לוי יצחק: "אני מתפלל שלא תהיה ירידה של יותר מ-5% במחירי הדירות בישראל, כי התוצאה עלולה להיות הרת אסון"

השמאי ועורך מחירון הדירות ל-Bizportal: "צעירים שרכשו דירה חדשה ייפלו כשהאבטלה תעלה". מה יקרה למחירי הדירות בטווח הקצר?
 |  (91)
לוי יצחק, צילום: יח"צ
פירמת ראיית החשבון דלויט פרסמה אתמול סקר לפיו כ-80% מבכירי הנדל"ן בישראל צופים שמחירי הדירות לא יירדו , כאשר 37% מעריכים שימשיכו לעלות. Bizportal שוחח עם השמאי ועורך מחירון הדירות לוי יצחק ושמע את תחזיותיו עבור שוק הדירות.

"אני מעריך שלא נראה באופק ירידת מחירים, יש מקומות בהם המחירים הם סטטיים, אולם באזורי הביקוש הקרובים לתל אביב נראה בטווח הקרוב עליית מחירים של 5%", אומר יצחק לוי בפתח הדברים . לדבריו, המיסוי על משפרי דיור נתן מכה קשה לרוכשים מאחר והפער בין דירה ישנה לבין דירה חדשה נע בין חצי מיליון למיליון שקל – "ברמת גן לדוגמה דירת 3 חדרים תעלה 1.5 מיליון שקל ומי שירצה לשדרג ל-4 חדרים חדשה ב-2.3 מיליון שקל יצטרך להוסיף 800 אלף שקל. בפתח תקווה דירת 3 חדרים במרכז העיר תעלה 800-900 אלף שקל ובשביל לשדרג ל-4 חדרים חדשה ב-1.4-1.5 מיליון שקל יזדקקו ל-600-700 אלף שקל נוספים."

מחיר דירת 4 חד' ממוצעת בר"ג - 2.25 מ' ש'; קרדיט: בולווארד נדל"ן
מחיר דירת 4 חד' ממוצעת בר"ג - 2.25 מ' ש'; קרדיט: בולווארד נדל"ן

הצעירים לא עוזבים את המרכז
לדבריו, למרות הרעש הגדול סביב המעבר לפריפריה והדיבורים הבלתי פוסקים של הממשלה על הקמת עשרות אלפי יחידות דיור במקומות כמו קריית גת, אשקלון והקריות, אנשים בסופו של דבר לא רוצים להתרחק יותר מ-20 קילומטר ממשפחתם, לכן אנחנו רואים חזרה למרכז מהפריפריה.

יצחק לוי אינו אומר באופן ישיר שקיימת בועת נדל"ן בישראל, אולם רומז על כך בין השורות - "אי אפשר לדעת מה יקרה בטווח הזמן הרחוק יותר, העניין הוא שכל הזמן מדברים על עליות מחירים, בסוף ייבנו פה הרבה והבועה תתפוצץ. הבעיה הגדולה היא שהצעירים רוצים כבר עכשיו להתמקם בדירת 4 חדרים חדשה גדולה, אך אם נראה משבר וכתוצאה מכך גידול באבטלה אנשים לא יעמדו בהחזר החודשי של המשכנתאות, התפילה שלי שלא נראה ירידה של יותר מ-5% אחרת נראה תוצאה הרת אסון לשוק."

"תסמונת העדר הישראלית לא הגיונית"
"זוג צעיר צריך לקנות דירה ישנה, דור המבוגרים לא הגיע לווילה כל כך מהר. הצרות הגדולות מגיעות כשאנשים צעירים רואים את הפרויקטים החדשים שמפורסמים בעיתון ורוצים גם, ההורים נתנו להם חינוך לקוי, אני רואה את זה בתור אבא. לדעתי אין דבר יותר כדאי לזוג צעיר מאשר רכישת דירת 3 ואפילו 4 חדרים ישנה ולשפצה ב-150-200 אלף שקל, בסוף מקבלים ארמון, כאשר בטווח הרחוק ייתכן ובמקום יבצעו פינוי בינוי או תמ"א 38 ."
בניין שיכון טיפוסי ביהוד הנהרס לקראת בינוי פינוי
בניין שיכון טיפוסי ביהוד הנהרס לקראת בינוי פינוי

יצחק לוי סבור שהבעיה הגדולה ביותר בישראל היא "תסמונת העדר המתבטא בהחלטות לא הגיוניות - מדהימים אותי אלו שכל הזמן אומרים שהמחירים יעלו ולכן חייבים לקנות דירה מייד, ואלו שנסחפים אחר טרנד המגדלים, עוזבים בית צמוד קרקע ועוברים לגור במגדל עם עוד מאה יהודים, באנגליה ובמדינות רבות אחרות בעולם שבדקנו התוצאה לא כזו קיצונית."

יצחק לוי מפרט שדירת 4 חדרים ממוצעת ברמת גן-גבעתיים תימכר ב-2.25 מיליון שקל, בחולון תימכר דירה שכזו ב-1.6 מיליון שקל, בבת-ים ב-1.5 מיליון שקל, בחדרה ב-950 אלף שקל, בנתניה ב-1.4 מיליון שקל, בבאר שבע ב-770 אלף שקל, בירושלים ב-2.2 מיליון שקל, בחיפה ב-1.2 מיליון שקל ובצפון תל אביב ב-3 מיליון שקל.

כתבות מעניינות נוספות:
גלי דולב: "נותנים כיום מענה למצוקה של לפני 5 שנים - המחסור בדירות יחמיר"
היכן בת"א תוכלו למצוא דירות בפחות מ-800 אלף שקל? צפו בתמונות
תגובות לכתבה(91):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 71.
    חזיר מנותק! גם דירת 3 חדרים יד שניה עולה הון!
    -- 18/06/2013 09:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו חוסכים וחוסכים וחוסכים וחוסכים והשוק כל הזמן בורח לנו מהידיים. כבר צברנו 600,000, והנה אנחנו רואים שהמחירים התייקרו שוב! די כבר עם לדבר על הצעירים שרוצים ישר דירת 4 חדרים חדשה. אנשים חיים בשכירות שנים על שנים, מגיעים לשניים ושלושה ילדים, מה הפלא שהם רוצים דירה גדולה? הדור שלך, שנהנה ממשכנתאות ממשלתיות לא-צמודות למדד וקנה דירות מיד לאחר החתונה לא יכול לדבר על הצעירים שהם "מפונקים". אתם התחלתם מדירות 3 חדרים, שילמתם משכנתא במקום שכירות, וכשהמשפחה גדלה כבר שילמתם חלק גדול מהמשכנתא ולשדרג ל-4 ו-5 חדרים זה לא קשה כשכבר שילמת חלק גדול ממחיר הדירה. אנחנו צריכים לגור בשכירות *ובנוסף* לחסוך להון עצמי. אז מי המפונק פה?!
    סגור
  • 70.
    חבל שלוי יצחק מבייש זיקנתו בשקרים (ל"ת)
    אריק 15/06/2013 19:24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 69.
    ראו כתבה בארה"ב לפני המפולת - אין בועה!!
    זיו 15/06/2013 18:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    http://housingpanic.blogspot.co.il/2007/02/trust-experts-there-was-no-housing.html
    סגור
  • 68.
    מחירי הדירות ירדו כשהריבית תחזור ל5%
    דודו 15/06/2013 14:38
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ניתן לכם דוגמה. אני גר בדירת 2.5 חדרים ברמת גן שעולה כיום כ1.2 מ', השכר דירה שאני שלם הוא 3.3 אש"ח לחודש. ז"א בעל הבית שלי מרוויח עלי 3.3% לשנה. השכר דירה הזה הגיוני כשהריבית הלא צמודה היא 4.9% לשנה ומחירי הדירות ממשיכות לעלות. אבל, ברגע שהריבית תעלה ב4%, מחירי הדירות יפסיקו לעלות כי אנשים לא יוכלו לממן את המחירים האלו. אני מצד שני לא אצליח לשלם יותר מ5 אש"ח בחודש על שכר דירה כי זה מביא אותי לקצה היכולת הפיננסית שלי. אז מה קיבלנו? בעל הבית מקבל ממני גג 5% על מחיר הדירה, מחירי הדירות מצד שני לא יעלו בתרחיש הזה, ובעל הבית צריך לשלם 8-9% ריבית באפיק לא צמוד. סה"כ נשמע לי כמו השקעה גרועה בשבילו. לכן מחירי הדירות יצטרכו לרדת בשביל לשקף את המצב הזה. בקיצור, עוד כ5-6 שנים כשהריבית תחזור למצבה הנורמלי, רק אז מחירי הדירות ירדו.
    סגור
  • 67.
    מחירי נדלן= מחירי מזון = תשאירו את הקניות למעלימים
    נאור 14/06/2013 07:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנחנו הרוב ואנחנו יכולים לקבוע מחירים ...אל תיגעו בשום נדל"ן , צמצמו מזון , רק מוצרים שחייבים , צמצמו ביגוד ותראו להם סוף סוף שאתם לא פרייארים , אלה שמעלימים מיסים והממשלה לא מטפלת בהם רק אלה שיקנו , אל תהיו פריייארים.
    סגור
  • 66.
    לוי יצחק אינטרסנט שמושקע בנדל"ן - ירידה של 60% נדרשת
    אזרח ותיק 13/06/2013 09:07
    הגב לתגובה זו
    6 1
    עליה של 80% במחירי הדירות שגורמת לעשרות אלפי אנשים לרדת מהמדינה זה רע למדינה אבל כנראה שהאינטרסנטים חושבים רק על עצמם
    סגור
  • 65.
    ריח של אינטרסים... (ל"ת)
    איציק ר 13/06/2013 00:00
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 64.
    תמשיך להקפיץ את מחירי הנדל"ן שכולם יברחו לקנדה (ל"ת)
    רותם 12/06/2013 16:15
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 63.
    לא הבנתי מה הקשר בין משבר ואבטלה לבין ירידת מחירי הנד'ל
    נפיח 12/06/2013 13:17
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הנדל'ן .הדבר נכון לכל משבר שיביא לאבטלה ולחוסר יכולת של לוקחי משכנתאות לא זהירות לעמוד בתשלומים.השאלה אם ירידה של 10% או 20%במחירי הדירות הן שיביאו למשבר.התשובה היא לא בהכרח.אם הירידה נמשכת לאורך שנים היא לא תביא לשום משבר כמו שחווינו בעבר.מחירי הדירות הגיעו לשלב האבסורד ותיקון חייב לבוא.אלא שרצו לקנות ולקחו משכנתא גבוהה יעברו משבר פסיכולוגי כאשר המחירים לא יעלו בעוד הם משלמים ריבית שאוכלת את מעט כספם הפנוי.גם את זה חווינו בעבר ,אבל אם ירידת מחירי הנדל'ן לא תגרם בגלל משבר ואבטלה שלא קשורים לשוק הנד'לן אז אני לא רואה שום בעייה.אז קדימה מחירי הנדלן חייבים לרדת.אני לא כותב מפוזיציה אני גר בווילה מרווחת ביבנה ששווה קרוב לשלושה מליון אבל כל אדם בעל מצפון חייב להגיד מה שאני אומר.
    סגור
  • הנדל"ן הוא קטר מרכזי במשק ... לכןהאטה בנדל"ן יביא מיתון (ל"ת)
    שנה ראשונה בכלכלה 12/06/2013 17:54
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • טען עוד
  • ייקור הנדל"ן מביא מיתון. אנשים משלמים הון על שכירות
    -- 18/06/2013 09:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא נשאר להם כסף לצרוך עוד ועוד. התוצאה - מיתון!
    סגור
  • 62.
    בוגי
    אנונימי 12/06/2013 12:04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    למשרד האוצר יש את רוב הכלים למנוע קריסת מחירים או לגרום לקפיצת מחירים הכל תלוי בהחלטות שלהם הנדלן זו פרה חולבת לא קטנה ובאוצר מודעים לקטע הזה
    סגור
  • 61.
    השוק עלה בכמעט מאה אחוז בכמה שנים. המחירים לא ריאליים. (ל"ת)
    25 אחוז זה תקון בריא 12/06/2013 11:50
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 60.
    מה לך ולכלכלה מה יצחק לוי
    עובדים עלינו 12/06/2013 11:43
    הגב לתגובה זו
    10 0
    שהמחירים עלו ב100% לא דאגת כי יש לך כבר כמה עשרות כאלה אז ד לתת במה לאינטרסנטים , תנו לציבור ללא הדירות, או לזוגות הצעירים לדבר, במקום לבעלי עניין וטייקונים
    סגור
  • 59.
    מחירי הדירות צריכות לרדת 70% מחירים לא הגיוניים ולא סבי
    לא כולם מנכלי"ם וטיק 12/06/2013 11:10
    הגב לתגובה זו
    13 0
    רוב הציבור משתכר 5000 ש"ח !!!!!!!!!!!!!!!!!! ליצור אוכלוסיה בלי יכולת לרכוש דירה . כל הציבור מתיישר לפי שכר המנכלי"ם והטיקונים שיכולים לרכוש דירה בחודש עבודה!!!!!!!!!!!! פערי השכר המגפה של המדינה !!!!!!!!!!!!!!!!!! המחירים נקבעים לפי המיליונרים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 58.
    איפה היית כשהמחירים עלו
    נסראללה 12/06/2013 10:34
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ב-3 השנים האחרונות מעל 40%. כניראה שאתה מסודר ומרוויח מעחיות המחירים. המחירים חייבים להיחתך ב-30% ומעלה על מנת לאפשר קניית דירה.
    סגור
  • 57.
    דפני ליף ומחאה זה לא אסון אם לא ירד זה הפרימירה
    איתן 12/06/2013 09:13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    איש חסר רגישות ונראה כמו זאב טורף אם לא תבין שבועות בסוף מתפוצצות , בין אם אני ישלח טוקבק או לא ,
    סגור
  • 56.
    קישקוש ללא תכלית
    אבי 12/06/2013 09:00
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הנבואה ניתנה .... אתם יודעים למי?
    סגור
  • 55.
    לוי יצחק - הבובה של חברות הביטוח - אסון כלכלי! (ל"ת)
    קונה רק יד שניה 11/06/2013 23:38
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 54.
    זבלים, נבלות, הרסתם דור שלם של צעירים ישראלים! (ל"ת)
    אלוהים יעניש אתכם 11/06/2013 20:51
    הגב לתגובה זו
    20 1
    סגור
  • 53.
    הבועה היחידה היא בכסף שלנו, הוא קונה הרבה פחות
    שמאי מקרקעין 11/06/2013 20:09
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אין סיכוי שמחירי הדירות יירדו ב 30% כפי שטענו המגיבים לפני עלויות הבניה לא יירדו כמו שמחיר הדלק והחלב לא ירדו. תמיד יהיו הבדלי ביקוש בין הפריפריה שם חלקה של הקרקע במחיר הדירה מינורי לבין המרכז. אפשר, ניתן וצריך היה לעזור לצעירים ברכישת דירה או סיוע כלשהו בשכ"ד אבל אין מטרה כזו וחבל .
    סגור
  • 52.
    אם מחירי הדירות לא יחזרו לשפיות,ישארו כאן רק זקנים ולוי (ל"ת)
    יצחק 11/06/2013 16:17
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 51.
    כנראה מהכסף שהוא עשה במחירוני רכב הוא קנה הרבה נדל"ן
    איש חכם 11/06/2013 15:43
    הגב לתגובה זו
    12 1
    אז הוא מודאג עכשיו. הבועה פצוץ תתפוצץ וטביעות האצבע של ביבי ופישר עליה. 30% ירידה תוך שנה. הבלון כבר בשיא נפיחותו.
    סגור
  • 50.
    כל נאד נהייה מומחה
    קורא ולא מאמין 11/06/2013 15:08
    הגב לתגובה זו
    14 2
    בחייאת לוי יצחק תתעסק בסוסיתות ותפסיק לבלבל לנו את המוח מה בכלל נותנים לך במה מה אתה בכלל מבין ? אתה בכלל יודע כמה הם 5% מספיק להפחיד את המסכנים
    סגור
  • 49.
    20% ירידת מחיר זה הגיוני, המחירים עלו 100% ב 5 שנים
    מממי 11/06/2013 14:57
    הגב לתגובה זו
    11 2
    יש מקומות שעלו ביותר מכפול. כנראה השמאי לוי יצחק מחזיק הרבה דירות...
    סגור
  • 48.
    שנתיים דמגוגיה להרצת פראייר=בועה50%בפיצוץ=מיתון קשה! (ל"ת)
    פרו-נדלן דמגוג 11/06/2013 14:38
    הגב לתגובה זו
    61 1
    סגור
  • 47.
    אי אפשר לטעון שמצב המשק טוב אבל 5% ירידה ימוטטו אותו
    דני 11/06/2013 14:16
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אם המשק כ"כ שביר ועדין אז הוא לא במצב טוב.
    סגור
  • 46.
    מחירי הדירות חייבים לרדת לשליש ממחירם היום
    אזרח נאמן 11/06/2013 13:15
    הגב לתגובה זו
    22 1
    ממשלת ישראל והעומד בראשה חייבת לקחת כמשימה לאומית להביא להורדת מחירי הדירות עד כ שליש ממחירם היום . וזה אפשרי וייתכן , אלא שצריך לקבוע סדרי עדיפות . אם לא יירדו מחירי קורת הגג לאזרחי המדינה , יתחיל פה מרד אזרחי ענק ומתמשך שירסק את המדינה . לא יהיה צורך באיראן ולא בחיזבאללה , אנחנו נאכל ונהרוג פה אחד את השני . מי שלא ברור לו שיש גזל ועושק ארוך ומתמשך של אזרחי המדינה , ( בעיקר הספרדים ) באמצעות מחירי הדירות ועוד מיסים רבים שמממנים את השמנת ואת ההתעשרות של קבוצה מסויימת במדינה הזאת ( בעיקר אשכנזים ) , אזי טחו עיניו מלראות את המציאות כפי שהיא . המדינה הזאת במתכונתה ובהתנהלותה הנוכחית לא תזכה לחגוג את יום העצמאות ה 80 שלה . חובה לאפשר קורת גג בטוחה לצעירים ולמבוגרים כאחד . זאת חובתה הראשונה במעלה של המדינה . וזה חייב להתחיל מפיזור מינהל מקרקעי ישראל ולהעברת כל סמכויותיו לידי ראש הממשלה , שר האוצר ושר הכלכלה . קבינט של שלושה , קל ומהיר . ובזה השלושה הנ"ל חייבים להתמקד ולפעול נחרצות .
    סגור
  • 45.
    לוי יצחק:הפכת כבר לסנילי?!..מה 5%?!-שכחת 0..להוסיף!
    עמרם שבבו 11/06/2013 12:56
    הגב לתגובה זו
    21 1
    דביל,5% זה חארט בארטא!!!..הצעירים מדברים על 50%..-
    סגור
  • 44.
    מה 5%?!?..אני בונה על 30% ירידה!!!
    ירון בלון 11/06/2013 12:51
    הגב לתגובה זו
    21 1
    5% זה כלום!!..טיפה בים...
    סגור
  • 43.
    ירידת מחירים מה לשמאי רכב ולמקרקעין בדיחה
    אלי 11/06/2013 12:43
    הגב לתגובה זו
    13 0
    אני במקצוע ותיק תתכננו לירידה בשנתיים הקרובות עד 35 % תרשמו ותזכרו, מה היה מ90 ל2000, ולאחר מכן מ2000 ל2008 , וחזרה, זה הגלגל , תחזרו לבורסה דחוף
    סגור
  • 42.
    הבעייה האמיתית של ישראל ששכחנו למה היקמנו מדינה ומה
    אזרח 11/06/2013 12:10
    הגב לתגובה זו
    21 1
    יעודה האמיתי הכל מתורגם לכסף ולהרבה רווחים הכל ביזנס ואינטרסים שלא עולים בקנה אחד עים צורכי העם והעתיד אנחנו מיתפוררים ולמעלה בכנסת בממשלה משחקים בגורל העתיד
    סגור
  • 41.
    כמי שמכיר את המרואיין
    יוסי ד. 11/06/2013 11:58
    הגב לתגובה זו
    33 1
    אין חשיבות רבה למה שאומר לוי יצחק. האיש מניפולטור מתוחכם. לא מעניין אותו דבר מלבד הכיס האישי שלו.
    סגור
  • 40.
    לא הבנתי
    מיכאל 11/06/2013 11:44
    הגב לתגובה זו
    24 2
    אתה מדבר על 5 אחוז אז הצחקתה אותי אני מדבר על ירידה של 50 אחוז לפחות כשיש מפולת אין רצפה ולדעתי זה מתקרב
    סגור
  • 39.
    הבועה אכן תתפוצץ. והמחירים ירדו יותר מ- 5% (ל"ת)
    ואין מה לדאוג 11/06/2013 11:20
    הגב לתגובה זו
    20 3
    סגור
  • 38.
    לוי יצחק מתפלל (זה כבר טוב)
    א 11/06/2013 11:12
    הגב לתגובה זו
    17 3
    ואף אחד לא שם לב למשמעות הזו בקונטקסט אחר.. לגופו של עניין מה שלא ריאלי בסופו של דבר יתיישר בגדול ולא חשובה הסיבה כרגע...כך קרתה קריסה בנדל"ן לאחר בועה שנוצרה במוסקבה טוקיו ארה"ב וכל העולם.
    סגור
  • 37.
    בושה וחרפה של כתבה
    אלעד 11/06/2013 11:12
    הגב לתגובה זו
    37 1
    בעידן שבו כל הצעירים מחפשים לעזוב את המדינה בגלל בעיית הדיור , יושב איש שמתפרנס מעליית מחירי הדירות וכותב שאסור שהדירות יירדו פשוט בושה וחרפה
    סגור
  • מי זה כל הצעירים? אתה ועוד 1000 מגיבים כלומניקים? לך! (ל"ת)
    תומר 11/06/2013 17:28
    הגב לתגובה זו
    2 13
    סגור
  • אחחחח..יא תומר
    דודו 12/06/2013 06:57
    הגב לתגובה זו
    7 0
    1000 "כלומניקים" שיעזבו זה הרבה מאוד, אל תשכח שרוב האנשים שעוזבים הם בעלי השכלה אקדמאית ויש להם סיבה לעזוב. הייתי אומר אסון, בסוף יישארו פה רק תומרים (ככל הנראה פועל מפעל או איש מכירות) והמוחות יעזבו.
    סגור
  • 36.
    שמאי רכב או מקרקעין???
    שמאי מקרקעין 11/06/2013 11:12
    הגב לתגובה זו
    17 0
    האם לוי שמאי מקרקעין??? מהכתבה ניתן להבין שלוי שמאי מקרקעין בטח התגובה לא תופיע,
    סגור
  • 35.
    בעד ירידה של 50%
    ארז 11/06/2013 11:07
    הגב לתגובה זו
    33 1
    במצב הזה הצעירים יחזירו את הדירות שמישכנו לבנקים, כי המשכנתא תהיה גבוהה יותר ויקנו דירות זולות יותר מהבנקים ובשוק, כמו בארה"ב. הבעיה תהפוך להיות של הבנקים והמדינה. מדינה ששולחת את אזרחיה הצעירים לקנות במחירים מטורפים ולהתחייב למשכנתאות ענק, ראוי שהבעיה תחזור אליה כמו בומרנג!!
    סגור
  • אין דבר כזה הצעירים יחזירו לבנקים את הדירה
    אנונימי 14/06/2013 23:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם חייבים כסף, מי שלקח משכנתא שיידע להחזיר אותה ואם לא יילך לרחוב, מה זה מעניין אותי אני רוצה לרכוש דירה נמאס לי לגור אצל אמא!!!!!
    סגור
  • צודק ואני איתך, אבל המדינה זה אנחנו
    בין הפטיש לסדן 14/06/2013 13:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קריסה של המדינה משמעה קריסה של כולנו.. אני בטוח שתהיה ירידה, אבל היא צריכה להיות הדרגתית כדי שלא תהיה קריסה כלכלית כמו שכתבת.
    סגור
  • 34.
    כל יום הוא מתפלל שרק יעלו,כדי שתהיה לו פרנסה (ל"ת)
    פני נוכל 11/06/2013 11:05
    הגב לתגובה זו
    23 0
    סגור
  • מיזמן כבר לא מדובר בפרנסה מדובר בליגרוף רווחים אדירים (ל"ת)
    אזרח 11/06/2013 11:44
    הגב לתגובה זו
    17 0
    סגור
  • 33.
    תמשיך להתפלל (ל"ת)
    דני 11/06/2013 10:59
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 32.
    שכן יירדו ואז המח האנושי יופנה לפיתוח וחשיבה לא למשכנתא (ל"ת)
    כולה בטון 11/06/2013 10:57
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 31.
    למחזיקי הדירות שיושבים בעמדות המפתח אין שום אינטרס להוז
    נטע 11/06/2013 10:53
    הגב לתגובה זו
    13 4
    המדינה תעשה הכל אבל ה כ ל כדי שמחירי הדיור לא ירדו כי היא מכורה למיסי הנדל"ן. הצעירים ומי שאין לו דירה יהגר-זה כבר קורה.
    סגור
  • 30.
    השמאי נהפך לפרופסור לכלכלה (ל"ת)
    משה 11/06/2013 10:52
    הגב לתגובה זו
    19 0
    סגור
  • 29.
    הוא חלק מרכזי מהבועה המטורפת , הוא הריץ מחירים למעלה.
    ברק 11/06/2013 10:47
    הגב לתגובה זו
    28 1
    כל חודש הוא פרסם הערכות שווי גבוהות יותר והישראלים הלא תמיד רוצים עוד 10-20% יותר והנה הבועה הגדולה ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל עולה לשיאים חדשים. היא תתפוצץ בצורה שתזעזע את כל התמימים שקנו ארבע קירות בכ"ס תמורת כמה מיליונים.
    סגור
  • 28.
    אנשים חושבים שפ"ת זה מנהטן ומשלמים בהתאם, מטומטמים ! (ל"ת)
    אחד 11/06/2013 10:41
    הגב לתגובה זו
    26 1
    סגור
  • 27.
    מחירי דירות
    יצחק 11/06/2013 10:39
    הגב לתגובה זו
    5 21
    כל אחד מומחה נדלן מחירי דירות רק יעלו.
    סגור
  • מיתון ונסיגת הכלכלה תביא לירידה גדולה וגם לקטסרופה בשוק
    אזרח 11/06/2013 11:52
    הגב לתגובה זו
    32 1
    ונכון לחוסר פעולות הממשלה בנושא הצמיחה ומיסוי לא מאוזן וקיצוצים לא במקומות המפרים איזון אנחנו בעתיד הלא רחוק נגיע למיתון ואז ניראה את כל החכמים
    סגור
  • 26.
    ירידה במחירי דירות מגורים
    מבקר פנים 11/06/2013 10:38
    הגב לתגובה זו
    18 0
    לא לממשלה ולא לאזרחי מדינת ישראל יש אינטרסט ששערי הדירות ימשיכו לעלות.
    סגור
  • מה אם שלום עולמי? אולי שואה גרעינית? אל תחרטט (ל"ת)
    תומר 11/06/2013 17:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    איזה קישקוש! מינואר המחירים עלו יותר מ5 אחוז, אז מה?
    אביב 11/06/2013 10:35
    הגב לתגובה זו
    19 1
    בינואר היה אסון לנדלן?? לפני שנה זה כבר 10 אחוז פחות? וכבר אז אנשים מישכנו את עצמם לדעת בשביל דירה. אנשים שלא יושבים על הגדר ומתעקשים לקנות דירה טיפשים, הם יביאו על עצמם ועלינו את המשבר הבא!
    סגור
  • 24.
    הבעיה שבסוף גם דירות להשכרה לא יהיו.
    בן אהרון 11/06/2013 10:33
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אם חסרות דירות, (לא בטוח שחסרות- לא כולם צריכים לגור בתל אביב), אבל אם חסרות באמת דירות, צריך לבנות. כרגע מה עושים, מנסים לצמצם את מלאי הדירות להשכרה לטובת רוכשי הדירות. עושים זאת ע״י תמריצים שליליים למשקיעים מקווים שימכרו את הדירות, ואז יצננו את השוק ויספקו את הביקוש לאלה שרוצים לקנות ואז אולי המחירים ירדו. אבל זה יהיה על חשבונם של השוכרים כי בתהליך הזה מצמצמים את מלאי הדירות להשכרה שיש בשוק.
    סגור
  • 23.
    שיקח איתו לקבר 5-8 דירות (ל"ת)
    חומי 11/06/2013 10:21
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 22.
    לא להאמין לאף אחד
    חכם 11/06/2013 10:19
    הגב לתגובה זו
    5 13
    יהיו עליות. הם אוספים סחורה בזול. ומפחידים אותכם.
    סגור
  • :))))))))))) (ל"ת)
    בזול ? 11/06/2013 10:39
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סגור
  • 21.
    סליחה...
    צעיר 11/06/2013 10:18
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סליחה שיש לנו שאיפות לאיכות חיים ושזה החינוך שקבלנו, באמת, על הפניםף מה חשבנו לעצמנו...
    סגור
  • 20.
    לא יהיו ירידות אתם חיים בסרט
    פסיפיק 11/06/2013 10:17
    הגב לתגובה זו
    2 17
    אני אדם פרטי שחי במדינה, צר לי על כל אותם אנשים שחושבים שהמחירים ירדו, אז זהו שלא, אם תסתכלו על מכרזים לקבלנים של המנהל תראו שהמדינה קובעת מחיר מינימום(מבטיחה את הכנסותיה ממסים) וקבלן שזוכה קונה את הקרקע במחיר השוק, תוסיפו עלויות בניה מימון ורווח יזמי תקבלו את המחיר המלא, לאף אחד אין אינטרס מלבד לקונים שהמחיר יירד!!!
    סגור
  • 19.
    קח כדור שינה (ל"ת)
    וי-יאגרה 11/06/2013 10:15
    הגב לתגובה זו
    11 3
    סגור
  • 18.
    אני כבר עם דרכון קנדי. תשארו כאן במדינה מזדקנת! (ל"ת)
    רוני 11/06/2013 10:14
    הגב לתגובה זו
    15 10
    סגור
  • סע גבר! מוכן להעלות אותך למטוס (ל"ת)
    אורן 11/06/2013 17:30
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור
  • סע לשלום וספר לנו איך נקלטת..... (ל"ת)
    אזרח 11/06/2013 13:05
    הגב לתגובה זו
    2 8
    סגור
  • 17.
    האסון היחיד כאן אלה מחירי הדירות השערוריתיים (ל"ת)
    אזרח 11/06/2013 10:14
    הגב לתגובה זו
    26 2
    סגור
  • 16.
    האיש שמעריך מכונית ע״י בעיטה בצמיג מדבר... (ל"ת)
    זמנך עבר 11/06/2013 10:06
    הגב לתגובה זו
    17 1
    סגור
  • 15.
    האסון כבר כאן הצעירים מתרחקים אלפי קמ מעבר לים !!! (ל"ת)
    יאן 11/06/2013 10:05
    הגב לתגובה זו
    24 2
    סגור
  • ביבי וחבריו מוזמנים לסוע לארה"ב מושבות של ישראלים
    נכון מאד 11/06/2013 10:23
    הגב לתגובה זו
    22 0
    כולם גרים אחד ליד השני , אקדמאים, עוזרים אחד לשני, חבר מביא חבר. הם חיים ברמת חיים גבוהה יחסית לישראל. מתחמים עם בריכה בחינם , קאנטרי בחינם, חשמל יותר זול, מים צלולים, מה רע? עם תשלום שכ"ד הם חיים יותר טוב מפה וזאת כאשר רק בן זוג אחד עובד אם השני גם עובד הם חוסכים!!!! כל זאת מנסיון של הבן שלי שמתגורר בקליפורניה .פה אין סיכוי ושם היאוש יותר נוח. תתקשרו כשאפשר יהיה לחיות פה.
    סגור
  • 14.
    ירידה של מעל 5% זה אסון רק לאינטרסנטים כמוך
    אחד 11/06/2013 10:01
    הגב לתגובה זו
    40 3
    מי שמושקע בדירות כמובן לא רוצה ירידה, אבל רוב הציבור יקדם בברכה ירידה במחירי הדירות שנופחו בצורה פושעת על ידי אינטרסנטים כמוך
    סגור
  • מסכים לכל מילה
    ראם 11/06/2013 10:14
    הגב לתגובה זו
    19 3
    יצחק לוי תחזור למוסכים מי מינה אותך לתמחירן דירות
    סגור
  • 13.
    אבל בובליל אמר שיהיו רק עליות ! איך ירידות ?
    אזרח מבובלל 11/06/2013 10:00
    הגב לתגובה זו
    19 1
    חוצמזה מובטל שלא משלם משכנתא ייזרק מהדירה על ידי הבנק גם עם ירידות וגם עם עליות
    סגור
  • 12.
    50 אחוז ירידה במחיר הדירות הדבר הכי טוב למדינת ישראל (ל"ת)
    אזרח 11/06/2013 09:56
    הגב לתגובה זו
    29 2
    סגור
  • 11.
    עלייה של 100% אין בעיה בכלל מצב בריא
    השמאי 11/06/2013 09:54
    הגב לתגובה זו
    41 1
    ירידה של 5% קטסטרופה??? מה אתה אמיתי? מה שיודע לעלות בכאלה קצבים ידע גם לרדת כך.
    סגור
  • הרבה זמן לא קראתי תגובה כ"כ קצרה ופוגעת בול !! (ל"ת)
    לשמאי 11/06/2013 10:09
    הגב לתגובה זו
    10 24
    סגור
  • לפי הלייקים שקיבלה התגובה הראשונה
    ההוא 11/06/2013 15:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    והאנ לייק שקיבלה התגובה של "לשמאי" אפשר לראות כמה צינים ולא מפרגנים אנחנו.....
    סגור
  • 10.
    זוגות צעירים בצדק רוצים ישר 4 חדרים
    אנונימי 11/06/2013 09:50
    הגב לתגובה זו
    6 2
    למה לקנות 3 ואחרי 5 שנים לחפש עוד דירה? הנה שמו מס על משפרי דיור עם המס המעבר והוצאות עורך דין וכו' עדיף ישר 4. פינוי בינוי לא יהיה בישראל.
    סגור
  • 9.
    קשקוש.. גם ב20% ירידה לא יקרה כלום.
    אנונימי 11/06/2013 09:47
    הגב לתגובה זו
    33 1
    עוד אחד עם עשרות דירות להשקעה..
    סגור
  • 8.
    עוד גאון...קניתי רכב ב 150000 ועכשיו הוא שווה 80000..זה (ל"ת)
    הומלס 11/06/2013 09:47
    הגב לתגובה זו
    26 0
    סגור
  • 7.
    המלחמה עם חיזבאללה ואיראן תרסק את מחירי הנדל"ן! (ל"ת)
    ממתין בסבלנות 11/06/2013 09:47
    הגב לתגובה זו
    8 4
    סגור
  • 6.
    אין בעיה. הצעירים יקברו בדירת 3 חדרים עד הפנסיה.
    יוני 11/06/2013 09:46
    הגב לתגובה זו
    11 0
    ויעשו ילד אחד. באותו זמן ציבורים אחרים יעשו 10 ילדים, ונראה איזו מדינה תהיה כאן.
    סגור
  • תפסיק להאמין למדיניות ההפרד ומשול של לפיד וביבי
    יוני אחר 11/06/2013 11:04
    הגב לתגובה זו
    8 3
    לפיד אומר לנו חרדים חרדים ומכניס לנו באבי אבות אבותינו, החרדים הם אפילו לא אחוז מהתקציב.
    סגור
  • 5.
    בועה???
    כלכלן 11/06/2013 09:45
    הגב לתגובה זו
    1 32
    תפסיקו לדבר על בועה בנדלן!! זה רחוק מליהיות בועה..כל פרשן חובבן אומר בועה בכל הזדמנות...די עם החובבנות הזו!!...לכל מי שכותב בתחום אני מציע שיילמד קצת מושגי יסוד ויפסיק לבלבל את המוח!!!
    סגור
  • אתה חי בבועה גם בארהב דיברו כמוך לפני כמה שנים
    כלכלן =קלקלן 11/06/2013 11:01
    הגב לתגובה זו
    45 0
    היום הדירות שם שוות לדירת חריה בדימונה אתה חי על מושגי יסוד יא שכל לא חי במציאות הלב שלך סתום אז אתה לא מרגיש בועה אבל שיתפוץץ תעורר סוף סוף למה אתה ישן על האף
    סגור
  • כן בועה - תתחיל להכיר בעובדות.
    ציקי האדום 11/06/2013 10:02
    הגב לתגובה זו
    39 0
    אפילו פישר כבר רמז בדבריו על המצב הבועתי בשוק הנדלן בישראל
    סגור
  • 4.
    תפסיקו עם ה"פותח את הפה"
    אמנון 11/06/2013 09:45
    הגב לתגובה זו
    13 0
    כמה פעמים בחודש יש לכם כותרת משנה "פותח את הפה" כשאתם מראיינים מישהו. זה חסר כבוד, מזלזל, מוריד, ולא ראוי. דחילק.
    סגור
  • ראוי לזלזל בלוי יצחק. אדם חסר כישורים ורב קשרים. (ל"ת)
    יוני 11/06/2013 09:48
    הגב לתגובה זו
    15 1
    סגור
  • 3.
    למה אלה שלקחו משכנתאות חסרות אחראיות צריכים לגזור עבדות
    דני 11/06/2013 09:44
    הגב לתגובה זו
    39 1
    על כל הדורות הבאים? חייבים להוריד את מחירי הדיור בישראל. אחרת 200 אלף צעירים יעזבו את המדינה עד 2015. ואז התוצאות לשוק יהיו הרבה יותר הרות אסון מאשר ירידה במחירי הדיור. רוב העם בעד הורדת מחירי הדיור. גם רוב בעלי הדירות בעד.
    סגור
  • 2.
    תמ"א 38 זה בדיחה אין תזוזה וזה עצוב (ל"ת)
    קשקוש 11/06/2013 09:43
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 1.
    אתה מוזמן לרכוש את דירותיהם ב 5% פחות למה אנחנו?
    ללוי יצחק 11/06/2013 09:41
    הגב לתגובה זו
    36 3
    נבלות ניפחתם בועת נדלן שתקתם הוספתם חטא על פשע בשתיקתכם. נתתם לאנשים ליפול בפח. אתם שותפים לפשע הנתעב הזה של הפלת ציבור שלם במלכודת המשכנתא וטיפוח הבנקים והפיכת צעירים מטומטמים לעבדים מודרניים . עכשיו הציבור נדרש לשלם את מחיר טמטומם וחוסר אחריותם? עכשיו כולם פותחים פה? חוסר המעש והתפקוד של הממשלה הזאת והיוצאת זועק לשמיים. מצריים מדינה לדבריכם פרימיטיבית תלמדו ממנה שופטים את מובארק גם פה צריך לשפוט את ביבי אטיאס ועוד חברי כנסת ולשים אותם בכלוב שכולם יראו מי אחראי להרס הכלכלה פה למזלו של פישר הוא בורח רגע לפני הסוף. נבלות
    סגור