אטרקצ'י: "קבוצות הרכישה הן רמאות לשמה, תמ"א-38? ממש לא מאמין בזה"; מה לדעתו הפיתרון כעת לשוק הדירות?

בעלי אאורה: "נראה עו"ד ושמאים שהתרשלו בקבוצות רכישה נתבעים; הצעירים - שיעברו לפרדס חנה וללוד" - מה יקרה למחירי הדירות?
 |  (61)
יעקב אטרקצ'י מנכ"ל אאורה, צילום: יח"צ
שוק הדירות הישראלי ממשיך לסעור ובחודש מאי נרשם שיא של עשור במספר הדירות שנמכרו , זאת בשל הקדמת רכישות עקב העלאת המע"מ באחוז ב-1 ביוני. כיום נדרשות בין 130 ל-140 משכורות לרכישת דירה וגורמים מסויימים בשוק הנדל"ן מעריכים כי ההתייקרויות לא יוכלו להימשך ושתיקון המחירים יגיע הרבה יותר מהר מכפי שרבים חושבים . לפי נתוני הלמ"ס שפורסמו אתמול (ב'), מחירי הדירות ירדו בצורה מיזערית חודש שני ברציפות . מנגד, אוזלת ידה של המדינה בהגדלת היצע הדירות, יחד עם הריבית הנמוכה במשק ממשיכים להוסיף דלק להזנקת המחירים.

Bizportal שוחח עם יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל אאורה -1.28% אאורה 208 -1.28% אאורה בסיס:210.7 פתיחה:210.7 גבוה:210.4 נמוך:207 תמורה:6,966 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ישראל, על מצב שוק הדירות בעת הנוכחית, אשר בניגוד לרואי השחורות מעריך אטרקצ'י שמחירי הדירות יישארו יציבים בשנים הקרובות עם סטייה של 5% למעלה או למטה מרמת המחירים הנוכחית.

אטרקצ'י מפנה אצבע מאשימה לקבוצות הרכישה אשר צצו כפטריות אחרי הגשם לפני כשלוש שנים, ו"ירדו למחתרת" עם החמרת תנאי המימון מצד הבנקים והרגולציה מצד רשות המיסים - "קבוצות הרכישה הן הגורם לעליית המחירים המטאורית במרכז, הן הרסו את השוק כשמכרו דירות שהייתי מוכר ב-1.2 מיליון שקל ב-2 מיליון שקל, הקפיצו במיוחד את צפון תל אביב."

"איזה פרויקט משמעותי אוכלס עד היום בקבוצות הרכישה?"
"הסיפור של קבוצות הרכישה חייב להיגמר כי זו רמאות לשמה - אין כל ערבות ולוחות זמנים, פרט למארגן שמקבל את הכסף הרוכש לא יודע מה הוא מקבל כמוצר מוגמר. מעבר לזה, חוק המכר דירות שחוקק בעקבות פרשת חפציבה הוא בין המגנים בעולם. באו קבוצות הרכישה ואמר שהן לא אחראיות לכלום, האם מישהו היה קונה מוצר ב-1,000 שקל שאיש לא אחראי עליו?"

אטרקצ'י טוען כי בחודשיים האחרונים מתחילים לראות תביעות נגד מארגנים - "הדיירים מתחילים לתבוע ברגע שהם מקבלים את הדירות, נתחיל לראות את התביעות ב-3-4 השנים הקרובות. שמאים ועורכי דין שהתרשלו בבדיקת הסכמי ההתקשרות עם המארגנים יתבעו, אזרחים תמימים ישאלו – למה לא סיפרתם לנו את כל הבעיות? לא מבין את העיתונאים שקראו למארגנים האלה קבלנים, מדובר ברמאות ברישיון. המערכת הזאת תיפול. איזה פרויקט משמעותי אוכלס עד היום?"

אטרקצ'י מטיח ביקורת בממשלה וטוען שהשרים מדברים אך לא קורה שום דבר – "אומרים שחייבים להוציא 100-150 אלף דירות לשיווק, אך יש אלפי תוכניות שלא מתייחסים אליהן בוועדה המחוזית. זה לא גזרת עולם שאישור תוכנית בנייה ייקח 10 שנים, צריך לבדוק את כל המערכת מלמעלה למטה ולהתייעל, אחרת בסוף הציבור יקום."

אאורה פעילה בתחום ההתחדשות העירונית ומתוך למעלה מ-2,500 דירות המוקמות כיום, מחציתן צפויות להיות במייזמי פינוי בינוי . לאחרונה זכתה החברה בפרוייקטי פינוי בינוי בקריית אונו במתחם בר יהודה תקים 617 יחידות דיור חדשות במקומן של 216 דירות ישנות, בר"ג בשד' התמרים - בן גוריון תקים 192 יחידות דיור במקומן של 63 דירות שקיימות וברמת השרון תקים 630 יח"ד במקומן של 180 יח"ד ישנות במתחם אילת. "אני לחלוטין לא מאמין בתמ"א 38, זו בכייה לדורות, היא לא פותרת בעיות חנייה, לא מוסיפה יותר מדיי דירות ולא תורמת דבר מבחינה אורבנית כשבמקום זאת ניתן להקים שכונה מודרנית. הפתרון הוא פינוי בינוי."
4 חד' בפחות ממיליון שקל בפרדס חנה, פרויקט כליל החורש; קרדיט: יח"צ
4 חד' בפחות ממיליון שקל בפרדס חנה, פרויקט כליל החורש; קרדיט: יח"צ

"יזמים יודעים לאכול את תחום הפינוי בינוי יותר טוב"
"משהו קרה פה ב-10 השנים האחרונות ויזמים יודעים לאכול את התחום יותר טוב. הבעיה היא שיש יותר מדיי מאעכרים, זה הפך למכת מדינה. פרויקטים מסוג זה דורשים רמה מקצועית גבוהה וגם צריך להתנהל כמו פסיכולוג מול הדיירים. אנחנו הולכים לפרויקטים בנפח של מאות דירות בתל אביב, רמת גן וגבעתיים. יש מקומות בהם אני עדיין לא רואה כדאיות כלכלית לפינוי בינוי. במקומות כמו יבנה ורחובות גם יחס של 5 קומות לכל קומה שתיהרס אינו מספיק. צריך לזכור שהמרכז של רמת גן, גבעתיים וקריית אונו נחשב לטוב ומבוקש ביותר, זאת בניגוד למרכזי הערים של רחובות, יבנה, וראש העין הנחשבים לפחות טובים, מחיר של דירת 4 חדרים ב-1.2 מיליון שקל במקומות אלה לא מכסה את עלות הבנייה".

לאטרקצ'י אין בשורות טובות לציבור הזוגות הצעירים: :מי שלא קנה דירה בחמש השנים האחרונות, אפילו לא בתל אביב, בבעיה. אם לפני חמש שנים שיווקנו דירת 4 חדרים ביהוד-מונוסון ב-1.1 מיליון שקל, כיום היא תעלה 1.6 מיליון שקל. מלבד מחיר הקרקע, עלות הבנייה עלתה משמעותית – בשלב א' שח הפרויקט ביהוד מונוסון, בניית יחידת דיור עלתה לנו 500 אלף שקל, כיום מדובר ב-650 אלף שקל. מלבד זאת, הבנקים ייקרו משמעותית את העמלות. המדינה מעודדת את היציאה מתל אביב, אפשר לגור ברמלה, לוד ופרדס חנה-כרכור במיליון שקל, גם בראש העין, אזור ביקוש, המחירים סבירים, זרקו שם לשוק 5,000 יחידות דיור, לדעתי בגלל הצפת האזור בקרקעות והתחרות על הקרקע מצד הקבלנים לא נראה אותם מרוויחים שם כסף."

פרודיה על פינוי בינוי (אין כל קשר למציאות ואין כל ביקורת על עיריית חולון):


כתבות מעניינות נוספות:
דירות זולות: היכן שילמו 240 אלף שקל על דירת 3 חדרים?
סגר עסקה: כמה שילם איש הכדורגל אייל ברקוביץ' על דירה בחיפה?
"יש בארה"ב ערים עם בתים ב-80 אלף ד' שמחירם יקפוץ 50%"
תגובות לכתבה(61):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 40.
    מה שעולה מהר גם יורד מהר... (ל"ת)
    איציק ר 22/07/2013 23:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 39.
    הכי טוב קנייה בקבוצה.. הקבלנים מזיעים מזה, אז מה?!! (ל"ת)
    אחד שקנה 21/07/2013 10:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 38.
    מה הוא מבין בכלל זה נראה שהוא משתפ של בובליל מההתאחדות
    משקיע בדירות 17/07/2013 18:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הקבלנים שיצא נגד קבוצות כי זה פגע בקבלנים עצמם. אני קניתי להשקעה כבר 3 דירות ב4 שנים האחרונות 2 עם קבוצת רכישה וכבר סיימנו בנייה ממתינים לטופס4. מקבלן לעולם לא אקנה,נקודה.
    סגור
  • 37.
    אני קניתי בקבוצת רכישה וגם אחותי ויצא זול יותר מקבלן
    בועז 17/07/2013 17:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם הייתה גמישות בתכנון הוא נראה לי אומר את זה מאינטרס אישי
    סגור
  • איפה קנית בקבוצת רכישה? האם הסתיימה הבניה?
    פולינה 22/09/2013 22:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם העלות דומה לזאת שהעריכו לפני תחילת הפרוייקט? תודה רבה מראש
    סגור
  • 36.
    כוכב הצפון
    אמיר 17/07/2013 00:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חתיכת קשקשן שמכפיש בצורה כל כך מכוערת את קבוצות הרכישה.אתה תקוע 7שנים עם הפרויקט שלך בכוכב הצפון כאשר קבוצות הרכישה סיימו בזמן הזה 5 פרויקטים בהצלחה מרובה.אם היית מבין נדל״ן כמו שאתה מבין בהכפשות המניה שלך לא היתה קורסת.החברה שלך בחצי פשיטת רגל.
    סגור
  • 35.
    כולכם משמיצים את אטרקצ'י ללא סיבה
    אתה מברברים 16/07/2013 18:27
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אני קניתי דירה באאורה וקיבלתי יותר ממה ששילמתי עליו, הכל התנהל בצורה מדהימה. אני לא מבין מה אתם מלכלכים ללא כל סיבה. הפרויקטים שהוא בונה הם ברמה מאוד גבוה
    סגור
  • 34.
    הבחור יודע לסלף דברים כפי שמתאים לו
    תושב בצפון תל אביב 16/07/2013 17:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לידיעה חברת האורה מוכרת בצפון תל אביב דירות היקרות ב 20% ממחיר השוק , והוא מדבר שהמחירים עולים בקבוצת רכישה. אני קניתי בצפון תל אביב בקבוצת רכישה ושילמתי כ 25% פחות מדירה גמורה אצל קבלן, המפרט היה הרבה יותר טוב מקבלנים אחרים ולא קרעו לי את הכיס בשינויי הדיירים דבר שקבלנים רבים עושים על גב הרוכשים. חוץ מזה הלובי היה גם הרבה יותר מפואר מפרויקטים של קבלנים מסביב. הפרויקט התנהל בצורה מסודרת ומאורגנת. הייתי מציע לא להכפיש סתם אנשים שעובדים כמו שלא יחפש את הקבלנים שפשטו רגל השאירו רוכשים חסרי כל.
    סגור
  • אתה יכול בבקשה להגיד מי ניהל את קבוצת הרכישה שלכם? (ל"ת)
    פולינה 22/09/2013 22:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מסכימה איתך 100% מכירה את זה יותר ממקרוב..
    איבון 17/07/2013 17:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עבדתי איתם בעבר
    סגור
  • טען עוד
  • המחירים כאלו משוגעים
    בגללכם תל אביב 16/07/2013 18:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם מוכנים לשלם כל מחיר בכדי לגור בעיר הזאת ונתתם לכולם תאבון
    סגור
  • מי זאת הקבוצת רכישה שלא מרוויחה כסף ???
    דוד 16/07/2013 17:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ספר לנו בכמה כסף התחלת את התהליך בקבוצת רכישה
    סגור
  • 33.
    דייר מיערי 16
    דני 16/07/2013 15:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בוא נראה איך תסיים את הפרויקט שלך במאיר יערי כמו שהייבלום ארדיטי סיימו ביערי 16.בחיים לא תצליח להגיע לעשירית מאיכות הבניה שקיבלנו מהם.אתה בונה עם קבלנים שהם פח זבל ובונים דירות באיכות ירודה
    סגור
  • 32.
    חבר יקנו-ועד שלכל איש קבע לא יהיו 2 דירות המחיר לא ירד! (ל"ת)
    אנונימי 16/07/2013 15:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 31.
    אחרי שקראתי את דבריו אני רץ לקנות רק בקבוצת רכישה!
    זוג צעיר 16/07/2013 15:24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    קבלנים חזירים נמאסתם! רק בני ביתך ישרוד.
    סגור
  • 30.
    המדינה=מניפולציה שקר להרצת פראייר=בועה50%בפיצוץ=מיתוןֱֱ (ל"ת)
    קיים היצע גדול 16/07/2013 14:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 29.
    שנים בלוף שיווק להרצת פראייר=בועה50%בפיצוץ=מיתון קשה!!! (ל"ת)
    היזהר=דמגוג לפראייר 16/07/2013 14:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 28.
    איך שכולם כותבים מתוך פוזיציה!
    חני 16/07/2013 14:28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני אין לי מושג עכשיו-מה עדיף קבוצת רכישה או קניה מקבלן? כל הכותבים עד כה או שהם חברות בניה או קבוצות רכישה או מתווכים. כלומר: אף אחד לא אובייקטיבי. אז מה עדיף-איך לרכוש דירה???
    סגור
  • 27.
    פחחחח הוא מכר דירה ב1.2 מיליון והקבוצות רכישה ב2 מליון
    אבי 16/07/2013 13:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קבלנים חרטטנים נמאסתם ביוש
    סגור
  • התכוונתי הפוך חחח הוא מכר ב2 ובקבוצות 1.2 (ל"ת)
    אבי 17/07/2013 18:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    מי שמדבר על הונאה
    אבי 16/07/2013 13:48
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אני ממליץ לכולם לבדוק אצל הרוכשים מאטרקצ'י מה קיבלו ביחס למה שהיו אמורים לקבל בפרויקטים שלו. שלא יספר לנו פתאום על הונאה בקבוצות רכישה!
    סגור
  • מסכים איתך , ככה גם שאר הקבלנים שמכוונים לרווח של 30% (ל"ת)
    אייזיק 16/07/2013 15:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 25.
    הוא רואה שכול הקבוצות שהתארגנו ליד הפרויקטים שלו הצליחו
    אלימלך 16/07/2013 13:06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    וזה פוגע לו במכירות, אני גר ממש לידם ודווקא הקבוצות התחילו ביצוע כשהקבלנים מנסים למכור במחירים מופקעים
    סגור
  • 24.
    פחחח הוא לא מציאותי!המון קבוצות מתגבשות לאחרונה
    תיווך המושבה ה 16/07/2013 12:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למרות שמיסויית זה כבר פחות אטרקטיבי ,הרוכשים מעדיפחים תיכנון בשיטת "בני ביתך " ולא שהקבלנים יחליטו עבורם מי זה בכלל אטרקצי הזה שמחפש כותרות
    סגור
  • הקבלנים הצליחו להקשות את החוקים נגד הקבוצות והבנקים
    h 23/08/2013 02:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עושקים את חברי הקבוצות בריבית נשך, אם בכלל מוכנים להעניק להם אשראי
    סגור
  • 23.
    עלות הבניה עלתה ב- 150 אלף, הדירה התייקרה 500 אלף
    שימו לב לדבריו 16/07/2013 11:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הן המדינה והן הקבלנים פשוט עושקים את הציבור ומייקרים ללא סיבה אמיתית את הדירות
    סגור
  • כנראה בגלל זה הוא תוקף רת הקבוצות כי המחיר שפוי יותר שם (ל"ת)
    דדי 16/07/2013 13:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 22.
    סוף סוף כתבה אובייקטיבית ונכונה (ל"ת)
    כתבה נכונה 16/07/2013 10:57
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 21.
    כתבה נכונה
    אסף 16/07/2013 10:54
    הגב לתגובה זו
    1 2
    פינוי בינוי הרבה יותר מועיל מתמ"א. הממשלה צריכה לעודד את זה במקום לעכב את זה
    סגור
  • נראה לי שהבנאדם הזה לא מבין כ"כ גדול בנדלן (ל"ת)
    מקס 16/07/2013 13:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 20.
    תמ"א 38 זה לא הפתרון
    נכון מאוד 16/07/2013 10:50
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הדבר היחידי שיכול להציף את השוק בדירות הוא פינוי בינוי להרוס את הישן והמכוער ולהכניס עוד יחידות דיור ובמקביל לבצע בכל עיר התחדשות עירונית. כל הכבוד על הכתבה !!!
    סגור
  • 19.
    צודק בזה שמחירי הדירות לא ירדו
    קורא 16/07/2013 10:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אבל תמא 38 זה פתרון נהדר!
    סגור
  • מחירי הנדלן לא יעלו אם ימשיכו לרכוש בקבוצות כמו הדתיים (ל"ת)
    אייזיק 16/07/2013 15:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הפתרון למחירים הגבוהים הוא קבוצות רכישה שפוגעות בקבלנים (ל"ת)
    ערן 16/07/2013 13:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    הקבלנים הם שחנקו את קבוצות הרכישה כשבכו לרשות המיסים
    אריה 16/07/2013 10:11
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כול החברים שלי כולל אני עצמי קנינו בהוד השרון במסגרת קבוצת רכישה ובינואר קבלנו מפתחות. אין שום בעיה וזה היה קל יותר מרכישה מקבלן... אטרקצי הוא בעל אינטרס שרוצה למכור לנו בםרדס חנה דירות בבעלותו! הכול יחסי ציבור ורכילות זולה
    סגור
  • אני עדיין לא קיבלתי את המפתחות
    לך היה מזל 16/07/2013 10:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אצלי שי איחור של מעל לשנה ואין לי מה לעשות
    סגור
  • אבל ככה זה בכול מוצר גם מול קבלן יש דחיות ואח"כ שיפורים
    תיווך המושבה ה 16/07/2013 13:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ושענויים בנכס עוד שנה במחירים מופקעים
    סגור
  • 17.
    פינוי בינוי
    יודע דבר 16/07/2013 09:56
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אצלנו עשו פינוי בינוי ע"י יזמיים ולא מאכרים, יצא מעולה אני ממליץ לכולם לעשות כמו שאנחנו עשינו . הבן אדם צודק אסור לתת לחפרים לעשות דברים כאלו
    סגור
  • תפרסם את היזמים האלו אשמח לשמוע על בינוי פינוי מוצלח (ל"ת)
    אסנת 16/07/2013 11:07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 16.
    הבן אדם צודק המדינה משתינה עלינו (ל"ת)
    אבישג 16/07/2013 09:53
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • הבנאדם לא צודק בכלום רק מכפיש ממניעים אישיים... (ל"ת)
    אלכס 16/07/2013 12:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    כתבה נכונה
    ציפי 16/07/2013 09:53
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ראש הממשלה היקר שלנו שאתם בחרתם בו כבר אמר שהבירוקרטיה בנדל"ן היא עולם חמישי אז הוא מצפה שהמחירים ירדו ? אני חייב להסכים עם אטרקצ'י המדינה רק פוגעת בכולם כולל בחברות היזמיות
    סגור
  • 14.
    כדי שנתעורר
    הבן אדם צודק !!! 16/07/2013 09:39
    הגב לתגובה זו
    0 5
    אטרקצ'י צודק המדינה לא סופרת אותנו, הוא נשמע כמישהו שמבין עניין אני כבר נכוותי מקבוצת רכישה !!!! לעולם לא אקנה אצל קבוצת רכישה בעתיד.
    סגור
  • אין לו מושג מה הוא אומר...רוב האנשים דווקא רוצים קבוצות
    מירי המתווכת 16/07/2013 12:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לי הרבה נסיון עם רוכשים והם מעדיפים לתכנן את הבית ולבנות אותו מחומרים ע"פ שיקול דעתם ולא מה שדוחפים להם הקבלנים כמו חברת אאורה ..
    סגור
  • 13.
    שם את הדברים על השולחן
    דניאל 16/07/2013 09:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אלו הן פני הדברים , יעקב שם את הדברים על השולחן. באופן האמיתי והמקצועי .מי שיבחן את הניתוח של השוק בשנים האחרונות יראה שיעקב אכן צדק.
    סגור
  • 12.
    האמת כואבת
    ש.א 16/07/2013 09:33
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הבנאדם בא ואומר את האמת בפנים...כל מילה בסלע
    סגור
  • 11.
    פרדס חנה אזור מעולה
    פרדס חנה 16/07/2013 09:31
    הגב לתגובה זו
    1 3
    המקום מתפתח ואני רואה שם את העתיד שלי , זה עדיין קרוב למרכז וניתן למצוא שם דירה במחירים נורמאליים. כתבה טובה ומעניינת הבן אדם פשוט צודק
    סגור
  • 10.
    כתבה טובה מאוד וניתוח מעניין
    אטרקצ'י 16/07/2013 09:29
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אני לא מכיר את אטרקצ'י אבל אני חושב שהוא צודק העלויות של הבנייה היום עלו וקשה מאוד לסגור עם קבלנים מחירים ראלים. בנוסף אסור לסמוך על קבוצות ראו ערך ענבל אור
    סגור
  • 9.
    קבוצת רכישה
    צודק 16/07/2013 09:28
    הגב לתגובה זו
    1 5
    באמת הקבוצות רכישה הללו הם חרטה אחת גדולה, אני עשיתי טעות ולא רכשתי דירה שהייתי יכול.
    סגור
  • 8.
    פרדס חנה ולוד מעניין למה??- כי לאאורה יש פרוייקטים שם (ל"ת)
    ליאור 16/07/2013 09:22
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 7.
    כלכלן
    אנונימי 16/07/2013 09:21
    הגב לתגובה זו
    4 3
    שלום .1.כבר אמר ביבי שבבירוקטיית נדל'ן ישראל היא לא עולם שלישי אלא חמישי .2.העיריות במרכז הארץ לא רוצות דירות מגורים אלא מגדלים לתושבי חוץ ובעיקר נדל'ן מסחרי - יותר ארנונה .3 .כשאזרח קונה אוטו חדש חצי זה מיסם למדינה . המדינה עשתה אותו הדבר בדירות - רוצה לגור בארץ ? ...תשלם 50 ואפילו 60 אחוז מיסי קרקע ונדל'ן למדינה .תודה .
    סגור
  • 6.
    חרטטן
    M.R.I 16/07/2013 09:07
    הגב לתגובה זו
    10 2
    עלות בניה עלתה ב 150 אלף אבל מכירת הדירה עלתה ב 500 אלף... חברות הבניה הם טמעיות!!!
    סגור
  • 5.
    חח..חמוד האטרצקי הזה...
    מוטי 16/07/2013 09:04
    הגב לתגובה זו
    21 2
    למה קבוצות הרכישה הרסו את השוק? כי הם מכרו יותר זול ממך? נכון, אין אחריות על דירה בקבוצת רכישה וזהו הסיכון של הרוכשים..אבל הם בטוח לא אלו שגרמו לעליית המחירים - שטויות!! כבר התרגלנו לשטויות שאתה וחבריך הקבלנים מדברים, בפועל, אתם עובדים עם רווח של 40%!!!! (לא המצאתי את הנתון - זהו המספר בפרוייקט ברוטשילד) . אני דירה לא אקנה ברמות המחירים הנוכחיים (גם אם זה ייקח שנים), ההון העצמי מושקע ואני לא אשתעבד לבנק ל 20-30 שנה למרות שיש ביכולתי. רבים אחרים פשוט לא יכולים גם אם יירצו, כשהריבית תעלה והיא תעלה גם אלו שכבר נפלו למלכודת יבינו שעשו טעות חיים.
    סגור
  • 4.
    כתבה מדוייקת. הניתוח נכון (ל"ת)
    גיא ח 16/07/2013 08:57
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    אפשר להבין שאאורה צדיקים גמורים
    משה 16/07/2013 08:50
    הגב לתגובה זו
    11 0
    אז ממש לא על כול דירה שמוכרים מרויחים 30 אחוז
    סגור
  • 2.
    קבוצות רכישה הונאה
    משה 16/07/2013 08:46
    הגב לתגובה זו
    7 2
    צודק בכל מה שאמר על קבוצות רכישה . המדינה צריכה להתעורר ולפעול נגד תופעה פסולה זו.
    סגור
  • אני קניתי בקבוצה בפתח תקווה ומרוצה מאוד
    יואב 16/07/2013 10:03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שיפסיקו כול הקבלנים הקנאים לחפש סיבות ולקטר!
    סגור
  • 1.
    מת לראות אותך על הקרשים
    הייטק והומלס 16/07/2013 08:31
    הגב לתגובה זו
    18 3
    מדושן עונג. אני התחתנתי לפני שנה , אז אני פראייר שלא קניתי דירה שהייתי רווק סטודנט? אתה ודומיך יותר גרועים מהאטום האירני , בשנתיים האחרונות אני מתחמק ממילואים ויחד איתי עוד מאות, לא מאמינים במדינה הזאת יותר.
    סגור
  • הבן אדם בונה ואומר לך המצב לאשורו אחד לאחד (ל"ת)
    מצביע על כשלים 16/07/2013 09:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • בטח כי יש לו אינטרס להרויח כקבלן ראשי ולא רק ביצוע
    נורית 16/07/2013 10:16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    קראתי את מה שאמר וזה נראה ערוך ומגמתי כדי להפחיד את הציבור. אני חושבת שקנייה בקבוצות זה היה ועדיין הכי כדאי ובטוח.
    סגור
  • מנסיון אישי לגבי קבוצות רכישה הוא צודק לגמרי.כנסו ולימד
    אנונימי 2 23/07/2013 09:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכתבה מדוייקת מאוד. בעיקר לגבי קבוצות רכישה. אני קניתי בקבוצת רכישה ויוצא שאתה מקבל דירה לאחר 4 שנים במקום שנתיים. בעלות זהה למה שהיית מקבל אצל קבלן.תנאי מימון גרועים יותר. כולם עושים כסף ומניפולציות ומרויחים על חשבון הגב שלך , כולל מארגן הקבוצה, חברי הנציגות , כל אנשי המקצוע הקשורים לפרוייקט שדואגים להעשיר אותם על חשבונך.תשמעו להצעתי ולעולם על תיקנו בקבוצת רכישה.תנסו לקנות כקבוצת רוכשים ולקבל את ההנחה המובטחת של 10% לפחות מהקבלן.
    סגור