כחלון: "המדינה חייבת להקפיא את מחיר הקרקע ל-5 שנים; הדרך היחידה לבנות דירות 3 חד' - הפקעת זכויות ראשי ערים"

שר התקשורת לשעבר במפגש מסחר על הבר של Atrade: "לעצור ראשי ערים שאומרים בגלוי שלא רוצים לבנות לזוגות צעירים"
 |  (53)
משה כחלון, צילום: דורון גרינוולד; יח"צ
מחירי הדירות ממשיכים לעלות בקצב מהיר – לפי נתוני השמאי הממשלתי שפורסמו ביום א' , נרשמה עלייה של 5% ב-12 החודשים שהסתיימו ברבעון השני של 2013. שר השיכון הודיע שלשום (ג') על יציאה לדרך של 7,000 יחידות דיור בקריית גת במחצית מהזמן הדרוש, תוך כדי שיתוף פעולה של כל הגורמים התכנוניים, צעד חיוני, אך טיפה בים בהתחשב במחסור של כ-100 אלף יחידות דיור שיש כעת.

שר התקשורת לשעבר, משה כחלון, היה הנואם המרכזי אמש (ד') באירוע "מסחר על הבר" של חברת Atrade והטיח ביקורת חריפה על פעילות המדינה בתחום הדיור אשר לדבריו עובדת על האזרחים.

"המדינה מרוויחה 40% תוך חצי שנה"
"המדינה מעודדת הקמת דירות 3 חדרים לחבר'ה הצעירים מצד אחד, מצד שני הרשויות המקומיות כותשות את הרעיון ולא מאפשרות את בנייתן", אמר כחלון בראשית דבריו. "המדינה מוציאה מכרז לפי מחיר של 100 אלף שקל ליחידת דיור, אז באים יזמים מהמגזר הפרטי ומקפיצים את המחיר ל-120 אלף שקל, מתחילים לבנות את השכונה ואז משחרר עוד קרקעות במחיר של 123 אלף שקל, כי רוצים לקבל יותר מהמכרז הקודם, ואז היזמים קונים ב-140 אלף שקל, כך המדינה מקפיצה את המחיר תוך חצי שנה ב-40%. פתאום הקרקע התייקרה ורוצים לבנות עוד חדרים. המדינה והרשויות המקומיות לא מוכנות לוותר על המס."

5 מניות נדל"ן עם אפסייד הגבוה מ-30% - כנסו לסרטון

לפי כחלון, הבעיה הנוספת היא בראשי הערים שאומרים בסוף את המילה האחרונה – "הם אומרים, רגע רגע, מגיעים חבר'ה גרעוניים עם שלושה ילדים שמשלמים פחות ארנונה ודורשים יותר שירותי רווחה. הם באים לקבלנים ונותנים להם הטבות בתוספת של קרקעות מסחריות כדי שייבנו דירות גדולות יותר. הם לא מתביישים לומר באופן גלוי – אצלי לא תבנו דירות 3 חדרים, לא תיצרו סלאמס. ראשי הרשויות רוצים לספק מינימום שירותים ולקבל מקסימום הכנסות. לכן לא יהיו דירות 3 חדרים."

"הקריטריון במכרזים - בניית דירות 3 חדרים מהר ובאופן איכותי"
"איך פותרים את זה? ראשית, המדינה צריכה להקפיא את מחירי הקרקעות ל-5 שנים, כפי שעשו באינפלציה של 1984, שבמשך 5 שנים 100 אלף שקל לדוגמה יישאר 100 אלף שקל. הקריטריון למכרזים לא חייב להיות כסף אלא מי שבונה דירות 3 חדרים באיכות הכי טובה והכי מהר לחבר'ה הצעירים."

הדבר הנוסף שחייבים לעשות לפי כחלון כבר מחר בבוקר הוא להכריז על מצב חירום ולהפקיע מהרשויות המקומיות את סמכות מתן ההיתרים: "אם המדינה צריכה לבנות דירות 3 חדרים אז כך ייבנו, יהיה רגולטור אחד למעלה שיסדר את העניינים ויידאג שהבירוקרטיה של הוועדות ערר תיפסק. ראש העיר כרגולטור חושב שהוא צודק, אך יש צרכים למדינה למעלה, זו מלחמת עולם שדורשת אומץ."

כתבות מעניינות נוספות:
ענבל אור מקימה דירות ומלון בנמל ת"א; מחיר הפנטהאוז המסתמן - 150 מ' ש'
היכן במרכז נמכרה דירת גן בשטח כולל של 200 מ"ר ב-1.46 מיליון ש'?
תפוח לוהט: אפל תשלם לגב ים שכ"ד של 70 מיליון שקל ל-7 שנים בהרצליה פיתוח
תגובות לכתבה(53):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 27.
    כחלון, לקדם פינוי בינוי שכונתי, זה האינטרס של כולם חוץ
    מאור 11/08/2013 11:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מראשי הערים שכנראה לא גוזרים שם קופון מספיק שמן. כול בעל דירה יקבל דירה חדשה עם עוד חדר ממדף מרפסת שמש מעלית וכו', בעלי קרקע ובתים פרטיים יקבלו 50% מאפשרות הבניה על יחידת הקרקע או לפי מספר יחידות דיור על קרקע בגודל זהה שקיימות בשכונה, ולבגור עניין. הממשלה צריכה לסייע בפטור ממס שבח, העיריה בפטור מהשבחה וכולם יצאו נשכרים, חוץ מכמה אינטרסנטים בעיריה שלא יתוגמלו מתחת לשולחן. קדימה כחלון, רק אתה יכול להציל את הערים המתפוררות מהזנחה וזלזול של ראשי ערים.
    סגור
  • 26.
    הרס את התקשורת מעוניין להרוס את הדיור (ל"ת)
    t 10/08/2013 22:08
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • הרס? א/תה חי/ה בסרט
    אורית 11/08/2013 10:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משה כחלון השר הכי טוב שהיה פה עד היום, הצליח להוביל שינוי אמיתי, אם לכל השרים בממשלה היה אכפת כמוהו מקהל הנבחרים שלו- מצבנו היה טוב יותר מכל בחינה! הפבד שלנו שהוא לא נבחר להיות יו"ר קקל בגלל ביבי חסר המילה
    סגור
  • 25.
    המדינה לא שווה כלום תרמתי 3 שנים הכי יפות בחיי ומה
    בדבכט 10/08/2013 18:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    קיבלתי קדחת יוקר מחיה מטורף ודיור בלתי ניתן להשגה.מה שבטוח שילדי יהיו גובניקים טובים המקום ישראל לא שווה פרוטה ובטח שלא לסכן את חיי למען הזבלה הזה
    סגור
  • 24.
    הנושא כחלון
    רמי 10/08/2013 10:40
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני לא מבין למה לא רצתה בבחירות לבד? שילמו לך כסף לא להתמודד? עד שניבו לך הסקרים 20 מנדטים ואם הם אומרים 20 זה בטוח יותר הייתה היום יכול למנוע הרבה שחיתות יפחדן מה קבלתי פיק ברכים מהכוח שיש לך ? אתה הייתה פותח הרבה דלתות הוא שאימו עלייך לי יש אינטואציה טובה ואני בטוח שלא קבילתה כסף פשוט פחדתה מהכוח במקום להיכנס ישר בלבנים אם זה בשלטון ואם זה בשוק ההון 20 מנדטים זה 15 מזרחים איתךה אתה ממש פחדן
    סגור
  • 23.
    דירות חדר לגרושים!גם אתה תתגרש!!!
    גרוש 09/08/2013 12:48
    הגב לתגובה זו
    4 2
    100% בערך מהיהודים מתגרשים.גם הקבלן.גם השוטר שמגרש האב מהדירה.גם פקידון העירייה.כולם מתגרשים.לכן נידרש מיליוני דירות חדר לגרושים.מסובך?אסביר:כולם מתגרשים!
    סגור
  • הגיבן חושב שכול העולם עקום עלוב נפש שמישהי סופסוף
    שירה 11/08/2013 11:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התפטרה ממנו.
    סגור
  • 22.
    קדחת של מקום גם מלחמות וגם כלכלה בלתי אפשרית מה
    בדבכט 09/08/2013 08:04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    נשאר?
    סגור
  • 21.
    הקוסם,עם ידידיו מהליכוד,היה אחראי להעברת כסף רב מציונים
    nor shnor 09/08/2013 02:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לאנטי ציונים.קוסם,עלק.
    סגור
  • 20.
    לבנות הרבה יח"ד-להגדיל את ההיצע
    א 09/08/2013 01:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    למה לא מבינים את הדבר הכי פשוט ובסיסי ביותר ?! להגדיל את ההיצע ואז המחירים ירדו - זה חוק בכלכלה!
    סגור
  • טען עוד
  • 19.
    קיים היצע גדול מוסתר=בלוףנדלני הרצת פראייר=בועה50%פיצוץ (ל"ת)
    בלה,בלה=בלוף לפראייר 09/08/2013 01:12
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 18.
    המדינה. המדינה. המדינה.
    ג 08/08/2013 17:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כמה טיפשי. המדינה. מי זה? המדינה לא מסוגלת לפתור אף בעיה. כל מה שביכולתה לעשות זה להסתלק מהשוק. השוק כבר יבריא את עצמו
    סגור
  • 17.
    כולם כאן אפסים למה לא באתם למחאה ?? (ל"ת)
    קשקשנים די כבר 08/08/2013 13:57
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 16.
    הממשלה מצאה פטנט להעשיר את האוצר, משתתפת בעושק הציבור
    30% מס מהעושק 08/08/2013 12:16
    הגב לתגובה זו
    12 0
    עשקו אותנו במחירי התקשורת ועדיין במחירי המזון ובעיקר מחירי הדיור. לממשלה אינטרס ברור שהעושק ימשך. כל הכבוד לכחלון שמנסה לשבור את הקשר הזה.
    סגור
  • 15.
    שיא החוצפה
    אורי 08/08/2013 11:02
    הגב לתגובה זו
    2 12
    עשית מהפכה. חסכת 100 שקל למשפחה וגרמת הפסד של עשרות אלפים למחזיקי קופות הגמל שהם עמך ישראל. מספיק ודי. שב בשקט ותן לביבי להרוס את המדינה. הוא יודע טוב ממך את המלאכה.
    סגור
  • ביבי היה מי שהרס את קופות הגמל, החסכון הפנסיוני וחייב
    שירה 11/08/2013 11:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אותנו להשתעבד למושחתים שחולבים את כספינו ואת דמינו.
    סגור
  • ואולי הפוך?
    אורית 11/08/2013 10:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפי הדעה המפגרת שלך לא צריך להוזיל מחירים לאוכלוסיה ולהוביל תהליכים כי השווי של החברות שנמצאות אצלנו בתיק ירד... ממש גישה מפגרת, זה שהקופות גמל והפנסיה שלנו נשלטות על ידי שוק ההון- זה מה שצריך לשנות וזה מה שמעצבן ולא השינוי המבורך שכחלון יצר!
    סגור
  • 14.
    גם הוא הרס לכם את הפנסיה אמנם עשה מהפכה אבל
    כחלון 08/08/2013 10:44
    הגב לתגובה זו
    1 8
    לא חשב על התוצאות לטווח הקצר צמצום ברווחים של חברות ותיקות פיטורים בענף לטווח הארוך חברות שלא ריווחיות יסגרו המחירים שוב יעלו. היה צריך להוסיף עוד חברה אחת לפקח על הנותרות שלא יתאמו מחירים לדאוג לזכויות האנשים שלא יעבדו עליהם חברות היו מגייסות אנשים ומוסרות מידע כוזב כדי שיצטרפו והם חתמו לשנה אחכ הסתבר להם שעבדו עליהם לי זה קרה ולעוד רבים אחרים שהאמינו לנציג למזלי, מצאתי את הפקיד שזכר אותי והקלטתי את השיחה בה הוא מאשר שככה אמרו לו להגיד והוא לא יודע מה קרה . החברה ניסתה לשקר ולהגיד שזה לא נכון למזלי היה לי הוכחה הם הפסידו כי עברתי חברה . אבל יש כאלה שלא הצליחו בשקרים האלה ובזכויות הצרכן היו צריכים לטפל . והכי חשוב לאסור עליהם התחייבות לשנה אם זה היה ככה אז לא היה צריך עוד 7 חברות מספיק שהיו מגינים על הצרכן מרמאויות ומספיק שהיו אוסרים עליהם למכר פלפונים והתחייבות לשנה אם כל אחד היה משלם להם רק על שיחות נטו לחודש הם היו נלחמים על הצרכן ולא היה צריך עוד אלף חברות. צריך היה רגולטור שם ולא בשוק ההון יא הבלות
    סגור
  • מה אתם מפגרים? ביבי הרס את הפנסיות ועכשיו מנסה להפיל את
    שירה 11/08/2013 11:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה על כחלון.
    סגור
  • זה מה שנקרא התייעלות
    אני 11/08/2013 10:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא מוכנה לשלם מחיר מופקע על שירותים בשביל שלא יהיו פיטורים. חובה לעשות את השינוי גם בתחום הכבלים, אנחנו משלמים פי 2 יותר מבית אירופאי ממוצע.
    סגור
  • החישוב הכלכלי שלך נכון רק אם אתה ערס מרוקאי
    dd 08/08/2013 11:12
    הגב לתגובה זו
    1 4
    כל העניין הזה עם הפנסיה. רק טיפש אידיוט או מרוקאי יחשוב ככה.
    סגור
  • מה קשור ערס מרוקאי יה גזען לך תראה השד העדתי ותשכיל קצת (ל"ת)
    אני 11/08/2013 10:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אז בוא נעשה יותר מונופולים ,עוד ועוד .במקום לפרק . (ל"ת)
    שתוק לטאה 08/08/2013 10:55
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3 חברות טלפונים + בזק זה מונופול?
    שתוק עקרב שחור 08/08/2013 11:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה ישראלים מפגרים שכל היום מקשקשים ומדווחים איפה הם מתי יגיעו מה אכלו מה יעשו וכל זה בתפוצה ל10 חברים לאבא אמא אח דודה סבא סבתא כולל מסרונים באמצע הלילה כי בא להם לדבר עם המילה ער? ערה? מה יש להם כבר לגיד ב עשר וחצי בלילה? ועוד לקנות טלפונים באלפי שקלים ? חובות של הישראלים לפטפוטי הטלפון שלהם היו 50 אלף שח בממוצע לכל פרחה עם לק אדום חמצן בשיערות . כולן מבוקשות כמו נערות ליווי.
    סגור
  • גם אלוהים כבר לא יעזור לך.
    שמעון 12/08/2013 17:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדאי שיצורים כמוך יוחזרו ומהר לבטן שהמליטה אותם.
    סגור
  • 13.
    3 חד' במיליון וחצי..לא נוגעים במחיר רק בהיצע.. (ל"ת)
    לא יעזור 08/08/2013 10:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    תפסיקו לקנות דירות לא באריאל, לא באם המושובבות, ולא
    זוג ישראלי 08/08/2013 10:29
    הגב לתגובה זו
    3 3
    בבאר 7, 2 זוגות צעירים מרויחים כ 13000 שח לחודש יחדיו. זוג 1 רכש דירה והתמנף במליון שח מחזיר כל חודש 6000 שח כי אין לו ילדים וככה קיבלו יעוץ שכדאי להם לעשות. זוג שני נשאר לגור בדירה מחולקת של 2 חדרים עם פינת עבודה משופצת ומבודדת מהדירה השניה מטבח חדש, רצפה חדשה, מקלחת חדשה, אוירה של בית מלון קטן משלם כולל כל המיסים 3600 שח במרכז רמת גן קרוב לעבודה קרוב להכל אין 2 מכוניות . מי עשה יותר בשכל לדעתכם?
    סגור
  • וכשיזדקנו ולא יוכלו לשלם שכירות ברמתגן ,תעיף אותם
    שתוק לטאה 08/08/2013 10:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קיבינימט מהדירה ,למרות ששילמו לך 30 שנה את המשכנתה ,אדון חלאה .מי עושה יותר בשכל ,כנראה אתה .
    סגור
  • בעוד 10 שנים הזוג הראשון ישלם 10000 משכנתא והזוג השני
    סרגיי 08/08/2013 10:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    4500 שקל שכירות. אז לזוג השני יהיה כסף ולזוג הראשון תהיה דירה.
    סגור
  • הזוג הראשון יחיה בעוני מרוד תאר לעצמך לגדל ילד ב 6000 ש
    לסרגיי 08/08/2013 11:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הכנסה קח בחשבון את הארנונה, חשמל מים ילד בגן או מטפלת פיטורים של אחד מבני הזוג ירידת ערך הדירה . ותבדוק עוד עשר שנים כמה הם נשארו חייבים לעומת הזוג החכם שמחכה חוסך בצד ויקנה בעוד שנתיים דירה יותר טובה בפחות כסף הזוג הראשון משלם ריבית הזוג השני מרויח ריבית על כספו. הזוג הראשון לא ישרוד כלכלית וימכר את דירתו במקרה הטוב או שימכרו לו ע"י הבנק הזוג השני יקנה בחצי מחיר מכונס נכסים את דירתם.
    סגור
  • 11.
    שאלה לרובין הוד, למה לא הקמת מפלגה . (ל"ת)
    בא 08/08/2013 10:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 10.
    ביטוי של כחלון
    שמואל 08/08/2013 10:18
    הגב לתגובה זו
    1 5
    מר כחלון מתבטא כמו לפני בחירות. האם הוא יודע משהו שעם ישראל העבדים לא יודעים ? אני מפחד מאנשי ציבור המתבטאים בכוחניות תוך ביטול ועדות ורשויות, ו- "רק המדינה קובעת". אולי על המדינה לבטל את הרשויות ולנהל בעצמה את האנונה והתברואה. ותוך מספר שנים להפריט למקורבים.
    סגור
  • 9.
    צריך לבנות בבניה מתועשת לגובה על קרקע בבעלות
    א.ק 08/08/2013 10:18
    הגב לתגובה זו
    6 1
    המדינה. אז עלות יצור 1 מ"ר תהיה 1000 ש"ח ומחיר המכירה יהיה סביב 2700 ש"ח, כלומר רווח של מעל ל-100% ליזם. הקונים יוכלו לרכוש דירה של 100 מ"ר ב-270,000 ש"ח שזה החזר חודשי של 900-1100 ש"ח בחודש. מה שיבטיח בטחון דיורי תקין לדור הנוכחי ולדורות הבאים. פיקוח מחירים חייב להיות ! אחרת עיוות מובנה בענף הנדל"ן יטה את השוק לכיוונים לא רצויים.
    סגור
  • 8.
    3 חדרים חשוב גם למבוגרים, גרושים ורווקים
    עירית 08/08/2013 10:16
    הגב לתגובה זו
    7 0
    לפיעמים נדמה שאין זכות קיום לאוכלוסיה גדולה בארץ. כל עוד הממשלה והרשויות מוצצות כל כך הרבה מיסים מהנדל"ן אין להן סיבה לפתור את הבעיה שהם יצרו. המשך קניית דירות ע"י הציבור מבטאת את חוסר האימון שיש לו ברשויות
    סגור
  • נכון!למה כחלון ועיריות לא מדברים על מבוגרים?הם לא קיימי (ל"ת)
    מבוגרים 08/08/2013 10:32
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • כול הממשלה פועלת לפי צעקנות ולחצים, אז צעירים עושים
    שירה 11/08/2013 11:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יותר רעש ובהתאם משנים את ההחלטות, תראו את ההטבות בחריש איך נכנעו להם.
    סגור
  • 7.
    מר כחלון צריך לאסור לבנות 3 חדרים למי זה מספיק ??
    הצלף 08/08/2013 10:10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מר כחלון אנחנו לא חיים בשנות 18000 וגם לא ב1900 חייב להפסיק עם הבנייה של 3 חדרים כי אין מה לעשות עם דירות פיציות החל מ 4 חדרים ויותר זוג עם 2 3 ילדים לא יוכל לגור בדירה קטנה שיש מחשבים טלויזיות כבלים ... בבית הבית צפוף הממשלה חייבת לדאוג ל 4+ במחירים של פחות מ מיליון ש"ח הרי לפני 10 שנים דירה 5 חדרים באזור השפלה\ מרכז( ללא ת"א ) היתה 500 700 אלף ש"ח זה מחיר היגיוני ביחס למשכורות כחלון תחשוב בשביל להגיע למיליון ש"ח דירה זוג צריך לחסוך 5000 ש"ח לחודש במשך 200 חודש ללא ריביות ללא עמלות זה נשמע לך היגיוני אנשים לוקחים משכנתאות גבוהות מפני שהם לא חושבים מה יקרה אם הנגיד יעלה את הריבית נגיד בעוד 5 שנים ב 2- 2.5% תעשה חשבון 2% מ מיליון זה עשרים אלף לשנה כלומר עוד 1666 ש"ח בחודש מי שהתחייב ל 5000 ישלם 6666 ש"ח בחודש נראה היגיוני ??? אנשים תתעוררו ומהר וזה ללא ריביות
    סגור
  • שכחת שיש מבוגרים גרושים ובדדים? (ל"ת)
    הומלס 08/08/2013 10:44
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • אנשים שילדיהם עזבו את הבית לא צריכים דירות גדולות! (ל"ת)
    דינה 08/08/2013 10:42
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • גדלנו 9 נפשות ב48 מטר!!!
    Motiat1 08/08/2013 10:21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ולא היה חסר כלום...והורים שלי לא היו משועבדים לבנקים ולמשכנתאות...מה קרה אם זוג צעיר יתחיל ב3 חדרים ולאט בעוד 10 שנים ישדרג בהתאם ליכולתיו....העיקר להתחיל בגדול והמון נופלים בגדול...
    סגור
  • שהמדינה תתן תנאים מינימליים הגיוניים . (ל"ת)
    למה לגור ככה? 08/08/2013 10:45
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • מה זה תנאים מינימליים הגיוניים? דירת 4 חדרים בקומה 30
    שירה 11/08/2013 11:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צופה לים עם בריכת שחיה, שומר וחדר כושר? צא מהסרט, מי שיש לו קונה ומי שאין לו קונה מה שיכול, מפונק. הבעיה שאין מספיק דירות קטנות למי שלא יכול גדולות.
    סגור
  • 6.
    כחלון לראשות הממשלה
    ronper 08/08/2013 10:09
    הגב לתגובה זו
    13 4
    היחיד שבעד העם היהודי
    סגור
  • 5.
    כשמישהו מנסה לעזור במצוקת הדיור בניגוד לכאלה שבממשלה
    הטוקבקיסטים מתנפלים 08/08/2013 10:06
    הגב לתגובה זו
    6 2
    עם קשה, אין שכל אבל גם יש הרבה דאגות. הסיבה היחידה לבחור ליכוד בבחירות הבאות היא שכחלון יככב בה.
    סגור
  • 4.
    ב אטראד לא הכניסו אותי לכנס
    משה ששון ישר 08/08/2013 10:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אמרו שאין מקום בושה!!!!
    סגור
  • תתבע אותם - בוא נגיד שהפלו אותך על רקע מוצא וצבע עור (ל"ת)
    עו"ד 08/08/2013 10:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מוכן!!!!!
    משה ששון ישר 08/08/2013 10:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נעים להם
    סגור
  • 3.
    3 חדרים לא רק לצעירים, גם למבוגרים שילדיהם עזבו את הבית (ל"ת)
    בת 55 08/08/2013 10:03
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • למבוגרים יש פנסיה ולא חסר כסף-הם מעוניינים ב3 עד 3.5 חד
    דינה 08/08/2013 10:29
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הם רוצים להחליף את הדירות הגדולות בדירות חדשות קטנות יותר של 3 עד 3.5 חדרים, שקרובות לצירי התנועה.... אבל גם כחלון וגם העיריות לא לוקחים אותם בחשבון!!!
    סגור
  • 2.
    כחלון, התייעצת עם רני רהב???
    נסראללה 08/08/2013 09:46
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אתה עלול להוריד את מחירי הקרקע וחבריו שמחזיקים קרקעות יפסידו. ראה מה עשית לחברות הסלולר!!! המנהלים ממשיכים להרוויח מאות אלפים בחודש ועדיין החברות מרוויחות מרוויחות. רהב כועס מאדעל כך!!!
    סגור
  • 1.
    אם המושבות בפ"ת כשהקימו את השכונה בנו שם 3 חדרים
    שטויות במיץ 08/08/2013 09:44
    הגב לתגובה זו
    9 0
    של 100 מ"ר . עם חניון תת קרקעי מחסנים חניון כפול משלמים שם 1200 ש"ח ארנונה לדירה כזאת. לוקחים ארנונה לפי מ"ר ולא לפי מס' חדרים. כולם חוכמולוגים לא יורידו ולא יעשו כלום הצבור צריך להפסיק לקנות דירות אבל הציבור מטומטם הציבור ישלם כבר שנתיים וחצי יש מחאת דיור כל קיץ הטמבלים עושים הפגנות לייט ורצים לירידי דיור. קונים מכל הבא ליד ואח"כ מצטערים. אנשים קונים סתם דירות בנתניה ואח"כ רואים שהם תקועים בפקקים למקומות עבודה ואז או מוכרים או משכירים לגור שם הם לא גרים סתם ניפחו את הבועה והעשירו את הקבלנים והמדינה. על טיפשות משלמים. גם אם המושבות בפ"ת השכונה הכי עמוסה בארץ משלמים שם ארנונה גבוהה לגור שם זה כמו לגור בכוורת דבורים רעש דחיפות ילדים בוכים צועקים המוניות ואין איכות חיים חייבים שם 2 מכוניות כי הטמבלים לא עשו תחבורה ציבורית הכל מנותק שם מהעיר ואחד מהשני כדי לצאת לסופר חייבים מכונית. סלמאס חדש עם דירות 3 4 5 חדרים. והכי גרוע פקק מהיציאה מהחניון חצי שעה לוקח לצאת מהחניון התת קרקעי כי הכביש חסום עי מאות מכוניות היוצאות לעבודה. את זה לא מספרים לכם
    סגור
  • אם יש בעיה ביציאה מהחניה תחנה בחוץ או סע בתחבורה ציבורי (ל"ת)
    Motiat1 08/08/2013 10:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הציבור מטומטם ולכן ישלם - שלום חנוך לנגידות בנק ישראל:) (ל"ת)
    גנדלף 08/08/2013 10:18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור