"זוג צעיר שמרוויח 20 אלף שקלים אינו מסוגל לרכוש דירה בישראל, המפתח הוא אצל הממשלה - שפשוט לא מוותרת"

כך אמר ל-Bizportal יו"ר ארגון הקבלנים ת"א בת-ים שמתייחס ליכולת הבניה של הקבלנים, ולאינטרס של הממשלה. ומה יקרה למחירים?
 |  (39)
נדל"ן
סוגיית מחירי הדירות אינה יורדת מהכותרות, במיוחד לאחר סערת גב' כהן מחדרה אשר הובילה לגל ביקורת כלפי שר האוצר הטרי יאיר לפיד. אבנר לוי, יו"ר ארגון הקבלנים תל אביב-יפו-בת ים, הרחיב בשיחה עם Bizportal על הסוגייה הכואבת.

אבנר לוי
"זוג צעיר או זוג בכלל שמרוויח עד 20 אלף שקל אינו מסוגל לרכוש דירה בישראל", אומר לוי בראשית דבריו. "המפתח נמצא אצל הממשלה אשר צריכה להפחית את רכיב המס על הקרקע, אך היא אינה מעוניינת לוותר על 10 מיליארד שקל בשנה אשר מכניס ענף הדיור, מתוך סכום זה רק הקרקע מכניסה 7 מיליארד שקל. כיצד המדינה תוותר על סכומים אלו במצב של גירעון כה עמוק? רצונו של יאיר לפיד כן, אך אם הממשלה לא תשנה את הדיסק ותשכיל להבין שהקרקע שייכת לתושבים ולא תוזיל את המיסים, המהווים 30% מסך מחיר הדירה, לא ישתנה כאן דבר – מדוע לא לוותר על המע"מ ברכישת דירה לזוגות צעירים ולנזקקים?"

לוי טוען כי הקבלנים מסוגלים לספק דירות בשטח 100 מ"ר ב-600-700 אלף שקל בלי בעיה ובכל מקום. "בשנת 1992 בזמן העלייה הגדולה ביקשו מאיתנו לבנות 100 אלף דירות בשנה ואנחנו מסוגלים לעשות זאת גם היום, אך חייבים להפחית את מחיר הקרקע, חומר הגלם עבור הדירות. כיום זוג משתעבד 14 שנה לרכישת דירה, במקום שייהנה מהחיים."

לשאלה האם בהכרח המדינה מחויבת לספק לתושביה דירות לרכישה, השיב לוי כי "כש-95% מהקרקע שייכת למדינה המצב שונה לחלוטין, בארצות הברית ובאירופה קונים קרקעות לשכירות ולכן זה משתלם, אבל כאן נערי האוצר אינם מעוניינים לספק קרקע מסובסדת להשכרה או לדירות מוזלות באמת."

"הליכי התכנון והבנייה בארץ מסורבלים ונדרשות 5-6 שנים בוועדות התכנון ובעקבות המחסור בעובדי בנייה עובד זר מרוויח כיום כמו עורך דין, ואחר כך מתפלאים שהדירות יקרות. בנוסף, ההחמרה בתקני הבנייה בעשור האחרון בתחומים של כיבוי אש, איכות סביבה, נגישות ותברואה ייקרו את מחירי הדירות בכ-200 מיליון שקל."

נקודה אופטימית רואה לוי בהחלטת מינהל מקרקעי ישראל, האוצר ומינהל התכנון להקמת 7,000 דירות בקריית גת – "זה מראה שאזור הביקוש של גדרה-חדרה יתרחב לאזור אשקלון. מדובר בתוכנית טובה ומבורכת, ניתן לבנות לזוגות צעירים במחיר סביר, הם יוכלו להגיע לעבודה בכביש 6 או ברכבת ב-30-40 דקות, יש כאן מסר מאוד טוב, אך לאור הסחבת בוועדות התכנון אני בספק אם ישלימו את הקמת המיזם הענק עד 2014."

ומה יקרה למחירי הדירות? לוי מעריך שבמקרה הטוב המחירים ישמרו על יציבות ובמקרה הפחות טוב, שלדבריו הוא התרחיש הסביר ביותר, מחירי הדירות יעלו ב-10% נוספים עד סוף השנה. "אני לא צופה הצפה בשוק הדיור, המדיניות של הממשלה כיום היא בכיוון הנכון, אם יתקיימו כל התנאים וניתן יהיה לווסת את הביקוש נראה הוזלה בטווח הרחוק יותר. באזורי הביקוש בשנתיים, בשנתיים הקרובות לפחות, אני לא צופה ירידת מחירים."

כתבות מעניינות נוספות:
באיזו חברת נדל"ן צופה שי ליפמן מאקסלנס קפיצת מדרגה ו-46% אפסייד במנייה?
לא עוזבים את ההורים: צניחה של 15% במספר הזוגות הצעירים שרכשו דירה
תגובות לכתבה(39):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 30.
    למעלה לא סופרים אותכם מעמד הביניים הפך למעמד התחתון (ל"ת)
    תמשיכו לקשקש פטרונות 07/04/2013 11:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 29.
    אנשים אתם לא מבינים שלמעלה לא רוצים לעשות,רק מחאת ענק (ל"ת)
    שום דבר לא יעזור 07/04/2013 11:55
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 28.
    תפנימו רק הפגנת ענק מול בית לפיד ובנט ברעננה (ל"ת)
    הכול דיבורים 07/04/2013 11:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 27.
    לפיד ובנט לא באמת רוצים לעזור למלעמד הביניים (ל"ת)
    רק מחאה אולי תעזור 07/04/2013 11:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 26.
    המפתח נמצא ב-20% רווח גולמי של קבלנים עושקים כמוהו (ל"ת)
    שקר מוחלט 07/04/2013 08:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 25.
    מעמד הביניים אוכל אותה בשביל לממן פרזיטים
    מונו מונו 07/04/2013 07:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קברניטי המדינה או ליתר דיוק קברני המדינה מכרו את הציבור לטייקונים היום אצלנו הכל יקר בצורה בלתי נסבלת ובוטה רק לראות איך מעלים את מחירי האוכל ובאיזה קלות עושקים ומרמים את הציבור אומרים שיש רגולטור אז איפה הרגולטור הדומם הזה? אהה הוא מחכה לקבל ג'וב מאחד הטייקונים הניבזיים ואיפה המפקח על הבנקים שגונבים לציבור מעל 8 מליארד שקל? אותם בנקים שלא משלמים ריבית קרדיטורית ורק יודעים לעשוק ולרמות באין שומר דוחפים הלוואות בריבית מפולפלת באמצעות חברות כרטיסי האשראי לאנשים מבוגרים שאין להם צורך בהלוואה בדיוק כמו חברות הסלולר שדחפו חבילות אינטרנט למבוגרים שלא יודעים ולא מבינים איך גולשים בטלפון עם הלחצנים באינטרנט, כמות הנוכלים והגנבים בארץ בחסות הריבון עלתה פלאים
    סגור
  • 24.
    נדלן
    פיני 06/04/2013 07:39
    הגב לתגובה זו
    0 5
    ערך הנדלן לא ירד יש יציבות במחיר גם באזורי ביקוש יש לידאוג לצימצום הפער בן הביקוש להצע זוג צעיר עים הכנסה של 20 אלף שח יכולים לירכוש דירה משכנתא לטווח ארוך החזר של 3500 שח לחודש גם אים יש מימון עצמי של 250 אלף שח תקבלו משכנתא בכל בנק בפריפריה מקבלים מענק של 100 אלף שח עדיף לשלם משכנתא ולא בשכירות
    סגור
  • 23.
    בכיינים (ל"ת)
    בכיינים 05/04/2013 16:28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 22.
    קודם כל הממשלה חייבת לטפל בקבלנים שעושקים את הציבור...
    אנונימי 05/04/2013 15:21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ממשלת ישראל מכרה לקבלנים קרקעות כדי שיבנו לתושבי המדינה במחיר סביר.מה עשו הקבלנים ??? לא בנו והשאירו את הקרקעות אצלם כמה עשרות שנים ורק לאחר שהמחירים עלו במאות אחוזים הם הוציאו אותם לשוק.הממשלה שהיא בעלת הקרקעות(סליחה בעלי הקרקעות הם תושבי המדינה) יכולה לגרום לירידת מחירים ע"י כך שיבנו על קרקעות המדינה בידי חברות מחו"ל ולא האוכלי אדם הקרואים התאחדות קבלני ישראל החזירים.ואני מבטיח לכם 50% הנחה.עוד רעיון הוא לתת למשוחררי צה"ל קרקעות בדרום ובצפון שהם יכולים לדאוג לעצמם ע"י יבוא חברות קבלניות מחו"ל.אז אני מבטיח לכם שהתאחדות הקבלנים של אוכלי האדם יורידו את המחירים בעל כורחם.
    סגור
  • 21.
    לפני שקוד הביחד שלנו יעלם ועימו המדינה, החזירו את מחירי
    ארצי 04/04/2013 21:01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הדיור למקומם הראוי - במקום הכי מאויים להשמדה בעולם! להזכירנו. מדינת ישראל הוקמה לעם היהודי - לא לעשירים בלבד!
    סגור
  • טען עוד
  • 20.
    לממשלה הדפקה הזו
    גיל 04/04/2013 15:30
    הגב לתגובה זו
    21 0
    החתן שלי ומישפחתו הבינו מיזמן שהעסק איתכם בנושא הדיור אבוד וחבל על הזמן והיום הם באוסטרליה ובונים את חייהם שם ושיהיה להם בהצלחה ואתם הממשלה הדפוקה הזו וקודמתה תמשיכו לחנוק את הצעירים החילוניים שלכם ותדחפו אותם להגר מכאן ואני יודע שזה לא מזיז לכם אחרת הייתם פותרים להם את המצוקה הזו אני מקוה שההיסטוריה לא תיסלח לכם על כך לעולם
    סגור
  • 19.
    להביא חברות בניה מסין זה הפתרון לקבלנים תחרות (ל"ת)
    כלכלן 04/04/2013 15:06
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 18.
    עשו מיליארדים ע"ח העם הפראייר=בועה בפיצוץ בפני הגנבים!! (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים 04/04/2013 14:19
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 17.
    זוג צעיר שמרוויח 20000 שקלים בחודש, אם יש לו את הבסיס
    אחת שמבינה א 04/04/2013 13:22
    הגב לתגובה זו
    7 5
    לפחות 300-400 אלף הוא כן יכול לחסוך לדירה. בטח תשאלו מאיפה יש לו את הבסיס? התשובה היא מאוד פשוטה, לא למהר לעזוב את בית ההורים ולעבור לשכירות, זו בעצם הבעיה! צעירים מגיל 24 עוזבים את הבית והולכים לגור בשכירות וכשמגיעים לגיל 28 ומחליטים להתחתן ואז מסתבר שאין להם שקל בבבנק וצעירים שגרו עם ההורים עד גיל 27-28 כן הצליחו לחסוך . ניהול נכון בכסף מאוד חשוב להמשך הדרך,
    סגור
  • אז את לא מבינה כלום
    אסביר 05/04/2013 14:21
    הגב לתגובה זו
    7 2
    אתן לך דוג' פשוטה מהחיים שלי עזבתי את בית הורי בגיל 25 כדי לשכור חדר רוב לאונ' ,המרחק הקשה עלי. בגיל 28 הכרתי את בעלי והתחתנו כמה כבר שנים היו לי כדי לחסוך?? 4 שנים?? 6 שנים ?? אחרי הוצאות מחייה ולימודים יקירתי לי ולבעלי שנינו משכילים תואר שני , עשינו צבא ומילואים (כן... שנינו) בסה"כ יש לנו בבנק עם הלוואות מההורים 350 אלף שח איזו דירה אני יכולה לקנות היום???? נעליים!!!! אולי בדיר אל פלאח אבל שם ממש לא אגור, יש לי ילד ואני רוצה מקום איכותי עם חינוך טוב זאת כזאת דרישה מוגזמת???? על דירה יד שנייה 88 מ"ר רוצים מיליון מאתיים שישים וזה בנתניה... לא בת"א את מבינה עכשיו???????
    סגור
  • יש לי רעיון בשבילך מה לעשות ב350 אלף
    אחת שמבינה א 08/04/2013 11:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבא שלי מכר לפני שנה בערך דירת שיכון 3 חדרים בפתח תקוה ב-800 אלף, זהאיזור מאוד נחמד ושקט, אם את באה מכיוון תל אביב , האיזור הזה נמצא שתי תחנות אחרי בלינסון , 5 דקות לכביש הראשי ושם יש לך תחבורה נוחה ל אן שא רוצה להגיע. אז במקום לשלם לשכירות קחי משכנתה קטנה והנה יש לך דירה, אבל אני בטוחה שאת לא תסכימי לגור שם, כי אתם מאד מפונקים ורוצים דירות רק בתל אביב. אני גם מחפשת לקנות דירה, אבל מצבי הפיננסי שלי הרבה יותר טוב ממך, ואם הייתי במצבך לא הייתי מהססת לרגע והייתי מחפשת גם דירת שיכון, בתור התחלה זה גם טוב, ובשנים הקרובות כל השיכונים באיזור מיועדים לפינוי ובינוי לכן אני מציעה לך , תענייני אולי נותרו שם דירות למכירה.
    סגור
  • 16.
    באירופה, 51 מליון צעירים גרים עם הוריהם
    הולה 04/04/2013 12:34
    הגב לתגובה זו
    2 5
    http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_OFFPUB/KS-SF-10-050/EN/KS-SF-10-050-EN.PDF
    סגור
  • אתה (ל"ת)
    לך תגור 04/04/2013 15:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 15.
    ישראל לא מה שהיה (ל"ת)
    אברום בדבכט 04/04/2013 12:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 14.
    שאלה חשובה ,למה עשירים אוספים כסף כשבגיהינום
    בא 04/04/2013 12:26
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הטיפול בחינם .
    סגור
  • 13.
    אני מוכן לקנות דירה ברמת אביב ג ב20 אלף שקל ,באמת
    בא 04/04/2013 12:17
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מה יש שם ,לחות ,חדרים קטנטנים שלא ניכנסת מיטה ,הם מפנטזים שהם גרים בארמון .באמת ,אני אמיתי.
    סגור
  • 12.
    לבטל המע"מ למשפחות צעירות ללא דירה ששני בני זוג עובדים
    משלמי המס זכאים לכך 04/04/2013 11:59
    הגב לתגובה זו
    13 0
    המדינה חייבת להשיב טובה למי ששירת בצבא 3 שנים ומשלם מיסים בעשרות אלפי שקלים בשנה. אין סיבה שהמדינה לא תרפה קצת מכיסנו ותוותר על המע"מ למי שזו דירתו הראשונה ועובד ומשלם מיסים. רק ככה נגיע לדירה.
    סגור
  • 11.
    תורידו עוד 100000 מהרווח היזמי, יש מקום (ל"ת)
    מתווך 04/04/2013 11:36
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סגור
  • 10.
    דמגוגיה
    הורס מסיבות 04/04/2013 11:17
    הגב לתגובה זו
    13 2
    התפיסה הסוציאליסטית לפיה ניתן המדינה תוותר על מחיר הקרקע ומחירי הדירות יהיו במחיר עלות הבניה לא תעמוד במבחן המציאות שהרי המלחמה הבאה תהיה מלחמת כל בכל על הזכות לרכוש דירה במחיר עלות בניה באזור ביקוש (תל אביב והמרכז) עקרון ההיצע והביקוש במקרה זה יופר וברור שקונים יסכימו לשלם הרבה מעבר לעלות הבניה על דירות באזורי ביקוש כך שבפועל מחירי הדירות לא ירדו ומי שירויח מההטבה ברכישת קרקע מוזלת הם היזמים / קבלנים / סוחרי קרקעות וכד' (למצער הציבור לא יטול חלק בחגיגה). בניגוד לדעת הכותב - ניתן גם ניתן לרכוש דירה עם משכורת של 20,000 ש"ח לחודש אלא שהדירה לא תהיה באזורי ביקוש. אם כך - מדוע לא לפתח את התעסוקה באזורי הפריפריה במקום להביא את תושבי הפריפריה לאזור המרכז (פתרון מעולה שתועלתו כפולה - פיזור אוכלוסיה וחיזוק אזור הפריפריה מעבר לתחום חדרה גדרה). האלטרנטיבה האחרת להורדת מחירי הדיור היא בהגברה משמעותית של ההיצע שלדעתי תתחיל לתת מענה במחירי הדיור רק בעוד מספר שנים ובכפוף לפעולות נרחבות בחקיקה ובהגבלות תכנוניות למזעור האפשרות לספסר בקרקע
    סגור
  • ניתן לעשות התמחרות
    מוטי 04/04/2013 12:58
    הגב לתגובה זו
    10 1
    כך שיזכה הקבלן שיציע את המחיר הנמוך ביותר לדירה לקונים. באופן הזה כל ההנחה של המדינה תעבור לצרכן ולא לקבלן.
    סגור
  • 9.
    האדון המדופלם מבלבל את הציבור...
    כותב 04/04/2013 11:07
    הגב לתגובה זו
    12 1
    הרגולטור תפקידו למנוע את קריסת משקי הבית, בתגובה למצב הכלכלה העולמית סטנלי(כפי הנראה) העדיף לשמור על ערך נכסי הבסיס של לוקחי המשכנתאות הצעירים. מה שיפיל את השוק זה לא הרגולטור אלה האטה, תפקידו של האדון(אינטרסים)המכובד זה לראות את העתיד ולדאוג להורדת המחירים(המופקעים)למפרע(במקום לטייח).
    סגור
  • 8.
    אני מכיר מישהי שאבא שלה הקבלן מכר לה דירה
    בא 04/04/2013 11:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ב 10 אחוז הנחה .אמיתי לגמרי .השאלה שלי האים אתה אדון יושבראש רואה בזה איזו בעיה .וגם עוד שאלה ,בהגדה של פסח ,איזה מהבנים זה אתה .כי לישאול אתה כבר יודע ולכן נשארנו עים 3 בנים .
    סגור
  • רגע רגע ,חכם אני לוקח ,ולכן נישארנו עים 2 בנים . (ל"ת)
    בא 04/04/2013 13:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    שימו לב.אף מילה על צמצום המרווח של הקבלן!לבדוק את חלקם (ל"ת)
    בבועה! 04/04/2013 11:03
    הגב לתגובה זו
    14 1
    סגור
  • 6.
    כנראה יודע מה הוא מדבר
    דוד מירושלים 04/04/2013 10:53
    הגב לתגובה זו
    2 10
    צריך לקחת בחשבון את דבריו. איש רציני
    סגור
  • שטויות.הוא מדבר מהפוזיציה.יעני הוא לא ממקסם רווחים.... (ל"ת)
    מאמין רק לפישר 04/04/2013 11:06
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סגור
  • 5.
    יו"ר הקבלנים שאלה:מה זה מטבח קבלן? (ל"ת)
    אלישע קרויציגר 04/04/2013 10:46
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 4.
    התרגיל הידוע:יו"ר הנוכלים שולח אותנו לממשלה שתשחרר לו
    אלכס 04/04/2013 10:45
    הגב לתגובה זו
    25 1
    קרקעות והוא ישחק עם המלאי ויעלה מחירים כאוות נפשו.
    סגור
  • 3.
    מה יש לחפש כאן? ברור שעוברים לקנדה
    ינון 04/04/2013 10:44
    הגב לתגובה זו
    20 1
    קנדה מעודדת הגירה, מדינת ענק עם כמויות של נפט כמו של סעודיה, האתוס הציוני חשוב, אך כשלא ניתן לחיות לעולם החדש יש הרבה יותר מה להציע, עם פטריוטיות לא הולכים למכולת
    סגור
  • טיפשים במקום לרדת תיאבקו על המדינה היחידה שלכם
    שרון 06/04/2013 08:43
    הגב לתגובה זו
    1 1
    וחוץ מזה קנדה קררררררההה.....
    סגור
  • 2.
    תמשיכו להעלות מחירים ולשדוד את הציבור ואז גם 100 אלף לא
    איציק 04/04/2013 10:42
    הגב לתגובה זו
    14 0
    יספיקו.
    סגור
  • 1.
    קונה ללא בעיות!!!
    קליפ 04/04/2013 10:41
    הגב לתגובה זו
    21 1
    הבדואים הישראליםמשטלטים על דונמים בנגב בחינם.הערבים הישראלים בונים בחינם "בכפרים".הישראלים במושבים יש דירות במשקים.בחינם.הדתיים מקבלים בחצי מחיר מהשרים שלהם.בשביל מעט יהודים לא יורידו מחירים
    סגור
  • אני דתי ואין לי דירה איפה מקבלים ? (ל"ת)
    לירן 05/04/2013 14:09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • יותר נכון בשביל אלו שעובדים באמת אין דירות!!! (ל"ת)
    יוסי 04/04/2013 11:04
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור