13:59 תמר פטרוליום יורדת 0.4% ומשלימה ירידה של 13% מתחילת החודש

12:44 נגד ההנהלה: עובדי נגב קרמיקה עוצרים הוצאת סחורה מהמפעל בירוחם >>

11:47 טאואר מוסיפה 1% ומשלימה עלייה של 50% מתחילת השנה

11:45 מור השקעות עולה 0.5% ומשלימה 6 ימי עליות רצופים

10:59 אושרה העלאת שכר המינימום ל-5,300 שקל - תכנס לתוקף ב-2018 >>

10:28 בולטות בת"א: גילת יורדת 1.2%, הראל השקעות עולה 1.3%

09:45 הדולר מוסיף 0.1% ונסחר סביב 3.49 שקלים

09:12 דיווח: נבדק חשד לפלילים נגד יו"ר הקואליציה דוד ביטן >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

שוסטר: "אין לצעירים פתרון בלי עזרה מההורים, לקנות דירה היום עם משכורות של 8,000 שקל בחודש - זה חסר סיכוי"

מנכ"ל נווה שוסטר בשיחה עם Bizportal על מצב שוק הנדל"ן למגורים. "מנסים להשפיע על הציבור פסיכולוגית ולא כלכלית, מוכרים אשליות"
 |  66
דור ללא דירה
Share
השבוע התבשרנו שישראל נמצאת במקום התשיעי בעולם בקצב עליית מחירי הדירות . ישראל למעשה עברה את סין, אשר רשמה עלייה בשיעור של 5.92%.


בכירי הנדל"ן בארץ ממשיכים להאמין ששוק הנדל"ן הישראלי יישאר ברמת המחירים הגבוהה השוררת היום . 42% מקרב בכירי ענף הנדל"ן הישראלי סבורים כי מחירי הדירות למגורים בישראל יישארו כפי שהם במהלך השנה הקרובה, 37% צופים כי מחירי הדירות למגורים ימשיכו במגמת העלייה ו- 21% מעריכים כי מחירי הדירות בישראל ירדו.

דליה שוסטר, מנכ"ל חברת נווה שוסטר, המקימה בין היתר את מגדל סוטין 29 בתל אביב ומגדל בן 30 קומות בגבעתיים, מציגה ל-Bizportal תמונת מצב עגומה ביותר על שוק הדירות בישראל והשלכותיו הקשות על החברה.

"הפוליטיקאים יוצאים בסיסמאות של גרוש , מנסים להשפיע על הציבור פסיכולוגית ולא כלכלית, מוכרים לנו אשליות", אומרת שוסטר בראשית הדברים. "מדברים כל הזמן על הצפת קרקעות, אך לא יכול להיות כאן כזה דבר כי במינהל יש עתודות קרקע לא מתוכננות ובמדינה בירוקרטית ומסורבלת עם הליכי רישוי של שנים לא יזוז דבר."

דליה שוסטר; קרדיט: יח"צ
"באחיסמך וראש העין הוציאו קרקעות לעשרות אלפי יחידות דיור, אך אין תשתיות אז איזה יזם יקנה קרקע? בסופו של דבר הדייר יממן את העיכוב בבנייה כי עלויות המימון על כל המתנה של יזם שלא מתחיל לבנות תהיה עליו. מחירי הדירות ימשיכו לעלות לפי מדד תשומות הבנייה, הוא גבוה יותר ממדד המחירים לצרכן. נתוני עליית מחירי הדירות לא מוצגים בצורה מושכלת, כל הזמן מפמפמים לנו שהשוק עובד על היצע וביקוש, אך מתעלמים מכך שחלק משמעותי מהעלייה נובע מהעלייה במדד תשומות הבנייה, בעלות החומרים."אז איזה פתרון את מציעה?
"אחד הדברים היותר קלים למדינה הוא לקחת בניינים שנבנו לפני 40-50 שנה שנבנו בבנייה שאינה מתאימה לתקנים של ימינו, להורסם ולבנות בניינים חדשים וצפופים יותר. יש חברות רבות שפעילות בתחום הפינוי-בינוי, אך דרישות העיריות הן בלתי נסבלות, הן לא נותנות ליזם להרוויח ורוצות להיות שותפות בכל פרויקט. שר הפנים והשיכון צריכים לשבת בשולחן עגול עם העיריות, להקל בהיטלי ההשבחה ולתת הקלות מס לדיירים.""עיריית בת ים מובילה בתחום הפינוי בינוי, בעלי דירה ישנה מקבלים דירה חדשה שזה נהדר, אך דמי הניהול קופצים מעשרות שקלים במבנים הישנים למאות שקלים ואף יותר בפרויקט החדש. עיריית בת ים דורשת מהיזמים לבנות שטחי מסחר שהשכירות מהם תופנה לקרן שתעזור לדיירים שאינם יכולים לשלם את הסכומים הגבוהים, אך היא למעשה תוקעת פרויקטים בדרך הזאת מאחר ודורשת שטחי מסחר שאין להם היתכנות. אנחנו היזמים מוכנים לתת תמיכה לאלו שקשה להם לתקופה של 5 שנים עד שיימכרו את הדירה. צריך לזכור שחלק גדול מהדירות במקום הן של משקיעים."

מהו זמן סביר לפינוי בינוי?
"המערכות כל כך מסורבלות, ניתן להגיש תוכניות ברורות במהירות, אך הכול נתקע בוועדות, במערכת מסודרת תוכנית יכולה לקבל תוקף תוך שנה וחצי-שנתיים, יחד עם זמן הבנייה של שנתיים-שלוש ניתן להשלים את כל המיזם תוך 4-5 שנים."

איזה פתרון את מציעה לזוגות הצעירים?
"לזוגות צעירים אין פתרון כיום, במקום שהמדינה תקים דירות להשכרה באמצעות המוסדיים, במקום שחברות
ביטוח
ביטוח
אמצעי להבטחת תשלום פיצויים על ידי גוף כלשהו במקרה אסון כגון: אובדן רכוש כתוצאה משריפה/ גניבה או במקרה של אובדן חיים.הביטוח מתאפשר באמצעות הפקדת כספים למבטח, המשמשים בעיקרם לפיצוי נפגעים בעת אסון.
ביטוח
ייבנו ברומניה ובארצות הברית ויעשו תספורות מכל הספקולציות, שישקיעו את הכסף האמיתי כאן אפילו עבור 5%
תשואה
תשואה
הרווח על השקעה, נמדד בדרך כלל באחוזים
."

"בארצות הברית, מי שלא יכול לקנות דירה במנהטן נוסע שעה לניו ג'רסי ומצליח לרכוש בית מרווח במחיר סביר, בארץ זוג צעיר הולך לרכוש ביבנה ונאלץ לשלם 1.5 מיליון שקל, איך קונים דירה כזו עם משכורת של 8,000 שקל ברוטו בחודש? מי שלא בא עם בית מההורים או עם עזרה כלשהי לא יצליח כיום לרכוש דירה. צעירים רבים ללא תמיכה כספית חודשית של ההורים לא מצליחים לגמור את החודש. מצד שני, תוחלת חייהם של ההורים הולכת ועולה, אדם שפורש בגיל 65 מקבל פנסיה השווה ל-60% מהשכר לו הורגל, איך יעזור לשלושה ילדים? מי יממן אותו עד גיל 90? איבדנו את הקורולציה בין ההשתכרות נטו לגובה המשכנתא."

למה שלא יתחילו בדירת 3 חדרים ישנה במרכז העיר כפי שהוריהם התחילו?
"לא שווה לרכוש דירה ישנה, עלות השיפוץ כולל החלפת התשתיות תגיע למחיר של דירה חדשה. אין מה לעשות, רמת החיים בעולם עלתה והמוסכמות השתנו, להורים שלנו לא היה טלפון נייד, פעם גם רכבו על חמור במקום לנסוע במכונית."

ואת לא חושבת שפרסום של דירה ב-200 מיליון שקל רק מגביר את התסכול בקרב מחוסרי הדירות?
"המדיה מחפשת סנסציה, כמה דירות יש במנהטן במחיר של 30-40 מיליון דולר? אני מוכרת דירות יוקרה בגבעתיים ובמגדל סוטין בתל אביב ואין אצלי דירות במחירים האלה, החברות מתחרות ביניהן מי תמכור במחיר יותר גבוה, כל אחת ממציאה מחיר חדש כל רגע."

לדעתך נראה את הציבור חוזר להפגין ברחובות?
"הציבור בארץ התחיל להבין, אך הוא עדיין אפתי, לא דורש את מה שמגיע לו. בברזיל זיהו את הבעיה שהייתה ביוון כאשר הוציאו סכומי עתק על האולימפיאדה והגיעו לחדלות פירעון, יוצאים שם לרחובות כבר כיום. אני מאוד מעריכה את האנשים במדינות ערב שמחרפים את נפשם ונאבקים, אנחנו לא מספיק חזקים, בעולם של מדיה מפותחת אפשר ליצור דעת קהל ולדרוש מהמוסדיים שיחזירו את הכספים שהושקעו בטייקונים חסרי אחריות, מדוע לא יוצאים ודורשים דו"ח של כל עשרות מיליארדי השקלים שירדו לטמיון, אלו הכספים של כל אחד מאיתנו. יותר ויותר צעירים בעלי מקצועות מבוקשים עוזבים את הארץ, אני מאמינה שגל ההגירה הזה יגבר."

אהבתם את הכתבה? לחצו על שתף בצד הימני העליון של העמוד

כתבות מעניינות נוספות:
לבעלי כיס עמוק: באיזו עיר נמכרה דירת 2.5 חדרים ב-205 אלף שקל?
ה"מסודרים" עוברים לנגב: צפו איך ייראה יישוב המיליונרים החדש
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

66 תגובות ב-40 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
40 לא בוכה 27/06/2013 13:13 מהגר בפוטנציה
ואחרי זה הם (פקידי אוצר +שר שיכון +שר אוצר )יבקשו שנלחם על הבית שאין לנו....כי הסורים על הגדרות...
39 פרוז'קטור אדום 27/06/2013 09:40 ירידה מתעצמת של צעירים היא סכנה מוחשית לקיום המדינה (ל"ת)
38 את המצבבבבבבבבבב 24/06/2013 13:17 המדינה הזאתי פשטה את הרגל רק מרד חברתי ואזרחי אלים יציל (ל"ת)
37 צודקת 23/06/2013 17:42 צריך לפנות את הוילות ולבנות
גם להרוס בנינים בני 30 קומות ולבנות 120 קומות כי הם כבר משלמים שכר דירה מהאחזקה
36 צביקה 23/06/2013 15:40 להעמיד את הדירקטורים על מחדל מעשיהם וריקון קופת הפנסיה.
יש לחקור מידית את דירקטורים שהקלו לאשר אשראי של העובדים. והפרשות מעסיקים מה גובה המיליארדים של התספורות. הבעיה היום שלא חושפים עומק החוב האקטוארי. על זה מעלים מיסים מדינה שמטעה את העם בגלל הון ושלטון.
35 אחת שמבינה א 23/06/2013 11:32 קנו דירה רק איפה שאתם יוכלים ולא איפה
שאתם רוצים. ואז אולי הבעיה תיפתר. אם אתם יודעים שכבר מגיל צעיר מאוד שאתם לא יוכלים לבנות על ההורים, קחו אחריות על עצמכם ותתחילו לחסוך , עדיף לגור עם ההורים עד גיל 28 ולחסוך קצת כסף התחלתי לקניית דירה, מאשר לבזבז אותו על 4 קירות בשכירות. האמינו לי שאפשר להסתדר אם יודעים לנהל את הכסף בתבונה.
שולה 23/06/2013 16:11 אמריה קצת מתיימרת
מה לעשות שאני יכולה להרשות לעצמי לקנות דירה בירוחם או בחיפה אבל העבודה שלי ברמת גן? ולא, תשובה כמו למצוא עבודה שם לא מתקבלת כי אין מה לעשות, קשה למצוא בפריפרייה עבודת אקדמאים במקצועות החופשיים
34 הנשר 23/06/2013 08:12 ממש אסון לגור בדירת 3 חדרם ישנה בתור התחלה
הכתבה מגמתית ונועדה לפרסם פרויקט יוקרה
33 הומלס 23/06/2013 07:58 פישר הצליח לרסק את כל הדור הנוכחי...תודה (ל"ת)
אפרת 23/06/2013 18:28 הוא גם אשם שהתגרשת ושלא הולך לך במיטה??? (ל"ת)
אייל 23/06/2013 09:19 פישר צריך לטפל בכלכלת המדינה כנגד המגמות המסוכנות בעולם
וכנגד הזיגזג הפתטי של הממשלה והאוצר, רק הדירה שלך בצפון ת"א בראש שלו, לך לביבי שיתקן מה שעשה .
32 אלי 23/06/2013 07:16 המחדל הקשה ביותר שהיה בישראל (ל"ת)
31 פנסיונר 23/06/2013 00:37 דור ללא דירה
כל מילה בסלע!! הצעירים בהעדר תמיכה מההורים המתבגרים ינסו למצוא עתיד כלכלי בחו"ל.מומחית הנדלן צודקת בהמלצתה לעודד פינוי בינוי בבנינים ישנים בתל אביב תוך מתן זכויות בניה לגובה .זה מבוצע מזה שנים רבות בהרבה ערים בארופה וארה"ב.כל הגורמים יהנו ומצוקת הדיור תקטן.
30 שופט בדימוס 22/06/2013 23:52 ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את פישר (ל"ת)
אייל 23/06/2013 09:20 אולי צריך ועדת חקירה לבדוק מה בדיוק עשית בשנים
האחרונות בנושא דירה חוץ מלקטר ולקלל באינטרנט.
29 יוני מילואימניק עייף 22/06/2013 22:37 צריך להקים קבוצות הגירה (ל"ת)
28 רוקי 22/06/2013 22:02 משריצים
נמאס מהאספסוף המסכן והומלס שרק יודע להשריץ ולהמליט בתדירות ועוד מעיז לבקש שידאגו לו ולצאצעיו לארבע קירות.
מודאגת 23/06/2013 11:48 תתבייש
משריצים??? עוד מעט תגיד שגם ילדים זה לעשירים בלבד.
jermi 22/06/2013 22:41 זו אמורה להיות הכללה?
אם כן, כנראה שאתה סובל מטפשות כרונית.
27 פלורליסט 22/06/2013 17:27 הגיע הזמן לטפל בבעיה האמיתית - עלות מעמד המסודרים -
מאות אלפים נהנים מזכויות לפנסיות תקציביות, פנסיות כפולות, שכר לפורשים לפני גיל פרישה, תנאי שכר חריגים, הטבות אינספור כולל נדל"ן. הכל מהקופה ציבורית. כאן קבורים המיליארדים שמסכנים את עתידה של המדינה. למעשה הוקם כאן שלטון קומוניסטי במסווה דמוקרטיה, שמשמן ומתגמל מעמד שלם של מסודרים. המנצח על התזמורת כמובן ביבי שקיבע את המפלצת והזין אותה ברפורמות שלו. כך נוצרו הפערים הבלתי נסבלים. אם לפיד, שנשלח ע"י המחאה שותק כיום, רק אביב ישראלי יביא שינוי.
וגם לא חברי 23/06/2013 07:21 סיסמת "קחו מכולם רק לא מימני" לא עובדת (ל"ת)
26 ישראל מדינה חרא 22/06/2013 17:26 גם למצוא עבודה קשה בלי פרוטקציות וקשרים לא שווה ללמד
כאן לא שווה לחיות פה. מי רוצה בכלל לחיות במדינה כזאת מצידי שהערבים יקחו אותה ויזרקו פה 10000000 טילים ביום
שלי 22/06/2013 18:39 עם האיחולים שלך, נקווה שכמה מהם יפלו אצלך ואצל משפחתך. (ל"ת)
25 פ 22/06/2013 16:41 כל הכבוד לדליה שלמרות עושרה לא מדברת מפוזיציה , (ל"ת)
24 דוד מירושלים 22/06/2013 15:43 ולפני שנתיים או שלוש????????????.
גם לפני שנתיים ושלוש אי אפשר היה גם אם הסכום היה מגיע ל12000.המגורים בירושלים ותל אביב תמיד יהיו יקרים.מי שירצה לקנות דירה יוכל בערים רחוקות כמובן שהבעיה זו התעסוקה. עדיף לפתח רכבות מהירות למרכז. יודעים לעשות את זה היטב חברות סיניות.הרכבות שהם בונים נוסעים במהירות עד 300קמש
23 אריק 22/06/2013 15:21 אז פישר גאון או הרס דור שלם ?.. אגב ביבי אשם יותר. (ל"ת)
22 תל אביבי 22/06/2013 15:08 הציבור שותק כי הוא מלא בכסף. יש הרבה מליונרים בני 30
והם קונים דירה אחת ל-5 שנים (בהייטק, בצבא ויועצים עצמאיים למיניהם). יש מיעוט של מסכנים שעובד ולא מצליח להגיע לכלום בחיים ושומעים אותם הרבה בטוקבקים. הרוב הוא באמצע, עובדים הרבה ומגיעים לדירה בינונית אחת בגיל 30 וקצת. לכן אין ולא תהיה מחאה. לדעתי המחירים ימשיכו לדשדש ב-5 שנים הקרובות ולא תהיה עליה או ירידה משמעותיות. כרגע אין סיבה לקנות במחירים האלה בארץ, בטח שלא להשקעה. כאשר הדולר נמוך והנדל"ן בארה"ב רק יוצא עכשיו משפל, עדיף לקנות שם. איכות החיים שם היא טובה בהרבה ממה שיש פה. ב-2 מליון שקלים, במקום לקנות דירה ממוצעת בת"א באזור צפוף ומזוהם, ניתן לקנות בית פרטי בינוני אבל מרוהט ובאזור שנראה כמו סביון.
אנונימי 22/06/2013 15:50 יש הרבה מעלימי מס ולא ההשכלה קובעת יש כאלה שהם בעלי
חברה של רקדנים בחתונות שמרויחים 35 אלף שח לחודש חצי מזה מעלימים מקבלים כמו זמרים מעסיקים פרחות וצחצחים בשכר מינימום אומרים להם לבוא לחתונה הם מקבלים אוכל וכמה שקלים והם מבסוטים את הכל גורף בעל החברה חפשו בגוגל רקדנים בחתונות ותראו כמה זה עולה איפה מס הכנסה?
דוד 22/06/2013 22:36 אז למה אתה מזמין אותם לחתונה? מי צריך רקדים או זמר? יש
מטומטמים אז שישלמו
21 המצב פקקט 22/06/2013 14:33 זה מה שקורה שמושחתים איטרסנטים נמצאים בממשלה (ל"ת)
20 רון 22/06/2013 14:32 להקים התנחלויות בתוך הקו הירוק
לזוגות הצעירים אין ברירה אחרת. אין רצון רמיתי של המדינה לפתור את הבעיה. לכן צריך להתארגן לתפוס שטחים, לפזר קרוואנים ולקבוע עובדות בשטח.
קרוואנים??? 22/06/2013 23:03 האנרכיסטים מרוטשילד רוצים סיבסוד דיור בת"א (ל"ת)
19 בזה יבחנו ביבי ולפיד 22/06/2013 14:30 נתניהו לא הפנים שכשלון בהוזלת הדירות ישלח אותו הביתה (ל"ת)
עובדה שזה לא שלח 22/06/2013 15:52 אותו. מי זה ראש הממשלה אם לא ביבי שלא עשה כלום?
לפיד נבחר בגלל המחאה וכל הצעירים בחרו בו כי הוא היה בעד גיוס לפיד לא יצליח בכלום והוא התגלה כשמאלן קיצוני כמו שלי האיש חולם על כסא ראש הממשלה . בינתיים מדברים פה על הגז והבועה ממשיכה
18 קותי 22/06/2013 14:28 יצרן הבועות פישר אשם במצב הזה! הרס דור שלם של צעירים!
לפני שהוא עולה על מטוס כדי להשתתף באיזשהו קוקטייל בוושינגטון, או בברביקיו על שפת בריכת שחיה במיאמי - יש להעמידו בפני ועדת חקירה.
גם הממשלה אשמה 22/06/2013 15:53 הם לא בנו בכוונה (ל"ת)
17 אריה הכריש @ 22/06/2013 14:03 שוסטר אין גם להורים עזרא לתת לילדים לקנות בית והיום ...
זוג צעיר אין לו שום סיכוי לקנות דירה אלה אם כן יעבוד 24 שעות ביממה לא אכל לא ישתה ואולי יהיה סיכוי לקנות בית בעוד 10 שנים והשאלה איפו הוא יהיה אותו זוג צעיר שעבד קשה לא אכל ולא שתה במשך 24 שעות ובמשך 10 שנים , מתחת לאדמה , רק שוד בבנק יעזור לזוג צעיר לקנות בית אבל בלי הרוגים ופצועים לקחת את הכסף ולצאת בשלום !
עני 22/06/2013 18:36 אם לא תלמד לכתוב בלי שגיאות כתיב, ולא תפסיק לדבר על שוד
אולי תוכל להגיע לדירה. אתה בטח חסר השכלה שעשה כיף בתקופת בית ספר ועכשיו מגלה שהוא לא יודע להיות כלום חוץ ממאבטח שמרוויח 4500 ש"ח. נשאר רק להגיד "נו שויין..."
16 ידידיה 22/06/2013 13:48 פתרון לבעית הדיור
בעית הדיור קיימת מאז קום המדינה ; אף אחד לא מגלה את אמריקה שיש בעיה.. נעשים כל פעם נסיונות לפתור בעיה של סקטור מסויים; (חרדים)ומה עם בוגרי צבא? שהם לא חרדים? הגיע הזמן שאחרי 65(הנדינה יוצאת לפנסיה עוד מעט..)ישבו נציגי כל הסיעות קואליציה אופוזיציה ויטכסו עצה; כי באמת, ככה אי אפשר עוד להמשיך, ולכן יש מאיסה גדלה והולכת בכל המגזר הפוליטי.
15 הורה מסייע ככל יכלתו 22/06/2013 13:47 איזו מחאה..?! היו צריכים לעלות על בריקדות מול הממשלה!! (ל"ת)
rn, dh, 22/06/2013 17:45 17
jkkpopp
14 זוג צעיר 22/06/2013 13:45 להפיל את השלטון ומהר קדימה לחזור לכיכרות ומהר לא יתכן (ל"ת)
אבי חיפאי 22/06/2013 16:19 ומה יהיה אחרי הככרות?
יהיה יותר גרוע
אייל 23/06/2013 09:23 ראה סוריה ומצריים (ל"ת)
13 אל תקנו דירות 22/06/2013 13:43 חבל על השעבוד (ל"ת)
12 דעתי 22/06/2013 13:38 שוסטר הלו כאן קרקע, מדינת ישראל! הנני בעל ניסיון 15 שנה
בתחומי, עובד 12-14 שעות ביום כולל ימי שישי, לא מגיעה ל - 8000 ש"ח. למה? כי אינני חבר מרכז ליכוד/עתיד/עבודה. לך תבלבל במוח לעזיייתים אולי תצליח. ממשלת ליכוד אחראית על הרס משפחות בעתיד ובהווה!
עני 22/06/2013 18:38 כנראה שאתה לא כזה מוצלח בעבודה שלך
כי אם אתה עובד 12 שעות ביום כולל שישי ויש לך מקצוע. אתה יכול או להיות עצמאי ואז להרוויח יותר, או לעבור למקום עבודה שיציע לך יותר כי אתה מקצועי ומוכן לעבוד הרבה.
11 אמנון 22/06/2013 13:25 יש דרכים לפתרון הבעיה ..לצערי לא בדרכי נועם..
- אחד הדרכים מוצעת בכתבה מוסדיים החזירו את הכסף ששרפתם על הטייקונים. קחו רווחים מינמליים עד לגמר הפרעון. ניהול תקציב המדינה חייב להשתנות - מערכת הבטחון -קיצוצים עמוקים , לא באימונים..פנסיות..משלחות בחול.. חיתוך עמוק בוועדים הגדולים -חברת חשבל,בנק ישראל, נמלים, מקורות שכר בעיריות. זה יקרה רק אם נלמד מאזרחי מדינות ערב..ספרד יוון. למי שלא מבין -לדור הבא אין פנסיה נורמלית.. גם דירה לא.
איתמר 22/06/2013 16:37 אני עכשיו עובד לממן פנסיה של ידועה בציבור צעירה מהתרח
ב20 שנים, שהתלבשה עליו רק בשביל להמשיך לא לעבוד כול חייה. חייבים לעשות סוף לפנסיות שהתלבשו עליהן צצקס שלא היעו שותפות לצבירה בתקופת פעילותו. רק מי שלא הייתה לה דירה זכאית לקבל פנסיית מינימום, השאר שיקבלו בגובה ביטוח לאומי, למה אני צריך לממן להם פנסיות ולי לא יהיה? כי התרחים הזקנים שיושבים בכנסת ובחברות הממשלתיות רוצים רוסיות צעירות לצידן בעתיד?
אייל 23/06/2013 09:25 זה באמת שוד הפנסיה הגדול שישאיר את העובדים כיום בלי
פנסיה לעתיד ואיך ביבי פתר את זה? דחה לנו את גיל קבלת ביטוח לאומי ופנסיה ועוד היד נטויה. אם באוצר לא מתעסקים עם זה בכלל ברור שהתרחים בכנסת רוצים צעירות שיבואו איתם בשביל הכסף, כי שום סיבה אחרת אין.
ליא 22/06/2013 15:57 בעיות דיור
יש מהר לאשר יצאו גז באחוז יותר מ50%
10 תמי 22/06/2013 13:14 ממשלת סוף הציונות, חצי מבוגרי המחזור שלי כבר היגרו (ל"ת)
9 ינתי פרזי 22/06/2013 13:07 הפעם המחאה תהיה קשה ואלימה. אין ברירה... (ל"ת)
8 יע 22/06/2013 13:06 במדינה ׳ מתוקנת׳ היו מוציאים
את כל האשמים לכיכר העיר ותולים אותם. אבל אצלנו רק בוכים ואוכלים את הדייסה. תמשיכו לבכות.... אתם טובים בזה;) מדינת חוק רק לחלשים בחזקים לא נוגעים!!!!
7 tr 22/06/2013 13:01 כשההמון הזועם ייצא לרחוב כנראה
שזה כבר חא תהיה מחאה אלא מלחמת האזרחים בכל המושחתים בממשלה, טייקונים , בעלי בנקים.... כנראה שכולם ישלמו את המחיר על תאוות הבצע שלהם על כך ש80 אחוז מהאזרחים נעשקים ולא גומרים את החודש. רשעים יעלוזו...... האם ההמון הזועם ייקח את החוק לידיים? ההסטוריה מלמדת שכן, נותר לנו להביט מהצד
6 צעירים צאו לרחובות 22/06/2013 12:54 ממילא אין לכם היכן לגור ואם תהיו ילדים טובים תמשיכו
להיות הומלסים. במחאה הזו תתמקדו רק בדיור ולא בשום נושא אחר.
5 נאור 22/06/2013 12:53 אכן הפתרון ן של פינוי בינוי עם הקלות לדיירים בהשבחה
ובמיסוי הוא הפתרון היחידי האפשרי לצורך הצלת שכונות שלמות שמתפוררות ומוזנחות ואף גורמות לדור שני ושלישי של מצוקה ופשע. אבל במצב בו הנושא היחיד שמעניין את הממשלה זה איך לסחוט כמה שיותר מיסוי מהציבור, אי אפשר לעשות כלום. הגלידה והמיטה המעופפת של הזוג הממשלתי חשובים יותר מקורת גג ראויה לאזרחי המדינה וכול זמן שצריך לממן את השחיתויות לא תהיה לאזרחים שו אפשרות להסתדר בחיים ולא קורת גג נורמלית!
4 נדלן=בלוף שיווק 22/06/2013 12:49 שנתיים דמגוגיה להרצת פראייר=בועה בפיצוץ=סוף הבלוף!!!!!! (ל"ת)
מושיקו 29/06/2013 21:49 יופי יונה למדת לעשות העתק הדבק בכול פורום.... (ל"ת)
3 קבלן,בנק,ממשל=גנבים 22/06/2013 12:47 עושים מיליארדים ע"ח העם הפראייר=בועה50%בפיצוץ=מיתוןקשה! (ל"ת)
2 נדלניסט מנצח 22/06/2013 12:36 מספיק כבר להדליק את ההומלסים
גברת מנכלית היקרה. אם ההומלסים ידלקו כמו ביוון וברזיל אז גם את ועסקיך תפגענה. בפעם הבאה לחשוב לפני שפותחים את הפה...
נדב 22/06/2013 21:02 לראשונה נדל"ניסטית שפותחת את הפה ואומרת שהמלך עירום!
לא תמצא הרבה נדלניסטים שמדברים ככה, כולם מדברים מפוזיציה, היא אומרת את מה שהיא חושבת
1 בן אהרון. 22/06/2013 12:29 ההורים לא יכולים לעזור, הם גם ככה בבעיות שלהם.
לא ברור למה צריך להפנות להורים. מאיפה ההורים צריכים להביא כסף לעזור. הם בעצמם נמצאים רובם בבעיות כלכליות שעוד גוררים מתקופה שהם לקחו משכנתא ל30 שנה. בינתיים פטרו אותם מהעבודה, יוקר המחיה עלה, כמעט בלתי אפשרי למצוא עבודה בגיל שלהם, אז מאיפה הם אמורים לעזור??? כשחצי מעלות הדירה הולך לקופת האוצר, במיסים בתשלום עבור קרקע, הכתובת היא לא אצל ההורים שיעזרו. שהמדינה תקח קצת אחריות. אין דירות לקנייה, אין דירות להשכרה כי הממשלה מנהלת מסע צלב נגד המשקיעים, מה רוצים, שיחפשו דירות בחו״ל. ?? כלומר, אין כאן מספיק מקום לכולם??? אז שיגידו זאת במפורש.
איתמר 22/06/2013 16:39 שכחת שביבי דחה לנו את גיל קבלת ביטוח לאומי ופנסיה?עכשיו
אנחנו צריכים למצוא דרך לשרוד עד קבלת ביטוח לאומי, ובינתיים מפסיקים את הביטוחים כי אין כסף ואלוהים ירחם עלינו אז איך נדאג לילדים???
אני מהצפון 22/06/2013 19:53 ביטוח לאומי 1,500 ש"ח. ממש אל תבנה על זה.זה השוד הלאומי (ל"ת)
אייל 23/06/2013 09:28 בורו, כול החיים אני משלם כמו טמבל והשכן שלי שחי בוילה
מפוארת נתמך סעד ומקבל כול ההטבות שבעולם ויקבל ביטוח לאומי יותר ממני, ואיך ביבי פתר את זה? דחה את גיל קבלת ביטוח לאומי והמפוטרים המסכנים רק אלוהים באמת מרחם עליהם.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש