"חודש הבא יהיה קטסטרופה, הפועלים מבולגריה מובטלים, ועכשיו רוצים להביא מסרי לנקה - בניגוד לעמדת הקבלנים"

כך אומר יו"ר התאחדות כח האדם הזר לבניין: "לאור עזיבתם של 2,600 עובדים סינים, במארס נגיע לקטסטרופה". וכמה עובדים באמת צריך?
בנייה
קברניטי הסבירו בפרוטוקול דיוני הריבית שפורסם אתמול (ב') כי הפתרון להתייקרות מחירי הדירות טמון בהגדלת שיווק הקרקעות על ידי הממשלה. התאחדות תאגידי כוח אדם זר לבנייה שבאיגוד לשכות המסחר אמרו בתגובה כי אין טעם בשיווק קרקעות אם אין עובדים מקצועיים שייבנו את בנייני המגורים.

"ענף הבנייה משווע לתוספת משמעותית של אלפי עובדים מקצועיים שכן לאור עזיבתם של 2,600 עובדים סינים בחודש פברואר הנוכחי ובחודש ינואר האחרון, הקבלנים צפויים להגיע לחודש מארס למצב קטסטרופאלי בו יישארו באתרי הבנייה כ- 1,800 עובדים מקצועיים בלבד", אמר אלדד ניצן, יו"ר ההתאחדות.

ניצן כיוון את חיצי ביקורתו כלפי ראשי רשות ההגירה "שהחליטו להפוך לחברת כח אדם מטעם עצמם ויצרו מצב אבסורדי בו במהלך השנה החולפת הובאו לארץ מאות מהגרים מבולגריה לעבוד בענף הבנייה, מהגרים היושבים כעת מובטלים וחסרי תעסוקה – רק משום שברשות ההגירה לא טרחו לבדוק אם העובדים הזרים הללו בכלל יודעים לעבוד בבניין. מלבד מהלך שגוי זה, בכוונת הרשות להביא עובדים מסרי-לנקה בניגוד לעמדת הקבלנים. תהליכים אלו, מעבר לאבסורדיות שבהם, מעכבים הבאתם של עובדים מקצועיים מסין".

ניצן מוסיף כי אם הממשלה רוצה לעמוד ביעדיה בתחום הבנייה, היא נדרשת להביא לארץ 26 אלף עובדים זרים מקצועיים על פי המתווה הבא: "15 אלף עובדים זרים נדרשים למילוי החסר הקיים של מאה אלף יחידות דיור, וזאת לתקופה של בין 3 ל-5 שנים, 8,000 עובדים נוספים נדרשים לעמידה ביעד של 40 אלף דירות חדשות מדי שנה ו-3000 עובדים נוספים נדרשים לבנייתה של עיר הבה"דים בנגב."

כתבות מעניינות נוספות:
דרשו 1.74 מ' ש' על 4 חד' בכפר סבא, כמה קיבלו לאחר 5 חודשים?
צפו בתמונות לפני ואחרי של פרויקט תמ"א 38 ברח' אבן גבירול בת"א
תגובות לכתבה(16):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    אפשר להכשיר פליטים. (ל"ת)
    יונה 15/02/2013 05:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    ככל שהקטסטרופה תהיה גדולה יותר...
    רון 13/02/2013 06:08
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כך מחממי הכיסאות בשלטון יאלצו לפעול מהר יותר !
    סגור
  • 11.
    לתת אישורי עבודה לפלשתינים זה טוב לשני הצדדים (ל"ת)
    ש.א 12/02/2013 21:16
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 10.
    זה לא חלם פשוט מישהו בראשות ההגירה מקבל שוחד בסכומי עתק
    תום 12/02/2013 20:38
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אין סיבה אחר ככה הרי עובדת כל המדינה המושחתת שלנו מהשרים ועד אחרוני הפקידים וכרגיל הציבור משלם את המחיר
    סגור
  • 9.
    אילו שקנו ביוקר גם יקבלו הרבה ליקויים עכב חוסר עובדים
    אנונימי 12/02/2013 15:46
    הגב לתגובה זו
    1 6
    מקצועיים
    סגור
  • 8.
    הם לא חוזרים הם נשארים פה כמן הפיליפנים ועובדים שחור
    44 12/02/2013 14:19
    הגב לתגובה זו
    10 1
    שאני עבדצי בנין טפסן מקצועי פחטרו אןתי פעם בגלל הרומנים ופעם בגלל הסינים.בגלל שהם מרויחים 12000$ על כל סיני.
    סגור
  • 7.
    שיתחילו לשלם שכר הוגן גם ישראלים יגיעו לעבודה!!!! (ל"ת)
    מושחתים בצמרת 12/02/2013 14:03
    הגב לתגובה זו
    18 2
    סגור
  • דמגוג בגרוש
    גדי 12/02/2013 17:04
    הגב לתגובה זו
    8 8
    השכר בענף הבנייה בין הגבוהים בארץ,ישראלים לעולם לא יבוא לעבוד בעבודות רטובות בענף הבנייה כי הם מפונקים,ולידיעתך רצף סיני מרוויח כ12000 שח נטו כמן כן טייח ובנאי ואם זה לא שכר הוגן אז מה כן?
    סגור
  • וואלה ידידי , אם אלה הן המשכורות מדוע אין תור של פועלי
    ראובן מ. 12/02/2013 18:44
    הגב לתגובה זו
    7 3
    שטחים ? ומדוע אם עובד זר חוקי מרוויח 12000 נטו , מדוע העובדים בורחים ממעסיקיהם כדי להרוויח 4000 בשטיפת כלים ?
    סגור
  • עזוב
    אריאל 12/02/2013 21:12
    הגב לתגובה זו
    6 1
    הוא לא יודע מה הוא מדבר אני רציתי ללכת לעבוד בבניין מתוך תאוות בצע טהורה.המשכורות על הפנים. אם המשכורת היית 12000-13000 בכיס, עכשיו אני מתפטר ממקום העבודה הנוכחי והולך לעבוד בבנין. 12000 ש"ח בחלומות.
    סגור
  • 6.
    שס מביאה עובדים זרים באמצעות חברות ניצול כ"א שמקושרות
    הדלת המסתובבת 12/02/2013 14:00
    הגב לתגובה זו
    11 2
    איתם-----יש להפסיק את התופעה ולהעמיד לדין את העבריינים
    סגור
  • 5.
    להביא הרבה עובדים וקבלנים מסין (ל"ת)
    מתחום הבנין 12/02/2013 14:00
    הגב לתגובה זו
    6 7
    סגור
  • 4.
    במועדו ניהלתי את עבודות הבניה עם פועלים מקומיים
    ראש אגף בינוי 12/02/2013 13:45
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לא ניתן לנהל את פיתוח וכלכלת המדינה ע"י אסיפות מחאה - הן מהוות מסד לחברי-כנסת צעירים. יש ליצור עידוד לבוגרי צבא + דוברי ערבית לעבודה בתחום הבניה
    סגור
  • 3.
    מי נגד מי? בגדה יש מספיק עובדים מקצועיים. (ל"ת)
    איציק ר 12/02/2013 13:42
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • 2.
    יש הרבה פועלי ביניין ערבים ישראלים צריך רק לארגן הסעות (ל"ת)
    ציון 12/02/2013 13:32
    הגב לתגובה זו
    12 3
    סגור
  • 1.
    טוב מאוד (ל"ת)