23:05 סגירה מעוברת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

21:04 הפד': "התחלת צמצום המאזן באוקטובר הקרוב" , המדדים הגיבו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

17:39 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

12:41 פורסייט השלימה בהצלחה פיילוט נוסף בסין - המניה עולה 3.3% >>

10:56 באירופה - הדאקס מטפס 0.6%, הקאק עולה 0.4%

10:55 מניית מנדלסון תשתיות בולטת בעלייה של 3.4% במחזור חריג

10:55 הדולר מטפס 0.2% ונסחר סביב 3.53 שקלים

07:52 עליות באסיה - המדד בהונג קונה עולה 1%

07:51 הדולר נסחר ביציבות מול האירו ברמה של 1.194 דולר לאירו

07:51 הנפט נסחר הבוקר בצמוד לרמה של 50 דולר לחבית

16:20 מניית בית שמש השלימה טיסה של יותר מ-30% בשבוע >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

לפיד יוותר? אם המע"מ יבוטל - זוג צעיר שירכוש דירה ב-1.5 מיליון שקל יחסוך 327 אלף שקל במשכנתא ובהון העצמי

Bizportal ו'טאבו ישיר משכנתאות' ניתחו כיצד יירדו הוצאות המשכנתא עבור 3 דירות במחירים שונים במידה ויבוטל המע"מ - צפו במספרים
 |  84
תקוות הדירה
Share
ביום ד' השבוע בישר אורי אריאל, שר הבינוי והשיכון, כי נשקלים צעדים להקלת מצוקת הדיור על זוגות צעירים בדמות מתן פטור ממע"מ עבור רוכשי דירה ראשונה . כלכלנים ומומחים רבים בענף הבנייה מגלים סקפטיות לגביי צעד זה ולדבריהם יהיה מאוד קשה לאכוף את הפטור ויצטרכו לקבוע קריטריונים ברורים כדי שרק אלו שזקוקים לסיוע ייהנו ממנו. כמו כן, קיים החשש שהתארכות הדיונים בנושא תוביל לאי ודאות בשוק הדירות ולעצירה במכירות .


במידה והפטור ייצא לדרך, כמה באמת נחסוך בעת רכישת דירה? Bizportal ניתח בעזרת טאבו ישיר משכנתאות, מקבוצת קו מנחה כמה יחסוך זוג צעיר שירכוש דירה במיליון שקל, ב-1,250,000 שקל וב-1,465,500 שקל.

דירה במיליון שקל
מחירה של דירת 4 חדרים במיליון שקל, נאמר באשקלון, לאחר הפחתת רכיב המע"מ (17%) יעמוד על 854,701 שקל. כיום כדי לרכוש את הדירה במיליון שקל זוג צעיר יצטרך לגייס 250,000 שקל (75%) וליטול משכנתא בסך 750,000 שקל. עם הפחתת המע"מ, יזדקק הזוג להון עצמי של 213,675 שקל, קרי כ-37 אלף שקל פחות, ולמשכנתא של 641,026 שקל, כלומר 108,974 שקל פחות.

בשני המקרים ייטול הזוג משכנתא ל-25 שנה לפי תמהיל של כ-33%
ריבית פריים
ריבית פריים
הריבית אותה גובה הבנק מלקוחות בעלי סיכון נמוך ביותר וחוסן פיננסי גבוה ביותר, זהו שעור הריבית הנמוך ביותר שגובה הבנק מלקוחותיו.
, 52%-54%
ריבית משתנה
ריבית משתנה
שיטה לחיובי ריבית בהלוואות. בשונה מריבית קבועה לאורך חיי ההלוואה, משתנה הריבית לפי בסיס מוסכם מידי תקופה. כאשר הצפי הוא לירידת הריבית, עדיף לרוכש ההלוואה לקחת אותה בריבית משתנה.
כל חמש שנים ו-13%-15%
ריבית
ריבית
הפיצוי הכספי הניתן על ידי לווה למלווה על
משתנה כל חמש שנים לא צמודה למדד. כיום יחזיר הזוג כל חודש 3,345.79 שקל ובסך הכול יחזיר לאחר 25 שנה 1,257,018 שקל. לאחר הפחתת המע"מ יחזיר הזוג כ-2,877 שקל כל חודש, כ-469 שקל פחות, ובסך הכול יחזיר לאחר 25 שנה 1,070,940 שקל, 186,078 שקל פחות. בסך הכול יחסוך הזוג בהון עצמי ובמשכנתא 222,403 שקל אם יבוטל המע"מ.

דירה ב-1,250,000 שקל
מחירה של דירת 4 חדרים ב-1,250,000שקל, נאמר בבאר יעקב, לאחר הפחתת רכיב המע"מ יעמוד על 1,068,376 שקל. כיום כדי לרכוש את הדירה ב-1,250,000 שקל זוג צעיר יצטרך לגייס 315,500 שקל (75%) וליטול משכנתא בסך 937,500 שקל. עם הפחתת המע"מ, יזדקק הזוג להון עצמי של כ-267,094 שקל, קרי 49,000 שקל פחות, ולמשכנתא של 801,282 שקל, כלומר 136,218 שקל פחות.

בשני המקרים ייטול הזוג משכנתא ל-25 שנה לפי תמהיל של כ-33 ריבית פריים, 48%-51% ריבית משתנה כל חמש שנים ו-16%-19% ריבית משתנה כל חמש שנים לא צמודה למדד. כיום יחזיר הזוג כל חודש 4,221.5 שקל ובסך הכול יחזיר לאחר 25 שנה 1,563,306 שקל. לאחר הפחתת המע"מ יחזיר הזוג כל חודש כ-3,635 שקל, כ-586 שקל פחות ובסך הכול יחזיר לאחר 25 שנה 1,331,172 שקל, 232,134 שקל פחות. בסך הכול יחסוך הזוג בהון עצמי ובמשכנתא 277,540 שקל אם יבוטל המע"מ.

דירה ב-1,462,500 שקל
מחירה של דירת 4 חדרים ב-1,462,500 שקל, נאמר בשכונת אם המושבות בפתח תקווה, לאחר הפחתת רכיב המע"מ יעמוד על 1.25 מיליון שקל. כיום כדי לרכוש את הדירה ב-1,462,500 שקל יצטרך הזוג לגייס
הון עצמי
הון עצמי
שווי נכסי החברה פחות שווי ההיתחיבויות שלה כפי
של 365,625 אלף שקל (75%) וליטול משכנתא בסך 1,096,875 שקל. עם הפחתת המע"מ, יזדקק הזוג להון עצמי של כ-312,500 שקל, קרי 53,125 שקל פחות ולמשכנתא של 937,500 שקל, כלומר 159,375 שקל פחות.בשני המקרים ייטול משכנתא ל-25 שנה לפי תמהיל של כ-33% ריבית פריים, 50%-53% ריבית משתנה כל חמש שנים ו-14%-16% ריבית משתנה כל חמש שנים לא צמודה למדד. כיום יחזיר הזוג כל חודש כ-4,907 שקל ובסך הכול יחזיר לאחר 25 שנה 1,835,609 שקל. לאחר הפחתת המע"מ יחזיר הזוג כל חודש כ-4,222 שקל, כ-685 שקל פחות, ובסך הכול יחזיר לאחר 25 שנה 1,561,591 שקל, 274,019 שקל פחות. בסך הכול יחסוך הזוג בהון עצמי ובמשכנתא 327,144 שקל אם יבוטל המע"מ.

ערן כרמל, מנכ"ל טאבו ישיר משכנתאות, מקבוצת קו מנחה , אומר כי צעד של ביטול המע"מ לרכישת דירה ראשונה הוא מבורך – "זוגות צעירים יוכלו עם ההון העצמי הקיים לרכוש דירה חדשה במקום דירה יד שנייה, אולם עליהם לקחת בחשבון את הפרשי מדדי תשומות הבנייה אשר עלולים להגיע לעשרות אלפי שקלים, אותם יאלצו לגייס כחלק מהון עצמי נוסף.""הפעולה תעודד יותר זוגות צעירים לרכוש דירות מקבלנים, דבר אשר עלול לצמצם את הביקוש לדירות יד שנייה ולפגוע במשפרי הדיור המוכרים את דירתם הישנה ובמצבי קיצון לגרום להורדת מחירים", מוסיף כרמל.

כתבות מעניינות נוספות:
בתחתית שוק הנדל"ן: דירות בת"א סביב ה-1,700 שקל לחודש - תמונות קשות
"פישר מכין את הקרקע להורדת הריבית, פחות חשובה לו בלימת מחירי הדיור"
רחוב ה' באייר בשבע ערים שונות: סמל סטטוס לעשירים, מוקד משיכה לזוגות צעירים ושכונת מצוקה - צפו בתמונות

***האפשרויות שהוצגו בכתבה זו אינן מתאימות לכל פרופיל פיננסי. האמור לעיל אינו תחליף לייעוץ המידע מוצג לידיעה בלבד ואין לראות בו המלצה לתמהיל משכנתא מכל סוג שהוא. כל העושה שימוש באמור לעיל עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

84 תגובות ב-58 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
58 חגי 22/06/2013 19:54 מאז הדיבורים על העזרה לצעירים אני רואה רק עליה בדירות
משגעים את הצעירים אומרים שיעזרו אבל רק מעלים את סכום הדירוץ
57 בנץ 19/05/2013 16:16 יזמות ממשלתית
פעם היו חברות בניה ממשלתיות שמכרו דירות במחירים הגיוניים לזוגות צעירים ולחסרי אמצעים.יתר החברות התיישרו קצת מעל המחירים הממשלתיים.אם הממשלה תקים שתי חברות בניה שימכרו דירות לזוגות צעירים ולחסרי אמצעים במחירי עלות(ללא הפסד) אזי הציבור הרחב שייחשף למחירים לא ישלם מחירים מטורפים.בעיר הפלשתינית החדשה "ווהבי" מוכרים דירה של 280 מ"ר ב100 אלף דולר.מחירי הברזל הבלוקים והמלט הם אותם מחירים.אצלנו כל ההפרש הולך למיסים,לבנקים,עורכי דין,ריווחי יזמים וריווחי קבלנים ואחרים.
56 מענק יאפשר בחירה 22/04/2013 09:46 למה זוג צעיר חייב לקנות דירה חדשה מקבלן??? (ל"ת)
55 נועם 21/04/2013 22:13 מאז שהשר העלה את הרעיון מחירי הדירות כבר ירדו ב 3 אחוז
בכל הארץ. ביטול המע"מ על דירות יד ראשונה יגרור כמובן ירידה בשיעור דומה ( קצת פחות ) במחירי דירות יד שניה ( בדומה לשוק הרכב ). מאז עלה הרעיון מאות דירות נוספות של משקיעים פורסמו ביד 2 ואלפי דירות שכבר פורסמו עודנו למחיר נמוך יותר. השר אולי לא יבטל את המע"מ אבל רק הרעיון הזה כבר מוריד את המחירים בפועל !
54 כבר לא זוג צעיר? 21/04/2013 17:37 מה עם כל אלה שהאמינו והזדקנו כשחיכו שנים לקריסה (ל"ת)
53 העושק העיקרי קבלנים 21/04/2013 16:26 הקבלנים עם רווח גולמי של 20% יכולים כבר עכשיו להוזיל
מה יעזור להוזיל מע"מ ומחירי הדירות ישארו אותו דבר, הקבלנים רק יעלו את הרווח הגולמי שלהם מ-20 ל-35%
52 ב.ל. 21/04/2013 15:24 חוזרים לעיוותי מפאי (ל"ת)
51 רוני 21/04/2013 15:05 לא יקרה וטוב שלא יקרה
המע"מ על הדירות שווה 2-3 מליארד ש"ח בשנה, לא רואה איך הממשלה יכולה לוותר על הכסף הזה. ואם כן הם יעלו מיסים אחרים כדי לגבות אותו. מסקנה - לא עשיו כלום. חוצמזה שהעליה בביקושים בעקבות זאת תעלה את המחיר בחזרה.
50 שקרנים נמאסתם 21/04/2013 12:02 איזה שטויות מפריחים כאן .... המע"מ עולה ל- 18%
כדי "להקל" על הזוגות הצעירים מייקרים עכשיו את מס הרכישה ...
49 ביאליק 21/04/2013 10:47 כל הניתוח התאורטימתיחס לקנית דירה מקבלן...
אבל הקבלנים נלא יטמנו ידם בכיסם אלא בכיסנו הם ימציא עלית תשומות דימיונית וכל ה"הנחה" שוב תיפול בידם. דבר שני בהקטנת רווחי בנקי המשכנתאות יש סיכון מוניטארי . ישה טוב הרגולטור שמהלך קיזוז המע"מ יבוא ע"ח מס ההכנסה של קונה הדירה או בצורה של זיכוי/ניכוי אחרים ולאורך זמן נניח 4 שנים ראשונות כך יראה הדייר הצעיר את כספו חוזר אליו וכך הקבלן לא יחמוס אותו.
48 שאולי 21/04/2013 09:47 ומה ימנע מזוג צעיר לעשות "מכה"?להרויח המע"מ ולמכור את
הדירה.
מירית 22/04/2013 10:51 בגלל זה צריך להוריד מיסים בכלל מקניית דירה
כל העניין הזה - זוג צעיר, יד שניה וכו' זה לא יעזור. על מנת להוריד את מחירי הדירות לכולם יש להוריד מיסים שמנפחים את המחירים סתם. (מע"מ, מס רכישה, מס רכוש, מס שבח, מס השבחה)
ממי 21/04/2013 17:18 החוק ימנע, יהיה אסור למכור, השאלה מה קורה אם מתגרשים
בזמן האיסור
47 אלף מם 21/04/2013 09:45 אם המע"מ יבוטל אני מניח שלא לאיזורי הביקוש ויהיה מוגבל
עד לתיקרה מסוימת.
46 מזרחי 21/04/2013 07:10 שטויות בחיים זה לא יעבור בממשלה (ל"ת)
45 ציון 21/04/2013 06:11 בכדי למנוע קיפוח עדיף לתת מענק לכל הזכאים כחלק מהמשכנתא
ולפי קריטוריונים יוצאי צבא שירות לאומי ולא משרתים יקבע גודל המענק ולא כביטול המעמ ההטבה צריכה להיתבטא לכלל הזכאים ולכלל השוק היינו דירות ישנות וחדשות כאחד
אלף מם 21/04/2013 08:38 תוך יום הביקוש שיווצר יטיס את המחירי למעלה בגובה ההטבה. (ל"ת)
44 vc 20/04/2013 23:50 עוד דרך להסיט את הציבור מהעשירים שממשיכים..
להתעשר על חשבון כלל הציבור
43 ברנדון 20/04/2013 23:07 חסכון משמעותי ביותר! והשאלה אחת! למה חברי הכנסת הכשילו
הצעה דומה בקדנציה הקודמת? השאלה חריפה עוד יותר כלפי חברי הכנסת החרדים האמורים לדאוג למשפחות מרובות הילדים מהמגזר שהצביע עבורם!
42 tאחיתופל 20/04/2013 22:47 הביקוש המוגבר יעלה את המחירים
אם באמת חסרות דירות וביום אחד יורד המע"מ יווצר ביקוש חריג לדירות שינוצל כמובן ע"י הקבלנים לעלות מחירים. אז מי יהנה מביטול המע"מ.
41 אייל 20/04/2013 22:40 עדיין לא הבנתי מה עם מי שקונה דירה יד 2? או שרק
פועלים לטובת הקבלנים??
40 כ 20/04/2013 21:54 פטור ממע"מ רק למי ששירת בצבא ורק כהחזר ממס הכנסה לעבודה (ל"ת)
39 נשוי+2 ללא דירה 20/04/2013 21:40 אם אכן לפיד יעביר חוק כזה אני מתחייב לבחור בו בפעם הבאה (ל"ת)
אלף מם 21/04/2013 08:40 אז איפה השוויון בנטל?חרדי של שירת ולא עובד יהנה מההטבה (ל"ת)
דניאל 18/03/2014 15:23 דוסים
על מה ולמה החרדי יקבל הנחה?!? עוד צריך לממן אותו! תתבייש!
38 אני 20/04/2013 21:00 אך ורק לזוגות צעירים או רווקים מגיל מסויים (נאמר 25)
ומעלה! (שזוהי דירתם הראשונה כמובן) אחרת ירכבו על זה משקיעים שיקנו דירה לילד בן 3 ולנכד בן 5.
זוג צעיר 20/04/2013 21:33 רק לנשואים מה לא ברור? (ל"ת)
אייל 20/04/2013 22:44 למה יש לי רושם שרק כמה זוגות צעירים או אחד מקטר פה ולא
שאר חסרי הדיור? או שהבעל רוצה להראות לאשתו כמה הוא גבר, אם לא במשכורת אז לפחות בטוקבקים.
אייל 20/04/2013 22:42 קודם כול מדובר מעל גיל 18, ובכלל למה רק זוגות נשואים
זכאים להטבות? כול השארף גרושים, רווקים, חד הוריים לא קיימים? שלא לדבר על מבוגרים וקשישים החיים בגפם, או אחיות הגרות יחד ועוד מסכנים שכנראה לא ראויים להטבות כי לא התחתנו ברבנות.
מ1. 23/04/2013 15:52 הרעיון הוא ש"זה מה שהמדינה מעוניינת לקדם/לטפל". (ל"ת)
37 לתת מענק בגובה X שח 20/04/2013 20:27 זוג צעיר חייב לקנות דירה חדשה ע"מ לקבל זיכוי ממע"מ (ל"ת)
36 יאללה תוריד מעמ 20/04/2013 19:52 קונה להשקעה מיד 3 דירות ע"ש הילדים (ל"ת)
זוג צעיר 20/04/2013 21:34 רק נשואים אתה חושב שהמצאתה את העולם חחח (ל"ת)
אטיאס ש"ס 21/04/2013 08:18 רק לותק בנישואים + 3 ילדים ולא עובדים רק לומדים (ל"ת)
35 זוג צעיר בעל דירה 20/04/2013 19:50 לפי דעתנו פיתרון צודק מאוד לזוגות הצעירים
זוגות שלא הצליחו לרכוש עד עכשיו תינתן להם האפשרות . מכיוון שזוהי הוזלה משמעותית צודקת והוגנת .
ציון 21/04/2013 08:59 ההצעה לא צודקת מענק לכלל רוכשי ד ריאשונה חדשה וישנה (ל"ת)
34 אמיר 20/04/2013 19:48 "זוגות צעירים"
קשה לי לשמוע שכל הזמן מדברים רק על זוגות צעירים או על בעלי דירה ראשונה.האם מישהו בגיל 35-40 נחשב לזוג צעיר, האם להם לא קשה לגמור את החודש,האם להם לא קשה לקנות דירה . מה קורה פה.............. האם מי שרוצה לקנות דירה שניה על ידי מכירת הדירה הראשונה צריך לשלם מעמם ו"זוג צעיר" לא היכן עובר הגבול הדק של ההגדרות של זוג צעיר ,זוג מבוגר,למי יש ולמי אין. מחירי הדירות לא קשורים לזוגות צעירים או מבוגרים ,בני 35 או 20. זו בעיה של כולם וכך גם צריך להתייחס אליה ולטפל בה.
איילה 16/06/2013 15:13 זה שברור מאליו לכולכם שבלי עזרה כספית רצינית מההורים
אין בכל מקרה לרוב הצעירים (זוגות או לא) לרכוש דירה - זה מה שמדהים באמת. הרי כמעט אף אחד לא קונה דירה בכספו שלו. למעשה לרוב האנשים אין בכלל כסף לקנות דירה. זה ההורים שמשלמים. לצעירים שהיום קונים דירות כבר לא יהיה שום הון ראשוני כזה לתת לילדים שלהם. כך שהבעיה הרבה יותר חמורה כי העתיד רק יהיה יותר גרוע.
33 לוחם צה"ל 20/04/2013 18:35 לפיד תראה לנו שלא סתם בחרנו בך בטל את המע"מ על דירה ראש (ל"ת)
המשיח לפיד 20/04/2013 19:02 הגיע להושיע את העם רכוב על חמור(עם ישראל) (ל"ת)
32 ישראלי 20/04/2013 18:02 אני ממליץ כדאי שכל מיני מאכרים לא ינצלו את ההטבה הזאת
לטובת רכישה שנייה להשקעה על ידי רישום הנכס על הבן. הרי מומלץ כי ההטבה תלך רק לזוגות נשואים וכך יהיה ניתן להפחית את עשיית הקומבינות. בנוסף הייתי ממליץ לערוך ביקורי פתע של משרד השיכון כדי לוודא שהנכס באמת נמצא אצל מי שזכאי להטבה, ומי שייתפס יאלץ לשלם קנס גבוה שירתיע. במידה ומאכרים ישתמשו בילדיהם לרישום הדירה ושימוש בהנחה הרי המחירים רק ימשיכו לעלות.
אייל 20/04/2013 22:45 אפייני מאד לישראלי אדיוט, עוד לא סגרו על הטבה ואיך ומה
שהכי מדאיג אותו שמישהו אחר לא יקבל. לא נורא אם גם הוא בעצמו לא יקבל, העיקר שהשני לא!
הקווקזי 21/04/2013 01:15 אייל האידיוט היחד זה אתה אתה אחד החזירים שחושב איך להרו
להרוויח מההטבה זה יהיה רק לנשואים כדי שנוכלים כמוך לא ינצלו זאת
המשטרה החשאית 20/04/2013 19:04 איזה מזל שאתה לא בממשלה תשלח גם את המוסד
לבדוק אם הם נישאו ברבנות או בנישואים אזרחיים ואם לא תתלה אותם בכיכר העיר ואם רווק רוצה לקנות דירה ראשונה הוא יחכה להתחתן איתך?
31 זוג צעיר 20/04/2013 17:40 לפיד אם אתה רוצה להיות ראש ממשלה תאשר את ההעצה הזאת
תעזור לקהל הבוחרים שלך שתומך בך שנוכל לקנות דירה
אידיוטים 20/04/2013 18:03 הוא לא יהיה ראש ממשלה ולא מגיע לו .
בטול המעמ לא יקרה וגם לא שווה יצור מחירים שונים לאותה דירה זה לא כלכלה אמיתית
דחלילון 20/04/2013 18:28 אתה מדבר מתוך פחד חחחחח אתה יודע שלפיד יוריד את המעוף"
המע"מ ואיתו ביחד ירד ערך הנדלן שלך חחחחח
לדחליל 20/04/2013 19:05 הוא לא יוריד מעמ על דירה. המעוף ירד בגלל דברים אחרים
והנדלן ירד כי הוא מנופח.... מה הבעיה שלך?
30 קבלן,בנק,ממשל=גנבים 20/04/2013 17:33 העם הפסיק להיות פראייר=בועה בפיצוץ=מחיר הזוי מעל 50%!!! (ל"ת)
29 פרסום נדלן=בלוףשיווק 20/04/2013 17:31 מעל שנה דמגוגיה תקשורתית לפראייר=מחיר הזוי50%=סופרבועה (ל"ת)
28 גיל 20/04/2013 16:58 חלומות בהקיץ
איחרתם את הרכבת ואין סיכוי שהיא תעצור לכם המחירים לא ירדו ואולי יעלו מעט אז לממשלה בדור הבא תחשבו טוב טוב לפני שאתם מעלים את מחירי הדיור ללא ריסון ברור שהמחיר ששולם הוא מתן בעיטה חזקה בישבן של הצעירים החילוניים המוכשרים לעוף מכאן וחבל חבל מאד
27 רן 20/04/2013 16:43 זה לא יעזור. או הפשרת קרקעות או דיור ציבורי
על מה אתם מדברים!? לתת מקדמה של 231 אלף שקל... יש הרבה אנשים שחיים משכר מינימום. איפה הם אמורים לגור? תשחררו קרקעות לצעירים (לא רק לזוגות) שאין להם בית ורוצים להמשיך לחיות בארץ, ולא רק לדאוג לעולים החדשים, או החוזרים, או לכל הפרזיטים שלא עובדים ווחיים על חשבון אחרים!
26 הגדלת היצע = הפתרון 20/04/2013 16:19 הכל ילך לקבלנים וגם פתח לאלף ואחת קומבינות.
כמובן שהציבור לא ירויח. הפתרון היחיד הוא שחרור קרקעות לפרטיים ולא רק לקבלנים והורדת המחיר בכל החתך מדירות יוקרה ועד השיכונים. דיור בר השגה זה שכונות סלאמס וניהול של המסכנים והמשך העושק. לא ייתכן שעלות בניה 200K לדירה והמחיר פי עשר בפועל.
25 ירון 20/04/2013 16:10 נשמע כמו קשקוש אחד גדול , רעיון לא ישים.
מספר לנו אורי אריאל שאת הכסף הוא יקח מביטול מענקי דיור של 100 אלף בפריפרייה, רק שמספיק שאני זוג צעיר שקונה דירה באזור ביקוש ב מיליון שלוש מאות וכבר המדינה מפסידה עלי פי שני וחצי כסף.. (תחשבו כמה המדינה תפסיד אם אני אקנה דירה של מליון וחצי או שני מיליון) מי בדיוק יתן את הדין על הגרעון בתקציב? עזבו שטויות.. לא יקרה בחיים.
כלכלן 20/04/2013 17:20 אל תדאג ירון את המס יכחו ממשקיעים ומשפרי דיור לא
יעזור לכם ההחלטה הזאת תעבור בקרוב כי היא לטובת המדינה אני קורא פה את התגובות המפוחדות של בעלי נכסים להשקעה מחשש שהשווי שלהם יצנח עקב אי ביקוש להשכרת דירות
24 מוטי 20/04/2013 16:00 דירה מפרטי
אדם פרטי שמוכר דירה לא מעניין אותו מעמ או לא מעמ הרי ממילא הוא לא מזדכה על המעמ לכן היוזמה הזו נכונה רק לדירות מקבלן שממילא יעלו המחירים . בקיצור חארטה בארטה
ברנדון 20/04/2013 23:08 החרטה ברטה זה אתה. לא מבין כלום ומקשקש (ל"ת)
נכון אבל זה ישפיע על 20/04/2013 18:05 הדירות . וזה גם לא הוגן כי אותה דירה תימכר במחירים שוני
חחחחחחחח. הקבלנים יעבדו על כולם זה ילך לכיס שלהם
23 א 20/04/2013 15:49 הקבלנים לא יתנו למחר לרדת (ל"ת)
22 פסימי 20/04/2013 15:13 הקבלנים יעלו מחירים מיד. הפתרון-
להפקיד את ההחזר לחשבון הבנק של הרוכשים. אחרת יקרה מה שקרה עם ההטבה לרוכשים דירה ראשונה בפריפריה. הקבלנים משתמשים בזה לתמחור גבוה של הדירה וטענה שקיימת עליה הנחחה כאילו זה מהכיס שלהם
21 א 20/04/2013 14:57 הצעה מבורכת .. ובשביל שהקבלנים לא יעשו קומבינות..
בשביל שהקבלנים לא יעשו קומבינות הדבר צריך להיעשות באמצעות הבנקים. דהיינו, הקבלן מקבל את כל הכסף ומעביר למע"מ כרגיל. ובמקביל המדינה מעבירה לבנק את הסכום ע"פ העסקה. גם זוג צעיר שלא לוקח משכנתא(נדיר אבל קיים..) יצטרך לבצע את התשלום היחסי באמצעות הבנק.
20 כלכלן 20/04/2013 14:52 מהלך מצוין אם לפיד יבצע אותו הוא יפטור את בעית הדיור
ובבחירות הבאות יהיה ראש ממשלה צריך לפטור כול זוג צעיר נשוי שאין בבעלותו דירה ולא הייתה מעולם מתשלום מע"מ אפשר להוסיף כי שתי בני הזוג שירתו בצבא ואת הפטור לתת בצורה שהזוג משלם מחיר רגיל אצל הקבלן ובמשרד השיכון מקבל את החזר המע"מ ישור מהמדינה לאחר שעמד בקריטריונים ככה הקבלן לא יוכל לקזז זאת על המחיר של הדירה ואין הרבה זוג צעירים שלא הייתה להם דירה ככה שההטבה היא לא תפגע בתקציב ומנגד להעלות מיסים על משקיעים ומשפרי דיור
19 חד הורי 20/04/2013 14:45 לא רק זוגות צעירים
ומה עם אותם אבות גרושים שרכשו בעבר דירה ראשונה עם גרושתם אך הותירו את הדירה לאימם של הילדים למגוריהם והם נותרו חסרי דיור??
18 כריש פטיש 20/04/2013 14:43 מחירי הדיור תמיד יהיו במחיר שיא בגלל כל ההמולה בנושא
זוגות צעירים הם לחמנייה החמה להמשך חיזוק עליות במחיר הדירות רק בגלל כל הנושא וההמולה של לחץ זוגות צעירים לקנות בית . היום יש ערנות הרבה יותר משמעותית סביב מחירי הדירות לזוגות צעירים מצד אחד זה טוב ומצד שני צריך הרבה כסף לזוגות צעירים לבית בכדי להגשים את החלום שאליו הם רוצים להגיע . ואני מאחל לכולם בהצלחה כריש פטיש !
17 יוסי 20/04/2013 14:11 רעיון שגוי שיוביל להעלאת מחירים!
בדיוק כמו שביטול המע"ם באילת נכנס לכיס של המוכרים. ובדיוק כמו שהטבת ה100000 בפריפריה גררה העלאת מחירים. עדיף שהמדינה תממן פרוייקט בניה ע"י חברות זרות. (כמו שבנו את מנהרות הכרמל)
16 ירון 20/04/2013 14:02 המעשים מדברים-בנתיים מעלים את המע"מ באחוז נוסף! (ל"ת)
15 אליהו 20/04/2013 13:49 אין ואקום - הקבלנים יעלו דירות בהתאם וירווחו את ההפרש! (ל"ת)
14 רון 20/04/2013 13:37 שחררו קרקעות ותייבאו קבלנים ופועלים סינים
הקבלנים עושקים את הציבור וכל הטבה תלך לכיסם. חייבים להשתחרר מהם, ולייצר עתיד לדור הצעיר.
13 victorfi 20/04/2013 13:24 ינשוף
צעד מטומטם ביותר יעביר כסף מהמדינה לבעלי ההון וזהו המחיר נקבע לפי ביקוש והיצע לא יעזור כלום - צריך ללכת בדרך הקשה לבנות הרבה יותר. חוקי הכלכלה קשיחים
12 מיכל 20/04/2013 13:15 הבנתי שהוחלט לרדת מההחלטה
יהיה קשה למדינה לבדוק את הקבלים
11 מלך הבועה 20/04/2013 13:13 אז מה יקרה....
כמות הרכישות יעלו (הקבלנים יהנו) ואיתם מחירי הדירות המדינה תצטרך לממן??? ותנחשו מי יממן? עוד מיסים ונטל על מעמד הביניים (היפה שבכל פתרון דופקים אותנו)
10 לוין 20/04/2013 13:10 זה יעצור את מחירי הדירות
תחשבו על זה רגע, זוג צעיר יקנה דירה מקבלן במחיר דירה יד 2 המבוגרים שרוצים למכור את דירתם הישנה לאותו זוג צעיר , לא יצליח למכור את הדירה, יתחיל להיות בלחץ ובהתאם לכך יוריד את המחיר. זה יכול להיות התחלה של פיצוץ בועת הנדל"ן כל הכבוד ביזפורטל
9 יוסי 20/04/2013 13:09 ממש לא נכון! ברגע שיבטלו את המע"מ הקבלן יעלה את
המחיר ואז נשלם את אותו סכום. ראה ערך אילת המלונות יקרים והמסעדות יקרות יותר מאשר בת"א. (יהודים....)
8 מנשה 20/04/2013 13:09 יאיר תקדם את זה , מגיע לזוגות הצעירים (ל"ת)
7 מבאס 20/04/2013 13:06 קניתי על הנייר לפני חצי שנה
מה עם כל מי שקנה דירה ראשונה לאחרונה ועדיין רחוק מלהיכנס אליה???
כלכלן 20/04/2013 14:41 אין מה לעשות ההפסד כולו שלך (ל"ת)
6 1 20/04/2013 12:50 באילת אין מע"מ וההפרש הולך לכיס הסוחרים.
ברוב העסקים באילת המחירים לא ירדו בעיקבות ביטול המע"מ. ביטול המע"מ יעזור לקבלנים ולקומבינטורים. רוצים להוריד מחיר? להביא הרבה יותר פועלים סינים ולגרום להורדת שכרם לשליש מאשר כיום (פועל סיני מרוויח היום כ-20000 ש"ח בחודש. בנוסף: לבנות לגובה וכך לחסוך בקרקע.
מלך הבועה 20/04/2013 13:14 מחירי הדירות יעלו והקבלן יהנה ע"ח משלם המיסים! (ל"ת)
5 משה 20/04/2013 12:47 שנה אל תקנו דירות והמחירים יצנחו
חייבים להחרים את שוק הנדל"ן עד שהוא יירגע, רק אז ניתן יהיה לרכוש דירה
אייל 20/04/2013 22:48 קודם נראה שיעשו חרם על מחיר עגבניות, זה היה יותר
דחוף וגם נכשל.
4 ניר 20/04/2013 12:46 צעד פופוליסטי
למה לבטל מעמ מי אמר שזוג צעיר צריך לקנות דירה מקבלן כולם השתגעו והפופוליזם חוגג זוג צעיר צריך הקלות במשכנתא בטחון תעסוקתי ושכר הוגן על עבודה אבל לא מגיעה לו דירה מקבלן
3 יוני 20/04/2013 12:41 בחיים לא יעבור
האוצר לא יוותר על כל כך הרבה כסף, הוא צריך להמשיך לממן התנחלויות במקום
2 נתן 20/04/2013 12:41 הקבלנים התחמנים ייקחו ההטבה לעצמם
יעלו מחירים ואז יורידו באצטלה של העלאת מע"מ, כל עוד לא תהיה הצפת דירות המחירים לא יירדו
1 חיים בסרט 20/04/2013 12:37 במשמרת של ביבי יבוטל המע"מ ? הצחקתם אותי
האיש שבמשמרתו תמיד יש הרעה במצב הכלכלי של האזרח והמדינה , האיש שבמשמרתו הוסיפו מע"מ על מוצר קיום כמו מים ושישלו את מחירו האיש שבמשמרתו הוסיפו מיסים על זכיות , פקדונות והבורסה, האיש שבמשמרתו חותכים את קצבת הילדים במשמרתו יורידו את המעמ על דירה ? אתם חיים בסרט !!! תתעוררו לפני שתגלו שבמקום להוריד מעמ הוסיפו מעמ על ירקות ופירות וממחר גם הם יצאו מהתפריט של ארוחת הערב שלכם.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש