כחלון: "על המדינה לקבוע יעד ממשלתי להורדת מספר המשכורת לרכישת דירה - את המספר 130 חודשי שכר אסור לקבל"

שר התקשורת לשעבר: "המדינה לעיתים גם מרוויחה כאחרון הספקולנטים ממצבי הריכוזיות והביורוקרטיה המיותרים"
משה כחלון
״על המדינה לקבוע יעד ממשלתי להורדת מספר המשכורת שיש להשקיע כדי לרכוש דירה, זוהי צריכה להיות הורדה הדרגתית שתוך מספר שנים נגיע לממוצע של המדינות המפותחות, את המספר 130 חודשי שכר אסור לנו לקבל", כך אמר היום שר התקשורת לשעבר משה כחלון, בכנס הפתיחה של המרכז לרפורמות ומנהיגות של המכללה האקדמית נתניה.

לדבריי כחלון, "המדינה לעיתים גם מרוויחה כאחרון הספקולנטים ממצבי הריכוזיות והביורוקרטיה המיותרים". נוסיף כי לאחרונה טען שר הבינוי והשיכון אורי אריאל שהמפתח לבלימת מחירי הדירות היא בנייה מאסיבית בירושלים וביהודה ושומרון , טענה אשר זכתה לביקורת חריפה בקרב רבים.

נזכיר כי בחודש שעבר בוטל מינויו של כחלון ליו"ר מינהל מקרקעי ישראל . לכחלון "בטן מלאה" על מדיניות הטיפול של הממשלה במשבר הדיור: "מפריע לי שלוקח 13 שנה מרכישת קרקע ועד השלמת הבנייה - זה מטורף; "אפשר להוריד את מחירי הדיור - יש בישראל מונופול על הקרקע בשם מנהל מקרקעי ישראל", אמר בראיון לגלי צה"ל.

כחלון הצטרף בימים אלו למכללה האקדמית בנתניה - יעמוד בראש מרכז חדש שיקדם פתרונות לבעיות יוקר המחייה של מדינת ישראל. את התוכניות שלו להוזלת מחירי הדירות למגורים בישראל ייאלץ ככל הנראה לפרסם כמאמר אקדמי לכל היותר. מינויו לתפקיד יו"ר מנהל מקרקעי ישראל סוכל מסיבות פוליטיות.

בין חברי במרכז החדש שנחשפו: עו"ד שרית דנה, לשעבר היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד דרור שטרום, לשעבר ראש הרשות להגבלים עסקיים, עדן ברטל מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, בארי טאף, יועץ בכיר לנגיד בנק ישראל ומנכ"ל משרד האוצר לשעבר פרופ' בנציון זילברפב.

למרות עליית מחירי הדירות, במשרד האוצר סבורים כי על שוק הנדל"ן לשאת בנטל צמצום הגרעון . ראובן קוגן, סגן ראש אגף התקציבים באוצר, אמר בתחילת החודש בוועדת הכספים בנוגע להטלת מס של 3.5% על משפרי הדיור: "בידי משפרי דיור יש כבר נכס. משפרי הדיור רוכשים דירות יותר יקרות ב-35% ודווקא משקיעים קונים דירות להשכרה. המהלך המבוקש הוא פרוגרסיבי ופוגע יותר בעשירים, כיוון שבעשירונים הגבוהים שיעור החזקת דירות גבוה לאין שיעור."

שלמה בן אליהו, מנכ"ל משרד השיכון, אמר בתגובה כי " מדובר בהתבטאות אומללה, לא מכסים את בור התקציב במקום כה בוער שזה בעצם לשפוך שמן למדורה ."

כתבות מעניינות נוספות:
אושר פרויקט פינוי בינוי של 285 יח"ד במגדלים של 29 קומות בצומת עלית בר"ג
סגר עסקה: כמה שילם איש הכדורגל אייל ברקוביץ' על דירה בחיפה?

תגובות לכתבה(29):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    לא רציני
    דוד 16/07/2013 13:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה שהמדינה כלומר כל יתר הציבור יסבסדו את הדיור. אנחנו לא משלמים מספיק מיסים? או האם צריך לקצץ בחינוך כדי שאפשר יהיה לרכוש דירה בזול? זה פתרון שלא פותר את הבעייה ויגרום לנזק רב. שישב עם המומחים האמיתיים ולא רק עם שמות נוצצים ויבין איך יוצרים היצע ותחרות בשוק הזה.
    סגור
  • 22.
    על המדינה ליקבוע מחיר למטר רבוע בדירה לזכאים דירה ריאשו
    ציון ביטון 16/07/2013 12:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ריאשונה בהגבלה עד 90 מטר בהתאם לאזורים בארץ והכל על אדמות מדינה וכל המשדרגים וכל המעונינם ביותר מ90 מטר ישלמו תעריף שוק חופשי ועל 90 מטר בזכאות מישרד השיכון והמינהל יספסדו את המחיר וידאגו לפיקוח
    סגור
  • 21.
    דמגוגיה לפראייר=בועה50%בפיצוץ=מיתון קשה=עיוורהלא מאמין! (ל"ת)
    קיים היצע גדול 16/07/2013 00:07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 20.
    שנים דמגוגיה להרצת פראייר=בועה50%בפיצוץ בפני הנצלניים!! (ל"ת)
    המדינה=בלוף לפראייר 16/07/2013 00:05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 19.
    דיור ? תפוס כיכולתך ואין יותר ציונות בישראל
    גק 15/07/2013 19:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מנהיגי המדינה ובראשם ביבי פישר ושטייניץ התעללו וחנקו את העם
    סגור
  • 18.
    הכנסות המדינה זה לא הכנסות תקשורת ,חברות ציבוריות.... (ל"ת)
    איציק ר 15/07/2013 17:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    יש לי הצעה להורדת מחירי הדירות
    חיימקה 15/07/2013 16:54
    הגב לתגובה זו
    6 0
    במקום מחאת אוהלים, צריך למצוא מקום שיאושר לאכלוס לשנה 5000 קראוונים ממוזגים בשכר דירה מזערי, במיידי מחירי השכירות והדירות יצנחו, זרקתי רעיון, תתניעו מנועים
    סגור
  • עדיין לא פתרו את בעיות הדיור הזמני שהביא אריק שרון
    אפי 16/07/2013 18:14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לשנתיים שלוש והם תקועים עד היום ללא תנאים מינימליים. להביא עוד אסון שכבר נכשל? זו ממש מבריק!
    סגור
  • 16.
    כל הכבוד לכחלון
    חיימקה 15/07/2013 16:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היחידי שמדבר לעניין ולא מבלף אותנו ואולי בזכותו ירדו מחירי הדירות
    סגור
  • 15.
    רובין הוד . (ל"ת)
    בא 15/07/2013 16:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • מי זה השריף . (ל"ת)
    בא 15/07/2013 17:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    עד היום אני לא מבין מה זאת ההזיה הזו ששמה ג'חלון ? (ל"ת)
    מיקי רונן 15/07/2013 16:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    יודעים מה צריך לעשות - כחלון צריך לעשות לא לדבר
    מנהיג המהפכה 15/07/2013 16:09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כחלון צריך להתארגן לבחירות מוקדמות . ביבי חולה ולא יסיים את הקדנציה
    סגור
  • 12.
    לא נמאס לך לקשקש עצמך לדעת ?
    ליכודניק טיפוסי אתה 15/07/2013 16:09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא נמאס לך לברבר ולברבר ללא תועלת ? אתה באמת מאמין לביבי כשאמר (ערב הבחירות!!) שאתה "משהו" ? כמה קל לקשקש וכמה קשה להוזיל את מחירי הדיור................. היית חבר בממשלה הנוראית ההיא אם חלילה שכחת !!!!!!
    סגור
  • 11.
    להוריד ביקושים פיננסים על שוק הדירה
    pan 15/07/2013 15:54
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ומחירים ירדו יש לנטב כספים אדירים של התושבים לבורסה ובמקביל להטיל מיסים על משקיעי נדל"ן
    סגור
  • אותו יונה סטלאן הזוי פעם בחלום ופעמיים בקריז (ל"ת)
    אייל 16/07/2013 18:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    המדינה חייבת להרווח כמו אחרון הספקולנטים אם איך תוכל
    אמנון 15/07/2013 15:36
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לשלם משכורות ופנסיות עתק לעובדי בנק ישראל , ראשי רשויות ,חברת חשמל, עובדי נמלים, מקורות פורשי צבא ועוד רבים וטובים המקורבים לצלחת.
    סגור
  • 9.
    תנו לי להיות שר השיכון תראו איך תוך שנה אין בעיה יותר
    מה הבעיה? 15/07/2013 15:30
    הגב לתגובה זו
    4 1
    1. חוק לפינוי בינוי של בניינים בנייני רכבת בני 50 . לא צריך כאלה דברים יותר בנייה של 8 קומות במקום 3 לא צריך מגדלים 2. שחרור האדמה הקדושה של קק"ל 3. די נמאסתם עושים את עצמכם כאילו אתם עושים משהו כל אחד זורק משפט מפגר את העיקר לא עושים ראו סעיף 2 ו 1 זה מה שצריך לעשות ממשלה של מפגרים
    סגור
  • כול אדיוט חושב שהוא המציא את הגלגל ולאלו צריך לדאוג? (ל"ת)
    אייל 16/07/2013 18:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    חצי עם לקח משכנתאות של מליון שח - השאר לא קונים
    עכשיו נזכרתם? 15/07/2013 15:27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    נקנה בחו"ל ולא פה תקפצו לנו
    סגור
  • 7.
    קריטריונים הזויים בלי דירות
    זוג צעיר + ילד 15/07/2013 15:27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    צריך להיות איינשטיין בשביל להבין מה מגיע לנו בתור זוג צעיר. אבל הכי מצחיק (או מעציב) שאין דירות !!!!!!!!!!!!!!! מה נעשה עם עמידה בקריטריונים ? נגור בהם ?
    סגור
  • 6.
    כל הכבוד לביבי בזכותו הוא מצליח עם הסופרטנקר חחח (ל"ת)
    תתמודד מול ביבי 15/07/2013 15:25
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 5.
    למה לפיד לא אומר את זה ?? הוא נבחר בדיוק בשביל זה !!! (ל"ת)
    רון 15/07/2013 15:20
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 4.
    כ
    נ 15/07/2013 15:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על כחלון להוקיע את הפושעים בנמלים
    סגור
  • במקום לבנות 2 נמלים ולבזבז לנו את הכסף שייתייעלו שם
    הממשלה אשמה 15/07/2013 15:28
    הגב לתגובה זו
    2 2
    שיסגרו להם את הברזים
    סגור
  • 3.
    2 הערות
    אזרח 15/07/2013 15:10
    הגב לתגובה זו
    7 0
    1. רשויות השלטון חייבות התערבות עמוקה יותר בתחום. 2. בערי הפיתוח שהוזנחו מאחור,בהעדר מקורות תעסוקה מפותחים ושכר מינימום ,נצרך אזרח להרבה יותר מאשר 130 משכורות. האם זה בסיס ההבנה וההכרה של ממשלת הליכוד-ביתנו?
    סגור
  • 2.
    תבורך איש יקר מר כחלון.תעשה מפלגה=30 מנדטים (ל"ת)
    לזרוביץ 15/07/2013 15:07
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 1.
    קל לדבר מבחוץ. התחמקת מאחריות כי פחדת להיכשל במשימה
    על מי אתה בא לעבוד 15/07/2013 15:04
    הגב לתגובה זו
    8 3
    יותר נכון הבחנת כי אתה הולך להיכשל במשימה. אז עכשיו שב בשקט.
    סגור
  • כחלון רצה-ביבי הרגיש שכחלון מאיים עליו ודואג לעם..לכן (ל"ת)
    ראש הממשלה הבא-כחלון 15/07/2013 16:12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור