עשירים בן-רגע: בעלי דירות ישלשו את ערך נכסיהם בפינוי בינוי בהדר יוסף

הר של כסף - ברחוב קהילת ורשה יוקם בניין מגורים בן 24 דירות במקום 4 יחידות דיור קטנות ומוזנחות משנות ה-50 - צפו בתמונות
 |  (23)
פינוי בינוי, צילום: יח"צ
מתחם פינוי בינוי נוסף - לאחר שבראשית השבוע פורסם כי ברמלה ברמלה יוקמו 1,200 יחידות דיור ברחוב צה"ל , הודיעה היום חברת ארזים כי תחל בשיווק פרויקט פינוי בינוי ברחוב קהילת וורשה 69 בשכונת הדר יוסף, הנמצאת בצפון תל אביב.

החברה תהרוס מבנה ישן הכולל ארבע יחידות דיור קטנות בנות שני חדרים כל אחת בשטח של כ-60 מ"ר ובמקומן תבנה בניין מגורים הכולל 24 יחידות דיור בנות 4-5 חדרים בשטח של כ- 96-106 מ"ר.
הדמיית הבניין ברחוב קהילת ורשה; קרדיט: יח"צ
הדמיית הבניין ברחוב קהילת ורשה; קרדיט: יח"צ

כל דירה תכלול מרפסת שמש בשטח של 12 מ"ר, כאשר שתי יחידות דיור בקומה הראשונה יהיו דירות גן עם גינה גדולה ושתי יחידות דיור בקומה האחרונה יהיו פנטהאוזים.

ארבעת הבעלים של המגרש שביצעו יזכו לקבל דירה אחת בת ארבעה חדרים ודירה נוספת בת חמישה חדרים לכל אחד. המחיר המשוער של דירת ארבעה חדרים בפרויקט הוא כ-2.2 מיליון שקל ומחירה המשוער של דירת חמישה חדרים עומד על כ- 2.4 מיליון שקל. המשמעות היא ששווי הנכסים של כל דייר מקורי יעמוד על 4.6 מיליון שקל. בהתחשב בכך ששוויה של דירת 60 מ"ר באזור מוערך בכ-1.5 מיליון שקל, מדובר בשילוש שווי הנכסים.
הדמיית הבניין ברחוב קהילת ורשה; קרדיט: יח"צ
הדמיית הבניין ברחוב קהילת ורשה; קרדיט: יח"צ

דוגמה לדירה; קרדיט: יח"צ
דוגמה לדירה; קרדיט: יח"צ

שכונת הדר יוסף נוסדה בשנת 1946 בצפון תל אביב. בדומה לשכונותיה השכנות, הדר-יוסף מאוגדת כאגודה שיתופית. האגודה היא בעלת רוב הנכסים בשכונה, ואלה מוחכרים לתושבים לתקופות ארוכות טווח. התושבים בשכונה, חוכריה נכסים, הם בעלי מניות האגודה. התושבים משלמים דמי חבר שנתיים לאגודה המשמשים להשבחת השכונה, פיתוח סביבתי ושירותי תפעול שונים. הוועדה השכונתית, המייצגת את 7000 תושבי השכונה, רשאית להטיל וטו על החלטות עיריית תל אביב, ופועלת מול העירייה להשגת תקציבים למטרות פיתוח השכונה.

5 מניות נדל"ן עם אפסייד של למעלה מ-30% - צפו בסרטון

הבנייה בשכונה מתאפיינת במבני מגורים בני שתי קומות, שמונה משפחות בכל בניין, בעיקר ברחובות קהילת ורשה וקהילת לודז'. גודלה הממוצע של כל דירה היה בעבר 22 מ"ר. ככל שחלפו השנים תושבים רבים הגדילו בהזדמנויות שונות בתים אלו, לרוב בקומות התחתונות, אולם לא ניתן להתעלם מהעובדה כי מדובר בבתים בני 50 שנה שמצבם רעוע. חלקה החדש יחסי של הדר יוסף החל להיבנות בשנות ה-70 וכולל מבני מגורים בני שבע עד שתים עשרה קומות אשר נבנו בין השאר ברחובות שלום אש, בכור שלום שטרית, יוסף קיציס ויד המעביר. החל משנת 1994 נערכו תוכניות בניין עיר שונות בפרקי זמן שונים, הכוללות מתווה של התחדשות עירונית במסגרת מבצעי פינוי-בינוי.

אריק דניאל מנכ"ל החברה: "במשך תקופה ממושכת ניהלנו מו"מ עם בעלי הקרקע, ולשמחתנו המשותפת הצלחנו לגשר על הפערים ולחתום על העסקה. בימים אלו אנו נערכים לקראת הגשת ההיתר לבניין המגורים תוך השלמת כל האישורים התכנונים הנדרשים. אנו פועלים לאתר בימים אלו מגרשים נוספים בשכונה על מנת לקדם פרויקטים נוספים למגורים הן במסגרת עסקאות קומבינציה והן במסגרת התחדשות עירונית ופינוי בינוי. אנחנו מאמינים בשכונת הדר יוסף ובהתפתחות שלה וזאת בשל התכניות הפיתוח והבניה העתידיות שלה והאוכלוסייה האיכותית, ברמה סוציו אקונומית גבוהה, המתגוררת בה".
המקום כיום; קרדיט: יח"צ
המקום כיום; קרדיט: יח"צ


כתבות מעניינות נוספות:
תפוח לוהט: אפל תשלם לגב ים שכ"ד של 70 מיליון שקל ל-7 שנים בהרצליה פיתוח
ענבל אור מקימה דירות ומלון בנמל ת"א; מחיר הפנטהאוז המסתמן - 150 מ' ש'

תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    קהילת לודג 1-37
    שלום כהן 06/09/2013 19:32
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מנסים להחתים את התושבים. על מה? בחוזה כתוב "הקמת בניין תעשייתי" (מה זה?). בחוזה קיימים כל כך הרבה סעיפים: אם ואם ואם. בעת החתימה נכתבת הערת אזהרה לטובת הקבלן. לאחר החתימה לא ניתן למשכן את הדירה או למכור אותה. הקבלן לא מחוייב לכלום. הוא יכול להחליט לדחות את הקמת הבניין ב-20 שנים . הוא יכול למכור את החתימה לחברה אחרת. יש לו חזקה על השטח של הבניין. אני לא מבין אייך ניתן להרים כזה פרויקט.
    סגור
  • על מה אתה מדבר?
    אהרון, קהילת לודג׳ 12/01/2015 16:57
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל התגובה שלך תמוהה. לא ניתן למכור את הדירה אחרי החתימה? שטויות. הקבלן יכול למכור את החתימה לחברה אחרת? עוד משהו דבילי שהפרנואידים והסחטנים מנסים למכור. מה, אם חתמתי אצל מישהו, מחר יבוא מישהו אחר ויגיד ״חתמת אצלי״. הרי חותמים על חוזה עם חברה ספציפית ועם תנאים מפורטים. כל שינו בתנאים משמעותו - נדרשת חתימה חדשה. אז אל תספר סיפורים.
    סגור
  • 16.
    עם תוכנית הממשלה להחזרת שטחים אף אחד
    הגיטו הישראלי 13/08/2013 13:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא ירצה לגור כאן יותר ! יוקם גיטו במרכז הארץ ואנחנו נהיה מסוגרים בו מתחת לאדמה....מפני תקיפת טילים תכופה מכל עבר . מחיר הדירות? יהיה גם בהתאם, מתחת לאדמה !
    סגור
  • 15.
    ילדיו של שר האוצר עם דרכון הונגרי, יאיר בדרך לברוח? (ל"ת)
    "לא לבנות בירושלים" 11/08/2013 16:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 14.
    הדר יוסף היא שכונת עוני
    תל אביבי 11/08/2013 14:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אנשים פה נפלו על הראש. מי ישלם 2 מיליון שקל בשביל דירה בשכונת עוני? רק תסתכלו איזה עסקים יש בהדר יוסף - פיצה דן דן למשל. פיצה זולה ללא ספק, אבל זה בערך הדבר הכי טוב בה. תסתכלו על פיצה דן דן ותבינו מי האוכלוסיה שגרה באזור. אם לאנשים אין כסף לשלם על פיצה טובה מאיפה הם יביאו 2 מיליון שקלים כדי לשלם על דירה למשפחה? אנשים פה נפלו על הראש.
    סגור
  • 13.
    לא להאמין כמה קנאים שורצים פה, אנשים הרוויחו, לבריאות (ל"ת)
    שאול 10/08/2013 13:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    שטויות...
    תומר 09/08/2013 19:18
    הגב לתגובה זו
    2 2
    רח' קהילת ורשה בהדר יוסף צפוף, מלא בבתים ישנים שכולם יעברו פינוי בינוי, לפחות בצד אחד של הרחוב. דירת 4 חדשים לא עולה שם יותר מ- 1.7מ'. הרחוב בכלל לא מתאים לבניה מרובה! וזה מתבטא במחירים הנמוכים שם.
    סגור
  • 11.
    בן רגע?!
    כמה שאתה קטן ורע 08/08/2013 17:10
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אנשים גרים בדירות האלה 30 עד 50 שנה ואז באה להם רווחה קטנה. זה בו רגע? להכפיל ערך (וכנראה זה פחות מזה) אחרי כל כך הרבה שנים - זה להתעשר?
    סגור
  • 10.
    מי יקנה במחירים מופקעים ומופרשים (ל"ת)
    כלכלן 08/08/2013 16:39
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • תתפלא (ל"ת)
    אחד 10/08/2013 12:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    בוא גם לקהילת לודג'
    קהילת לודג' 9 08/08/2013 13:42
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אריק דניאל בוא לרחוב קהילת לודג' אנו חותמים עוד היום
    סגור
  • 8.
    ושוב פעם רק דירות גדולות במקום 2.5-3 חדרים
    אחד 08/08/2013 13:06
    הגב לתגובה זו
    4 2
    יש מחסור בדירות קטנות, 2,2.5 , 3 חדרים. יש היום הרבה רווקים וגרושים שזקוקים לדירות קטנות, והעיריות המושחתות האלה מונעות סניית דירות כאלה, פשוט פשע נגד האזרחים מה שקורה פה.
    סגור
  • או אולי פשוט זו מניעה של דירות להשקעה
    גולי 08/08/2013 13:34
    הגב לתגובה זו
    1 4
    ובצדק!
    סגור
  • 7.
    שווי נכס שמשומש למגורים עצמיים שווה
    א.ק. 08/08/2013 12:34
    הגב לתגובה זו
    0 6
    פחות מהשווי שוק שלו, כי להיכן ילך אותו מתגורר ? לרחוב ? האלטרנטיבה שלו היא לרכוש או לשכור במקום אחר. אזיי, למעשה הם פשוט מקבלים דירה חדשה במקום הישנה ואין זה אומר שהם עכשיו יכולים למכור את הדירה החדשה ולהשקיע את הכסף במקום אחר. שכן, היכן יגורו ? אילו זאת היתה דירה נוספת על דירת הבסיס, אזיי אפשר לומר שהם התעשרו. כל עוד זאת דירת הבסיס למגורים, השווי שלה הוא על הנייר בלבד.
    סגור
  • אתה חכם אתה,בחיי
    עוילם גוילם 08/08/2013 14:26
    הגב לתגובה זו
    9 0
    לוקחים ממני סובארו 1990 ונותנים לי תמורתה מרצדס חדשה,אבל לשיטתך לא הרווחתי כלום כי בעצם החלפתי מכונית במכונית......... מי גאון של אמא ?
    סגור
  • אני אתקן את שניכם...
    נדלניסט 08/08/2013 17:23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בנוסף לדירה חדשה שהם מקבלים במקום הדירה הישנה, הם מקבלים עוד דירה!!! לפעמים כדאי גם לקרוא את הכתבה, לא רק להסתכל בתמונות...
    סגור
  • 6.
    מה עם מתחם כצנלסון בבת ים????? (ל"ת)
    מתחם כצנלסון 08/08/2013 12:29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 5.
    ולא יהיה איפה למצוא דירות קטנות בזול (ל"ת)
    כסף רודפים 08/08/2013 12:23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 4.
    גם ברחביה בירושלים בדיוק אותו דבר
    משקיע נדלן 08/08/2013 12:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דיירים ברחוב קיבלו אישור לפינוי בינוי עתק בו דיקה שלהם בת 40 שנה (בית אבן) יהפוך לדירה ענקית.כל דייק יעבור לשנתייםלשכירות ויחזור לדירה ענקית פי שתיים מדירתו כיום. בנוסף הבית ישופץ ויתווסף לו עוד קומות ומעלית. פי 3 ? פי 5 משוויה כיום...
    סגור
  • 3.
    התרת פינוי בינוי בהיקף נרחב ידחוף המחירים למטה
    נדלניסט 08/08/2013 12:09
    הגב לתגובה זו
    4 3
    מציע לפורום השרים לאמץ את השיטה בצורה אגרסיבית בכדי לגרום להיפוך במחירי הדירות ומייד כי אחרת הבועה תתפוצץ לכם בפרצוף!
    סגור
  • 2.
    מדהים, בטח לקח 20 שנה בוועדות
    עדי 08/08/2013 12:09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    חייבים לזרז משמעותית את טיפול הוועדות
    סגור
  • 1.
    ויש עוד כ"כ הרבה מתחמים כאלה, אין באמת מצוקת דיור