מנכ"ל האוצר: "בקרוב מחירי הדירות יתמתנו; בנק ישראל גרם לעלייתם"

דורון כהן בהרצאה במרכז ללימודים אקדמיים - "תשלומי השכר במגזר הציבורי היו הגורם המרכזי שגרם לחריגה תקציבית של כ-12 מיליארד שקל"
נדל"ן
"מדיניות הריבית הנמוכה של שגרמה במישרין לעליית מחירי הדירות בשנים האחרונות", כך אמר אמש דורון כהן, מנכ"ל האוצר בהרצאה במרכז ללימודים אקדמיים.

לדבריו "משרד האוצר משנה את מדיניות הפשרת הקרקעות. בעבר עודדנו בניה יותר בפריפריה וכיום אנו מעודדים בניה יותר במרכז מהלך שיביא להתמתנות מחירי הדירות במהלך התקופה הקרובה".

כהן הוסיף כי "תשלומי השכר במגזר הציבורי היו הגורם המרכזי שגרם לחריגה תקציבית של כ-12 מיליארד שקל ומדובר בחריגה תקציבית גדולה המחייבת שינוי מהיר בסדרי עדיפויות לאומיים ואלו החלטות קשות מבחינה פוליטית שחייבו הליכה לבחירות. את ההחלטות כיצד לטפל בנושא תקבל הממשלה הבאה".

כהן הוסיף כי "פריון העבודה בישראל נמוך והוא מהווה רק 75% מהממוצע ממדינות- OECD ויש לפעול באופן נמרץ לשפרו. שיפור הפריון יניב תפוקה גבוהה יותר לנפש ובהתאם רמת החיים תעלה. חובה להבין שגידול בפריון העבודה מייצר גידול בצמיחה".

כהן הוסיף כי "בישראל יש פי 2.5 עומס בכבישים מאשר בממוצע ב-OECD כאשר במקביל בתי הספר שלנו מוציאים יותר ויותר תלמידים שלא עומדים בסטנדרטים מערביים מקובלים. אם נצליח לשפר את התוצאות בשתי נקודות אלה מצב המשק בטווח הארוך יצביע על שיפור".


תגובות לכתבה(24):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    במדינה נורמלית המנכל היה עף מזמן
    חי 21/01/2013 00:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שר ומנכלו שנתנו למשק להדרדר לגרעון עשרות מיליארדים ויקור דירות לצעירים ב 4 שנים במאות אלפי שקלים.. מזמן היו צריכים לחפש עבודה אחרת ..כפי שקורה בכל מפעל קטן..וכאן זה מדינה בושה..
    סגור
  • 22.
    מה זה מחירי הדירות יתמתנו
    יורם מראשון 20/01/2013 21:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחירים ירדו ... שהמחירים יעלו ... או שזה משאלת לב כללית ...
    סגור
  • 21.
    האם מנכ"ל האוצר בדרך לעבודה אצל טייקון?
    משקיף צפוני 19/01/2013 19:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האשמה ביוקר הדירות,היא במנכ"ל האוצר וחבר מרעיו, שהתנגדו לשווק קרקעות במחירים נמוכים,משום שחשבו רק על מילוי קופת האוצר וחלוקתה למקורבי נתניהו וחבריהם בעלי ההון,בצורת מענקים ותמיכות. תזכרו את המנכ"ל בכר שדפק את השכירים טרם עזיבתו,ע"י העברת קופות הפנסיה מהבנקים לחברות הביטוח.
    סגור
  • 20.
    נתנו לרופא מתחיל 30,000 ש"ח בחודש.. (ל"ת)
    הרופאים ועובדי הנמל 18/01/2013 10:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    מגזר ציבורי יאלה תעשו הפרטה כבר
    אנונימי 17/01/2013 16:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתחילו מהוצאה לפועל בתא
    סגור
  • 18.
    אין לכם בושה באוצר להאשים אחרים במחדל שלכם ושל אטיאס
    האוצר=אוכלי חינם 14/01/2013 21:43
    הגב לתגובה זו
    2 1
    איפו ההגינות היושר אתם רקובים מלמטה ועד למעלה גירעון כפול שחיקת מעמד הביניים מחדל נדלן הגדול מקום המדינה ואתם עוד מאשימים את נגיד בנק ישראל במקום את עצמכם ואת שר הבינוי וההרס אריאל אטיאס משס טוב שלא אמרת שר התחבורה אשם במחירי הנדלן בגלל הפקקים בכביש 6
    סגור
  • אז עובדי הצבור אשמים במחירי הנדלן? עלבון לאינטילגנציה
    אנונימי 17/01/2013 16:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ניפחתם בועת נדלן ע"ח הצבור ולזה הוספתם מס על הבורסה וגם גירעון תתביישו לכם . ממשלה חזירית שצריך לזרוק לכל הרוחות
    סגור
  • 17.
    יש דברים שלא אומרים אפילו לא לפני בחירות
    האוצר 14/01/2013 21:40
    הגב לתגובה זו
    4 0
    4 שנים ההיתם למעלה מה עשיתם ?מה?
    סגור
  • 16.
    אני אומר ועדת חקירה ולכלא כל האוצר אטיאס ושות (ל"ת)
    האוצר ומשרד השיכון 14/01/2013 21:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    היחיד שעשה משהו למרות שזה לא תפקידו היה סטנלי (ל"ת)
    אין לכם בושה 14/01/2013 21:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 14.
    החברה באוצר פשוט המיץ של הזבל,הרסתם את מעמד הביניים (ל"ת)
    הרצחתם וגם ירשתם 14/01/2013 21:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    בושה 4 שנים לא עשיתם כלום לא באוצר ולא במשרד השיכון (ל"ת)
    להפיל אחרים במחדל 14/01/2013 21:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 12.
    אטיאס ושר האוצר אחראים על הנדלן באופן ישיר ולא סטנלי
    מנסים להפיל אחרים 14/01/2013 21:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתם תיפלו בבחירות אין מה לעשות היו לכם 4 שנים ולא עשיתם כלום
    סגור
  • 11.
    כשמחירי הדיור יתמתנו תודיע לציבור...
    ראובן 14/01/2013 18:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בינתיים הם לא יורדים.
    סגור
  • 10.
    הגיע הזמן להוזיל משמעותית את מחירי הדיור
    צמח 14/01/2013 16:25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מדובר במחירים לא שפויים.
    סגור
  • 9.
    מזל!!!!!!!!!!!! שפישר נמצא בסביבה
    א 14/01/2013 13:28
    הגב לתגובה זו
    3 4
    כל מי שמאשים את פישר בריבית הנמוכה לא מבין על מה הוא מדבר.
    סגור
  • 8.
    נראה אותך גבר אם כך -תטיל איסור על קניית דירה שניה
    אלף מם 14/01/2013 13:06
    הגב לתגובה זו
    9 0
    למשך שנתיים-שלוש כנהוג במדינות רבות .
    סגור
  • 7.
    האוצר וגם כנופיית בנק ישראל אשמים!משבר המשכנתא יתפוצץ
    פישר הביתה! 14/01/2013 13:03
    הגב לתגובה זו
    8 0
    לנו בפנים אבל הציבור הטיפש הזה רץ ולוקח משכנתא,כי מה זה 50-100 אלף על פני 35 שנה?כך הציבור חושב שהוא עושה עסק טוב וכנופית פישר רגועה ויכולה להוריד ריבית והאוצר?משקיף מהצד כאילו כל זה לא קשור אליו.
    סגור
  • 6.
    מי הרוויח ממיסים על הדירות? האוצר כמובן...
    גדי 14/01/2013 12:47
    הגב לתגובה זו
    7 0
    זה הי ברור כשמש.
    סגור
  • 5.
    בנק ישראל גרם לריבית נמוכה ולהשקעה בדירות
    גדי 14/01/2013 12:45
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אח"כ בנק ישראל נסוג והטיל מגלותעל משכנתאות. נוצרה בועה מיותר שרק אספקת קרקע זמינה לבני תוריד את המחירים כדברי דורון כהן מנכ"ל האוצר.
    סגור
  • 4.
    עוד אחד שמדבר הרבה ולא אומר כלום
    רונן 14/01/2013 12:41
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מאיכן הגיע הנתון של פריון העבודה ?? בבתי החולם יש פריון של 130% , תדאג שהפריון שם לא ילה על 100 %
    סגור
  • 3.
    יד ימין ויד שמאל . (ל"ת)
    בא 14/01/2013 12:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    אתה כסיל ולא אומר אמת האוצר נהנה ממיסוי חזירי שאם לא
    שד 14/01/2013 11:38
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הגרעון היה 79 מיליארדעל זה נאמר הרצחת וירשת
    סגור
  • 1.
    עשו מיליארדים ע"ח העם הפראייר=בועה בפיצוץ בפני הגנבים!! (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים 14/01/2013 11:11
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור