חנן מור: "לפי ראש הממשלה אין בכלל בעיית נדל"ן; אם יאפשרו לי בקלות אוכל לבנות במרכז דירות ב-800 אלף שקל"

איש הנדל"ן בשיחה עם Bizportal: "אם לא ייפסקו שערוריות המין ולא יפוצצו את הריקבון, נראה שוב את הציבור יוצא לרחובות"
 |  (24)
חנן מור, צילום: יח"צ
ביום שלישי האחרון, הבטיח הראל לוקר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה , שהממשלה מתכננת לרדד את הבירוקרטיה בשוק הדיור, שישוחררו קרקעות לעשרות אלפי יחידות דיור ושתחום ההתחדשות העירונית יטופל באמצעות מסלול תכנוני מהיר בדומה לפעילות ועדות הדיור הלאומיות (וד"לים). לוקר אמר עוד כי התקופה הנוכחית אינה נכונה להצטרפות לשוק הדיור.

ברקע לדברים אלו, Bizportal שוחח עם איש הנדל"ן חנן מור, בעלי החברה אשר נושאת את שמו, כדי להבין את הפער בין דבריו של לוקר לבין המצב בשטח:

"אנחנו רואים כאן מצוקה מאוד משמעותית שאפילו התחדדה – מצד אחד עומד מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אשר מייצג את דבריו של ראש הממשלה, ואומר שאין כל בעיה, ומצד שני אנחנו רואים מצוקה בלתי הגיונית בכל המגזרים – רוכשי ושוכרי הדירות, היעדר תמיכה בשכבות החלשות", אומר מור בפתח דבריו.

לדברי מור, אורי אריאל, שר הבינוי והשיכון החדש מדבר בצורה מהוססת וללא שום הבנה של עומק הבעיה כיום. "במבנה הארגוני הנוכחי הממשלה לא תוכל לטפל בבעיית הנדל"ן בישראל. לא משנה מה יאמר שר הבינוי והשיכון, בפועל אין לו כל סמכות בחוק בנושאי הנדל"ן, כל הסמכויות נמצאות בידי מנהל התכנון ומשרד האוצר."

"מצד שני, יש גם אנשים שבהחלט מסמנים ניצנים של אביב בתחום התכנון - אין ספק שלבינת שוורץ, ראש מינהל התכנון במשרד הפנים, יש רעיונות מצוינים וגם לבנצי ליברמן, מנהל מינהל מקרקעי ישראל, יש חזון בתפקידו החדש כמנהל מנהל קרקעי ישראל, הבעיה היא שלא משנה מה הם יציגו, הממשלה תחנוק אותם ולא תאפשר להם למצוא פתרון."

צעירים רבים שוקלים להעתיק את מקום מגוריהם לחו"ל
"צר לי לשמוע זאת, מדינת ישראל חשובה לנו, אני אומר לצעירים שיתאגדו חברתית להשגת דיור בר השגה בכל עיר, לפעול בשיתוף עם המגזר המוניציפאלי ולהיות כוח משותף ולבקש קרקעות חומות להקצאה, להוביל יזמית. צעירים יכולים להתאגד ולגשת למנהל מקרקעי ישראל, בדיוק כפי שהחרדים דואגים לעצמם."

בנצי ליברמן רוצה להעביר את הצעירים לקריית גת, שם לדבריו יוכלו לקנות דירת 4 חדרים בפחות ממיליון שקל, נראה לך ששם הפתרון?
"צעירים לא בקלות יעזבו את סביבת המשפחה והחברה במרכז ויעברו לקריית גת, הם רוצים לגור במקום שירגישו בו בנוח ומתחילים לראות את התנועה חזרה לתוך הערים. ניתן בקלות להקים דירות של 800 אלף שקל, זה יקרה רק אם יפסיקו לבנות דירות 4 חדרים של 120 מ"ר ויקימו דירות 80 מ"ר במקומן, אם יאפשרו לי לדוגמה להכפיל את זכויות הבנייה מ-40 דירות ל-80 בנס ציונה ולהקטין את הדירות אוכל להגיע ליעד. העתיד טמון במתן הקצאות לראשי הערים, להקים קהילות של זוגות צעירים שיובילו ליזמות חדשה של פינוי בינוי במרכזי הערים."

אבל ועדות התכנון ימצאו את הדרך לעכב ולשים מקלות בגלגלים לתוכניות ההתחדשות העירונית
"צריך את כל הוועדות המחוזיות להכפיף לראש המנהל ולאפשר לראש ועדת התכנון לפטר אנשים ולגייס עובדים טובים במקומם. חייבים לפרק את מבנה הוועדות הקיים ולתת לכל ראש חטיבה סמכות לפטר ולקצוב 2-3 קדנציות בלבד לתפקיד כאשר אחריהן יוחלט אם העובד ימשיך לתפקיד הבא או ילך הביתה בהתאם לביצועיו. המגזר הציבורי צריך להפסיק לשרת את עצמם."

ולדעתך הממשלה החדשה באמת תוביל לשינוי?
"העשור הקרוב הוא עשור חברתי גם בארץ וגם בעולם, כדאי מאוד שהמדינאים ישכילו להבין זאת. אם הפוליטיקאים לא יצליחו ליישם שינוי במגזר הציבורי, אם לא ייפסקו שערוריות המין, כפי שראינו במשרד התחבורה ושמתרחשות גם במשרדים אחרים, אך לא מספרים לנו עליהן, ואם לא יפוצצו את הריקבון, נראה יציאה נוספת לרחובות. אני מאמין שהממשלה החדשה מייצגת פוליטיקה חדשה, מאמין שנצליח לא להגיע למחאה. לפיד מנסה, אני לא מאמין שרפשר להגיע לאוצר ולבצע שינוי בטווח הקצר, הוא יקרה תוך קדנציה או שתיים. אני מרוצה מהשמירה על השקיפות ויצירת פוליטיקה חדשה."

כתבות מעניינות נוספות:
מחירי "ישראל השנייה": באיזו עיר נמכרה דירת 4 חדרים ב-390 אלף שקל?
היכן נמכרו דירות 4 חד' בפחות ממיליון שקל הכי קרוב לת"א? תמונת מצב קשה
תגובות לכתבה(24):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    קריית גת בפחות ממיליון- עושים לנו טובה
    ארץ אוכלת יושביה 15/04/2013 14:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם מבינים?? פחות ממיליון שח זה כבר גרושים. קריית גת המרוחקת שווה לא יותר מ500 אלף שח. המטומטמים האלה חושבים שאנשים יעזבו עבודה משפחה וחברים בשביל להשתעבד במיליון שח בחור הזה קריית גת??? במחיר הזה כבר מוצאים דירה יד שנייה בגוש דן
    סגור
  • 16.
    הפתרון: הפשרת קרקעות מהירה והוזלה שלהן (ל"ת)
    מאיר 15/04/2013 10:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    מבצעי פסח אצל חנן מור
    אלי 14/04/2013 16:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    1,850,000 ש"ח לדירת 5 חדרים קטנה (יענו 4 חד') בנס ציונה (ק1). אותה דירה לפני מס' חודשים 1,750,000 ש"ח... פשוט שוד לאור יום. חנן מור מדבר על בירוקרטיה ושערוויות מין, במגזר הציבורי, מה לגבי חזירות קפיטלסטית לא מרוסנת???
    סגור
  • הקבלנים העלו את מחירי הדירות והקטינו אותן
    הגרידיות חוגגת 15/04/2013 14:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דירות 3 חדרים נמכרות כ-4 חדרים. 4 חדרים נמכרות כ-5 חדרים.
    סגור
  • 14.
    הפיתרון לבעית הדיור
    גיל 12/04/2013 19:37
    הגב לתגובה זו
    4 3
    תנו לרמי לוי זכיונות לבנית דירות ותראו שהוא ימכור דירות בשקל
    סגור
  • 13.
    נכון אין מצוקת דיור. אבל
    זובי 12/04/2013 01:53
    הגב לתגובה זו
    12 1
    אבל יש ציבור שלם של קריזיונרים שרק מחכים להתחלה של מחאה, הפעם ניקח בכוח ובאלימות את מה שנשדד מאיתנו, לא יעזרו ועדות ובירבורים, הממשלה כאילו מתכננת תיכנוניי תיכנונים ואנחנו נטחנים עד דק. מבטיח לכם שהפעם לא יהיו רחמים ולא יעזור כלום, לא משטרה, לא שב"כ וגם לא הצבא. נשרוף את הכל ונפשוט עורם של הגנבים.
    סגור
  • 12.
    חכם גדול !!
    א 11/04/2013 22:58
    הגב לתגובה זו
    8 1
    כדאי לך לבנות 50 מר ולמכור ב 750000 שח
    סגור
  • 11.
    בניה במחיר סביר
    חנוך 11/04/2013 18:15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מר חנן מור מה בדיוק עשה במשך 4 שנים ראש הממשלה אתה מדבר על לרדד את הבירוקרטיה מי עצר אותו לי יש את הרושם שאתם אוהבים את הבירוקרטיה וכאשר אני קורא שהועדה העליונה לתכנון ובניה לאחר 10 שנים0 אישרה בניה על מתחם אני תמה מדוע היה צריך לקחת 10 שנים אבל אני רוצה לנגוע בנקודה שיכולה להוסיף אלפי דירות ללא כל השקעה של המדינה ברוב הערים במרכז קיימות שכונות ישנות משנות ה50/60 רובם יושבות על שטחים גדולים ביחס לכמות הדירות מדוע לא לבצע פינוי בינוי ראה דוגמא בקריית אונו שכונת שאול המלך הישנה שהיו בשטח כ170 דירות אושרו לקבלן לבנות לגובה הדיירים פוצו בכבוד היזם בנה כ500 דירות כולם מרוצים התשתיות חדשות לא מצריכות הוצאות תכופות הקבלן מרוצה והנה איך אפשר לפתור בעיה השאלה מדוע לא פועלים ואת זה אני שואל את ראש הממשלה המצהיר ללא הפסק על האפשרויות לבניה במחירים סבירים אז מדוע זה לא קורה ???????
    סגור
  • 10.
    למה שיהיו לו בעיות יש לו וילות בקסריה ירושלים אפס מושחת (ל"ת)
    תום 11/04/2013 17:59
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 9.
    עוד קבלן שרוצה להתעשר על חשבוננו. (ל"ת)
    מני 11/04/2013 17:35
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    הבעיה הקשה מכל ש חלק מ ראשי ערים דורשים מעשר מהקבלנים (ל"ת)
    יודע הכל 11/04/2013 16:42
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 7.
    תגידו...יש חדש תחת השמש?!? (ל"ת)
    איציק ר 11/04/2013 16:17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 6.
    גם לפי הכתב לירן סהר כבר 3 שנים אין בעיית נדלן והמחירים (ל"ת)
    אוטוטו יורדים... 11/04/2013 16:03
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 5.
    ביבי מנותק מהעם ומחיר הדירות !!!
    יעקב 11/04/2013 16:02
    הגב לתגובה זו
    13 2
    באזור השרון לא ניתן להשיג דירה פחות מ - 1.75 מליון איפו מר ביבי יש דירות ממחי זה !!!! אולי לפיד יציל אותנו מתעלולי ביבי - ויחלף את ראש בת היענה הזה !!
    סגור
  • 4.
    צודק ב 100%
    אבי 11/04/2013 15:54
    הגב לתגובה זו
    5 10
    אפשר גם להגיע ל 600000 , הצעירים של היום רוצים דירות של 4 חדרים 90-100 מ"ר. אני התחלתי ב 3 חדרים 70 מ"ר , החזרי המשכנתא היו ריאליים כי לא קפצנו מעל ל פופיק , חסכנו ושידרגנו
    סגור
  • אתה ממי מי כמוך אחלה גבר אבי חסכת ושידרגת לא העלמת מס? (ל"ת)
    אנונימי 11/04/2013 16:09
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • אתה טמבל
    אבי 11/04/2013 17:35
    הגב לתגובה זו
    3 6
    לפי התגובה ברור לי שאתה מתוסכל, אני שכיר אשתי שכירה , התחלנו עם בית של 70 מטר ואוטו בן 14 , היום אנחנו גרים בבית 165 מטר בישוב יוקרתי בשרון , 3 ילדים , בלי מינוס, לא קיבלנו שקל מההורים , ובהרבה זיעה הגענו לאן שהגענו. נ ב אנחנו עדיין שכירים לא מעלימי מס ותורמים לקהילה
    סגור
  • בעבודת כפיים
    אבי 11/04/2013 17:17
    הגב לתגובה זו
    6 1
    חבל על הסקפטיות מר אנונימי, אני שכיר שהחל דרכו עם בית 70 מטר , עבדנו ועדיין עובדים קשה (49 ) לא קיבלנו שקל מההורים , לא נסענו לחו"ל שנים, היה לנו דייהטסו בת 14, היום ברוך השם בית 165 מ"ר , כל שנה חו"ל עם 3 ילדים , והכל מעבודה , ועבודה ועבודה.
    סגור
  • 3.
    חוף התכלת 2200 דונם מתוכננים עומדים ומעלים אבק (ל"ת)
    הרצליה 11/04/2013 15:53
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    שערוריות המין? למה הכוונה? (ל"ת)
    ציקי האדום 11/04/2013 15:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • הכוונה היא
    אבי 11/04/2013 15:55
    הגב לתגובה זו
    6 1
    שמנהלים שמקבלים ממך וממני משכורת מתעסקים בזמן העבודה בעבודות כחולות ובוגדניות
    סגור
  • אתה יכול להיות קצת יותר ספציפי? (ל"ת)
    ציקי האדום 11/04/2013 16:25
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • תקרא באתרי האינטרנט
    אבי 11/04/2013 17:13
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אתמול התפרסם שאיזה מנהל בכיר במרד התחבטרה נדמה לי נהג במהירות מופרזת על עובדת שלו +אורגיות+ישמרני אלוהים....
    סגור
  • 1.
    עושים מיליארדים ע"ח העם הפראייר=בועה בפיצוץ בפני הגנבים (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים 11/04/2013 15:40
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור