הלמ"ס: מחירי הדירות עלו 2.9% בחצי שנה; "אנו לקראת גל עליות בשכירויות"

כך אמר אמיר כהנוביץ' מכלל פיננסים ברקע לנתוני מדד המחירים לצרכן . "כל עוד יחס הדירות לאוכלוסייה אינו משתנה קשה לראות את מגמת עליית מחירי הדיור נעצרת"
ממשיכים לנפח את הבועה?
מדד המחירים לצרכן אשר פורסם היום נותר להפתעת הכלכלנים ללא שינוי, אולם מדד מחירי הדירות, אשר אינו נחשב לחלק מהמדד, המשיך לעלות. מנגד, מדד מחירי הדיור, הבוחן את שיעור עליית שכר הדירה ירד בחודש האחרון ב-0.1%.

העסקאות שבוצעו בחודשים יולי 2012 – אוגוסט 2012, לעומת העסקאות שבוצעו בחודשים יוני 2012 – יולי 2012, נמצא כי מחירי הדירות עלו ב-0.6%. מהשוואת העסקאות יולי 2012 – אוגוסט 2012 לעומת יולי 2011 – אוגוסט 2011, עלו המחירים ב-1.4%.

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, אומר כי " לאחרונה חלה עלייה מחודשת במחירי הדירות כאשר ב-6 החודשים האחרונים נרשמה עליה של 2.9%, דבר אשר על פי הפרוטוקולים של דיוני הוועדה המוניטרית מטריד גם את בנק ישראל."

אמיר כהנוביץ", הכלכלן הראשי של כלל פיננסים, התייחס למדד הדיור וציין כי "בחמש השנים האחרונות, בתוך גל עליות מחירי השכירות, מתרחשת בממוצע פעם בשנה ירידת מחירים זמנית שנמשכת בממוצע כחודשיים. אי אפשר לצפות מתי זאת תתרחש ובכל שנה היא הביאה להפתעה במדד לעומת התחזיות, אך בכל השנים האחרונות היא כאמור לא בשרה על שינויה של מגמה אלא אם תרצו על "לקיחת אויר" לפני המשך גל העליות. כל עוד יחס הדירות לאוכלוסייה איננו משתנה קשה לראות את מגמת עליית מחירי הדיור נעצרת."

נזכיר כי נגיד בנק ישראל סטנלי פישר התריע היום לראשונה באופן מפורש כי הגידול המואץ במחירי הדירות עלול להתפתח לבועת מחירים . לדבריו " יש להדגיש כי בכל תרחיש, הגידול המואץ לכשעצמו עשוי לייצר ציפיות להמשך עליית מחירים, ואם אלה יתממשו, עלולה להתפתח בשוק זה בועת מחירים. מכיוון שכך, חשוב לטפל בנושא במידת הצורך."

כתבות מעניינות נוספות:

רק בת"א: דירת 10 מ"ר (המקלחת בחצר) מוצעת ב-1,950 ש" לחודש, הנה תמונות
בין שמיים לארץ: פנטהאוז בבת ים מוצע למכירה ב-8.2 מיליון שקל - צפו בוידאו

תגובות לכתבה(16):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    הליכוד נכשל בנושא הנדלן - ניפגש בקלפי (ל"ת)
    מעמד ביניים 16/10/2012 21:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    אמש בלילה כלכלי:אם פישר יתערב הוא יצליח למתן את הירידה
    אין כסף בשוק 16/10/2012 12:53
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ל10%-20% אם לא יתערב המצב יתדרדר במהירות כמו בארה"ב וספרד.
    סגור
  • 10.
    איך אמר ביבי?בלמנו את עליית המחירים...פחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    הומלס 16/10/2012 07:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 9.
    איך רק 3%, רק החודש העלנו 6%
    רוני הקבלן 15/10/2012 23:29
    הגב לתגובה זו
    1 3
    המספרים לא משקפים את השוק, העלנו בחגים ב 6% ואחרי שיותר מחצי נמכר הוחלט להמשיך בעליה של 10%.
    סגור
  • לרוני החבלן מתי יש לך זמן למכור דירות ולהעלות מחירים?
    אריאל השואל 16/10/2012 12:55
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל פעם שאני נכנס אני רואה אותך מפליץ בתגובות.
    סגור
  • אתה קבלן של לגו .איך יש לך זמן לאונן מול המחשב כל היום? (ל"ת)
    אלף מם 16/10/2012 07:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    איך נשמע כודר פורח כשהוא מתפוצץ...........? כי את הבועה
    בוננזה 15/10/2012 22:48
    הגב לתגובה זו
    0 1
    המתפוצצת לא כולם שמעו.......
    סגור
  • 7.
    ומה עם ספטמבר?אין מצב שדירות עלו בספטמבר.
    א.מ 15/10/2012 21:52
    הגב לתגובה זו
    10 1
    בכל אופן דירות יד שניה עומדות בלוח כאבן שאין לה הופכין.
    סגור
  • 6.
    קישקוש מוחלט - השכירויות רק מוזלות, הצלחתי להוריד ב 10%
    דורון טל 15/10/2012 21:45
    הגב לתגובה זו
    9 3
    את בעל הבית ואמרתי לו שאין בעיה , אלך לגור ביחידת דיור של ההורים בצפון ( שהיתפנתה מהסטודנטית שלקחה אותה בגלל שהיה לה יקר בעצמה ). אנשי חוזרים להורים ואם בעלי הדירות לא יתפכחו הם ימצאו את עצמם עם דירות ריקות. אבל אטיאס השר ימשיך לדאוג לחבר'ה שלו. ניפגש בבחירות!
    סגור
  • 5.
    מחירי דירות מה יותר גבוהים לאינסוף ועכשיו ורק ביבי (ל"ת)
    מחכה לפיצוץ 15/10/2012 21:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4חדרים במרכז רחובות רחוב וייצמן 3600 שח
    שוכר ותיק 16/10/2012 08:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    דירה רחבה במרכז. ישנה אך סבירה. לא להאמין לכותרות על עליות בשכירות. לפחות ברחובות המצב של דירות להשכרה עומדות ריקות.
    סגור
  • 4.
    אמיר כהנוביץ' מכלל פיננסים חוזה עליה בשכירויות על סמך..
    אבי 15/10/2012 21:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה שהיו ירידות במחירים!!!! ואם היו ירידות זה הרי לא יכול לבשר שום דבר, אלא ירידות זמניות לפני עליות?????? זה ניתוח רציני של כלכלן? זה ניתוח טכני: בכל מהלך עליות יש תיקונים, אבל גם שינוי מגמה נראה בהתחלה רק תיקון....
    סגור
  • זה ניתוח של אחד שמדבר מפוזיציה ויש לו אינטרס מובהק
    אלף מם 15/10/2012 21:54
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הן כבעל נדל"ן או כמייצג אנשי נדל"ן.
    סגור
  • 3.
    התורים בשגרירויות בת"א עומדים להתארך משמעותית
    ישראל 15/10/2012 21:14
    הגב לתגובה זו
    7 2
    כל מי שיש לו יכולת להוציא דרכון זר שיעשה זאת מייד, אין עתיד במדינה אוכלת יושביה הזאת (לצערי אני תימני ואין לי לאן לברוח)
    סגור
  • 2.
    חכו חכו, המחירים עוד יעלו
    עמוס 15/10/2012 21:12
    הגב לתגובה זו
    6 3
    לא בונים, עם ישראל ממשיך להשריץ וכל טיפש ממשכן את חייו בשביל ארבע קירות
    סגור
  • 1.
    מי שרוצה להרוויח מלא שיכנס לשורט על פרוקוגניה
    לאון 15/10/2012 21:00
    הגב לתגובה זו
    0 3
    ומי מחזיק את המנייה מחר יש לו הזדמנות אחרונה למכור אם יהיו קונים.
    סגור