האוצר יפוצץ את הבועה? מסתמן - יבוטל הפטור ממס שבח על מכירת דירה כל 4 שנים למשקיעים, ישלמו מס של 25%

כך דווח הערב בחדשות ערוץ 2. בנוסף באוצר מתכננים להעלות את מס הרכישה לבעלי יותר מדירה אחת
נדל"ן
האם משרד האוצר הולך לבצע קפיצת מדרגה בטיפול במחירי הדירות? בחדשות ערוץ 2 דווח היום כי על הכוונת של אנשי האוצר כעת משקיעים בענף הנדל"ן, כלומר מי שיש לו יותר מדירה אחת. כיום יש פטור ממס שבח למי שמוכר דירה פעם בארבע שנים לא משנה כמה דירות יש ברשותו. כעת באוצר רוצים לבטל את הפטור ממס שבח למי שיש יותר מדירה אחת שיעמוד על 25%.

בנוסף, מתכננים באוצר להעלות את מס הרכישה למי שרוכש יותר מדירה אחת. כיום קיימת הוראת שעה שמייקרת את מס הרכישה ורוצים להאריכה לתקופה בלתי מוגבלת .

"בענף הנדל"ן אומרים לא רק שזה לא יעזור להבריח את המשקיעים אלא להיפך רק יעלה את דמי השכירות, מחר אמור להיות דיון בכנסת בנושא", אמרו בחדשות ערוץ 2.

נציין כי פורסם היום שמצב רוכשי הדירות הורע משמעותית , בעקבות הירידה במדד משכן בשיעור של 2.7% בחודש מארס לרמה של 129.1 (100=ינואר 1996).

מדד מחירי הדירות האחרון שפורסם על ידי הלמ"ס (סקר מחירי דירות בבעלות דיירים) עלה בשיעור גבוה של 1.7%. ב-12 החודשים האחרונים עלו מחירי הדירות בישראל, על פי הסקר, בשיעור נומינלי של 10.5% ובשיעור ריאלי של 8.2%.

נזכיר כי וועדת הכספים אישרה בשבוע שעבר (ד') את הארכת הארכת הוראת השעה במיסוי מקרקעי שתקל על רוכשי דירה ראשונה . בנוסף, הוראת השעה, תגדיל את מס הרכישה על רוכשי דירה שנייה ומעלה, במטרה להקשות על משקיעים בתחום הנדל"ן ולהגדיל את היצע הדירות למכירה בשוק.

בנוסף, בשבוע שעבר, אמר סטנלי פישר, נגיד , בדיון בנושא הדיור בוועדת הכספים כי מאז 2007 עלו מחירי הדירות בכ-70% כולל האינפלציה, ו-50% במונחים ריאליים . לדבריו הבעיה היא במלאי הדירות המצומצם - "לא ניתן להשתמש בריבית באופן נפרד לכל צורך, לו לא היינו מורידים את הריבית ויושבים נמוך, היינו יושבים על שקל מאוד מיוסף והייתה נגרמת פגיעה ביצוא והאבטלה הייתה עולה."

כתבות מעניינות נוספות:
לציבור המשקיעים: באיזו עיר נמכרה דירת 2.5 חדרים ב-320 אלף שקל?
לפיד יוותר? אם המע"מ יבוטל - זוג צעיר שירכוש דירה ב-1.5 מיליון שקל יחסוך 327 אלף שקל במשכנתא ובהון העצמי
בתחתית שוק הנדל"ן: דירות בת"א סביב ה-1,700 שקל לחודש - תמונות קשות
תגובות לכתבה(128):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 70.
    דופ'קים זוגות צעירים שזו דירתם הראשונה ועכשיו בכלל לא
    אזרח דפוק 08/06/2013 19:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יכולים לקנות גם דירה ישנה כי לבעלים לא משתלם למכור, יש הפרש עצום בין המחיר ששילמו לפני 40 שנים והמחיר כיום ועל זה צריך לשלם 60%? אף אחד לא ימכור והיחידים שיכולים לקנות הם בעלי הכסף הנזיל שיכולים לקנות דירות חדשות וישנות. מה הממשלה מנסה לעשות? לדחוף ולהכריח זוגות צעירים לקנות דירות חדשות? הממשלה בשירות הקבלנים!
    סגור
  • 69.
    במקום לתת הטבות לרוכשי דירה ראשונה מסנדלים את כול שוק
    אלי 07/06/2013 16:02
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הנדלן, פשוט הזוי, הרי אנשים לא ימכרו דירות.
    סגור
  • 68.
    שוב אתם מפספסים ולא מבינים
    דודי 11/05/2013 08:01
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הממשלה לא רוצה לטפל בבעיית מחירי הדירות היא רוצה מ י ס י ם כמו שר האוצר הקודם עם הפטיש 5 קילו רק מילא את קופת האוצר במיסוי ,המחירים לא ירדו.חפשו את הכסף השחור במקומות אחרים במקומות שקשה לכם.
    סגור
  • 67.
    אין צודק מיכך
    מוטי 11/05/2013 00:44
    הגב לתגובה זו
    2 7
    אנשים עשו 70 אחוז רווח ללא תשלום מס בכמה שנים, אין צודק מיכך מי שמרוויח שישלם, אני על פק"מ מחורבן משלם 15% מס הכנסה
    סגור
  • מה שלא צודק זה תשלום המס על ריבית פק"מ/מק"מ... (ל"ת)
    שרון 11/05/2013 22:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 66.
    לא אנחנו נשלם!!
    בעלי הנכסים 10/05/2013 00:47
    הגב לתגובה זו
    11 1
    יש לי חדשות לכולם - אני כבעל נכס לא אשלם כלום!, אני אגלגל הלאה כל מס/קנס/גזרה שיוטלו עלי - אני שבזעת אפי חסכתי ורכשתי אשלם על התנהלותי הנכונה?. לעולם לא - מי ש"ידפק" הוא זה ששוכר או קונה הוא פשוט ישלם יותר - אם זו הכוונה שלך שר אוצר חביב אז קדימה!. שלא תגיד שאף אחד לא אמר לך......
    סגור
  • אתה תמכור/תשכיר במחיר השוק (ל"ת)
    שרון 11/05/2013 22:56
    הגב לתגובה זו
    1 6
    סגור
  • שרון תהיה בטוח שאני אשכיר במחיר טוב, כי המחירים יזנקו,
    אלי 07/06/2013 16:04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    צר לי אבל תבוא בטענות לממשלת החלמאים הזו.
    סגור
  • אם תחזיק נכס ריק תשלם פעמיים ארנונה
    מוטי 11/05/2013 00:49
    הגב לתגובה זו
    0 4
    הם יזיינו אותך בצדק מכל הכיוונים כולל מחיר שכירות מירבי בהתאם למיקום וגודל הדירה ולא רק תשלם מס מהשקל הראשון אין צודק מיכך, לכו לעבוד ולא לספסר במחירי שכירות מהמטורפים בעולם
    סגור
  • 65.
    שר האוצר - מה אתה רוצה מאיתנו?
    מעמד הביניים 10/05/2013 00:42
    הגב לתגובה זו
    8 0
    כמי שהתנהל נכון וחסך כל חייו, לא פיזר ולא הרהיב במעשיו , כן כן הצלחתי לחסוך , לשלם משכנתאות ולרכוש לי נכסים להשקעה בעתידי על מנת שלא אהיה לנטל על ילדי בבוא הזמן ויהיה לי מקור הכנסה קבוע שיקיים אותי לעת זיקנה. עכשיו מנחיתים עלי מכות כל כמה חודשים - אני הפושע שהצליח לחסוך ולקנות והכל מעבודה קשה לאורך שנים רבות, - אני עכשיו אשלם את מחירה של ההתנהלות הכלכלית הנכונה עד שאפול למעמסה על ילדי או על המדינה!!! לפיד - אני / אנו מעמד הביניים לא נשכח!! לא נסלח!! ונבוא חשבון בבוא יום הבחירה במידה ואכן נסבול מהגזרות הלא צודקות האילו שאתה מתכנן וכן גם ראש הממשלה - בבוא היום ניפרע גם ממך אם לא תשכיל לעצור את הסחף. די לשלוח יד לכיסו של מי שעבד כל חייו והצליח גם לשים בצד משהוא בכסף או הנכס. די נמאסתם!
    סגור
  • טען עוד
  • כיצד אתה נפגע?תמשיך להשכיר את הנכסים שלך ואל תמכור אותם
    שרון 11/05/2013 22:44
    הגב לתגובה זו
    1 4
    תהיה בריא ותתייחס יפה לשוכרים שלך...
    סגור
  • 64.
    מעל שנה דמגוגיה שקר להרצת פראייר=סופר בועה בפיצוץ!!!!!! (ל"ת)
    נדלן=בלוף שיווק 07/05/2013 17:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 63.
    מס שבח על דירה שנייה יתקע את כל שוק הדיור ויש הסבר
    אחד 07/05/2013 11:46
    הגב לתגובה זו
    10 2
    מי שמכיר את המצב היום בנכסים מסחריים כבר שנים רבות כמו חניות קיים מס שבח של 25% -20% ואין מוכרים נכסים כאלה הם לרוב עוברים בירושה .. דירות של משקיעים ישארו לנצח כאלו ויעברו מאב לבן מסב לנכד - פחות דירות בשוק פחות היצע - יותר מחירים גבוהים - שר האוצר מקבל עצות גרועות .
    סגור
  • טענה אידיוטית, גם היורשים ישלמו את המס בעת מכירת הדירה (ל"ת)
    מוטי 11/05/2013 00:45
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • היורשים יעדיפו להשכיר ולא למכור (ל"ת)
    שרון 11/05/2013 22:45
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 62.
    ביבי-חפשו אותי בסיבוב,לפיד- חפשו אותי,בנט-חפשו מי...
    המלך ביבי הומלך 07/05/2013 10:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מחירי הנדלן כבר מעבר לטירוף הממשלה עובדת והשיירה.... ביבי הבטיח את כחלון בפועל קבלנו את בנט ואטיאס חדש על לפיד חבל לדבר במקום לטפל בנדלן מטפל בטיסות ללונדון אין מקום אפילו למחאה צריך מהפכה משפחות מעמד הביניים כבר בקריסה
    סגור
  • 61.
    המחירים לא פחות ממטורפים ביבי הבטיח כחלון קבלנו בנט (ל"ת)
    כוסות רוח למת 07/05/2013 10:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 60.
    עובדים על הציבור בעיניים! חסר דירות? שיתחילו לבנות!
    אאא 07/05/2013 09:14
    הגב לתגובה זו
    9 0
    במקום לבנות שזה קשה, מחפשים פתרונות קלים. איפה יש דירות? אצל המשקיעים. ניפטר מהמשקיעים ונפתרה בעיית הדיור בישראל... מישהו באמת מאמין שזה יפתור את המחסור בדירות? ומה יעשו עם כל השוכרים, יפנו את כולם שילכו לקנות דירות?
    סגור
  • 59.
    מי המטומטם שימכור עכשיו דירה וישלם הון למס שבח
    ממשלה מטומטמת 07/05/2013 07:37
    הגב לתגובה זו
    12 0
    ביטול הפטור של מס שבח יגרום לכך שמכירת דירה תלווה במיסוי אדיר של מאות אלפי שקלים ... ולכן, הציבור לא ימכור דירות .... בשנה האחרונה המדינה הטילה מגבלות ומיסים על משקיעי הנדל"ן בישראל, והמשקיעים עברו לרכישה של דירות להשקעה בברלין ובארה"ב ... אז מי יספק דירות להשכרה לצעירים ...
    סגור
  • 58.
    רק בזכותנו יש דירות להשכרה. ועכשיו גם המעט הזה לא יהיה!
    ״הכלבים מהנדלן״ 06/05/2013 17:15
    הגב לתגובה זו
    10 3
    ואז הצעירים ילכו לממשלה שתדאג שלהם בדיוק כמו שדאגה לפני שנתיים. ומה יצא מזה? אפילו לא דירה אחת. וגם לכל המומחים: לבנות דירה צריך גם עובדים וכאלה אין בארץ וצריך להביא אבל לא מביאים. אז נא להנמיך ציפיות מהממשלה שלנו.
    סגור
  • 57.
    הפתרון הפשוט הוא להוריד את מחירי הקרקעות -המלך הוא ערום
    רוני 06/05/2013 16:10
    הגב לתגובה זו
    5 1
    תפסיקו לחפש איך להוריד את מחירי הדירות - אם המדינה הייתה רוצה מחר המחירים היו יורדים - פשוט מאוד היא לא רוצה מזה היא מרוויחה מלייארדים אז למה לה להוריד - פשוט מאוד אם היא הייתה קובעת מכירת קרקע במחיר אפס במכרז לקבלן שייציע את המחיר הנמוך ביותר עבור הדירה לאחר שסיים את בנייתה. פשוט וקל .
    סגור
  • 56.
    הממשלה מתעלמת מהחלשים ביותר: השוכרים.
    בן אהרון 06/05/2013 15:50
    הגב לתגובה זו
    9 2
    וככה עושים כל מה שאפשר לצמצם את כמות הדירות להשקעה שמושכרות, ואני לא רואה את כל השוכרים עם יכולת לרכוש דירה. מה חושבים בממשלה שצריך לעשות. להוציא אותם מהדירות ולמכור את הדירות רק למי שיגור בהן, ואיפה צריכים לגור אלה שפינו אותם? באוהלים ? ברחוב? הם לא מסוגלים לרכוש, לא מגיע להם קורת גג?
    סגור
  • 55.
    הממשלה עובדת עליכם!
    ליאור 06/05/2013 11:05
    הגב לתגובה זו
    15 3
    הבעיה היא לא במשקיעים אלא בממשלה שלא מפשירה קרקעות! ישנם משקיעים שהדירה הנוספת היא הפנסיה היחידה שלהם! אם לכם היו לוקחים 25% מהפנסיה כיצד תגיבו אז? עודף הרגולציה יהרוג את השוק כמו שהרגו את הבורסה. הנזק לכלכלה יהיה גדול מהסיוע.
    סגור
  • המשקיעים לא ימכרו דירה אלא ימשיכו להשכיר
    שרון 11/05/2013 22:49
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מעניין... אם אף משקיע לא ימכור, כולם ישכירו ואולי מחיר השכירות ירד...? או שלא...?
    סגור
  • גם כשמוכרים ניירות ערך משלמים מס.
    חבצי 06/05/2013 12:31
    הגב לתגובה זו
    6 7
    ומס על ריביות ודיבידנד. משום מה משקיעי נדלן פטורים מהמיסים האלו ונהנים מהעדפה של המדינה
    סגור
  • וגם המס על ניירות ערך גבוה מדי. (ל"ת)
    שרון 11/05/2013 22:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 54.
    לכלבים מהנדלן,כשמחיר הדירות יפול גם השכירות תיפול
    בא 06/05/2013 11:02
    הגב לתגובה זו
    10 7
    ולא תעלה ,אל תהיו מודאגים .זוגות צעירים יקנו דירה בזול ,ולא יהיה להם צורך בשכירות .ומשקיעי הנדלן שמחזיקים 10 דירות יוכלו לרוץ להוריד את מחיר השכירות או שיאבדו את השוכר המסכן שלהם .
    סגור
  • השכירות ממוסה ותזנק למעלה. אם בעל הבית בשבילך כלב, אל
    אלי 07/06/2013 16:08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תשכור ממנו, למה מי מכריח אותך? או שלהורים נשבר מהכלב שלהם וזרקו אותו סופסוף מהבית?
    סגור
  • ואתה תטוס לסוף שבוע במאדים
    אגדות לילדים מפגרים 07/05/2013 07:47
    הגב לתגובה זו
    6 2
    תתחיל להבין ש-50% ממחיר הדירה בישראל זה מיסים והטלים ... רק הורדת מיסוי תוזיל את הדירות בישראל ... האם נראה לך שמישהו באוצר מתכוון להוריד את נטל המס ...
    סגור
  • 53.
    54 עסקאות בכל אפריל 2013 לעומת למעלה מ50 עסקאות ביום
    יוחנן בן דוד הלוי 06/05/2013 10:49
    הגב לתגובה זו
    9 4
    אל תדאגו המחירים ירדו - 54 עסקאות באפריל בירושלים אל לכם לחשוש המחירים ירדו בין אם אדון לפיד הטירון ירצה או שלא, תעשו בגוגל חיפוש : "מידע נדלן" תבחרו את התוצאה הראשונה, תעשו סינון סוג נכס: "דירת מגורים" מהות עסקה: "הכל" ישוב: "ירושלים מיום מכירה: "1/4/13" עד יום מכירה: "1/5/13" תקלידו את הקאפצ'ה, ותעשו חפש... נו כמה יצא? נכון 54 דירות, עכשיו תעשו את אותו חיפוש אבל רק על יום אחד באפריל 2012 אני מדגיש רק על יום אחד כן !!!!!! נו כמה יצא? סביב החמישים עסקאות ביום נכון, עכשיו רוצו לקנות דירה כדי שיהיה כתוב לכם על הגב הפראייר האחרון. יום מוצלח מתוקים ומתוקות :)
    סגור
  • 52.
    כלבים ,תפסיקו לעשות ביזנס על זוגות צעירים
    בא 06/05/2013 10:35
    הגב לתגובה זו
    6 6
    את הכסף הזה הם צריכים לדברים אחרים ,לדוגמה ,חופשה באילת .
    סגור
  • 51.
    טיפשים!!
    זה כאילו אתם בכוונה 06/05/2013 10:09
    הגב לתגובה זו
    6 3
    מצב המשקיעים הוא מצב נתון - תוסיפו להם מס הם פשוט לא ימכרו! אין מה לטפל היום בבעיית המשקיעים, המחירים הגבוהים כבר מטפלים בהם, אין משקיע שהוא מספיק אידיוט לקנות היום דירה ב2 מיליון שח ולחשוב שעתיד היא תהיה 3-4 מיליון, משקיעים מטבע ההגדרה הם משקיעים, מזהים עסקה טובה ואין אפילו אחד שיגיד היום שנדלן מהיום קדימה הוא השקעה טובה! אין מה לבלום את תופעת דירות להשקעה עכשיו, אפשר לבלום אותה אחרי שתרסקו פה את מחירי הנדל"ן! מס על הכנסות משכירות - חובה קשיים במינוף ההשקעה ע"י הקשחת תנאי המשכנתא לרוכשי דירה שניה - קיים הגבלה על סכומי השכירות - מצויין, אם אפשר לדרג לפי איזורים, כי אם נגביל פשוט בסכום הדירות הזולות יגיעו למחיר הדירות היקרות ואז בכלל ניכנס לבעיה הגבלת כמות השטויות שנכתבת ע"י עיתונאים בהקשר למחירי הנדל"ן - חובה!! אם תפסיקו לבלבל את המוח שאין קרקעות אנשים לא יהיו לחוצים לקנות היום את ה5 חדרים מרפסת שמש ובכניסה, יומיים אחרי החתונה, ויפנימו שיש כ"כ הרבה דירות יד שניה 3 חדרים קומה 3 בלי מעלית שרק ממתינים שיאכלסו אותם
    סגור
  • טעות
    אביתר 06/05/2013 10:52
    הגב לתגובה זו
    4 5
    הטעות הבסיסית בתיאוריה שלך שמשקיעי הנדל"ן מתוחכמים ויודעים לזהות עסקה טובה. אף אחד לא מזהה בועה עד שהיא מתפוצצת. אנשים עם 200 ש"ח ממנפים את במליון שח ויותר עצמם וקונים גרוטאות בשביל רווח מהיר. בסוף ישארו בלי בית ובלי כסף
    סגור
  • 50.
    הדבר הבא מס על דירות להשכרה,אז בבקשה להתחיל למכור
    אחד שיודע 06/05/2013 09:28
    הגב לתגובה זו
    5 6
    למי שיש דירה להשקעה,אחרת הוא יקלל את היום שקנה את הדירה להשקעה
    סגור
  • תחפש מי שישכיר לך דירה ... אני משכיר דירה רק לקרובים (ל"ת)
    ממשלה מטומטמת 07/05/2013 07:40
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • בדיוק, בקרוב תראה אלפי שוכרים מיואשים מפגינים. ואז
    אלי 07/06/2013 16:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שיחפשו את "הכלבים" שנתנו להם לגור בדירה של מיליונים שבחיים לא יכלו להגיע אליה, או העדיפו מסיבות נוחות להמשיך ולשכור. זה עסק פשוט ש2 הצדדים מעוניינים בו וכאשר לאחד לא משתלם, הוא לא עושה עסק ולא משכיר, או מסתדר עם קרובים וחברים.
    סגור
  • 49.
    איך יהיו דירות להשכרה אם דופקים את המשקיעים????
    בן אהרון 06/05/2013 08:56
    הגב לתגובה זו
    15 3
    מי יסדר דירות להשכרה? הממשלה?? משרד השיכון? תתעוררו. מה חושבים, שכולם יכולים לרכוש דירות ולא צריך דירות להשכרה ???
    סגור
  • אתה מדבר ככה כי יש לך 40 דירות ,לך לעבוד כלב . (ל"ת)
    חחח 06/05/2013 10:48
    הגב לתגובה זו
    3 7
    סגור
  • הייתי רוצה לדעת את פרטיך ולהעביר בין השוכרים. צריך
    אלי 07/06/2013 16:13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    להתחיל לשכור דיירים רק לפי המלצות כדי לא להכניס סוציומטים קנאים לרכוש שלי.
    סגור
  • אני עבדתי וחסכתי ... תמשיל לחכות שמישהו יממן לך דירה (ל"ת)
    אגדות לילדים מפגרים 07/05/2013 07:48
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • לך תגור באוהל בירוחם (ל"ת)
    ממשלה מטומטמת 07/05/2013 07:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מחירי דירות נמוכים - פחות צורך בדירות להשכרה.
    יעל 06/05/2013 10:31
    הגב לתגובה זו
    2 6
    תחשוב על זה קצת
    סגור
  • תראי איזה יופי, גם את חיה בסוג של בועה.
    דוד 07/05/2013 12:33
    הגב לתגובה זו
    5 0
    יש כאלו שלא יכולים לקנות דירה. נקודה. לא שווים התייחסות?
    סגור
  • האוצר לא יורידו את המס על הדירות בישראל
    אגדות פוגי 07/05/2013 07:51
    הגב לתגובה זו
    5 0
    50% ממחיר הדירה זה מיסים והטלים ... רק הורדת מיסים תוזיל את הדירות בישראל .... תמשיכי לחכות שהאוצר יוריד את נטל המס ...
    סגור
  • 48.
    מחירי הדירות
    בנימין 06/05/2013 08:56
    הגב לתגובה זו
    10 0
    על מנת להוזיל את מחירי הדירות צריך רק שיבנו דירות. ולא לחפס כל מיני פתרונות שמעלות את מחיר הדירות.
    סגור
  • רק הורדת מיסים תוזיל את הדירות בישראל
    ממשלה מטומטמת 07/05/2013 07:43
    הגב לתגובה זו
    6 0
    50% ממחיר הדירה זה מיסים והטלים ... רק הורדת מיסים תוזיל את הדירות ...
    סגור
  • תלמד לכתוב ואח"כ גם כלכלה לא תזיק (ל"ת)
    אליעזר בן הודה 06/05/2013 10:31
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • לשחצן הנפוח, אז יש לו שגיאת הקלדה או שגיאת
    אלי 07/06/2013 16:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כתיב, מה זה מעיד בכלל על חוכמתו לא יודע, אבל בוודאי מעיד על אי חוכמתך!
    סגור
  • 47.
    כרגיל מתעסקים באנשים הקטנים שפעם ב 4 שנים מוכרים (ל"ת)
    תום 06/05/2013 08:55
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 46.
    אני מקווה שהפעם הממשלה תבין שרוב הכסף של הציבור מושקע ב
    ציון 06/05/2013 08:54
    הגב לתגובה זו
    0 6
    בנכסי מהסיבה הפשוטה שהנכסים רק עולים והווח משכירו גדול ביותר מיכל השקעה אחרת ובנוסף נהנים מפטורים במיסים והתימרון של המשקיעים מבחינת היתחמקות מימס בנדלן היא קלה יותר מאשר בכל תחום וההפסד כולו של האוצר והזוגות והיחידים הזקוקים לדירה התחלה טובה אבל יש עוד הרבה סעיפים שצריכים לעבור בדיקה והתאמה למציאות ויש בהם עוד הרבה כסף שחלקו יכול לעבור לאוצר כתשלום מס
    סגור
  • 45.
    מי סוף סוף לוקח את המושכות להורדת הדיור למחירים שפויים (ל"ת)
    צריך להתעורר 06/05/2013 08:40
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 44.
    המטרה היא לא להוריד את מחירי הדירות
    דני 06/05/2013 08:36
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אלא להוציא יותר כסף מהמשקיעים גם במחיר של עליית שכר הדירה. העם הקטין את הצריכה בגלל נטל תשלומי הדיור והאוצר משנה את המיסוי בהתאם.
    סגור
  • 43.
    סוף סוף נפל להם האסימון - מס על דירה שנייה קל לביצוע
    דירה אחת זה מספיק 06/05/2013 08:20
    הגב לתגובה זו
    6 8
    זה קל לביצוע כי מי שיש לו דירות לו רוצה להסתיר את בעלותו מהמדינה. להפך, הוא רוצה רישום בטאבו, והוא רוצה שהמדינה תגן על רכושו. כך שאין בעיה בגבייה. גם אם יתחילו לשלם ב"שחור", הסיכונים עולים מצד המוכר, והרוב לא יעשה זאת.
    סגור
  • אני מבין שאתה מחליט כמה דירות, מכוניות, עגבניות שמלות
    אלי 07/06/2013 16:30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    צריכות להיות לכול אדם? פיספסת את יעודך פידל, צ'אוצ'סקו, סטלין...
    סגור
  • 42.
    כל מס יגולגל על השוכר
    מיקמיק 06/05/2013 08:20
    הגב לתגובה זו
    9 5
    השכירות תעלה, דירות לא ימכרו כי לא יהיה כדאי לבעלי הדירות. הולך להיות "שמח" ובכלל לפני כמה שנים ביטלו מס שבח לשתי דירות (לשנה נדמה לי) ע"מ שישתחררו יותר דירות לשוק. טוב שיד ימין יודעת מה יד שמאל עושה
    סגור
  • והסורים יתחילו במלחמה
    משה 06/05/2013 10:33
    הגב לתגובה זו
    2 5
    עדיף שתיקח כדור הרגעה
    סגור
  • 41.
    קיבלת מיסים
    הצבעת לפיד 06/05/2013 08:02
    הגב לתגובה זו
    14 0
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    סגור
  • 40.
    מי שדירה שניה היא כל רכושו ואין לו פנסיה ראוי לפטור
    אין למסות פנסיות 06/05/2013 08:01
    הגב לתגובה זו
    10 4
    רבים השקיעו בדירה כתחליף לפנסיה. כי ההכנסה שם קבועה ויציבה ומאפשרת קיום למי שלא נהנה מפנסיה תקציבית ולא צבר חיסכון פנסיוני ענק כמו מעמד הביניים והמעמד הגבוה. תנו לי ריבית קבועה מוסטחת ואמכור לכם את דירתי השניה.
    סגור
  • מה אתה אומר?
    משה 06/05/2013 10:34
    הגב לתגובה זו
    6 3
    ומי שיש לו 200 אלף בבנק וזה כל רכושו כן צריך לשלם מס?
    סגור
  • ואני אומר למה פוטרים הכנסהת מינימום ממס? גם
    אלי 07/06/2013 16:29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    דירה עד 5000 ש"ח צריכה להיות פטורה ממס בהתאם וזה גם יניע את גלגלי המשק שוב. אם לא, תתכוננו לחריקת בלמים מסיבית.
    סגור
  • ממילא איש כזה לא ימכור את דירתו ולכן לא ישלם מס שבח (ל"ת)
    שרון 06/05/2013 08:30
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 39.
    נמאס לי .... החלטתי לעבור להשקיע בארה"ב (ל"ת)
    משקיע 06/05/2013 07:37
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 38.
    מי המטומטם שימכור עכשיו דירה וישלם מס שבח
    האוצר מעלה מחירים 06/05/2013 07:33
    הגב לתגובה זו
    17 2
    הטלת מס שבח על מכירת דירה תגרום לכך שהמשקיעים לא ימכרו דירות ... הטלת מס רכישה גבוהה על דירה להשקעה/ השכרה, גרמה למעבר המשקיעים לרכישת דירה בברלין או בארה"ב ... המדינה יוצרת מחסור בדירות להשכרה, מה שיגרום לעליית מחירי השכרת הדירות .... מה שיעלה שוב את מחירי הדירות בישראל
    סגור
  • אלא אם כן אין רווח רציני על הנייר (ל"ת)
    שרון 06/05/2013 08:28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • אהבתי (ל"ת)
    אלי 07/06/2013 16:27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • מה אתה אומר?
    ירון 06/05/2013 08:03
    הגב לתגובה זו
    5 8
    יש לך במקרה כמה דירות וזה לא מתאים לך? אם משקיעים לא ימכרו דירות אז יהיו מספיק דירות להשכרה אז איפה הבעיה? וחוץ מזה מה משקיע יעשה עם הדירה? מתי שהוא כל משקיע רוצה לממש...
    סגור
  • שכחת שכל שנה יש עוד 200,000 אנשים בישראל (ל"ת)
    אגדות פוגי 07/05/2013 07:53
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 37.
    מסרבים לגבות מיסים ממשכירי הדירות- כנראה הם מעמד חשוב (ל"ת)
    אנונימי 06/05/2013 07:29
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • הם באמת מעמד חשוב
    דוד 07/05/2013 12:30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הם אנשים ממעמד הביניים, בדר"כ, שקנו דירה, והיום הם משכירים אותה, בדר"כ לאוכלוסיות נמוכות מהם. אם ילחצו עליהם זה ישפיע על מחירי השכירות, ולא לטובה. אז החשיבות שלהם נובעת מכך שהם מייצרים איזה שכבה מבודדת בין המיסוי לשכבות חלשות יותר. יכול להיות שהיו צריכים לבנות את השכבה הזאת בצורה מוצלחת יותר בעבר, אבל כרגע אם יפגעו בה - זה ישפיע בעיקר על השוכרים. מקווה שעזרתי
    סגור
  • 36.
    אז מי ישכיר דירה? ומה עם אלא שזו הפנסיה שלהם
    פתע פתאום ? 06/05/2013 07:12
    הגב לתגובה זו
    9 3
    רבים השקיעו את הפנסיה בדירה וזו הכנסתם ורכושם היחיד. מה ההצדקה למסות את הקרן של הפנסיה שלהם יום בהיר ב 20-25% ? ואם ימכרו את הדירות להשקעה מהיכן יהיו דירות להשכרה. ומי ינזק אם לא מעמד הבניים. מנגד חשוב לבדוק את הניסוי על בעלי דירות רבות שזה עיסוקם הראשי.
    סגור
  • כמו עסק לכל דבר אז יצטרכו להיסתפק בפחות (ל"ת)
    ציון 06/05/2013 08:30
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 35.
    מה הם עושים?
    אביתר 06/05/2013 06:51
    הגב לתגובה זו
    8 1
    ממש מדינה מפגרת עכשיו כל המשקעים לא יימכרו את הדירות בכלל
    סגור
  • 34.
    לא לאשר משכנתה לרוכש דירה שניה
    א 06/05/2013 06:32
    הגב לתגובה זו
    4 7
    מי שקונה דירה להשקעה יועיל בטובו להביא כסף מהבית.אין סיבה שיקבל משכנתה
    סגור
  • הבנקים חיים על המשכנתאות והן מזענות את כול המשק,
    אלי 07/06/2013 16:21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ובכלל, כול ההצעות הקטנוניות והקנאיות הרי די דביליות ומתאימות אולי למדינה קומוניסטית מפגרת.
    סגור
  • ואתה זה שתעמוד מול השוכרים של הדירות ותסביר להם
    דוד 07/05/2013 12:26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    למה כתבת את השטויות האלו?
    סגור
  • 33.
    בבקשה אסד תציל אותנו..... (ל"ת)
    חחחחחחחחחחח 06/05/2013 05:11
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 32.
    רק הפשרת קרקעות מאסיבית תפתור את הבעיה (ל"ת)
    דן 06/05/2013 03:39
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 31.
    איך זה אמור לעזור להגדיל את היצע הדירות?!?!
    בעל דירה שניה 06/05/2013 00:56
    הגב לתגובה זו
    15 1
    בתור בעל דירה שניה שעומדת למכירה, במידה ולא אצליח למכור אותה לפני ביטול הפטור פשוט אדרוש לאחר הביטול תוספת במחיר שתשאיר לי את אותו סכום שצפיתי מראש, ואם לא אצליח למכור אז אחכה, בעוד שנתיים שלוש יבוא אחר שיחזיר את הפטור או צו שעה כזה או אחר. מדיניות לא יציבה שכזאת גורמת למשקיעים במיוחד אלו שהם לא איילי נדלן אלא השקיעו את מיטב חסכונותיהם בדירה להתבצר בהשקעה ולא לשחרר אותה לשוק. וכך למעשה מלאי הדירות למכירה יקטן. ויוביל תנחשו למה..
    סגור
  • 30.
    רק דירת מגורים אחת צריכה להיות פטורה
    איציק 06/05/2013 00:29
    הגב לתגובה זו
    4 10
    מס על נדלן כמו כל רווח הון אחר. זה צריך להיות כך בלי קשר למחירי הדיור. זה כמו להגיד למישהו שמחזיק מניה ארבע שנים שהוא יקבל פטור במכירתה.
    סגור
  • על מניה אין מס רכישה 6% ואין הוצאות אחזקה ותיקונים (ל"ת)
    נשאיר דירה לילדים 07/05/2013 07:58
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • אולי, אבל לפעמים נשאריםרק עם חתיכת נייר ביד לנגב.... (ל"ת)
    אלי 07/06/2013 16:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אתה צודק בתנאי שהוצאות תיקונים בדירה, ושיפוצים
    איתי 06/05/2013 08:16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בדירה כתוצאה מנזקים של דיירים, או סתם בלאי יקוזזו ממס שכירות
    סגור
  • 29.
    ממשלות ישראל בושה הקרקע של המדינה מה אתם מתעסקים בזבל (ל"ת)
    רק מנחם בגין דאג לעם 06/05/2013 00:27
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 28.
    הסיבה שהבורסה סובלת מחוסר השקעות רוב הכסף מושקע בנדלן (ל"ת)
    ציון 06/05/2013 00:08
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • ציון תשקיע בבורסה, תרוויח או תפסיד, אני מחוץ לבורסה
    אלי 07/06/2013 16:18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בעיקרון ולא מעוניין לפרנס כול מיני פרזיטים.
    סגור
  • 27.
    רעיון טוב עכשיו הכסף יופנה להשקעות בבורסה שמאד זקוקה לו (ל"ת)
    ציון 06/05/2013 00:02
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 26.
    25% מס על שכר דירה מהשקל הראשון !
    רון 05/05/2013 23:48
    הגב לתגובה זו
    9 10
    לארגן מלשינון ולאכוף, לאכוף, לאכוף.
    סגור
  • 25.
    דן סיפרי - לא הבנת
    יורם 05/05/2013 23:41
    הגב לתגובה זו
    3 4
    ביטול הפטור יעודד מכירה מיידית של מאות אלפי דירות - משקיע שיש לו היום דירה בתל אביב, ירצה למכור אותה ולהשקיע בדירה אחרת או באפיק אחר, אבל קודם כל למכור ולהתחמק מתשלום מס. דבר שני, זה מוריד את האטרקטיביות עבור השקעות חדשות. מה שאתה מתאר זו טיפשות - אתה מציע בעצם למשקיע להצמד לדירתו השווה נגיד 2 מיליון שח, והוא ברווח "על הנייר" של יותר ממיליון שח, ולהמשיך להחזיק בה. מתישהו הדירה תמכר (אם יצטרך את הכסף או ימות) ואז הוא או יורשיו יתנו מתנה של כ-250,000 שח למדינה. אם ימכור את הדירה ויקנה חדשה, ישלם אמנם מס קניה וגם לעו"ד סה"כ כ-60K שח וירוויח. ושוב, יהיו כאלה שימכרו ולא יקנו דירה במקום.
    סגור
  • לא הבנת כלום, אף אחד לא ימכור דירה כי אין חלופה ודירה
    אלי 07/06/2013 16:26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יכולה לעבור בירושה כמה דורות עד שיש כול כך הרבה יורשים שהרווח לא משמעותי. עצתי לך, חכה כמה וכמה דורות כי מעכשיו נפסק היצע הדירות.
    סגור
  • 24.
    סוף מעשה במחשבה תחילה ! (ל"ת)
    א 05/05/2013 23:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 23.
    ומה יהיה עם מחיר שכר הדירה ?!
    א 05/05/2013 23:23
    הגב לתגובה זו
    6 1
    לא יהיו דירות אז המחיר יעלה-זה חוק כלכלי מחיר המוצר נקבע עי השוק
    סגור
  • 22.
    זהירות-בסוף יהיה משבר בכל המשק !! (ל"ת)
    א 05/05/2013 23:22
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 21.
    חוק כלכלי-רק היצע של סחורה תוזיל את המחיר
    א 05/05/2013 23:21
    הגב לתגובה זו
    8 2
    מחיר המוצא נקבע עי השוק !
    סגור
  • גם שינוי בביקוש מוריד מחירים - למשל עקב חוסר יכולת לשלם (ל"ת)
    ב 07/05/2013 15:27
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 20.
    לא יביא לתוצאות אפשר לחשוב מחוץ לקופסא - מוזמנים..
    רן 05/05/2013 23:14
    הגב לתגובה זו
    1 3
    שיטילו מס שבח על מכירת דירות שנירכשו החל ממועד החוק לעומת זאת על הדירות הקיימות שייתנו 4 שנים למכור אותם בפטור ממס צעד זה יגביר מכירת דירות ויקטין כדאיות של רכישת דירות חדשות להשקעה אחרת - בעלי הדירות הקקימות לא ימכרו אותם וכך ההיצע ישאר נמוך !
    סגור
  • עוד אחד שמדבר מפוזיציה (ל"ת)
    ירון 06/05/2013 08:04
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • אתה ירון בטוח נייטרלי לחלוטין לפי תגובותיך.... (ל"ת)
    אלי 07/06/2013 16:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 19.
    רעיון מטומטם, בעלי דירות לא ימכרו והדירות ישארו ברשותם
    אליהו 05/05/2013 22:43
    הגב לתגובה זו
    9 3
    בעלי הדירות יחשבו פעמיים האם למכור את הדירה ,ואו להעלות את שכר הדירה , וושיפסיקו לבנות בין גדרה לחדרה .למה לרכז 80% מהעם בשטח כה מצומצם.
    סגור
  • תסתכל במראה ותבדוק מי מטומטם (ל"ת)
    ברלד 06/05/2013 08:05
    הגב לתגובה זו
    3 7
    סגור
  • 18.
    פשוט צריך לבנות בזול והרבה. כל השאר שטויות
    איציק ר 05/05/2013 22:42
    הגב לתגובה זו
    10 0
    בלי הכסף של המשקיעים לא יהיו דירות להשכרה. מס רכוש ייקר את השכירות,השוכר יאלץ לשלם את התוספת. צריך לבנות מהר והרבה. עובדים יש,כסף יש ,קרקעות זמינות אין. יש להציף את המדינה בבניה וגם יאיר ישמח מהמיסים.
    סגור
  • 17.
    להטיל מס רווחי הון משמעותי על דירות כמו בבורסה (ל"ת)
    כלכלן 05/05/2013 22:30
    הגב לתגובה זו
    8 7
    סגור
  • 16.
    עד עכשיו האוצר שם מקלות להורדת מחירי הדירות וגרם לבועה (ל"ת)
    לצאת להפגנות 05/05/2013 22:28
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 15.
    רעיון נפלא-פחות דירות יימכרו- המחירים יעלו. יישר כוח! (ל"ת)
    ד 05/05/2013 22:14
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 14.
    מחירי הדירות לא ירדו
    רמי 05/05/2013 22:14
    הגב לתגובה זו
    5 2
    כל הדיבור ש אנשי "הכלכלה" על הורדת מחירי דירות, הוא רק הצגה כלפי חוץ. בפועל כל האינטרסנטים ובראשם הממשלה לא רוצים ירידה במחיר כי זה פגיעה בהכנסות ממס למדינה ולא פחות חשוב בחברים שלהם הטיקונים והמיליונרים האחרים שנהנים ממחיר נדל"ן גבוה וחוגגים עם העשירים מהממשלה והאוצר. גם בנק ישראל לא מעונין בירידת מחירים , הוא חושש לגורל הבנקים ובעלי משכורות העתק בבנקים ובדרקטוריונים, אז נא להפסיק לחלום על ירידה במחיר. זה לא יקרה בשנים הקרובות.
    סגור
  • 13.
    תתפוצץ וזה לא יעזור!!!
    zthp 05/05/2013 22:11
    הגב לתגובה זו
    4 2
    רק העלאת ריבית פישר! רק זה! אני בן כמעט 80! וראיתי רבות בחיי. מה יעשה מוכר הדירה ? ישים 2 מיליון בריבית אפס בבנק ???? למה ימכור ? מה האלטרנטיבה ? מה? אין לו מה לעשות עם הכסף!!! לפחות בדירה יש לו תשואה... אגב זה גם הפנסיה של רבים....ותחשבו על זה....
    סגור
  • צריך לחשוב על מי שאין לו דירה ומשלם חלק גדול מהכנסתו לד
    ציון 06/05/2013 08:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לדיור ומצב מיפחתו הופך לקשה ולא על בעלי הכסף והרכוש שמה הם יעשו יש יועצי השקעות ואני בטוח שאים יפנו ליעוץ פיננסי יקבלו פיתרון והצעות השקעה והכנסה מהשקעות
    סגור
  • 12.
    חכמי חלם -נראה לכם שמישהו ישקיע בדירות בתנאים כאלה לא,
    בעל דירות 05/05/2013 22:02
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מה כן דירות להשקעה יצאו מהשוק ויהפכו לדירות למגורים, מה שיצור מחסור בדירות להשכרה ועקב כך עליה במחירי השכירות כשאנשים ישנו באוהלים ואני לא מדבר דווקא על מדינת ת"א אלא על הפריפריה וכקדימון מחירי השכירות בקרית גת גבוהים היום מבאשקלון כי יש מחסור בדירות ב גלל חברת אינטל שבעיר ומעבר עובדים לעיר
    סגור
  • למה לי למכור עכשיו דירה ולשלם הון למס שבח (ל"ת)
    נשאיר דירה לילדים 07/05/2013 07:57
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 11.
    אם לא יהיהו משקיעים לא יהיו דירות להשכרה. (ל"ת)
    משקיע 05/05/2013 21:59
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 10.
    צריך להוריד את הריבית, להגביל משתכנתה ולהאיץ בנייה. (ל"ת)
    פתרון החלום 05/05/2013 21:55
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 9.
    הכל באהבה לפינתינו-שידור תורכי-טרט-ממשיך ללכלך-עלינו
    דוד-ים 05/05/2013 21:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    1.זוכרים רק לפני יומים צרפתים שידרו את הרצח האכזרי שנעשתה שם בסוריה-שללא שום הבחנה רצחו כל התושבי בכפר סורי 2.כן זה אתו תורכיה ושידוריה חיבר את המצב אכזרי קשה זה לתקיפה של מטוסינו 3.אמרתי-שמדובר בבני אבלה\זה אותה תורכיה ותורכים החשוכים ------ 4.ציבור ישראלי החכם אסור שיתקרב ויקנה מכלבים אלה שום כלום--עיני כאן צריך ואליך לעשות כל שעם ישראל וכל עובדייה-לא יתקרבו ולא יתנו אפ שקל שלנו אליהם
    סגור
  • 8.
    רעיון מצוין
    ירון 05/05/2013 21:46
    הגב לתגובה זו
    3 5
    כשכולם נגד כנראה שזה דבר נכון לעשות, כולל מיסוי על שכירות. די עם ההפחדות שזה יעלה את השכירות ויתגלגל על השוכר. פחות משקיעים אומר יותר דירות למגורים אומר מחירים יורדים. כולם יודעים שהנדלן כיום הוא מקלט מס ומכבסת כסף.
    סגור
  • 7.
    מה הבעיה להשקיע בשם סבתא שלי?
    שגי 05/05/2013 21:44
    הגב לתגובה זו
    3 5
    על שם הסבתא או איזה הומלס הא
    סגור
  • שהיא כבר מזמן מתחת לאדמה, רק אצל החרדים הנפטרים מתפקדים (ל"ת)
    שוש 08/06/2013 18:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    מצויין,הגיע הזמן לצדק חברתי. מקווה שלפיד יאשר זאת.אם לא
    רן 05/05/2013 21:44
    הגב לתגובה זו
    1 7
    נדע מיהו בא לשרת באמת
    סגור
  • אם צדק חברתי לבטל את הטבות חברי הכנסת והממשלה ובראשן
    שוש 08/06/2013 18:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפנסיה השערורייתית וההטבות המופלגות לכול המשפחה והמקורבים. תפסיקו להשמיץ את המשקיעים ומשכירים ומוכרי דירות כהסוואה למחדלים שלכם!
    סגור
  • 5.
    האוצר אחראי לעחיית המחירים עקב ספסרות קרקעות ומנצל ההזד (ל"ת)
    מתימתוק 05/05/2013 21:44
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 4.
    צריך בנוסף גם מס גבוה על השכירות שלא ישתלם להחזיק דירה (ל"ת)
    להשכרה 05/05/2013 21:39
    הגב לתגובה זו
    20 20
    סגור
  • מס
    יעקוביאן 06/05/2013 05:44
    הגב לתגובה זו
    6 1
    פשוט השוכר ישלם תוספת,מה אתם חושבים שיש תוספת מס בירקות ( כמו מע"מ )אנחנו לא נשלם.
    סגור
  • ואז לא יהיו דירות לשכר דירה והמחיר יגיע לשמיים כי ...
    א 05/05/2013 23:31
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ככל שההיצע קטן המחיר עולה כי אין סחורה בשוק חשבת על זה ברוך ?!....
    סגור
  • ואז לא יהיו דירות להשכרה (ל"ת)
    חאפז אסד 05/05/2013 22:50
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • מס גבוה על השכירות יגולגל לשוכר ורק ייקר את שכר הדירה! (ל"ת)
    משקיף 05/05/2013 22:46
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 3.
    מס רכוש על דירה שנייה ומעלה - מהלך הכרחי (ל"ת)
    להשוות לרווחי הון 05/05/2013 21:35
    הגב לתגובה זו
    17 17
    סגור
  • מס
    יעקוביאן 06/05/2013 05:46
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לא נמכור ,יהיה מחסור,יהיה ביקוש ,השכירות תעלה.
    סגור
  • 2.
    שטויות מתי תבינו ביקוש נגד היצע!!!!!
    ריקי מיבנה 05/05/2013 21:29
    הגב לתגובה זו
    25 4
    רק עולה
    סגור
  • את מדברת שטויות
    שלומי 05/05/2013 22:51
    הגב לתגובה זו
    4 3
    גם לשיטתך , משקיעים יוצאו מהשוק , דירות ישתחררו לשוק,, ביקוש פוחת , מחיר יורד. יש היום מאסה של שוכרים שמסוגלים לקנות במחירים שפויים והם שיקנו דירות שישתחררו ממשקיעים קטנים במחירים נורמלים
    סגור
  • את צודקת וכל אלה שמיתנגדים למס בתרוצים ומאינטרסים לרווח
    ציון 06/05/2013 08:23
    הגב לתגובה זו
    3 5
    על גבם של אלו שבמחירים שפויים היו מיזמן קונים דירה וחייהם וביטחונם ומורלם היו מישתנים לטובה ויהיו מלאי תיקווה לעתיד מישפחתם
    סגור
  • 1.
    רעיון מצויין,כמשקיע נדל"ן -זה פטור לא הגיוני. (ל"ת)
    תומך לפיד 05/05/2013 21:14
    הגב לתגובה זו
    14 8
    סגור