"רשות המיסים הרפתקנית, עוד נראה בישראל משבר נדל"ן כמו בארה"ב"

כך אמר עו"ד דורון לוי מעמית פולק מטלון. עו"ד ניר הורשטיין: "צעדי רשות המיסים יקטינו את האטרקטיביות של השקעה בדירות"
נדל"ן
בשבוע שעבר (ד') אישרה ועדת הכספים את הארכת הוראת שעה במיסוי מקרקעין, שתקל על רוכשי דירה ראשונה . בנוסף, הוראת השעה, תגדיל את מס הרכישה על רוכשי דירה שנייה ומעלה, במטרה להקשות על משקיעים בתחום הנדל"ן ולהגדיל את היצע הדירות למכירה בשוק.

"הצעדים שיוזם האוצר לצמצום הפטור ממס שבח על דירה שנייה ועל משקיעים תושבי חוץ, יקטינו את האטרקטיביות של השקעה בדירות", אומר עו"ד ניר הורנשטיין, שותף ומנהל תחום מיסוי נדל"ן במשרד אלתר עורכי דין: " במובן זה, ומאחר שיתר אפיקי ההשקעה חייבים במס, קיים היגיון כלכלי וצדק מיסויי בצעד זה. עם זאת, בטווח הקצר הצעד עלול למנוע מכירת דירות ע"י משקיעים שיחששו מנטל המס, ועל מנת להתמודד עם השלכות אלה יש לדעתי לבצע את הגבלת הפטור בהדרגה. הצעתי לרשות המיסים הינה שככל שהמשקיע ימתין פרק זמן ארוך יותר עד מכירת הדירה, יגדל החלק החייב במס, ולהיפך. כך, יהיה תמריץ למשקיעים למכור מהר ככל הניתן, והצעד עשוי לשרת את המטרה של הפחתת מחירי הדירות, ולצמצם את היקף הדירות הנרכשות להשקעה."

לדברי הורנשטיין, הגדלת מס הרכישה על דירות יוקרה לא תסייע להורדת מחירי הדיור, ומטרתה העיקרית הינה במישור הגדלת גביית המס (אם כי גם כאן תוספת המס לא תהיה גדולה)".

"מדיניות מס נכונה אמורה להיות ניטרלית ושקופה"
לדברי עו"ד דורון לוי, שותף בכיר במשרד עמית פולק מטלון ושות': "לצערנו פעם נוספת רשות המיסים נגררת להרפתקאות בתחום הניסיון להשפיע על מחירי הדיור בישראל. מדיניות מס נכונה ויעילה אמורה להיות ניטרלית ושקופה ולא להשפיע על כיווני ההשקעה במשק. מחירי הדיור בישראל מושפעים ממשתנים מקרו כלכליים ובעיקר מזמינות המימון ומחיר הכסף, קרי וריבית המשכנתאות. ככל שעומדים לרשות הציבור סכומי השקעה בלתי מוגבלים בריבית אפסית מחירי הדיור יוסיפו לעלות במנותק מניסיונות עקרים של רשות המיסים להשפיע על כיווני ההשקעה במשק."

"ההשפעה המזיקה של צעדים מוצעים אלו תתברר כאשר תשתנה מגמת המחירים כתוצאה מהשינוי ברמות הריבית וכתוצאה מכך יביאו לקיפאון ולהתדרדרות נוספת במחירים", מסביר לוי. "ירידת מחירי הדירות תגרום בוודאות משבר כלכלי קשה בישראל כפי שהיה בשנת 2008 בארצות הברית ובאירופה ולכן מי שקנה דירה בוודאי שלא רוצה שמחירי הדירות ירדו והוא ימצא את עצמו חייב לבנק יותר כסף ממה ששווה הדירה. הבנקים בוודאי שלא רוצים שירדו מחירי הדירות בישראל, מאחר ובתרחיש של ירידת מחירים של 30%, יימחקו רווחי הבנקים לשנים רבות וזאת במקרה הטוב. גם הממשלה שגובה מיליארדי שקלים במיסי רכישה על דירות יוקרה, בוודאי שלא רוצה בירידת מחירים והיחידים שרוצים באמת בירידת המחירים הם מי שלא קנה עדיין דירה".

כתבות מעניינות נוספות:
לציבור המשקיעים: באיזו עיר נמכרה דירת 2.5 חדרים ב-320 אלף שקל?
מנכ"ל רשף נכסים מסמנת שלוש ערים בהן צפויה ירידה במחירי הדירות
בתחתית שוק הנדל"ן: דירות בת"א סביב ה-1,700 שקל לחודש - תמונות קשות
תגובות לכתבה(32):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    הכל פיקציה אין כמעט עסקאות
    מוטי 18/05/2013 19:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשוו לשנה שעברה באתר של רשות המיסים ואתם נופלים. היקף העסקאות ירד במקרה הטוב ב90%.
    סגור
  • 16.
    שיעלו משמעותית את מס הקניה על דירה שניה,
    אריאל 06/05/2013 09:11
    הגב לתגובה זו
    8 0
    ויורידו מע"מ לדירה ראשונה לזוגות צעירים
    סגור
  • לא צריך להגיע לזה כי... תקרא בתגובה
    לא צריך להגיע לזה 06/05/2013 11:43
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אל תדאגו המחירים ירדו - 54 עסקאות באפריל בירושלים אל לכם לחשוש המחירים ירדו בין אם אדון לפיד הטירון ירצה או שלא, תעשו בגוגל חיפוש : "מידע נדלן" תבחרו את התוצאה הראשונה, תעשו סינון סוג נכס: "דירת מגורים" מהות עסקה: "הכל" ישוב: "ירושלים מיום מכירה: "1/4/13" עד יום מכירה: "1/5/13" תקלידו את הקאפצ'ה, ותעשו חפש... נו כמה יצא? נכון 54 דירות, עכשיו תעשו את אותו חיפוש אבל רק על יום אחד באפריל 2012 אני מדגיש רק על יום אחד כן !!!!!! נו כמה יצא? סביב החמישים עסקאות ביום נכון, עכשיו רוצו לקנות דירה כדי שיהיה כתוב לכם על הגב הפראייר האחרון. יום מוצלח מתוקים ומתוקות :)
    סגור
  • לא יאמן, בדקתי בעצמי וזה נכון!
    שרון 06/05/2013 13:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אנשים תפנימו, יש נפילה רצינית! בת"א אפריל מאי 2012 היו יותר מ-150 עסקאות מכירה! השנה רק 34....
    סגור
  • כי אין דירות.
    קובי 07/05/2013 10:17
    הגב לתגובה זו
    0 2
    וגם מה שיש עולה 1 וחצי לדירה של 2 וחצי
    סגור
  • ואם אני לא זוג צעיר אסור לי לחליף דירה?להשאר בדירה קטנה (ל"ת)
    עם ילדים? 06/05/2013 09:41
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • כשקונים דירה ומוכרים אחרת זה לא נחשב דירה שנייה.
    לירן 06/05/2013 10:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש לזה פתרון בחוק המס הישראלי כבר היום.
    סגור
  • 15.
    אחרי ההבטחות מה נשאר מלך חדש יש דירה עיין (ל"ת)
    לפיד לכלא 06/05/2013 00:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 14.
    הטלת מיסים תעודד אנשים לקנות דירות בחול , ברלין למשל. (ל"ת)
    אבי 05/05/2013 23:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • אדון צנעני יקנה דירה בברלין? (ל"ת)
    שאולי 06/05/2013 09:42
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    חיפה
    יואל 05/05/2013 16:21
    הגב לתגובה זו
    0 2
    יש לקבוע סכום פטור ממס שבח עד תיקרה של מיליון ש"ח שבח ריאלי, זאת לכל תא משפחתי או יחיד לכל תקופת חייו ללא קשר למספר הדירות אשר מחזין מאן דהוא,אפשר בעיסקה אחת להרוויח מיליונים ובמספר דירות להרוויח סכומים נמוכים מאוד,מטרת הפטור באה למנוע מיסוי רווח מדירת יחיד כאשר תא משפחתי רוצה להחליף דירת מגורים, היום אפיק דירות למגורים הפכו להיות אפיק השקעה שיש למסות אותו ככל אפיק אחר לרבות את שכר הדירה המתקבל , כך שההשקה תהיה שקולה להשקעה בכל אפיק אחר ללא פטור ממס שבח שניתן לתכנן את המכירות בהתאם לפטורים ולשלם מס נמוך על הכנסה משכ"ד למגורים.
    סגור
  • 12.
    עשו מיליארדים ע"ח העם הפראייר=בועה בפיצוץ בפני הגנבים!! (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים 05/05/2013 16:16
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 11.
    שטייניץ לפיד איזה עוד אפס יש לנתניהו למנות? (ל"ת)
    תום 05/05/2013 15:32
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 10.
    אל תדאגו המחירים ירדו - 54 עסקאות באפריל בירושלים
    חלב שבוצה 05/05/2013 15:23
    הגב לתגובה זו
    26 3
    אל לכם לחשוש המחירים ירדו בין אם אדון לפיד הטירון ירצה או שלא, תעשו בגוגל חיפוש : "מידע נדלן" תבחרו את התוצאה הראשונה, תעשו סינון סוג נכס: "דירת מגורים" מהות עסקה: "הכל" ישוב: "ירושלים מיום מכירה: "1/4/13" עד יום מכירה: "1/5/13" תקלידו את הקאפצ'ה, ותעשו חפש... נו כמה יצא? נכון 54 דירות, עכשיו תעשו את אותו חיפוש אבל רק על יום אחד באפריל 2012 אני מדגיש רק על יום אחד כן !!!!!! נו כמה יצא? סביב החמישים עסקאות ביום נכון, עכשיו רוצו לקנות דירה כדי שיהיה כתוב לכם על הגב הפראייר האחרון. יום מוצלח מתוקים ומתוקות :)
    סגור
  • לוקח זמן עד שהעסקאות מוזנות. אתה טועה ומטעה (ל"ת)
    חגי אקס גב"ש 06/05/2013 09:01
    הגב לתגובה זו
    4 6
    סגור
  • תבלבל את המוח ללקוחות שלך
    בלבולי ביצים 06/05/2013 11:27
    הגב לתגובה זו
    5 0
    גם באפריל 12 היו עיכובים בהזנת עסקאות. תודה בזה השוק מת. ואתה תאכל מהיום קש או חציר או תבן או מספוא. בהצלחה יפיוף :)
    סגור
  • איפה מוצאים את המספרים? (ל"ת)
    doronspi 05/05/2013 18:47
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • בתגובה הראשית יש מדריך מפורט איך למצוא את הנתונים
    עליזה פרידלנדר 06/05/2013 11:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ראה שם ורווה נחת.
    סגור
  • וואלה אתה צודק !
    אייל 05/05/2013 16:52
    הגב לתגובה זו
    8 0
    ביצעתי את החיפוש גם לגבי פ"ת, ראשון וערים נוספות. ממה צניחה במכירות. תודה !
    סגור
  • בהחלט, צניחה בכל הארץ. רק שבעלי חברות הבנייה משלמים.
    עליזה פרידלנדר 06/05/2013 11:31
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כן כן רבותי, אל הנער הזה התפללנו, כמות עסקאות בשפל, והשוק חזר להיות שוק של קונים, מומלץ לכל מי שמתכנן לקנות דירה בחודשים הקרובים לשחוט את המוכרים ב- 15-20% הם יתקפלו פשוט כי אין להם עוד הצעות חוץ מההצעה שלכם. בדקו מה המחיר הממוצע והורידו ממנו את הסך הנ"ל. יש הרבה לחוצים שקנו דירות עם הלוואות בלון ועוד ואלו שלא לחוצים יתרגלו למציאות החדשה של ירידת המחירים בצורה איטית יותר, זה יכאב להם אבל כשהם ימשיכו להתכחש למצב החדש יכאב להם יותר. יום מוצלח וציד מהנה.
    סגור
  • 9.
    כלבים ,תפסיקו לעשות ביזנס על זוגות צעירים . (ל"ת)
    בא 05/05/2013 15:14
    הגב לתגובה זו
    26 0
    סגור
  • 8.
    הכותב הנכבד שכח משהו
    doronspi 05/05/2013 14:54
    הגב לתגובה זו
    20 2
    השתנתה השיטה: דירות למגורים אסור שיהיו אפיק השקעה. דירות הן למגורים. השקעות זה בבורסה.
    סגור
  • 7.
    בועה .......
    אבי 05/05/2013 14:44
    הגב לתגובה זו
    30 2
    אם ימשך כך ( בועה מתנפחת ) דור שלם יעזוב את המדינה , מעניין מי ישמור על המדינה .... מה שנותר זה לקנות כרטיס טיסה . אני כבר מתבייש , מתקשה לפרנס את משפחתי . הגיע הזמן להפיל את הקלפים ........
    סגור
  • כל מילה בסלע (ל"ת)
    כל מילה בסלע 05/05/2013 20:37
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 6.
    קשקשן בקומקום
    שלומי 05/05/2013 14:32
    הגב לתגובה זו
    17 1
    "מדיניות מס נכונה ויעילה אמורה להיות ניטרלית ושקופה ולא להשפיע על כיווני ההשקעה במשק." -במשך 7 שנים כשיש הטיה ברורה באמצעות ריבית אפסית ומקלט מס על דירות להשקעה לא היה למר דורון לוי מה לצייץ על מדיניות מיסוי נייטרלית , עכשיו שהחגיגה נגמרת הוא נזכר לצעוק שכל מה שלא מקפח רוכשי דירה ראשונה הוא "לא מאוזן"? מענין אם וכמה דירות להשקעה יש לו.
    סגור
  • 5.
    עם העדר
    אלעד 05/05/2013 14:18
    הגב לתגובה זו
    20 3
    שהמחירים יצללו אף אחד לא יקנה , עוד יהיו כאן ים דירות ריקות
    סגור
  • 4.
    באפריל היו בסך הכל 54 עסקאות בירושלים
    מיכאל הורנשטיין 05/05/2013 13:45
    הגב לתגובה זו
    34 2
    זאת לעומת למעלה מחמישים עסקאות ביום !!!!!!! באפריל 2012 . אז תמשיכו לנסות לנפח. אין מאיפה לשלם. תהנו מהחורבות שלכם חחחחח
    סגור
  • 3.
    התחממות הכי קטנה בצפון והמחירים מתרסקים
    שרון 05/05/2013 13:33
    הגב לתגובה זו
    27 3
    הפעם זה לא יהיה משחק ילדים כמו לבנון השנייה, כל הכלכלה כאן תיהרס ואז לאנשים לא יהיה כסף לקנות דירות
    סגור
  • אל תתלי תקוות במלחמות..זה לא טוב (ל"ת)
    ק 05/05/2013 14:05
    הגב לתגובה זו
    8 5
    סגור
  • 2.
    שטויות, מחירי הדירות ימשיכו לעלות כי יהודים לא אוהבים