מצוקת הדיור תחמיר? ירידה של 5% בהתחלות הבנייה ל-10.3 אלף יח"ד

מנגד, מספר הדירות הנמצאות בבנייה פעילה הגיע לשיאים של שנות ה-90. באיזו עיר החלה בנייתן של הכי הרבה דירות?
 |  (21)
בונים בניינים
משבר הדיור רק הולך ומעמיק - ברבעון הראשון של 2013 הוחל בבנייתן של כ-10,300 דירות חדשות במשק, נמוך ב-3.4% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ונמוך ב-4.9% בהשוואה לרבעון הראשון של 2011.

מנגד, מספר הדירות בבנייה פעילה הסתכם בסוף מארס 2013 ב-86.1 אלף דירות לערך, הגבוה ביותר שנרשם מאז שנות ה-90. נתון זה היה גבוה ב-2% לערך ממספר הדירות בבנייה פעילה בסוף מארס 2012. סך כל שטח הבנייה, לכל הייעודים, שנמצא בבנייה פעילה בסוף מרס 2013, הסתכם ב-21.6 מיליון מ"ר לערך, גבוה ב-3% לערך, בהשוואה לסוף מרס 2012. מסך כל שטח זה, 73% נועד לבנייה למגורים והיתר, 27%, נועד לבנייה שלא למגורים

המספר הגדול ביותר של דירות שהוחל בבנייתן ברבעון הראשון של 2013 נרשם במחוז המרכז המהווה כ-28% מכלל הדירות, ואילו במחוז חיפה - כ-10% בלבד מסך הדירות. המספר הגבוה ביותר של דירות שהוחל בבנייתן, בתקופה זו, היה ביישובים: ירושלים (כ-910), פתח תקווה (כ-450) ותל אביב-יפו (כ-420). בתקופה זו הוחל בבנייתן של כ-260 דירות בכל אחד מהיישובים ביתר עילית וטירת כרמל וכ-240 דירות במודיעין עילית. בשלושת היישובים הנ"ל נבנו עד 10 דירות בתקופה המקבילה אשתקד. בכל אחד מהיישובים גבעתיים וטבריה חלה עלייה של פי 7, לערך, ואילו ביבנה חלה ירידה של כ-54% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

ברבעון הראשון של 2013 הסתיימה בנייתן של כ-9,480 דירות, גבוה בכ-5% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2012. כ-37% מהדירות נבנו בבניינים בני 2-1 דירות (בתים בודדים ובתים דו-משפחתיים). המספר הגדול ביותר של דירות שבנייתן הסתיימה, ברבעון הראשון של 2013, היה במחוז המרכז – כ-34% מכלל הדירות היו במחוז זה, בעוד שבמחוז ירושלים כ-7% בלבד. ברבעון הראשון של 2013, במחוז ירושלים נרשמה ירידה של כ-27% במספר הדירות שבנייתן הסתיימה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ובמחוז הצפון נרשמה עלייה של כ-19%.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר, בתגובה לנתונים, כי לאור קצב התחלות בנייה של כ-31-32 אלף דירות בשנה בעשור האחרון נוצר מחסור של עשרות אלפי יחידות דיור בשוק, והממשלה פועלת בדרכים שונות להגדיל את שיווק הקרקעות ואת היצע הדירות כדי להתגבר על המחסור במלאי ועל מצוקת הדיור.

להלן מחירן הממוצע של דירות חדשות ב-2013 לפי נתוני משרד הבינוי והשיכון:
תגובות לכתבה(21):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    אני מסתכל על הכותרת האמיתית
    ערן 02/06/2013 10:59
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מנגד, מספר הדירות בבנייה פעילה הסתכם בסוף מארס 2013 ב-86.1 אלף דירות לערך, הגבוה ביותר שנרשם מאז שנות ה-90, וב2013 הקבלנים מאטים את התחלות הבניה, רק בגלל שהם לא מצליחים למכור את הדירות שכבר קיימות, יש האטה וקיפאון בשוק הנדל"ן, מי שקונה דירה עכשיו עושה את טעות חייו!
    סגור
  • 16.
    ביבי שקרן לפיד גרוע יותר ועל בנט חבל לדבר (ל"ת)
    ביבי עיוור 01/06/2013 11:26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 15.
    ביבי תראה את מצרים סוריה וטורקיה בקרוב בביתך (ל"ת)
    קיץ יהודי מהפכת נדלן 01/06/2013 11:25
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 14.
    ביבי ולפיד מבצעים הונאת בחירות העם לא פראיר (ל"ת)
    כיכר המדינה תחריר 01/06/2013 11:24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 13.
    די לעצות די למחאות מעכשיו רק מהפכה (ל"ת)
    קבלנים בחסות הממשלה 01/06/2013 11:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 12.
    הונאת בחירות של ביבי ולפיד (ל"ת)
    ביבי ולפיד שיקרו 01/06/2013 11:22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 11.
    ביבי האביב הערבי יהפוף לקיץ יהודי (ל"ת)
    כיכר תחריר 01/06/2013 11:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 10.
    הממשלה בטימטומה ביטלה פטורים ממס שבח ועכשיו הכול יעצר
    אני 31/05/2013 13:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בעלי דירות לא ימכרו, קבלנים לט יתחילו פרוייקטים חדשים, והמחיארים יזנקו לשמיים. ככה זה כשנערי האוצר וביבי פועלים מפוזיציה אישית ומעבירים החלטות תמוהות עם הפרייר התורן.
    סגור
  • 9.
    זה מה שקורה שבוחרים בביבי השקרן (ל"ת)
    אבי 31/05/2013 10:25
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 8.
    ברור אורי הריאל הוה היפוטנט שר שיכון גרוע (ל"ת)
    דואג רק למתנחלים 30/05/2013 22:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    ביבי לפיד ובנט שקרנים (ל"ת)
    ביבי לפיד הביתה שקרנ 30/05/2013 22:06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 6.
    איך אנשים יכולים להרשות לעצמם לקנות בית במיליון פלוס???
    מוטי 30/05/2013 20:45
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ועוד בתקופת קיצוצים וגזירות???? נשבע לכם שאני לא מבין.... אנשים לא מבינים שהם לוקחים משכנתא של 600 אלף הם לא יצליחו להחזיר ..עם השנים התשלומים יגדלו ויתפחו... אני לא רוצה לדעת מה יהיה פה עוד כמה שנים..
    סגור
  • הפחדים של אנשים כמוך בולמים ומונעים הצלחה ... (ל"ת)
    תחשוב חיובי 01/06/2013 06:33
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 5.
    לממשלה יש אינטרס שהמחירים יעלו ולכן הבועה לא תתפוצץ
    עירית 30/05/2013 15:35
    הגב לתגובה זו
    2 4
    מחירי השכירות עולים שוב. מעניין מהם נתוני ההגירה של אנשים צעירים מהארץ.
    סגור
  • גל של עולים יהודים למדינת ישראל (ל"ת)
    אחרת את הרכבת 01/06/2013 06:36
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 4.
    הממשלה והנגיד יודעים שהם נמצאים במצב קטאסטרופלי (ל"ת)
    lionav 30/05/2013 14:40
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 3.
    זה עיניין של זמן לא ארוך והכל יתפוצץ .. (ל"ת)
    lionav 30/05/2013 14:38
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 2.
    איפה הכסף?
    שוכר 30/05/2013 14:02
    הגב לתגובה זו
    7 3
    עוד שנה ויהיה צריך 300 משכורות כדי לקנות דירה, אני לא מבין איך אנשים קונים דירות במחירים כאלה, זוג צעיר צריך לקחת מעל מיליון שח משכנתא, אם זאת לא התאבדות כלכלית אז אני לא יודע מה כן...
    סגור
  • חכמים קנו דירות שאתה צעקת בועה ... בועה ...
    אחרת את הרכבת 01/06/2013 06:41
    הגב לתגובה זו
    0 4
    היו חכמים שקנו דירות במרכז בשנים 2005 - 2009 ... היו חכמים שקנו דירות בקריות או בבאר שבע בשנים 2009 - 2010 ... היו חכמים שקנו דירות במצפה רמון, ירוחם, יוקנעם בשנת 2011 2012 ... והיו גם "חכמים" שצעקו בועה ... בועה ...
    סגור
  • 1.
    מעל שנה מניפולציה=נתוני שקרלפראייר=תזהרו בועה בפיצוץ!! (ל"ת)
    דמגוגיה הרצה פראייר 30/05/2013 13:57
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • תתחיל להפנים ... עבדו עליך ... אין בכלל בועה ... (ל"ת)
    איחרת כבר את הרכבת 01/06/2013 06:34
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור