רוברט שמין: "מחירי הדירות בישראל בדרך לתיקון מטה של עד 30%, בארה"ב הפוך - הזדמנות של פעם במאה שנה"

כך אמר גורו הנדל"ן במועדון לילה כלכלי. ירון דייגי מפסגות: "בעוד שנתיים רמת המחירים בארץ תהיה נמוכה יותר" - צפו בראיון המלא
 |  (34)
מועדון לילה כלכלי - נדל"ן
הכנס השישי של מועדון לילה כלכלי של שרון גל, בשיתוף בית ספר מגמות של קו מנחה, עסק בהשקעות נדל"ן בארצות הברית ובישראל. מרבית דוברי הכנס סבורים שההשקעה בנדל"ן בישראל פחות כדאית בהשוואה לעסקאות שניתן להשיג מעבר לים.

"השקעה בנדל"ן בישראל לטווח של 10-15 שנה היא דבר נהדר, אולם מחירי הדירות בישראל מאוד יקרים כעת לכן יש להיזהר מרכישות להשקעה בשנה-שנתיים הקרובות."

ירון דייגי, מנכ"ל פסגות קרנות נאמנות, טוען כי "רמת מחירי הדירות בישראל מאוד מאוד גבוהה, בעוד שנתיים רמת המחירים תהיה נמוכה יותר מאחר וראינו עלייה מאוד חדה בעוד השכר לא עלה באותו הקצב. הממשלה החדשה תתחיל לטפל בשורש הבעיות שגרמו לעליית המחירים החדה ונתחיל לראות ירידות. אחת לכמה שנים יש ירידה במחירי הנדל"ן, ראינו ירידה ריאלית של כ-20% בין 1995 ל-2004. צפו בראיון המלא:


כתבות מעניינות נוספות:
בתחתית שוק הנדל"ן: דירות בת"א סביב ה-1,700 שקל לחודש - תמונות קשות
לפיד יוותר? אם המע"מ יבוטל - זוג צעיר שירכוש דירה ב-1.5 מיליון שקל יחסוך 327 אלף שקל במשכנתא ובהון העצמי
תגובות לכתבה(34):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 27.
    ניתוח טכני
    שיר 17/03/2013 19:22
    הגב לתגובה זו
    1 3
    מה שאנשים לא מבינים זה שככל שמחיר מדשדש במקום מסויים(במקרה של שוק הנדל"ן, הוא מדשדש בשיא), הוא יוצר ערך, והערך הזה נותן למחיר בסיס מעולה להמשך עליות. כשמחיר רוצה לרדת, הוא יורד מיד ובלי דשדוש כי הוא מחפש מקום חדש. ולכן במקרה של הנדל"ן בארץ- צפויות עוד עליות...
    סגור
  • 26.
    רוברט שמין בא לארץ לשווק לישראלים תפרוייקטים שלו בארהב (ל"ת)
    ליצני ההמתנה באקסטזה 16/03/2013 10:10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 25.
    המשך עליות ב-3 שנים הקרובות לאחר מכן ירידה של עד 10% (ל"ת)
    ליאור 16/03/2013 09:17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 24.
    והגיע יורש חדש שמתנבא מהפוזיציה
    הלך דוד לוי 14/03/2013 14:40
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אני כבר 5 שנים מחכה להתרסקות. אך אני יודע שנפילה של 30 אחוז תפיל את הבנקים ותגרור מיתון.
    סגור
  • ל-24
    יורם 15/03/2013 17:16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    המיתון מגיע גם בלי ירידת מחירי הדירות. ועם המיתון ירדו מחירי הדירות ביתר שאת.
    סגור
  • 23.
    מה הקטע עם הראשים החתוכים?
    כרות ראש 14/03/2013 11:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולמה כל מרואיין שמדבר רואים אותו גם בכנס כאילו עושים לו דיבוב?
    סגור
  • 22.
    אטיאס חייב לשלם על מחדל הנדלן הגדול מקום המדינה!!. (ל"ת)
    אטיאס=חורבן בית3 14/03/2013 07:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 21.
    אטיאס לאן אתה רוצה להביא אותנו (ל"ת)
    אטיאס שר ההרס 14/03/2013 07:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 20.
    הלווווואי
    יניב 14/03/2013 07:28
    הגב לתגובה זו
    3 2
    נמאס כבר מהמחירים המטורפים האלו, מי שקונה פראייר !!!
    סגור
  • 19.
    הישראלים שהשקיעו בנדל"ן בחו"ל רק אכלו אותה
    יורם מראשון 14/03/2013 06:30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא ברור לי איך מחיר הדירות בישראל ירד ... במציאות שכ- 50% ממחיר הדירה בישראל זה מיסים והיטלים, רק הורדת המיסוי יכולה להוזיל את הדירות ... במציאות של בור תקציבי של 40 מיליארד שקל .... רק יעלו את נטל המיסים בישראל ...
    סגור
  • טען עוד
  • 18.
    קבלו כמה מהסיבות לירידה הצפויה .
    אנונימי 13/03/2013 19:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל מי שמאמין בתהליך המדיני הצפוי .חייב להאזין לתזה .שאלה ראשונה לקוראים :אם מדינת ישראל תכנס לתהליך מדיני רציני האם המדינה תפצה את המתנחלים במחירים הנוכחיים ??? לא יודע ? אם לא יהיה תהליך מדיני רציני האם תהיה אינתפדה ? לא יודע ? שאלה שנייה: האם מדינת היהודים יכולה להעלות את הסחורות והדירות בלי להעלות את שכרם של עובדי המדינה ? לא יודע ?אם היא תעלה את שכרם של עובדי המדינה .היא תמשיך להעלות מיסים ולהרחיב גירעונות ?לא יודע ? האם מדינת ישראל תמשיך להיות יקרה לתיירים ? והאם התיירים ימשיכו להגיע לפה על אף המחירים היקרים ? לא יודע ? האם יוקר המחייה וצימצום המשרות הצפוייה יעזרו למחירי הדירות להשאר למעלה ?לא יודע ?
    סגור
  • תגובה לאנונימי
    אברהם 17/03/2013 15:48
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה שאתה לא יודע תשאל.
    סגור
  • 17.
    כלומר דירת חדר וחצי שיש לי ברח' נווה שאנן בתל אביב
    אספן מכוניות יוקרה 13/03/2013 18:38
    הגב לתגובה זו
    1 2
    על דירה זו אני מבקש מחיר של כ4 מיליון ש"ח לפי הערכת שמאי שיש בידי נכון לחודש זה..דירה זו תמכר בסופו של יום בירידה של 30% כלומר במחיר של כ2.8 מיליון ש"ח זה לא מפחיד אותי כי את הדירה הזו קניתי בעבר ב2007 במחיר של 295000 ש"ח כך שאני עדין אהיה ברווח יפה...
    סגור
  • 16.
    המשכורות תקועות ולכן מחירי הדירות לא יתקדמו יותר, נגמר
    נילס אולגרסון 13/03/2013 18:05
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הסיפור. המשכורות תקועות , האשראי מוגבל וההוצאות הולכות ועולות לכן אין ספק לדעתי שמחירי הדיור הגיעו לשיא מכאן אפשר רק לרדת. לבנקים לא יקרה כלום- רווחיותם תיפגע אבל המערכת תשרוד משום שבמקרה ולא יחזירו לה משכנתאות היא תיקח לאותם אנשים את הבית תמכור ותחזיר לעצמה את סכום הללואה בעוד שההון העצמי של האזרח שהושקע בעיסקה ירד לטימיון - הבנקים מבוטחים עד 25% ירידה , לכן אם עדין הייתה לי דירה כרגע הייתי עושה הכל כדי למכור אותה לפני שתתחיל תנועה כבדה של מוכרים ואתקע בפקק בעוד שהמחיר ירד וירד ואז איאלץ למכור במחיר נמוך משמעותית ממה שאצליח להיפטר היום.
    סגור
  • 15.
    מי יודע ?
    דויקו 13/03/2013 17:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יתכן לגבי חו"ל והלואי שיהיה צודק גם בארץ
    סגור
  • 14.
    למכירה, חלומות באספמיה תשואה של 15% (ל"ת)
    מיכאל 13/03/2013 17:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 13.
    הבן אדם אשכרה לא מבין כלום
    צביקה דורון 13/03/2013 17:04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בשנת 2002 נתנו בבנק ריבית של 8% בפיקדון
    סגור
  • מבין ועוד איך
    יש לו מושג 16/03/2013 09:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    1 מיתון עולמי 2 עלית מחירים מטורפת ללא פרופרציה לעלית השכר (131 משכורות לעומת 90 בשנת 2008 לדירה ממוצעת) 3. לרוב האנשים פשוט אין אפשרות גם אם הם רוצים להתאבד על משכנתא כתוצאה מההגבלות של סטנלי 4 כל כלכלן או איש מקצוע בתחום הנדלן ללא אינטרסט(בניגוד אליך :) והיום אחרי הבחירות גם למעלה בראש הפרמידה הבינו שבעיית הנדלן היא בעיית הפנים המרכזית היום ראה ערך לפיד את כחלון אמורים לפחות להזיז ולעשות את העבודה בניגוד לראה ערך אטיאס את שטיניץ ולכן אין ספק שהמחירים ירדו השאלה היא רק בכמה????
    סגור
  • 12.
    דירת 4 חדרים, מקסימום 400,000 ש"ח (ל"ת)
    אלי 13/03/2013 16:39
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 11.
    אין לו מושג מה ההבדל בין ישראל לארה"ב
    צביקה דורון 13/03/2013 16:31
    הגב לתגובה זו
    5 4
    1. בישראל אין קרקע ויש רק עיר גדולה אחת 2. כל יהודי מחו"ל קונה דירה לילדים שלו בארץ 3. בישראל כמות הילדים עצומה 4. בישראל לא אוהבים לגור בשכירות
    סגור
  • ועוד איך שיש לו
    יש לו מושג 16/03/2013 09:56
    הגב לתגובה זו
    1 1
    1 מיתון עולמי 2 עלית מחירים מטורפת ללא פרופרציה לעלית השכר (131 משכורות לעומת 90 בשנת 2008 לדירה ממוצעת) 3. לרוב האנשים פשוט אין אפשרות גם אם הם רוצים להתאבד על משכנתא כתוצאה מההגבלות של סטנלי 4 כל כלכלן או איש מקצוע בתחום הנדלן ללא אינטרסט(בניגוד אליך :) והיום אחרי הבחירות גם למעלה בראש הפרמידה הבינו שבעיית הנדלן היא בעיית הפנים המרכזית היום ראה ערך לפיד את כחלון אמורים לפחות להזיז ולעשות את העבודה בניגוד לראה ערך אטיאס את שטיניץ ולכן אין ספק שהמחירים ירדו השאלה היא רק בכמה????
    סגור
  • 10.
    מכרתי את הדירה שהיתה לי להשקעה בתחילת השנה
    שלמה 13/03/2013 15:35
    הגב לתגובה זו
    12 3
    אין יותר דלק לעליות במחירים. לא מצטער, לך תדע עכשיו אם אני ארצה למכור שנה הבאה כמה ירצו לחתוך לי במחיר.
    סגור
  • 9.
    טפשים
    זרח מודאג 13/03/2013 15:19
    הגב לתגובה זו
    4 4
    כל טיפש יורה איזו שטות שלא משכנעת מי יזכור בעוד שנתיים מה אמר דביל כזה או אחר....
    סגור
  • 8.
    טפשים
    זרח מודאג 13/03/2013 15:14
    הגב לתגובה זו
    1 3
    כל טיפש יורה איזו שטות שלא משכנעת מי יזכור בעוד שנתיים מה אמר דביל כזה או אחר....
    סגור
  • 7.
    מחירי הדירות ירדו הרבה יותר מ 30% (ל"ת)
    שמאי 13/03/2013 14:54
    הגב לתגובה זו
    9 4
    סגור
  • 6.
    שנה דמגוגיה שיקרית לפראייר=בועה בפיצוץ קרוב ל-40% !!!!! (ל"ת)
    נדלן=בועה בפיצוץ 13/03/2013 14:44
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 5.
    שנתיים של שכ'ד בגובה של 4000 לחודש
    חי במינוס 13/03/2013 14:26
    הגב לתגובה זו
    1 5
    נותן 100000 ש'ח. מוכן לקבל כסף זה מ'היועץ' עד לקניית דירה.
    סגור
  • 4.
    עוד קשקשן בשקל. (ל"ת)
    מני 13/03/2013 14:19
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 3.
    זה בטוח למכור דירה היום ,ולא לקנות, השוק הוא של מוכרים (ל"ת)
    thvu 13/03/2013 14:13
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור
  • 2.
    אז תחכו. שנה, שנתיים, שלוש. ואז תבואו לבכות ל"גורו"
    עורב 13/03/2013 14:04
    הגב לתגובה זו
    12 22
    שברחה לכם הדירה. רק אם לא תקנו דירות חדשות עם ארבעה טון שיש ולובי ומאתיים חדרים, אלא דירת יד שניה שמתאימה לכם, ומשכנתא שמתאימה לכם תגיעו לדירה.
    סגור
  • לפי ההגיון שלך עוד 3 שנים דירה תעלה 3 מליון שקל (ל"ת)
    5555 13/03/2013 16:10
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 1.
    למכירה דירה מניבה (12%) על שפת אגם בNORTH LAUDERDALE
    גיא 13/03/2013 14:01
    הגב לתגובה זו
    3 13
    אופציה לניהול הנכס. לפרטים: guybace@hotmail.com http://www.zillow.com/homedetails/3413-NW-44th-St-APT-106-Lauderdale-Lakes-FL-33309/67844615_zpid/
    סגור
  • למה שבתשואה כזו,לא תקנה בעצמך????? (ל"ת)
    חי במינוס 13/03/2013 14:27
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • בשבילו 12% זה כסף קטן. לא שווה לו לעבוד בשביל 12%. (ל"ת)
    אלי 14/03/2013 19:36
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור