שר השיכון, אריאל: "נבטל את המע"מ על דירה ראשונה לזוגות צעירים"

השר אורי אריאל בראיון ל"ממון": "הפטור ממע"מ לזוגות הצעירים יבוא על חשבון הנחות ופטורים נוספים שיבוטלו, ובראשם מתן הטבות בסך של 100 אלף שקל למי שעובר לפריפריה", שהנהיג השר הקודם, אטיאס
 |  (29)
אורי אריאל, צילום מתוך אתר 'ויקיפדיה'
לאחר שמחירי הדיור נסקו ב-80% תוך 6 שנים אמר שר השיכון הנכנס, אורי אריאל בראיון ל"ממון" כי הוא מתכנן לבטל את 17% אחוזי המע"מ המוטלים על צעירים הרוכשים דירה ראשונה. לעומת זאת המענק המיוחד על מעבר לפריפריה צפוי להתבטל.

שר השיכון, אורי אריאל, שמנהל דיונים מרתוניים עם אגף התקציבים באוצר, מבטיח בראיון שפורסם הבוקר: "נבטל את המע"מ על דירה ראשונה לזוגות צעירים", כאשר הפטור ממע"מ לזוגות הצעירים יבוא על חשבון הנחות ופטורים נוספים שיבוטלו, ובראשם מתן הטבות בסך של 100 אלף שקל למי שעובר לפריפריה", הטבה שהנהיג השר הקודם, אריאל אטיאס.

בנוסף מבטיח השר הנכנס כי גם כי "עד סוף השנה תהיה בלימה במחירי הדירות וב-2014 מחירי הדירות ירדו", כשהוא מצהיר כי בכוונתו להמשיך לעודד מכרזים לקרקע מסובסדת בשיטת 'מחיר למשתכן', ואומר כי הגיע הסכמה עם שר האוצר, לפיד לשינוי הקריטריונים לזכאות לדיור מוזל.

"הכלים שנוסו בממשלה הקודמת נכשלו ולא הביאו לתוצאות אנחנו נתמקד בשיווק קרקעות במקבצים גדולים במעגל השני והשלישי של מרכז הארץ. כבר בקרוב יש מסה גדולה של קרקעות שתצא לשיווק ותתן מענה לזוגות הצעירים - במודיעין, בראש העין, באור עקיבא וגם בקריית גת. גם החרדים יקבלו מענה. אנחנו בוחנים הקמת שכונה חרדית בהר יונה ג' בנצרת עילית".
תגובות לכתבה(29):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    מין הצדק שכל הזכאים יקבלו מענק ממשלתי לרכישת דירה ולא
    ציון 21/04/2013 10:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק רורכשי דירות חדשות צריך להיתחשב בכל רוכשי דירה ריאשונה וכמובן שיהיו קריטוריונים ויוצאי צבא יקבלו מענק גדול יותר משאר הזכאים
    סגור
  • 19.
    ומה קורה עם וגות צעירים שקונים דירה יד 2? חייבים עכשיו
    אייל 18/04/2013 18:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקנות חדשה? או שהמדינה תתן להם מתנה 17%?????
    סגור
  • 18.
    כל טיפש זורק סיסמא לפני שבדק אם זה בכלל מעשי למדו מביבי (ל"ת)
    תום 18/04/2013 10:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    ומה עם זוג צעיר שקונה דירה מיד שניה????
    אילן 18/04/2013 00:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איך בדיוק הם יקבלו את ההטבה כאשר על דירות יד 2 אין מס ערך מוסף???? סוף מעשה במחשבה תחילה!!!!!!!
    סגור
  • אין מעמ על דירת יד2 יא אהבל
    לא כלכלן 23/03/2014 12:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם ה"הנחה" הוא כלי ולא המטרה, לקבלנים יהיה יותר משתלם להוריד 5% מהמחיר (כי ההנחה תינתן על דירות עד מחיר 95% מהממוצע באזור) ולמשקיעים יהיה פחות משתלם להשקיע.
    סגור
  • גם לפני כן ההטבה של 100,000 נתנה רק למי שקונה מקבלן (ל"ת)
    אילת 18/04/2013 12:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    די עם העצות צאו לרחובות מעמד הביניים קורס (ל"ת)
    כוסות רוח למת 18/04/2013 00:12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 15.
    מספיק עם הבדיות ... מי יממן 3 מיליארד שקל (ל"ת)
    סיפורי פוגי לילדים 17/04/2013 22:57
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 14.
    תתחילו כבר לבנות דירות 3 חדרים !!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    משה 17/04/2013 21:38
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 13.
    שוב מתנחמדים ומעמיקים את הבור מאיפה התקציב הנוסף (ל"ת)
    לימון סחוט ןפראייר 17/04/2013 21:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    חייבים גם לתת החזר גם למי שקנה ב3 השנים האחרונות
    אפי 17/04/2013 15:39
    הגב לתגובה זו
    0 5
    במחירים המטורפים האלה .אני עכשיו קולט ששלמתי חצי מיליון מע''מ .חייבים להחזיר למי שהחזיק תמדינה במצב הכלכלי הקשה
    סגור
  • תן חיוך אכלת אותה חחחחח (ל"ת)
    דודו 17/04/2013 19:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אם קנית דירה בקרוב ל3 מיליון שקל כנראה שמצבך טוב..
    יזהר 17/04/2013 18:02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    והמדינה לא צריכה לעזור לך
    סגור
  • 11.
    מילים כמו חול ואין מה לאכול
    M.R.I 17/04/2013 14:38
    הגב לתגובה זו
    6 1
    בו נראה אם יהיה לך אומץ לבצע צעד כזה...
    סגור
  • 10.
    אז זוג מבוגר כן ישלם מע"מ על דירתו הראשונה? (ל"ת)
    אין הגיון יש שליפות 17/04/2013 14:31
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • כן ישלם כמו גדול חחחחח (ל"ת)
    דודו 17/04/2013 19:51
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 9.
    כול הכבוד על המהלך,מהלך מבורך,מחכים בקוצר רוח:) (ל"ת)
    זוג צעיר 17/04/2013 14:12
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 8.
    חכמי חלם. יורים באויר ללא תכלית. (ל"ת)
    מינה 17/04/2013 14:05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 7.
    זה רק יעלה את המחירים הקומבינות מהורדת המס יחגגו. (ל"ת)
    חיים 17/04/2013 14:03
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • אין שום בעיה לקבוע רף מקסימום להטבה של מע"מ על דירה
    לירן 18/04/2013 00:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במחיר של עד 1400000 ובנוסף אך ורק זכאות לדירה ראשונה של בני הזוג! אתם ממש נטפלים לטפל.
    סגור
  • 6.
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    ש.א 17/04/2013 14:01
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 5.
    את זה אני רוצה לראות - המדינה מוותרת על 180000 שח לדירה
    המשיח 17/04/2013 13:57
    הגב לתגובה זו
    2 1
    דירה של מליון חדשה מקבלן בלבד....מה עם יד שניה? כבר יש פער לא הגיוני
    סגור
  • 4.
    ומה על רווקים ,למה חייבים להתחתן ולהביא ילדים
    אנונימי 17/04/2013 13:53
    הגב לתגובה זו
    10 3
    כדי לקבל פטור ממע"מ. הכלל צריך לחול על כולם זוגות צעירים זקנים ורווקים-דירה ראשונה פטורה ממע"מ.
    סגור
  • 3.
    בעלי הון קונים דירות כמו גרעינים 3-4 דירות בבנין ללא
    א.מ 17/04/2013 13:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צורך לדווח לרשויות המס וללא תשלום מס.
    סגור
  • 2.
    רק זוגות צעירים חיים כאן?תורידו לעזאזל את מחירי הדירות
    א.מ 17/04/2013 13:45
    הגב לתגובה זו
    13 2
    בשוק בכללותם.מה זה אחוז מע"מ?10 אלף ש"ח?
    סגור
  • כל זוג שלא קנה דירה מעולם! הרוב המוחלט הם זוגות צעירים.
    לירן 18/04/2013 00:08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    וכן זוגות צעירים מאוד חשובים לכלכלה ולעתיד מדינת ישראל.
    סגור
  • הכוונה ל 170 אלף ש"ח מתוך מיליון. (ל"ת)
    ישראל 17/04/2013 14:49
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • בנוסף למליון
    אילת 18/04/2013 12:34
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מליון חלקי 1.17 נותן את הסכום לפני מע"מ כך שהמע"מ של מליון ש"ח שהם כוללים את המע"מ בתוכם הוא 145300 ש"ח
    סגור
  • 1.
    יופי גבר . (ל"ת)
    בא 17/04/2013 13:29
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור