל רחבי הארץ, בנגב בגליל ובמרכז כדי לענות על צרכי כל תושבי מדינת ישראל. זה הדבר הנכון כעת, הן מבחינה ציונית והן מבחינה כלכלית".

שלי יחימוביץ', יו"ר מפלגת העבודה, אמרה: "על נתניהו להחליט בראש של איזו ממשלה הוא עומד - ממשלה שחותרת להסכם מדיני או ממשלה שחותרת לסכל כל אפשרות להסכם כזה. הודעתו של השר אורי אריאל היא 'אצבע בעין' לארה"ב, לאירופה, לפלשתינים ולרוב המכריע של אזרחי ישראל שחפצים בשלום. אף שאין שום משמעות מעשית להודעה, היא מטרפדת באלימות את ניצני ההכרה והתמיכה הבינלאומית שאנו זוכים להן בזכות הנעת המו"מ. מקוממת שבעתיים העובדה כי הממשלה לא נקפה אצבע כדי להקל ולו במעט על המצוקה הקשה של זוגות צעירים המבקשים לרכוש קורת גג לראשם, ואת האנרגיות שלה היא ממשיכה להשקיע בהתנחלויות כאילו דבר לא השתנה".
תגובות לכתבה(37):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 29.
    תל אביב
    לירן 12/08/2013 01:13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יאיר לפיד טעית! קודם היית צריך לחסל את המתנחלים בירושלים המזרחית הכבושה, ובגדה. ורק אח”כ לטפל בחרדים. ובעיקר שממילא הרבה מהמתנחלים הם גם חרדים. בינתיים המתנחלים יהרסו את הסיכוי לשלום שזה יותר חשוב מהשיוויון בנטל,
    סגור
  • 28.
    עם ישראל חוזר לארצו על פי התורה. כן, יו"ש זה ארץ ישראל (ל"ת)
    עדי 11/08/2013 17:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 27.
    לפיד לא מכיר בירושלים בירת ישראל? 793 יח"ד נבנות בעיר!! (ל"ת)
    משה 11/08/2013 17:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    לאן אנחנו רוצים להגיע?ככה מתקבלות החלטות? (ל"ת)
    איציק ר 11/08/2013 15:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • לילדים של יאיר לפיד יש דרכונים הונגריים לכל מקרה (ל"ת)
    שרלטני השמאל המלוקק 11/08/2013 16:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    יש הרבה תגובות של פרזיטים (ל"ת)
    אנונימי 11/08/2013 15:22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 24.
    אורי אריאל תבנה הרבה ביו"ש ותדבר מעט ולא ההפך
    דוד איש 11/08/2013 15:02
    הגב לתגובה זו
    5 4
    רזרבת הקרקעות הגדולה והזמינה ביותר מצויה ביהודה ושומרון שהם במרכז הארץ והם שטח שישראל זכאית על פי החוק הבינלאומי להחיל עליו ריבונותה. והערבים? מי שלא מוצא חן בעיניו יקבל ויזה ל22 מדינות ששיטחן פי 30000 משטחי יהודה ושומרון, פלוס מענק קליטה נדיב.
    סגור
  • 23.
    לבנות ביהודה ושמרון=הדרך היחידה להוריד מחירי הדיור!
    משקיע 11/08/2013 15:01
    הגב לתגובה זו
    5 4
    כל העיתונאים משתיקים את העובדה שמחירי הדיור עלו כשהתחילו להקפיא את הבניה ביהודה ושומרון. בניה מסיבית תוריד ביקושים והמחירים ירד!!!
    סגור
  • 22.
    יאיר לפיד יה כלב כשישחררו רוצחים סתם ככה לפני שהגיעו
    בני 11/08/2013 14:56
    הגב לתגובה זו
    2 4
    בכלל למשהו וגם אם על זה אתה לא רותח נו בסדר הילדים שלך לא נרצחו יה נבלה
    סגור
  • לשחרר רוצחי יהודים זה טוב, לבנות ליהודים רע (ל"ת)
    ממשלת ישראל מציגה 11/08/2013 16:04
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • טען עוד
  • 21.
    אורי אריאל פנאט מטורף שיוביל אותנו לגיהינום (ל"ת)
    שפוי 11/08/2013 14:48
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • 20.
    יאיר - סגור לו את הברז - אל תעביר כסף למחדל!
    אבי 11/08/2013 14:46
    הגב לתגובה זו
    3 4
    או תעכב את זה שנים. זה הרי נעשה במכוון.
    סגור
  • 19.
    לא טעות ,הרבה יותר גרוע .
    ישעיהו 11/08/2013 14:40
    הגב לתגובה זו
    1 5
    גובל בטימטום מכוון . הבעיה במו"מ שגם חתול שחור שעובר יכול לפוצץ מו"מ . מה בער לגאון אריאל לצאת עכשיו בהפלצה הזאת ? אין ספק שהיהודים צריכים לעשות חשבון נפש ולקבל החלטות טרם חורבן הבית השלישי מסיבות של מחנאות וחילוקי דעות.
    סגור
  • 18.
    לפיד,מתי מתחילים לבנות בכפר שלם?
    תל אביבי 11/08/2013 14:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    במתחם כפר שלם, בתל אביב, יש כיום פחונים של קומץ פולשים. לא הגיע כבר הזמן להרים במתחם הזה שכונה עממית גדולה, בת 3000 יח"ד? שכונה עממית גדולה בכפר שלם יכולה לפתור חלק מבעיית הדיור של תושבי גוש דן.
    סגור
  • 17.
    800 דירות בירושלים השאר בגושים שישארו ממילא בכל הסכם
    siryusgo 11/08/2013 14:28
    הגב לתגובה זו
    4 1
    שלום, העיקר לא לקרוא את הכתבה ולצעוק, מה קרה, אין מעמד ביניים בירושלים, השכירות שם מהגבוהות בארץ וכל מה שניתן למצוא זה כוכים, ידעתם שבירושלים, יש הכי הרבה "דירות" שהם למעשה מחסנים בחניון קרקעי, אני משער שלא!
    סגור
  • 16.
    לפיד נגד אריאל (תרתי משמע)
    ישראל דספלוטה 11/08/2013 14:27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עכשיו לפיד מתחיל עם המתנחלים כי הסיפור של גיוס החרדים בפגרה. לא יאומן,משעמם לו כל כך אז הוא כל הזמן רב עם כולם. אולי כדאי לקרוא לו "הרב לפיד"... בסוף יפרקו את הממשלה כי החבר'ה האלה בעלי דעות מנוגדות ויקשה עליהם מאוד להתפשר ברגע האמת כמו עקירת יישובים ועוד. ימים יגידו...
    סגור
  • לפיד בעד שחרור מרצחי יהודים ונגד בנייה ליהודים (ל"ת)
    זה שר ישראלי? 11/08/2013 16:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    מה יאמר לפיד אם אובמה ידרוש להוריד מע"מ ולבטל מס בורסה (ל"ת)
    רוני 11/08/2013 14:23
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 14.
    תבוא לבנות ברמת גן - עיר ישנה \ צריך חידוש. (ל"ת)
    יאיר צודק. 11/08/2013 14:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 13.
    לפיד הכל דיבורים. אין ספק שהמהלך הזה בחסותך.שקרן ונוכל. (ל"ת)
    מני 11/08/2013 14:17
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 12.
    נכון. אבל גם אף מדינה לא בונה בשטחים שלא שייכים לה
    הבנת, אריאל? 11/08/2013 14:16
    הגב לתגובה זו
    1 8
    המתנחלים יגרמו להרס המדינה
    סגור
  • יהודה ושומרון מעולם לא היו שייכים לערבים!!! (ל"ת)
    משקיע 11/08/2013 15:03
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • תמשיך להשקיע , ואיתך תישקע המדינה (ל"ת)
    אנונימי 11/08/2013 15:23
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • כל העולם יחרב ורק א"י פורחת!!! (ל"ת)
    משקיע 11/08/2013 20:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    ממש לא נכון! אף מדינה לא בונה בשטח שאינה שלה! ולכן.
    ארכימדס 11/08/2013 14:09
    הגב לתגובה זו
    2 12
    .ממלחמת העולם השניה לא היה אף מקרה שמדינה ריבונית תיבנה ותאכלס שטחים שכבשה תוך כדי מלחמה . גם ארה"ה שכבשה את גרמניה וכניעה ללא תנאי את יפן, לא חלמה על שליחת אזרחיה לגור בהן . אבל ל"עם הנבחר" כנראה מותר לעשות מה שאסור לעשות לאף מדינה נאורה.
    סגור
  • 10.
    אם אתה רוצה לבנות בנה אם לא אל תבנה, אבל סימנים של חוסר
    ישראל 11/08/2013 14:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטחון אתה משדר בלי סוף, רק מי שחסר בטחון בעמדתו צועק במרכז השוק אחותי לא זונה, אם אתה מאמין בנה (אני אישית חושב שאתה טועה) תבנה ואם האירופאים וכל העולם הם נמר של נייר, אז בסדר, ואם לא אז אתה תעוף מהפוליטיקה, כי חוקי הפיזיקה קובעים זאת, רק החזק שורד, ואני באמת לא חושב שהימין הישראלי הוא החזק, הוא כל היום מנסה לעשות קולות של חזק, אבל הימין הישראלי זו קבוצה של רופסים שמחללים לפי אביגדור ליברמן, שבאמת רק הוא מודע לאג'נדה האמיתית שלו
    סגור
  • 9.
    אף מדינה בעולם לא מקבלת תכתיבים ממדינות אחרות
    חחח 11/08/2013 13:12
    הגב לתגובה זו
    4 6
    אם לירות לעצמה בראש.
    סגור
  • 8.
    סוס טרויאני
    אורי 11/08/2013 13:08
    הגב לתגובה זו
    2 3
    באף מדינה בעולם אין מצב שממשלה פועלת לרעת המדינה והתושבים שבחרו אותה.
    סגור
  • 7.
    השר חסר הבנה
    Yokneamus 11/08/2013 12:53
    הגב לתגובה זו
    4 4
    על פי החוק הבינ"ל לישראל כמו כל מדינה אחרת יש שתי אפשרויות. האחת לספח את הגדה להעניק לתושביה אזרחות ישראלית מלאה ואז היא יכולה לבנות כמה שרוצה בלי לשאול אף אחד. השניה לא לספח , לא להעניק אזרחות ולא לבנות. אין באמצע.
    סגור
  • ומה עם אפשרות שלישית- לספח רק חלק ולא הכל? (ל"ת)
    עמך 11/08/2013 18:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    תבנה בגדה ולא תייצא ב 22 מיליארד דולר שווה?אתה טמבל ? (ל"ת)
    עמוס 11/08/2013 12:37
    הגב לתגובה זו
    2 7
    סגור
  • 5.
    אורי אריאל למה לבנות רק למתנחלים ???? (ל"ת)
    שר המתנחלים 11/08/2013 12:33
    הגב לתגובה זו
    3 7
    סגור
  • 4.
    2 הערות
    אזרח 11/08/2013 12:33
    הגב לתגובה זו
    3 7
    1. למה להיתמם ? אזרחי ישראל אינם כסילים. 2. הדין הבינלאומי קבע כי על שטחי יהודה ושומרון חלים חוקים שאינם מתירים לכובש קניין ובנייה. הלא ארה"ב ושאר מדינות טורחות להזכיר זאת יומ-יום. אז מדוע להיתמם? הקהיליה הבינלאומית אינם כסילים 3 אז מי כאן הכסיל? מפאת כבוד השר לא נזכיר זאת במפורש.
    סגור
  • השטחים מוגדרים כאזור ללא שלטון. ללא בעלות. הכובש (המשח
    אלי-עזר 11/08/2013 12:56
    הגב לתגובה זו
    8 0
    השטחים מוגדרים כאזור ללא שלטון. ללא בעלות. הכובש (המשחר במקרה זה) על מפי החוק הבינלאומי יכול ויש לו זכות לספח את השטח! זהו החוק הבינלאומי! יש כאלה שהחוק לא התאים להם אלא רק מה שאירופה אומרת זה מתאים. חוץ מזה באירופה היה קיים תחום מושב ליהודים. כלומר הם קבעו היכן ליהודי מותר לו להתגורר! היום הם רוצים לקבוע היטן מותר ליהודי להתגורר בארץ ישראל! משהוא נפל על הראש!! אנשי השמאל שמאמצים את תחום המושב שקבעו האירופאים הם שפויים??
    סגור
  • 3.
    תתעוררו=בלוף שיווק להרצת פראייר=מיתון קשה=בועה בפיצוץ!! (ל"ת)
    קיים היצע גדול נסתר! 11/08/2013 12:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    במקום לדבר תעשה חזקים רק בדיבורים (ל"ת)
    אנונימי 11/08/2013 12:31
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 1.
    עןשים מיליארדים ע"ח הפראייר=מיתון2013-17=בועה50%בפיצוץ! (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים 11/08/2013 12:28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור