"פישר מכין את הקרקע להורדת ריבית, פחות חשובה לו בלימת מחירי הדיור"

כך אומר מנהל מחקר מחברת פיוניר: "בנק ישראל מנסה להעביר את תפוח האדמה הלוהט של שוק הדיור לידי הממשלה"
 |  (21)
סטנלי פישר
"בהצעותיו השונות להטיל מסים על שוק הדיור מעביר נגיד , סטנלי פישר, מסר ברור לפיו מדיניות הריבית היא לא הכלי שבאמצעותו יש לבלום את מחירי הדירות", כך אומר שמואל בן אריה, מנהל מחקר שוק מקומי בחברת פיוניר תכנון פיננסי, בעקבות הפרסומים האחרונים על הצעות בנק ישראל כי הממשלה תטיל מסים שונים בשוק הדיור על מנת להילחם במחירים הגואים.

לדבריו, המשמעות היא, שלא צפויה העלאת בטווח הנראה לעין, וייתכן שבנק ישראל אף מכשיר את הקרקע להורדת ריבית בהמשך השנה. "בהצעות להטיל מסים על שוק הנדל"ן מאותת פישר, כי זהו תפקידה של ממשלת ישראל לבלום את עליית המחירים, באמצעות המדיניות הפיסקאלית, ולא תפקידו של בנק ישראל, באמצעות המדיניות המוניטרית. בנק ישראל מנסה להעביר את תפוח האדמה הלוהט לידי הממשלה".

בן אריה מציין עוד, כי "בחודשים האחרונים עומדת מול בנק ישראל דילמה קשה מאוד בכל החלטת ריבית: אם יעלה את הריבית, הדבר עשוי לסייע לצנן מעט את שוק המשכנתאות, אבל במחיר התחזקות נוספת של השקל מול המטבעות הזרים, דבר שיפגע קשות במשק הישראלי וביצואנים, שגם כך סובלים מהתחזקות השקל. מצד שני, אם יוריד את הריבית על מנת לסייע למשק, הוא עלול להביא להוזלת ריבית המשכנתאות, מה שישפוך עוד שמן על מדורת מחירי הדיור.

"פרוטוקול דיוני בנק ישראל מצביע על כך שאם לפישר היתה בכלל דילמה, הרי שהיא הוכרעה: פישר ינקוט מדיניות ריבית שתשמור על המשק הישראלי, וישאיר את ההתמודדות עם מחירי הדיור לממשלה".
תגובות לכתבה(21):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    המלחמה בדירות להשקעה כבר גרמה לקפיצת מחירי שכירות
    ישראלי 10/04/2013 19:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קל לטעון נגד דירות להשקעה, בפועל, כשהמדינה התחילה להלחם בדירות להשקעה היא גרמה לעלית שכר הדירה ופגעה בצעירים מהמחאה החברתית
    סגור
  • 17.
    אין שם
    בועה 09/04/2013 12:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנוסף זוגות רבים לקחו הלוואה לכל מטרה בעידוד הממשלה והבנקים במחיר מופרז !! ועוד על דירה עיקרית ... דבר שאסור ברוב מדינה באירופה . וכמובן שהקבלן לא ממהר לבנות ומוציא דירות טיפה טיפה בכדי לשמור על המחיר . יש מה להעשות .....
    סגור
  • 16.
    עשו מיליארדים ע"ח העם הפראייר=בועה בפיצוץ בפני הגנבים!! (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים 08/04/2013 19:13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 15.
    מסכים אם כל מילה פיישר בורח מאשמה ומפיל הכל על הממשלה
    דניאל 08/04/2013 13:25
    הגב לתגובה זו
    6 3
    פיישר בורח מאשמה ומפיל הכל על הממשלה
    סגור
  • 14.
    הריבית של פישר
    man39 08/04/2013 11:52
    הגב לתגובה זו
    7 1
    היום פורסם שפישר רוצה להעלות מס על שכירות ל 25%. זה יפגע בצורה קשה בחלשים שגרים בשכירות שכן בעלי הדירות יגלגלו את זה עליהם. אבל הוא רוצה להציל את המצב ..אז במי לפגוע בחלשים...להם אין הגנה.
    סגור
  • 13.
    אם ימנעו השקעה בנדלן הכסף יברח לחו"ל
    שלוימלה 08/04/2013 11:45
    הגב לתגובה זו
    10 3
    הסיבה העיקרית להשקעות בנדלן הוא מפני שהשקעות פיננסיות בארץ מפסידות כסף לאורך שנים. בנק ישראל והממשלה הן הסיבה לכך. השקעות בנדלן הן המפלט האחרון של משקיעים סולידיים שיש להם שני מליון שקלים כסף פנוי ללא שימוש עתידי מיידי. אם יסתמו למשקיעים הקטנים הללו גם את אפיק ההשקעות בנדלן בארץ הם יתחילו להשקיע בחו"ל. הם ידאגו להעלמת ההעברות ולהעלמת ההכנסות מהשקעות בחו"ל ותקום תעשיה שלמה של מתווכי כספים שיעזרו להם בכך. הממשלה ובנק ישראל בונה על כך שאנשים בארץ הם טיפשים וישרים עד כדי כך שהם יסכימו לשחיקת החסכונות שלהם כפי שנעשה בשנים האחרונות. אז צפויה להם הפתעה, אנחנו לא מטומטמים ולא ישרים כאשר הממשלה ומוסדות הכספים בארץ גונבים מכספי החסכונות שלנו.
    סגור
  • אז מה?!?!?!?
    אז מה?!?! 11/04/2013 11:40
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה המדינה רואה מהכסף הזה? אם זה בארץ ואין על זה מיסוי, המדינה לא רואה את הכסף, אם הכסף יברח לחו"ל, ויצליחו להסתיר את זה מהמדינה, המדינה עדיין לא תראה את הכסף, ככה או ככה היחיד שמרוויח מזה, הוא זה שיש לו כסף, שבמקום להשקיע אותו בבורסה ולשלם מס על הרווחים, משקיע בנדל"ן ולא משלם. ואם הכסף ילך לחו"ל, שם לא תשלם מיסים למדינה שזה הולך אליה? תשלם גם תשלם, אז למה לא לשלם למדינה שנתנה לך להרוויח את אותם שני מיליון ש"ח חוץ מזה, תשלח את הכסף לחו"ל, לפני כן, תצטרך למכור את הדירה? אתה ועוד כמה כמוך, גם תשלם מיסים על אותה מכירה וגם תוריד את מחירי הדירות, כי יהיה לחץ של מוכרים על השוק, ככה או ככה נרוויח, קח ת'כסף שלך ולך!
    סגור
  • 12.
    שוקל לעזוב את המדינה
    אין שם 08/04/2013 11:31
    הגב לתגובה זו
    7 1
    תודה לכם....... הצחלתם להרוס את המדינה , נותר רק דבר אחד לעזוב את המדינה . דיור ? מזון ? לימודים ? חוגים ? לאן המדינה תוביל אותנו ? יום השואה , יום עצמאות בפתח , אין מה לחגוג .......
    סגור
  • סע לשלום, את המפתחות של הדירה תשאיר ליד הדלת (ל"ת)
    אז מה?!?! 11/04/2013 11:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    מחירי הדיור גם לא היו באחריות בנק מרכזי באף מדינה
    שמוליק 08/04/2013 11:09
    הגב לתגובה זו
    7 7
    ריבית כן, אבל מחירי נדל''ן זה עיניין של הממשלה בלבד. אולי מבחינה מחקרית ותחזיות זה נוגע לנגיד אבל ממש בעקיפין. הריבית בכלל לא כלי שנועד להשפיע למחירי הדיור, יש לו תפקיד אחד בלבד - לאזן אינפלציה.
    סגור
  • טען עוד
  • עליית מחירי דירות = אינפלציה
    שי 08/04/2013 17:08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    והעובדה שמחירי הדירות לא נכללים במדד המחירים לצרכן היא אנומליה.
    סגור
  • 10.
    מתי הוא עוזב?? די עשה כסף עכשיו תנוח.. (ל"ת)
    מתווך 08/04/2013 11:07
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 9.
    מס על דירה שניה ושלישית קל ליישם
    אם רוצים - יש דרך 08/04/2013 11:06
    הגב לתגובה זו
    6 4
    אנשים רוצים שהמדינה תכיר בדירות כרכוש שלהם.
    סגור
  • 8.
    אם היתה ריבית גבוהה על הפקדונות לא היו קונים דירות (ל"ת)
    שלי 08/04/2013 10:57
    הגב לתגובה זו
    12 4
    סגור
  • 7.
    אם הריבית תרד יקחו יותר משכנתאות ויקנו דירות (ל"ת)
    גל 08/04/2013 10:53
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 6.
    פישר גרם למחדל הנדל"ן ע"י הריבית הנמוכה (ל"ת)
    צריך להעלות הריבית 08/04/2013 10:47
    הגב לתגובה זו
    8 8
    סגור
  • 5.
    ועדה מחוזית, ועדה מקומית והעדה קרועה...
    כותב 08/04/2013 10:45
    הגב לתגובה זו
    12 0
    לקבל אישורי בנייה לוקח 10 שנים בממוצע.
    סגור
  • 4.
    קבלנים מסין זה תמריץ לקבלנים לבנות
    שלום 08/04/2013 10:40
    הגב לתגובה זו
    9 4
    כולל סינים וסודנים יש בשפע
    סגור
  • 3.
    הממשלה חייבת להכניס מיד מס רכוש אגרסיבי על דירה
    משקיע 08/04/2013 10:36
    הגב לתגובה זו
    8 12
    שניה להשקעה
    סגור
  • 2.
    צודק תפקיד הממשלה לטפל בדיור ולא בנק ישראל
    ליאור 08/04/2013 10:22
    הגב לתגובה זו
    14 0
    צריך להביא פועלים נוספים, להפשיר קרקעות, להוסיף תקנים לבודקי תוכניות וכו' זו הדרך היחידה.
    סגור
  • 1.
    בקיצור השמרנות הביאה אותנו לאבסורד שמה שלא יעשה יהיה רע (ל"ת)
    GG 08/04/2013 10:11
    הגב לתגובה זו
    2 6
    סגור