נפלו על הראש: כמה שכר דירה דורשים על דירת 8 מ"ר במרכז תל אביב?

יוקר המחייה מציב סטנדרט חדש לשוכרי הדירות: חדר רחצה בשטח 2 מ"ר ושטח מחייה של 6 מ"ר, הייתם שוכרים? צפו בתמונות
נדל"ן
המחסור בדירות להשכרה בתל אביב הפך את "מרכז העניינים" של המדינה לאוצר עבור משקיעי הדירות, אשר כל יום קובעים שיאים חדשים לרמות שכר הדירה. וככל שהביקוש עולה כל מרצפת הופכת לדירה מבוקשת עליה מוכנים צעירי המדינה להסתער.

ואם חשבתם שדירת 20 מ"ר נחשבת לקטנה וגבולית למחייה עבור אלו בעלי מימדים ממוצעים, כדאי שתיכנסו לפרופורציה – באתר יד2 פורסמה להשכרה דירת חדר בשטח 8 (!) מ"ר ברחוב טשרניחובסקי, וכשלוקחים בחשבון ששטחו הממוצע של חדר רחצה עומד על 2 מ"ר, מדובר בשטח של 6 מ"ר הנותר כמרחב מחייה. מצד שני, ראוי לציין כי הדירה נהנית מחצר פתוחה ונעימה של הבניין, נתון המקל במעט את תחושת הקלסטרופוביה. מצד שני, לפי המבנה ייתכן ומדובר בחדר האשפה של הבניין.
מבט אל הסלון/ חדר שינה; קרדיט: יד2
מבט אל הסלון/ חדר שינה; קרדיט: יד2

המטבחון; קרדיט: יד2
המטבחון; קרדיט: יד2

וכמה דורשים עבור ה"דירה"? 1,890 שקל, כלומר 236 שקל למ"ר. במחיר למ"ר שכזה, דירה סטנדרטית בעיר בשטח של 50 מ"ר הייתה מושכרת תמורת 11,812 שקל לחודש.

"מדובר במחיר ממש טוב יחסית לאזור", אמר הדייר המתגורר בדירה. "יש ספה שנפתחת למיטה, טלוויזיה, מדפים ומטבח עם כיריים חשמליים ואפילו מכונת קפה. אין ספק שהדירה קטנה מאוד, אך הזדקקתי לדירה זולה במהלך תקופת הלימודים וזה מה שמצאתי. שילמתי 2,100 שקל כולל ארנונה, מים וחשמל."

האם מישהו נפל כאן על הראש? ברחוב יהודה הלוי, ליד אלנבי, מוצעת להשכרה דירת חדר בשטח 12 מ"ר עם גינה בשטח 10 מ"ר תמורת 1,950 שקל לחודש. ברחוב הקישון בפלורנטין מוצעת להשכרה דירת חדר בשטח 22 מ"ר, משופצת בקומה רביעית (ללא מעלית) במחיר של 2,290 שקל, הכולל הכול פרט לחשמל.

אהבתם את הכתבה? לחצו על כפתור ה'המלץ' בצד הימני של העמוד למעלה
חדר הרחצה; קרדיט: יד2
חדר הרחצה; קרדיט: יד2

החצר; קרדיט: יד2
החצר; קרדיט: יד2


כתבות מעניינות נוספות:
דירה ב(הרבה) פחות ממיליון שקל: עשר הדירות החדשות הזולות ביותר בישראל
מחירי הדירות עלו ריאלית 9.1% בשנה; עבור דירה תזדקקו ל-135 תלושי שכר
למעוטי יכולת: באיזו עיר נמכרה דירת 3 חד' 75 מ"ר ב-250 אלף שקל?
תגובות לכתבה(19):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    מי שמוכן לשלם - אז מגיע לו לקבל את זה. (ל"ת)
    מטורפי תל אביב 22/06/2013 14:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 14.
    הפסיקו לשחק לידי בעלי הנכסים, קטנים כגדולחם
    תמי 21/06/2013 08:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפסיקו לשלם סכומי עתק ולקבל בתמורה כ ל ו ם. אם תסרבו לשלם להם את המחיר הפנטסטי שעליו חלמו בלילה בחלום הכי רטוב שלהם, לא תהיה להם ברירה, והם יתחילו לזוז עם המחירים המטורפים, לכיוון איזו שהיא שפיות. צריך לאלף אותם רק דרך הכיס שלהם, ולדכא את התיאבון החזירי שלהם
    סגור
  • 13.
    למה ממחזרים אייטמים? זה כבר פורסם בכל מיני מקומות (ל"ת)
    בב 19/06/2013 19:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    לצערי בשנים האחרונות הגיעו לתל אביב טונות של טיפשות מ
    תל אביבי 18/06/2013 21:00
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הפריפריה והם הורסים לנו את החיים ומעלים את המחירים.
    סגור
  • 11.
    המחסן שלי 8 מטר מרובע (ל"ת)
    ff 18/06/2013 13:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    I want to live in Tel Aviv
    I don't care 17/06/2013 15:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמיד יהיו גם כאלה.... http://www.youtube.com/watch?v=itP8yV-nrpU
    סגור
  • 9.
    אני בד"כ שוכר דירה כזאת ב-250 ש"ח לשעה אבל זה מגיע עם (ל"ת)
    פינוק מהסרטים!!! 17/06/2013 14:44
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 8.
    זה חדר אשפה של בניין משותף
    הומלס 17/06/2013 14:38
    הגב לתגובה זו
    9 0
    מישהו בכלל בודק אם המבנה הזה הוא לא משותף לכל הבניין. איזה כתב מצחיק אחד יתרונות של חדר אשפה זה שהוא נמצא בחצר.
    סגור
  • 7.
    להשכרה חדר שירותים ב 900 ש"ח לחודש.
    גרידי 17/06/2013 14:28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אפשר לשיון בין האסלה לכיור. פראיירים.
    סגור
  • 6.
    אני משכיר את המלונה של הכלב שלי במחיר מציאה "רק" 4000 ש
    כלכלן 17/06/2013 13:28
    הגב לתגובה זו
    8 0
    כולל בונזו ומים חופשי סה"כ 5 מ"ר מהרו לפני שאני מעלה את המחיר כמובן שיש ראיון אישי לפני אצלי ואני רוצה ערבות של 400 אלף ₪
    סגור
  • פריירים רק מתחלפים
    דוד 24/06/2013 15:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרגת אותי מצחוק אבל אחרי שמסתכלים במציאות זה עצוב כמה אנשים חסרי אונים ומשלמים כל סכום !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 5.
    השוכר לא נפל על הראש והוא לא אשם, אשמה הממשלה שהרשתה
    אלי 17/06/2013 13:27
    הגב לתגובה זו
    9 8
    לטירוף המחירים הזה להשתולל בלי להתערב בבניה. זה בערך כמו לא לדאוג להספקת מזון לשווקים ולהגיד שיהיה שוק חופשי שיסתדר.גם ארצות הברית הגדולה מתערבת כשצריך אז מי אנחנו פרונקל קטן במזרח התיכון שיהיה לנו שוק יעיל?
    סגור
  • לפני ההחלטה שהממשלה אשמה
    תמי 21/06/2013 08:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפסיקו אתם, השוכרים, לשחק לידיהם של העושקים החזירים שרכשו כל כוך, מרצפת, גומחה בעיר הזאת, והפסיקו ללמד אותנו ולהסביר לנו שבכל מקום בעולם, פני הדברים גרועים יותר.אנחנו אלה שמייצרים במו-ידינו, טייקונים חדשים, בהוויה.
    סגור
  • 4.
    דירה בשביל אדון שמשתתף במסיבת משכורות של טיקון
    בא 17/06/2013 13:09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אחכ עושים תיספורת ,כרגיל .
    סגור
  • טוב לא ,האדון גר בסביון כמובן . (ל"ת)
    בא 17/06/2013 13:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    מצטרף למגיב הראשון.
    גלעד 17/06/2013 13:01
    הגב לתגובה זו
    16 1
    כשטיפש בוחר להתגורר במקום כזה ובמחיר כזה, גם אלף רגולטורים לא יחלצוהו מטיפשותו.
    סגור
  • וזה שאשכרה מוכן לשלם את זה פוגע בכולם
    מיכל 17/06/2013 19:32
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אם לא היה אף אחד מוכן לשלם כזה סכום עבור מלונה, בעל הבית (החזיר) היה נאלץ להוריד את המחיר.
    סגור
  • 2.
    פשוט ביזיון! (ל"ת)
    מוטי 17/06/2013 12:51
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • 1.
    מגיע לשוכרים המטומטמים שמוכנים לשלם את זה
    דביר 17/06/2013 12:51
    הגב לתגובה זו
    36 1
    אי אפשר להאשים את בעלי הדירות על המחירים המופקעים, רק את השוכרים הטיפשים שחייבים לגור בת"א, באותו המחיר אפשר לגור עם שותף בדירה מרווחת מאוד ברמת גן (או ביד אליהו)
    סגור