הנה הצרות: ירידה של 13.2% בהתחלות הבניה ב-2012 - רק 39.7 אלף דירות

עם זאת, ב-2012 הסתיימה בנייתן של 37 אלף יח"ד ונרשם שיא של 14 שנה במספר היח"ד בבנייה פעילה. היכן נרשם 180% זינוק במכירות?
בתים בבנייה, צילום: Bizportal
נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בדבר התחלות הבנייה ב-2012 אינם טומנים בחובם בשורה של ירידת מחירים – במהלך 2012 הוחל בבנייתן של 39,790 דירות חדשות, ירידה של 13% בהשוואה להיקף ההתחלות של 2011 שהסתכם ב-45,734 דירות.

נוסיף ונאמר כי ב-2012 הסתיימה בנייתן של כ-37,010 דירות, נתון הגבוה ב-7.9% בהשוואה לשנת 2011 ונחשב לשיא של העשור הנוכחי. המספר הגדול ביותר של דירות שבנייתן הסתיימה, בשנת 2012, היה במחוז המרכז – כ-35% מכלל הדירות היו במחוז זה, בעוד שבמחוז ירושלים כ-7% בלבד. בשנת 2012, במחוז ירושלים נרשמה עלייה של כ-39% במספר הדירות שבנייתן הסתיימה לעומת 2011, ובמחוז המרכז נרשמה עלייה של 1.9% בלבד.

המספר הגבוה ביותר של דירות שהוחל בבנייתן, בשנת 2012, היה ביישובים: תל אביב-יפו (כ-3,840), ירושלים (כ-2,310), בית שמש (כ-1,500) ופתח תקווה (כ-1,280). בהתחלות הבנייה בתקופה זו בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, חלה עלייה של כ-180% בבית שמש ושל כ-27% בכל אחד מהיישובים תל אביב-יפו וחדרה, ואילו בראשון לציון חלה צניחה של 52%, באשדוד של 48%, ביבנה 42% ובנתניה 40%.

נוסיף כי מספר הדירות בבנייה פעילה הסתכם בסוף דצמבר 2012 ב-85.5 אלף דירות לערך, גבוה ב-3% לערך ממספר הדירות בבנייה פעילה בסוף דצמבר 2011 ושיא של 14 שנה.

ברבעון האחרון של 2012, הוחל בבנייתן של כ-11,200 דירות, כ-6% יותר מאשר ברבע המקביל אשתקד. על פי נתוני המגמה ברבעון זה, חלה עלייה של 1.8%, זאת לאחר ירידה של כ-5.1% בממוצע לרבעון במספר הדירות שהוחל בבנייתן בחמישה הרבעים הקודמים (רבע שלישי של 2011 עד סוף רבע שלישי 2012), ולאחר עלייה של כ-5.1% בממוצע לרבעון בארבעת הרבעים הקודמים (רבע שלישי 2010 עד סוף רבע שני 2011).
תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    אטיאס=חורבן בית 3 (ל"ת)
    אך אטיאס אטיאס 01/03/2013 18:11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 10.
    שנה דמגוגיה שיקרית להרצת פראייר=בועה בפיצוץ בפניהשקרנים (ל"ת)
    נדלן=בלוף שיווקי 28/02/2013 18:32
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 9.
    לפי הנתונים הכותרת צריכה להיות ממש חיובית ולא בכיינית.
    שימי 28/02/2013 16:39
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הלוווו ביזזזז מה נסגר איתכם? רוצים ממחטות ::))))
    סגור
  • 8.
    צודקים הקבלנים בשביל מה לבנות אם לא ניתן למכור
    אנונימי 28/02/2013 15:54
    הגב לתגובה זו
    1 4
    במחירים המפוצצים
    סגור
  • 7.
    פשוט כל אתר נתן כותרת שונה אבל אותם נתונים
    בכל 28/02/2013 15:51
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אם ימשך כך המחירים יצללו...
    סגור
  • 6.
    חכו קבלנים יקרים איזה מס אני הולך להוריד עליכם למי
    נתניהו 28/02/2013 15:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שיחזיק קרקע ללא בניה והקבלנים הסינים בדרך לפה לש"ס מחוץ לממשלה ועכשיו נביא לפה 50000 עובדים סינים לבניה מהירה
    סגור
  • 5.
    כל אתר והנתונים שלו !!! למי להאמין ???
    דוד הגנן 28/02/2013 15:09
    הגב לתגובה זו
    7 2
    זינוק בהתחלות הבנייה; הדירות בבנייה - בשיא של 14 שנה נתונים מעודדים בשוק הנדל"ן: לא פחות מ-85.4 אלף דירות נמצאות בבנייה פעילה ? מספר הדירות שבנייתן הסתיימה - בשיא של עשור ? אטיאס: "היקפי התחלות הבנייה התקרבו מאוד לימי העלייה הגדולה בשנות ה-90"
    סגור
  • 4.
    Mi ha interisant can?
    Haim 28/02/2013 14:58
    הגב לתגובה זו
    5 1
    GLOBES על פי נתוני הלמ"ס, נמצאות היום בבנייה פעילה לא פחות מ-85.4 אלף דירות
    סגור
  • 3.
    אין הרבה שיכולים לשלם את המחירים כיום..ולכן ירדו
    גל 28/02/2013 14:25
    הגב לתגובה זו
    17 4
    הדירות חזק בקרוב
    סגור
  • היחידי שמונע הורדת מחירים זה הבנקים שמינפו את הקבלנים
    צחי 28/02/2013 15:59
    הגב לתגובה זו
    4 1
    וחוששים לכספם
    סגור
  • טען עוד
  • אין לך מושג כמה אנשים בעלי יכולת קנייה עדיין יש
    כלכלן 28/02/2013 14:52
    הגב לתגובה זו
    5 14
    יש בנוסף לזרים שאין להם בעיה של כסף(צרפתים ואמריקאים בעיקר) מלא ישראלים עם כסף שחור, ירושות, ומחסנים של כסף ששוכב ללא תשואה עקב הריביות הנמוכות בישראל ובעולם, אם נתעלם מכל הצעירים שאין להם כסף לדירות, עדיין האנשים שתארתי יכולים לקנות את כל היצע הדירות שקיים כרגע וצפונה ולכן בתנאים הנוכחיים אין סיכוי שמחירי הדירות ירדו בשנים הקרובות, נהפכו , רק יעלו. סתם דעה, כולם אומרים שאם תהיה מלחמה עם אירן המחירים ירדו, אז זהו שלא , מכיוון שבזמן המלחמה לא יהיו עסקאות כיוון שמוכר וקונה לא יפגשו על מחיר מתאים ומייד בתום המלחמה המחירים יעלו עוד יותר כי תוסר האי וודאות. בקיצור חבל לחכות, כדאי מאוד לקנות עוד היום.
    סגור
  • אתה צודק. באמת יש הרבה אנשים עם כסף, והם ישקיעו אותו
    תל אביבי 28/02/2013 16:13
    הגב לתגובה זו
    4 1
    בחו"ל באותם מחירים, במקומות הכי מבוקשים בעולם.
    סגור
  • כלומר לפי טפשותך או לשעבד את העתיד או לעבור לחו"ל
    אנונימי 28/02/2013 15:58
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הכל מתחיל מלמטה כשזוג צעיר לא מסוגל לרכוש דירה אזי גם משפר דיור לא יכול . ואם אתה מחפש ערי רפאים של קונים מחו"ל זה מקום שומם שלא תורם
    סגור
  • מי שלא פשוט יגור בתנאים פחות טובים (ל"ת)
    שמוליק 28/02/2013 14:34
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 2.
    אני השנה רק מסיים, לא בונה עד לעלית המחירים הבאה
    רוני הקבלן 28/02/2013 14:15
    הגב לתגובה זו
    5 9
    הרווחים לא גדלו השנה בעוד הציבור לוקח יותר משכנתא. אני הייתי מייעץ לקונים לקחת יותר משכנתא ולקנות לפני שאנחנו נעלה את המחירים. תיזהרו ממוכרי האשליות שמספרים על בועה ובעוד שנה תשלמו יותר משכנתא (ריבית תעלה) ומחירי הדירות יעלו (אין בניה והיצעׁׂׂׂ)
    סגור
  • "קבלן", תמיד יגיד את האמת הצרופה. כי הוא ללא אינטרסים (ל"ת)
    מאמין לכל מילה 01/03/2013 13:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • רוני, האם ברשותך האמצעים הדרושים להחחלת בניה -
    מבקר פנים 28/02/2013 14:42
    הגב לתגובה זו
    5 0
    או שהעדר רוכשים מקשה עליך את מימון הבניה ?
    סגור
  • עוד אחד שעומד לאכול אותה וזה הקבלנים (ל"ת)
    מיליונים 28/02/2013 14:40
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • אתה מוזמן להעלות, אנחנו נמשיך לקנות בברלין, ניו יורק...
    תל אביבי 28/02/2013 14:39
    הגב לתגובה זו
    5 4
    נראה מי יקנה במחירים של ערי אירופה וארה"ב דירות עלובות וריקות בישראל
    סגור
  • 1.
    הבעיה היא הכיעור הישראלי של חוזה לשנה והעלאת שכירות (ל"ת)
    למגר את זה 28/02/2013 14:15
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • אניי מכוער ?
    יאיר 28/02/2013 15:05
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אני מקבל עבור הדירה שלי 3 אחוז דמי שכירות לשנה.....ואני מכוער ?!?!
    סגור
  • אתה לא מקבל 3 אחוז לשנה כי הערך של הדירה שלך הוא לא
    כלכלן 28/02/2013 15:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כמו שאתה חושב היא לא שווה חצי ממה שאתה דורש עליה
    סגור
  • צודק רוצים הגינות כמו אירופה (ל"ת)
    די לרדיפת בצע 28/02/2013 14:52
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור