ניסים בובליל רותח: "רוכשי הדירות הפכו לכספומט של המדינה - המחירים יטפסו"

נשיא התאחדות בוני הארץ ביחס לגזירות - "מדוע משפחה שנולד לה ילד ורוצה לרכוש דירה גדולה יותר צריכה לשלם כפל מס?"
ניסים בובליל, צילום: Bizportal
"שר האוצר חיסול ממוקד של מעמד הביניים ופוגע ישירות בלב ליבם של קהל בוחריו. כל העלאת מיסים תגרום לעלייה נוספת במחירי הדירות", כך אמר ניסים בובליל, נשיא התאחדות בוני הארץ ביחס לגזירות שהטיל האוצר על רוכשי הדירות .

לדבריו, "מעמד הביניים יצא לרחובות לפני שנתיים בגלל יוקר המחיה , בבחירות האחרונות הוא חיפש 'עתיד' טוב יותר והתוצאה היא גזירות קשות מנשוא. מדוע משפחה שנולד לה ילד ורוצה לרכוש דירה גדולה יותר צריכה לשלם כפל מס? היא כבר שילמה מס רכישה בעת רכישת הדירה הראשונה. מדוע משפחה שצריכה לעבור דירה בגלל שההורים החליפו מקום עבודה צריכים לשלם קנס?"

בובליל ממשיך: "המיסים החדשים מוכיחים כי כל כוונתה של הממשלה החדשה היא להמשיך ולהעשיר את הקופה על חשבון רוכשי הדירות שהפכו לכספומט של המדינה. לא נעשתה כל פעולה אמיתית שתורמת להוזלת המחירים. הממשלה לא מעוניינת בהורדת מחירים, ככל שהמחירים עולים היא רק תרוויח יותר."

הכנסות המדינה ממיסי נדל"ן בשנת 2012 עמדו על 6.6 מיליארד ש"ח, סכום זה אינו כולל את הכנסות המדינה ממס ערך מוסף בגין רכישת דירות חדשות ובגין עלות הבנייה העצמית, ולכן על פי ההערכות כלכלני ההתאחדות סך ההכנסות מתשלומי המס בענף הנדל"ן הינו כ- 11.6 מיליארד שקל לשנה.

"המשמעות של הגזירות החדשות על משפרי דיור היא שהם ישלמו עוד עשרות אלפי שקלים שיבואו לידי ביטוי בהעלאת מס הרכישה, העלאת המע"מ, העלאת מס החברות על החברה הקבלנית ועוד", מסכם בובליל.

ארנון פרידמן, מנכ"ל חברת אשדר אומר: "הטלת מס רכישה על משפרי דיור לא אמורה לפגוע, לכאורה, בזוגות צעירים שטרם רכשו את דירתם הראשונה. אולם בפועל, מדובר בפגיעה נוספת שתתגלגל אליהם. רוב הזוגות הצעירים לא יכולים לרכוש דירה חדשה ונאלצים לרכוש דירה 'יד שניה' וזו תימכר להם על ידי משפרי דיור, שיעברו לדירה משודרגת. לפעמים גם משפרי הדיור יעברו לדירה "יד שניה" וכן הלאה. ככל שמשפרי הדיור יאלצו לשלם מס רכישה בעת השדרוג, הנכונות שלהם לבצע את מהלך השדרוג תקטן, ובסופו של יום היצע הדירות של "יד שניה" לזוגות הצעירים יהיה נמוך והמחירים של דירות אלה יעלה".

אהוד המאירי, יו"ר קבוצת שמאות המקרקעין אהוד המאירי שות': "המשמעות של ביטול הפטור ממס שבח על דירה שניה, היא עליה בדמי השכירות. ללא הפטור, למשקיעים לא כדאי לרכוש דירות להשקעה. התשואה שמניבה דירה להשקעה נעה בסך הכל בין 3%-4% וכפיצוי על כך באה ההכנסה על רווחי הון. ברגע שאלו יימוסו, הכדאיות תעלם ויחד איתה ילך ויקטן שוק הדירות להשכרה ודמי השכירות יעלו בשיעור גבוה. הדבר המגוחך הוא שהמדינה פועלת בשתי ידיים וכל אחת מהן מכוונת בכיוון הפוך. מצד אחד היא מתאמצת לתת קרקע בחינם כדי שירצו לבנות דירות להשכרה ומבטיחה בגינן תשואות של לפחות 8% כשבינתיים רב המכרזים הללו נכשלו ומהצד השני פוגעת בשוק קיים שעובד טוב והוא למעשה היחיד שמספק היום דירות להשכרה לשוק החופשי".

כתבות מעניינות נוספות:
מנכ"ל רשף נכסים מסמנת שלוש ערים בהן צפויה ירידה במחירי הדירות
פרופ' גרין: "לא הייתי מעז לקנות בתים כרגע בערים כמו דטרויט וקליבלנד, עליית המחירים בארה"ב השנה - 2%-3%"
תגובות לכתבה(35):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 29.
    ניצול בשלושה....
    ואסילי 05/06/2013 01:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם קניתי לפני 20 שנים דירה עבור 70,000 $ ועדיין לא שילם, זה אומר שהממשלה, יחד עם בעלי ההון בבנקים שקורעים אותי עם שלושה עורות. הם הרוויחו על ערך מוסך 300 או 500 אחוזים? אשר הלך משכורות בשמים הגבוהות של שרים, חברי כנסת מיתרים בחברת החשמל, אגד, מנהל וסגן משכנתאות בנק הפועלים, וכן הלאה.    לקרר קפיטליזם זה מסודר. כמה אתם סונים עם ישראל!!!!!
    סגור
  • 28.
    מסתבר שהאיש לא יוצלח כמו שחשבנו!!!!!!!!!!!!
    avi 11/05/2013 07:42
    הגב לתגובה זו
    0 1
    האיש יקפיא את הכלכלה !!!!ומה שהוא עושה טעות גדולה !!!!!בעוד שנתיים הוא יעלה את המיסים בעוד 2% והמע"מ יעלה ל 20% הבן אדם אפס מאופס עשה עוקץ !!!!!!רק ביבי צוחק יצא מלך
    סגור
  • 27.
    אדון בובליל מגן ציבורמשפרי הדיור, למה אתה לא מיישם את
    אייל 10/05/2013 15:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המלצת הממשלה לבנות דירות קטנות וזולות לחסרי דיור? אולי בגלל שאתה יודע שזה רק ב"כאילו"??
    סגור
  • 26.
    מעל שנה דמגוגיה שקר להרצת פראייר=בועה בפיצוץ בפניהגנבים (ל"ת)
    נדלן=בלוף שיווק 09/05/2013 00:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 25.
    עשו מיליארדים ע"ח העם הפראייר=צדק חברתי=סופרבועה בפיצוץ (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים 09/05/2013 00:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 24.
    עלולים להכנס לסחרור שיביא לקיפאון מוחלט בכלכלה.
    בן אהרון 08/05/2013 16:12
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הרי מקצצים לציבור בהכנסה הפנויה, הציבור יבזבז פחות כסף כי ישאר לו פחות כסף, הפעילות הכלכלית תצטמצם, עקב כך גביית המיסים תרד ושוב עלול להיות לממשלה חור בתקציב הרבה יותר גדול, ואז ממה ימשיכו לקצץ? בארה״ב הממשל מזרימים כסף כדי לעורר את הפעילות הכלכלית. כאן עושים בדיוק הפוך. לדוגמא, בהעלאת המס על הסיגריות, המטרה היא שהציבור ימשיך לצרוך את אותה הכמות ואז הכנסות המדינה על מיסים מסגריות, יגדלו. אבל אם בעקבות זאת הציבור ירכוש פחות סיגריות, עלול עוד להיווצר גרעון יותר גדול, כלומר פר חפיסת סיגריות המס יגדל אבל סך כל המס מסגריות שיגיע לקופת המדינה, יקטן, ואז תהיה שוב בעיה מאיפה להביא עוד מיסים. באותו ההיגיון אפשר לחשוב גם על שוק נדל״ן, במקום לעודד פעילות, מטילים מיסים והגבלות שיצמצמו את הפעילות ואז במקום לגבות יותר מיסים, נקבל את ההפך. עכשיו לך תסביר את העניין לכלכלני האוצר. (הכותב הוא כלכלן)
    סגור
  • 23.
    אמרתי לכם שיהיו עוד עליות, מיוני כבר מחירון חדש
    רוני הקבלן 08/05/2013 15:51
    הגב לתגובה זו
    2 5
    קבלו את הדירות החדשות שלנו, 13% מהמחיר היום. כבר התקשרו זוגות לבוא לקנות. אני אומר לכם לא יחזיקו שבועיים והכל הולך. אני מסביר לזוגות האלה שתוך כמה חודשים המחירים יעלו שוב והם קונים מיד. גם לכם כדאי רק היום כי עם סוף הקייץ תראו עוד כתבה כזו פה באתר ותזכרו שאמרתי לכם לקנות ולא באתם.
    סגור
  • 22.
    לפיד זורע אש התפוח לא נופל רחוק מהעץ (ל"ת)
    22 08/05/2013 15:27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 21.
    איזה ליצן: כל משתנה בפונקציה במוחו מביא לעליה בנדל"ן (ל"ת)
    רועי 08/05/2013 15:18
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 20.
    עיתוני-ילד שמנת בשרות אצולת קיסריה - למה ציפיתם?? (ל"ת)
    משה 08/05/2013 15:09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • טען עוד
  • 19.
    עוברים לדירה קטנה יותר כדי להתקיים ומשלמים מס
    מנהיג המהפכה 08/05/2013 15:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חלשים שיש להם דירה ונאלצים לעבור לדירה קטנה יותר כדי להתקיים ישלמו מס . זו התעללות בחלשים .
    סגור
  • 18.
    לפיד רוצה בחיסול המדינה. הוא כבר אמר אסור להביא ילדים. (ל"ת)
    צחי 08/05/2013 14:02
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 17.
    הפופוליסטים השתמשו בזוגות הצעירים כדי לנגח את הממשלה
    אלי 08/05/2013 13:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז בדרך ערמומית הממשלה דפקה את הפופוליסטים שרקדו על המסכנות של הזוגות הצעירים והזריקה מס למשפרי הדיור שהם הרוב. על זה נאמר - הפופוליזם רע לאזרחים, אם מישהו מושך אתכם עם סיסמה פופוליסטית - זה יהיה לרעתכם.
    סגור
  • 16.
    בובליל מה קרה אתה פתאום דואג לצעירים אתה הגנב
    כלכלן 08/05/2013 13:53
    הגב לתגובה זו
    9 4
    שרוצה לנפח מחיר טוב מאוד מה שלפיד עשה מי שיש לו דירה ישאר בה וככה הביקוש ירד ואיתו המחירים אתה חושב רק על הרווחים שלך גנב קטן ועלוב
    סגור
  • 15.
    קדנציה הבא הוא יעלם כמו אבא שלו עם מפלגת שינוי
    בני 08/05/2013 13:52
    הגב לתגובה זו
    7 1
    כולם זוכרים את מפלגת שינוי אני בחרתי גם בהם לא קיימו נעלמו , אותו דבר יש עתיד אני בחרתי בהם בגלל הדיור בקדנציה הבא הוא יעלם כמו אבא שלו.
    סגור
  • 14.
    יאיר כבר ענה לך, אל תביאו ילדים (ל"ת)
    דויקו 08/05/2013 13:43
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 13.
    שר האוצר אידיוט. נקודה. (ל"ת)
    מיכל 08/05/2013 13:40
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 12.
    סוף המשפט ,.....המחירים ירדו כמובן ,אחרת למה אתה רותח. (ל"ת)
    בא 08/05/2013 13:40
    הגב לתגובה זו
    11 4
    סגור
  • 11.
    בטח, לאנשים יהיה מלא כסף להוציא עוד על דירות. אנשים לא
    גדי 08/05/2013 13:39
    הגב לתגובה זו
    10 2
    יכנסו להוצאות בזמן כזה . תהיה קפיאה בקניית דירות . זה ברור. לפי הקבלנים כל פעולה שלא תהיה מביאה לעלית מחירי הדיור.
    סגור
  • 10.
    זה הגיונ שקונה דירה ריאשוה יקבל פטור והמשדרג ישלם מס
    ציון 08/05/2013 13:38
    הגב לתגובה זו
    4 6
    למי שיש אפשרות לשדרג המס הוא שולי ביחס למצבו לא צריך כל מס וכל שינוי ליתקוף ולהציג כלא צודק יש גבול להיתחכמויות
    סגור
  • 9.
    להשכרה-צימר באוסטריה,הכל כלול-5,000 ש"ח לחודש
    זילר 08/05/2013 13:38
    הגב לתגובה זו
    0 3
    צימר להשכרה באוסטריה ליד זילר,נחל זורם ליד ח"ש,כולל ארוחת בוקר וערב,שלווה נפשית,לא צריך לדאוג לתחזוקה רק לחשוב היכן לטייל-והכל ב-6,000 ש"ח לחודש וגם אומרים לך "מורגן" מנומס כל בוקר.
    סגור
  • 8.
    שאלה לבוביל,קניבל אוהב ילדים . (ל"ת)
    בא 08/05/2013 13:29
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 7.
    למה ? כי שר האוצר התגלה כאידיוט (ל"ת)
    CR7 08/05/2013 13:23
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 6.
    רוכשי דירות הם בהגדרה אוכלוסיה שיש להם כסף (ל"ת)
    שמוליק 08/05/2013 13:23
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • ממש לא בטוח, ואחרי שרכשו, בטוח שאין להם כסף.
    אאא 08/05/2013 13:37
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אני מקווה של יתפרקו משפחות בגלל חובות משכנתא בקרוב.
    סגור
  • 5.
    תפסיקו כבר לקחת משכנתאות ולקנות שבו קצת על התחת שלכם
    עם טיפש 08/05/2013 13:22
    הגב לתגובה זו
    13 3
    תפסיקו לבזבז כספים תחסכו בסופר תחסכו בקניית סמרטוטים ונראה את הממשלה הזאת עושה שמיניות באויר
    סגור
  • כן, חיכיתי ועכשיו בכיתי
    מוטי 08/05/2013 16:58
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מאז מחאת הקיץ אני ממתין להבטחות החוזרות ונשנות כי מחירי הדיור ירדו וחיכיתי. בינתיים מחירי הדירות רק עלו ועכשיו אצטרך להוסיף עוד כ-50,000 ש"ח.
    סגור
  • 5 צודק
    יגאל 08/05/2013 13:42
    הגב לתגובה זו
    7 3
    רובנו קונים מוצרים ללא צורך או מחליף למוצרים חדשים בגלל אופנה או צבע ולא בגלל ששבקו חיים. יש לקנות רק מה שצריך ולנסות לתקן את המוצרים שהתקלקלו ואם אי אפשר לתקן, רק אז לקנות חדש ואמין.
    סגור
  • 4.
    תיתעורר
    גדי 08/05/2013 13:21
    הגב לתגובה זו
    11 4
    מר בובליל לא יעזור לך כלום המחירים לפני מפולת ותפסיק עם השטויות שלך כמות האנשים שלא יכולים לשלם את המשכנתא עולה מיום ליום השוק יהיה מוצף בדירות מכונסי נכסים הרבה ימצאו מתחת למים כמו בארהב ועוד
    סגור
  • כבר 2013 כן?
    כלב 08/05/2013 13:45
    הגב לתגובה זו
    6 3
    מאמצע 2008 אומרים את זה. עכשיו עם כל המיסים החדשים מחירי הדירות לא יירדו לשום מקום... אולי ב-2016-2017.
    סגור
  • 3.
    שאנשים לא יעברו דירה. עדיף כבר להשכיר דירה זה יצא יותר
    המשמעות האמיתית 08/05/2013 13:21
    הגב לתגובה זו
    10 2
    זול. או שירדו מהארץ המסריחה הזאת.
    סגור
  • זה לא כל כך פשוט כי חוסמים את המשקיעים ולא יהיו דירות. (ל"ת)
    אאא 08/05/2013 13:39
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • השכירות מטפסת ואין דירות נורמליות להשכרה (ל"ת)
    שכ"ד 08/05/2013 13:39
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 2.
    כי ,אדון בובליל, יהיה יותר כסף למימון מפלגות
    חי במינוס 08/05/2013 13:21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יותר עוזרים לחכי'ם, הטייקונים יבנו דירות לשכ'ד מחפיר,ומשפחות החכי'ם יקבלו שירות רפואי חינם עד דור אחרון.
    סגור
  • 1.
    מה חשבתם שהצבעתם לו? (ל"ת)
    אחד העם 08/05/2013 13:15
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור