בנצי ליברמן: "הרכבת הקלה תהיה הפתרון המרכזי כשגוש דן יוצף בעשרות אלפי יח"ד"

כך אמר מנהל ממ"י ביחס להידוק שיתוף הפעולה עם חברת נ.ת.ע. "נפעל בחודשים הקרובים לקידום מחלף הרב מכר בהרצליה"
רכבת קלה ירושלים, צילום: ביגי
מנהל מקרקעי ישראל וחברת נ.ת.ע, המקימה את הרכבת הקלה בגוש דן, מגבירות את שיתוף הפעולה. בפגישה שנערכה היום הוחלט על הקמת צוות עבודה משותף להסרת החסמים לקידום פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן. בין השאר מדובר על הקצאת שטחי התארגנות לאורך תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה, מפ"ת , דרך בני ברק, ר"ג, ת"א-יפו, בת ים וראשל"צ, לצורך העבודות, וכן בפינוי עודפי העפר העצומים, שיהיו כתוצאה מכריית מנהרות הקו הזה, כאחד עשר ק"מ בכל כיוון.

"אין ספק שפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן הוא פרויקט לאומי, שעלינו להתגייס ולתת לו כתף. אנו צריכים להיות נכונים לתת את הפתרונות הטובים והמהירים ביותר למגה פרויקט זה, שנעשה בארץ אחת לדור, ואת זאת נעשה ע"י הקצאת קרקעות, לצורך שימושי הפרויקט והמחלפים הנלווים אליו. פינוי מחנות צה"ל במרכז יאפשר עשרות אלפי יחידות דיור נוספות, כשהפתרון לדיירים חייב להיות באמצעות מערכת להסעת המונים" , שכן מערכת הכבישים הקיימת לא תעמוד בעומס", אמר מנהל מנהל מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן.

מנהל המינהל הבטיח גם כי יפעל בחודשים הקרובים לקידום מחלף הרב מכר בהרצליה (אזור הסינמה סיטי), דבר שיאפשר את הפעלת הקו הרוד, קו האוטובוס רב הקיבולת BRT, מכפר סבא דרך רעננה ועד הרצלייה. באשר לקו הירוק מהרצלייה לראשל"צ דרך ת"א, העריך ליברמן כי הוא יעבור לבסוף דרך שדה דב, שם תכנון הפינוי ובניית עשרות אלפי יחידות נמצא ,לדבריו בעיצומו.

מנכ"ל נ.ת.ע יצחק זוכמן העריך כי ללא מערכת הסעת המונים מתקדמת, דוגמת הרכבת הקלה, תוך כמה שנים לא יהיה אפשרי כלל לנסוע במטרופולין ת"א, ולצורך קידום הפרויקט הזה נ.ת.ע חייבת את הסיוע של מינהל מקרקעי ישראל.

"אם בכל שנה נוספים לכבישי הארץ, נטו, 200 אלף כלי רכב חדשים הרי שבתוך חמש שנים יהיו כאן עוד מליון כלי רכב, וזה אומר שאנשים פשוט יעמדו בכבישים ולא יוכלו לנוע. אנחנו צריכים את עזרת המינהל כדי להסיר חסמים, לקדם את הפרויקט ולתת לתושבי המרכז את פתרונות התחבורה הטובים ביותר", אמר זוכמן.

הקו הרוד, קו BRT- השרון - אמור להתחיל לנוע ב 2015. הקו האדום מפ"ת לבת ים, רכבת קלה , שחלקה תחתי , אמור לבצע נסיעות מבחן ב 2017, ושנה לאחר מכן לנוע באופן מסחרי. הקו הירוק, מהרצלייה, דרך ת"א, מתחת לאבן גבירול ועד ראשל"צ מתוכנן לנוע ב-2021.
תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בטח יקח יום וחצי להגיע מפתח תקוה לבת ים ברכבת לא??? (ל"ת)
    תום 06/12/2012 21:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור