בלתי אפשרי לרכוש דירה: החמרה במצב רוכשי הדירות - מדד משכן צנח במארס

המדד הבוחן את יכולת רכישת דירות ירד ב-2.7%. כלכלני הפועלים: "מחירי הדירות רשמו עלייה חדה של 10.5% בשנה האחרונה"
נדל"ן
מצב רוכשי הדירות הולך ומחמיר - מדד משכן למצב רוכשי הדירות, אשר עוקב אחר מצבם של רוכשי הדירות בישראל, רשם ירידה של 2.7% בחודש מארס לרמה של 129.1 (100=ינואר 1996). הירידה במדד מצביעה על הרעה במצב רוכשי הדירות בישראל בחודש מארס.

מדד מחירי הדירות האחרון שפורסם על ידי הלמ"ס (סקר מחירי דירות בבעלות דיירים) עלה בשיעור גבוה של 1.7%. ב-12 החודשים האחרונים עלו מחירי הדירות בישראל, על פי הסקר, בשיעור נומינלי של 10.5% ובשיעור ריאלי של 8.2%.

כלכלני בנק הפועלים מוסרי כי "מצב רוכשי הדירות הורע החודש בשל המשך מגמת העלייה במחירי הדירות ועלייה קלה בריבית על המשכנתאות."

"מחירי הדירות עלו בסקר האחרון של הלמ"ס בשיעור של 1.7% והשלימו עליית מחירים חדה של 10.5% בשנה האחרונה. באשר לרמת הפעילות בשוק, קצב מכירות הדירות החדשות ממשיך לשמור על רמה גבוהה ויציבה כאשר היצע הדירות החדשות הלא מכורות יורד. הריבית הנמוכה יחסית וההעלאה הצפויה במסים העקיפים תורמות להמשך הביקושים", מוסיפים כלכלני הבנק.

נזכיר כי וועדת הכספים אישרה בשבוע שעבר (ד') את הארכת הארכת הוראת השעה במיסוי מקרקעי שתקל על רוכשי דירה ראשונה . בנוסף, הוראת השעה, תגדיל את מס הרכישה על רוכשי דירה שנייה ומעלה, במטרה להקשות על משקיעים בתחום הנדל"ן ולהגדיל את היצע הדירות למכירה בשוק.

בנוסף, בשבוע שעבר, אמר סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל, בדיון בנושא הדיור בוועדת הכספים כי מאז 2007 עלו מחירי הדירות בכ-70% כולל האינפלציה, ו-50% במונחים ריאליים . לדבריו הבעיה היא במלאי הדירות המצומצם - "לא ניתן להשתמש בריבית באופן נפרד לכל צורך, לו לא היינו מורידים את הריבית ויושבים נמוך, היינו יושבים על שקל מאוד מיוסף והייתה נגרמת פגיעה ביצוא והאבטלה הייתה עולה."

הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט נירה שמיר, אמרה שייתכן ובנק ישראל ייצא בהגבלות נוספות במידה והממשלה לא תפעל להוריד את מחירי הדירות. לדבריה, "לא ייתכן שבנק ישראל יקריב את המשק על מזבח הדיור" .

כתבות מעניינות נוספות:
אבי לוי: "החנויות עשו מהפך, הן מוכרות סחורות זולה יותר - והפדיון עלה מאוד"
לפיד יוותר? אם המע"מ יבוטל - זוג צעיר שירכוש דירה ב-1.5 מיליון שקל יחסוך 327 אלף שקל במשכנתא ובהון העצמי
לציבור המשקיעים: באיזו עיר נמכרה דירת 2.5 חדרים ב-320 אלף שקל?

תגובות לכתבה(25):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    בושה למדינה
    אבי 06/05/2013 16:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט בושה , הגיע הזמן לרדת שוב לרחוב !! אני כבר קבלתי החלטה , לא תורם יותר למדינה , מעדיף לעוף מפה , על החתום מעמד הביניים אשר מעסיק מספר עובדים .... תודה .....
    סגור
  • 18.
    54 עסקאות באפריל בירושלים
    חולב כבשות 05/05/2013 16:49
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אל תדאגו המחירים ירדו - 54 עסקאות באפריל בירושלים אל לכם לחשוש המחירים ירדו בין אם אדון לפיד הטירון ירצה או שלא, תעשו בגוגל חיפוש : "מידע נדלן" תבחרו את התוצאה הראשונה, תעשו סינון סוג נכס: "דירת מגורים" מהות עסקה: "הכל" ישוב: "ירושלים מיום מכירה: "1/4/13" עד יום מכירה: "1/5/13" תקלידו את הקאפצ'ה, ותעשו חפש... נו כמה יצא? נכון 54 דירות, עכשיו תעשו את אותו חיפוש אבל רק על יום אחד באפריל 2012 אני מדגיש רק על יום אחד כן !!!!!! נו כמה יצא? סביב החמישים עסקאות ביום נכון, עכשיו רוצו לקנות דירה כדי שיהיה כתוב לכם על הגב הפראייר האחרון. יום מוצלח מתוקים ומתוקות :)
    סגור
  • בנתניה נתונים דומים. ירידה דרסטית לאומת 2012 :)))) (ל"ת)
    טוביה 06/05/2013 16:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 17.
    מעל שנה דמגוגיה שקר לפראייר=סופר בועה בפיצוץ=סוף בלוף!! (ל"ת)
    פרסום נדלן בלוף 05/05/2013 16:47
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 16.
    עשו מיליארדים ע"ח העם הפראייר= בועה בפיצוץ בפני הגנבים! (ל"ת)
    קבלן.בנק.ממשל=גנבים 05/05/2013 16:45
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 15.
    אתם תהיו אשמים למהפכה שבדרך במקום מגורים דואגים לטיסות (ל"ת)
    ביבי ולפיד אשמים!!!! 05/05/2013 15:38
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 14.
    לא מחאה חייבים מהפכה חברתית (ל"ת)
    ביבי יגרום למהפכה 05/05/2013 15:37
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 13.
    בנט מינה את שר השיכון והמחדל חייבים לשבת בכלא (ל"ת)
    ובנט ושר השיכון שלו 05/05/2013 15:36
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 12.
    שיקרו על הציבור המצביעים חייבים להכנס לכלא (ל"ת)
    לפיד ובנט לכלא!!!!!! 05/05/2013 15:35
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 11.
    סוריה עומדת להכריז מלחמה. נראה מה הנדלן שלכם יהיה שווה (ל"ת)
    שרון 05/05/2013 14:19
    הגב לתגובה זו
    2 6
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    ושוב רבותי , אפשר לקנות דירות
    חיים 05/05/2013 11:04
    הגב לתגובה זו
    6 15
    אנשים רצים לקנות דירות חדשות כדירות ראשונות. קנו ישנות ושפצו לבד. יש דירות בכל הארץ 300-750 אלף שח ישנות, שאפשר לשפץ לבד בעלות של 50 אלף שח גג. ואתם מסודרים. אני עשיתי זאת , כולם יכולים.
    סגור
  • 9.
    תיזדרזו, רוצו, לחטוף, כי מחר יעלה, ושוב יעלה, ותפסידו
    מיקי 05/05/2013 11:03
    הגב לתגובה זו
    6 10
    עם מטומטם
    סגור
  • 8.
    חחחחחחח
    אנונימי 05/05/2013 10:06
    הגב לתגובה זו
    5 0
    hahahahahaha
    סגור
  • 7.
    שימו לב של מי הסקר הזה
    יוסי 05/05/2013 10:02
    הגב לתגובה זו
    16 4
    הסקר הזה נעשה ע'י בעלי דירות. והם רושמים מה שהם רוצים אבל לא מה שהם מקבלים בפועל. חברה בפועל יש ירידת מחירים בעיקר ביד שנייה.
    סגור
  • 6.
    המחאה על הדיור תפרוץ בעוצמות חזקות יותר,
    אנונימי 05/05/2013 09:57
    הגב לתגובה זו
    24 3
    אם לא יורגש שינוי בחודשים הקרובים. על זה נפלה הממשלה הקודמת ועל זה תיפול הנוכחית.
    סגור
  • איה לך אויב אכזר אני אכה אותך חזק חזק
    ישראל 05/05/2013 10:39
    הגב לתגובה זו
    3 4
    תגיד אתה רציני עם עניין המחאה, כל עוד אנשים לא מוכנים לשלם מחיר, אף אחד לא יספור אותם. לשלם מחיר זה להתעמת עם השוטרים אם צריך להיכנס לכלא
    סגור
  • 5.
    לפני שנה הזהרתי אתכם, אני מזהיר שוב
    רוני הקבלן 05/05/2013 09:40
    הגב לתגובה זו
    12 21
    10% משנה שעברה זה כלום לעומת מה שמצפה לקונים השנה. אנחנו כמעט לא בונים ורק מעלים מחירים. זה מטורף, הכל נחטף מיד עם הגיעו לשוק. תזדרזו לקנות דירות כמה שיותר כי מי שיכול היום לגור בדירה בעוד שנה יגור בצריף.
    סגור
  • תיחנק עם הדירות שלך (ל"ת)
    רוני המתווך 05/05/2013 10:25
    הגב לתגובה זו
    15 7
    סגור
  • 4.
    תודה ביבי נמכור נרוויח מליונים תודה ביב י (ל"ת)
    אלי לוזגרט 05/05/2013 09:31
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 3.
    אין צורך לבנות ,פשוט לחוקק חוקים חדשים,לדוגמא:
    אחד העם 05/05/2013 09:27
    הגב לתגובה זו
    16 6
    1.אין אפשרות לרשום מקרקעין על מי שטרם מלאו לו 24. 2.חיוב מס מהשקל הראשון בשיעור של 25% על דירה שלא לצורך מגורים אישיים. 3.משקיע חוץ לא יוכלו לרכוש דירה בישראל עד הודעה חדשה. 4.מס של 10% בשנה על החזקת קרקע לבנייה לקבלנים שמחזיקים בקרקע,ודוחים את הבנייה. והנה לכם ירידה במחירי הדיור ב-40% לפחות. קל ופשוט. אבל מה לעשות שלכול ח"כ יש שני דירות להשקעה,שאם יפסידו חס וחלילה,מה פתאום. לצערי הנהגה מושחתת מזה כ-10 שנים,זה עצוב,הסוף לא יהיה טוב,אם לא יתחילו לתקן את הטעיות עכשיו.
    סגור
  • בהמשך לדבריך
    ישראל 05/05/2013 10:37
    הגב לתגובה זו
    4 2
    כל חבר כנסת צריך להצהיר כמה דירות בבעלותו. כמו כן הוא חייב בשבועה לגבי דירות שבבעלותו אבל רשומים על שם בנים קרובים וכו אני יודע שבהקשר של שבועה יש בזה הרבה מן החסר, אבל עדיין יש בזה הרתעה כלשהיא
    סגור
  • 2.
    מטומטם מי שקונה דירה כיום
    נתן 05/05/2013 09:17
    הגב לתגובה זו
    28 6
    2.4 מיליון שקל על 4 חדרים בקריית אונו, כמה טיפשות
    סגור
  • 1.
    זה זול יותר לא צריך לקנות פה בתים מי שיכול שיעזוב
    בארהב 05/05/2013 08:56
    הגב לתגובה זו
    30 5
    אין מה לחפש פה שלטון מרושע ופסיכי
    סגור
  • סע לשם וספר לכולנו איך נקלטת.....חחחחחחחחחחח (ל"ת)
    ציוני נלהב 05/05/2013 13:21
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • זה ששם קשה לא אומר שכאן נעים לחיות (ל"ת)
    ציוני פחות נלהב 06/05/2013 16:01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור