"קנינו מגרש, נבנה עליו 5 דירות ועוד 4 צימרים - ובשאיפה נצא לפנסיה מוקדמת"

Bizportal מביא את הסיפור המיוחד של הזוג גולדנטל , שבחר לנסות להקדים את הפנסיה ואפילו להרוויח קצת בדרך. צפו בכל הנתונים
צימר עם בריכה, צילום: Getty images Israel
אם תפגשו באקראי ישראלי באמצע שנות ה-30 לחייו ותשאלו אותו לגביי חלומותיו סביר להניח ששניים מהם יהיו מגורים בבית רחב ידיים ויציאה לגמלאות בגיל מוקדם עם נכסים שמניבים הכנסה יפה. Bizportal שוחח עם זוג שמנסה להגשים.

דוד ומלי גולדנטל הם זוג בשלהי שנות ה-40 לחייהם שמתגוררים כיום בישוב צור הדסה - דוד הוא בעל משרד לניהול ופיקוח על בנייה ומלי היא אדריכלית. הזוג מנהל את החברה "המרכז לתכנון ופיקוח בניה". הזוג רכש קרקע בישוב מבוא בית"ר הנמצא בין בית שמש לירושלים ומתכנן להקים קומפלקס דירות וצימרים במקום.

איך הגעתם לרעיון הזה?

"אנחנו רוצים להפסיק לעבוד בגיל 55, תמיד חלמנו שהביזנס שלנו יהיה צמוד לבית ולפני 10 חודשים ביצענו את הרכישה. חיפשנו משק באזור עוטף ירושלים ובסוף מצאנו שלושה מגרשים צמודים לשטח פתוח של יער. השטח הכולל של שלוש הקרקעות הוא 1.8 דונם מ"ר וניתן בסך הכול לבנות כ-800 מ"ר. כל קרקע נרכשה ב-1.15 מיליון שקל כך שבסך הכול שילמנו 3.35 מיליון שקל. בסך הכול נשקיע, כולל עלות הבנייה כ-9 מיליון שקל."

ומה אתם מתכננים לבנות?
"המגרשים פונים ליער ולכן המיקום אידאלי כאתר נופש - נקים שלושה בתים בני שתי קומות בצורה של ח' עם בריכת שחייה. חלק אחד של המבנה יכלול ארבעה צימרים מפוארים בשטח של 60 מ"ר כל אחד, שלוש דירות 5 חדרים להשכרה ובית אחד מרכזי אשר ישמש אותנו."

כנסו כדי לצפות בתוכנית הבנייה של הפרויקט

כמה אתם מתכננים להרוויח?
כל דירה תושכר בכ-5,000 שקל לחודש וכל צימר יושכר תמורת 2,000 שקל ללילה. הרעיון הוא שנרוויח בשנה 250-300 אלף שקל.

אתם לא דורשים מחיר יחסית גבוה עבור הצימרים?
"הצימרים יהיו מאוד מפוארים, ברמה של הצימרים בחד נס או בכנען וילאג' והם אמורים לשרת יהודים מחו"ל אשר ייקחו סיורים בלימוזינה מכאן לעיר העתיקה בירושלים. המתחם יכלול כאמור בריכה מחוממת וספא. הרמה תהיה גבוהה מאוד, אין צימרים ברמה הזאת בכל אזור מטה יהודה."

איך אתם מתכוונים לממן את הפרויקט?
"שוויו של ביתנו בצור הדסה הוא 3 מיליון שקל וגייסנו הון בשווי של 5 מיליון שקל. כעת לקחנו הלוואת בהיקף של 4 מיליון שקל וכשנשלים את הפרויקט נמכור את הבית ונשאר עם הלוואה בהיקף של מיליון שקלים."

איתן קל, זכיין אנגלו סכסון צור הדסה אשר איתר את המגרשים עבור הזוג, אומר כי מדובר בעסקה יוצאת דופן - "לא ניתן למצוא שלושה מגרשים צמודים באזור הזה ולכן המחיר ששולם עבורם מעט גבוה ממחיר השוק. אציין שרק במהלך ביצוע העסקה הגה הזוג את הפנטזיה הזו, הם לא חיפשו בהתחלה להקים פרויקט תיירותי."

כתבות מעניינות נוספות:

חיים כהן: "הקבלנים רואים את האיומים על מחירי הדירות ולא בונים, הם חוששים מההצפה העתידית במיזמי תמ"א 38"
גלובל פרופרטי גייד: מחיר הדירות בת"א במקום ה-16 בעולם; מי במקום הראשון?
סגרו עסקה: בכמה נמכרה דירת 60 מ"ר עם אח(!) במרכז גבעתיים?

תגובות לכתבה(46):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 42.
    דוד גולדנטל
    אנ 17/05/2016 16:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשמו כן הוא, רואה רק דולרים מול עיניו. אדם ללא נשמה.
    סגור
  • 41.
    איך 5000 שקל לדירה ליד בית שמש?
    תל אביבי 12/12/2012 15:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מילא היו אומרים אלפיים שקל. דוד ומלי - ב 5000 שקל אני יכול לשכור היום, עם קצת מזל, דירת 3 חדרים ישנה, ברמת אביב בצפון ת"א. אז מי האהבל שישלם סכום כזה על חור באמצע שומקום? כדאי שתתחילו לחשוב להכפיל את הבניין ואז אולי יהיה לכם תזרים מספק.
    סגור
  • 40.
    מזמן לא צחקתי ככה...חחחח... (ל"ת)
    אנונימי 09/12/2012 15:55
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 39.
    חיים בלה לה לנד 2
    חשבונאי מדופלם 09/12/2012 14:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אולי אולי אם היו משכירים לפעילות דסקרטית יש פרנסה....אבל סתם דייט ב 2000 ג'ובות? כבר עדיף לקנות הוסטל בשעריים על כל 1600000 הכנסה של 7.5 אלף בחודש..
    סגור
  • 38.
    מי שיהיה מוכן לשלם את המחיר
    מתוך ניסיון 09/12/2012 12:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יהיה גם מסוגל לתבוע אותכם במקרה הרע או פשוט להתלונן על כל פסיק שלא יעמוד במקומו מי סיפר לכם שיהודים עשירים מחו''ל הם פרייארים ? !
    סגור
  • 37.
    למה להסתבך
    לירן 09/12/2012 12:33
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ב9 מיליון ניתן לקנות 6 דירות ברמת גן שיכניסו את אותו הסכום לפחות בשכירות ארוכת טווח
    סגור
  • 36.
    טיפשים, לא יכסו את הריבית על ההלוואה. לפי המספרים הפסד (ל"ת)
    אגחיסט 09/12/2012 11:15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 35.
    הזויים
    לסקר 09/12/2012 10:37
    הגב לתגובה זו
    5 0
    למה לי לשלם 2000 ש'ח ללילה , במחיר כזה אקח סוויטה מול העיר העתיקה בירושלים , מה הקטע כאילו ?? הלימוזינה ..... ולמי שלא יודע , אחזקה של צימרים היא עבודה סזיפית , לא נגמרת אף פעם , על איזה פנסיה מוקדמת הזוג ההזוי הזה מדבר ??
    סגור
  • 34.
    זה מתאים לאנשים צעירים ולא לכאלה שרוצים פנסייה ...
    רכוז תמצית התגובות 09/12/2012 10:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מוקדמת \ צריך אורך נשימה בכל החזיתות אם בכלל !!!!!
    סגור
  • 33.
    כן, תמשיכו לחיות באשליות שיתנפצו לכם בפרצוף-תשאלו את מי
    מבין עניין 09/12/2012 09:55
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תשאלו את אלה שקנו נדלן בחו"ל עם הבטחות ומילים בעננים ובסוף קיבלו את הברקים של ההתנגשות של העננים והגשם שירד שטף אותם כהוגן והשאיר אותם רטובים
    סגור
  • טען עוד
  • 32.
    תשנו מהר תב"ע מצימרים לדירה 6 או7
    אנונימי 09/12/2012 09:21
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ואז יתכן ותצאו ברווח המודל של בנית רווח כזה מצימרים פשט את הרגל מיזמן !!!חבל עלכם אבל עדיין תוכלו להינצל!! בהצלחה.
    סגור
  • 31.
    פשוט מאוד
    אלכס 09/12/2012 08:51
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כל זוג מסוגל להשקיע 9 מיליוןן ש"ח ולממש את החלום!! זה הכי פשוט בעולם
    סגור
  • 30.
    לא להאמין
    עמוס 09/12/2012 08:10
    הגב לתגובה זו
    6 1
    בלי קשר לפרוייקט הספציפי הזה תרחיש בועת הנדלן בארהב של 2007 מועתק לכאן אחד לאחד. הציבור עיוור? מסונוור? כל כך חבל, ככל שעולים יותר גבוה ההתרסקות תהיה מכאיבה יותר.
    סגור
  • 29.
    כל הכבוד בהצלחה (ל"ת)
    רמי 09/12/2012 06:11
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 28.
    לפנטז לא עולה כסף-איפה הם ואיפה המציאות? (ל"ת)
    רפאל1 08/12/2012 19:31
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 27.
    שוב דמגוגיה לפראייר=בועה בפיצוץ =סוף הבלוף!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    המתווך=בלוף שיווק 08/12/2012 19:26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 26.
    לא ממציאותי
    שמעון 08/12/2012 18:30
    הגב לתגובה זו
    13 1
    שכירות הדירות בהגזמה לא מגיע ל-4000 ובצימרים לא מגיע ל-1000
    סגור
  • 25.
    עבודה ביום בצימר, לילות טרופי שינה מדאגה... (ל"ת)
    פליפר 08/12/2012 17:26
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 24.
    בכנסייה הסקוטית 600 שח ללילה
    נפלתם על כל הראש 08/12/2012 17:08
    הגב לתגובה זו
    7 1
    נוף מול החומות ארוחת בוקר של מלכים מבנה ארכיטקטוני מהמם קרבה לעיר ושקט של הרים
    סגור
  • 23.
    דווקא יש הגיון - להלן התוכנית
    אנליסט 08/12/2012 16:54
    הגב לתגובה זו
    2 5
    החזר השקעה 10 שנים ולאחריו פרת מזומנים כלומר הצימר רציכים לייצר כ-800000 שנה כולל ריבית והוצאות תפעול אם נחלק ב-4 יחידות כל אחת אמורה לייצר 200K בשנה כלומר 18000 בחודש היינו 18 לינות באלף ש"ח ללילה מה שלא כל כך מופרך - בהצלחה לכם כולנו מחזיקים לכם אצבעות (גם אני ואשתי חלמנו על זה אך לא היה לנו ביצים והון התחלתי)
    סגור
  • 22.
    6 דירות בכפר-סבא
    גלעד 08/12/2012 16:53
    הגב לתגובה זו
    14 0
    6 דירות בכפר-סבא בגודל 4 חדרים עולות 9 מליון ש"ח,שכירות מובטחת ע"ב 12 חודשים בשנה נותנת 325,000 ש"ח שנתי לפי 4500 ש"ח בחודש לדירה..................... אז איפה כאן ההיגיון בסיכון כל כך גדול בחור נידח ?
    סגור
  • 21.
    צריך כסף לעשות כסף
    ישי 08/12/2012 16:45
    הגב לתגובה זו
    2 2
    למרות היצירתיות
    סגור
  • 20.
    אין כסף קל- חלומות כאלו בד"כ מביאים לסיוטים. (ל"ת)
    מעוף 08/12/2012 16:26
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 19.
    איפה היציאה לפנסיה?
    יאיר 08/12/2012 16:25
    הגב לתגובה זו
    17 2
    רק לנהל 4 צימרים זה כאב ראש לא קטן שלא לדבר על השכירויות. עדיף היה להשכיב בבנק 8 מליון שקל ולעשות 3-4% שנתי . ואז באמת לצאת לפנסיה.
    סגור
  • ככה יוצאים לפנסיה
    אבי 08/12/2012 18:00
    הגב לתגובה זו
    3 6
    מרויחים כל שנה 250000 ש"ח מוכפל ב-20 שנה-5 מיליון ש"ח, מוכרים את כל היתר ומחזירים את ההלוואה ואז באמת יהיו עוד כ-5 מיליון ש"ח.
    סגור
  • 18.
    רוב בצימרים מפסידים...הזיות של חולמי חלומות באספמיה (ל"ת)
    חיילין 08/12/2012 16:24
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 17.
    אולי הם מבינים בבניה אך לא בתיירות
    אורן 08/12/2012 16:02
    הגב לתגובה זו
    19 0
    לישראל לא מגיעים תיירים המשלמים 500 $ ללילה בכפר אלו המשלמים סכומים אלו מגיעים לעסקים בתל אביב או בירושלים כאשר החברות שלהם ממנות זאת למצא תיירים שישלמו סכומים אלו זאת מלאכה לא קלה. מנסיון. מאחל להם בהצלחה.
    סגור
  • 16.
    נראה שהמטרה העיקרית היא לצאת לפנסיה מוקדמת
    אחד 08/12/2012 15:44
    הגב לתגובה זו
    12 0
    אף מיזם מצליח בעולם לא התחיל ברצון של מישהו לפרוש מוקדם ולא לעשות כלום, כל אנשי העסקים המצליחים והיזמים פיתחו מוצר או שירות ייחודי ולא חשבו על פרישה מהיום הראשון !
    סגור
  • וכנראה שזה יקרה להם אבל עם חובות עצומים (ל"ת)
    פנטזיות נשברות בסוף 11/12/2012 10:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    נראה כמו 2% לא כולל הלואות?! (ל"ת)
    אמנון 08/12/2012 15:40
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 14.
    פנסיה מוקדמת?
    יניב 08/12/2012 15:37
    הגב לתגובה זו
    15 1
    יותר קרוב לפשיטת רגל מוקדמת!
    סגור
  • 13.
    הדרך הקלה והבטוחה לפשיטת רגל. (ל"ת)
    אנונימי 08/12/2012 15:27
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 12.
    אוי הנפילה תהיה כואבת....מסכנים...גמרו את עתידם ועתיד
    מקווה לטוב 08/12/2012 15:20
    הגב לתגובה זו
    10 5
    ילדיהם. חולמים לפרוש בגיל 55? גם בגיל 70 הם עוד יעבדו כדי להחזיר חובות...
    סגור
  • 11.
    דוד ומלי גולדנטל, אתם בהזיה קשה !
    יאיר 08/12/2012 15:19
    הגב לתגובה זו
    15 1
    משקיעים 9 מיליון במקום כמעט נידח ועוד מצפים לתשואות שקשה להשיג בתל אביב. במקום זה אתם קונים 6 דירות בתל אביב והמרכז והנה לכם פנסיה עם השקעה בטוחה בהרבה. אפשר גם כמובן לרכוש בארה"ב ואירופה. צאו מזה מהר.
    סגור
  • 10.
    הזוי איפו רשויות המס לבדיקה האם הופרש מס כדין מההון (ל"ת)
    יוסי 08/12/2012 15:00
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • 9.
    נראה כמו 2% לא כולל הלואות?! (ל"ת)
    אמנון 08/12/2012 14:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 8.
    כבר רואים שכל התוכניות שלהם יקרסו בגדול
    הנשר 08/12/2012 14:43
    הגב לתגובה זו
    13 1
    "מיועד לאנשים מחו"ל שייקחו סיורים בלימוזינה מכאן לעיר העתיקה בירושלים" - קהל יעד מצומצם ביותר - כמה אנשים כאלה מגיעים לכאן בכלל, ואם יש מתיחות ביטחונית אז בכלל אין על מה לדבר "במהלך ביצוע העסקה הגה הזוג את הפנטזיה הזו" - אין תכנון מוקדם, אין תוכנית עסקית, אין אסטרטגיה, הכל גחמות של רגע, עם כל הכבוד ככה לא בונים עסק ולא משקיעים 9 מיליון שקל - זה התנהגות שאופיינית לקניית שמלה או נעליים
    סגור
  • 7.
    החזר השקעה תוך 36 שנים...
    rami1608 08/12/2012 14:42
    הגב לתגובה זו
    12 0
    המספרים לא הגיוניים....
    סגור
  • 6.
    הם חיים בחלום!הלוואי שיצליחו אבל הסיכויים הם קטנים מאוד (ל"ת)
    דן 08/12/2012 14:06
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 5.
    בהצלחה.מפקח בנייה ואדריכלית צעירים!
    קליפ 08/12/2012 13:49
    הגב לתגובה זו
    13 1
    נשמע התחלה מעולה להקמת המתחם.ייתכן שתעבדו ותהנו עד 120 שמרו על הזוגיות הבריאות והחלומות.
    סגור
  • 4.
    2000 בחלום (ל"ת)
    משה 08/12/2012 13:33
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 3.
    2000 shekels for a night? they're crazy (ל"ת)
    sharon 08/12/2012 13:24
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 2.
    2000 שקל ללילה? לדעתי נסחפו עם המחיר שיקבלו (ל"ת)
    רון 08/12/2012 13:23
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 1.
    עיסקה הזויה עם חלומות לא הגיוניים נכנסים לחובות אחר כך (ל"ת)
    אנונימי 08/12/2012 13:16
    הגב לתגובה זו
    16 1
    סגור
  • במלון מצודת דוד 1600 שח ללילה (ל"ת)
    2000 שח - הזוי למדי 08/12/2012 15:23
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • בדיחת השנה