הנדל"ן רותח: סך המשכנתאות באוגוסט בשיא כל הזמנים - 5.8 מיליארד שקל

היקף המשכנתאות באוגוסט שבר שיאים בעקבות והיה גבוה ב-146% מנתוני השפל של אוקטובר 2011. הציבור נהר למשרדי המכירות בעקבות עליית המע"מ בספטמבר
ההסתערות נמשכת
שוק המשכנתאות ממשיך לשבור שיאים – מנתוני שפורסמו היום (ה") עולה כי היקף המשכנתאות לחודש אוגוסט הסתכם ב-5.8 מיליארד שקל, שיא של כל הזמנים.

נתוני חודש אוגוסט שברו את השיא שנרשם בחודש יולי במהלכו ניטלו משכנתאות בהיקף של 4.93 מיליון שקל, גידול של כ-18%. הנתון היה גבוה ב-146% מנתוני השפל של אוקטובר 2011 אשר הסתכמו ב-2.365 מיליארד שקל.

הזינוק בהיקף המשכנתאות נובע ככל הנראה מהסתערותם של רוכשי הדירות על משרדי המכירות בחודש זה כתוצאה מהעלאת המע"מ בשיעור של אחוז ב-1 בספטמבר.

מנתוני משרד הבינוי והשיכון שפורסמו אתמול עולה כי בחודשים מאי–יולי הגיע היקף העסקאות בדירות לכ-9,150 בממוצע חודשי, גבוה בכ-27% מחודשים קודמים השנה (כ- 7,200). מתחילת השנה בוצעו 56,265 עסקאות בהיקף דומה לתקופה מקבילה אשתקד. בשנת 2011 בוצעו כ-86,400 עסקאות, נמוך הרבה יותר מההיקפים בשנתיים קודמות (כ-103,000 בממוצע שנתי), כאשר משקל העסקאות בדירות החדשות עומד ב- 2012 על כ-22%.

מנתוני משרד האוצר שפורסמו בראשית החודש עולה כי מספר העסקאות ברבעון השני של 2012 רשם גידול של כ-9% בהשוואה לרבעון הקודם והסתכם בכ-24.5 אלף דירות ושל כ- 12% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

באוצר מציינים כי מחירי הדירות החדשות הוסיפו לרדת ברבעון השני, אם כי בשיעור מתון יחסית של 0.8%, בהשוואה לרבעון הקודם. באזור המרכז נרשמה ירידה בשיעור מינורי של 0.1% ומנגד באזור השרון ובאזור השפלה הגיע שיעור הירידה ל-1.2%. בסיכום 12 החודשים האחרונים ירד מחירה החציוני של דירה חדשה בשיעור מצטבר של 10.9%.

ההערכות בשוק הן כי בעקבות היקפי השיא בנטילת המשכנתאות בחודשים האחרונים המצביעים על התחממות נוספת בשוק הנדל"ן ינקוט נגיד בנק ישראל פרופ" סטנלי פישר בצעדי הגבלה נוספים כאשר הצעד האפשרי הינו הגבלת היקף המשכנתאות ל-60%. החשש הוא שצעד מסוג זה יפגע באופן אנוש בזוגות הצעירים ובתושבי הפריפרייה.
תגובות לכתבה(17):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    המשבר הבא בפתח-משבר המשכנתאות! מחירי הדירות ירדו דרסטית (ל"ת)
    איש האוצר 22/09/2012 21:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    איפה 15 התגובות שאתה חוסם...נודיע למערכת!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    אתה חוסם15 תגובות 21/09/2012 13:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    הנדלן כספקולציה
    גיל 20/09/2012 22:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מאחר ואין התיחסות פרטנית לסכום הנ"ל יש ערפל והרבה ניחושים מאיפוא זה מגיע אם מהציבור אז מצב האזרחים טוב ולא צריך לבכות ואם זה ממשקיעים זרים אז באמת האזרחים מנוטרלים בנושא הדיור בכל מיקרה זה מסוכן להשקיע בנדלן כשיש דיווחים סותרים וזה מזכיר את הכתבות המגמתיות והמטעות בזמן הגאות בבורסה כדי לעשוק את התמימים
    סגור
  • 10.
    חודשים דמגוגיה תקשורתית להרצת פראייר=בלוף שיווק=בועה!!! (ל"ת)
    קבן,בנק,ממשל גנבים 20/09/2012 17:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 9.
    היחידים שיעשו מזה כסף...
    ברווז 20/09/2012 16:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אפשר לפתוח פרסומות ולראות את תקציבי הענק של הבנקים, בכל אופן דוחות חזקים (לצערי) למפרסמים ממליץ לקנות לאומי
    סגור
  • 8.
    למי שלא יודע ,נדלן הוא לא נזיל ,זהירות . (ל"ת)
    בא 20/09/2012 16:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    נתוני הבל-ותעמולה.............אל תתפתו...............
    אליפז 20/09/2012 16:03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מדובר בעוד פרסום הבל,שיקרי שנועד "לאושש"שוק מת שנמצא בקריסה רבתי.העסקאות היחידות הן המשך רכישת "דירות רפאים"עי תושבי חו"ל שממשיכים להרוס את החברה-מבלי שממשלת החלם המטופשת והבזבזנית-תגלה ענין.וחבל.אל תפלו בפח-החרם נמשך עד לקריסת מחירים נורמלית -והעושק יפסק.
    סגור
  • 6.
    חלק גדול ממחזרים משכנתא ישנה.דוד פישר מחלק משכנתא חינם (ל"ת)
    צדוק 20/09/2012 15:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    נתוני הבל-ותעמולה.............אל תתפתו...............
    אליפז 20/09/2012 15:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדובר בעוד פרסום הבל,שיקרי שנועד "לאושש"שוק מת שנמצא בקריסה רבתי.העסקאות היחידות הן המשך רכישת "דירות רפאים"עי תושבי חו"ל שממשיכים להרוס את החברה-מבלי שממשלת החלם המטופשת והבזבזנית-תגלה ענין.וחבל.אל תפלו בפח-החרם נמשך עד לקריסת מחירים נורמלית -והעושק יפסק.
    סגור
  • 4.
    במקום להוריד מחירים לנגיף הפישר יש שיטה:קח משכנתא יותר
    אלף מם 20/09/2012 15:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גדולה.
    סגור
  • 3.
    פישר וחבר מרעיו הקבלנים והבנקאים פשוט מבצעים פשע נגד
    אלף מם 20/09/2012 15:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חבורת התמימים המטומטמת שרצה לקחת משכנתא כדי להרוויח 10-15 אלף שהקבלנים היו נותנים במבצעי הנחה ממילא.
    סגור
  • 2.
    הבועה של פישל וביזפורטל . (ל"ת)
    בא 20/09/2012 15:35
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 1.
    אלו מחירים צוננים לעומת השנה הבאה
    רוני הקבלן 20/09/2012 15:33
    הגב לתגובה זו
    3 8
    כפי שגם הנגיד פישר התבטא לא אחת מחירי הנדל"ן בארץ לא גבוהים ואין חשש לבועה. היות והמחירים אינם גבוהים אנחנו נעלה אותם בכדי שנוכל להשתכר מהענף כמו שצריך במיוחד לאחר העליות ביוקר המחיה בארץ. לכן מחירי הדירות כיום לעומת החודשים הבאים הם עדיין נמוכים מאד.
    סגור
  • כן, הטירוף חוזר, מזל שקניתי במיליון וחצי היום בפתח תקוו
    יוסי 21/09/2012 05:19
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כן, הטירוף חוזר, מזל שקניתי במיליון וחצי דירה להשקעה לא מזמן בפתח תקווה, אני מעריך שהדירה שלי תגיע ל 2.5 מליון, ואז כנראה אני אמכור. איך אני יודע שהיא תעלה כך? כי קוני הקבלן אמר שזה מה שיקרה. אין לי פנסיה אז אני ממש בונה על זה. תודה על הטיפ ,רוני.
    סגור
  • רוני הקבלן בלחץ תדלוק אחרון לפני התרסקות הנדלן.
    אנונימי 20/09/2012 15:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רוני מתרסק עם הבועה שלו בקרוב
    סגור
  • נכון מחירים ממש זולים. רוצו לקנות משכנתא מאסר עולם ! (ל"ת)
    אנונימי 20/09/2012 15:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אם אתה באמת קבלן/חזיר אני מקווה שתחנק עם הדירות שלך
    קופרמן 20/09/2012 15:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וכל חייך תרעב ללחם ושתהיה ללא קורת גג לעצמך לילדיך ולילדיהם.
    סגור