מגה פינוי בינוי ברמלה: 1,200 דירות ייבנו במגדלים של עד 25 קומות

מתחם של מבני שיכון מוזנחים הכוללים 176 דירות יהפוך לקומפלקס ענק המשלב מגורים, מבני ציבור ושטחי מסחר - צפו בתוכניות
 |  (32)
פינוי בינוי, צילום: יח"צ
התחדשות עירונית גם ברמלה - עיריית רמלה, יחד עם החברה לפיתוח והתחדשות עירונית, מתכננות לראשונה בעיר תוכנית לפינוי בינוי ברחוב צה"ל 1-9.

במקום 176 יחידות דיור הקיימות היום בבניינים בני 4 קומות מתוכננות כ- 1,200 יחידות דיור במגדלי מגורים בני 9-25 קומות. על השטח המתחם הכולל כ- 30 דונם, קיימים כיום מספר בנייני מגורים נמוכי קומה, כבישים מוזנחים ללא מוצא ומתחם בית ספר שכבר אינו בשימוש. במסגרת התכנון יהפוך המתחם לקומפלקס בעל אופי של מרחב אורבאני מודרני בעירוב שימושים שיכלול מגורים, מסחר, משרדים ומוסדות ציבור.
המצב המוזנח כיום; קרדיט: החברה לפיתוח והתחדשות עירונית
המצב המוזנח כיום; קרדיט: החברה לפיתוח והתחדשות עירונית

המצב כיום; קרדיט: החברה לפיתוח והתחדשות עירונית
המצב כיום; קרדיט: החברה לפיתוח והתחדשות עירונית

השטחים הפתוחים המשולבים עם מבני ציבור יהוו כשני שליש משטח הפרויקט ויעמדו על כ 20 דונם. היקף שטחי המסחר יהיה בהיקף של כ 1,500 מ"ר ושטח דומה מוקצה לטובת תכנון משרדים. בין היתר, מתוכננת כל קומה שביעית בבנייני המגורים, לשמש כקומה ציבורית הבאה לשרת את דיירי הבניינים והסביבה עם מוסדות ציבור דוגמת ספרייה, מתנ"ס, מרכז קהילתי ועוד. בנוסף, בקומות הקרקע במרחב הציבורי הפתוח כחלק מהכיכר העירונית, תוכננו מספר מבני ציבור, בחלקם גני ילדים, ספריות, מדיאטק, מעבדת מחשבים וכן שטחי מסחר. התכנית משתלבת בתכנית המתאר העירונית המתגבשת בימים אלו על ידי אדריכל מטעם העירייה.
עירוב שימושים במתחם; קרדיט: כנען שנהב אדריכלים
עירוב שימושים במתחם; קרדיט: כנען שנהב אדריכלים

מבט מלמעלה; קרדיט: כנען שנהב אדריכלים
מבט מלמעלה; קרדיט: כנען שנהב אדריכלים

לדברי עו"ד יריב בר דיין, מראשי החברה לפתוח והתחדשות עירונית, "על מנת להתמודד עם ערכי הקרקע ברמלה, שאינם בין הגבוהים, הוחלט לתכנן קומפלקס ייחודי של עירוב שימושים מתוך הבנה שרק איכויות תכנוניות פורצות דרך יאפשרו את בצוע הפרויקט. הפרויקט מהווה דוגמא כיצד באמצעות עירוב שימושים בתכנון "מחוץ לקופסא", ניתן ליצור מתחם איכותי המאפשר הליך פינוי בינוי והתחדשות עירונית גם בעיר רמלה. נכון להיום, התוכנית זוכה לתמיכת העירייה ותוגש בקרוב לוועדה המקומית".

*המתחם תוכנן על ידי משרד כנען שנהב אדריכלים

כתבות מעניינות נוספות:
חג'ג' רכשה 48% ממתחם סומייל ב-81 מ' שקל - תקים מגדל בן 50 קומות
הזולות בארץ: היכן ניתן למצוא בישראל 2013 דירות בפחות מ-350 אלף שקל?
תגובות לכתבה(32):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    משהו קורה עם הפרוייקט הזה?
    סקרני 30/01/2015 15:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי, משהו קורה עם הפרוייקט ברחוב צה"ל? או שזה סתם דיבורים? האם יש סכסוך? (מתעניין לגבי רכישה באיזור).
    סגור
  • 22.
    לוי אשכול 4
    נירית 20/12/2014 11:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה לא אופייר שתם לא עושים גם בבינין גם שם וגם באזור בין צבי גם שם ביניים ישנים
    סגור
  • 21.
    חשיבה קדימה
    יוסי 29/09/2013 01:51
    הגב לתגובה זו
    0 5
    לבעלי הפרויקט ברמלה, אם כל הכוונות הטובות שאתם רוצים להקים כאן 1500 יח דיור ולעשות כסף על אנשים שאין להם ולגרום לצפוף אוכלוסין שיש פה גם ככה. ואנשים שאין להם כסף לשלם לוועד בית. אני כאחד שגר במקום מתנגד בתוקף לכול מה שאתם הולכים לעשות (ומקווה שלא מאוד שלא)לכול השינוי הלא יעיל לאזרח הקטן ולא לכיס של הגדולים
    סגור
  • בן צבי - רמלה
    תמי 01/06/2016 14:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד לך יוסי רק אנחנו יודעים מה זה האזרח הקטן שאין לא לשלם ועד וחשמל למדרגות מי שמרווח זה רק היזמים והעיריה לא חשבו על אנשים שיש להם רק ביטוח לאומי
    סגור
  • תגובה
    גלעד 05/10/2014 11:56
    הגב לתגובה זו
    5 2
    יוסי, אם היית קורא את ההסכם הראשוני היית מגלה שרוב עלות וועד הבית תמומן ע"י היזם, הדיירים יקבלו במקום דירתם בת החמישים שנה דירה מודרנית חדשה, גדולה בחמישים אחוז+ממ"ד+חנייה וסביבת מגורים משודרגת (שטחים ירוקים, מוסדות ציבור ועוד), כמו ישראלי טוב אתה נוטה לעשות את החשבון של כמה הצד השני ירויח ולא מה אתה תרויח. מצידי שהיזם יהפוך להיות למולטי מיליונר ושיחיה עד 120, מה שחשוב לי זה מה יוצא לי מזה. צריך חזון ואמונה.
    סגור
  • 20.
    אין על היזם ניסים אסייג הוא ביצע אצלנו פרוייקט
    משה 22/08/2013 10:54
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הוא ביצע אצלנו פרוייקט פינוי בינוי בפ"ת פשוט מדהים שיא המהירות ושיא המקצועיות!
    סגור
  • 19.
    מס' 11-עו''ד זיו כספי עדיף מבר דיין (ל"ת)
    שלום 21/08/2013 13:51
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 18.
    דיירים לא לחתום לגיל שנהב הוא לא יזם
    חיים 21/08/2013 10:00
    הגב לתגובה זו
    3 2
    דיירים הזהרו הוא רק רוצה לספסר בחתימות
    סגור
  • 17.
    עו''ד יריב בן דיין הפך ליזם ומנצל הדיירים
    זיו מראשל''צ 20/08/2013 13:01
    הגב לתגובה זו
    2 3
    דיירים אל תחתמו לעו''ד יריב ולגיל שנהב הם רק מתווכים
    סגור
  • anat_sapir1@walla.com
    gb, 15/01/2014 14:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הם מייצגים דיירים בפרויקטים של התחדשות עירונית! הם לא יזמים ולא בונים! מה לא ברור???
    סגור
  • טען עוד
  • 16.
    לא לחתום לחברה ללא יכולות פיננסיות מוכחות
    יעקב 20/08/2013 08:08
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אכן גיל שנהב הנו אדריכל ולא יזם לא לחתום לו
    סגור
  • 15.
    גיל שנהב אינו יזם הוא ספסר חתימות
    דוד 19/08/2013 18:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דיירים לא לחתום לחברה הזו היא ריקה מתוכן ורק מתווכת,תבדקו אם יש לה איתנות פיננסית
    סגור
  • anat_sapir1@walla.com
    ענתי 15/01/2014 14:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך קשורה איתנות פיננסית?!?!?!?! הם לא היזמים בפרויקט! הם לא בונים! הם מייצגים אתנו בפרויקט, את הדיירים. גיל שנהב הוא מאוד נחשב בתחומו
    סגור
  • 14.
    רק פינוי בינוי יפתור את הבעיה
    אבי 18/08/2013 15:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לי הם עזרו http://pinuibinui.org.il
    סגור
  • 13.
    מגה פינוי בינוי-רמלה
    שרון 10/08/2013 19:25
    הגב לתגובה זו
    4 1
    זה הכיוון הנכון,לקחת ישן ומוזנח ולהפחו לחדש ומטופח,שלילי הופך חיובי. בהצלחה עם התוכנית פורצת הדרך,ונקווה למינימום ביורוקרטיה.
    סגור
  • 12.
    אתם טועים בגדול לגבי העיר
    תושב 08/08/2013 14:20
    הגב לתגובה זו
    8 0
    בשנים האחרונות העיר זכתה כמה פעמים בפרסי חינוך, בני נוער מתגייסים ליחידות מובחרות, החברה המסכילים אוהבים את העיר ובשונה מהעבר נשארים ומקימים משפחות.. דור חדש :)
    סגור
  • 11.
    ראשל״צ
    יעקב 05/08/2013 20:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דיירים,הזהרו מעו״ד יריב בן דיין ,הם לא יזמים רק מתווכים ,לכן כדי ללכת למקור לחברה יזמית מוכרת
    סגור
  • 10.
    פינוי בינוי הצעה
    אנונימי 04/08/2013 13:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בקרית יובל ברחוב בורוכוב - קלינמן יש בינינים יותר מ50 שנה עם מרווח גדול ביניהם אידיאלי לפינוי בינוי
    סגור
  • 9.
    ראשי העיר הסתנוורו מהכסף שיפול עליהם
    כסף 04/08/2013 11:14
    הגב לתגובה זו
    1 6
    כל המתחם הזה יהפוך סלאמס - האוכלוסיה החלשה תקבל דירה חדשה שלא תוכל לעמוד בתחזוקתה ובהוצאתיה תוסיפו על כך את הצפיפות והרי קיבלתם סלאמס ברור שלראשי היישוב זה לא מעניינם הם את כספם קיבלו וכל השאר לא מעניין
    סגור
  • 8.
    התאמת אוכלוסיה לאופי פינוי בינוי
    זאב 04/08/2013 11:02
    הגב לתגובה זו
    0 7
    מי ישלם 800 ש"ח לחודש ועד בית? לפני שמתכננים צריכים להבין שמגדלים יש לתחזקברמה גבוה. בסופו של דבר המגדלים "היוקרטיים" יהיו סלמס.
    סגור
  • הדיירים המפונים מקבלים הנחה משמעותית בדמי ניהול
    משה 04/08/2013 12:05
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כלול בפינוי בינוי
    סגור
  • 7.
    4 חד' בכמיליון שקל
    שי 04/08/2013 10:55
    הגב לתגובה זו
    4 1
    זאת כזאת מציאה? בסדר, זה יותר טוב מהמחירים בראשון, רחובות, נס ציונה, חולון אבל עדיין....דירה לא צריכה להגיע ליותר מ700,000. זה הרי לא בית פרטי זה בסה"כ דירה בבניין. זה שבראשון \חולון\ נס ציונה רוצים מילון חמש מאות-מליון שבע מאות זה עדיין לא אומר שמליון שקל זה מחיר נורמאלי.
    סגור
  • 6.
    הצעה לפ]ינוי בינוי בראשון לציון
    תושבת העיר 04/08/2013 10:30
    הגב לתגובה זו
    4 1
    חבל שבראשון לציון לא חושבים לעשות ]ינוי בינוי במרכז הער מסביב להיכל התרבות של ראשון למשל. יש שם כל כך הרבה בניינים בני למעלה מ-40 שנה. המקום מצויין ואפשר להרים מגדלים גבוהים שיהיו עם ממ"ד וחנייה. זה גם יוסיף לארנונה של העיר כי יהיו יותר דיירים בכל בניין. ראה למשל רח' התומר.
    סגור
  • 5.
    מניות ב ז ן
    פרופסור אברהם 04/08/2013 10:28
    הגב לתגובה זו
    0 3
    עכשו הזמן לקנות מניות בזן , אני קניתי !!!
    סגור
  • 4.
    הצעד הראשון בשדרוג העיר הוא פשוט לשנות לה את השם.
    מאור 04/08/2013 10:26
    הגב לתגובה זו
    10 1
    החלק העתיק של רמלה (שיכול להיות אתר תיירותי) ימשיך להקרא רמלה. אבל לעיר בכללותה יש לתת שם חדש, רענן יותר, שישנה את התדמית הירודה שיש למקום. אולי 'עיר הפרחים', אולי 'סביונים' או משהו דומה. זה צעד הכרחי אם רוצים לתת לעיר תדמית יותר חיובית.
    סגור
  • נכון. ולשכונת ג'ואריש נקרא 'קרית גואש' כי זה יהיה
    צייר 04/08/2013 10:55
    הגב לתגובה זו
    9 1
    רובע של ציירים ואמנים אחרים.
    סגור
  • גדול...
    יואבי 04/08/2013 14:39
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מעולה...
    סגור
  • 3.
    עדיין עיר מאוד קשה, למרות השיפור (ל"ת)
    עמוס 04/08/2013 10:23
    הגב לתגובה זו
    1 10
    סגור
  • 2.
    רמלה העיר הכי שווה להשקעה במרכז
    שוהם 04/08/2013 10:23
    הגב לתגובה זו
    11 3
    שלא תבכו אח"כ, ניתן למצוא בעיר דירות 3 חדרים ב-600 אלף שקל, יש לה ראש עיר מעולה שירחיק אותה מלוד ויקרב אותה לחולון, המקום האחרון במרכז עם מחירים כאלה, ולכל המגחחים, תזכרו מה אמרו בעבר על חולון או על בת ים
    סגור
  • ב 600 אלף כבר אפשר ת"א
    תל אביבי 06/08/2013 11:42
    הגב לתגובה זו
    1 1
    דירה קטנה וישנה בדרום ת"א ויפו. 600 אלף זה לא זול בכלל בשביל רמלה.
    סגור
  • לוד עיר העתיד
    צביקה 04/08/2013 14:41
    הגב לתגובה זו
    2 8
    מעבירים את צה"ל לשם...
    סגור
  • 1.
    מחזיק אצבעות ומקווה שלא יווצר